*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Taa
Huomenta!

Siivoilin eilen vaatekomeroa oikein urakalla ja sehän tietysti kostautui järkyttävänä selkäkipuna, joka ei jättänyt yölläkään rauhaan. Tänään pitää vissiin ottaa rauhallisesti.
Mies onneksi pääsee tänään jo kuudelta töistä. Saa hoitaa tytön iltapuuhat niin tämä mamma lojuu sohvalla parantelemassa.

Taa ja nimetön 30+3
 
HelloShitty
järkkyhuono olo. oksettaa ja maha ihan sekasin. :x |O
herään nykyään joka aamu 6:30 vessähätään. sen jälkeen ei ookaan niin helppoa saada unta uudestaan. :headwall: jos tämmöstä tulee olemaan loppuun asti niin apua..miten sitä tulee jaksaa sitten kun beibi on maailmassa. ja ukko kun ei todennäköisesti edes jää lomille! :headwall:

mä en jaksa....olo kaikkee muuta ku hehkee, energinen tai muuta.ukkokin sen varmaan huomaa kun hellyttää ei vieläkään irtoo. :'( kovasti jaksaa kyllä kehua muita odottajia. :eek:

HS ja typykkä rv 30+2(?)
 
Mä syön terveellisesti,joka päivä on pakko saada kaurapuuroa raejuustolla :p ja usein syön kaksikin kertaa päivässä.Siitä tykkään kyl muutenkin,en vain raskaanaollessa.

Mimmi hikottelee hirveästi :D

Mies kuuntelee melkein joka ilta sydämensykkeitä kun ne on kuuluneet jo pitkään ilman doppleriakin.

Eilen mua supisteli jonkin verran,touhusin kokopäivän hirveellä kiireellä ja se kyl tuntui illalla.

A-mam ja Mimmi rv 30+5
 
Kiitos haleista kaikille, niin kun HS totesi, niin ei se auta kun luottaa tän raskauden sujumiseen. Oikeesti, mitä muita vaihtoehtoja mulla edes olisi?? Ja jos pahin tapahtuu ja tämäkin vielä menetetään, niin se on sitten niin tarkoitettu, ja meille annettu taakka kannettavaksi. Mutta silti, vaikka kuinka järkeilen, niin pelko pysyy taustalla, ja pysyy varmaan aika pitkään.

Voi taivas, että oli taas hankala aamu. Vähän 8 jälkeen nousin, mies ja tyttö oli jo hereillä, söin sit aamupalan, ja eipä muuta kun kohta alko tulee heikotus... Makasin taas sohvalla puolitajuttomana, sydän hakkasi hullunlailla. Tuntuu, että mitä pidemmällle tää raskaus menee, niin sitä pahemmiksi nää heikotus-kohtaukset menee, ja sitä pidempiä ne on :/ Jos jotain positiivista pitää etsiä näistä, niin ainakin se, että ne tulee (jos tulee ) aina aamusin, eli jotenkin pystyn ennakoimaan ne, etten heti aamuksi varaa mitään menoa, että JOS se tulee. Mutta silti, vähän huolettaa, et vaikuttaako se sit vauvan vointiin, kun itse olen niin huonovointinen. Tosin, nytkin Minni on koo aamun ihan reippaasti potkinu, ja taisipa mennä vauveli 360astetta ympäri, kun niin tiukasti veti mahaa pitkin, ja potkiskeli koko ajan ympäriinsä.

Lemppariruoista oli ollu puhetta. Mä voisin elää suklaalla. Ihan pelkällä suklaalla :ashamed: Ja se näkyy. Mutta mulle kyllä maistuu myös kaikki hedelmät, varsinkin kun ne on jääkaappi-kylmiä :p joka päivä on saatava ainakin omena, pari banaania, ja jotain vielä lisäksi. Sit salaatit maistuu kyllä kans, olenkin semmosia helppoja ja nopeita salaatteja tehny, jaksa niiden kans värkätä kauan. Tyyliin jäävuorisalaattia, pakastevihanneksia mikron kautta, ja ananaspaloja...

HS, esikoisen kummitäti "valitti" kans vauvabuumia kaveripiirissään, 8 sen kaveria saa vauvan kesäkuussa, ja toinen mokoma syksyllä... Ja kaikista marras-, ja jouluvauvoista ei varmaan ole vielä edes kerrottu. Tää ihminen naurokin, että hänellä taitaa mennä loppuvuosi vauvakortteja tehdessä ja postittaessa :D Mä en itseasiassa tiedä YHTÄÄN irl, jolla olis samaan aikaan la kun meillä... Yhdellä kaverilla on elokuun lopussa, mut muita en sit tiedäkään! :whistle:
Pitäis lähtee kauppaan vielä kun tää olo pikkusen helpottais.
Sisu ja Minni 30+2

*Muoks* Valehtelinpas nyt. Tiedän mä yhden naisen irl, jolla on la suunnilleen samoihin aikoihin kun mulla, serkun vaimohan odottaa!! Niillä on la toukokuun lopussa, saa nähdä, kumpi meistä eka pääsee pakertaa synnärille.
 
Seksistä ja sen puutteesta on taas puhuttu.

Meillä kyllä on käynyt miehen kanssa hyvin yksiin halut. Ja tällä hetkellä paikat on niin hyvässä kuosissa, että mennä rytyytellään melkein entiseen tahtiin. :D

Viimeiset kolme työpäivää on edessä ja hyvä niin. Joka päivä supistelee, alkaa jo töissä iltapäivästä ja jatkuu koko illan. Lääkäri vain totesi että saa jo supistella se on vaan hyväksi lapselle.

Nopeasti töistä Bree ja Kerttu 29+6
 
Vaippailuista: meillä on kova aikomus käyttää tulokkaalla kestoja, mutta nyt tiedän jo että yöllä on käytössä kertikset...noita ekovaippoja aion käyttää yöllä.

Ruoka
: ei putoa pikaruoka tässä raskaudessa sitten millään. Pizzaa teki hetken aikaa yhtenä päivänä mieli ja sitten kun nopsaan hain pizzan niin parin palan jälkeen joutui jättää syömisen kesken. Aiemmissa raskauksissa on kyllä kaikki pikaruuat tehneet enemmän kuin kauppansa. Nyt sitten jääkaappi viileä punainen paprika on aivan ehdoton hitti. Karkeista niin silloin tällöin menee suklaata, mutta muutoin on aika hiljaista silläkin saralla.
Itsetehty mansikkarahka on kanssa sellainen mitä tulee tehtyä tasaisin väliajoin.

Mutta nyt tuli kuopus hakemaan leikkimään joten moikka


 
Jaa,taitaa olla muutkin viikonlopun vietossa,kun ei ole niin paljon juttua tullut :whistle:
Hyvä niin,pysyy kärryillä itsekin ;) :D
Tein tossa aamusella listan,mitä kaikkea tänään siivoskelisin,on muuten melko kätevä ja näen mitä mun TÄYTYY päivän mittaan saada aikaiseksi,niin ei mene ihan koneella istumiseksi :whistle:

Huomenna poksuu taas viikot,apua ei ole enää montaa viikkoa aikaa,jos Paprica päättääkin syntyä ennen laskettua aikaa..

BV ja P 30+6
 
HS oletteko muuten päässeet nimestä jo yhteisymmärrykseen?
Tässä olisi tälläinen linkki vielä
http://www.etunimet.urli.net/

Sieltä löytyy vaikka mitä nimiä,luontoaiheisista,harvinaisiin ja erikoisiin :D
Pitää itsekin käydä vähän tsekkaamassa siellä,kun meiltä puuttuu vauvan nimestä vielä yksi nimi,kaksi olen jo keksinyt.
 
Heipat pitkästä aikaa! Olen lueskellut mitä ootte kirjotelleet mutta itestäni en sen vertaa oo saanu irti et oisin saanu riviäkään rustattuu :ashamed:

Ryhikselle pahoittelut ja osanotto :hug: :hug:

Sisulle :hug:

Täällä ollut puhetta mm. sf-mitasta, neuvolan täti sano viikolla et mittaan vaikuttaa mm. se kuinka paljon on lapsivettä. Tuli puheeksi kun oon huomannu et masu kasvaa samallalailla ku esikoisestakin eli hiukan keskikäyrän yläpuolella menee sf-mitta ja kuitenkin esikoinen oli syntyessään alle kolme kilonen...

Poikittain oli pieni ystävämme masussa, mutta tuntuu olevan milloin mitenkin päin eli vielä hyvin mahtuu kääntymään... Kunhan vaan kääntyis rt:n ku esikoinen jäi perätilaan ja sektio tehtiin sen takia, nyt toivoisin kovasti alatiesynnytystä...

Mulla kanssa on ajoittaisia ihme huono olo kohtauksia... tiedä sitten mistä johtuvat... mutta enpähän näköjään ole ainoa... Mutta onneksi kaikki on mennyt muuten hyvin (koputtaa puuta)...

Alkaa "hirvittää" miten nopeesti aika menee, ei tosiaankaan oo pitkästi kun h-hetket on käsillä... Oon alkanu pohtimaan että mitenhän esikoinen mahtaa suhtautua tulokkaaseen... kun on tähän asti saanut äidin ja isän huomion kokonaan itelleen ja nyt asiaan tulee väistämättä muutos...

Kaikille tarvitseville vielä :hug:

Nalle-emo ja pikkunalle rv 30+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja nalleperhe:
Alkaa "hirvittää" miten nopeesti aika menee, ei tosiaankaan oo pitkästi kun h-hetket on käsillä... Oon alkanu pohtimaan että mitenhän esikoinen mahtaa suhtautua tulokkaaseen... kun on tähän asti saanut äidin ja isän huomion kokonaan itelleen ja nyt asiaan tulee väistämättä muutos...

Kaikille tarvitseville vielä :hug:

Nalle-emo ja pikkunalle rv 30+4
Paljonko teillä tulee lapsille ikäeroa?
Meillä tulee se 5.5v, ja JO NYT huomaan tytössä mustiksen oireita, vaikka kovin innoissaan odottaakin sisarusta. Mutta tosissaan kokeilee mun pinnaa ja huumorintajua. Tekeytyy paljon pienemmäksi kun on, mutta toisaalta vaatii myös ison tytön kohtelua. Kauhean tiukille näkyy myös oidipaali-vaihe hänellä ottavan, ei kestä yhtään isältään hellyyttä ketään muuta kohtaan, isänsä ei sais edes koiria silittää niin, ettei tyttö ole välissä. Jotenkin tuntuu, että tuo oidipaalivaihe oikein korostuu nyt, kun on vauva vielä tulossa.

Saa nähdä, että miten tilanne muuttuu sitten, kunhan vauva todella tulee kotiin.
 
Juoksutettiin ajokoiraa ukon kanssa järven jäällä:) Sitten piti oikaista metsän kautta takaisin appivanhempien talolle, siellä sattuikin olemaan kaamaalan korkea mäki joka piti kiivetä (moottorikelkan jälkiä pitkin) niin mä hengästyin niin että melkeen oksensin, jalat oli ihan hapoilla ja niitä särki:( Tuntui kuin ois jalkapallo haarojen välissä kun tallustin kuin ankka pihaan!!!

Oli kyllä viimenen tuommonen metsän kautta oikaisu minulle! Turvotustakin on ilmaantunu niin saapi joka ilta istua saunassa että paino laskee.. Tänään saunominen tiputti kolme kiloa painoo, jihuu.. Verenpaineet on kylläkin aisoissa pysyny, mikä lie sitte pöhöttää.. Siks kait se liikkuminenkii ahistaa kun ylimäärästä painoo mukana paljon..

Oon tykänny olla täällä ok-talossa appivanhemmilla kun ei oo kolmanteen kerrokseen rappujen nousua niiku kotiin on.. Ja muutenkin:) Hyvää ruokaa yhdessä kokkaillaan, saunotaan, elokuvia katotaan, peiton alla kyhnätään ym muuta mukavaa
:D

kleo ja saunamötö 28+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
järkkyhuono olo. oksettaa ja maha ihan sekasin. :x |O
herään nykyään joka aamu 6:30 vessähätään. sen jälkeen ei ookaan niin helppoa saada unta uudestaan. :headwall: jos tämmöstä tulee olemaan loppuun asti niin apua..miten sitä tulee jaksaa sitten kun beibi on maailmassa. ja ukko kun ei todennäköisesti edes jää lomille! :headwall:

mä en jaksa....olo kaikkee muuta ku hehkee, energinen tai muuta.ukkokin sen varmaan huomaa kun hellyttää ei vieläkään irtoo. :'( kovasti jaksaa kyllä kehua muita odottajia. :eek:

HS ja typykkä rv 30+2(?)
Miks ihmeessä kehuu muita odottajia?! Mä huitaisisin korville jos ukko mulle kehuis muuta naista olisiparaskaana tai ei :LOL: Sen verran herkillä tuo itsetunto tätä nykyä :(
 
Viikonloppu menny riidellessä miehen kanssa, ei oo yhtään hyvä fiilis. Mies on niin jääräpää, että mököttää ja mököttää pitkään, minä annan anteeksi nopeasti ja lepyn helposti..
Alkaa jo niin ärsyttämään tuo mökötys ja hiljaisuus. Nytki lähti kahville serkullensa, hohhoijaa! Kyllä parisuhde ja avioliitto on vaikea!!!

Mami :heart: Poju 26+4
 
Miekin voisin tässä nyt todeta että vituttaa täällä kans olla koko ajan kipeenä! Eilen sit pukkat ylähuuleen pari herpesta oikeesse (niitä tulee aina enemmän ku 1 kerralla, enkka on 9) ja tänään sit totesin pari tuntia sitten et on rakkuloita ilmestyny vasemmallekin puolelle.. :'( Vois melkee alkaa jo veikkailee et minkä taudin saa seuraavaks! :(

Mut joo, oon tänää kuietnki kierrelly kaupois ja käteen jäi jyskin musta tekonahka-sohva kun tää nykyinen on aikamoinen karvan ja pölyn kerääjä. Eli myyntiin menee mielummin ku kissasta luopuisin! <3

Sit oon tässä illalla pessy uunin alaosan ja kylväny pääsiäis-ohrat (kun ne ruohot menee kuitenkin parempiin suihin niin ohra on parempaa). Sitte ostin narsissin ja suklaalevyn sembaloista. Sembalot on espoolaisen kauppakeskuksen "hullut päivät". Eli muuten ihan kiva päivä ollu. :) Kipeähköjä suppareita vaan taas tullu, mut viimeks neuvolasta sanottiin et yhteyttä vaan naistenklinikalle jos käy tosi kipeeks eli enää ei kau vauvaa sit väkisin yritetä sisällä ees pitää jos on tullakseen ulos. :) Vähän sitä stressaa et mitä sitä vois siivota aamulla ku tätä kämppää pitäis kuitenki alkaa siivoilee ku muutto on toivonmukaan pian..

Masuvauvan halut ruoan suhteen on viime aikoina ollu kala ja suklaa. Ite en normaalisti oo mikään fani kummallekaan vaikka joskus harvoin molempia tekee mieli.

Siis teillä toosat turvonnu? Onkohan mullakin sitten ku oon ihmetelly vessassa pyyhkiessä et miks se on niin arka vaikka vikasta seksikerrastakin on jo pari kuukautta..Et onkohan mullakin sit turvonnu aina välillä?
 
Täällä seksi maistuu yhä kuten ennenkin :p
Ja ootan kyl jo innolla toukokuuta,jolloin on koulua vain muutama päivä ja pääsee päivälläkin miehen kimppuun,kun pienimmät on vielä toukokuun loppuun hoidossa.

Vauva on aika alhaalla,hikka tuntuu lantiossa ja kädet liikkuu aivan alavatsalla.
Hikkailee nyt noin 5-10 krt päivä :heart:

Noin kk kuluttua aattelin tehdä viimeiset hankinnat pikkuiselle (turvaistuin,kestovaipat ja kai vielä hiukan vaatettakin ostan)

Tänään meen katsomaan mummoa sairaalaan,tila heikentynyt muutamissa päivissä nopeasti ja tahdon nähdä vielä häntä mahdollisimman paljon,ennenkuin joudumme hänestä luopumaan.Oisin niin toivonut,että mummo ois nähnyt tämänkin vauvan,mutta tiedän kyllä ettei niin tule käymään.

Kerroin mummolle kuitenkin tulokkaan sukupuolen ja näytin 4d kuvankin :heart:

A-Mam ja Mimmi rv 30+6 ja huomenna taas uusille viikoille!!!
 
Eli eilinen ilta vietettiin miehen ja vauvan kanssa Taysin synnärillä.. Muutama päivä sit ihmettelin, et tuntuu ku masuvauva kairais itteensä alaspäin, ja sit oli menkkamaista jomotusta. Nooh, se oli sit saanu sen verta "tuhoja" aikaseks, et mulla on alkanu kohdun sisäsuu avautuun :| . Anto jonku supisteluja estävän piikin ja sit ois ottanu osastolle, mut musta olo parani, enkä oikeesti haluu vielä tässä vaiheessa sairaalaan, kun on tuo pikkunen täällä kotonakin. Ens viikolla sit taas kontrolli... Etkös sä RYHIS, ainkin valitellu samaa, siis "porautumisen" tunnetta..

Sit joku kyseli lapsien ikäerosta.. meille tulee pikkusille ikäeroo n.1v ja 3-4kk. Kiva kun on sit kaks prinsessaa, joilla pieni ikäero. Toivottavasti niistä tulee oleen tukea ja turvaa toisilleen isompana..

Lammiska 27+6
 
:hug: Cranyo, Noppispoppis ja Mammanpojat.
Meillä viikonloppu menny suht rauhallisesti, ilman seksiä :/ Tänäänkään ei pysty harrastaa, kun aamulla olis tarkotus lähtee kaupunkiin, ja mulla kans seksin jälkeen on nivuset aina seuraavan päivän tosi kipeet, niin pakko ajatella huomista, et pääsee kävelee kaupoissa ilman kipuja.

Mutta nyt apuja!!! Mitä kaikkea semmonen puolimetrinen ihmisenalku tarttee?? :eek: Ihan H. Moilasena miettiny täällä, kun ajattelin ostaa kaikkea vähän jo valmiiksi, että JOS tulen vielä niin huonokuntoiseksi, etten pysty niitä hommaa enkä pääse kaupunkiin ostoksille, niin ei jää miehen varaan kaikki. (täällä käpykylässä on kalliimpaa ja tosi huonot valikoimat!! ) Ja nyt siis ne käyttötavarat on listattavana, isommat hankinnat on jo tehty (paitsi se hoitopöytä |O |O ), ja vaatteitakin (ja lakanapuolta ) on.
Sanokaa, puuttuuko tästä jotain aivan oleellista:
Tutteja
Harsoja
Kosteuspyyhkeitä
Pullotutteja pari varalta
Vanulappuja
Talkkia

Miten voi pää lyödä näin tyhjää tän asian kans?? :xmas:
Sisu ja Minni 30+3 :heart:

*Muoks* Pulloja on valmiina esikoisen jäljiltä
 
Heips!
Onpa taas tullut tekstiä. Itse en paljon viikolla ole ehtinyt kirjoitella (lukea kyllä) kun päivät menevät tehokkaasti töissä ja illat arjen pyörityksessä. Nyt on enää 17 työpäivää jäljellä. Ihmeen hyvin mennyt, olisinko yhden päivän ollut pois tänä aikana, ei ole edes flunssat tms iskeneet koko syksyyn/talveen/kevääseen.
Jotenkin olokin parempi, nukuin viime yönäkin varmaan vaan 1 heräämisellä koko yön ja aamulla oli ihan virkeä olo klo 7 (tai 8 nyt kun kellot siirrettiin mutta silti) Suppareita on, mutta osaan niiden kanssa elää, ja tietysti vauva painaa yms. mutta silti aika jees mennään.)
Päivät menee niin äkkiä, kohta alkaa loma ja sitten menee enää muutama viikko ja sitten...
Muutenkin energinen olo, tänään tehty jo lähes 2 kg jauhelihaa lihapullia (jos vaikka pakkaseen menis nyt jokunen) ja muusia ja herkullinen pelti omenapiirakkaa valmiina tuossa tuoksuu. Ulos pitäisi mennä katselemaan (lapset meni jo edellä) ja perus kodin "kopsotustöitä" tehdä.

Pääsiäisruohot täälläkin jo aika hyvin nousseet, kun ehdin vaan hakemaan lisää multaa, pistetään lasten kanssa muita siemeniä tulemaan (kukkia ja tomaatteja ja paprikaa jne) Ehkä se kesä joskus tulee, vaikka ikkunasta katsellen siltä ei näytä...

Kaikki vaan jotenkin nyt niin onnellista ja seesteistä, mies on rakas ja ihana, samoin lapset, töissä menee jees ja itsellä hyvä olo. Toivottavasti näin pysyykin =)

kekkeri 31 poks

SISU, ei tosta varmaan niin mitään puutu, jotain perusrasvaa kandeis olla (ellei muuten kotona ole) ja ehkäpä kylpyöljyä. Noista mitä luettelit niin eniten meillä oli käytössä: harsot, paljon muuta ei tarvittukaan. (ei käyttänyt tuttia, ei tuttipulloja, vanulappuja ei juuri tarvittu, talkkiakin parempaa on perunajauhot) Ai niin, joku vauvan harja on hyvä, ellei ennestään ole. Toiset tykkää myös siitä "nenän avaajasta" jos vauvalla on nuha, mutta me ei käytetty sitä kun ekan kanssa. NIIN JA SUPOT, vaikka olikohan niissä joku ikäraja, miten pienelle sai laittaa, mutta niitä on hyvä olla varastossa silti.

Huomenna on nla, hauska kuulla mitä tapahtunut.
 
HelloShitty
vanupuikkoja ja septidiiniä, jotain tissirasvaa (esim. tummeli), liivisuojia, vaippoja, siteitä....emmä muista enää... :D

ihan metsään meni kauden eka formulakisa. :headwall: :headwall: :headwall:

HS ja :heart: rv 30+3

ps. Lammiska:lle paljon lepoa ja kärsivällisyyttä. toivottavasti vauva pysyy ainakin pari kk vielä matkassa masussa. :hug:
 

Yhteistyössä