~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Tervehdys taas! Neuvola takana ja sairasloma jatkuu sitten sinne äitiysloman alkuun....kyllä teki tiukkaa aamulla repiä itsensä ylös, nukuttaa nykyisin niin hirveesti, kevyesti menee 12h eikä tunnu missään :eek:
Sintti tai mötkäle oli edelleen rt:ssä, pissa puhdas , paino 100g/vko, turvotus +, RR 120/70, syke + ( 150) ja liikkeet ++
Seuraava neuvola olisi sitten parin viikon päästä.

Sairaalakassia en ole edes ajatellut, mutta vauvan vaatteita kovasti pessyt ja kaappiin laitellut. Kaikki tarpeelinen on hankittu paitsi sitteri ja pientä sälää taitaa puuttua.

Asuinpinta-alaa riittää sintillekin, n140 neliöö 4 makkarii, 2 wc, oh, keittiö, khh, pukutilat ja sauna pesuhuoneineen. iso okt tää on kahdelle aikuiselle ja koiralle. Mutta jos tätä saisimme täytettyä :D
Tälläistä tällä kertaa, nyt kaupungille....jäätelötreffit kaverin kans :p
Pa-mi ja sintti 31+2
 
HelloShitty
tää menee nyt siihen liikuntatsydeemiin. joku temppurata siellä vissin on. eli jos mua ei näy sen jälkeen niin oon varmaan lähteny synnärille. :kieh: :wave:

HS ja J rv 33+6
 
mehän muutettiin just helmikuun lopussa tähän vähän tilavampaan asuntoon =) ja sen verran muunneltavissa on etten usko et täältä tila varsinaisesti loppuu kesken. Ainoa tietty et lapsille ei voida tarjota omia huoneita, mut ehkä ne siitä selviää? :whistle:

Onks tää nyt sitä liitoskipuilua? :attn: :attn:
Mua sattuu noihin taipeisiin, molemmille puolille. Liikkuminen sattuu, tuntuu siltä kuin jalat ois ollu pitkään samassa asennossa. Kävely on vaappuvaa, kun en kykene kunnolla kävelemään. Ja tähän lisäksi häpyluu kipuilee edelleen :/
Viikonloppuna olis vika työvuoro, enkä oikeasti tiedä selviänkö :ashamed:

Tänää pitäis kävellä lähikauppaan maito-ostoksille, saa nähä tuleeko siitäkään mitään. Voi olla et mies saa tuoda tullessaan...
eniten mua harmittaa nää pienemmät muksut, 4 ja 2-vuotiaat, varsinkin 2½ vuotias jota ei voi päästää yksin ulos. ottaa oikeasti voimille raahautua sinne pihan penkillekin istumaan :ashamed:

raffelin ajatukset omasta ulkonäöstä kuulostivat tutuilta :wave: :hug: juurikin sanoin eilen miehelle, että älä ihmeessä kysy miksen tunne oloani seksikkääksi :whistle: |O

Ls ja poikanen 33+2
 
labebe nonih, olit salapoliisina B) jei! mut on kyllä inhottavaa, et siinä kelan paperissa lukee mitä lukee tosta verotuksesta. kun kaikki ei valitettavasti kuule mistään puskaradioista et se ei oo ihan koko totuus :/ tulee olo et se ois niinku kelalta pois jos ihmiset maksais vähempi veroa, vaikka ennemmin tai myöhemmin se tulee itselle takaisin rahapussiin tai maksettavaksi.. :|

Himpsu jotenki tunnistin itseni sun tekstistä. oon NIIN kypsä niihin samoihin kommentteihin, neuvoihin ja kysymyksiin. usein meinaa tulla ärähdettyä vaikka joku tarkoittais vaan hyvää kommentillaan. :ashamed: mut tänne on hyvä tulla purkaa.. :D

VatkuliPalli (mäki oon ihastunu sun nikkiin :D) mun käsityksen ja neuvolaterkan sanomisten mukaan TYKSiin ei oo tutustumiskäyntejä tällä hetkellä. eilen katoin heiän nettisivuiltaankin kun oli linkki valmennuskäyntiin, ni tyhjää sivua näytti.. :/ mutta korjatkaa ihmeessä jos jollain on muuta tietoa!! itseäkin meinaa kiinnostaisi...

meillä on asuinneliöitä kaksiossamme 60 + täysin katettu patio 18. kahdestaan ollaan mahduttu suht hyvin olemaan, kodinhoitohuone (joka on aikast iso, kylppärin+saunan yhteydessä ) vie neliöitä mut on omalla tavallaan aivan loistava. makuuhuoneessa meillä on vain sänky ja kaks hyllykköä, jotka lähtevät pinnasängyn tullessa taloon, että se on kyllä ahdas huone. sänky on 180cm leveä, eli vois olla kapeampikin, mut ei just nyt kiinnostais maksaa montaa hunttia pienemmästä sängystä, jos ollaan ens vuonna tähän aikaan isommassa talossa. eikä ole edes vanha sänky vielä.

kinkkukiusaus kypsymässä uunissa =) nams :p
Talvis 32+3
 
Raffel mä oon jo aiemmin miettiny että älä ole turhan ankara itselles. :hug: voit paljon paremmin, kun ajattelet positiivisesti ja hyväksyt sen, että raskaana ollessa voi näyttää hiukan erilaiselta kuin "normaalitilassa".

itsellekin ne ylimääräiset raskauskilot kertyi ihan yhtäkkiä persuksiin, eikä todellakaan ole mikään viettelijätär-olo. :D etsin eilen koneelta valokuvia parinviikon takaisista sukubileistä jossa oltiin, kun muistin että olin ne laittanut jo koneelle. no eivätpä olleet, mutta katselin sitten muita.. vanhimmat valokuvat olivat kesäkuulta 2007 (emme olleet silloin vielä miehen kanssa edes tavanneet eli olin villisti bilettävä sinkkukin kaupan päälle). mä oikein järkytyin, ku näin miltä näytin ilman kaksoisleukaa, roikkupeppua, vatsamakkaroita ja käsivarsikinkkuja. :D :LOL: noh, taisinpa niissä kuvissa olla n 20kiloa kevyempi kuin tällä hetkellä, et onko mikään ihmekään :p
 
VatkuliPalli
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
labebe nonih, olit salapoliisina B) jei! mut on kyllä inhottavaa, et siinä kelan paperissa lukee mitä lukee tosta verotuksesta. kun kaikki ei valitettavasti kuule mistään puskaradioista et se ei oo ihan koko totuus :/ tulee olo et se ois niinku kelalta pois jos ihmiset maksais vähempi veroa, vaikka ennemmin tai myöhemmin se tulee itselle takaisin rahapussiin tai maksettavaksi.. :|

Himpsu jotenki tunnistin itseni sun tekstistä. oon NIIN kypsä niihin samoihin kommentteihin, neuvoihin ja kysymyksiin. usein meinaa tulla ärähdettyä vaikka joku tarkoittais vaan hyvää kommentillaan. :ashamed: mut tänne on hyvä tulla purkaa.. :D

VatkuliPalli (mäki oon ihastunu sun nikkiin :D) mun käsityksen ja neuvolaterkan sanomisten mukaan TYKSiin ei oo tutustumiskäyntejä tällä hetkellä. eilen katoin heiän nettisivuiltaankin kun oli linkki valmennuskäyntiin, ni tyhjää sivua näytti.. :/ mutta korjatkaa ihmeessä jos jollain on muuta tietoa!! itseäkin meinaa kiinnostaisi...

meillä on asuinneliöitä kaksiossamme 60 + täysin katettu patio 18. kahdestaan ollaan mahduttu suht hyvin olemaan, kodinhoitohuone (joka on aikast iso, kylppärin+saunan yhteydessä ) vie neliöitä mut on omalla tavallaan aivan loistava. makuuhuoneessa meillä on vain sänky ja kaks hyllykköä, jotka lähtevät pinnasängyn tullessa taloon, että se on kyllä ahdas huone. sänky on 180cm leveä, eli vois olla kapeampikin, mut ei just nyt kiinnostais maksaa montaa hunttia pienemmästä sängystä, jos ollaan ens vuonna tähän aikaan isommassa talossa. eikä ole edes vanha sänky vielä.

kinkkukiusaus kypsymässä uunissa =) nams :p
Talvis 32+3

Hehheh no onpas kiva :D
Joo no tosiaan mä kyselen neuvolasta sitä sitten ensviikolla niin kaipas ne sieltä kertoo sitten et onko sinne niitä vaiko eikö :)
 
No niin kontrolli ohi. Hoikka on meidän poika kyllä, mutta kasvaa. Paino arvio oli 1840g ja viikkoja siis 34+1. Neljän viikon päähän uusi käynti, jossa katsovat taas koon ja kuulemma katsovat sitten onko tarvetta käynnistää synnytys aikaisemmin. Mä en kyl haluis että käynnistettäs, joten sanoin jo pojulle että nyt alkaa kasvattamaan sitä rössömahaansa :D

Kyselin siitä sf mitasta... Kätilö ja lääkäri mittasivat kummatkin kohdun korkeimmalta kohdalta minkä minulla on jo pitkään ollut tuolla oikean kyljen alapuolella minne se vauveli sitä peppuakin aina puskee, mut neuvolan täti mittaa aina keskeltä... Eipä ihme jos mitta ei kasva!!

Rt:ssä ja pää oli kuulemma tosi alhaalla, sanoi että varmaan tuntuu tuolla alaluissa, mut en mä ole mitään tuntenut.

Sain myös makoilla puolisen tuntia siinä liikemittauksessa. Poika kyl melkein kokoajan temus ja sykkeet vaihteli oikeen mainiosti. Kaikki siis hyvin.

Kaikki siis vauvalla ok :heart: :heart: :heart:
Sen jälkeen oli helppo naureskella kylppäriremontin vastoinkäymisille miehen kanssa, mitkä ei näytä loppuvan ollenkaan.......
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
itsellekin ne ylimääräiset raskauskilot kertyi ihan yhtäkkiä persuksiin, eikä todellakaan ole mikään viettelijätär-olo. :D etsin eilen koneelta valokuvia parinviikon takaisista sukubileistä jossa oltiin, kun muistin että olin ne laittanut jo koneelle. no eivätpä olleet, mutta katselin sitten muita.. vanhimmat valokuvat olivat kesäkuulta 2007 (emme olleet silloin vielä miehen kanssa edes tavanneet eli olin villisti bilettävä sinkkukin kaupan päälle). mä oikein järkytyin, ku näin miltä näytin ilman kaksoisleukaa, roikkupeppua, vatsamakkaroita ja käsivarsikinkkuja. :D :LOL: noh, taisinpa niissä kuvissa olla n 20kiloa kevyempi kuin tällä hetkellä, et onko mikään ihmekään :p
Aivan! tyttö oli mummolassa löytäny vanhoja valokuvia, ja siellä oli yksi kuva minusta ja miehestä v. 2000. Olin siinä kuvassa NIIIN hoikka, ja NIIN hyvännäkönen, just sopusuhtanen. Se olikin sitä aikaa, kun painoin 59 kiloa, ja sanoinkin miehelle, et nyt masentaa ja rajusti! Mutta sovittin sit miehen kans, et se kuva on mun tavoite synnytyksen jälkeen, ja haluan olla noissa mitoissa 2010kesällä, vaikka henki menisi |O Nyt kun siis painoa on se reilu 20kiloa enemmän, niin olokin on sen mukanen.
 
eikä mulla ole ollut tähän mennessä kuin 4 tai 5 neuvolakäyntiä.Yksi lääkärineuvola ollut ja toinen vkolla 36.Miten ihmeessä pääsette noihin ylimääräisiin ultriin..siis täytyykö olla jotain "poikkeavaa" jota seurataan?
Noista kiloista,mulla on tullut tässä raskaudessa 9,5kg joka on 5-7 kg vähemmän kuin aiemmissa,olen kyllä kytännyt syömisiäni koska mun raskauskilot ovat lähteneet huonosti pois.Ruumiinrakenteeltani olen kuitenkin hoikka normaalisti (58 kg/ 166c m) joten ei kai syytä huoleen.Silti jokainen tullut kilo inhottaa.
Sairaalakassia en ole edes miettinyt enkä vauvan kotiutumisvaatteita,mutta mieheltä olen tilannut jääkaappiin kaikkia kiellettyjä herkkuja joita en ole suuhuni saanut laittaa raskausaikana.OIkein odotan että pääsen syömään kaikkea ihanaa!
Niin tuota oliko tässä ketjussa muita joilla suonikohjuja?
 
mianna yleensä on joku juttu minkä haluavat tarkastaa ylimääräisessä ultrassa.
meillä kuuluu ne kaksi eli niskaturvotus alussa ja sitte rakenne noin rv20.

mulle varattiin sitte ylimääräinen aika viikolle 27 kun haluttiin varmistaa että istukka nousee pois. oli siis rakenne ultrassa "riskirajoilla vielä". ja nyt sitten ko noi sokerit reistaa ni saan juosta lähes joka toinen viikko ä-polilla kun halauvat seurata tuota kasvua. että ei kasva liian nopeeta liian isoksi. ja ymmärtääkseni toisilla on ollut ongelmaa että vauva ei kasva tarpeeksi, ja jos on joku pperussairaus äidillä. eli jotain syytä niihin lisä ultriin yleensä löytyy....

suopnikohjuja ei onneksi ole mutta riskitekijät vahvat kun isältä leikattu muutamia vuosia sitten.

kelalta ei edelleenkään ole tullu päätöksiä mutta palkan laskennan kanssa asiat jo selvitetty eli päätöstä vaille. tosin tiedän minkä verran saan kun menee edellisten rahojen mukaan kun kakkonen on vielä alle 3v. ja saan siltä ekalta 3kk palkan työnantajalta vaikka en töissä ole ollutkaan.

sairaala kassia en osaa pakata ihan vaan siitä syystäe ttä mulla ei o ollu koskaan siihen tarvetta. eli aina olen lähtenyt vasta pakatun kassin kanssa käynnistykseen. kakkosen kohalla olis voinu olla mahis kun päästivät 2 viikkoo yliaikaiseksi mutta ei tullut koti starttia. ja nyt pelkään että päästävät yli aikaiseklsi tämän kun edellisetkin.... mutta noi insut nyt vaikuttaa kyllä tähän etenemiseen.

[/b]lissuli oi kun teille tulossa siro vauva. mulla arvio oli jo 31+ viikoilla yli 1800g tosin sokru bebe tämä on..... ja muutenkaan en osaa pieniä kasvattaa :)

tänään poksuu viiiiikooooot havahduin siihen että jos käynnistävät tämän sokeri babyn samaan aikaan kuin esikon ni 6 viikkoa enää.... kääks.

tinni ja ryyni 33+0
 
Tänään taas löytyi kassillinen vauvanvaatetta ja täysi koneellinen pyörii tuolla.. Löysin aivan ihanan vaaleenpunaisen kesämekon lindexiltä ja legginsit :heart: Hih.. Joo, mutta ei ne lipastoon enää mahu, pitää alkaa raikota tilaa meijän aikuisten vaatekaapista :LOL:

kleo ja tilliäinen 31+6 (huomenna vaihtuu viikot)
 
Mianna Mulla noita ultria on ollu ylimääräisiä siksi että kävin alkuraskaudessa (rv 7) ja rakenneultrassa yksityisellä puolella jonka siis pulitin omasta pussista. Ens vuonna tuo rakenneultra kuuluu tässä kaupungissa saada jokaisen odottajan eikä tartte enää mennä yksityiselle.
Ja siinä mielessä tää kaupunki (Lahti) muutenki on aika hassu siinä mielessä et riippuu kaupungin osasta eli missä neuvolassa käyt et onko niillä ultralaitetta. Edellisissä odotuksissa asuimme toisessa kaupunginosassa ja kun oli lääkärikäynti niin ultralaitetta ei ollu. Nyt asumme toisaalla ja neuvolalääkäri on eri niin tällä onkin sitten käytössään ultralaite. Joten olen päässyt nyt kerran tuollakin puolella kurkkaamaan Aksua ja nyt sitten parin viikon päästä se vika lekuri.

tinni Mä kans tajusin saman asian että jos tää syntyy samaan aikaan kun edellinen niin mulla on vauva 4 viikon päästä sylissä :heart: poika syntyi vauhdilla rv 38+0.

Hatunnosto teille ketkä asutte ahtaammin, mä en jaksais. Välillä tuntuu et nytkin on ahdasta (joo, johtuu tavaramäärästä). Meillä siis vuokrakämppä kerrostalossa 4h+k+s 92 neliöö. Nyt ipanoilla omat huoneet ja poika haluaa pikkuveljen omaan huoneeseensa sitten kaveriksi kun tämä kasvaa. Tyttö haluaisi pikkusiskon sitten kun tämä vauva syntyy mutta epäilen että meidän lapsiluku on tämän jälkeen tässä, tosin vannomatta paras

Vauhtis POKS 34+0 :D
 
Minä vaan olen jännitellyt koko päivän... Vauva tuntuu koko ajan tuolla kohdunsuulla olevan. Toki tiedän, että vauva voi laskeutua hyvinkin ajoissa ennen synnytystä, mutta kuitenkin on outo olo. :/ Sairaalakassia en ole ajatellut pakata, mutta jos tästä nyt lähtö tulisi niin kai se olisi fiksuin olla valmiina. Onneksi ei kuitenkaan vielä supistele kovin paljon kipeästi.. Vielä kun ainakin se pari viikkoa menisi...

Ahtaasti asumisessa on muuten oma tunnelmansa. :D Tavaroita ollaan kyllä karsittu ja säilytykseen tarvitaan varaston tiloja, mutta kyllä tämä aina isomman kämpän voittaa jossakin epämieluisassa paikassa! Me muutettiin tähän nimittäin isommasta ja uudemmasta (kaikkien sukulaisten mielestä paremmasta) asunnosta lasten kanssa ja ei olla hetkeäkään kaduttu. Tämä talo on rakennettu muistaakseni 50-luvulla (ja kaikki kaupunkilaiset kyllä tietävät nämä talot) ja täällä on ihanan isot ikkunalaudat ja valoisaa läpi vuoden.. Jos jotakin kaivattaisiin lisää, emme ede alottaisi tilasta vaan saunasta ja parvekkeesta/ pikku pihasta.

Nyt pitää mennä ruokkimaan muksut :wave:
 
Ultrista mulla oli rv7+4 se yksityisen varhaisultra,Koksissa np ja rakenneultra,sitten neuvolassa keskiraskauden neuvolälääkäri,jossa ultrattiin ja nyt oon menossa vielä 6.5 siihen loppuultraan,raskausdiabeteksen takia. =)
 
Ei täällä tehdä normaaliraskauksissa kuin yksi ultra silloin 12 viikolla. :wave:

Itse päädyin ylimääräisiin ultriin ihan perussairauden vuoksi, eli rakenneultra tehtiin äitipolilla ja loppuraskauteen varattiin kasvukontrolli kun lääkityksen vuoksi vauva ei välttämättä olisi kasvanut tavallista tahtia. Nyt tosin tämä raskausdiabetes ja sehän taas lisää kasvua... Saa nyt sitten nähdä, minkäkokoinen vauva sitten lopulta putkahtaakaan masusta ulos. =)
 
HelloShitty
hengissä vielä! :D
oli ihan jees liikuntahommeli. tarhatädit oli rakentaneet semmosen radan mitä piti suorittaa lasten kaa. siellä oli kaikenlaista juoksemista ja hyppimistä. suurin osa jäi minulta väliin mutta lapsilla oli hauskaa. =)

jepulis..ei oikeestaan muuta..meillä ultrat np ja rakenne. ja sit mä pääsin sillon rv 5+5 ylimääräiselle koska tää oli ylläriraskaus ja mulla oli inhottavia kipuja. oishan se kiva mennä vielä ennen la:ta kattomaan mutta en usko et ois edes tarvetta. eiköhän tääkin on semmonen 3.5kg ja mahtuu hyvin niinkuin ne muutkin. :D

huomenna poksuu se isoin raja melkein, eli rv 34. se jälkeen syntyy jos niin haluu. eli ei enää ruveta estää. :eek: apua...kakkonenhan syntyi rv 38+3, eli siihen ois enää 4 viikkoa. :whistle: no, tää tulee kun siltä tuntuu. ei kiirettä. :heart:

HS ja J rv 33+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Ei täällä tehdä normaaliraskauksissa kuin yksi ultra silloin 12 viikolla. :wave:
Sama täällä meillä, paitsi et mulla tuo ultra oli jo viikolla 9. Yksityisellä me käytiin rakenneultrassa ja sit äpolilla oli yks ylimääräinen, kun ne tsekkas "sitä jotain könttiä" kohdunsuulla. Vieläkään ei selvinny, mikä se oli/on, mutta pois se siitä on kuulemma. Samalla se lääkäri sit katto vielä rakenteet, en raaskinu sanoa, et johan ne just pari viikkoa siiten katottiiin. Sainpahan kurkistella kaveria uudelleen :) ja lääkärille näytti kyl naamansa mut kun mä käännyin kattoon niin ei, tietenkään, murrrr.

Nyt jälkeenpäin kun lukee totaa omaa edellistä postia niin naurattaa :) Mutta nuita huonoja hetkiä tuntuu olevan vaan niin paljon, nyt varsinkin kun isäntä on työkomennuksella koko viikon....plaah. Mutta kuule Talvis, mä en meinaa murahdellla, mä kyllä ärisen takaisin noihin jatkuviin kommentteihin. Kaiketi ne ihmiset vaan hyvää tarkoittaa, mut tuleekohan kelleen koskaan mieleen, et niitä samoja kommentteja/ohjeita/ihanoita joutuu kuunteleen aika monta kertaa? ei varmaan, kakki tuntuu vaan tietävän kaiken hyvin. Tokaisin yhelle miehen sukulaiselle (nainen), kun se odotti mua autosta ulos ja sanoi, et kuinkahan iso sä jo oot ja mahtuuko sulle enää mitkään vaatteet päälle, et "ei, mä oon alasti täällä". Tajus onneksi edes nolostua.Hän on mua kymmenisen senttiä lyhyempi ja painaa parikytä kiloo enemmän mitä minä NYT, mut en minä häneltä kysele mistä vaatteensa ostaa ja mahtuuko sille edes mikään :kieh: Olipas taas....

Näin meidän naapurin rouvaa äsken lenkillä, hänestä oli tullu mummu maanantaina. Oli aivan onnesta soikeena , hyvä ettei kuvia jo taskusta kaivanu. Tuli siinä sen puheita kuunnellessa kyllä melki itku, pieni poika siellä kuulemma on oottamassa mummua kylään. Herttaista :heart:

Aika monessa paikassa tuntuu olevan niin, ettei synnärille pääse tutustuun. Onneksi K-S ks vielä pääsee, ei kaiketi sinnekään remontin keskelle kauaa oteta.

mut nyt tilaa muillekin :D

-H+K
 
labebe Kiitoksia :flower: :sta ,tuoksuvat hyvälle tuossa maljakossa
=)

asumisesta on ollut puhetta.Meillä on n.120m2 70-luvulla rakennettu okt.,mut tässä ei ole kuin kaks makuria,sit ed.asukkaat tehny varastosta ,voisko kutsua vierashuoneen tyylisen huoneen,jota meillä kutsutaan kömmänäksi.sit on olohuone,joka on yhtenäistä tilaa kirjastohuoneen kans(juu,omistan muutaman kirjan,joten enempi törkyhuone),k,khh,sauna ja pesutilat on sit samassa rakennuksessa mut pitää mennä ulkokautta...kyl ainakin vauva-aika pärjäillään näin,mut sit kun alkaa kuulumaan napinaa et omat huoneet ,niin sit varmaan täytyy rempata "kirjastohuoneesta"meille makuualkovi.Ukko kyllä eilen sanoi,et ei tämä meille loppuelämän talo ole...jee...toteuttaiskohan se mun haaveen vanhasta talosta maalla?!!!nyt asumme pahamaineisessa lähiössä ja heti etuovelta alkaa kerrostalo alue...

Mianna mä olen käynyt RV7 alkuraskauden ultrassa,koska vauva saatu alulle IVF:stä.sit oli niskapoimu RV12,rakenne RV21,RV26 katottiin istukan paikka,onko noussut ja RV 30 katsottiin vauvan koko,koska on diabetes epäily.nyt vielä edessä RV36 synnytystapa UÄ ja RV38 katsotaan vauvan koko...ja neuvolakäyntejä mulla on jo niin paljon ,et neuvolakortistakin pitänyt alottaa jo toinen sivu komeasti :LOL: ja nyt vielä tän kuun alusta piti alkaa käymään neuvolassa viikottain...

suonikohjujalöytyy polvitaipeesta ,jee,olleet jo ennen raskautta siinnä,mut nyt pullottaa ja komeasti...nilkkaankin yrittää,saa nähä syntyskö vauva ennen kuin kohjut pullahtaa kunnolla esiin..

Mä vielä tuosta veroasiasta mietiskelen,et mitä te tekisitte mun tapauksessa,kun verokortti tuli sillon alkuvuodesta,mulle oli laitettu vero% 14,5 ,mä nostin sen 18,5%:iin ja nyt kelahan sit ottaa 20,5%.kävisittekö laskemassa?mikähän ois sellanen realistinen % ,uskallatteko heittää?

Miepä hipsin ukon kans saunaan,niin pääsee sitäkin porisuttamaan,kun se raasu koko päivän rempannu mulle makuria kuntoon...

Terkuin :ryhis ja seppo 33+0
 
Terveisiä synnäriltä! Yhtenä kappaleena onneks tulin vielä kotiin :heart: sunnuntaina piti illalla mennä kun ei supistukset laantunu ja eilis iltaan olin tipassa :x kortisonia pistettiin kans 2 kertaa ja paino arviokin oli 31+5 jo 1920g et ei mikään hengenhätä pitäs olla vaikka nyt sit tuliskin pikkunen jo :heart: tänään pääsin onneks kotiin paitsi nyt pitää sit 2 viikkoo maata maata ja maata et saatais 34vko täyteen |O no onneks kuitenki vaan se 2 viikkoa :) Monta sivua oli tullu tekstiä sunnuntain jälkeen en nyt jaksanu lukea :ashamed: Nyt takas sängyn pohjalle! :wave:

noppispoppis & toukkis 32+1 :heart:
 
Tänään alkoi taas uusi viikko! 32 VIIKKOA täynnä! :heart:
Kohtu puskee niin pirusti ylöspäin et jos syö vähän enemmän niin ahdistaa ihan mielettömästi..Aika menee kyllä niin äkkiä,ei oo kun 8 viikkoa enää jäljellä...!

Neuvolassakin käytiin tänään ja kaikki oli ok,hemoglobiini tais olla aika alhainen,että sitä varmaan seuraillaan..SF-mitta oli 32cm ja ympärysmitta 100cm!Syke oli n.137 eli tosi hyvä..

Masuha & Piskuinen 32+0 :heart:
 
noppispoppis hui, onneks vielä yhtenä kappaleena :hug:

Tässä masua tältä viikolta eli rv34, mun masu on pudonnu, enää ei ahdista hengittää mut maha on istuessa jalkojen päällä ja veskissä saa juosta HELA TIDEN ja vauvan pään tuntee tuolla lantion luissa ku puskee oikein.
 
noppis onnesi yhtenä kappaleena vielä kotiuduit. nyt vaan voimia siihen kanden viikon lepoon. raskasta hommaa sekin.

meillä esikko aikanaan laskeutui jo viikon 30 tietämissä ja komea pahka päässä sitten syntyi. isosiskoni sanoi että syntyi tonttulakki valmiiksi päässä kun syntyi kert joulukuun puolivälissä.

nyt alkaa flunssa hieman taintua mutta edelleen aamuisin kurkussa ikävää kipuilua ja ääni ollu tänään ihan maissa.
jeeee. ukkoliini tulee huomenna jälleen kotiin. nää yh viikot on alaknu taas kevään korvalla maistua puulta.... nyt ainakin ku pikkukakkonen oli viimeviikolla flunssainen ja mä tällä viikolla ni ollaan kotona kökötelty paljon..... seinät alkaa kaatua päälle.

tuossa on meitin asumus viime kesältä.... on jo hieman valmiimpi nyt ja autotalli jääpi kuvasta vasemmalle pois justiinsa.

tinni ja ryyni 33+0
 
Nonni, nyt on ultrassa kayty... Tati totes, etta joko LA on 20.5 (siis alunperin ilmoitettu 7.6) tai vauva on "isohko". Eli painoarvio 2700g, pitaako viela vahan pelotella ensikertalaista :LOL: Ja siis kyseessa ei ole sokruvauva. Toisaalta itse olen 172cm ja mies melkein kaksi metria, etta kai sekin voi vauvan kokoon vaikuttaa. Kaikki muuten oli kunnossa. Vaavi paa alaspain ja tytolta naytti edelleen (ma kun olen alkanut hermoilemaan teidan kirjoitusten jalkeen etta josko se tytteli olis vaihtanu sukupuolta ;) ).

Niin ja tervetuloa uusille :wave:

Otetaanko teilla muuten suomessa emattimesta jokin bakteerinayte ennen synnytysta? En oikein tiia mista bakteerista puhutaan, mutta kuulemma jos se loytyy niin sitten synnytyksen aikana saa i.v. antibioottia ettei vauva saa tartuntaa. Onko kellaan tietoa mista puhun?

Ja Sisu tosta painosta ja ulkonaosta... Et ole ainut joka vanhoja kuvia kattellessaan tulee huonolle tuulelle. Tuntuu et kaikki paino mita tullut on kertynyt tuonne takapuolen ja reisien alueelle. Ei todellakaan ole mikaan hehkea olo, saati sitten seksikas.

Mutta ei kai mulla muuta talla kertaa, taalla kirjoitellaan niin ahkerasti etten koskaan muista mita piti kommentoida. Ehka ensi kerralla sitten.

Traveler ja typy 33+... tai 35+ (Selviaa ens vkolla kun paasen neuvolan tatin kanssa taas juttelemaan. Taalla kun nuo ultra tatit ns. teknikkoja eika kommentoi sen kummemmin)

 

Yhteistyössä