*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Sisu meiän vauva on vissiin rt, en tie kyl vaikka oiskin kääntyny sen jälkeen, mut voimakkaimmat potkut tuntuu oikeassa kyljessä. ja ihan kyljessä juu, en tie miten päin beibi mahtaa oikein tuolla olla :D mut kyllä käsistä/päästäkin lähtee aika ilkeesti voimaa alakertaan... :/ tuntuu tosi ikävältä esim kyykistyminen kunnolla niin et vatsa pääsee jalkojen väliin, ku vauva oikeen littaantuu tonne alas..

Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
Sisu meiän vauva on vissiin rt, en tie kyl vaikka oiskin kääntyny sen jälkeen, mut voimakkaimmat potkut tuntuu oikeassa kyljessä. ja ihan kyljessä juu, en tie miten päin beibi mahtaa oikein tuolla olla :D mut kyllä käsistä/päästäkin lähtee aika ilkeesti voimaa alakertaan... :/ tuntuu tosi ikävältä esim kyykistyminen kunnolla niin et vatsa pääsee jalkojen väliin, ku vauva oikeen littaantuu tonne alas..
Nämähän sopii pyörimään vielä moneen kertaan ympäri tuolla, ei vielä ole tilan ahtaus massussa. Esikoisen ajoilta muistan, et se pää tuntu vielä erilaiselle kun nää potkut, siis kun vauva oli jo raivotarjonnassa. Semmonen pallo jalkojen välissä :xmas: Ja sillon kyllä roikku mahakin jo paaaaljon alempana kun nyt :whistle:

heips!
hyvää alkanutta maaliskuuta kaikille! ja kiitos BV:lle uudesta pinosta :flower:

seksistä voisin kai sen verran turista että molempien poikien odotusaikana mulla on halut ollut ihab nollassa ja synnytyksenkin jälkeen on kestänyt kauan ennenkuin on palanneet, onneks on ihana mies joka jaksaa odottaa, kun muistais aina vaan siitä kiittää :ashamed: on se varmaan vaikeaa kun halut ei kohtaa..
tällä kertaa haluja on aika lailla, asennot alkaa vaan olla hankalia kun masu on tiellä vähän joka lailla, ja sitten kun olen ollut kipeänä niin paljon niin ei ole oikein jaksanut, mut haluja olis kyllä ihan koko ajan :snotty:

takki mulla on varmaan taas miehen varastoista kun en mä raaski ostaa odotusta varten omaa takkia, talvitakki mulla menee niin kauan kuin pakkasia riittää ja mieheltä sitten pöllin sellasen karvatakin, ei se niin hieno oo mutta mukava ja välä ja lämmin päällä..

vitsi kun tulis jo se kelan päätös ja paketti postiin niin pääsis hypistelemään ja järkkäämään tavaroita, odotan tuonne viikolle 30 kyllä ennenkuin alan sen enempää vauvaa varten laitella mutta odottavan aika on pitkä..

jossain vaiheessa joku mainitsi synnytystoiveista mulla on vain se muutama toive; ettei alkais päänsärky, pisteiden näkeminen ja valkuainen pissassa lisääntymään niin kuin kahdessa aiemmassa, ja se että pääsisin kotoa lähtemään synnärille ettei käynnistettäis kahta viikkoa etukäteen, olis kiva päästä jännäilemään.. edellisellä kerralla kerkes limatulppa irtoomaan mut silti kerettiin käynnistään ennenkuin itestään lähti käyntiin. nyt jos sais kotoa kuulostella lähtö niin se olis ihan jees homma.. ja se että vauva olis tällä kertaa yli 3kg, ettei tarttis kuunnella sukulaisten kauhisteluja siitä miten pieniä lapsia meillä on :kieh:

hmm, olikohan jotain muuta.. ei kyllä tule mieleen..

kohta saa karjalanpaistia :p :p :p :p

umayya + siiri 24+6 (huomenna poksuu, JEEEE)

Vauvan liikkeiden tuntemisesta: Tyttösen potkut tuntuu koko ajan alhaalla,rakkoon päin on välillä ihan hirveä rummutus! Ultrassa nähtiin että perätilassa on pikkuinen. Josta muuten tuli mieleen,että aletaanko vauvaa kääntämään jos ei itse käänny raivotarjontaan KUN on tiedossa sectio? Eli ei synnytyksen kannalta ns väliä. Mutta onko esim vauvan lonkkien kannalta välttämätöntä?
On kyllä ollut tämä raskaus aivan erilainen kuin aiemmat 11 ja 7 vuotta sitten! Kaikki mahdolliset vaivat jo aikaisessa vaiheessa raskautta. :|

Serafine ja Ella 23+5

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
No nyt on jo marraskuisillekin pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337370

Itse kun 6v sitten maaliskuussa aloin epäilemään raskautta, kun esikoiusta odotin... :heart:
oon juu yrittäny muutama päivä jo bongata niitä. mielenkiinnolla luen aina noi alkufiiliksiä. niin nopeesti menee aikaa....ihan ku vasta ois ollu ite samassa veneessä. :eek:

mä meinaan pärjätä vanhoilla takeilla ja paksuilla huppareilla ja villapaidoilla. :D juhannuksena kärvistelen ihan varmasti vielä lainapeitteessä. :kieh:

HS ja kylkiluita potkiva tyttö rv 26+3

HelloShitty
rt ja pt; Mai oli vielä rv 34 pt:ssa. ja hyvin mahtui kääntyy ihan ite. huomasin vaan yhtäkkiä että oho...nyt se kääntyy. yhtä nopeesti se laskeutui...kun nousin ylös niin alkoi henki taas kulkee. omituista. :D

Hip hei.

Kivasti tää aika kuluu.

Kelan lapuista en tajunnut yhtään mitään. Täytyy vaivautua kelaan niitä täyttää, että saa ne oikein menemään.

Töissä kävin lauantaina pyörähtämässä, mutta suppareita tuli siinä päivän aikana ja illalla viellä ukon kanssa riideltiin ni siitäpäs sitten alkoi oikeen parin tunnin supistelut. Loppuivat kyllä itekseen eivätkä olleet kipeitä. Päätin kuitenkin maanantaina käydä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen ja ottaa koko viikko saikkua.

Vauva viihtyy täällä poikittain, tai korjaan nyt just potkii tuonne kohdunsuulle. Mutta usein hän on ihan poikittain. Ja kääntyilee niin et tuntuu kuin olis iso kala mahassa. :)

Sulais nyt lumet pian, tulis se kevät/kesäolo! Kevät on niin ihanaa aikaa, saa kaivaa kevät vaatteet esille ja lenkkarit kaapista. Ja kävellä lumen alta paljastuneella asfaltilla, hiekan vielä rapistessa kenkien alla. :heart:

Synnytystoiveita mulla on oikeastaan muutama, kunhan vauva pysyy masussa la:han asti ja että sattuu mukava kätilö.
Ystävän synnytyksessä olin 2001 tukihenkilönä, niin hänellä vaihtui kätilö kesken synnytyksen, eikä se tuntunut kauhean mukavalta. Varsinkaan kun tämä uusi (+harjoittelija) eivät olleet lainkaan niin lämminhenkisiä kuin edellinen kätilö. No toivotaan parasta.

Bree 25+0
(tais tulla viime viestiin päivät väärin)

Täällä oltiin viime ultrassa raivotarjonnassa.. Kyllä tuntuu pikkuisen käsissäkin olevan voimaa kun alapäässä asti tuntuu.. =) Välillä tuntuu et varmaan vauvan jalka jäi kylkiluun väliin kiinni kun vääntää ilkeästi..

Bakteeriviljelyn tulos negatiivinen, ei ees hiivaa näkynyt joka supistelut aiheuttaisi.. Eli syytä supistelulle ei löydy, sanoi että voi olla siitä kun sektio tehty vajaat 8v sitten niin kohtu kasvaa ja venyy arpikudoksen kohdalta, että jäykkä ois kohtu vähän :D

Mua on alkanu pelottaa et entä jos nyt seuraavassa ultrassa tohtori sanois et pili näkyy et poika vois olla.. Kaks kertaa epävarman tyttöveikkauksen oon saanu tavallisessa tk:n ultrassa.. Mun maailmankirjat menis ihan sekaisin kun oon asennoitunut että Sara se on :D

kleo :heart: sara 24+3

[/b]bv:lle ja sisulle voimia hammaslääkäri ruljanssiin. mulle tulee kerran vuoteen kutsu yksityiselle lääkärille joten on "pakko" mennä. muuten mua ei saa hampitohtorille. yhdessä välissä oli 7v väliä ja sinä aikana ehti purukalusto aika kamalaan kuntoon... oli ainakin 7 reikää. joten nyt käyn kiltisti vuosittain...

iso kääk mun tarttee tehdä itselleni vauvan vaatteiden osto lakko. nyt alkaa olla vaatetta niin paljon että kohta riittää kaksosillekkin :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: tosin kaikki kirppikseltä haalittua ja niihin mennyt todella vähän rahaa...

oltiin tänään
kirppiksellä ja tuli sitten kuin ohimennen ostettua meille tuplarattaat. jhieman jouduin karsimaan omista haaveista kun ovat mustat mitä en olis halunnu. mutta olivat niin edukkaat että olis ollu kökköö jättää tilaisuus käyttämättä.
eli meille tuli viime kesänä ostetut emma jule twin rataat. tuollaiset http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=944&valikoimaid=1

maksoi vain 75e ja ovat olleet siistissä käytössä. mukaan tuli vielä vauvalle kantokoppakin. huutiksessa juuri myytiin samanlaisia mutta ne oli hieman rikki ja hintaa 100e, eli hyvät kaupat tein.... vielä paremmat kun mamma maksoi ne eikä suostunut ottaa niistä rahaa vastaan kun tilinumeroa pyysin :D :D :D :D :D

muuten menee ihan ok. ryyni potkii ihan alas. ensiviikolla on lääkäri ja siloin saan huutia kun paino noussut aika radikaalisti varmaan ainakin 700-800g/viikko-... no sittenpähän näkee...

synnytys toiveena on että käynnistettäisiin heti la:an jälkeen ettei kasvais kovin isoksi ja epiduraali. ja se että riittäisi tyksissä saleja ja huone paikkoja ettei tarttis vauvan kanssa käytävällä olla.

tinni ja ryyni (HMMMMMM) oisko 25+4???

Meil vauveli nyt rt,oli pt vielä 4d ultran aikaan,mut tääkin ehtii kääntyä vielä moneen moneen kertaan.5 lapsi oli niin jukura,et kääntyi viimeisen kerran perätilasta rt:aan vasta 39+2 tai 39+3,vain päivää paria ennen kun syntyi.Vietin sektiokammoisena eräänkin unettoman yön,mut nyt mä en kertakaikkiaan jaksa tuhlata energiaa sen miettimiseen.

Synnytystoiveena:mul on polikliininen synnytys,mikäli kaikki menee hyvin(viimeksi olin 6 tuntia sairaalassa ja lähdettiin kotiin,lääkäri tarkasti vauvan ennen kotiinlähtöä ja 3 päivän iässä käytiin uudelleen tarkastuksessa)Ja kipulääkkeittä aion olla jälleen.Suihku on riittänyt kivunlievityksenä 3 viimeisimmältä.1 sain ilokaasua,tuli kamala olo ja tokalta sain piikin kankkuun joka ei ehtinyt edes vaikuttaa kun poika syntyi muutaman minuutin kuluttua.

Ti ois neuvola....

Huomenna taas uusille viikoille :heart:

A-Mam ja Mimmi rv 26+6

Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
mä rupeen pian kirjoitus lakkoon kuntekee aina tollee paksusti noi mun kirjoitukset :ashamed: :snotty: :ashamed: :snotty: :ashamed: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Sulla on mennyt noi tummennusmerkit väärinpäin,mut ei se ainakaan mua haittaa :D
Paljonkohan hampaan paikkaus maksaa?
Varmaan maltaita :(

Alkuperäinen kirjoittaja serafine:
Vauvan liikkeiden tuntemisesta: Tyttösen potkut tuntuu koko ajan alhaalla,rakkoon päin on välillä ihan hirveä rummutus! Ultrassa nähtiin että perätilassa on pikkuinen. Josta muuten tuli mieleen,että aletaanko vauvaa kääntämään jos ei itse käänny raivotarjontaan KUN on tiedossa sectio? Eli ei synnytyksen kannalta ns väliä. Mutta onko esim vauvan lonkkien kannalta välttämätöntä?
On kyllä ollut tämä raskaus aivan erilainen kuin aiemmat 11 ja 7 vuotta sitten! Kaikki mahdolliset vaivat jo aikaisessa vaiheessa raskautta. :|

Serafine ja Ella 23+5
Ei sitä sen sektion takia käännetä/yritetä kääntää mahan päältä. Eikö sektioita tehdä siksikin, että vauva on pt:ssa eikä äiti halua niin synnyttää :xmas: Vai oonko käsittäny jotain ihan väärin??

Synnytystoiveista, ettei tartteis käynnistää, että olis aikalailla yhtä nopee kun esikoisen aikaan (4h 20min ) muttei mikään syöksysynnytys :/ Tuon välimatkan takia vaan sitä pelkään...

heii vauvanvaatekaupoista netissä kävin ton listan tuosta etusivulta läpi... enkä tahtonu löytää mistään 50cm vaatteita vaikka monet niitä mainostaa. :ashamed: oon kolunnu kaikki perus henkkamaukat ja elloksetki jo läpi. auttakee!!

Sisu: Juuri näin minäkin ymmärtäisin ettei aleta vauvaa kääntämään vaikka pt jäisi,kun on se leikkaus edessä muutenkin. Tyhmä kysymys taisi olla,mutta kaikkea hölmöä tulee tässä mieleen. :LOL:
Vieläkös sinne kesäkuisten kerhoon mahtuisi?

Serafine ja Ella 23+5

Alkuperäinen kirjoittaja serafine:
Sisu: Juuri näin minäkin ymmärtäisin ettei aleta vauvaa kääntämään vaikka pt jäisi,kun on se leikkaus edessä muutenkin. Tyhmä kysymys taisi olla,mutta kaikkea hölmöä tulee tässä mieleen. :LOL:
Vieläkös sinne kesäkuisten kerhoon mahtuisi?

Serafine ja Ella 23+5
Sinnekin tuli yv :wave:

No nyt on vauvalle pinnasängyn pehmusteetkin jo ommeltu valmiiksi :whistle: Tilda-pehmonallen sain valmiiksi eilen ja päiväpeittoa kovasti suunnittelen.. Sänkyä en tosin aio vielä pitkään aikaan kasailla (jos vain maltan mieleni).

Alavatsa on tosi kipeä kun tekee mitä tahansa kevyttäkin touhuilua kotona, mutta tukivyö tuntuu auttavan ainakin näin kotioloissa -tai sitten en tunne suppareita sen kanssa. Toivottavasti tämä tilanne tosiaan rauhoittuu pian.

Vaatteita en ole vielä edes ajatellut talviaikaa pidemmälle.. Toisaalta jos liikkumiseni on näin hankalaa loppuraskaudessakin kevättakille ei varmasti olisi kovin paljon käyttöä |O

Synnytysjuttuja googlettelin äsken ja harmistuin. Poliklinista synnytystä varten sovitaan ilmeisesti 37viikolle keskusteluaika synnytyssairaalaan. Ongelma on se, että luulen lapsen syntyvän jo tuon viikon aikana (ja alussa mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa). Aikaisemmat synnytykset ovat sujuneet ongelmitta ja vauvat ovat olleet terveitä ja virkeitä, joten vauvan voinninkin kuvittelen olevan ihan hyvä tälläkin kerralla.. No, pitää jutella neuvolassa vielä asiasta ja onhan minulla vielä yksi ultrakin (muistaakseni 35viikolla) äitipolilla, missä voisin asiaa vielä tiedustella..

Nyt kaksi pikkuprinsessaa tulivat pomppimaan sängylle koneen viereen ja ajatus ei enää luista. Koitan houkutella tytöt mukaani sämpylätaikinan tekoon... :wave:

bv mun yksityisellä hammaslääkärillä kahden pinnan täyte (eli yksi reikä) paikkaus maksanut 85e, josta kela korvaa 34,20 eli itelle jää 50,80e.
lisäksi mulla oli viimeksi yksi puudutus ja se maksoi 14.00e , josta kela korvasi 6.00e eli itelle jäi 8,00e.

mulla hammaslääkäri tekee suoraan sen valtakirjan kelaan eli hakee itse ne korvaukset sielt ni ei tartte tusinoittain lappuja täyttää.

Yhteistyössä