~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Tulin just sokerirasituksesta - again! Käytiin viime viikon lopulla synnärillä ku alko supistaan 4min. välein, mut onneks se rauhottu sit 4 tunnin päästä. Ja paikat oli siis kiinni, näin käsitin.. paitsi pissa täynnä sokeria. Mut kuiteski kun se sairaskertomus tuli tossa postissa, niin siinä luki, et ulkosuu sormelle auki ja paikat hieman kypsyneet.. Nooh, toissa päivänä supisteli säännöllisesti sitten 2-3 min välein n. 2 tunnin ajan, mutten sit viittiny lähtee näytille, kun on tuo synnytystapa-arviointi huomenna, ja paikat katotaan siellä kuiteski. Mutta ärsyttävää siis on jos loppuaika menee tälleen.. :/

Täällä on kans univaikeuksia.. Heräsin puol neljä yöllä, ja oli kyl niin vaikee nukahtaa enää sen jälkeen. Viime raskaudessa sama juttu. Pitää yrittää jättää noita päikkäreitä väliin, et jos se auttas.

Musta tuntuu, et tää vauveli käänty tässä yks päivä perätilaan. Meinaan vilkkaasta vauvasta tuli yhtäkkiä niin vaisu.. ja se tuntu tosi ilkeeltä massussa, ku toinen heitti kuperkeikan, hyvä ettei tullu nahasta läpi. Mut siis kysäsenki, et jos vauva on perätilassa, niin onko se rauhallisempi, ku ei pääse niin potkiin, vai mistä muusta tää vois johtua?

Huomista synnytystapa-arviointia odotellessa.. toivottavasti saan sektio ajan, eikä tätä lähdetä yrittään alakautta.

Tiikerille vauvaonnitelut!!

Lammiska 31+0
 
Mun olotila sitte helpotti yön aikana =) Jossain vaiheessa iltaa pelästyin oikeasti, että lähteekö tosiaan synnytys käyntiin, mutta ei sitte onneks kumminkaan :D Menkkamainen olo alamahalla siirtyi myös selän puolelle ja tuntui kuin koko alavatsa/selkä ois ollu tulessa. Kunnolllisia suppareita ei onneksi ollu. Kyllä nyt viimeistään iski tajuntaan ku metrinen halko, että tää syntyy ihan oikeasti eikä tää raskaus oo vaan tämmönen pysyvä olotila. Kunhan nyt muutaman viikon antais vielä odotella itseään. :D

Mä nukun parhaiten oikealla kyljelläni, mutta kun paikat puutuu tosi nopeesti, ni vaihdan sitte asentoa vähän väliä. Selälläänkin mun on hyvä olla, mutta en vaan oikein oo koskaan osannu nukua niin.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille B)

MM ja Pepe 34+0 POOOOKS :heart:
 
Mittasinpa tässä huvikseni tuon pallonympäryksen ja tulos 108cm :D On se vaan kyllä aikamoinen pallo :heart:

Te, jotka olette jo aiemmin synnyttäneet TAYSissä, huomio! Taysin papereissa lukee, että vierailijoita saa olla isän ja lapsen sisaruksien lisäksi 1 per päivä. Meillä isovanhemmat asuvat toisella paikkakunnalla ja tulisivat varmaan porukassa tms. niin onko tosiaan niin, että kaikki eivät pääsisikään katsomaan samalla kertaa. Sen ymmärrän, että noita rajoja on, mutta kai nyt sentään isovanhemmat pääsevät katsomaan lapsenlastaan ainakin...?
 
Jipii, enää 33 tuntia töitä jäljellä ennen äitiyslomaa!!! :flower:

Sisu: Mä oon huomannut olevani paljon väsyneempi kun koskaan tän raskauden aikana. Eilen olin vaan 6 tuntia kisakansliassa aamu kasista eteenpäin ja nukuin sen jälkeen koko päivän ja yön... Nyt oon töissä ja taas väsyttää...

Muakin supistaa, mutta ne on edelleen kivuttomia. Joskus iltaisin särkee selkää ja mahaa kuin menkkajomotusta olis.

Sen vois muuten tohon alkupään listaan :attn: muuttaa sen mun lasketun ajan siihen 2.6 :attn: kun se on kuitenkin se virallinen... meen itse kokoajan sekaisin viikoista kun yritän miettiä kahta päivämäärää!

Lissu ja jumppaileva jäbä 33+6
 
MM83: Me sovittiin siellä huoneessaolijoiden kesken, et saa käydä vieraita koska vaan, kuinka paljon vaan, ja kekään ei meille siitä tullut sanomaan. Mulla oli parhaimmillaan 3-4 vierasta, ahdasta oli, mut ei siellä kukaan hirvittävän kauaa viihdy. Ja mies oli aina iltamyöhään asti. Mut varmaan hyvä käytäntö on se, et kyselee niiltä vierustovereilta, luultavasti nekin haluaa enemmän ku yhden vieraan..

Lammiska 31+0
 
Helou kaikille viikonlopun jäljiltä! Paljon oli taas tekstiä tullut... Käytiin lauantaina hankkimassa istuin autoon pätkälle. Sellanen, jonka pitäis koko eka vuosi sopia ja käy myös Gracon matkarattaisiin. Käteviä nykyään nämäkin =) . Lisäks vielä sellanen Lodger-kantojuttu, joka käy siihen penkkiin myös. [/list]En vielä oo alkanu vaatteita valmiiksi pesemään, tuntuu kesäkuun loppuun olevan vielä NIIN kauan aikaa kuitenkin... Varsinkin kun kelit meni tällasiksi pohjoisnapa-tyyppisiksi, ärsyttävää. Lähden tästä kaupassa käymään ja vihdoin viemään Kelaan rahahakemukset...
  • Tilsa ja Pätkä 30+3
 
Kiitos Lammiskalle =) Ei mulla muuta väliä tosiaan ole, kunhan ne mummuset ja pappaset pääsee heti tuoreeltaan kattomaan :D Yli-innokkaille kavereille jo sanoinkin, että tulevat sitte meille kotiin ku sinne asti päästään.

Verotuksesta vielä: Sain nyt sitte uuden verokortin äitiysrahoja varten ja prosentiksi tuli 18. Hiukkasen sitte tippu, vaikka ei nyt mitään ihan kauheasti kumminkaan. :D Ilman asuntolainojen korkoja prosentti ois noussu 23:n. Mun tän vuoden veroprosentti, joka on lähteny töistä, on ollu 12,5%.

Lissulille onnittelut, kohta pääset säkin jo äippälomalle =)

MM ja Pepe edelleen 34+0
 
Yritänpä kirjoitella pienen hiljaiselon jälkeen taas jotakin.
Tuleva synnytys on alkanut nyt pyöriä mielessä yhä useammin. Vielä ei ainakaan yhtään hirvitä, mielenkiinnolla vaan odotan miten ja milloin synnytys käynnistyy. Toivon ettei montaa päivää yli lasketun ajan menisi kun ne päivät tuntuu varmaan vuosilta. Esikoinen syntyi hyvinkin täsmällisesti. Epiduraali toimi niin hyvin ensimmäisessä synnytyksessä että sen voimalla ajattelin nytkin mennä. Niistä aquarakkuloista ei ole kokemusta mutta teidän kirjotusten perusteella ne kannattaa jättää ottamatta! Paljon olen lueskellut huhtikuisten synnytyskertomuksia, ne kiinnostaa paljon.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, en edes tiedä minkälaisen kassin ottaisin mukaan. Mitähän sinne edes piti pakata mukaan? Miten voi olla näin huono muisti vaikka esikoisen syntymästä ei oo kun reilu 2 vuotta? Joku lista niistä sairaalakamppeista olis kyllä tosi hyvä, vai onko semmoinen jo tehty?

Tänään on liikkuminen ollut taas vähän tuskallista kun pikkusen pää painaa tonne alapäähän tosi voimakkaasti ja samalla vihloo tosi inhottavasti. Supistuksia ei onneksi ole ollut aikoihin. Jaksuja kaikille supistuksista kärsiville, en nyt nimimerkkejä muista. Toivottavasti vauvat pysyisivät vielä jonkun aikaa masuissa!

Imetysliivitkin pitäisi kohtapuoliin ostaa. Mitenkä paljon niihin pitikään jättää sitä kasvuvaraa? Mulla ei rinnat oo kasvanu yhtään raskauden aikana, varmaan taas vasta sitten kun maito nousee synnytyksen jälkeen. Joku oli tilannu netistä niitä pestäviä liivinsuojia. Onkohan ne hyvät? Pitäis varmaan ittekki niitä kokeilla. Niitä kertakäyttösiä kuluu kyllä hirveet määrät!

Liljahelena ja kultapieni 32+3
 
lissuli vaihdetaan :)

polikuulumiset sitten:
olen kuulema turvonnut naamasta, enkä vain itse kuvitellut sitä, kätilö ja lääkäri molemmat sitä porukalla ihailivat :$
RR 131/79
U-prot. +
U-gluk -
lapsiveden määrä N
painoarvio 1.7kg
PT ( hitto kun on taas menny kääntymään )
käyrä KTg ok
liikkeet ++

seuraava poliaika 1.6. rv 38+0, ja lääkäri totesi että otetaan aamuaika jos vaikka sitten käynnistellään :eek: siihen on 6 viikkoa, ja tätä mä niiiiiiin pelkäsin :|
päänsärky ei siis nyt ole oikeestaan koko päivänä taas hellittänyt, mun pahin vihollinen.
nyt makoileen hetkeks ennenkuin pitää laittaa makkarasoppa tulille ja lähtee poikia roudaan hoidosta..
 
Touko07
Hei!

Täällä olis tällainen myöhännäisherännäinen tähän porukkaan.... laskettuaika olis 26.6.09. Ja synnytyssairaala olis PKKS. Ja toinen lapsi tulossa. Tyttö syntynyt toukokuussa 07.

Tällähetkellä masuasukki perätilassa, nyt vaan jännätään että suostuuko kaveri kääntymään omin nokin vai mitä tässä nyt oikein tehdään.... :)

Touko07 + masuasukki 30+1
 
Moro!

Täälläkin on äippäpolireissu takana. Masussa kaikki oli ok ja vauveli jatkaa kasvuaan normaalikäyrillä (tarkkailevat siis kasvua noiden mun paastoarvojen heittelyitten ja niitä varten annettujen insuliinien takia). Painoarvio nyt 1980g. Oma paino (onneks) edelleen sama ku ennen raskauttakin :) mut eiköhän tuo viimeisten viikkojen aikana nouse.. Seuraava aika on 3vk päästä eli n. kk ennen laskettua aikaa. Itse kun oon syntyny kk ennen laskettua aikaa, niin alkaa hiljalleen jännittää.. siihen on enää 3 viikkoa, ääk!!

Saikkuakin lääkäri kiltisti jatkoi eli nyt ei enää tartte töihin yritellä vaan nyt ensin pari vk saikkua, muutama pv lomaa ja sit alkaa virallinen äippäloma :)

Viime yö oli kyl mulle ensimmäinen tosi huonosti nukuttu yö tän raskauden aikana. Ensin ei muka nukuttanu ja sit ku alkoi nukuttaa niin ei löytyny hyvää asentoa millään.. Vauvelikin potkiskeli mahassa niin vilkkaasti, ettei mikään asento tuntunu hyvältä. Saldona hurjat 2h yöunet! Toivottavasti ens yö olis parempi..

Mut nyt ei tän kummempia..

Pirtsi 80 32+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Verotuksesta: Kyllä se todellakin on niin, että prosentin saa pienemmäksi kuin se 20%. Mun tarttis itekin ottaa uusi, pienempi veroprosentti, kun tuli viimevuosi tehtyä vähemmän töitä ja nostin moneen vuoteen opintotukeakin... en oo vaan saanu aikaseksi ilmoittaa noita mun äitiysrahapäätöksiä jne. Täällä tuli tuota verotusasiaa silloin joskus pohdittua, kun ihmettelin voiko tosiaan mennä se 20%, joten tarkistin silloin asian sekä Kelalta että verotoimistosta. :D

Mulla on paikat ihan kipeenä ja mahassa on ihan sellanen olo ku menkat alkais, kurjaa! :( No jospa se siitä ku menee sohvalle pötköttämään...

Rauhallista sunnuntai-iltaa!

MM ja Pepe 33+6 :heart:

Miksi sitten niiden päätöslapuissa lukee että vähintään 20 pinnaa on prosentti????

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
Miksi sitten niiden päätöslapuissa lukee että vähintään 20 pinnaa on prosentti????
Emmä sitä tiiä :LOL: Mut ilmeisesti noista tuista jne. verotetaan vaan aika paljon verrattuna työhön. Eli kai se 20% on ns. suositeltava, kun helposti tulis sitte varmaan mätkyjä jos ei tarkkaan laske kaikkea.
Mulla on tänä vuonna ollu ihan minimaaliset tulot ja oon nostanu opintotukea 3 kuukaudelta. Ilman asuntolainojen korkoa mullakaan ei ois ees riittäny tuo 20% vaan se ois ollu 23%. Nyt siis kumminkin multa lähtee äippärahoista se 18%.
 
Neuvolassa käyty aamutuimaan ja siellä kaikki ok.

Aksu on kääntynyt takas pääalas niinkuin osasin jo epäilläkin kun tuonne lantion luihin puski itseään. Terkka ei saanut enää päätä liikkumaan (kokeili varovaisesti) joten siellä pitäisi olla ja pysyä synnytykseen asti.
Heikotuksen epäili johtuvan mun alhaisista verenpaineista joten nyt terkan suosituksesta saan syödä salmiakkia taikka lakritsia jos sillä saisi hieman paineita nousemaan taikka noita oireita loppumaan.
Sf-mitta oli tällä kertaa pompannut 34cm ja hemppa oli laskenu 113 joten rautatabletti päivässä naamariin niin pitäisi nousta.

Seuraava käynti onkin sitten jo kahden viikon päästä se viimoinen lääkärin tarkastus ja siitä sitten käynnit viikon välein. Kyllä se aika menee vaikka tuntuu että viikot matelee. Justiinsa hokasin et jos syntyy samoilla viikoilla ku tuo meidän juniori niin 4vkon päästä mulla ois tääkin vauva sylissä :)


Jaiks, kello on jo ton verran.. nyt pitää rientää hakemaan lapsukaiset kotiin.. Palaillaan kommentoimaan illemmalla muutakin kuin omaa napaa.. Uusille tervetuloa minunkin puolesta :wave:

Vauhtis rv 33+5
 
Täällä kans äitiyspoliklinikkakäynti takana. Kävin kontrollissa sen myoman takia ja nyt sit ollaan loppuaika sairaslomalla. Vauva laskeutunut sen verran alas että työnteko loppui tähän. Lääkäri meinas, että vauva painaa jo sen verran kohdun suuta, että nyt on aika ottaa rauhallisesti.
Hyvin oli masuasukki kasvanut. Painoarvio oli 1.7 kg. Toivottavasti nyt pysyy sisällä vielä jonkin aikaa. Mieheni on syntynyt näillä viikoilla ja saman painoisena ja hyvin on kehittynyt.

Jotenkin on vähän sekava olotila. En oikein tiedä pitäisikö olla huolissaan vai mitä.

Taidan mennä ottamaan päiväunet...

Millu ja Kasperi 31+4
 
umayya: Kiitos!!
MM83: Kiitos sinnekin :) Motivaatio töissä on aika minimaalinen tälläkin hetkellä :D

Mullekin tuli päätökset kelalta. Eipä hirveesti päätä huimaa noi äitiyspäivärahat..... Veroprosenttia on todellakin muutettava pienemmäksi kun tuo 20%!! Muuten ei jää ees näkkileipään rahaa kuussa. Mut hei onneks bensarahoissa säästää kun ei mene työmatkoihin päivässä 90km.
 
Vois taas vaihteeksi kirjotella.. :whistle:

Ekaks vauva-onnittelut Tiikerille! :heart:

Mäki käväsin neuvolassa aamulla, ed. käynti oli kk sitte. Mut eipä tässä kauheesti oo mitään vaivaakaan ollu..

RR 135/82, koholla, mut sitähän se on olluki.
Pissa puhdas
Painoa kuukaudessa tullu 1,3 kg. Nouseehan se täälläki!
Hb ei mitattu, muuten kokeilla ruualla pitää se ennen synnytystä yli 120.
Sf 30 !!
RT
syke 155
liikkeet ++

Joo, näillä mennään. Kerroin tätille, et vauva tuntuu painavan niihin murtumakohtiin, ( häntä- ja häpyluu) ja et pylly pyörii tuossa navan ympärillä, meinas et ei kait nyt vielä.. Noh, päästiin pötköttään ni eipä meinannu vauvan päätä löytää.. Oli niin alhaalla, et piti oikeen etsiä. SF mitta laskenu ja nyt siis 30cm.
Tuumaili, et pysyis nyt vielä sen 3 viikkoa suojissa. Alko sitte pelottaan, jännittään, kaikkea..
Pitää vissiin oikeesti kerätä loput tavarat ja pestä vaatteet.
Kielsi lähes kaiken, eli pitäs vaan "odottaa". Mitenkähän tämä käytännössä näin yksineläjällä onnistuu...? :whistle:

Vauva liikku ihan mahoton ja sai vielä hikan, syke sen takia noin kova. Tai just laski tuohon lukemaan, huiteli yli 160.
Hikka on muuten ainaki 2 kertaa päivässä, kait seki on ihan normaalia.. :/
Lääkärineuvola/ jonkinlainen synnytystapa-arviointi ois 2 viikon päästä. Mä en oikeen ite osaa mitään tuohon sanoa, toivottavasti ei leikata. Miten mä sen jälkeen täällä 3 lapsen kanssa yksin pärjään!? :eek:
Mut eipä vissiin auta, jos murtumat haittaa alatiesynnytystä..

Nukkuminen Yöt ihan jees, herään pari kertaa, mut ei ees wc:ssä arvi käyä. Turo potkuilla herättää.. Ei siis kummosia vaivoja. Kävellessä tieten painaa ku on niin alhaalla, mut ei uniin vaikuta..

Sairaalakassi Joo, ois ihan pakko pakata, ku tietäs mitä sinne laittaa.. :whistle:

Veroehdotus tuli ja palautuksia pikkusen alle 300, kelpaa kyllä! Huonommin ku viimeks, mut pääasia et tulee!

Eipä tässä kummempia, vointeja kaikille, tasapuolisesti! :D

Lisbet ja Turo 33+6, huomenna POKS!
 
Moi!
imetysliiveistä, voisitteko ystävällisesti vinkata jos joku näkee edullisia, riittävän hyviä imetysliivejä kaupossa =) Kun omat ostit kappahl:sta ja ne oli oikein jees, mutta nyt on niin kulahtaneet ja kaarituki pois, että parit uudet pitäis saada. Hinta tais olla 17e, ei siihen kuole, mutta joskus niissä on jotain hyviä alennuksia, tyyliin kaikki xx euroa, tai osta kolmet maksa kahdet tms. Eli vinkkiä kiitos, tästä varmaan muillekin olis hyötyä.

Veroehdotus antaa odotella itseään...

Kaikki jees, työpäivä jäljellä enää kolme ja sitten alkaa vauvaloma =)

kekkeri 34+1
 
touko tervetuloa :flower: listaan lisätty =)
etusivulla on nyt lisättynä listaa mitä sinne sairaalakassiin ja vauvalle voipi mukaan pakkailla, sitä voidaan muutella heti kun ehdotuksia tulee =) ( kopsasin sen toisesta pinosta ) mut mun mielestä siellä on paljon turhaakin ;)
 
Neuvolassa käyty täälläkin.. Onko millainen ollu sf-mitta muilla näillä viikoilla? mulla menee vähän keskikäyrän alapuolella näköjään..

Rv 31+4
Paino: +640g/viikko
RR: 128/77
Pissa: puhdas
Hb: 115 (jessss!!! nousee)
Sf-mitta: 27cm
Tarjonta: RT
Syke: 120-140
Liikkeet: ++

kleo ja mötö 31+4
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Touko07:
Hei!

Täällä olis tällainen myöhännäisherännäinen tähän porukkaan.... laskettuaika olis 26.6.09. Ja synnytyssairaala olis PKKS. Ja toinen lapsi tulossa. Tyttö syntynyt toukokuussa 07.

Tällähetkellä masuasukki perätilassa, nyt vaan jännätään että suostuuko kaveri kääntymään omin nokin vai mitä tässä nyt oikein tehdään.... :)

Touko07 + masuasukki 30+1
tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen ja tulevaan! :flower: :heart:
täälläkin välillä epävarmaa että miten päin masussa ollaan. mutta nou hätä..mahtuuhan ne vieläkin kääntyy. =)

HS ja Jools rv 33+4
 
Neuvolakuulumisia myös täältä:
viikkoja 30+6
sf-mitta 30
pissa puhdas
hb 119 (nousussa onneks)
vauvan syke 145
kääntynyt rt:n
oma paino kk pudonnut n. puoli kg

Kannattaa siis syödä 6 krt päivässä niin paino putoo. :LOL:
Lähete lähti äitipolille leikkausajan varaamista varten. Ja kuulemma 3 päivää tarvii olla leikkauksen jälkeen sairaalassa jos ei ihmeitä satu.11 v sitten olin 5 ja 7v sitten 4 päivää.

Serafine ja Ella 30+6
 

Yhteistyössä