~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

noppis no onneksi vauva päätyi vielä pysyttelemään masussa :hug:

Paino no tokihan se muakin stressaa,mutta pahahan se on nyt mennä enää sanomaan mitään ja pääasia että vauvalla on kaikki ok :heart:
Tavoite on että sitten vuoden päästä kesällä olisin taas "normikunnossa",mun mielestä ihan realistinen tavoite,hitaasti hyvä tulee :D

Ja mä en kyllä usko pätkääkään,että tää meidän baby kasvaa ainakaan sokereiden takia liian isoksi,koska arvot ovat olleet koko ajan hyvät,olen mä syönyt sitten mitä tahansa.


Bv ja P 34+4
 
HelloShitty
noppispoppis; äkkiä ne viikot menee. ja alkaahan nyt jääkiekon MM-kisat niin hyvä syy jättää kotityöt ja muuttaa telkkarin äärelle. :D :hug:
traveler; johan on heitto. :eek: miten ne nyt vasta lähtee muuttaa sitä LA:ta noin radikaalisesti? täällä kun la on ja pysyy jos on alussa tehty. :whistle: no..sullahan ei oo sitten paljoo jäljel!! :heart: :flower:

mä en tiiä mit kun kroppa oikein meinaa...herään joka päivä samaan aikaan siihen että vatsa on ihan sekasin. miten voi olla???? :eek: |O :headwall: ja oudointa on että mulla on AINA ollu päinvastainen ongelmia, ummetus. no..parempi näin kuin ummetus + peräpukamat. että toivottavasti jatkuu näin! :p :LOL:

tänään suunnitelmissa kahvittelua (kaveri mahdollisesti tulossa käymään) ja sitä perinteista; kotitöitä. mies hyppii seinille kun on niin innoissaan autoista. lauanataina toi vanha romu menee sit vissiin vaihtoon. ihanaa kun on iso auto sitten. :heart:

poks kuuluu täältäkin. :wave:

HS ja Jools rv 34+0

ps. Sisu...olo on tää, eikö vaan? :eek: :eek: :eek: :heart:
 
HS mulla kun on ollu vahan erikoisempi taa raskaudenseuranta. Eli ennenkuin tanne jenkkilaan tultiin niin seuranta tapahtui aika kehnoissa olosuhteissa (lue: ei oikeita laakareita lahimaillakaan, saati sitten hoitajia), joten kaikki tieto mita aikasemmin saatu on ns. kyseenalaista. Ja nyt vasta saatiin ensimmainen "oikea" ultra. ja mulla ei ole hajuakaan viimesista menkoista :ashamed: Mutta mulla oli se keskenmeno just ennen tata raskautta, joten oli vahan muutenkin noi hormoonit sekaisin, joten en oikein tieda milloin ne viimeset menkat oli...

Mutta en ma haluu tota LA:ta vaihtaa, jotenkin on "turvautunu" siihen ettei se vauva ihan viela synny. Ja et viel on aikaa... Vauvan huone on yks iso sekamelska ja talossa kaikki rempat viela kesken. Alko heti ressaamaan. Mutta toisaalta jos nyt mennaan viikoilla 33+4 tai jotain ja vauva on ton kokoinen niin herranjumala minka kokonen se on syntyessaan :eek: Alkaa orastavaa synnytyspelkoa iskemaan tannekkin.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Traveler:
HS mulla kun on ollu vahan erikoisempi taa raskaudenseuranta. Eli ennenkuin tanne jenkkilaan tultiin niin seuranta tapahtui aika kehnoissa olosuhteissa (lue: ei oikeita laakareita lahimaillakaan, saati sitten hoitajia), joten kaikki tieto mita aikasemmin saatu on ns. kyseenalaista. Ja nyt vasta saatiin ensimmainen "oikea" ultra. ja mulla ei ole hajuakaan viimesista menkoista :ashamed: Mutta mulla oli se keskenmeno just ennen tata raskautta, joten oli vahan muutenkin noi hormoonit sekaisin, joten en oikein tieda milloin ne viimeset menkat oli...

Mutta en ma haluu tota LA:ta vaihtaa, jotenkin on "turvautunu" siihen ettei se vauva ihan viela synny. Ja et viel on aikaa... Vauvan huone on yks iso sekamelska ja talossa kaikki rempat viela kesken. Alko heti ressaamaan. Mutta toisaalta jos nyt mennaan viikoilla 33+4 tai jotain ja vauva on ton kokoinen niin herranjumala minka kokonen se on syntyessaan :eek: Alkaa orastavaa synnytyspelkoa iskemaan tannekkin.
no siinä tapauksessa kannattaa valmistautua siihen ettei kesäkuuhun asti mee.. :whistle: sen kokoinen vauvakin että parempi ois tulla ennen. :D
 
Joo voit uskoa etta odotan sita neuvolan tatin tapaamista ens viikolla, saa naha mita se sanoo. Kaikki tuntuu taalla odottavan etta vauva syntyis ja mulla alkaa olemaan tunne et sais viela pysya vaan masussa. Jotenkin alkaa paniikki iskemaan, mita jos sita ei osaakkaan sitten olla vauvan kanssa, hoitaa sita, kaikki on niin uutta. Ja sit kun asutaan taalla kaukana niin ei ole omaa perhetta lahimaillakaan. Anoppi ja appiukko on tossa suht lahella, mut musta tuntuu et ne on enemman hermoheikkoja kuin mina. Anoppi varsinkin kovin arvostelevaa sorttia. Etta jotenkin tuntuu yksinaiselta. Siis mun mies on ihana, mutta joutuu toihin just kohta taas ja ne on pitkia paivia, eika taalla tunneta isyyslomaa. Ja yksin odottajille, en halua valittaa, mutta yksinaista on taallakin monesti :(
 
Huomenta! töitä olisi mutta motivaatio nolla kun enää 12 työpäivää jäljella :LOL: joten täällä palstallahan on erittäin mukava nykyään hengailla entistä enemmän! Ryhis mä tekisin ehdottomasti sen oman verokortin sitä Kelaa varten, niin ei mene sitä turhaa 2% lisää ja todennäköisesti saat muutosverokortilla pienemmän prosentin kuin nykyiselle palkallesi.

Valitatteko te muut miehillenne paljonkin näistä raskausajan vaivoistanne ja miten ne suhtautuu? Mä yritän välillä välttää valittamasta, mutta toki sitä haluaa jakaa asioita..mies on ihan ymmärtäväinen mutta välillä tuntuu että itse vaan kitisee kun se on sellainen että se harvoin valittaa mistään mitään. Eikä se oikein osaa silleen suhtautua, harmittelee toki...ehkä ymmärrettävää koska ei se voi tietää yhtään millasta tämä on ;)

Jorviin on tutustumiskäynti, yleensä rv 36. Pitääpä ensi viikolla varailla sitä aikaa. Ultrista Espoossa tarjotaan kaksi, se np ja rakenneultra. Lisäksi viime vuoden alusta kaikki halukkaat pääsee myös veriseulaan.
 
Huomenta!
Mianna, ultrista, mulla on semmonen tilanne, et takana yksi kohdun ulkoinen ja yksi keskytyny km myöhäsillä viikoilla, niin tätä raskautta on sit seurattu tarkemmin alusta asti. Sit me asutaan pienellä paikkakunnalla, missä on vaan yksi täti äippä-neuvolassa, ja hän tekee mm. alkuraskauden ultrat, ja siis hälllä ultralaite käytössä, niin tää täti ultraa sit vaikka joka kerta, jos niin haluaa. Ja mullahan on ylimääräsiä ultria ollu mm. sen istukan paikan epäselvyyden ja vuotojen takia.
noppispoppis ottaa sit rauhallisesti OIKEESTI!! :hug: Onneksi olet vielä yhtenä kappaleena.
HS :eek: Tosiaankin! Me ollaan sanottu tytölle vaikka kuinka monesti (kun on kysyny, et millon se vauva syntyy ), että sitten vappuna äitillä on iso maha, ja sit voi alkaa odottelemaan pikkuhiljaa, et se saattaa vaikka syntyäkin melko pian, ja viikon päästä ON VAPPU!!! :eek: Tyttö synty 38+1, eli... APUA! Alkaa jännittää!!!
Suonikohjuilta olen onneksi säästyny, vielä toistaiseksi...

( . ) Minni on muuttanu nukkumisrytmiä siten, et se nukkuu yöt. Siis on tosi hiljaa. Nyt se on taas hereillä, mut öisin ei paljon liikettä tunnu, vaikka jos itse olenkin hereillä. Aiemmin kun se piti semmoset bileet yöllä, et siihen väkisinkin heräsi.

Olipa hauska ilta eilen :headwall: Mies soitti vaille 4 iltapäivällä, et hällä menee ylitöiksi. Muistutin, et mä haluaisin mennä MLL:n kevätkokoukseen kuuntelee klo 18, ja mies lupasi yrittää ehtiä siihen takasin. Sit se soitti 20 vaille 6, et ei hän ehdi millään, et 70km päässä on vikakeikka (sähkömuuntaja oli pudonnu alas sähköpylväästä ), oli just lähteny ajaa sieltä tänne päin, käy hakee vaan toimistolta tavaroita ja tarvikkeita, ja menee takas korjaa sitä vikaa. Mies tuli sit lopulta klo 22.10 kotiin... Ja tyttö ei nähny taas koko päivänä isäänsä :( Tänään sit aamulla mies lähti töihin, ennen kun tyttö edes heräsi :( Toivottavasti se tänään tulee aikanaan töistä, kun pitäis päästä kauppaan, enkä selviä yksin niiden kassien kans kyllä, kun pitää viikonlopun ruoat tuoda.
No joo, tässäpä taas vähän kuulumisia.
Sisu ja Minni 34+0 :heart:
 
HelloShitty
traveler; me ollaan tällä samassa veneessä sun kaa!! :wave: :attn: :hug: ja voin lohduttaa ja kertoa että semmosia asioita (esim. liittyen vauvan hoitoon) niin tulee itestään sitten kun vauva syntyy. se on se äidinvaisto. ja nopeesti oppii ite tunnistaa millainen se om lapsi on ja mitä se haluu kun se itkee. :heart: mä muistan kun esikoinen syntyi ja sitä nostettiin mun masun päälle niin mun eka ajatus oli et "älä anna se mulle, emmä osaa" mutta ei siinä kauan menny että alkoi luottaa siihen ett luonto sen "ongelman" hoitaa. :D

ja meiltä saa aina kysyä, niitä itsesäänselviäkin kysymyksiä.

kyllä muakin hirvittää, ahistaa ja pelottaa vaikka neljäs onkin. :saint:
 
VatkuliPalli
Morgon! :flower:
Onpas ulkona synkkä ilma :eek:
Tänään pitäis siivota taas oikeen kunnolla kun toi likka leikkii KAIKILLA leluilla ja ne on eilisestä jääny just sihen mihin on sattunu tippumaan :headwall:
mun vessareissut on ilmeisesti tän talon nähtävyys kohde ku tänään oli sitte kirjaimellisesti koko perhe seuraamassa toimitusta |O Mies ajopartaansa, lapsi leikki käsisuihkun kanssa ja KANIKIN tuli tutkimaan uutta huonetta ja jumalauta mä siellä kaiken keskellä. :kieh:

Taisin nähdä viime yönä pahaakin unta kun heräsin yöllä siihe että olin hikoillu niin paljon että hiuksista valu hikeä :( inhaa oli ja nyt täytyis päästä suihkuun heti ku likka menee päiväunille... Muita jotka näkee pahoja tai suorastaas sairaita unia näin loppu raskaudesta?
Voih, tänään tuöee L-koodi ja supernatural (ei malttais oottaa) :whistle:
Sitä vaan mietin et mahtaako supernaturalin jaksot olla jo uusia...
Mutta eipä muuta ens viikolla näyttää pattia rinnassa ja sitten saapi nähdä mikä se on. Tuskin mikää vakava...
Ihanaa päivää kaikille oottelijoille :flower: :flower:
 
Mianna..täällä toinen jolla vain perusneuvolakäynnit, niskapoimu-ultra ja rakenneultra. Ei mitään ylimääräistä..ei painoarvioita, sokerirasituksia, synnytystapa-arvioita..ainakaan vielä. Toisaalta ois helpompi ja vähemmän pelottavaa ajatella synnytystä, jos tietäis mitä arvoja ja muuta noissa kaikissa meitille sanottais.

josema 32+3
 
Kleopatralla ihana masu! :heart:

Galluppi: Onko joku aiemmissa raskauksissa kokeillut tota välilihan hieromista tai meinaako testata tällä kertaa? Meillä synnytysvalmennuksessa kerrottiin siitä ja mä aattelin ainakin kokeilla.
http://www.ceridal.com/?id=4483c&select=Ceridal

KuanYin ja Silmu 35 rv POKS!
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja KuanYin:
Kleopatralla ihana masu! :heart:

Galluppi: Onko joku aiemmissa raskauksissa kokeillut tota välilihan hieromista tai meinaako testata tällä kertaa? Meillä synnytysvalmennuksessa kerrottiin siitä ja mä aattelin ainakin kokeilla.
http://www.ceridal.com/?id=4483c&select=Ceridal

KuanYin ja Silmu 35 rv POKS!
kokeiltu on, ei auta. mutta kannattaa aina yrittää! :D
 
Pikaisesti pääsen piipahtamaan tällä erää.. Eskari oli opettanut huomaamattani pikkusiskonsa (4,5v.) lukemaan ja nyt tytöt haluavat, että teen heille tehtäviä.. Onneksi saan tehtyä nuo päikkäri-ikäisten/eskareiden tehtävät jo ammatin puolesta aika helposti, mutta ovat vaan niin innokkaita ja nopeita ne tekemään, että koko ajan saa olla uusia tekemässä. :D

Huojentavaa kuulla, että jollain muullakin vatsa on laskeutunut jo tässä vaiheessa, vie enimmät paniikit itseltä poies. =) Ajattelin tänään listata kuitenkin varmuuden vuoksi itselleni -tai miehelle- ohjeeksi mitä tarvitsen mukaan jos sairaalassa joudun pyörähtämään. Ei sitten harmita jos jotakin "elintärkeää" (kuten hiustenhoito tarvikkeet tai meikinpoistoaineet) jää kotiin äkkilähdön takia. Supistelee ja vauva sorkkii kohdunsuulle, mutta vielä ei ole ollut säännöllisiä suppareita..

Nyt taas "open" hommiin.. :wave:
 
Mä meinasin ehkä koittaa tuota välilihan hieromista. Sama kai se on yrittää. Toimii sitten tai ei...

Suonikohju on yks, mutta se ei oo vielä ainakaan pullistunut. Se vähän näkyi viime raskaudessa ja nyt se on isontunut.

Vessassa käyn yöllä 1-2 kertaa. Yritän keskittää mun mielettömän veden juomisen aamuun ja päivään. Nyt tuntuu, että vauva on laskeutunut. Välillä pissattaa vaan koko ajan.

Ultria mulla oli alussa ja keskivälillä ylimääräisiä enkelivauvan takia, varmaan eniten mun mielenterveyden kannalta ne oli. Nyt meinasin käydä yksityisellä viikolla 37, jos ei joudu tai pääse jostain syystä muuten ja jos tää vauva nyt pysyis mahassa sinne asti.

Unista, mä oon nähnyt koko raskauden ajan pelkkiä kuolleita vauvoja. Mutta nyt ne unet ei enää edes kovin ahdista niin kuin alussa, niihin on jo tottunut.

Olis kiva kuulla mitä tiikerille perheineen kuuluu! :wave:

Sairaalakassia en oo paljon miettinyt, meiltä ei oo montaa kilometriä sairaalaan, niin saahan se mies sitten tuotua jos jotain jää tai jos lähtö tulee jo.

Talon neliöitä en muista, mutta kyllä tänne mahtuis vauva jos toinenkin. :)

Tänään viikkoja tasan 34! :heart:
 
välilihan hieromisesta kiinnostais kyllä ja kaapista löytyy oikein reseptillä tuota ceridal lipolotionia kunnon puteli, mut en tie tuleeks mun kuitenkaa venyteltyä :/ yh en halua ajatella asiaa. :D

Himpsu no, mun ei yleensä tarvitse ärähdellä, ku mun naamasta näkee ihan heti mitä mieltä mä olen mistäkin asiasta. :LOL: toisaalta, eipä viime aikoina oo mitää erikoisia kommentteja kuullukkaa ku en töissä enää oo (työkaverit+asiakkaat), koulukaveritkin vaa kilpaa ihastelee mun mahaa :heart: lähipiirissä on yhtäkkiä monta muutakin odottajaa ni en ole ainut silmätikku. tosin mä olen pisimpänä kaikista, ja tietenki isoimman kokoinen :headwall: useimmat kommentit ovat siis mahani suuruudesta.

Traveler onpas vauvalla ollut kokoa =) selittynee varmasti sillä edeltäneellä keskenmenolla ettei oo ollu tarkkaa tietoa edellisistä menkoista.. kannattaa varmaan alkaa suhtautua siihen että voisi tulla toukokuun puolella, oletkohan sinä meiän pinon seuraava synnyttäjä :heart:

-> aamukahvii (edelleen siis väsymys ihan kauhea, 11h yöunet takana ja kouluun en kyenny :ashamed: )
32+4
 
Jee! Pääsin tyttöjen tehtävien laatimisesta ainakin hetkeksi eroon. Ja sain tänään vihdon ja viimein veropostia ja pelkäsin kyllä kirjettä avata, kun olin ylittänyt muutaman kuukauden palkan verran sen tietyn rajan, joka muutosverokorttiin viime kesäänä laitettiin. :ashamed: No, siitä huolimatta ei tullutkaan mätkyjä! Mies saa myös palautuksia ja laitoinkin hänelle juuri viestiä, että mihinkäs matkustettaisiin? Onhan vauvakin jo puoli vuotias joulukuussa :D

Äitiyspäivärahapäätöskin oli tipahtanut postilaatikkoon ja äitiysloma alkaa sitten virallisesti 12 päivän päästä. =) Luulin, että joudun jäämään ä-lomalle ilman kelan vahvistusta asiaan, kun puhelimessa virkailija sanoi, etteivät varmaankaan pidä kiirettä päätöksen teossa (kun olen sairaslomalla). Kun vielä kirjeessä oli merkittynä kaikki maksupäivät hamaan tulevaisuuteen saakka, on helpompi hengittää kun tietää rahaa tulevan jostakin. Näistä sairaspäivärahoista kun piti hakea aina se pieni pätkä kerrallaan ja viimeisimmän hakemuksen käsittely hiukan venähti turhan pitkäksi..
 
Terveisiä ultrasta :D Pojan painoarvio tällä hetkellä 2500g :heart: Kaikki hyvin muutenkin; rt:ssä on ja pää on alhaalla. Mullakin maha valahtanut alas jo aikoja sitten... Kohdunkaulan pituus enää 1cm ja kohdunsuu kiinni, mutta pehmentynyt. Mulla on muutosta tapahtunu nyt viime tutkimuksen 1.4. jälkeen, kun silloin oli kohdunkaulalla pituutta 3cm ja kiinteät paikat.
Voi kun mä niin toivoisin, että tämä poika syntyisi toukokuun lopulla. Mä en halua kärvistellä enää kesäkuussa! :kieh:

Vauvelin kassin pakkasin jo valmiiksi, mutta omaani en aio paljoa etukäteen pakkailla. Ajattelin kyllä kirjoittaa listan vaikka jääkaapin oveen, niin osaa mieskin sitte tarvittaessa koota sinne oikeat tavarat. :D ...ja ei niillä mun tavaroilla nyt niin väliä, kunhan vauvan kassissa on oikeat vaatteet. :LOL:

Mitähän te olitte täällä puhelleet, pää on ihan tyhjä kun oon nyt vaan niin onnellinen, ku masussa kaikki pojalla hyvin. :heart:

MM ja Pepe 34+3
 
välilihan hieronnasta kokeilinpa huvikseni suihkussa hiukan venyttää ja ai että teki kipeetä...voi karseeta kun ajatteli että sen pitää oikeesti venyä ja paljon ja pienikin venytys alaspäin tuntu jo tosi inhottavalle... :eek:
 
kuanyin tuota mä olen käyttänyt kuivaan alapäähän ja siihentehoo kyllä ei ärsyynny niin helposti. en o koskaan ees ajatellu tuota hieromista....

nyt alkoi koko asiat pohdituttaa.. viimeksi ryyni oli pt viimeviikolla mutta möyrii kohtalaisesti. onneksi on se ä-poli perjantaina että tiedän hiukan minkäkokoinewn tulossa kun tyksin mukaan on koko ajan ollu ISO. ja meitin ryynin mitat kuulostaa nyt kyllä pienille näihin teidän mittoihin verrattuna. ollut kaksiviikkoo sitte 1890g... ja siis sokeri/insuliini vauvasta kyse.

isohan tuo kakkonenkin oli mutta edelleen olin sitä mieltä että iso kun annettiin mennä niin kauas yli. toisaalta jos olisi ollu sokeri vikaa siitä niin en olis tätä kolmosta ihan heti ruvennu haaveilemaankaan. ei toi sokerimittari ja insu ruisku nyt niin ihanilta tunnu.

tinni ja ryyni 33+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja labebe:
välilihan hieronnasta kokeilinpa huvikseni suihkussa hiukan venyttää ja ai että teki kipeetä...voi karseeta kun ajatteli että sen pitää oikeesti venyä ja paljon ja pienikin venytys alaspäin tuntu jo tosi inhottavalle... :eek:
Uuh.. minäkin olen ajatellu kokeilla tuota, mut nyt alkaa kyl hirvittää/jännittää entistäkin enemmän :/ Alkaa tuntua, että sais tuo vauveli pysyä tuolla masussa vielä piiitkän aikaa, vaikka edessä kai se synnytys on enemmin tai myöhemmin..
 
minkähän kokoinen se vauveli alkaa olla?! Rv28+5 oli 1300g ja siitä on aikaa ööö... 3 viikkoa.. varmaan nytte ois 1700-1900g?! Ei se ainakaan iso oo kun ee mahakaan :LOL:

Mä otin äsken puheeks venyttelyn (välilihan) niin ei ainakaa ukko aio sitä multa venytellä joten jääkööt.. auttaiskohan synnytyksessä jos suihkauttas sitä öljyä liukasteeks? :LOL:

äh, pitää lähtee kauppaan, hyi :x

kleo ja tilli 32+0
 
tuota välilhan hierontaa/rasvausta voisi tehdä jos löytäisin ko.värkin :kieh: ,on nimittäin tuo alaosaston suonikohju niin massiivinen etten löydä koko värkkiä!
Soittelin juuri neuvolaan,kun eilen meidän kahden tytön posket helottivat illasta siihen malliin jotta ajettelin että parvorokkohan se meille kantautui viimeiseksi kiusaukseksi.
No,meidän neuvolan th ilmoitti taas ensimmäsienä että kaupunki säästää,ei otateta vasta-aine testejä..juuh ja eikä ollut muutenkaan huolissaan asiasta.Näin Helsingissä siis.Aika jännä,tuo kaupungin säästäminen ei kyllä näy sairaaloissa,näköjään avopuolella vetävät tiukkaa linjaa.
Musta tuntuu että meidän vauva on taas pienikokoinen ja potkutkin ovat niin luisia,ettei varmaan raukka ole saanut tarpeeksi rasvaa kehoonsa.
Molemmat tytöt ovat syntyneet himpun vajaa 3-kiloisina rv 39+0 ja rv 38+6.
Lähtiskö ostoksille niin aika kuluisi paremmin,mies on työreissussa joten tylsääääää |O
 
Vauvan koko: Mulla ainakin sanottiin, että tuo 2500g on näille viikoille hiukan alle keskikäyrän. Ja tuolta Aydin Tekayn sivuilta kun kävin kattomassa tuota sikiön painonkehityksen käyrää, ni samaa tulosta näyttää se... www.tekay.fi

Mä vaan suhtaudun kyllä aika varauksella noihin painoarvioihin. Niin paljon oon kuullu juttua isoista heitoista molempiin suuntiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Vauvan koko: Mulla ainakin sanottiin, että tuo 2500g on näille viikoille hiukan alle keskikäyrän. Ja tuolta Aydin Tekayn sivuilta kun kävin kattomassa tuota sikiön painonkehityksen käyrää, ni samaa tulosta näyttää se... www.tekay.fi

Mä vaan suhtaudun kyllä aika varauksella noihin painoarvioihin. Niin paljon oon kuullu juttua isoista heitoista molempiin suuntiin...
Kyllähän ne heitteleekin aika paljon. Meidän vauvat on parhaiten arvioinut molemmilla kerroilla neuvolan täti käsikopelolla. Tälläkin kerralla on pätevän ja kokeneen tuntuinen täti, ja luotan hänen arvioihinsa sitten loppumetreillä. :D Ultrat heittäneet paljon enemmän, vaikka esikoisestakin otettiin juuri synnytyksen alettua ultra..
 

Yhteistyössä