Oletteko niitä, jotka hissiin mentyään painelevat "ovi kiinni" nappia, vai annatteko oven mennä kiinni omaa tahtiaan?

• Viestiketjun aloittaja Melko Selvä Tapaus
  • Ensimmäinen viesti
Melko Selvä Tapaus
NIin ja lisäkysymys; häiritseekö teitä, jos olette jo hississä ja painaneet oikean kerroksen, ja joku samassa kerroksessa oleva tilaa hissiin uudestaan eli hissi ei lähde liikkeelle vaan ovet aukeavat uudelleen. Minua häiritsee. Jos hissin ovet ovat jo kiinni, sitä ei sovi enää tilata. Eli tosiaan taitaa olla hermojen kasvattamisen paikka itsellä :)

"alma"
Riippuu ihan siitä, kuinka hidas hissi kyseessä. Jotkut hissit kun tuntuvat seisovan ikuisuuden paikallaan, jos sitä nappia ei paina. Mun mielestä se nappi löytyy kyllä lähes kaikista hisseistä, miten ihmeessä jotkut ei ole sellaista nähnyt.

säpäle harmaana
[QUOTE="alma";26427314]Riippuu ihan siitä, kuinka hidas hissi kyseessä. Jotkut hissit kun tuntuvat seisovan ikuisuuden paikallaan, jos sitä nappia ei paina. Mun mielestä se nappi löytyy kyllä lähes kaikista hisseistä, miten ihmeessä jotkut ei ole sellaista nähnyt.[/QUOTE]

Minä en kyllä muista nähneeni sellaista nappia. Mutta minä olenkin tällainen maalainen ja kun minä joskus muinoin asuin kerrostalossa, siellä oli sellainen kivikautinen hissi, jossa oli sellainen natiseva haitariverkko-ovi.

Millainen nappi se sitten on? Piti oikein googlettaakin, mutta ei löytynyt sieltäkään näin äkkiseltään :D

Lex
En paina, ihme kyllä, sillä muuten olen ehkä kärsimättömin tuntemani ihminen.
Meidän työpaikan hissi on niin rivakka, että mua ärsyttäisi kuitenkin se, kuinka hitaasti se nappulasta painaminen tehoaisi suhteessa siihen, miten nopsaan ovi sulkeutuu itsestäänkin.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Melko Selvä Tapaus;26427263:
NIin ja lisäkysymys; häiritseekö teitä, jos olette jo hississä ja painaneet oikean kerroksen, ja joku samassa kerroksessa oleva tilaa hissiin uudestaan eli hissi ei lähde liikkeelle vaan ovet aukeavat uudelleen. Minua häiritsee. Jos hissin ovet ovat jo kiinni, sitä ei sovi enää tilata. Eli tosiaan taitaa olla hermojen kasvattamisen paikka itsellä :)
Meidän supermarketissa ainakin on anturit, jotka voivat avata ovet, kun joku tulee tarpeeksi lähelle niitä, ei tarvitse edes nappia aina painaa. Eikä haittaa, kun ei sillä hissillä pääse kuin yhden kerroksen välin.

"tii-"
Työpaikan hississä painan kyllä aina oven kiinni, jos olen menossa yksin hissiin. Sen painaa kätevästi samalla kuin kerroksenkin. Kotitalon hississä sitä nappulaa ei edes ole, tosin käytän sitä hissiä tosi harvoin. Muissa tilanteissa vähän miten mieli tekee, yleensä painan jos olen ainoa hissiin tulija.

vierailija
<|> Avaa oven ja ovi menee pienellä viiveellä kiinni kun painamisen lopettaa eikä valoverho tunnista estettä.
>|< Sulkee oven mikäli valoverhot eivät huomaa estettä. Ohittaa ovien sulkeutumisen viiveen jos oviaukon valoverhot eivät tunnista mitään estettä ja jos taas valoverhot havaitsee esteen, tämä nappi ei tee mitään.
<||> Aukipito: pitää ovet auki huomattavan kauan; yleensä n.30s. aukipito voidaan milloin vain perua ovensulkunapilla >|<. Jos taas ovensulkunappia ei ole ovenavaus, ja aukipitonapin lisäksi, pitää vain odottaa että ajastin umpeutuu ja ovi sulkeutuu. Meidän toimistotalon ja kaverin mummon palvelutalon hisseissä on noi kaksi muuta muttei ovensulkunappia. On todella kiva kun joku tietämätön painaa aukipitonappia vahingossa kun se sattuu vielä sijaitsemaan juuri siinä, missä on tavallisesti ovensulkunappi.
Palvelutalossa tämä korostuu, itse painoin sitä yrittäessäni sulkea ovet totutulla paikalla olleesta napista. Oli todella kiva huomata että sulkunapin paikalla olikin aukipito eikä sulkunappia lainkaan. Siinä sitten seistiin puoli minuuttia hissillä, jossa oli minun lisäksi muitakin matkalla. Toimistotalossa ne on onneksi niinpäin että se normiavaus on sulkunapin paikalla ja aukipito avausnapin. Harvat nimittäin avausnappia takoo. Koneen hissejä kumpikin. En ole muissa merkeissä edes nähnyt aukipitonappeja.

vierailija
Kyllä se ärsyttää. En painele itse muuta kuin kerrosnappia.

Yhteistyössä