*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Täällä on menny koko päivän KAIKKi päin persettä, ei jaksa enää! :'( Äiti soitti äsken, ja repesin itkee ihan hillittömänä sille, vaikkei ollu tarkotus. Kaikki epäonnistuu nyt ja kaikki ottaa päähän :'(
:hug: :hug: :hug: :hug:
jos auttaa niin anna tulla vaan.
 
HelloShitty
astianpesukone hajoomassa eikä ois nyt hirveesti varaa ostaa uutta. ihan ku niitä menoja ei ois tarpeeks muutenkin tulossa..auto, vaunukoppa, ym. :headwall: mä en jaksa.....

..piste iin päälle on se että ulkona sataa lunta. :headwall: :headwall: :headwall:
 
vauhtis meille lääkäri kirjoitti ataraxia kutinaan. auttoi pojille enterorokkoon jouluna. saattaa kuulemma väsyttää mutta annoinkin vain yötä vasten kun ei toi kutina meillä tehny päivällä niin pahaa enempi haittasi öitä.
vesirrokkoon sillo pohtivat tuota ataraxin kirjoittamista mutta ei jostain syystä sitä kirjoittanut. pikkukakkonen on onneksi saanut rokotteen rokotetutkimuskeskusksen tutkimuksessa eli meillä sitten pelkoa vasta kunryyni syntyy.

sisu :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: mikäs nyt noin jurpee??? anteeksi jos olen liian utelias.

ollaan menossa tänään äitin ja isän kanssa ostamaan sitteriä. (mies meni autolla töihin tulee kotio torstaina) ja minä siis "biilitön". no onneksi suostuvat meitin kanssa ajelemaan.

huomenna saan sen sokeri mittarin ja sitte nähään vaikuttiko toi mun perjantainen flunssa arvoihin kun yleensä sairastaminen nostaa sokeriarvoja yleisestikkin.

eipä muuta kummempis. tinni ja ryyni 28+5
 
Oottepas taas kirjotellu mahottomasti nyt en ehi niitä lukeen enkä kommentoimaan, mut jos jollain on kokemuksia Anitan tukivyöstä niin kertokaahan? Mulla on kai jotain lantion löystymisvaivoja välillä kolottaa koko lantiota, välillä vain alaselkää ja välillä ylänivusia..auttaako vyö tommoseen lantiorenkaan löystymiseen/liitoskipuihin? Tuntuu siltä et lenkkeily/rento rasitus ei tee hyvää, mut ei myöskään töissä pitkään istuminen ja nukkuminenkin on ollut pari yötä kehnoa. Esikoisen aikana mulla ei pahemmin tämmöstä vaivaa ollu..ehkä lopussa nivusia kolotti.

Josema 28+0
 
Jee,jee jäin kiinni sokeritestissä...paastoarvot oli koholla,en ees kysyny arvoja kun v*tutti niin,et vieläkö jotain...huomenna meen hakeen mittarit...ja paineet oli vaatimattomat 141/97...mut sanoinkin et ymmärrettävistä syistä...Istukka oli noussut ylemmäs ja sen puoleen on sit alatiesynnytys mahdollinen.Sairasloma jatkui,vaikka eka meinas laittaa mut takas töihin,mut sanoin ettei mun selkä kestä ees kävelyä,miten seisoskelua,kantamista,tavaroiden purkamista...

Muutoinkin uutiset vaan huononee,kyl se isän loppu on nyt lähellä.Soitin teholle ja mitään ei enää tehdä,osa hoidoista lopetettu.Anestesia purettu,eikä ole yrittänytkään herätä.Hoitaja sanoi ,että kyllä voi sanoa ,että ei tule enää selviämään elävien kirjoihin...Sisko meni sinne,mä en lähtenyt,koetan ottaa ny rauhallisesti paineiden takia ja pitää isästä ne paremmat muistot...

Että paskaa kaatuu niskaan,mut jospa se pohja sieltä paskaämpärin pohjaltakin joskus pilkistäs...

Ryhis ja "seppo"28+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Muutoinkin uutiset vaan huononee,kyl se isän loppu on nyt lähellä.Soitin teholle ja mitään ei enää tehdä,osa hoidoista lopetettu.Anestesia purettu,eikä ole yrittänytkään herätä.Hoitaja sanoi ,että kyllä voi sanoa ,että ei tule enää selviämään elävien kirjoihin...Sisko meni sinne,mä en lähtenyt,koetan ottaa ny rauhallisesti paineiden takia ja pitää isästä ne paremmat muistot...

Että paskaa kaatuu niskaan,mut jospa se pohja sieltä paskaämpärin pohjaltakin joskus pilkistäs...

Ryhis ja "seppo"28+5
:hug: Jaksamisia! Ehkä sun tilassa on parempi olla menemättä isän luokse sairaalaan.

Ryhiksen takia en jaksa / halua omia MITÄTTÖMIÄ v*tutuksiani tänne nyt purkaa. Kaikki vaan kaatuu täälläkin niskaan, ja mikään ei suju.
 
Alkuperäinen kirjoittaja josema:
Oottepas taas kirjotellu mahottomasti nyt en ehi niitä lukeen enkä kommentoimaan, mut jos jollain on kokemuksia Anitan tukivyöstä niin kertokaahan?

Josema 28+0

Mulla on toinen noista tukivöistä juuri anitan tukivyö, se malli jossa on myös vatsan päälle tuleva osuus. Ihan tyytyväinen käyttäjä olen.. Antaa kivasti tukea kun on niin jäykkää kuminauhaa se alaosa. Kauppareissuille ym. muihin rasittaviin paikkoihin ole laittanut tämän vyön, joka helpottaa kyllä hiukan oloa. (Tosin omat vaivani eivät kaiketi ole lantion löystymisestä aiheutuneita.) Tykkään arkikäytössä, kotona pitää ohuempaa ja joustavampaa tukivyötä, kun en tarvitse niin paljon tukea vatsalle..

Neuvolakäynti sujui hyvin =) Terkkari on erittäin mukava ja asiallinen täti. Painoa oli kuitenkin tullut jo muutaman kilon verran (mitä meidän kotivaaka ei näytä :kieh: ).
Yllätyksekseni hemoglobiiniarvo oli jo noussut ja muissakaan testeissä ei näkynyt mitään erikoista. *jee!*
Sf-mitta kulkee yläkäyrällä, kuten olin päätellytkin vatsan koosta ;)
Vauva oli kuulemma sitten heittänyt kuperkeikkaa ja ei ollut rt-tilassa; vielä mahtuu pieni hyvin kääntyilemään, eli ei vielä mitään huolia sen suhteen..
Neuvolantäti hymyillen kysyi vielä käynnin lopuksi, haluanko kertailla synnytykseen liittyviä asioita.. Enpä taida, kaikki menee kuitenkin omalla painollaan ja sen kummemmin en koe tarvetta valmistautua h-hetkeen.

Sokeriarvot ovat pysyneet ihan mukavissa lukemissa, mitä nyt aamun paastoarvo on pysynyt hiukan kohollaan.. Kyllä omassa voinnissakin huomaa, että jotain oli pielessä, koska nyt riittää energiaa tavalliseen tapaan ja jaksan touhuilla ja innostua asioista samaan malliin kuin aikaisemminkin :D Oikeasti vain selitin kaikki oireet raskauden tyypillisinä vaivoina (pissahädät ja väsymykset jne..), enkä hoksannut kyseessä olevan liian suuret sokeriarvot..

- maranooka & prinsessa 26+5 -
 
rv 28+1 lääkärineuvola
rr 138/68 (oli itellä hiukan stressiä ilmassa, siks varmaan yläpaine noin korkea)
paino 79,6kg (rv 26+3 78,7kg)
hempasta otettiin taas verikoe, kun viimeksi oli vain 109, saapi nähdä onko noussu
pissassa leukkarit yhdellä plussalla, sokerit ja proteiinit ok
sf 28cm
syke kuului tasaisena, en kysyny paljon oli
vauvan asento rt ja liikkeet ++
kohdunsuu kiinni ja kiinteä, kaulaa reilusti jäljellä, eli ei oo mun kohdalla harkkasupparit tehny mitään

Talvis ja myöskin lempinimetön vauva :heart:
 
HelloShitty
mä taidan olla maailman tyhmin odottaja...kun mä heittäydyn usein tosi pihiks. no..ajattelin viimeks kun kävin apteekissa että kun ei kerran närästä niin en tarvii ostaa mitään..joo..mutta kun nyt närästää ja ihan hirveesti. |O :headwall: miksen osaa ikinä ajatella asioita etukäteen?? :|

Talvis; juu..ei oo meiänkään vauvelilla lempinimeä..eikä oikeaa nimeä. yleensä se on vaan nelonen tai elukka. potkis se on ollu lähiaikoina kun on niin villi tapaus. :D

nimistä
vielä...onko jollain joku hyvä nimikirja tiedossa?? :attn: meen loppuviikosta ostaa semmosen kun ei nyt muuten tuu mitään mieleen.
 


Täs 2 masukuvaa( tasaviikkojen kunniax paidalla ja ilman),rv 30+0 tänään otettu siis



Neuvolalääkäri oli tänään.

painonmuutos:+120g/vko,yhteensä painoa tullut nyt 2,1kg
syke 130
sf-mitta:29cm
hb 126
tarjonta rt

Kohdunsuu kiinteä,sormelle auki,pituus 3cm.

Kaikki just niinkuin pitääkin.

Tänään tuli taas postissa vauvanvaatteita.

Ryhis:paljon jaksuja.

A-Mam ja Mimmi rv 30+0 :heart:
 
Nopeasti vaan ilmottaa et ei menny tääkään talvi ilman lippoja, joten nyt jännätään tää yö..tai ainakin niin kauan ku liikkeitä ei tunnu. Söin äske suklaamunan, mut ainaki viel ihan hiljasta. :(

Ryhis voima :hug: sulle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:
Nopeasti vaan ilmottaa et ei menny tääkään talvi ilman lippoja, joten nyt jännätään tää yö..tai ainakin niin kauan ku liikkeitä ei tunnu. Söin äske suklaamunan, mut ainaki viel ihan hiljasta. :(

Ryhis voima :hug: sulle..
Juo vielä vaikka sokeripitoista mehua :hug:
 
Ryhikselle voimia isäasiaan. :hug: ja Cranyolle toivotaan ettei kaatuminen aiheuta mitään vakavaa. Onhan se vaavi vielä hyvin turvassa vaikka kaatuiskin.

Sitten omaa asiaa kauanko KELA pohtii sitä äitiysavustus ym päätöstä?
Ainakin vielä sivuilla luki vain että hakemus saapunut ja käsittely kesken.
Ärsyttävää.

Muuten kaikki ok.

Vielä 7 työpäivää jäljellä.

Ai niin ja sellanen juttu vielä. Oletteko kuulleet sellaisesta että jos pitää loman nyt ennen mammista niin kannattaa mennä vielä pariksi päiväksi töihin, jotta saa sen lomaltapaluurahan? Jääkö se muuten sitten samatta? Mä vihaan tätä hemmetin paperisotaa ja sääntöjä!

Bree ja Kerttuli 28+1
 
Kylläpäs on ollut monella huono päivä :( Voimia vaan sinne kaikille!!! :hug: :hug:

Eipä se täälläkään ole kaikki niin ruusuista, mut pitää vaan yrittää nauttia siitä et on vauva tulossa ja ihana mies rinnalla ja vielä maailman suloisimmat karvaiset lapsetkin :)
Ihan vähän vaan valotan että oikeusjuttu on tulossa talokaupoista, Mies lomautetaan ja mielettömästi rahanmenoa = lisää lainaa, mut mistä lisää tuloja..? Tietokonekin hajos että näiden tiimoilta on vähän hermot välillä kireellä ja usko loppuu jne... Muutenkin välillä oon jo miettinyt et miten voin pitää hevostakaan, et onko sekin pakko pistää myyntiin..... Mut toivottavasti ei niin huonosti asiat mene, vaik siltä se vähän alkaa vaikuttaa.
Ei täälläkään ilman stressiä raskausaika ole sujunut, mut silti yritän nauttia ja ottaa rennosti. Ja onneksi tää raskaus on muuten sujunut hyvin, ettei ole mitään diabeteksiä, puutumisia jne.....
Onneksi torstaina on ultra ja saan varmuutta tähän kasvu asiaan, jospa siellä olis kaikki ok niin ei tarvitse sen asian tiimoilta torstain jälkeen hermoilla....

Talvis: Juu et todellakaan turhaan "paasannut" :D Pitääpä käydä joskus oikeen ajan kanssa tutustumassa niihin yhdistyksen sivuihin! Enhän mä oo tajunnu semmoisille mennä :ashamed:

Lissuli ja jätkänpätkä 28+6 (29+6)
 
Moikka taas :wave:

Josko sitä yrittäis nyt vähän aktivoitua tän kirjottelun suhteen. Lukemassa oon kyllä käyny. Mua ei taideta ees muistaa, eikä mun viime viestiinkään tainnu kukaan mitään sanoo, vaikka eipä siinä mitään erikoista ollutkaan.

Täällä voidaan kumminkin ihan ok.

Käytiin myös tänään hakeen tuplat ja nyt on kaikki isot ostokset tehty. Tämmösiin ruskeisiin päädyttiin yhdellä kovalla erillisellä kopalla: http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=717

Ryhis voimia :hug: Todella ikävää :'(

Niin ja hei mun la:n vois vielä kerran muuttaa 11.6, kun eri kunnilla tosiaan on erilaiset laskukaavat ja toiselle paikkakunnalle muuttaessa muuttu nyt sit päivällä toi la, vaikka eipä sillä niin väliä ookaan :)

Mä kans tilasin sit nyt jo ä-pakkauksen, vaikka aattelin aluks oottaa sitä uutta, kun siinä 08:ssa on niin hyvin mun makuun pojalle sopivia vaatteita, niin tulee ainakin käyttöön, vaikka toisaalta olis ollu kiva ootta se uus, jos oliskin ollu kivempi.

Mut eipä nyt jaksa muuta, kun väsy painaa..

Omppunen ja Ruttu 28+4
 
:hug: Ryhis

Voimia niille joiden perheissä sairastellaan. Pikaista parantumista!

Tukiliiveistä Mulla on Anitan liivi ja sitten sellainen fysioterapian kautta hankittua liivi. Silti tuo selkä vaivaa niin ettei meinaa mikää auttaa, mutta tuo jälkimmäinen tukee paremmin. Hankalampi se on kuitenkin käyttää kun on paksumpi ja jäykempi.

Omppunen mulla kans sama juttu että käyn enempi lukemassa kuin kirjoittelemassa. Kiva kun on jo isoimmat hankinnat tehtynä :) Ja varsinkin nuo vaunut.
Mullakin on hankinnat tehtynä, ja koetan välttää nyt heräteostoksia kun oikeesti ei tarviis mitään enää. Vaunut on ennestään ja yhdet tuplatkin säästössä kun ikäeroa oli edellisten välillä niin vähän, niin tuli nekin sillon hankittua. Uutena olen tätä vauvaa varten ostanut turvaistuimen ja jonkun verran vaatetta, vaikka niitäkin on tallessa ennestään.

HS Nimistä mä oon yrittänyt tuolta sivulta löytää sopivaa

http://www.etunimet.net

 
Ryhikselle :hug: , todella ikävää..

Granyo: mulle se lääkäri sano jo sillon joulukuussa et vaavi on siellä niin turvassa, et ei tarvi huolestua. Helppo se on sanoa, mut yritä tsempata! Tais sanoa, et istukka voi jotenki vaurioitua mut siitähän tulee melko välittömästi vuotoa.
Ei ole sitte tarkous pahentaa oloa, mut olen itse kaatunu tässä raskaudessa jo kaks kertaa, ja aina lääkärit on sanonu samaa! :hug:

Kävin sitte lauantaina Helsingissä.. MAka oli TOOOOSSSIII pitkä! |O
Mut oli se sen arvosta! Makea voitto tuli ja sarja päätty.. Mietittiin, et jos ois hävitty, oloki ois voinu olla huonompi.
Turo ei ollu moksiskaan reissusta, möykkäs kuten ennenki. Vaikka en päässy vaakatasoon, saatikka nukkumaan vasta ku kotona.
Turvallisuusjärjestelyt toimi, oli siellä jotain uhkia päällä ja ne otettiin tosissaan. Mäki menin heti sen ratkasumaalin jälkeen kuskien kans suoraan linja-autoon, muut tuli sit ryhmänä perässä..
Mut oli todennäkösesti tän ja ens kauden viimenen reissu! :whistle:

Neuvolassa käväsin kans eilen, verenpaineetki ok, mietin kyllä et tuo lauantainen saattaa nostaa mut hyvä näin! Paino oli tippunu 400g, vähä jo itselläki ihmetyttää/huolettaa..
Hb oli 117, eli mulle tosi hyvä! SF 28 ja sykkeet 135.

Nyt mulla alko loma! Eli saikku loppu ja nyt lomat ennen äitiyslomaa. Kelalta soittivat eilen ja kysyivät, et haluanko nimenomaa alottaa 1.4, oisin kuulemma voinu alottaa varhennetun aikaisemminki.. Mut kelpaa näinki! Onpa ainaki helppo muistaa.. :whistle:
Töihin mennään sitte ku siltä tuntuu, tiiän kyllä et ei musta olisi ollu tällä mahalla enää sinne. Ihan jo vanhuksia ja työkavereitakin ajatellen..

Ja nyt musta tuntuu, että olen onnellinen! :heart:
Ensimmäistä kertaa pikiin aikoihin. Tuntuu, että kyllä me taidetaan pärjätä..

Oli muuten eilen Sairaalassa suloset keskoskaksos-tytöt. Syntyneet viikolla 30. Eli samanikäsiä mu meillä.. :D
Ja aivan ihania olivat!

Mut eipä kummempia, palailaan taas asiaan! :hug:

Lisbet ja Turo 30 POKS!
 
HelloShitty
jep...kaikki nimiaiheiset linkit käyty läpi..ei löytyny semmosta mitä kelpais molemmille. |O

kakkosella todettiin eilen se korvatulehdus ja nyt esikoisella on kans...mikä tsägä! :eek: :headwall: |O saatiin onneks samalla kolmoselle kans tarkastus ettei tarvii huomenna mennä sen kaa sinne. :D tekis mieli vetää peitto pään yli ja olla koko viikon sängyssä.

ilon aihe; jälleen yks yö takana kun kolmosen yövaippa kuiva! :attn: hyvin menee! :flower:

HS ja :heart: rv 29+5
 

Yhteistyössä