~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

terve!

juu, panadolia saapi syödä sen 3g päivässä ihan huoletta, kannattaa ottaa 2 tbl 500mg kerralla, ni auttaa (vastaa 400mg buranaa).

täällä menee yöt edelleen valvoessa! :headwall: muuten voin paremmin ku koskaan!! :D iho on nyt niin hyvässä kunnossa ettei ikinä, ei yhtään finniä!

pesin tänään vauvan vaatteet ja järjestelin kaappiin. meiltä puuttuu vielä amme ja vaunut + pienempiä ostoksia.

tervetuloa uusille!!

mihan ja masukas rv 32+0
 
heh sorry sorry nyt kaikille, mun on ihan pakko vielä avauta tästä veroprosenttijutusta kun mä selvitin sen mysteerin :LOL: eli jos EI TEE Kelan etuutta varten omaa verokorttia ja Kela JOUTUU käyttämään palkan veroprosenttia niin silloin Kela lisää palkan veroprossaan 2% ja ottaa aina vähintään 20% vaikka palkan veroprosentti olisi alle 20% (eli jos palkka 19% niin Kela ottaa 21%, jos 18% niin ottaa 20%, jos 13% niin ottaa 20%, jos 22% niin ottaa 24%). MUTTA jos teettää äippärahaa varten oman verokortin, niin silloin tähän muutosverokorttiin voi toki saada alemman prossan. Eli tuo vähintään 20% koskee vain silloin jos ei tee muutosverokorttia ja Kelalla ei ole muuta tietoa kuin palkan veroprossa eli ehdottomasti kannattaa laskettaa uusi verokortti ettei ainakaan mene tuota turhaa 2% lisää jos käyttää palkan veroprossaa.

Ootteko kattonut FST Kätilöt-sarjaa? Sehän on ihan kuin synnytyksen opetusvideota, mä tapitan sitä ihan intona!

Täällä vasta vähän vauvanvaatteita hankittuna kun sukupuolta ei tiedetä ja ei pestyinä ja tuleva huone on ihan mylläkässä. Hoitopöytä ja pinnasänky on koottuna, mutta muuten vaiheessa...aattelin hommata loput tilpehöörit äippäloman alettua. Sairaalakassia alan miettimään varmaan vasta toukokuun puolessa välissä...

labebe 32+2
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja la bebe:
Ootteko kattonut FST Kätilöt-sarjaa? Sehän on ihan kuin synnytyksen opetusvideota, mä tapitan sitä ihan intona!
kattelin tänään juu kun huomasin että tulee. normaalisti en muista ja huomaan vasta kun se on jo loppu. |O vähän kävi tota yhtä synnyttäjää sääliks kun oli hirvee tarve ponnistaa vaikkei ollu ku 5cm auki. ois varmaan tosi tuskallista. :/
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja serafine:
Ollaan asuttu rakennusaika kaksiossa,2 aikusta,2 lasta,2 kissaa ja sakemanni,että vähän käy ahtaaksi kun uuteen koiin hankittua tavaraa alkaa olla nurkat täysi...Arvatkaa vaan onko joskus vähän pinna tiukalla kun joka paikka pursuaa tavaraa.... :kieh:

Serafine ja Ella 31+1
Anteeksi, mutta :D Meillä kävi kaksion nurkat ahtaiksi jo yhden lapsen ja yhden (huomattavasti paljon pienemmän kuin sakemanni ) koiran kans, ja oli kuitenkin suht tilava kaksio. En yhtään ihmettele, jos sua PIKKUSEN joskus vähän ahdistaa :hug:

Voi vattu. Minä nukuin TAAS piväunia 1½h, ja voisin lähtee nukkuu takas! Mikä mua vaivaa?? On aina alkuraskaudet ollu väsyttäviä, mutta että nyt, loppusuoralla?!? :eek:
täällä 3h+k+s, 70 neliötä ja vaan 1 vessa. ahdasta on. :whistle: ja meitä on siis 2 aik. + 3 lasta (kohta 4) ja 2 kissaa. :D

sehän on hyvä että pystyt Sisu nukkuu. jos se kertyy varastoon valmiiks että jaksat valvoa ja ihailla pikkuista sitten. :heart:
 
voi taivas, kuinkahan ahtaaksi meilläkin käy. Ei jaksettu(lue viitsitty) alkaa etsiä isompaa kämppää tähän kaikkeen muuhun hässäkkään vielä lisäksi, tää vanha kun on NIIIN ihanalla paikalla, ainakin kesäaikaan :) Meillä siis kaksio, tilaa 60 neliöö; koirakin vie oman tilansa. Kai sopu sijaa antaa, jos sit kesän jälkeen olis aikaa etsiä isompi.

Täällä on kanssa yksi väsynyt yksilö. Ihan kevyesti menee 8 h yöunta plus torkku-unet töissä unihuoneessa (joo, emmä siellä oikeesti nuku!)ja parin tunnin päikkärit, viikonloppuisin enemmänkin. Mua vaan niin risoo, kun siitä jossain mainitsen niin aina saa vastaukseks, et "kuuluu asiaan", sellasella ärsyttävällä äänellä. Kuuluu varmaan joo, mut v*tuttaa kun tuntuu et töissä käymisen ja syömisen lisäksi vaan nukkuu.... Ja sit nää samaiset (nais)ihmiset ihmettelee, kun meitä ei näy kylässä. No pitäskö sinnekin jaksaa kun tuo kerta on ihan normaalia nukkua vaan aina????

Ja kuten huomaatte, kärttyisyys on ihan tapissa täällä. Mä oikeesti kartan sellaisia kovasti sosiaalisia tilanteita, töissä saa jo skarpata ihan tosissaan ja kuunnella kaikkea. Mä en vaan jaksa kuunnella niitä samoja kysymyksiä ja ohjeita ja ihmettelyjä ja "ihanaa"-kiljahduksia....perusankea ihminen siis :kieh:

Minkälaisia käytäntöjä teilä muilla on lääkärineuvoloitten suhteen, käyttekö te aina samalla lääkärillä? Ja saako sitä valita/vaihtaa kesken kaiken? Mä en meinaan tuota viimeistä käyntiä taho tuolle käppänälle, jolla aiemmin oon käyny. Enkä myöskään suostu, et se tekee jälkitarkastusta.

Oho, tulipas äkeää tekstiä, pitäää varmaan mennä unille ja ottaa huomenna uusiksi....jos olis parempi päivä :)

Hyviä nukkumisia kaikille,

H ja K 31+6 , huomenna poksuu TAAS :heart:
 
Vielä verokortteihin liittyvä kysymys.. :D Miten te, jotka olette vaihtaneet sen prosentin pienemmäksi, niin oletteko saaneet jo kelalata päätöksen tietynsuuruisesta rahasta ja sitten soitelleet sinne verotoimistoon?

Ja kodeista kun oli puhetta niin täälläkin asutaan aika tiiviisti. Olisikohan meidän kolmion koko 65neliötä.. Asutaan vuokralla, mutta tykätään alueesta ja tunnelmasta sekä sopivan hiljaisista naapureista niin, ettei hevillä täältä muuteta. Lasten harrastukset ovat vieressä (kävelymatkan päässä) ja kouluunkin muutama sata metriä. Kaupungin paras leikkipuisto löytyy myös pienen kävelymatkan päästä, eli taaperoaikanakin pääsee tapaamaan muita pienellä vaivalla. =) Ahdasta on, mutta mieluummin asutaan tässä kuin jossakin vähemmän mieleisellä alueella suuremmassa kämpässä.. Vaikeaahan sitä toisille on selittää. Ei näissä taloissa asu tietääkseni ketään muita kolmen lapsen kanssa. :saint:

Kolmen vuosikymmenen aikana en ole ollut näin pahassa flunssassa kuin juuri olin.. Viikko meni ja vieläkin on nieleminen todella kipeää ja omituinen kuiva/kutiseva yskä. Nukkumaan mennessä yskin eilen varmasti ainakin puoli tuntia. Alavatsa on jo hirmuisen arka tästä köhimisestä ja vähän ollaan miehen kanssa vitsailtukin, että vauva tulee kohta yskimällä ulos. Toisaalta, ei se varmaan aivan mahdotonta olisi, sillä juuri kuulin että eräs tuttu oli sairastanut toissa viikolla flunssan ja synnytti sitten heti perään (kesäkuussa olisi ollut kuulemma la). Eli ei pidä liikaa vitsailla, ettei käy köpelösti... :eek:

-maranooka & prinsessa (muutaman tunnin päästä) 31-
 
serafine tiedän tunteen raksa ajan alusta ja lopusta. meiöllä raksa aikana tuijotettiin uuden talon keittiön laminaatteja ja makkareiden lattiaa kun olivat säilöttynävuokra kämpän keittiöön :D :D
tosin päästiin muuttamaan vasta kun kakkonen oli sytnynyt eli kakkonen syntyi toukokuussa 2007 ja muutettiin kesä/heinä vaihteessa.

maranooka ihana kuulla että paranit. olin jo hieman huolissani kun kuulostit niin kipeelle. mullakin oli räkis ja nyt en o juurikaan kolmeen päivään nenääni ulkona näyttänyt. maanantai oli pahin päivä.... ehkä siksikin että mies lähti töhin ja keskenään noitten viiriäisten kanssa oli pärjättävä.

asuintiloista olitte höpisseet meillä siis omakotitalo jossa noin 135 asuin neliötä ja tästä tietsikka huoneesta tulee sitten ryynin huone joskus... lisäksi on tuota tonttia tuossa ympärillä ihan mukavasti ja sitte 70 neliön kahen auton talli. tosin kesken eräinen vielä. toivon että mies saisi sen siihen kuntoon että ensi talvena ei tarttis rattaita aina kiskoo tonne khh:n oven tukkeeksi.

perjantaina olisi ä-polilla sokeri seuranta ja sitte varmaan taas ultraavat ryynin kasvua. ajattelin että jos nyt kysyis varmistusta sukupuolesta ni voisi hiukan asennoitua.....
esikoinen on ollu sitä mieltä koko ajan että lisää poikia tulossa mut nyt käänsi kelkkansa. (teki kakkosen kanssakin ihan saman. oli koko kevään sitä mieltä että tyttö olis kakkonen ja maaliskuussa paukautti että sieltä tulee poika) sanoi siis mulle yksi päivä että "äiti ! koska se pikkuveli tyttö tulee ulos" kysyin että mikä nii sanoi että "vauva on tyttö ja eikö se silloin ole pikkuvelityttö" (ei tienny että nimitys olisi sisko :LOL: )

parin päivän ajan on ryyni möyrinyt aika ajoin tosi rajusti eli joko tila loppumassa tai sitten kääntyilee urakalla ympäriinsä...

kröhä tinni ja ryyni 32+6 vielä hetken.
 
Hiphei,täällä ollaan tuuleteltu koko päivä hyvistä neuvolakuulumisista,mulla oli viimeinkin puhtaat lorotusnäytteet!!! proteiinithän mulla huiteli jo omilla plussaluvuilla,tänään sit puhdas...ei sokeriakaan ja painokin oli pudonnut 200g :kieh: vaikka eilen vetäsin rullakebabin :)
Juteltiin tulevasta sairaalan kesäsulusta,kun mulla menee niin kinttaalle,et jos menee yliaikaiseksi kovin paljoa,niin joudun OYS:siin.mut neuvolantäti sanoi ,ettei mun tapauksessa hyvin todennäköisesti anneta mennä yli,ihan vaan sen takia ,kun on ollut tuo diabetes epäily...Se mun neuvolantäti on niin ihana ,kun sen kans voi jutella maat ja mannut,se on niin ymmärtäväinen ja kannustava,ei pahaa sanaa sano koskaan...
Kysyin ,et miten päin seppo on mahassa,kun ei oikein potkuja ole tuntunut pian viikkoon,nykertämistä vaan tuolla alakerrassa,niin seppo on kuulemma RT:ssa ,mut sit puolittain taakse päin kääntyneenä,niin siksi ei potkut tunnu.

Remontti jatkuu täällä edelleen.ukko on ihmeen hyvällä tuulella pysynyt ,vaik sil yleensä palaa hermot remppoissa...pitäs huomenna valita lopullisesti tapetit ja lattiamateriaali...jospa neidin uus lipasto suvaitsisi saapua loppuviikosta niin pääsis laittaan ne sepon vaatteet tuohon neidin nyk.lipastoon ja kohtahan sitä saa tuoda jo pinnasängynkin sisälle...

Pitäs raahautua nukkumaan tuonne neidin huoneeseen,kun se makuri on nyt rempassa,ukko ei ottanu mua tuonne vierashuoneeseen nukkuun ,kun mä olen ihan järkky kuorsaaja :whistle: oon koettanut sanoa,et mä vaan hengitän raskaasti,et se tietää et mä olen elossa...

Mut pakko nyt lähteä unosille,neiti alkanut heräileen jo klo 7 ni kerkeen ees hetken pyöriä sängyssä horroksessa...yöterkuin :ryhis ja seppo33+0 poks poks
 
Taa
Suunnilleen sama lyhyesti.

Tavaroista puuttuu rintapumppu, vaipat ja itselle siteet jälkivuotoa varten.

Jalkojen pakotus Samaa ongelmaa täällä. Vaivaa varsinkin iltaisin.

Neuvolalääkärin vaihtaminen Meillä saattais ainakin onnistua, koska tiistaina ja keskiviikkona neuvolassa lääkäri paikalla. Eri lääkäri siis tiistaina kun keskiviikkona. Kannattaa kysästä siltä neuvolatätsykältä.

(.) Väsyttää! |O Eikä asiaa yhtään tosiaan auta tämä parin tunnin välivalvominen. Jalatkin on ihan turvonnu. Sukat kun ottaa jalasta niin kauheat painaumat vaan jää. Kauhean kärttynen olen ollut ja painoa on kotivaa'an mukaan tullut kuukaudessa reilu 2kg |O Ei tarvis kyllä yhtään tulla. Tuota lähtöpainoa kun on ihan kiitettävästi. Iho kukkii ja hiuspohja hilseilee eli ei tunnu ollenkaan hehkeältä.
Tänään on neuvola, joten niitä kuulumisia sitten varmaan huomenaamulla näihin aikoihin ellen illalla jaksa kirjotella.

Taa ja sykerö 34 *poks*
 
Touko07,tervetuloa mukaan,kiva saada vielä tässäkin vaiheessa uusia mukaan =)

Kleopatra mulla sf-mitta oli 30+4 30cm,mutta onhan noilla vatsanpeitteillä osuutta asiaan.
Niin ja sulla on teitin vauvalle hieno kotiutumisasu,samanlainen kuin meillä :D :heart:

Joo,lämminkeli voisi tulla jo,kun ei mullakaan ole mitään kunnollista kevättakkia ja sellaista en hanki,koska ei mulla olisi sitten sille enää käyttöä.
Pyrkimys on kuitenkin että paino alkaa pikku hiljaa tippua kun baby syntyy.

Joo,tammikuiset tuli myös odottajien puolelle,kiva seurata kun tulee uusia pinoja kuukausittain =)

Mianna tervetuloa myös sinulle :wave: :hug:

härkäneito onnittelut :flower:

Me taidetaan nyt jokainen olla kolmenkympin paremmalla puolella, raskausviikoissa siis :whistle:

Mulle tuli tässä oliko se eilen vai toispäivänä aika sinne Koksiin
Ensin olisi 28.4 aika neuvolaan,4.5 pitää käydä taas verikokeessa terkkulassa ja 6.5 olisi se ultra Koksissa,sitä odotellessa :heart:

Onko kellään hajua,kun joudun mennä sinne terkkulaan verikokeeseen,niin ottaako ne multa sen pitkän paastosokerin vaiko vain sen ekan verinäytteen.
Viimeksi kun siellä kävin,niin otettiin vain se 12h eka paastoarvo


BV ja P 34+3
 
HelloShitty
huomenta täältä! :wave:
on se vaan niin kummaa ku ei voi nukkua sillon kun sais. :LOL: no hyvä vaan ettei koko päivä mee hukkaan. kun herää ajoissa ja menee nukkuu vasta myöhään niin ehtii paljon.

tänään ois ohjelmassa eskarin ja tarhan ulkoliikuntapäivä. siellä ois tarkotus liikkua ja ilmeisesti harrastaa liikuntaa ulkona. aika pitkän vielä kestää, 13-17.30. :whistle: arvaa vaan oonko siinä kondiksessa kuin muut vanhemmat. kiva olla siinä "jumppaamassa" hoikkien ja sporttisten mammojen kanssa. :snotty: mies vielä ilmoitti ettei oo tulossa mukaan. |O :headwall: no..kai ne ymmärtää jos välillä ottaa iisimmin. :whistle:

eipä muuta tällä kertaa... :wave:

HS ja Jools rv 33+6
 
HelloShitty
ai niin joo..mun siskohan on luvannu tulla mukaan synnytykseen. no..eilen juttelin sen kaa mesessä niin se kertoi kaikista sen kevät suunnitelmista ja tajusin että siinä ei oo montaa päivä sitten et sillä ois vapaata. :eek: sanoin sille siitä mutta ei se vissin oikein ymmärtäny ettei vauvat synny kalenterin mukaan. :whistle: no..enköhän mä pärjää yksinkin. :D

BV; etkö sinäkin oot menossa yksin synnyttää vai ootko saanu jonkun suostumaan mukaan? =)
 
maranooka: Siihen vero asiaan. Mä ainakin sain päätöksen ennen kun soitin siitä alemmasta veroprosentista verotoimistoon. Ne kuitenkin tarvii sinne kaikki tiedot miten paljon saa sitä äp-rahaa vuodessa ja miten paljon on saanut palkkatuloa ennen niitä. Tuleepahan sitten oikeat prosentit :)

(.) Tänään on siis ultra... Vähän jo jännittää. Näin semmosta unta että mun työkaveri itki sitä kun mun maha ei ole kasvanut juuri yhtään... kauheita unia just ennen tämmöstä päivää...

L&alivuokralainen 34+1
 
Pakko todeta (SYYTTÄMÄTTÄ KETÄÄN!!! ), että osa teistä asuu kyllä tosi ahtaasti. Mä en pystyis... :ashamed: Mulla menis kerta kaikkiaan hermot. Meillä on 133m2 tässä talossa, 4 makkaria ( 2 valtavan isoa, ja 2 vähän pienempää ), olkkari, 2 keittiöö (pikkukeittiö on romuvarastona tällä hetkellä ), 2 veskiä jne. Hyvin mahdutaan olemaan!

Illalla tajuttiin miehen kans, et hertsyykkeri, meillä on toukokuun loppuun asti joka viikonlopulle joku meno! :eek: Tai siis jotain erityistä tapahtuu, kun on kaikki kalastuskauden avajaiset ja muut, mihin mies on menossa, jos vaan saadaan mulle tänne joku kaveriksi. Yks viikonloppu menee miehen päivystyksien myötä, yhtenä äitienpäivä jne... Että siinä se menee se toukokuukin! HUIH!

HS, ihan kivahan se on, että nyt saa nukuttua, mut liika on aina liikaa... Tosisti tuntuu välillä, et onko tää enää normaaliakaan kun vois vaan nukkua.
Meillä oli kans maaliskuun lopulla se ulkoilu-ilta päikällä, ja ihan kivaa siellä oli, kierrettiin semmonen luontopolku-juttu lasten kans ja tietysti mä upposin persettä myöten sinne hankeen |O Sillon oli vielä häyliitoskin ihan sikakipee, niin tuntu, et vesi valuu silmistä, kun konttasin sieltä umpihangesta kovemmalle maalle :ashamed:

Mä meinasin olla tänään reipas, ja käydä hakee kävellen tytön kerhosta. Siis sinne ei tosiaan ole pitkä matka, mut täällä on ollu niin jumalattoman liukasta, etten ole uskaltanu kun tuossa pihassa kävellä, ja olen siis kuskannu tytön kerhoonkin autolla. Mut jos tänään kävis viemässä kävellen, ja katsois, et onko ne supparit edelleen niin herkillä kun aiemmin. Voihan se olla, et on... :snotty:
Semmosia, pitää lähtee ettii vaatetta tytölle päälle, ja siivoo keittiötä.
Sisu ja Minni 33+6 (huomenna sit taas poksuu viikot! ) :heart:
 
Aamupäivää kaikille, uusille teretulemast ja härkäneidolle :flower: ! Takana outo yö, ei kertaakaan vessaan ja vain about puolen tunnin hereillä ihmettely joskus kolmen-neljän aikaan... Ja tietenkin nenäverenvuodon tyrehdytys, heh. Tais mennä oikealla kyljellä koko yö kaikenlisäks. Onko kellään noihin nenäveren vuodatuksiin mitään kikkakutosia? A-vitamiini ei käsittääkseni käy missään muodossa, mutta jotain muuta... veroehdotuksista: sain eka kertaa moneen vuoteen takasinpäin, reilu 300 tulossa, kivaa! neliöistä: taitaapi olla hieman alle 60, jossa 2 aikuista, teinineiti, kissa ja koira. Onneks siis okt ja ympärillä pari hehtaaria. Pihassa talli, jossa 2 hevosta. Autot ovat taivasalla. Sauna ja pyykkitupa eri rakennuksessa. Suunnitelmissa on rakentaa isompi talo. tarvikkeista puuttuu amme ja sitteri, vaatteista ei isompia vajeita. Aika paljon tulee tuttavilta kierrättäen. Ihan pienet hommasin uutena kuitenkin. Postipakettia odottelen, ekat kestovaipat pitäs tulla tänään. Mulla ei ole aikaisempaa kokemusta niistä, mutta ajattelin kertakäyttösten rinnalla testata. Niitä tuntui olevan joka lähtöön, joten valitsin all-in-one tyyppiset pari testikappaletta... Jos kellä jotain vinkkejä kestojen käyttöön on, vastaanotan mielelläni =) ! Nyt postilaatikolle. Tilsa-täti ja Pätkä 30+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
maranooka: Siihen vero asiaan. Mä ainakin sain päätöksen ennen kun soitin siitä alemmasta veroprosentista verotoimistoon. Ne kuitenkin tarvii sinne kaikki tiedot miten paljon saa sitä äp-rahaa vuodessa ja miten paljon on saanut palkkatuloa ennen niitä. Tuleepahan sitten oikeat prosentit :)

(.) Tänään on siis ultra... Vähän jo jännittää. Näin semmosta unta että mun työkaveri itki sitä kun mun maha ei ole kasvanut juuri yhtään... kauheita unia just ennen tämmöstä päivää...

L&alivuokralainen 34+1
Kiitti! :)

Aamulla eräs lasten kaveri päiväkodista sai minut ensin hyvälle tuulelle, mutta sitten hiukan huolestumaankin... Lapsi nimittäin kysyi, onko se meidän vauva jo syntynyt. :whistle: Ensin olin otettu pojan kommentista, onhan paino kuitenkin pysynyt paremmin kuin hyvin aisoissa, mutta sitten kotimatkalla autossa huomasin, että kohtu on oikeasti jo "pienempi". Eli kohtu on jo laskeutunut ihan selvästi.. Eilen tuntuikin alavatsalla tavallista enemmän painetta ja vauvan pienet pään kääntämiset tuntuivat jo todella selvästi. Eihän laskeutuminen periaatteessa ole paha juttu, mutta nyt alkoi jo pelottaa oikeasti että vauva aikoisi syntyä liian pian.. Kohdunsuullakin tuntuu selvästi vauvan oleminen ja liikkeet. Miehellekin sanoin, että nyt sitten on töissä tavoitetavissa jos tarvitsee tulla kotiin.

-maranooka & prinsessa 31-
 
maranooka meidän palkkistäti laittaa sen kuuden kuukauden tulot paperin vasta toukokuun alussa Kelaan, ja päätös rahan määrästä Kelalta tulee varmaan tosi lähellä vasta ekaa maksuerää kesäkuussa...että mä jouduin itse arvoimaan paljonko se äippäraha olisi tänä vuonna sitä muutosverokorttia varten jotta saan heti ekasta maksuerästä sen oikeella prosentilla. Kelan sivuilla on sellainen laskuri. Varmaan sen muutosverokortin voi vielä lähettää sen jälkeenkin kun päätös siitä ä-rahasta on tullut, luulisin että sitä veroprosenttia voisi muuttaa vaikka kesken vuodenkin..?

kauheita sähköiskuja tulee tonne oikean nivusen kohdalle, mitä lie tuo siellä tekee... :eek:

jaloista täällä joka toinen päivä jalat hellänä ja joka toinen päivä ei...

veroehdotuksista palautuksia tulee muutama satku, ihan kiva. Lähinnä asuntolainan koroista.

Ryhikselle :flower: hyvistä neuvolakuulumisista!

mua alko häiritsemään tuo pieni väli tuossa mun nikissä joten otin sen pois :LOL: älkää ihmetelkö siis..

onko kellään aamuisin nenä tukossa? Mulla on ollut lähes koko raskauden ajan, ja sitten toinen sierain tihkuu vielä öisin verta tuonne onkaloon niin aamuisin on sellaista kuivunutta räkää ja verta toinen nenä täynnä...nam

 
Niin siinä sit kävi et koko huhtikuu on saikkulomaa, lääkäri ei maanantaina "päästäny" töihin. Toisaalta ihan kivaa kun saa lepäillä rauhassa, mutta toisaalta sit taas olis siellä töissä ollu jotenkuten kiva käydä :whistle: Ootte varmaan huomannu etten kovin usein kirjottele , syy siihen on meidän teinilapset (2kpl) jotka omii tän koneen, on kaikennäköstä mesee ja irc:tä ym. habboo :/ Mut näin kun ne on lähteny kouluihinsa ja sellasta niin kone vapautuu vain mua varten koko 8-14 väliseks ajaks :D

Kuulin just et vammalan sairaala menee heinäkuun puolenvälin jälkeen taas kiinni ja yks entinen koulukaveri eilen kerto et on tosi paljon laskettuja aikoja just kesäkuun puolenvälin ja heinäkuun lopun välillä, sinne munkin pitäis mennä synnyttään ainakin vielä toistaseks :) Mittailen vieläkin sokereita aina 2 krt/vk eli kerran arkena ja kerran viikonloppuna. Ja maanantaina th laski sitä paasto arvoa, kun oli antanu mulle kait vanhoilla arvoilla olevan seurantalapun jossa oli 5.8 ja se on kai nyt uusien normien mukaan 5.5 noh siihen on tavoitteet ettei tarvis tuonne tays:siin lähteä, mulle se yks viikonloppu riitti kyllä täysin tän raskauden aikana. Vaikkakin eihän se sanottu oo etteikö maha-asukki syntyis ennenaikojaan niin sinne joutuis sit jokatapauksessa :| Onhan tää mulla jo viides raskaus.

Jotenkin vaan on vieläkin sellanen olo et ei uskalla vielä oikein mitään laitta valmiiks, kuneihän sitä tiedä jos..... Kuitenkin meillä on jo pinnasänky joka on anoppivainaan vanha jossa on kaikki meidän muksut nukkunu, turvakaukalon ostin jo aikapäivää sitte, vaunut tuli ostettua alkukuusta ja veljen tuleva ex- vaimo anto jo babysitterin ja imetystyynyn ja rintarepun meille ja joitakin vaatteita, jotka tosin on enimmäkseen kummitytön vanhoja eli aika punavoittoista mutta kuitenkin. Ehkä se tästä lähtee kun kevät oikein tulee ja tää saikkuloma loppuu nyt vapun aattona niin sen jälkeen alkaa sit virallinen äitiysloma, ehkä se tuo jotakin "vapautta" liikkumiseen enemmän ihmistenilmoilla :D Kun täällä meilläpäin ei oikein arvaa tuolla missätahansa liikkua ettei ala kuulua seläntakaa valituksia et hyvin pääsee liikkuun vaikka on sairaslomalla. Meillä kuitenkin on miehen kanssa ollut se "periaate" et jos erikseen on määrätty vuodelepoon niin sit ei parane liikkua ihmistenilmoilla ja mua ei toistaseks oo määrätty :headwall:

Ai niin tässä vielä kerron jos en oo aikasemmin kertonu ja sillä ei oo väliä vaik olisinkin kertonu et mulla tosiaan la on 21.06.09 ja muistaakseni mun mummulla on samana päivänä syntymäpäivä, mut meillä nää 4 aikasempaa on syntyny silleen et vanhin 10.4., isällänsä 11.4, neiti-96 6.11., toinen eno 15.11, poika-99 19.9., toinen eno ja pojan la oli 20.9 ja neiti-02 24.02 edesmennyt anoppi 23.02 ja neidin la oli 20.02.02. Eli on joko päivän tai vähän enemmänkin vaille tai yli ettei oo samanapäivänä sukulaisten kans. Eli tuskin tämäkään tulokas tulee just laskettunapäivänä =)

Voi hitsi mun täytyy mennä vastaan nyt puhelimeen :wave:

Leijonaäiti-76 ja maha-asukki rv 31+3
 
Ahtaasti asumisesta meillä tosissaan tässä kaksiossa 57neliöä 2 aikuist ja 2 lasta,eikä tulisi mieleenkään nyt etsiä yhdessä isompaa asuntoa,kun sitten muksujen kanssa muutan kolmestaan jonnekin muualle asumaan. =)

Tänään pitäisi järjestellä vaihteeksi vaikka vauvan vaatteita :p
 
VatkuliPalli
Huomenta vaan kaikille onpahan taas aamu. Sai "tipauttaa" ittensä sängystä lattialle ku selkä sano itsensä again irti :D noh, oli ainakin tyttärellä hauskaa ku mutsi tipahtaa yhtäkkiä sängystä ja örisee silmät ristissä lattialla.. :)

Se olis sitte äitienpäivä ihan ovella jo kohta ja saas nähdä muistaako mies mitenkään :D päätin etten sano sanallakaan koko päivästä mitään, mutta onko mulla sitten oikeutta närkästyä ku en oo sanonu mitään ja tuo sahanpuru aivo unohtaa sen? :whistle:

Mä en ole edelleenkään ostanut mitään lapselle enkä tuu ostamaankaan vähään aikaan vielä kelasta tulossa semmoset mätkyt et tulee itku... Miks en tajunnu viedä niitä tulolappuja aiemmin jo!!?? Mä olen kyllä surkein ihminen hoitamaan tollasia asioita ku ei oo ennen tarvinnu hoitaa moisia ni oon vielä opettelu asteella ja heti tulee sakotusta ekakertalaiselle... :headwall:

Meillä on alkanu nyt vasta tolla masuasukilla hikka kausi, esikolla oli jo viikolla 20++ :snotty: On se hauska tunne ku voi siellä tunninkin nikotella.

Mun äitiyspakkaus ei oo edelleenkään tullu ja alkaa pikkuhiljaa kyrsimään ku lupasivat 2:ssa viikossa lähettää sen ja nyt on menny jo kolme tai neljä viikkoa.

Millä viikolla se synnäriin tutustuminen on? Vaikka olen tyksissä ollu jo kerran ni meinaan mennä uusiks ku ei muista mitä on missäkin...

Olin muuten kakkosultrassa tyksissä eivätkä ne antaneet mulle kuvia vauvasta ollenkaan vaikka pyysin, en kuulemma tarvitse niitä. :eek: Onko muilla ollu näin?

Nyt mä menen hakemaan lisää kahvia ja istuskelen ihmettelemässä täällä hetken :)
 
Heippa.

Asumisesta on ollut juttua. Me ostettiin just jouluksi tämä asunto missä nyt oleillaan ja hyvin tänne mahtuu vaikka toinenkin lapsi. 3H-avokööki-sauna 80 neliötä. Ihanaa aluetta ja mukavat naapurit, keskustaan pari kilsaa, koulut ym ihan vieressä.
Ja meitä on kaksi aikuista, kolme isoa koiraa ja vauva tulossa.

Niin ja sitten on vielä autotalli ja varastorakennus. Autotallissa meidän koirille on rakennettuna kenneltilat, jossa ne ovat kun alkaa tilanahtaus ahdistaa. Vielä ei ole tilanpuutetta ollut, mutta juoksujen ajan nartut ovat tallissa, jottei käy vahinkoa. ;)

Vauveli voi hyvin ja potkii minkä ehtii. Vauvatavarasta puuttuu vielä vaunut, amme ja jotain pientä sekalaista tavaraa.

Bree ja Kerttu 32+3


Ainiin, ei minusta ne neliöt tee tilantuntua vaan se turhan tavaran pois heittäminen. Meillä ei nurkissa säilytellä mitään turhaa vaan kaatopaikka/kirppis kutsuu hiukankin käyttämätöntä tavaraa.
 

Yhteistyössä