*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Hiusten värjäyksestä... :ashamed: Mä en uskalla tehdä sitä enää ikinä raskausaikana. Mulla on ihan hivenen verran punaista pigmenttiä hiuksissa, enkä tienny sitä esikoisen aikaan. Ostin sit semmosen tumman värin, mikä pikkusen taitto punaseen. Ja lopputulos olikin porkkanan värinen pää :ashamed: Synnärillä otetut kuvat on ihan karmeita, kun niissä se väri on oikein haalistunu, lähinnä vaaleen punanen... Niin saa mun puolesta värjäämiset olla sinne asti, et beibi on syntyny.
Tissit... Yksi murheen kryyni. Tihkuu, suorastaan suihkuaa maitoa :kieh: Mies saanu muutaman kerran käsilleen jotain maidon esiasteta, kun on liiaksi innostunu puristelemaan :xmas: Ja ai niin, tässä puhuin siskon kans puhelimessa, ja heidän pienen itku kuulu taustalta, niin oli sit kohta rintsikat märät sisältä mulla... ja huom! Mulla ei esikoisen aikaan imetys onnistunu, kun maitoa ei tullu tarpeeksi! :saint: Että kävisköhän nyt sit paremmin tän kans!
 
Täällä on kotiuduttu juuri äitipolilta, jossa istuskelin nelisen tuntia Supistelee ja alavatsa on kipeä, yöllä oli tullut vuotoa muutama tippa ja lääkäri laittoi lähetteen tuonne.. Kohdunsuu oli kiinni ja "kanavaa" jäljellä ihan hyvin. Eli ei ole kovin syytä huoleen onneksi! Käskivät tulla kyllä heti takaisin jos kivut muuttuvat kovemmiksi ja kontrolliaika varattiin ensi viikolle. Muuten ei olisi tarvinnut tilannetta tarkistaa, mutta jotenkin alkuraskaudessa ollut vuoto vaikuttaa niin että kohdunsuun tilanne voi muuttua kai helpommin..

Pääsin samalla taas kurkistelemaan vauvaa ultrassa pieni oli n.720g ja kääntynyt jo lähtöasemiin.. Toki mahtuu varmasti myllämään itseään varmaan miten päin vain tahtoo. Liikkeitä on tuntunut eniten alavatsalla, hentoina pikku töytäisyinä (eli kädet siellä touhuavat) ja eilen ensimmäistä kertaa toisen kyljen puolella. Edessä oleva istukka tosiaan varmaan vie suurimmat tuntemukset potkuista.

Avasin juuri tyttöjen kanssa vauvanvaatepaketin, jonka hommasin huutiksesta. (Taisin huutaa yhdessä vaiheessa erään toisenkin kesäkuisen kanssa kilpaa ) Aivan uskomattoman ihania ja hyväkuntoisia vaatteita! Bodyja oli 20, potkareita 10, hienoja päälyshousuja ja huppari, pikkusukkia ja pipoja jne... Oli kuin joulu olisi tullut Pikkuneidit hahmottelivat omia asukokonaisuuksia lempparivaatteistaan ja olivat yhtä innoissaan kuin äitikin... Nyt on sitten meidän vauvalla aivan tarpeeksi vaatetta, toivottavasti ehditään kaikkia käyttää.

-maranooka & pikkuisin prinsessa 23+5-

(Juu.. paljastetaan nyt samalla, että tyttöä meille silloin rakenneultrassa lupailtiin. Meillä on sitten kesällä kolme ihanaa pikkuneitiä! Nimi on jo valmiina ja ei osata enää kuvitellakaan tulokasta muuksi kuin pikkuprisessaksi :heart

 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
-maranooka & pikkuisin prinsessa 23+5-

(Juu.. paljastetaan nyt samalla, että tyttöä meille silloin rakenneultrassa lupailtiin. Meillä on sitten kesällä kolme ihanaa pikkuneitiä! Nimi on jo valmiina ja ei osata enää kuvitellakaan tulokasta muuksi kuin pikkuprisessaksi :heart
tsemppiä sinne ja paljon lepoa että päästään sinne paremmille viikoille! :hug:
onnea tulevasta tytöstä!!!! :flower: =) :heart:
tyttölauma se olla pitää. :LOL:

HS ja oma typylauma, pienin rv 26+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
jep. tissit vuotaa. ja kuppikoko kasvanu ihan hirveesti. mies kyllä tykkää. :D
Meillä kans, mutta saa lähinnä tyytyä katselijan osaan, on pirut niin kipeet taas vaihteeksi, ettei paljon kosketella saati puristella mun rintavarustusta. ja sit se vuotaminen ei mitenkään hirveesti kiihota tai innosta miestä... Jostain kumman syystä :xmas:
 
HelloShitty
ai niin joo..miehellä alkoi koulutus tänään ja kattelin sitten siinä sen opetussuunnitelmaa niin eikö just sattuu olee työharjoittelu 5.6-14.8. :headwall: :headwall: :headwall: ei hirveesti viittis siinä ottaa isyyslomaa. ja kesälomaa ei näytä olevan. pylly sanon minä! |O onneks sillä on muuten paljon etäopiskeluu että ennen la:ta on apu lähellä. ja voihan sen isyysloman ottaa myöhemmin. harmittaa vaan. :(
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Heiii mä tässä mietiskelin tota vauvan huonetta järjestellessä yhtä jutskaa. Kun mä en tälleen esikoista odottavana oikeen tiedä kuinka paljon vaatetta vauvalle tarttis varata? Ja minkälaisia vaatteita? Bodyjä meillä on. Samoin, pitkähihasia, pitkiä housuja, sukkia, pipoja, haalarit. Tarviiko minkälaista muuta ja mimmosissa määrin?
kesävauvalle ei tarvii niin paljon vaatteita eikä varsinkaan paksuja haalareita. kietaisupaidat ihan turhat mun mielestä. :whistle: ohkaset hanskat käteviä alussa kun vauva usein raapii ittensä vahingossa. hmm...määrä...yleensä ihmiset hommaa liian paljon vaatteita. meillä jäi yli puolet käyttämättä. :LOL: usein kun kaverit ja sukulaiset vielä tuo lahjoja kun vauva syntynyt. :D koot 50 vaatteita ei tarvii montaa. ne pienet kasvaa niin nopeesti. :heart:
 
Nytpä vastaan vaikken ihan kkaikkea viel lukenukaan! Jo kaks kertaa alottanu mut unohtanu mitä piti sanoa..


Värjäyksestä munka kampaaja ei sanonu et ois pahasta..

Iho on vaan hemmetin kuiva,finnejä ei oo koskaa ollu pahemmin..odotan kauhulla raskausarpia ton kuivuuden takia vaikka rasvaan joka päivä!

Sheivailusta oon ollu pidmpään huolissani kun inhottaa ku kohta alapäätä ei yletä sheivaa ollenkaan. häveyyää mennä sit synnyttää karvasäärisenä ja kauhees puskas.. :S kait es pitää vaan kestää tai nakittaa joku sheivaa tai mennä vahaukseen..

Eile luin jotai synnytystoiveista. Mä haluisin yrittää pelkän kaasun voimalla ku kipua enemmän pelottaa ne neulat. Vaikee miettii ku ei tiiä mitä odottaa..
Ärsyttää vaan ku kaikki nauraa ja sanoo tyyliin "ota vaan ihan suosiolla kiakki lääkkeet mitä tarjotaan" ku sanon et haluan yrittää ilman..

 
Heipsan!

Hiusten värjäämisestä on ollut juttua.Mä olen ainakin värjännyt hiukset vaikka ollutkin raskaana.Ihon mulla todella kuiva et välillä ihan pistelee..inhottavaa.Joku anto hyvän vinkin noihin levottomiin jalkoihin.Pitääkin kokeilla jospa se auttais muakin =)

Kävin tänään kelassa ja siel oli ihan kauhee ruuhka.40 ihmistä ennen mua :kieh: Siis voi juma et meni hermot.Siellä vierähti reippaasti pari tuntia ja siis kaiken huippu kun olen odotellut sieltä kelalta päätöstä niin siellä ei edes ole sitä.Eli mun työnataja sielt oalkoista EI ole lähettänyt sitä sinne kelaan.Voi piip mä sanon.Noh yritin soittaa heti palkkoihin ja kysyä et onko se kenties unohtunut sinne pöydälle vaan vai mitä hittoa.Mut tää nainen ei ollu tänään paikalla eli huomenna soitan kiukkusen puhelun palkkoihin.

Sit iski hirvee nälkä ja menin syömään kebabin riisillä ja oli hyvää kunnes löysin sielt ruoan seasta mustan kiharan karvan:x mulla meni täysin ruokahalut..yöks.

Meninpä viel käymään lidlissä ja siel semmosen muutaman metrin jonot.Kieltämättä jonotin 15 min ja kun pääsin sit kassalle asti ni kassakone meni rikki.Mä olin jo siin vaihees niin äkänen et jätin kaikki sinne hihnalle ja marssin pois.Muissakin kassoilla kauheet jonot ni en viittinyt enää jonottaa niihin..Räyh..eli voin sanoa ettei tää päivä mennyt ihan putkeen :(

Masussa ollut tänään vähän rauhallisempaa..toinenkin vaistoaa varmaan et äidil ei ihan paras päivä ollut.Ainut mitä mukavaa tässäkin päivässä niin löysin lindexistä ihania vauvan vaatteit.Eli ensimmäistä kertaa ostin jotain tässä raskaudessa =) Tuli hyvä mieli ja ihana tunne että meille todellakin on tulossa pikkunen käärö :heart: Mä en malta odottaa et näkis pikkusen :heart:

Yritän tänään mennä aikasemmin nukkumaan jos pystyn kun mulla näit uni ongelmia.Väsyttäis mut yöt yhtä pyörimistä.

Voikaahan hyvin :hug:

sankofa & bongos 24+6..ja huomenna taas poksuu viikot :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Heipsan!

Hiusten värjäämisestä on ollut juttua.Mä olen ainakin värjännyt hiukset vaikka ollutkin raskaana.Ihon mulla todella kuiva et välillä ihan pistelee..inhottavaa.Joku anto hyvän vinkin noihin levottomiin jalkoihin.Pitääkin kokeilla jospa se auttais muakin =)

Kävin tänään kelassa ja siel oli ihan kauhee ruuhka.40 ihmistä ennen mua :kieh: Siis voi juma et meni hermot.Siellä vierähti reippaasti pari tuntia ja siis kaiken huippu kun olen odotellut sieltä kelalta päätöstä niin siellä ei edes ole sitä.Eli mun työnataja sielt oalkoista EI ole lähettänyt sitä sinne kelaan.Voi piip mä sanon.Noh yritin soittaa heti palkkoihin ja kysyä et onko se kenties unohtunut sinne pöydälle vaan vai mitä hittoa.Mut tää nainen ei ollu tänään paikalla eli huomenna soitan kiukkusen puhelun palkkoihin.

Sit iski hirvee nälkä ja menin syömään kebabin riisillä ja oli hyvää kunnes löysin sielt ruoan seasta mustan kiharan karvan:x mulla meni täysin ruokahalut..yöks.

Meninpä viel käymään lidlissä ja siel semmosen muutaman metrin jonot.Kieltämättä jonotin 15 min ja kun pääsin sit kassalle asti ni kassakone meni rikki.Mä olin jo siin vaihees niin äkänen et jätin kaikki sinne hihnalle ja marssin pois.Muissakin kassoilla kauheet jonot ni en viittinyt enää jonottaa niihin..Räyh..eli voin sanoa ettei tää päivä mennyt ihan putkeen :(

Masussa ollut tänään vähän rauhallisempaa..toinenkin vaistoaa varmaan et äidil ei ihan paras päivä ollut.Ainut mitä mukavaa tässäkin päivässä niin löysin lindexistä ihania vauvan vaatteit.Eli ensimmäistä kertaa ostin jotain tässä raskaudessa =) Tuli hyvä mieli ja ihana tunne että meille todellakin on tulossa pikkunen käärö :heart: Mä en malta odottaa et näkis pikkusen :heart:

Yritän tänään mennä aikasemmin nukkumaan jos pystyn kun mulla näit uni ongelmia.Väsyttäis mut yöt yhtä pyörimistä.

Voikaahan hyvin :hug:

sankofa & bongos 24+6..ja huomenna taas poksuu viikot :heart:
Niin siis sieltä palkoista ei oltu lähetetty sitä mun hakemusta kelaan..kirjoitin sen jotenkin hassusti tohon...
 
Tissit ei vuoda mulla tippaakaan.. Taitaa käydä niin kuin esikoisen aikaan et nousee vasta sitten kun vauva on ulkomaailmassa =) Joten ei kosteusvaurioita :D

Sheivaaminen onnistuu kunhan jalan saa jonnekkin nostettua, tosin ei onneks ite tarvitse välttämättä sheivata :D

Äitiyspakkauksen pitäis tulla nyt kahden viikon sisään! Jee! Sitte pääsen pesemään kaikki vauvan vaatteet ja isommat varastoin siihen laatikkoon kaapin ylähyllylle odottamaan ja pienimmät lipastoon =)

Pahenee nuo nivuset päivä päivältä.. Tuntuu et kauppareissuakaan ei pärjää ilman särkylääkettä ja sekään ei auta :kieh: Kamalaa.. Ja helpotusta kätilö veikkaili sitten kesäkuussa kun vauva ulostautuu :LOL:

Paino on pysynyt entisellään.. Viime neuvolasta laskenut pikkusen paino eli saap luvan kanssa herkutella ihan pikkusen =)

kleo :heart: sara 24+4 (nyt alkoi aika mennä nopeeta)
 
mullakin kesti hakemuksen toimittaminen työn antajalta kelaan kauan. eli raha päätökset pikkukakkosesta sain juuri sinä päivänä postissa kun ä-loma alkoi.

mä siis kunnallisella toöissä. nyt pomo sanoi huomenna tekevänsä päätökset. eli menee vielä tovi ennen kuin palkan laskenta lähettää tulotiedot kelalle varmaan ainakin kk. tosin plkan laskennasta mulle sanottiin että toimittaa kopion raskauden kesto lapusta ja sén työn anatajan selvitys lapun ja vie muut paprut suoraan kelaan. eli nyt tein näin ja mulle maksettiin "pakkaus raha nyt eli on tilillä torstaina.

aerobic oitti tänään ylläri kovalle ja vatsa sellainen suht kova kuula nyt. aina aika ajoin ei siis hätiä mitiä ja huoemenna lääkärineuvola joten tulee paikat tarkastettua.

pari viikkoo sitten söin pari päivää rauta tabuja kun tuntui että mikään ei kiinnostanut ja vaan väsytti. auttoi kyllä mutta piti lopettaa kun meni vatsa totaali sekaisin oli muutama päivä niin oksu olo että olin uudestaan känkkis......

tinni ja ryyni 25+5 pian jo 6
 
kauheesti taas tekstiä tullu.. :)

hiustenvärjäämisestä: mä oon kyllä värjänny jo muutaman kerran tän raskauden aikana eikä kukaan oo sanonu etteikö sais tehdä sitä, mulla vaan ei tahdo toi tyvi värjääntyä toivotulla tavalla vaan jää aina vähän kellertäväks, noh onneks on hopea shamppoo...

sairaslomista tais olla jo viimekuun pinossa juttua mutta en sinne kerenny kirjottelemaan, mä siis olen nyt ihan äippäloman alkuun saikulla vaikka ei oo pahemmin supistellu eikä vuotoakaan enää ollu, mutta ei lääkäri vaan enää antanu lupaa työntekoon.. nyt sitten luulis ainakin olevan aikaa valmistella kämppä vauvalle valmiiks :) hah, ku sais vaa jotain aikaseks..

mulla myös pukkaa noita näppylöitä ihan kivasti vaikka normaalisti mulla on ihan "hyvä" iho.. ja koko kroppa tuntuu tosi kuivalle, ostin apteekista sellasta rasvasempaa rasvaa kun myyjä suositteli että saisin kunnolla kosteutettua mutta ei tuo kyllä mitään maailman parasta oo ja on tosi tahmanen olo sitte rasvauksen jälkeen, pitänee kokeilla jotain öljyisempää...

sheivaamisesta: tunnustan olevani jotenkin niin laiska että nyt on kintut viimeaikoina saaneet rehottaa ihan vapaasti, ja myöskin tuo bikiniraja on jokseenkin kadonnut.. mutta kun ei seksiä saa harrastaa nii jotenki tuntuu että ei sitten edes viitsi... mutta kyllä tässä taas joku päivä :) kateellinen olen niille jotka seksiä saa harrastella, mä kun olen marraskuusta asti ollut kiellossa.. ei ole helppoo ei..

kelalle lippuset ja lappuset viety ja päätös tuli seuraavana päiväna ja nyt sitten sitä pakkausta tässä odotellaan..

kuinka monella meistä osuu myös oma syntymäpäivä kesäkuulle?? mulla itelläni 28.6..

ja sellastahan mulla vielä että kun nomaalisti on neuvola-lääkäri aika joskus rv 26-28 aikaan, niin mulle ei viimeeksi neuvolassa varattu aikaa ollenkaan läkärille, terkkari sanoi vaan että kun kerran sairaalassa käyt neljän viikon välein niin ei tarvii, mutta kun ei ne siellä sairaalassa sitten kuitenkaa tehneet viimeeks sisätutkimusta ollenkaan ja kuitenkin haluisin tietää että kaikki myös sieltä osin kunnossa.. pitää varmaan soitella joku päivä sinne neuvolaan ja kysellä vähän...

huh huh, tulipa paljon teksiä... jospa sitä kirjottelis useemmin niin ei sitten olis kerralla tällästä määrää mielessä ;)

m-m 26+2, niin ne viikot vierii :)
 
Tissit ei vuoda täällä ainakaan vielä,kuivat korput noi nänninpäät ainakin vielä on :D

Iho on pysynyt suht hyvänä,mutta hiukset rasvoittuu nanosekunnissa,vaikka pesen ne joka toinen päivä |O :kieh:

Hiusten värjäys ei ole vielä tässä raskaudessa tullut värjättyä,pitäisi kyllä.
Mä en vaan tiedä,että vetäiskö taas punaiseksi vai vaalentaisko vähän.
Se faktahan nyt on,että se väri ei pysy niin hyvin päässä kuin ei-raskaana.

maranooka etkai sä vaan mun kanssa huudellut sitä pakettia? :LOL:
No joka tapauksessa sieltä on kaksi pakettia jo tulossa ja nyt pitää laittaa huutiksen huutelut vähemmälle,ennenkuin hukun vaatteisiin :p
Onnittelut tytöstä :flower:

sankofa musta karva,hyi hitto mistä lienee sekin siihen ruokaan tullut :x :hug:

Sheivaus kyllä mä pyrin pitämään pusikon puhtaana,eli en anna karvojen kasvaa liian pitkäksi.

Synnytys mä en ole päättänyt olla ilman esim epiduraalia synnytyksessä,toki jos ilman sitä pärjään,niin ok =)
Mutten mä todellakaan laske synnytystä epäonnistuneeksi jos sen otankin.

Ääh,tänään olisi taasd kaikennäköistä,pitää käydä kuva ottaa itestäni ja käydä tekemässä passianomus ja sitten verovirastoon muutosverokorttia liitolle,ne ottaa liian paljon veroa multa.
Sitten on kaikkea muuta liirun laarumia siinä sivussa.

BV ja P 27+2
 
Oltiin eilen rakenneultrassa uudestaan,kaikki oli ok..Painoarvio tällä hetkellä oli 866g!!Ihan mielettömästi kasvanu vauveli siitä ekan kerran rakenneultrasta mikä oli kuukausi sitten!
Ylihuomenna ois se 4D,sit kerromme sukupuolen kummeille ja sukulaisille.. :heart:

Sisko ehdotti eilen että jos vois pitää mulle vauvakutsut..Onko jollain muullakin vauvakutsut tiedossa?

Nukuin yön NIIN huonosti,heräsin puoli viideltä TAAS siihen kun oikean jalan pohje kramppas ihan mielettömästi..!Tuntuu et siihen kipuun kuolee!!Auts!Nyt pohje on arka.. :/

Masuha & Piskuinen 24+6(Huomenna uus viikko!!)
 
Huomenta! :wave:
Iho: Kuiva kuin saharan autiomaa, ja imis rasvaa niin paljon kun vaan jaksais läträtä. Voisin mennä semmoseen kokovartalorasvaukseen :kieh: Eikä finneistä tietoakaan, ole ollu ikinä, ei edes murkkuiässä.
Mansikka-Maija, mun omat synttärit on alkuvuodesta, mut miehellä on kesäkuun lopulla synttärit. Mutta ei tälle vauvalle voi tulla sama syntymäpäivä kun isällään, kun mulla la on jo 4.6., ja miehen s-päivä on loppukuusta.

Mites noi tavaroiden laittamiset muilla, joko olette pessy vaatteet / laittanu kaappiin odottaa ja järjestelly huoneet / hoitopöydät ja muut systeemit kuntoon? Kun meillä on vähän järjestelyä kalusteiden kans. Kun en nyt tiedä oikein, et pitäiskö esikoinen suosiolla siirtää leikkihuoneeseen nukkuu, ja tuohon esikoisen huoneeseen sit laittais nuo hoitopöydät ja vaatekaapit vauvalle, vai antaisko esikoisen sängyn olla siinä, ja kokeilis aluksi, et herääkö tyttö yöllä, jos pitää käydä vaippaa vaihtaa jne. Siis meillä on leikkihuone ja tytön oma huone erikseen, hoitolasten takia, mutta nyt niitä voi yhdistellä, kun ei ole enää töitä mulla. No, saa nähdä, et miten vaihdetaan huonejärjestys.
Nyt on P-A-K-K-O lähtee soittaa sinne hammaslääkäriin... |O Eihän ne mua tapa siellä?? :xmas:
Sisu ja Minni 26+5
 
Masuha1 : hih,huikkaan sulle vinkiksi,kuten eilen jo tänne kirjoitin,et ota illalla nukkumaan mennessä yks murunen merisuolaa kielen alle sulamaan,hyvästi levottomat jalat ja krampit.Mä oon saanut jo muutaman yön nukuttua kunnolla,ei enää jalat herätä.ja mikä ihaninta: mä voin katsoa telkkaria iltaisin ,ettei tarvi heilua kuin heinämies puolelta toiselle,kun jalat ni levottomat...

Oi,ois ihanat vauvakutsut...Sulla on ihana sisko.Musta kans ois kutsut kivat ,mut en itse missään nimessä haluais ehdottaa niitä,tulis sellanen olo,et tuokaa mulle kaikkea kivaa,mut jos joku ehdottas,et haluasi pitää niin juu,passais... =)

Mä en ole ajatellut lainkaan synnytystä.Eka meni keisarilliseksi,kun supisteli eka RV16 alkaen ja sitten kun ois saanu synnytys käynnistyä niin hiljaista oli...ja kun koetettiin käynnistää,niin vauvan sydänäänet aina notkahti,joten leikkuulle meni.Nyt lääkäri 3vko päästä katsoo onko istukka noussut ylemmäs,jos on niin sitten yritetään alakautta,mut jos ei niin veitsi kutsuu...
ihana,kun on eka silloin aamulla sokerirasitus ja sen jälkeen ultra,pakko ottaa eväät mukaan,et kerkee jotain haukata siinä välissä,toivottavasti on ajat sen verran ultrassa myöhässä,et kerkeän syödä.

Mukavaa päivän alkua kaikille! Ryhis ja Seppo 25+6 ja huomenna poksuu...
 
moi!
hiuksia olen värjännyt joka raskaudessa eikä noissa pojissa ainakaan suurempaa vikaa näytä olevan :D
iho on täälläkin kuiva ja kutiseva silti tulee finnejä helposti ja isoja :eek: joten sen puoleta tuntuu tyttölupaus ihan oikealle, ei mulla aiemmin tällasta ole ollut.
synttärit ei osu kesäkuulle kun mulla ja miehellä on tammikuussa, miehen vanhimmalla pojalla on kesäkuussa synttärit, saa nähdä osuuko lähelle..
äitiyspakkauspäätös oli tehty perjantaina joten kahden viikon sisään odottelen sitä postiin, täällä se on aina tullut riepästi. palkoista lähettävät vielä sen palkkatodistuksen kelaan niin päätös rahasta tulee sitten, ei sillä onneksi vielä kiirettä..
sheivaus on täällä vähän niin ja näin, mut ikuna en ole kamalsti tota alapäätä sheivannut, ja hyvin on kehdannut synnyttää siltikin, vaikkei rajat just ole ollut kohillaan, kerkii sitä sitten synnytyksen jälkeen :LOL:
noista vauvan vaatteista ei kannata ihan kamalasti varata vaatetta, sen verran että pärjää muutamasta päivästä viikkoon, sitten voi ostella lisää niitä mitä huomaa ITSE tykkäävänsä käyttää, sukulaisilta ja ystäviltä on eillä ainakin tullut kamalasti, sitten harmittaa kun paljon jää käyttämättä, esikoinen syntyi vappuna joten hänkin siis kesävauva ja kesällä ei todellakaan tarvi välttämättä kuin vaipan ja lyhythihaisen bodyn suurimmaksi osaksi vauvalle päälle.. ja vauvat kasvaa ihan hirmu vauhtia niin pienimmät koot ei mahdu kauaa päälle..

umayya + siiri 25+1 (eilennä poksui, hui kun tuntuu että aika menee nyt ihan hurjan nopeeta)
 
Heipat!

Lääkärineuvola takana, ja perjantaisessa sokerirasituksessa kävi käry :| Siitä ekasta paastoarvosta jäin kiinni, se oli 5,3 kun ainakin täällä se raja-arvo on juurikin tuo samainen 5,3. Muut kaksi arvoa olivatkin sitte reilusti alle sallitun ja olivat siis hyviä. Nyt sain neuvolasta mukaani mittarin ja alan mittailla sokereita seuraavat 6 päivää neljä kertaa päivässä. Jos niissä arvot ovat hyviä, niin sitte homma jää siihen, mutta jos taas arvoissa jotain häikkää, mittaillaan toiset 6 päivää.

Vauveli kasvaa kuulemma tasaisesti yläkäyrällä (lääkäri sanoi harvoin nähneensä yhtä tasaista käyrää ) . =) Kohtu oli tiukasti kiinni ja kanavaa 3cm. Kaikki siis hyvin. Poika loikoilee tuolla nyt viistosti, kun vielä pari viikkoa sitten oli ihan poikittain. Pikkuhiljaa siis toivottavasti siirtyy oikeisiin asemiin. :D Pääsen vielä myöhemmin ultrattavaksi, jossa arvioidaan pojan kokoa. Minulla kun tuon elokuisen raskauden takia sf-mitta huitelee omilla käyrillään ja poika on kuitenkin koko ajan ollut hieman pienempi. Helpottavaa tietää, että pääsee jonkinlaiseen kokoarvioon, kun tässä on nämä sokerijutut vielä noitten edellisten lisäksi. =)

Todella mukava Kelan täti soitteli aamulla ja kyseli, että haluanko hakea lapsilisää samalla kun nämä muutkin jutut. Enhän mä ollut ajatellut koko lapsilisää, mutta nyt sekin asia on hoidettu ja odottelen päätöksiä kotiin. Voin siis odotella äippäpakkausta saapuvaksi lähiaikoina :D Tuli oikein hyvä mieli, kun kerrankin Kelasta sai hyvää palvelua. Vaikka oishan sen lapsilisähakemuksen voinut tehdä myöhemminkin, mutta nyt tuli sitten kaikki hoidettua samalla kertaa ja yhdellä päätöksellä. :D

Aamulla ennen neuvolaa yritin sheivailla "biksurajat" jne. mutta melko säälittävää touhua tuo oli. Saa kyllä mies hoitaa homman tästä lähtien. :LOL:

Hyvää tiistaita kaikille :hug:

MM ja Pepe 27+1 :heart:
 
Täällä on hiuksia värjätty ihan normaalisti myös raskausaikana..
Iho on täälläkin kuiva koppura, tuntuu ettei mikään auta |O
Omat synttärit ei osu kesäkuulle, mutta lasten isällä ois 11.6, että saas nähdä osusko sinne se synnytys kun la on 6.6. ;) Meillä on muuten hauskasti, veli on syntynyt isän äidin kanssa samana päivänä ja minä olen 22 päivä kun äidin äidillä on 23 päivä synttärit :D

Tänään soittelin sokerirasitustestin tulokset ja oli ihan normaalit niinkuin arvelinkin :)

Nivuset on ihan pirun kippeet ku kävelee yhtään pitempää matkaa, mutta kun ei jaksa koko ajan vaan maatakkaan :snotty:

Nyt päiväkahvin keittoon..

MiNiMaM ja tyllerö 26+3
 
HelloShitty
sokeriarvoista; siis mitä ne pitäis olla. mulla oli eka arvo 5.5 ja ihan normaali oli. muita en tiiä. tarkotin vaan ku MM83:lla oli 5.3..niin oliko se yli sallitun rajan teillä?? :eek:
 
Lääkärineuvola takana päin. :) Kaikki näytti olevan hyvin. Painoa on tullut nyt koko raskauden aikana 5kg, verenpaineet oli 119/65, hemppari oli 136 ja kohdunpohjankorkeus 24,5. Lääkäri ultrasi vauvaa ja siellähän se poika köllötteli kohdussa ihan vinottain, pää on vasemmalla yläviistossa ja jalat oikealla alaviistossa. Toivottavasti pikku herra alkaisi pikku hiljaa kääntymään oikeaan asentoon, muuten tälle äitille iskee paniikki. Vauva oli hereillä kun ultrattiin ja lääkärikin totesi että onpa vilkas kaveri.
Minä en ole vielä vienyt kelan papereita, mietin vielä otanko pakkauksen vaiko en, esikoisen -07 pakkaus on kuitenkin vielä jemmassa.
Soitin aamulla palkanlaskijalle ja olipa muuten iloinen yllätys kun sanoivat että minulle maksetaan kolmelta ensimmäiseltä äippälomakuukaudelta palkka ja sitten vasta kela alkaa maksamaan. Nyt kun vaan osais täyttää ne kelan laput oikein.

Halinalle ja pikkukakkonen 25+4
 
Raffel kyseli iho-ongelmisista. No täällä on yksi. Olen taistellut vastaan ahkerasti, takana mm. kolme kemiallista ihonpuhdistusta ja kaksi mekaanista, ja valoa alkaa näkymään. Rahaa noihin on palanut ihan tolkuttomasti, mutta en vaan voi olla tekemättä mitään. :/

Sheivaaminen on jäänyt vähille, sääriä en yleensäkään ajele, kun niissä karva on aika olematonta, mutta biksurajat vedetään tällä hetkellä sokkona käsituntumalla. Mies on luvannut auttaa, mutta epäilen ettei se jää pelkkään sheivailuun...

Tissit on alkaneet vuotaa. Tuossa pari viikkoa sitten oli yökylässä 3kk vanha tyttö ja hän aiheutti kyllä aika mahtavat virtaukset tisseistä :eek:
Nyt välillä tihkuu hieman, mutta suurimmaksi osaksi pysyy liivit kuivana.

Supistusten takia ollaan taas saikulla, lääkäri oli sitä mieltä, ettei se kompurointikaan hyväksi ollut ja nyt vaan makoillaan. Vaava kyllä pyörii masussa entiseen tahtiin, sitä ei moinen äidin polvistuminen haitannut yhtään.

Sokerirasitus odottelee torstaina, yäk.

Bree ja kerttuli 25+2
 

Yhteistyössä