*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Mä neuvoin tänään vauvalle pikkuriikkiset lapset puuvillalangasta.Ja katselen liki päivittäin uusia kamppeita mitä oon ostanut ja pakannut laatikoihin.Ne on niin ihanan pieniä ja söpöjä.

Mä mietin lähinnä,kuinka pikkuriikkiselle vauva tuntuukaan ensialkuun :D

A-Mam ja Mimmi rv 30+1
 
En oo varmaan tammikuun jälkeen kirjotellu ja nytteki vaan satunnaisia viestejä oon tästä maaliskuun pinosta ehtiny lukemaan, töissä on aivan liian kiire.. :headwall:

Kesävauvaa tässä kuitenkin edelleen odotellaan, kontrolleissa käyn keskussairaalassa neljän viikon välein johtuen edellisistä ennenaikaisista synnytyksistä. Mitään edistymistä ei kuitenkaan näy tapahtuneen, vaikka supistelut on pahempia kuin edellisissä raskauksissa.

Vauhtis: mulle tuli Kelalta päätös viikossa, viime viikolla laitoin postiin ja eilen sain päätöksen, samasta kaupungista siis ollaan. Luulisi, että sullekin se päätös jo kohta tulis!

Mulla on ihan hillitön vauvakuume! Oon nyt alkanu haaveilemaan päivittäin ens kesästä ja tästä vauvasta. :heart: Ja siitä, että saan olla lasten kanssa kotona. Vielä kun ens kuun jaksais töitä tehdä..

Mutta mä yritän aktivoitua viimeistään sitte ä-lomalle päästyäni taas, kiva kun täällä niin aktiivisesti kirjotellaan. Hyviä vointeja kaikille ja voimia sitä tarvitseville! :hug:

vanttu rv 29+1
 
Taistelu on päättynyt.Isä nukkui pois n.klo 19.40 . Pitäisi olla helpottunut olo ,mut miks kuitenkin tuntuu näin rankalta...
Sisu : juu,saat kysyä...Eli isä putosi tuolilta selälleen lattialle lyöden päänsä.turhan pitkien viivyttelyjen kautta päätyi leikkauspöydälle jossa todettiin valtava vuoto päässä ja aivot lytyssä.Ei tullut tajuihin enää lainkaan...ikää isällä oli just ja just 58v,muutama viikko sitten täytti.Kyllä me oltais vielä isää kaivattu...Kyllä on turhan paljon nyt meiltä lähtenyt läheisiä...Oli tuskallista katsoa tyttöni surua joka itki ukin ikävää...
Nyt kähden jäähdyttelemään ajatuksia sohvan pohjalle...
 
Ryhis :hug: myös täältäkin!

mulla ollu joulukuusta saakka tuo sokerimittari kotona ja mittaan kahtena päivänä viikossa 6 kertaa päivässä.. näköjään paljon useemmin kun muut..mistä lie johtuu.
arvot pysyny ihan hyvinä ja muutamia viikkoja sitten kun kävin siellä rasituksessa uudestaan niin oli vähän parantunut mutta en vieläkään läpi päässy.. mulla siis ruokavalio hoitoinen ja toivottavasti pysyykin näin..
niin ja siis ihan raskauden loppuun saakka mittailen, diabeteshoitaja ihmetteli tätä mutta nää on terkkarin ohjeet ja näillä mennään.. mulla myös siis ennen ruokailua 5.3 ja tunti ruuan jälkeen 7.8...

mäkin leivoin sitten pullaa kun tääll oli siitä puhetta..ja hyviä tuli, varmaan ihan ekan kerran elämäni aikana sain näin onnistuneita pullia tehtyä :)

turvakaukalo ei oo tullu vieläkään!! likkeessä sanottiin että 2 viikko menee ja nyt on jo mun laskujen mukaan 3. viikko (en mikään hirveen malttamaton oo ;) )

m-m 29+2
 
Taa
Ryhis :hug: Koitahan jaksaa.

Raffel älä huolehdi pärjäämisestä. Kyllä sinä pärjäät. Mä luulen, että kaikki raskaana olevat käy läpi samoja ajatuksia. Ja ainahan on palsta mistä kysyä neuvoja :D

No niin. Itse asiassa mun piti vaan tulla ilmottamaan siirtyväni tänään "kolmekymppisten" kastiin. Neuvolaan juuri lähdössä, joten tulen myöhemmin lukemaan viimeset 5 sivua ja kertoilemaan kuulumisia.

Taa ja nimetön rv 30 *poks*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Taistelu on päättynyt.Isä nukkui pois n.klo 19.40 . Pitäisi olla helpottunut olo ,mut miks kuitenkin tuntuu näin rankalta...
Sisu : juu,saat kysyä...Eli isä putosi tuolilta selälleen lattialle lyöden päänsä.turhan pitkien viivyttelyjen kautta päätyi leikkauspöydälle jossa todettiin valtava vuoto päässä ja aivot lytyssä.Ei tullut tajuihin enää lainkaan...ikää isällä oli just ja just 58v,muutama viikko sitten täytti.Kyllä me oltais vielä isää kaivattu...Kyllä on turhan paljon nyt meiltä lähtenyt läheisiä...Oli tuskallista katsoa tyttöni surua joka itki ukin ikävää...
Nyt kähden jäähdyttelemään ajatuksia sohvan pohjalle...
:hug: Osanottoni ja voimia koko perheelle!
Kyyneleet nousi silmiin, kun luin tän, miten kaikki sai alkunsa. Elämä on niin hiuskarvan varassa, koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu... :'(
 
Ryhis :hug: ja paljon voimia sinulle ja koko perheellesi!

Pikaisesti tässä vaan kuulumisia samalla, mitään kummoista en nyt saa kirjoitettua tuon suru-uutisen takia.. :( Sokerirasituksen tulokset sain kysäistyä terkkarilta ja oli kuin olikin niin että paastoarvo oli sen 0,1 koholla. Laittoi lähetteen äippäpolille niin pääsen ultraan ja kertovat sieltä sit miten jatkossa edetään. Itse neuvola on ens viikolla..

Pirtsi80 + pikku-Emma 28+4 :heart:
 
HelloShitty
sieltä ne jouluodottajat nyt tuli. muistuttaa joka kerta että oma kk lähestyy. :heart:

muoks. pakko vielä lisätä rv:t kun huomenna taas siirrytään uusille luvuille. :D

eli HS ja :heart:-typy rv 29+6
 
Ryhikselle :hug: :hug: :hug:

Olikohan se augustmam ja lissuli joilla on molemmilla söpöt pienet ja timmit masut =) Mun vatsa on samaa tyyliä kuin sisulla :wave:

Tosin just entisen naapurin kanssa yhdessä pohdiskeltiin kahvipöydässä että ei mun maha niin iso ole tällä hetkellä kuin mitä se oli neljännen odotuksessa samoilla viikoilla. Mut jos tää vauva onkin tyttö, ja ei kerää painoaan samalla tavalla kuin veljensä, niin sit ne ei kyllä huoli mua naistenklinikalla sinne käynnistykseenkään :whistle: :/

Soitin tänään neuvolaan ja kyselin, että löytyikö multa verikokeessa niitä parvorokon vasta-aineita. Ja terkan mielestä voin nyt olla huoletta sen asian suhteen. Verikokeessa ei myöskään löytynyt tuoretta tartuntaa. Meillä siis eskarilaisen ryhmässä on lapsia sairastellut parvoa, meillä ei vielä kenelläkään ole sitä vielä ilmennyt. Olen siis muistaakseni parvon joskus sairastanut. No, periaatteessa olen myös turvallisilla viikoilla menossa...

raffelin äiti oli kyllä sanonut pahasti. Mä pahoitin joku aika sitten mieleni isän kommentista, jota ei edes sanonut mulle suoraan vaan kuulin sen äitipuolen kautta. Kun kuulemma en tee mitään muuta kuin muutan ja saan lisää lapsia :ashamed: ja hän ei ole kertaakaan lapsiani joutunut hoitamaan, saatika kustantamaan yhtään mitään. Isä ei myöskään ole ollut muuttoapuna sitten meidän ensimmäisen asunnon. No joo, mut vanhemmat osaa kyllä välillä sanoa ajattelemattomasti asioita ääneen.

Mä olen ollut muuten yllättävän tasapainoinen ihminen tämän raskauden aikana! :eek: Oikein pitää itsekin hämmästellä kun en ole kärsinyt joka päiväisistä mielialan muutoksista, raivo taikka itkukohtauksista :snotty: Toivottavasti ei kostaudu synnytyksen jälkeiseen mielialaan :ashamed: vaikka tiedänkin että kaikki ne hormonit pistää mut aluksi ihan sekaisin.

Pikkuhiljaa on vauvan syntyminen ja tavaroiden valmiiksi laittaminen hiipinyt mieleen. Pinnasänkyyn pitää patja vielä ostaa. Matkarattaat on pohdinnan alla, josko sellaiset ostettaisiin myös. Ystävältä sain jo yhdet katsottavaksi, mutta en ihan mieltynyt niihin. Ja kun meidän tila-autoon ei mahdu vaunuja kun kaikki 7 penkkiä on ylhäällä niin hyvin kokoon menevät matkarattaat on ihan ehdoton! ei se vauvakaan jaksa koko aikaa sitten olla sylissä tai turvakaukalossa jos liikutaan , käydään kylässä tms.

Toivottavasti Peppitan vauva pysyisi kasvamassa vielä edes muutaman viikon. Mistä sait hoitopaikan kotihoidossa olevalle? Olen miettinyt omalle kohdalleni kuinka vaikeaa se olisi yhtäkkiä jos joutuisi osastolle makaamaan, tai ettei kotonakaan saisi tehdä mitään.

Ensi viikolla taas neuvola.
ls ja poikanen 29+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levis:
Toivottavasti Peppitan vauva pysyisi kasvamassa vielä edes muutaman viikon. Mistä sait hoitopaikan kotihoidossa olevalle? Olen miettinyt omalle kohdalleni kuinka vaikeaa se olisi yhtäkkiä jos joutuisi osastolle makaamaan, tai ettei kotonakaan saisi tehdä mitään.
Kunnan päivähotiotoimistoon soitin ja heti seuraavana päivänä sain viedä pojan hoitoon 1-3v ryhmään
=) Kerrankin näin nopeasti joku asia hoituu...
Itse huolehdin miten se poika siellä hoidossa pärjää kun melko lailla minun kanssa kotona ollut niin ei mitään ongelmia ollut :eek: Ihan kuin olis aina hoidossa ollut, leikkii tyytyväisenä ja ruokakin maistuu :heart: ne kun nuo meidän muksut ei pahemmin ole vierastelleet...
Itsellä olotila tällä hetkellä ihan hyvä, sit yhtäkkiä saattaa olla tosi tukala olo :/ mahaa kiristää ja joka paikka pakottaa. Huomaa kyllä jos paljon jalkojen päällä on ollut että on pakko levähtää...

Peppita+PikkuKutonen 28+3
 

Yhteistyössä