~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Olipas paljon lukemista täällä, ahkeria kirjoittelijoita olette. Joku kyseli parvorokosta. Mullahan otettiin kanssa kokeet joskus helmikuulla, kun oli töissä pari epäilyä. Labrassa sanoivat, et kestää ton 16 päivää tulosten tulla, mut terkkari sai ne alle viikossa, oli käskeny laittaa kiireellisenä. Kannattaa vielä kysyä omalta thlta, et saisko se nopeutettua niitä tuloksia.

Nyt on sitten Kyytiläiselle hommattu sänky, lipasto ja hylly. Jes! Kunhan loma alkaa, niin sit pääsee ihan ajan kanssa ton pikkuhuoneen kimppuun ja saa kaikein sinne järkättyä. Mitään en oo vielä jaksanu pestä tms. Toivottavasti tässä on vielä hyvin aikaa laittaa kaikki. Vaunut ja istuin on vielä kaupassa, pitäs ne kans sit heti toukokuun alussa lähtee katteleen. Sit olis ne tärkeimmät isot valmiina.

Ihanan kotiutumisasun on Kleo löytäny, aivan hirmu suloinen :heart: Musta tuntuu, et oon ostanu bodyja ja paitoja kauheesti, mut housuja ei oikeen oo, ehkä "muutamat" täytyy vielä hommata.

Mites te muut ensisynnyttäjät, käyttekö perhevalmennuksessa? Siitäkin oli jossain kohtaan tuolla puhetta, en jaksa kaikkea muistaa. Me käytiin ekassa kokoontumisessa ja oli aika.....no, ei tartte enää mennä. Viime viikolla olin kipeänä ja tällä viikolla en yksin halua lähteä sinne hengittelemäään asentoihin :), isäntä on työkomennuksella koko viikon. Ens viikolla on synnäriin tutustuminen, sinne ollaan kyl menossa.

Sairaalakassi....ei oo mitään ajatusta edes moisesta. Ei mulla oo kyllä vielä ajatustakaan tarvita sitä vielä :D duuniakin olis vielä ens viikko jäljellä. Miksi tää aika menee hitaammin ja hitaammin mitä lähemmäksi lomaa tullaan.....aarrgghhh!

Vielä jos surffais muutaman lastenvaatepuljun sivuilla, niitä housuja vain....jepjep!

Himpsu ja Kyytiläinen :heart: 31+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Neuvolassa käyty täälläkin.. Onko millainen ollu sf-mitta muilla näillä viikoilla? mulla menee vähän keskikäyrän alapuolella näköjään..

Rv 31+4
Paino: +640g/viikko
RR: 128/77
Pissa: puhdas
Hb: 115 (jessss!!! nousee)
Sf-mitta: 27cm
Tarjonta: RT
Syke: 120-140
Liikkeet: ++

kleo ja mötö 31+4
Itsellä oli viime mittaukset 30+4 sf 25cm ja 32+2 25cm.... Eli viime mittauksessa jäätiin jo reilusti alakäyrän alapuolelle!

Keskiviikkona olis kontrolli ultra äippäpolilla.

L&jäbä 33+6 ja huomenna poksuu :D

 
Huh Mikä päivä kaksi Reissua Sairaala,toinen sitten oma..Neuvolan täti otti sydänääniä ja sen mielestä ne tippui että oli 90 :| Saman tien kirjoitti lähete ja menin taksilla...Sairaala totesi että äänet ottanut väärin näille viikoille ja ultran mukaan kaikki ok.Mulla outoja ylä ja alavaivoja ,epäiläys sappikivet ja kun niitä ei voi nyt kuvata.Niin Panadol 3krt/pv... Sf Mitta:31 Pissa:1+ Syke (Sairaala 140) Rt tarjonta vaikka neuvolan täti epäili mun ylävatsakivun syyksi :whistle: että Vauvan päätä eli olisi kääntynyt ylöspäin :whistle: En viitsi ees sanoa tässä mitä mieltä sen ammattitaidosta... ja Määräsi mut sokerirasitus jeps en ole kuulut moista näillä viikoilla että pitäisi mennä.Kyrsii vaikka on hyvä että vakavasti vaivat ottaa mutta mutta kuitenkin.... :whistle: Plussa -Pallo 31+3
 
merkkausta vaan :wave:
aamulla kävin neuvolassa, niistä kuulumisista sitten joku pvä tarkemmin, tänää ei enää jaksa.
Häpyluu kipuilee :| :| yöt on helvetillisiä siitä johtuen. Kyyneleet silmissä vaihtelen asentoa ja silleesti.

Tänään 33+0 :heart:
 
maranooka iso paranemis hali :hug: :hug: :hug: :hug:

mulla ei o edes ollu kuumetta mutta tukkeessa oon ja olo ihan kamala. toista päivää pää täynnä räkää.... ulos ei tee mieli mennä ja heti on veto pois jos jotain yrittää ttehä.

lasten kanssa täällä vietetään taas yh alkuviikkoo ja pe olis ä-poli, anopin kyläilyt ja miehn syntsät.

ja siivoomis innot negatiivisen puolella......

tukkoinen tinni ja ryyni 32+5
 
Taa
:wave:

Ei ole yllätys, jos mä olen taas hereillä tähän aikaan |O Arvatkaa tuleeko päivästä taas tuskanen, kun mies on poissa ja tuota ikiliikkujaa pitäis vahtia..

Onko muilla ollu väsymystä näin loppupuolella raskautta?
Mä oon meinaan ollu muutaman viikon tosi väsyny. Saatan nukkua yössä sen 10 tuntia, ottaa päivällä ½-1 tuntia päiväunia ja silti jo kaheksan aikaan illasta haukotella niin, että suupielet halkee. Ja nyt kun taas lisätään tähän tämä yöllinen valvomissessio |O

Huomenna ois neuvola ja ensi viikolla neuvolalääkäri. Jännittää, että onko nuo supistukset tehny jotain tuolla alakerrassa...

Taa ja sykerö 33+6
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Onko muilla ollu väsymystä näin loppupuolella raskautta?
Mä oon meinaan ollu muutaman viikon tosi väsyny. Saatan nukkua yössä sen 10 tuntia, ottaa päivällä ½-1 tuntia päiväunia ja silti jo kaheksan aikaan illasta haukotella niin, että suupielet halkee. Ja nyt kun taas lisätään tähän tämä yöllinen valvomissessio |O
ei oo ainakaan vielä mutta normaalia on. ihme oikeestaan miten hyvin jaksaa vaikka yöt nukun tosi huonosti. pohjanoteeraus oli viime yö. oksetti koko ajan niin nukuin vain pieniä pätkiä. |O :headwall:

tulis se lämmin sää nyt jo..mulla ei oo ulkovaatteita!!!! |O :(

HS ja J rv 33+5
 
Väsymystä on ja paljon... voisin nukkua kellon ympäri ja enemmänkin |O

Joo tulispas tosiaan ne lämpimät ilmat ja kesä, ei oo mullakaan nimittäin mitään ulkovaatteita laittaa päälle, ainakaan ihmisten ilmoille... :LOL:

MM ja P 34+1 :heart:
 
Huomenta kaikille :wave:

Nyt näin aluksi pakko hehkuttaa et mies tulee 9 päivän päästä..iiiiih..ei pitäisi laskea päiviä ollenkaan kun päivät tuntuu muuten matelevan.Pakko kehitellä jotain tekemistä näille viimesille päiville et aika menis nopeemmin :D

Väsymystä täälläkin on ilmennyt enemmän varmaan osittain johtuu todella katkonaisista öistä.Nytkin heräsin kello kolmelta yöllä enkä meinannut enään saada unen päästä kiinni.Levottomat jalat vieläkin ongelmana..inhottava vaiva.

Vauvalla selkeesti jo jonkin näkönen rytmi.Päivät tuntuu nukkuvan ja illat ja yöt hereillä.Illalla alkaa sellanen möyriminen et tuntuu tulevan kyljistä ulos =)
Kipeitä supisteluita on tullut enemmän ja alapäässä ihmeellisiä särkyjä ilmennyt :/

Tervetuloa uusille.Meitä alkaa olla jo täällä aika kivan kokonen porukka :D

sankofa & bongos 32 POKS :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Onko muilla ollu semmosta ahistavaa huimausta ja pyörryttämisen tunnetta? Mulle tulee aina sillontällön yhtäkkiä semmonen olo etten oo ihan tässä maailmassa. Paikat puutuu, silmissä sumenee ja tuntuu ettei henki kulje kunnolla ja pakko päästä maate. Mistähän tää tämmönen vois johtua? Oon huomannu et usein toi olo tulee syömisen jälkeen, joskus tosin ihan muutenkin. Sokerirasitustesteissä kävin mut niissä ei ollu mitään häikkää.
johtuu varmaan verenpaineesta tai sit kun vauva painaa jotain isoja verisuonia. inhottavaa on.
 
VatkuliPalli
Huomenta vain kaikille :flower:

Täällä odotellaan jo neuvolaa (29.4) jotta saatais kilpirauhas kontrollin tulokset. Eipä siellä varmaan mitään erikoista ole kun eivät oo soittaneet eli puolikas pilleri on ihan hyvä :) eilen oli taas supistuksia normaaliin tapaan 2-3 tunnin välein mut niihin alkaa jo tottua eikä toikaan oo tarkka aika ku en jaksa niitä laskea.

Missasin sitten eilen hygieniapassi kokeen (ketuttaa ihan hitosti) kun ilmottauduin sinne tammikuussa ja tietenkin sillonen puhelin varatettiin ja uudessa ei ollu mitään muistutusta :ashamed:

Sairaala kassia en uskalla pakata vielä (taikauskoa) :D meidän suvun naiset on lähteny synnyttää viikon kahden sisällä pakkaamisesta... :D Joo, tuskin nyt ihan siitä on kiinni mut ei oteta riskejä :saint:

Mä voisin repiä ton mun selkäni irti, saanhan mä repiä, saanhan ku se vinoilee mulle eikä tiedä millon pettää alta :snotty:
Nyt riitti mä lähden hakee lisää kahvia ja siirryn katselemaan oliskos tuolla toisella puolella jotain taistelun poikasta mitä vois lukee että heräilee tähänki päivään taas :LOL:
 
Huomenta!
Väsymystä löytyy täältäkin. Olen nyt monena päivänä peräkkäin nukkunu päiväunet, parhaana kahdet, ja ei vaikutusta yöuniin, siis nukun yöt kun pikku possu...
Touko07, tervetuloa joukkoon! Vielä mahtuu uusia odottajia! =)
Raffel kyseli tuosta huimauksen tunteesta, mut onkos muita, joilla tuntuu kuristava tunne kurkulla välillä?? :eek: Eilen oli TOSI ikävä hengitellä, kun tuntu koko ajan, niin kun jonkun käsi olis kurkusta puristanu... Mistähän tuokin taas johtuu? Ihme oireita, joka päivä tulee joku uusi :headwall:
Sairaalakassia en ole suoranaisesti pakannu, mut yhteen lipaston vetolaatikkoon olen jo laittanu kotiutumisvaatteet, imetysliivit, siteitä, ja liivisuojia odottamaan valmiiksi. Pitää tarkemmin tutkailla sitä etusivun listaa, mitä kaikkea sitä tarvii mukaansa. Ajattelin kyllä kauppareissulla tänään ostaa valmiiksi jo ristikkolehden, minkä sit voin ottaa sairaalaan mukaan, varalta, jos aika meinaa käydä pitkäksi.

( . ) Viime yönä oltiin taas kovasti synnyttämässä, ja sit en osannukaan kirjoittaa viestiä lähipiirille, et vauva on synytyny, siis en vaan osannu järkevää viestiä laittaa menee. Ja sukupuoli näky selvästi unessa... :heart: Sama, mitä rakenneultrassa luvattiin. Minen enää malttais odottaa, et saadaan tää vauva syliin ja pääsis hoitelee pientä...
Jossain vaiheessa lupasin laittaa teille kuvan siitä meidän perintökehdosta, jahka saadaan se tänne kotiin odttamaan, niin lähdenpä nyt etsii kameraa ja laitan kuvan siitä tulemaan seuraavaksi!
Sisu ja Minni 33+5 :heart:
 
VatkuliPalli
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:


Paremman kuvan saaminen kestää, kamerassa akku ihan finito... Mutta jospa tuosta jotain selvää saa edes... :ashamed:

Tosi hieno! Meilläkin oli mahdollisuus saada miehen puolelta tollanen perintökehto mutta miehen sisko nosti siitä niin kamalan metelin ja taiston että ei sitten saatu... Oli käynyt "varastamassa" sen. Sanonut miehen mammalle että oltiin sovittu asia että HÄN saa sen...
 
Eilisiä neuvolakuulumisia:

Rv 33+0, tänään 33+1 :heart:

painonmuutos +233g/vko Jes! mä tein sen!!! B)
eka punnitus missä paino on noussut noin vähän per vko
:whistle: :ashamed:

turvotus + edelleen... eikä loppua näy :(
Verenpaine 133/82
ja ikinä ei ole mulla ollut noin korkealla paineet :eek: :snotty:

kohdunpohjankorkeus 34 cm :snotty:
vatsanympärys 110 cm
sydänäänet D132
liikkeet ++

Ja sydänäänet löytyi vasemmasta kyljestä :whistle: elikkä vauva viihtyy poikittain. kunhan nyt ajoissa ymmärtää muuttaa kurssiaan :whistle:

Pyysin terkkaa laittamaan nkl:lle jo nyt lähetteen kokoarvioultraan, meneehän minulla pelkkä sf-mitta yläkäyrän yläpuolella. Nkl:lla sitten päättävät milloin kutsuvat minua käymään =) malttamattomana odottelen siis kutsua, joka toivottavasti tulee pian :D
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Tosi hieno! Meilläkin oli mahdollisuus saada miehen puolelta tollanen perintökehto mutta miehen sisko nosti siitä niin kamalan metelin ja taiston että ei sitten saatu... Oli käynyt "varastamassa" sen. Sanonut miehen mammalle että oltiin sovittu asia että HÄN saa sen...
no kiva sisko! |O onko edes tarvetta siihen vai muuten vaan heittäytyi hankalaks? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äititys ja onni:
Huh Mikä päivä kaksi Reissua Sairaala,toinen sitten oma..Neuvolan täti otti sydänääniä ja sen mielestä ne tippui että oli 90 :| Saman tien kirjoitti lähete ja menin taksilla...Sairaala totesi että äänet ottanut väärin näille viikoille ja ultran mukaan kaikki ok.Mulla outoja ylä ja alavaivoja ,epäiläys sappikivet ja kun niitä ei voi nyt kuvata.Niin Panadol 3krt/pv... Sf Mitta:31 Pissa:1+ Syke (Sairaala 140) Rt tarjonta vaikka neuvolan täti epäili mun ylävatsakivun syyksi :whistle: että Vauvan päätä eli olisi kääntynyt ylöspäin :whistle: En viitsi ees sanoa tässä mitä mieltä sen ammattitaidosta... ja Määräsi mut sokerirasitus jeps en ole kuulut moista näillä viikoilla että pitäisi mennä.Kyrsii vaikka on hyvä että vakavasti vaivat ottaa mutta mutta kuitenkin.... :whistle: Plussa -Pallo 31+3

Mulla oli myös eilen kontrolliultra isutkanpaikasta kun rakenneultrassa oli kohdunsuun päällä. Oli se odotetusti vaihtanut paikkaa eli normisynnytys edessä, JOS Nestori suvaitsee kääääntyä oikein päin. Nyt nimittäin pää täällä kohti mun oikeaa kainaloa ja jalat vasemmalla kohti nivusia. Äijä kuitenkin kuulemma niin vikkelä liikkeinen ja painoarvio 1,7kg nyt eli mahtuu ilosesti vaihtamaan asentoa vielä.

Lääkääri passitii myös sokerirasitukseen, ja se kiristää! Näillä viikoilla! Ja sen takia että kolmessa aiemmassa raskaudessa mulla on ollut paastoarvo pari kymmeneystä väärällä puolella, neljännessä oli normaalit. Mutta kun ikää alkaa olla (37)niin riski kasvaa, ja pitäisi kontrolloida kahden vuoden välein joka tapauksessa,,,,,,
saa nähdä kuinka käy.
SF mitta oli 29, ja keskikäyrällä mennään...

Neuvola torstaina, eli sitten kai sitä lähetettä siihen inhon sokerilitkuun laitetaan,,


Muuten olo on hyvä, oltiin viikko Saariselällä--- autolla mennen tulleen :eek: , oltiin sentään välillä Oulussa yö, mutta olipahan matka ajaa. JA kerran pyshdyttiin vaan matkalla. LApsetkin jaksoi ihmeesti istua eikä juuri tapelleet,,
Nyt on alamaha ollu jotenki kipee eilen paluupäivänä, kai joku lihas siellä venynt istumisesta tai muuten vaan turrana.

Pyykkivuori on kunnioitettava, toppavaatteita myöden on pestävä kun eihän täällä Espoossa niitä enää tarvikaan! onneksi :)

Vesijumppaa jatketaan toivottavsti hamaan loppuun, alkaa jo tietyissä liikkeissä olla maha tiellä mutta ei häiritsevästi,,


Nyt me lähdetään Kertun kans muskariin,,

Piltti + nestori 31+5




 
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Tosi hieno! Meilläkin oli mahdollisuus saada miehen puolelta tollanen perintökehto mutta miehen sisko nosti siitä niin kamalan metelin ja taiston että ei sitten saatu... Oli käynyt "varastamassa" sen. Sanonut miehen mammalle että oltiin sovittu asia että HÄN saa sen...
:eek: KIVA! Mä olen kans vähän nyreissäni tuon kehdon suhteen, kun se on siis alun perin mun miehelle ostettu kehto, ja sitä ei ole sen jälkeen käyttäny kukaan muu kun meidän tyttö, vaikka miehen veljellä onkin 2 lasta. Mut siis he ei ole halunnu ottaa sitä käyttöön. Sit se oli meillä 5v sit tytöllä käytössä, ja kun miehen veljelle sit vielä synty yks kersa (anteeksi ruma nimitys :ashamed: ), niin johan se piti saada sille käyttöön, ja V*TTU minkä näkönen se nyt on! Niiden penskat on liimannu siihen tarroja ja teippejä ja kaikkea mahdollista, että siinä on nyt ihan karmeat jäljet, enkä tiedä, saako niitä koskaan pois |O Vituttaa, kun me haluttais säästää perintökalleus tytön ja tän toisen tulokkaan mahdollisille lapsille, niin tää toinen pesue sit saa laittaa kaiken matalaksi :headwall: Kävin tässä ostamassa jo mietoa tärpättiä, että varovasti yritän saada ne liimajäljet pois, mut saa nähdä, et lähteekö petsaukset samalla kävelee... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Neuvolassa käyty täälläkin.. Onko millainen ollu sf-mitta muilla näillä viikoilla? mulla menee vähän keskikäyrän alapuolella näköjään..

Rv 31+4
Paino: +640g/viikko
RR: 128/77
Pissa: puhdas
Hb: 115 (jessss!!! nousee)
Sf-mitta: 27cm
Tarjonta: RT
Syke: 120-140
Liikkeet: ++

kleo ja mötö 31+4
Itsellä oli viime mittaukset 30+4 sf 25cm ja 32+2 25cm.... Eli viime mittauksessa jäätiin jo reilusti alakäyrän alapuolelle!

Keskiviikkona olis kontrolli ultra äippäpolilla.

L&jäbä 33+6 ja huomenna poksuu :D
Onko teillä muuten vauva kasvanut hyvin? Että onko sf pieni vai vauveli kans?

kleo ja tilliäinen 31+5
 
Jep! Nyt on sit veroprosentti muutettu kelalle ettei ihan sitä 20% nipistetä pois!! Olis ollut aika pieni prosentti oikeesti mitä laskivat, mutta pieni pelko pepussa kuitenkin nostin sitä muutamalla prosentilla, ettei vaan tule mätkyjä.
Eilinen tieto palautuksista sai kyllä tässä talousahdingossa suupielet hymyyn! =)

Sisun kehto hieno! Meille tulee pinnis kans perintönä. Olen siinä itsekin temunnut pienenä tyttönä. Saadaan se nyt veljen perheeltä kun heillä on ainakin vähän aikaa taukoa lasten teossa ja juuri sopivasti sitten tarvitsevat jo vähän isomman sängyn kuopukselleen. Siinä on sitten nukkunut vissiin kaikki me sisarukset ja meidän lapset vuorotellen :) Tuo vanha pinnasänky on aika pieni kokoinen joihinkin isompii uusiin verrattuna. Veljen vaimo antoi myös oman vanhan imetystyynynsä minulle.

Onko muilla limakalvot kuivat?? Mulla tulee verta nenästä melkein joka päivä ihan valumalla, varsinkin aamusta. Hommasin tuossa viime viikolla A-vita tippoja josko helpottais, mut ei mitään apua. Eilen illalla sit kävin huoneen läpi suihkepullon kanssa ja oli paljon helpompi nukkua yö. Mieskin huomasi eron, vaikka ei tiennyt mun suihkutteluista. Sanoi että oli raikkaan tuntuinen ilma hengittää. Kannattais meidän varmaan hommata semmoinen ilmankostutin, mut oikeesti, ollaan nyt niiiiiiiin PA!!

Kylppäriremontti YLLÄTYS YLLÄTYS laajenee.... Edellinen remontoija on tehnyt kaiken persedellä, ja me joudutaan piikkaamaan meidän lattiat todennäköisesti hiekalle saakka ja valamaan uudet betonit ja laittamaan uusi lattialämmitys ym kiva... :( Joudutaan varmaan vaihtamaan autokin toiseen vähän halvempaan ja se ottaa meikäläistä nuppiin ihan urakalla!! Ja voi että kun se hevosen myyminenkin on käynyt mielessä jo niin monesti :'( Se taitaa olla kesällä ajankohtainen asia miettiä, kun tässä vähän saa tilaa muillekin ajatuksille.... Eli vois sanoa ettei tämä raskausaika ainakaan henkisellä tasolla ole ollut mitenkään helppoa välillä. Onneks sentään fyysinen kunto on hyvä eikä väsymyksen lisäksi juuri muuta ongelmaa olekkaan... toivottavasti...

Lissu ja alivuokralainen 34+0 :heart:
 

Yhteistyössä