*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Ryhis: :hug: ja teet hautajaisten kanssa niin kuin itsestäsi parhaimmalta tuntuu. Uskon, että olet mukana hautajaishengessä vaikket olisi läsnä itse tilaisuudessa. Ja toisaaltaan se voi olla myös fyysisesti muutoinkin aika rankkaa kuin pelkän ajomatkan osalta.

BV: onnittelut painonpudotuksesta...mulla oli tullut vajaa 500g per viikko lisää. Joten nyt on sitten 14kg rikki.

Muutoin odotus menee omalla painollaan (todellakin) eteenpäin ja ilman tuota ihanaa BV:tä en varmaan muistaisi edes millä viikoilla aina mennään :LOL: .
Nyt on vaan uuden asunnon etsintä käynnissä ja toivonkin että saadaan asunto ostetuksi ennen kuin ollaan ihan lasketun ajan kanssa vastakkain. Tosin mistä sitä tietää milloin tämä vauva päättää syntyä :/

Mutta näin...olikohan se Vauhtis jonka kanssa oli sovittu kestoista ja heillä oli nyt pientä sairastelua meneillään...no joka tapauksessa vastailen: ei kiirettä, lähetät kun ehdit.

Jeps1 + pulla 30+3
 
jeps1 kyllä mullakin on nyt 30 rajan jälkeen meinannut pari kertaa lipsahtaa 29+ :LOL:

Sitten,vauva on osittain raivotarjonnassa? :whistle:
Eli pää vissiin jossain kohdunsuun yläpuolella,selkä oli mun oikeaa kylkeä vasten ja jalat tuntuivat kuulemma vasemmalla mun kyljessä,taitaa neiti olla aikamoinen makkara,kun noin mutkalla on :heart: :D
 
Ryhis :hug: . Sinä teet hautajaisten kanssa ihan just siten, kun haluat. Jos tuntuu, ettet kestä matkaa, ja ettet uskalla lähtee riskeerata odotusta, niin sit jäät kotiin. KUKAAN ei saa tulla sua siitä arvostelemaan, teit niin tai näin, olet aikuinen ihminen, ja kannat itse vastuun päätöksistäsi! :hug:
Olen tähän mennessä käyny 9 kertaa neuvolassa, 2 lääkärineuvolassa + np-, ja rakenneultrat, mitkä on tehty OYS:ssa, ultrattu tätä vauvaa on ainakin 7 kertaa... :whistle:
BV d=)b Pidät saman linjan nyt yllä ruokailujen suhteen, niin terkkari ja lääkäri tykkää!! Eihän ylipaino koskaan ole hyväksi kenellekään.

( . ) :x Ei se hammaslääkäri ollu NIIN hirvee kun muistelin, mutta en mä nyt nautikaan siitä... Se mun haljennu ja risa hammas onkin viisuri!!! Luulin, ettei mulla semmosia ole :ashamed: No, sain siihen väliaikasen paikan, syksyllä sit kuvataan se ja poistetaan... :x Koko leuka puudutuksen jäljiltä omituisen tuntonen.
Muuten kaikki ok, taas tuntuu, et Minni olis edelleen perätilassa, taitaa vauveli mennä ympäri vielä kun sopii. Tänään taas möykkyyttäny tuonne alas päin.
Miehellä olis huominen enää töitä, ja sit sillä alkaa 2 viikon loma :heart: Joskohan me ens viikolla alettais tekee sitä hoitopöytää :whistle: Pitää vihjata asiasta, taas!
Nyt pitää lähtee kattoo ruokaa.
Sisu ja Minni 30+0
 
hikotteleeko muiden vauvat? Meillä tuntuu olevan kovinkin yleistä :heart: Olin ihan kummissani kun yks päivä hikka tuntuikin ylävatsassa, tähän asti tuntunut syvällä lantiossa. Olisko vauva sitten istuskellut sinä päivänä? Muuten tuntuu viihtyvän pää alaspäin, ei enää juurikaan ole poikittain, se oli tavallista vielä jokin aika sitten.

Tuntui tosi inhalta kun kävelin tänään ulkona. Ihan kuin olisi päätä porattu syvälle lantioon :| Heti iski paniikki että ei vielä!! Töihinkin ilmoitin tällä viikolla, että mulla ei ole mitään ongelmia tehdä vielä huhtikuussa vuoroja. Mut jos vauva poraa itseään noin ilkeän tuntuisesti lantioon jo nyt niin vaikeuttaahan se olemista yleensäkin.

Niin, ja olen nyt sit takas strutsina, ei se pelkkä levis ollu mun juttu ;) ;)

Ls ja poikanen 29+3

ps. Aikooko kaikki ottaa vakuutuksen vauvalle??? Meillä tulee kohta kiire, rv 27-30 pitää pohjolalle se anomus lähettää, mietin että tarkoittaako tuo 30 myös 30+1, 30+2 jne siihen asti kunnes vaihtuu viikot 31+0. Mulla vaihtuu ens ma tuo 30+0 ja jos saisin ensi viikolla viimeistään ne paperit postiin ( siis mikäli otamme vakuutuksen.... ) niin hylätäänköhän se sen takia että viikot on jo esim. 30+3 :snotty:
Olipas taas superselkeesti selitetty :p

 
hammaslääkäri reissukin takana...voi jeesus sitä hammaskiven poistoa...hampaat huutaa hallelujaa...muka uudella koneella poistivat,mulla ihan vesi tirisi silmistä...

levoton strutsi :mä pitkään mietin et otanko vakuutuksen,olin kauan sitä mieltä ,ettei oteta.sillä n.270e käyttäs komeastikkin jonku kerran yksityisellä jakuitenkin täällä meidän perällä jos on jotain vakavampaa vauvalla niin se siirtyis kuitenkin julkiselle puolelle...mut sit päätin,et otan sen n.1/2-1 vuodeksi,josko siinä vaiheessa näkys korvatulehdukset ja allergioista osviittaa,niin vois jotain hyötyä olla...Esikoisellakin on ollut vauvasta asti,ainoastaan ollaan hyödytty siitä korvienputkituksesta yksityisellä...Lasten isä kärsii vielä aikuisenakin liimakorvista,joten lasten riski saada ne kans on suurempi...katkasen tuon vakuutuksen sitten kun näkee vähän mihin kääntyy.Esikoisella on vielä se (6!/2v),koska hinta laskee 80e/vuosi kun täyttää 7vuotta eli ei enää paha hinta...meillä piti ottaa vakuutus jo 3kk ennen syntymää,tänään just tuli lisäselvitysvaatimus,kun olen ollut sairaslomalla,vaativat potilaskertomuksen sairaalalta...

Nyt seppo sitten alkoi potkimaan,kun siitä huolissani aamulla olin...ja meteliä pitääkin...parempi näin...

mutta taas menoksi... :wave:
 
HelloShitty
nimikirja ostettu ja luettu..ja voi harmi ja v*tutus..siinä oli kivoja nimiä pojalle mutta ei tytölle. just mun tuuri. |O :headwall: tokaa nimeä varmaan löytyy sieltä mutta eka nimi vielä hakusessa. :whistle:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
hikotteleeko muiden vauvat? Meillä tuntuu olevan kovinkin yleistä :heart: Olin ihan kummissani kun yks päivä hikka tuntuikin ylävatsassa, tähän asti tuntunut syvällä lantiossa. Olisko vauva sitten istuskellut sinä päivänä? Muuten tuntuu viihtyvän pää alaspäin, ei enää juurikaan ole poikittain, se oli tavallista vielä jokin aika sitten.
kyllä ja useinkin. mun muistaakseni hikka tuntuu alhaalla kun vauva on rt:ssa. :whistle: kolmosella oli ihan kokoa ajan ja on vieläkin..ei tarvii kauan nauraa niin iskee hikka. :D
 
Ultra takana! =) Kaikki oli hyvin, ei enään tarvitse kontroilloida, normaalisti vaan neuvolassa käydä. Paino arvio vauvalla oli 1013 grammaa :heart:
Hassua kun se oli jo niin iso siinä monitorissa :D Kukaan muuten hoksannu, että saunassa ei jaksa raskaana istua yhtä kauan kuin ei raskaana ollessa ??

Heidi :heart: poju 26+2

Masu kuva messiin :D


 
Mammanpojat: mulla on toi sauna-homma just noin nyt odotusaikana...eli en jaksa olla kuin todella pienen hetken löylyissä. Mutta sitten jos saan olla itsekseni ihan vain saunan lämmössä niin siellä voin olla hetken kauemmin.
 
:x Mulla on ihan karmee närästys nykyään. Ostin apteekista semmosta kun gaviscon-purutabuja, mutta ei ne auta mitään. Vaikka kuinka joisin paljon vettä ja ruoan päälle aina jotain maitotuotetta, niin ei auta... Mitäs muita närästysvalmisteita niitä onkaan, mitä saa raskaana ollessa käyttää?
Täällä kans Minni hikottelee jonkun verran, ei mitenkään super-usein, mutta aina välillä tuntuu.

Sit vaippa-asiaa!! :attn: Ajattelin vaan kertoa teillekin, kun tuossa päivällä siskon kans tuli puhetta kestoista, ekovaipoista ja perus-kertiksistä. Tää mun siskoni on kovin ekoihminen, luonnon-, ja eläinsuojelu hommissa vapaaehtoisena, ja toimii myös eläinsuojelu valvojana. Hän tietysti pyrkii ainoastaan kestoilla lapsensa vaipattamaan. Niin, sit tuli näistä ekovaipoista puhetta, niin onkos kukaan tehny hintavertailuja paikkakunnallaan kertiksien ja noiden ekovaippojen välillä? Minä nyt kauppareissulla ihan asioikseni pysähdyin vertaamaan hintoja vaippahyllyllä, ja olin POSITIIVISESTI yllättyny, peruskertiksien ja ekovaippojen kappalehinnoissa ei olekaan kovin suurta hintaeroa! Riippuen tietysti, mihin merkkiin vertaa, mutta mä katsoin vaan pampersin (= ei halvin ) vaippoja, niin niihin verrattuna kappalehinta ekovaipoilla oli n. 5 senttiä kalliimpi Ei siis kovin paljon! Kuinkas moni aikoo niitä kokeilla? Piti siskolle vielä soittaa sit asiasta, niin hänen kaveripiiristä oli tullu positiivista palautetta ekovaipoista mm. imukyvyn ja muidenkin käyttöominaisuuksien suhteen, ihan täysin verrattavissa peruskertiksiin. Luulenpa, että meillä aletaan noita ekovaippoja (+ tietysti kestot, mitkä saan siskolta, + olen ostanu Lisbetiltä + on tullu äp:stä ) käyttämään, sen verran haluan minäkin luontoa ajatella.
 
Nyt se flunssa on sitten iskenyt tännekin :/ Ensin oli kuopus kipeä, sitten mies ja nyt minä. Esikoinen odottelee vielä vuoroaan... Kaiken lisäksi sokeriarvot ovat sitten taas kohonneet insuliinista huolimatta. Kai se on tämä flunssa joka sen tekee (tai sitten se, ettei ruoka oikein maistu ja tulee napsittua hiilarit jostain vähemmän terveellisestä, kuten karkeista ;) )

Ja supparit ovat taas täällä ja ihan kunnolla. :eek: Kohta päädyn varmaan pötköttämään loppuraskauden ajan. Autolla kuljen jo nyt joka paikkaan, mutta tietenkin siitäkin pitää välillä nousta ja kävellä... Kävin tänään h&m:llä ja autolta kävelymatkaa ehkä 100m ja loppupäivän olenkin sitten saanut kävellä aivan uskomattoman hitaasti! Kyllä hiipimälläkin eteenpäin pääsee, mutta kun sekin jopa saa nyt aikaan supisteluita, jotka myös alkavat sattua jos en heti pysähdy. Ensi viikolla on taas lääkärin soittoaika sairasloman jatkoon liittyen ja toivottavasti kirjoittaa nyt äitiyslomaan saakka kun en kuitenkaan töissä kykenisi olemaan kuin max. puoli tuntia. :xmas:
(Ja hoida tässä sitten kuntoasi ja sokeriarvoja liikunnan avulla. pöh. )

Yleisfiilis raskaudesta on kuitenkin ihan hyvä (mitä ei ehkä noista ed. kirjoituksista huomaa). Vauvan potkut ovat alkaneet viimeinkin tuntua välillä istukankin läpi, joten niitä tuntuu jo koko vatsan alueella. Pieni myllää välillä ihanan hurjasti. Ainoastaan potkuista/iskuista kohdunsuulle en oikein välitä :D ne tuntuvat kuin kokovartalosähköiskuina..

Vaipoista en vielä osaa yhtään sanoa :whistle: kertavaippojen puolelle olen kallistunut, kun asutaan niin ahtaasti, että kuivaustelineet ovat nyt jo maksimaalisessa käytössä. Juu ja olen kyllä joissain asioissa turhan laiska.. Vauva saa itse "valita" sitten vaippansa. Nämä isommatkin ovat olleet sen verran herkkäihoisia, että ei ole voinut ostaa kuin yhtä tiettyä merkkiä (ja molemmilla on ollut eri vaipat käytössä). Ekovaippoja varmaan kyllä voi kokeilla ja jos ne sopivat niin sitten voi ottaa ne käyttöön. Sitten pottailuvaiheessa varmaan siirrytään kestovaippasysteemeihin, joilla on helpompi harjoitella kuivana pysymistä.

Voi sitä onneksi muutenkin ekoilla kuin vaippojen kautta, vaatteita kierrättämällä ja valikoimalla kestäviä tuotteita jne.. Liinailu, lapsentahtinen imetys jne. ovat minulle eräänlaista ekoilua, vaikka sitä harrastaakin nykyään muutkin kuin eko"hörhöt" :D

-maranooka & prinsessa 27+1-
 
HS täällä kans tuota heikotusta/huimausta.. Hb oli viimeksi 107 mutta aloitin uuden rautavalmisteen käytön, sellaisen poretabuina olevan niin pittäis imeytyä paremmin ja nopeemmin.. Voihan se toki verenpainekin heitellä :/

Täältä tulis taas kuva uuden raskausviikon kunniaksi :D



kleo :heart: potkuri 28+0
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:x Mulla on ihan karmee närästys nykyään. Ostin apteekista semmosta kun gaviscon-purutabuja, mutta ei ne auta mitään. Vaikka kuinka joisin paljon vettä ja ruoan päälle aina jotain maitotuotetta, niin ei auta... Mitäs muita närästysvalmisteita niitä onkaan, mitä saa raskaana ollessa käyttää?
mä en tykkää noista purutabuista, eism. rennie on ihan mahotonta syödä. laatta lentää samantien. no..ukko osti nyt mulle gaviscon juotavana versiona. illalla varmaan pääsen kokeilee kun sillon yleensä närästys on pahimmillaan. |O
 
Moi!
HS JA Kleo, "hyvä" että on muitakin joita huippaa. Eilen tuli ihan vaan koneella ihme huimaus ja sama jatkunut tänään. Mulla on aina alhainen verenpaine ettei se sitäkään oikein. Mittasin töissä ja oli jotain 104/68, mutta on se ollut reilusti alhaisempikin. Menee kyllä ohi mutta ihme sellainen heikotus-oksetus-pyörrytys oli, syönyt olen ihan normaalisti (että karkki aika hyvin maistunut...) ettei sekään selity.
No täytyy vaan katsoa ettei keikkaa mihinkään =) Neuvola on maanantaina ja ensi viikon jälkeen onkin enää kolme 4 päivän viikkoa (kun on pääsiäiset ja sitten äippäloma alkaa pe) ihan hyvä juttu!!
VAIPOISTA, varmaan kestoilisin jos olisi enemmän lapsia tulossa mutta tää melko varmasti on vika, joten en sitä rumbaa aloita. Me käytetään aina halpisvaippoja (on toimineet hyvin) ja onneksi meidän ipanat on tosi nuorina oppineet kuivaksi. Esim. tää nyt reilu 2v on jo yökuivakin, ja päiväkuivaksi oppi alle 1,5 vuotiaana joten mitään vaippavuorta emme toivon mukaan ehdi tehdä. Muuten ollaan "kierrättäviä" ihmisiä, on kompostit ja lähes kaikki vaatteet ja tavarat käytettynä jne jne. joten tosta en huonoa omatuntoa kovin paljon kanna.

Arki sujuu hyvin, päivät töissä ja illat lasten kanssa ja kotiaskareissa, tuntuukin että aika oikein lentää. Ihanaa kun kohta saa vähän levähtää ja sitten on se pikkunatiainenkin jossain vaiheessa....

kekkeri 30+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
hikotteleeko muiden vauvat? Meillä tuntuu olevan kovinkin yleistä :heart: Olin ihan kummissani kun yks päivä hikka tuntuikin ylävatsassa, tähän asti tuntunut syvällä lantiossa. Olisko vauva sitten istuskellut sinä päivänä? Muuten tuntuu viihtyvän pää alaspäin, ei enää juurikaan ole poikittain, se oli tavallista vielä jokin aika sitten.
kyllä ja useinkin. mun muistaakseni hikka tuntuu alhaalla kun vauva on rt:ssa. :whistle: kolmosella oli ihan kokoa ajan ja on vieläkin..ei tarvii kauan nauraa niin iskee hikka. :D
Älä viitti!! Kun olen vähän aikaa jo miettinyt että mitenpäin tää meidän ipana mahtaa olla ja tosiaan tänään juuri tuntui hikka ihan alhaalla ja mietin että onkohan siellä sittenkin joku muu paikka kun pää...No ehkäpä terkka ma sitä osaa arvioida ja kaippa toi vielä mahtuu kääntymäänkin...ei kyllä enää kovin kauan, APUA
 
Mites tommoset ekovaipat sitten on ekoja?? Onko ne kokonaan jotenkin maatuvia vai mikä niistä tekee semmoisia? Sithän pitää ostaa myös ekoroskapusseja niille vaipoille :)
Kyselen siis siksi koska minua myös luonto kiinnostaa, ja haluan mahdollisimman vähäpäästöisesti vaihdella vaippoja :)
Ite oon nyt niin hurahtanut kestoihin. Ajattelin ehkä tilailla jutalta niitä imse vimsen tarravaippoja ja työkaveri neuloo mulle sit niitä villahousuja siitä hahtuvalangasta. Sit huomasin tänään neuvolassa käydessäni että siellä oli seinällä joku myymässä kestojaan, pitääpä ottaa yhteyttä.

Lääkärillä käyty ja sain lähetteen äippäpolille ja sinne päästään varmaan joskus 2-3 viikon päästä, ettei mitään hälyyttävää kuitenkaan :) Sikiön painoarvio on siellä alaviivalla, samoin muutkin mitat. Alle viivan jäi (kai) mahan ympärys, tai joku ympärys se oli, jonka takia sitten lähetteen polille sain. Reisiluun mitta vastas 30+2 viikkoa :)
Neuvolassa kaikki ok, painoa oli tullut jotain 800g/vk HUI!! taas. Mistä sitä painoa oikeen tulee!!??!! :) No hyvä vaan jos vaik poikakin sais osansa.

Lissuli ja pikkumies 29(30)+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Pojalla on HIKKA :) Eilen kun menin nukkumaan iltavuoron jälkeen, tuntu semmosta ihan kun olis elohiiri pomppinut masussa. Päädyin siihen et poikaa taitaa hikka vaivata. Sama oli sit aamulla kun heräsin. Hyvä merkkihän se vaan on et keuhkot siellä kehittyy :heart: Lissu ja jätkä 28+4 (29+4)
Eli on hikka huomattu!! :D
jäbä on muuten ollut varmaan jo viime neuvola käynnistäkin asti jo pää alaspäin mut en ole sitä vaan älynnyt. Sen kylki on ollut pitkän tuossa minun oikealla puolella ja oikean puolen kylkiluihin tulee joskus kunnon monoa! sit hikan tuntee hyvin sieltä oikealta puolelta. Taitaapa sillä nytkin just hikka vaivana olla.
 
Höh,
Täällä ollaan henkeen ja vereen KÄRPPIEN faneja, niinku joku muukin täällä :wave: B) ,
ja nyt sitten hävis!!!! onneks ei menty Barona areenalle katsomaan, vaikka sekin on aikomuksena tässä myöhemmässä vaiheessa.. Toivottavasti ratkaisu tapahtuu täällä Espoossa, ja me ollaan huutamassa Oulut voittoon!!!

Mullekin on iskenyt närästys,, ekaa kertaa näissä viidessä raskaudessa,, ei kiva tunne yhtään :eek: ,
ja kun mikään ei kuulemma oikeen siihen auta..

Kaikki sujuu täällä ku tanssi, varsinkin painonkeräys :LOL: ,
Sf mitta oli neuvolassa PIENI, 23, mut johtunee siitä että vauva on viistosti. Pää alaspäin kuitenkin, ja jalat potkii täällä oikeella ylhäällä.. On mulla silti iso maha,,, päivittelyjä saan kuulla usein..

Mua niin himottas uudet vaunut sittén kuitenkin, Bugaboon Cameleonit,, vaan mitä teen vuoden vanhoille Peg Peregon Pliko3 matkaratttaille ja Koelstran alle 2-v vanhoille rattaille...?

Kenenkäs kans mulla oli puhetta niistä kestoista,, siis kelle ne lupasin luuovuttaa äitiyspakkauksesta :ashamed: ,
minen muista y-h-t-ä-ä-n...
Vien laput vasta ens viikolla Kelaan, tai sit seuraavana,alkuviikosta,, ennenku lähdetään Saariselälle "hiihtämään" :LOL: ,
En ole ekaa kertaa elämässäni pitänyt kiirettä noiden lappujen kans ja kiirehän tässä kohta tulee kun pari kk ennen laskettua aikaa pitää palauttaa,,,

Piltsu+Nestori 27+6
 
Taa
Huomenta!

Taas alkoi mulla näköjään tämä valvominen. Reilu tunti sitten nousin vessaan enkä enää unta saanut. 10 viikkoa (+/-2vkoa) ja alkaa toisenlainen yövalvominen :D

Neuvolassa käyty. Kaikki hyvin, vauvan sykkeet 155 (aika korkeet poikasykkeiksi).
Sf-mitasta, 29,5, oli terkka hieman huolissaan. BV Katoin että sulla hyvin samankokoinen sf-mitta. Onko neuvolassa mitään siitä sanottu? Mua vähän peloteltiin jättivauvalla.

Kestoista joku puhui. Me ei aiota kestoilla (paitsi tytön baby born). Kivittäkää pois. Mutta jos joku huolii vuoden 06 äitiyspakkauksesta ne kestot niin voin lahjottaa. Älkää vaan kysykö, että millasia ne siinä pakkauksessa oli. Minä kun en noiden päälle mitään ymmärrä.

Hikkaakin on vauvalla ollut. Tyttökin eilen nauroi vedet silmissä kun äitin maha hyppi. Näkyy muutenkin kaikki liikkeet tosi selvästi ulospäin.
Eivät muuten neuvolassa sanoneet, että kumminko päin se vauveli siellä mahassa on. Ite en oikeen enää tiiä, kun potkut tuntuu välillä voimakkaasti alas ja välillä ylös. Lieneekö vielä pyörimiset käynnissä. Eilen kyllä keskittyi selkeesti ylemmäs noi potkut.

Onkos kukaan vielä ostanut tai aikeissa ostaa vauvakirjaa? Joissakinhan on jo raskausajallekin oma osionsa. Mä vähän olen himoinnut sitä Mauri Kunnaksen versiota. Voipi olla, että sen joku päivä käyn hakemassa. Saa sitten jo selailla ja esitäytellä.

Taa ja nimetön 30+2
 
Taa,eipä tuo terkka siihen sanonut mitään,piirsi vaan viivan siihen ylärajan tuntumaan,alapuolelle kuitenkin =)
No noin 5 viikon päästä selviää minkälainen jätti siellä masussa kasvaa :heart:

Vaipoista kyllä mä meinaan kestoja kokeilla,mutta ei musta kokokestoilijaa saa kirveelläkään B)

Tulli sitten eilen tuhlattua rahaa,se läppäri ja ostokset lindexillä,kappahlissa ja hm:ssä.
No sainpahan ostettua itselleni vähän äippävaatetta,eikä niihin tarvitse enää kuluttaa senttiäkään.
Ja voi ihanuus niitä lastenvaatteita :whistle: :p :snotty: :ashamed: :heart:
No,sitten mentiin käymään vielä siskon kanssa mäkkärissä :p
Onpahan viikon herkuttelut taas syöty,terkkakin sanoi että saa sitä joskus vähän herkutella.
Olen itse pitänyt kerran viikossa herkkupäivän,jolloin syön esim vähän karkkia tai kuten eilen mäkkäriaterian :saint:
Ja hyvin paino pysyy aisoissa =)

BV ja P 30+5
 
HelloShitty
njääh...monen sukupolven HIFK-fani täällä. eli hyvin lyhyeen loppui kausi. enkä ehtiny edes esittää mun komeeta paitaa komeen masun kaa. |O :D mun isoisä oli hifk:n palkkalistoilla (huoltohomissa). eläkkeellä nykyään luonnollisesti.

tää on niin raastavaa..sama ongelma ku Taa:lla. en pysty nukkuu. mulla on lantio ihan kipee...pitää varmaan alkaa virittää tyynyjä sinne jalkojen kohalle jos auttais. kolmosen kaa nukuin alusta loppuun kuin tukki. heräämättä edes kusihätään. vaikka tyttö meni viikolla yli. luksusta. tää on ihan pyllystä....miksei pysty nukkuu sillon kun sais?? :headwall:

vloppu taas..ihanaa..meillä tänään koko perheen leffa-ilta. Rottatuille meinataan kattoa. :D eipä muuta sen kummempaa..hyvää viikonloppua kaikille! :heart:

HS ja nelonen rv 30+1..meinasin minäkin kirjoittaa 29. :D
 
äääääääääää. mun tekstit hävis :headwall: :headwall:

Juu, ei mulla mitään tärkeetä ollu. Sf-mitta mulla menee yläkäyrän yläpuolella, johtuu ruumiin rakenteesta. Yleensä sen takia oon päässy kokoarvioultraan joka raskaudessa =)
Viikonloppu menee töissä.
Närästystä on ollut vaihtelevasti. Välillä kiusaa enempi, sit taas on päiviä ettei ole ollenkaan.

Ls ja 29+4
 
yks kärppäfani täälläkin, en kuitenkaan niin suuri fani että viitsisin lähteä pelejä paikan päälle katsomaan; täältä kun on Ouluunkin jo yli 200 km, saati sit vieraspelien paikkakunnille.. :|

Nukkumisesta.. täällä kyl nukutaan vielä ihan kohtalaisesti, ainakin jos ei erehdy ottamaan päikkäreitä iltapäivällä. Joskus tosin yön vessareissun jälkeen saa valvoa ja keppuroida sängyssä vähän turhankin kauan!

Vaipoista sen verran, et meillä kyllä aiotaan käyttää ihan kertakäyttöisiä. Kestovaippojen käyttö ei kyl tule olemaan meidän juttu.. Saa moralisoida ihan vapaasti, me suojellaan luontoa sit jotenkin muuten, esim. energialamppujen jne. muodossa :)

Paastosokereita olen tässä mittaillu muutama aamuna, sain nimittäin äippäpolilta ohjeen mittailla niitä viikon ajan ja sitten katsellaan mitä sen kans tehdään.. ja voi "piip", kyl se näyttää että insuille joudutaan ku eipä näytä pysyvän rajojen alla.. :x jotenkin kauhea syyllisyyden, häpeän ja toivottomuuden tms. tunne päällä tuosta asiasta, tuohon arvoon kun ei tunnu vaikuttavan yhtään edes se mitä illalla on syönyt! Aterian jälkeiset arvot onneks sentään on kunnossa, et edes jotain positiivista tuossa..

Ens maanantaina ois lääkäriaika koskien saikun jatkumista - ja just sille kamalalle neuvolalääkärille, joka viimeksikään ei ottanut "valituksia" kuuleviin korviinsa.. Tässä saa nyt sit viikonlopun vielä stressata et jatkuuko saikku vai ei.. ja se yhden viikon kirjoittaminen ei auta enää yhtään tässä vaiheessa..

No, jospa lopettaisin tän vali-valin tälle kerralle, jotenkin vaan niin jurppii tänä aamuna, et anteeks vaan :ashamed:

Pirtsi80 28+6 huomenna poksuu taas viikotkin, kamala miten nopeasti tää aika menee!
 

Yhteistyössä