*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Ryhis osanottoni teidän perheelle. Kovasti voimia teille.

Anteeksi on pakko kysyä että onko teillä repivää kipua alavatsalla. Aivastus sattuu, tytön nostelu, kyykkiminen,kävely koiran kanssa. Tämä alkoi lauantaina. Välillä sattuu aina supistuksen yhteydessä. Onkohan joku lihas revähtänyt?

Olitte laittaneet kauniita masukuvia. Mukava huomata ettei kaikilla ole samanlainen masu. :hug:

härkäneito ja vaavi rv. 26+3

Ihania kommentteja, kiitos :) Itsellä vaan lähinnä semmoinen olo et mä haluisin iiison mahan. Mut toisaalta on pienen kanssa helpompi olla. Nyt varsinkin illalla kun on istumatyössä, turvottaa ihan kauheesti mahaa ja tulee ahdistunut olo. Nälkä ois mut ei viitsi syödä kun kerää ilmaa vattaan :eek:

Huhhuh, vähän laitto pelottaa toi Peppitan tuomio! :O No pidetään nyt sormet ristissä että vavuva pysyis matkassa viel ainaki 5 viikkoa!

Oon vaan vähän selaillu noita kirjoituksia nyt niin oon aika pihalla kaikesta. Toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin. :) Ja ihanan pieniä masuja noissa kuvissa on ollu (en tarkoita Sisun isoa masua vaikka sekin on ihanan iso!)

Mulla ei kaatumisesssa ilmeisesti tapahtunu mitään muuta ku vauvalla pienehkö pelästyminen, samoin ku itellä. Pari päivää se jaksoi hiljaksiin olla vaikka vähän liikkuikin mutta ei kunnon potkuja tuntunu. En sit jaksanu stressata siitä ku neuvolastakin sanoivat et jos ei verta tuu ja vähän tuntuu liikkeitä niin ei hätää. :) Tänään onkin sit tuntunu paljon ja tosi voimakkaita potkuja koko päivän! :D
Toi vauvan puolesta stressaaminen pitkään ei taida olla mun juttuni kun jaksan aina stressata vajaa tunnin ja sit luotan jo siihen et kaikki on hyvin vaikka soitanki usein varmuuden vuoks ammattilaisillekin.

Tänään töissä pomo pärski koko aamu, lounaalla mäkin aloin pärskimään ja pomon vaimo valitti nenän vuotoa. Eli tultiin sitten kaikki kipeiks kerralla! Sillä vaimolla oli hauskaa ku koko ajan toinen meistä aivasti, ei olla kumpikaan näköjään mitään lieviä flunssalaisia. Nyt illalla otin sit jo Burana-C:n kun en enää yksinkertaisesti jaksanut aivastella, vähintään kerran minuutis. Ja mitä kauemmin aivastelin sitä helpommin pissaakin lirahti housuun, varsinkin jos tuli monta peräkkäin. Nyt on sit ihanan hiljaista ja voi vähän levätä. En mä kyl uskalla ottaa enää ku yhen flunssalääkkeen ja toivonmukaan sit jo helpottaakin. :)

Ostin tänää muuten kaupasta hahtuvavillalankaa ja puikot et kudon ite villahousut, en vaan osannu alottaaka niiden ohjeiden perusteella! ::D Onneks pomon vaimo auttaa mua, kuten jouluisis villasukissakin jotka se loppujen lopuks kuto mun puolesta ku 5 yrityksellä en päässy ikinä neljää senttii pidemmälle.

Kipeä Cranyo ja eloisa Tuutikki 29+6

ryhikselle osannottoni :hug: . tuntuu todella kurjalle ajatellakkin että läheinen lähtee niin nopeesti. :( :'(

ihania massuja mä kuulun tuohon lissulin ja sisun väli maastoon mahan koossa. esikosta mullakin oli tosi peini maha. kakkosesta hieman isompi ja nyt olen jo mielestäni yhtä iso kun kakkosesta juuri ennen synnytystä. tosin mun iho venynyt aikanaan jo ennen raskauksia kun parhaimmillaan olen painanut melkein kolminumeroisen luvun.

härkäneito mulla oli alussa enempi noita repäisy kipuja esim. jos oli nukkunut jalat koukussa ja sit suoristikin ittensä. nyt onneksi harventuneet mutta tulee vielläkin aika ajoin. nyt mun riesaksi on tällä viikolla tullut melkein suonen veto jalkoihin. oliskos jalat vaa hiukan joutuneet kovemmalle kun piti alkuviikosta lykkiä tuota LUNTA hiukan.

olen bongaillut kaukaloita. ihan sika hintoja pyytävät esim. gracon locigo s istuimista. uutena maksavat keskimäärin 169e ja huutiksessa 100-120e pitäis maksaa käytetystä 08 mallin penkistä... huh huh. 05-06 vuosimallisestakin vielä 60-80e ja siinä alkaa olemaan käyttövyuodet jo täynnä.

tinni ja ryyni 29+0 plops.

Ihan pimennossa, kun kone ei ole toiminut sunnuntaina jälkeen. Aivan ahdistanut :D
Jännä, että sulla BV on mun kanssa aina yhtäaikaa neuvola tai ultra ;) Minulla siis tänään taas ultra, ja sinulla ilmeisesti neuvola. :)
Kone niin sökö, että mesekään ei pelaa, ei pääse minnekään surffaamaan.
Äkkiä nämä koneet sekoaa, ei kyllä kauaa kestä! Uudetkin ovat niin kalliita, prkle |O

Mami :heart: pikkuinen 26+2

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
tulin vaan sanomaan poks!!!! siis uskomatonta..mihin tää aika menee...kohta ollaan jo loppusuoralla. :heart:

HS ja typy rv 30+0
:D :saint: Tätäpä peesaillen!!
:x Hammaslääkäriin lähdössä :| YÖKS! oon joskus yläasteella viimeksi käyny, kammoan sitä paikkaa niin paljon :ashamed: Pitäkää peukkuja, että selviän hengissä siellä!! :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
olen bongaillut kaukaloita. ihan sika hintoja pyytävät esim. gracon locigo s istuimista. uutena maksavat keskimäärin 169e ja huutiksessa 100-120e pitäis maksaa käytetystä 08 mallin penkistä... huh huh. 05-06 vuosimallisestakin vielä 60-80e ja siinä alkaa olemaan käyttövyuodet jo täynnä.

tinni ja ryyni 29+0 plops.
Tätä piti kommentoida vielä. :eek: Kylläpä tosissaan pyytäävät paljon!! Me ostettiin Gracon telakallinen istuin, vm 08, yhden lapsen käytössä ollu, maksettiin siitä se 80 ?, enkä enempää kyllä vanhasta olisi suostunu maksaa. Aika hurja, että 3/4 ovh:sta pitäis vielä maksaa käytetystä istuimesta!

Kiitos kaunis osanotoista ,kyllä tämä elämä alkaa voittamaan,pakkokin...

Sitä mietin ,että jos mä en menis hautajaisiin?kaikki tutut on sitä mieltä,koska matkaa tulee yhteensä päivän aikana n.500km ja mulla ei tuo selkä kestä mitään...ja autossa istuminen saa supisteleen...Mutta sit ajattelen ,et mitä muut ajattelee siitä ettei tytär ole isänsä hautajaisissa...kaikki kyllä on sanoneet ,ettet lähde sinne.ukkoni ja tyttöni ovat menossa "edustamaan" meidän perhettä kuitenkin ja sitten tietenkin siskoni perheineen...Voin kait muistaa isääni muullakin tavoin,kuin olemalla paikan päällä,onko sen pakko tapahtua hautajaisissa?...sytyttää kynttilän ja muistella yhteisiä aikoja...Moni sanoi ,että sun on pakko ajatella tätä uutta elämää ja suojella vauvaa nytten...mutta,mutta,mutta...omatunto...

Asiasta kolmanteen...te kenellä on se raskausajan diabetes,niin onko teillä ollut sen jälkeen mittari näyttänyt liian suuria lukemia...meinaan,et olen parina aamuna mitannut paastoarvon(siitä jäin kiinni tutkimuksissa) ja se on ollut molemmilla kerroilla alle raja-arvon hyvinkin,vaikka eilen söin suklaatia klo22 jälkeen...(tein testin aamuksi:/ ) ...mikä se tämmöinen diabetes on jossa ei arvot ole kohollaan....*tyhmänä*

Ois taas neuvola aika(ma oli viimeksi),katsellaan nuo paineet jälleen...kotimittarilla olen saanut oikeat lukemat ja vien sen mittarin sinne ,et katsovat et näyttääkö suht.samaa,neuvolan täti pyysi...

Miten muuten liikkeet teillä,tunnetteko kunnon potkuja?mä just tänään mietin et seppo ollut hiljaa jo pitempään...tunnen kyllä,et liikkuu,ja käsien nykerrys tuntuu sekä yksittäisiä potkuja,mut ei ole moneen päivään tuntunut niitä mahtavia potkusarjoja et ois toinen maailmasota mahassa...sen suhteen niin hiljaista...

Mut nyt suihkuun(hrr...miten tarkenen,-20 astetta pakkasta ja ulkokautta pitäs huitasta suihkuun)...rohkea rokan syö...

aamuterkuin :ryhis ja seppo 29+1

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
tulin vaan sanomaan poks!!!! siis uskomatonta..mihin tää aika menee...kohta ollaan jo loppusuoralla. :heart:

HS ja typy rv 30+0
:D :saint: Tätäpä peesaillen!!
:x Hammaslääkäriin lähdössä :| YÖKS! oon joskus yläasteella viimeksi käyny, kammoan sitä paikkaa niin paljon :ashamed: Pitäkää peukkuja, että selviän hengissä siellä!! :xmas:
peukutuksia! b=)d
miks täällä ei oo tuuletushymiöitä. ois sopinu niin hyvin meiän viikkoihin. :D hitsi toi 30 näyttää niin isolta luvulta..

iski nyt samalla muuten kauhee stressi kun on vielä auto vaihtamatta. :eek: kakkonen syntyi rv 38+3 eli siihen ois vaan 8 viikkoa. apua..no..kolmonen meni viikolla yli, ja niin varmaan tämäkin neiti (isäänsä tulevat molemmat, aina myöhässä :LOL: ) kunhan nyt vaan saadaan se uus etupuskuri vaihdettua (odottaa maalaamista) niin voi alkaa hieroa kauppoja. :p

jep..eipä muuta täällä...nimikirjaa ostan tänään niin pääsee kattomaan. onhan meillä aina ne miehen ehdottamat nimet suunnitelma B:nä jos ei nappaa mikään. :D

HS ja typykkä rv 30+0 :heart:

Siis joo 30 viikkoa tänään täynnä!!!! =) En olis uskonut, että näinkin pitkälle päästään. Enää ei pelota niin paljon ennenaikainen syntymäkään, kun mahikset on jo suuret. :heart:

Ryhis, mä oon ainakin sitä mieltä että teet hautajaisten kanssa niin kuin susta tuntuu. Ei kannata ajatella mitä muut ajattelee. Ne ajattelee aina jotain tai voi olla ajattelemattakin. Voithan sä pitää oman muistotilaisuuden kotona. :hug: ja jaksamista sinne!

Sisulle tsemppiä hamppilääkäriin! Hyvin se menee. Mä kävin kesällä monen vuoden tauon jälkeen ja pelotti ihan hirveesti. Ei se sitten ollutkaan yhtään niin kamalaa kuin muistin. :)

Munkin mahaa on kommentoitu isoksi ja ihmetelty, että vasta kesällä on la. Ei se edes mikään kamalan iso ole. No, ei nyt mikään pienikään. Mä muuten mietin, että se vaan näyttää ehkä isommalta, kun mun tissit on aika pienet, niin se maha niin ku korostuu. No, joo en tiiä... :LOL:

Heipä hei!

Käytiin eilen sit ostaan tuplavaunut.. Päädyttiin Emmaljungan twin cangaroo- kärryihin. Ja jos joku on vielä ilman vaunuja, niin täällä olis myynnissä hyväkuntoiset, 1-vuoden vanhat, beiget Brio Kombi yhdistelmävaunut pehmeellä kantokopalla! :attn: .. Meillä on miehen kanssa vähän vajaa 30 senttiä pituuseroo, joten noi Briot oli ihan ykkösvaihtoehto meille kun ei ollut kun yks laps. Toivottavasti noi Emmaljungat tulee oleen yhtä hyvät, ollaan meinaan kovia käymään lenkillä, et pitää toimia hiekalla, sohjolla ja lumella...

Onkos kellään muilla illalla sellasta oloo, että lapsi painaa Kohdunsuulle oikeen kunnolla? Ihan niin ku se ois huonossa asennossa, tai yrittäs "kairata" reittiään ulos? Ny muutamana iltana täällä ollu sellanen fiilis ja muistan et oli esikoisestaki, mut myöhemmillä viikoilla.. Aamulla kaikki on taas ok..

Mä taidan yrittään lähtee ulos, on niin ihana auringonpaiste, vaik onki pakkasta aika paljon. Aurinkoista päivää kaikille!

Lammiska 27+3

Jee,jee...nyt oli sit neuvolassa proteiinit plussalla,mitähän tässä vielä kerkee tulemaan...nyton jo raskausdiabetes,verenpaineet meinas hillua(nyt oli laskeneet,kun stressi hiipunut) ja sit nuo proteiinit...sain liuskat kotiin joita seurailen aamuisin...Oikeesti alkaa naurattaan tämä homma jo :kieh: aivan uskomatonta...ens ke taas neuvola,saa heittää villejä veikkauksia mitä multa seuraavana löydetään :snotty:

Seppo oli kääntynyt alaspäin.on ollut viistotarjonnassa,mut nyt oli oikein päin,mut siellä missä mä olen kuvitellut et on peppu niin onkin jalat,eli mun kylkiluiden alla...

Lammiska :juu,tuttu tunne tuo kairaaminen alakeraan.tosi inhottavaa,kun tosiaan tuntuu et alakerrassa tapahtus vaikka ja mitä...mietityttänyt,et voiko se olla et kohdunkaula lyhenee,kun vauva kairaa,mut ei ollut lyhentynyt.joten varmasti aika harmitonta.

mut nyt hammaslääkäriin...katotaan mitä sit yläkerrasta löytyy :LOL:

Tuli muuten mieleen ,et laskekaapa neuvolakortista et monesti olette käyneet neuvolassa ja monesti lääkärissä tän raskauden aikana...kun mulla kertyny nähtävästi urakalla nuita reissuja...Mun saldo on : neuvola 8krt neuvola(yks sit vielä ens viikolle sovittu),lääkärissä 5krt ( sovittu aikoja 3)...eli saldo tulee lopussa olemaan aika hulpee...saa tässä juosta...

Mut nyt menoksi...

ryhis. noista arvoista. narahsdin siitä 1h arvosta joka oli 10.4 . nyt kun olen tiistaista asti mitaannu ei o raja ollu kertaakaan lähellä. korkein tunnin arvo on tainnu olla 9.2 ja sekin mitattuna noin 50 min syömisestä. vasta jälkeen huomasin että turhan ajoissa olin mitannu. eilen mäkin vähäntestailin. olin serafiinin sisustus kutsuilla ja söin siellä palan rahkapiirakkaa. arvot pysyi ok ei lähellekkään rajoja. samoin söin iltapalaksi anopin tuomia vadelia ja hää tällänny sekaan sokeria. ei noussu lähellekkään rajaa.....

eli mulla ei o yksikään arvo llu nyt koti mittauksissa yli. olen vakaammin vaan sitä mieltä että pieni flunssan poikanen ja huonosti nukuttu yö nostivat sokeri arvojani "kriittisen " verran.-

neuvoloista piti oikein kattoa eli yhteensä 5kertaa joista kaksi on lääkärineuvoloita. sitten tyksissä 3 ultraa (niskapoimu,rakenne ja istukan nousu varmistus). seuraavan kerran nla 3.4 ja nyt sitten jos sokereita tarkkaillaan enempi ni sitte tule useempi kerta mutta ne sitte ä-polilla

tinni ja ryyni 29+1

HelloShitty
hitsi mulla on 2 päivää nyt ollu tosi huono olo. kun seison pitkään niin alkaa heikottaa ja pyörryttää.e eilen kun tein safkaa meinas taju lähteä. ajattelin että ois ollu nestevaje mutta nyt huomasin kun puuhailin keittiössä että taas alkoi. :/ |O..oisko se hemppa laskenu entistä matalammin? viimeks oli 111. :|

Ryhikselle osanottoni... Mun mielestä hautajaisiin ei ole välttämätöntä mennä, vaikka kuka ajattelis mitä. Jätin ite mummini hautajaiset väliin jokunen vuosi sitten, sain melko paljon arvostelua osakseni... En siis ollut raskaana, mutta tilaisuus vaan tuntui aivan ylivoimaiselta silloin. Läsnäolo ei muuta mitään kuitenkaan ja uskon sinua surettavan ihan riittävästi muutenkin... Itseään saa säästää, odotusaika vie osansa päivittäisestä jaksamisesta jokatapauksessa :hug: . Tänään olin aamulla sokerirasituksessa, paaston pikatesti näytti 4,4. Alkuviikolla saan tulokset kokonaisuudessaan. Se 3dl juotavaakin meni alas yllättävän hyvin, tosin janokin alkoi jo olla =) . Päivänjatkoa kaikille, aion nyt luontoni vastaisesti alkaa ompelukonehommiin. Tavoitteena saada aikaan fleece-haalari Pätkälle. En oikeesti ole käsityöihmisiä, mutta laitan oikun hormonien piikkiin ;) !

Ryhis sä teet niinkuin susta itsestään tuntuu,ei ne hautajaiset mikään pakko ole ja kun olet vielä raskaanakin :hug:
Sun isäskin varmaan sanoisi sulle että jää kotiin ja muistele häntä toisella tavalla :hug:

Kerronko ensin hyvät vai huonot uutiset? :saint:

Huonot: läppäri perkele otti ja sanoi sopimuksensa irti |O :headwall:
Ei lähde enää päälle kirveelläkään,eikä edes vasaralla :kieh:
No onneksi appiukko käytti mua aamulla ensin neuvolassa ja sen jälkeen menin teknisiltä hakemaan uuden koneen! ja taas pääsee nettiin :D

Hyvät:
Neuvolassa käyty:

Paino: -533g/viikko jihuu! :D
Turvotus:+-
RR:119/79
Prot:-
Glut:-
HB:132 ei tarvitse rautaa ottaa enää joka päivä =)
SF: 30
syke:+
Liikkeet:++

Ensi viikolla pitää käydä labrassa antamassa paastoarvo,no 12h taas syömättä,mutta onneksi nyt ei tarvitse paria tuntia siellä istuskella =)
Vähän reilu kahden viikon päästä on seuraava neuvola,pääsiäisviikon takia ja sitten saan sen sokerin mittausvehkeet kotiin,en tahdo :kieh:
Paljon sain kehuja tuosta painosta,eikä itselläänkään ole enää niin raskas olo,kun ei mätä suuhunsa mitä sattuu =)

Tänään palkitsen itseni pienellä shoppailukierroksella,mm lindexille :heart:
Vaikka tosin tähän läppäriin meni jo 400? :headwall:

BV ja P 30+4

Yhteistyössä