~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Mulla on paikat ihan kipeenä ja mahassa on ihan sellanen olo ku menkat alkais, kurjaa! :( No jospa se siitä ku menee sohvalle pötköttämään...
toivottavasti ei oo synnytys alkamassa. tsemppiä sinne! :hug:
Mullakin jo vissiin viidettä päivää ja supisteleekin jonku verran :/ ja eilisestä asti on oksettanu kans :x
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Mulla on paikat ihan kipeenä ja mahassa on ihan sellanen olo ku menkat alkais, kurjaa! :( No jospa se siitä ku menee sohvalle pötköttämään...
toivottavasti ei oo synnytys alkamassa. tsemppiä sinne! :hug:
Mullakin jo vissiin viidettä päivää ja supisteleekin jonku verran :/ ja eilisestä asti on oksettanu kans :x
pysyis nyt beibit mukana vielä jonkun aikaa.

mä kysyin huvin vuoks neuvolasta viimeks että mitä jos vauva syntyy vaikka rv 34+0 niin kui kauan sit joutuu jäämään sairaalaan. vastaus oli ettei vältämättä joudu yhtään sen pidempään kuin jos syntyis täysiaikasena. riippuu ihan osaako syödä ja onko muuten hyvässä kunnossa. että aika valmis voi olla vaikka syntyykin 6 viikkoa ennen laskettua aikaa. :eek:
 
HelloShitty
täällä rinnukset muuten ihan märät. ja mulla on muutenkin muuttuneet kipeiks taas. semmonen samanlainen fiilis ku sillon alussa. |O toivottavasti imetys onnistuis tällä kertaa tosi hyvin. viimeks maito loppui kun kolmonen oli 5kk. :'( kauheesti on kyllä varustus kasvanukkin. :D
 
me ostettiin just eilen kaupasta pari MAM Ultivent-tuttipulloja (semmosia mitkä ehkäisee ilman pääsyä masuun) ja niihin sopivia pullotutteja. luulen, että tehtiin ihan hyvä ostos, kävi imetyksen kanssa kummin päin vaan. =) noissa ei ollu mitään "ikärajaa", pullotutit oli sopivia äidinmaidolle, vastikkeelle ja vedelle 0-5kk ikäiselle.

jos en voi imettää, niin noista voi antaa korviketta. jos pystyn imettää, ni voin tarpeen tullen lypsää omaa maitoa niistä annettavaksi tai sitten ihan vain vesipulloksi isommalle. eli varmasti käyttöön pääsevät :heart:

ja noita ostaessa tuli jotenkin hassun rauhallinen ja luottavainen olo. olen hyvä äiti, vaikka imetys ei onnistuisi tai se loppuisi lyhyeen. vaikka tietysti olis ihanaa jos imetys onnistuisi kaikinpuolin hyvin, mutta aina ei voi tietää mitä tapahtuu.

vitsi ku onkin hyvä fiilis :heart: kyllä HS se teidänkin vauva kasvaa, kävi miten kävi :hug:
 
merkkailen äkkiä ja kerron viime hetken vinkit:) eli just kuulin tutulta,et toimiva keino rinnanpäihin on imetyksen jälkeen kun virauttaa nännit,kuivaa ne,ja pyöräyttää sitruunaa rinnanpäihin.sitruuna tekee rintoihin suojaavan kalvon...

sit tuli tuossa mieleen,kun pesin kanin vesipulloa,et tuttipulloharjahan täytyy ostaa...

mutta ei muuta tällä kertaa,osaan mä pienenkin viestin kirjoittaa :LOL:

Ryhis ja Seppo 32+4
 
Vai sitruunaa rintoihin? hmm... Haihtuukohan se maku miten hyvin ennen seuraavaa imetystä? Ettei vauva ala heti alkuunsa hylkiä tissiä.. Varmaan ihan toimiva vinkki voi olla, mutta heti tuli vain tällainen mieleen. :whistle:

Nyt alkaa mennä itsellä hermot tähän flunssaan! |O Sängyssä olen ollut jo keskiviikosta saakka täysipäiväisesti. Perjantaista lähtien huimaa ja pyörryttää niin uskomattoman paljon, että meidän 65neliöinen asunto on liian suuri kävelläkseni sen pysähtymättä.. Ihan uskomatonta! Kuumeen sain laskemaan 1mg panadoleilla joita popsin 1,5vrk:tta putkeen. Tänään en ole vielä ottanut ja nyt kuume alkaa taas hiipiä ainakin 38.. Jos olisin yksinäinen ihminen, en olisi mitenkään voinut olla kotona viikonloppua. Onneksi on kultainen mies, joka on hoitanut lapset ja kodin sekä minua silloin kun olen ollut ylipäätään hereillä.

Huomenna kai sitten taas pitää lähteä istumaa lääkäreiden vastaanotoille.. Ei meinaa tajuissaan pysyä ja ei kuulemma ole syytä huoleen. Tänään kyllä hoitaja kysyi puhelimessa olenko soitellut synnärille ja kysynyt sieltä mielipiteitä.. Enpä ole. Jospa huomenna saisin oikeasti jotakin apua..

Nyt taas pötkölleen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Mulla on paikat ihan kipeenä ja mahassa on ihan sellanen olo ku menkat alkais, kurjaa! :( No jospa se siitä ku menee sohvalle pötköttämään...
toivottavasti ei oo synnytys alkamassa. tsemppiä sinne! :hug:
Sama homma täällä, kamalaa menkkakipua ollu selässä ja alamahassa jo monta päivää :/

kleo :heart: tilliäinen 31+3
 
Täällä kaikki edelleen ennallaan, vauva kovasti potkii ja alkaa vähä painaa. Yöt menee tosi heikosti ja töissä olo on yhtä tuskaa edellee ton selän takia, mutta minkäs teet kun tekemättä töitä ei tuu rahaa.. :(
Mitäs muuta..aina ku lähen liikkeelle vauva alkaa painaa virtsarakkoa oikee kunnolla ja tuntuu et pissi tuleepi pöksyyn! mut sit ku menee vessaan niin ei tuu ees yhtä tippaa..
Alapää kokonaisuudessaan on aikas turta ja kipeä tuosta edestä ja suppareita tulee parikymmentä päivässä. Huomenna on neuvola että kerron sit tarkemmin ku ei oo niin paljon asioita katottavana netissä, kiitos netin toimimattomuuden viime aikoina. :)

muoks. Cranyo ja Tuutikki 33+3 tjn.
 
Taa
Juuri kun pääsin sanomasta, että nukkuminen on helpompaa enkä heräile enää aamuyöstä. |O |O |O

Esikoinen on ottanut nyt tavakseen herätä joka yö kahden ja viiden välillä, töpsytellä meidän makkarin ja oman huoneensa välissä. Juuri äskenkin tepsutteli tuolla menemään ja sai raivarin, kun menin laittamaan takasi sänkyyn. Ressukka oli ihan puoliunessa.

Eilen taas supisteli niin kipeesti, että joutui oikein hengittelemään. Ei nyt ihan vielä tarvis tulla. Tosin kyllä käytiin aika pitkällä kävelyllä ja lisäksi kotona pyykkäsin ja imuroin, joten oisko ihan rasituksestakin johtuvaa. Toivottavasti. Neuvolalääkärikin on vasta rv 35.

Cranyo Mulla on ollu samaa ongelmaa kuin sulla. Eli kun lähtee kävelemään, painaa vauva virtsarakkoon mut vessassa ei saa kahta tippaa enempää tiristettyä. Tosi ikävä vaiva varsinkin kun lähtee ulos. Tuleepahan harjotusta pidätyskyvylle :D

Taa ja sykerö 33+5
 
Moi!

Vasemmalla kyljellä nukkuminen onnistuu,muut asennot on pikkasen hankalia ja inhan tuntuisia.
Turvotusta täällä on ja paljon :eek: Nyt pitää vaan juoda PALJON vettä ja vähentää suolan käyttöä,niin luulisi hieman tepsivän.

Kekkeri ajatteles nyt,jos meidän babyt nyt päättää syntyä niin ei sitä aleta enää estelemään =)
Ja mä uskon ettei toi yöheräily ala kohta helpottaa,varsinkaan meillä joilla on ennestään jo lapsia :whistle: ;)

Mulla ei tissit ole sen kipeämmät kuin ennekään ja maitoakin valuu minimaalisesti,mutta eihän se anna mitään viitteitä imetyksen onnistumiseen.
Mä itse toivon,että pystyisin imettämään tätä vauvaa vuoden ikäiseksi,esikkoa imetin 7kk ikään asti.
Mutta jos en pysty,niin en ota sellaista stressiä epäonnistumisesta kuin ekalla kerralla.
Koska nyt mulla on apuakin saatavilla jon imetysasioissa joku askarruttaa.


Tänään voisi tosissaan tehdä sen listan valmiiksi mitä kaikkea vielä vauvalle tarvitsee ostaa ja pitääpä käydä hakemassa ne liput sirkus finlandiaa,ollaan sinne menossa 29.päivä :D

Mahtaa likka tykätä tai on ainakin syytä tykätä,kun ne liput maksoi 3kpl 83? :snotty:
Ei olisi todellakaan ollut nyt rahaa sinne,mutta tuskin me mennään kesällä minnekään reissuun,niin toi sirkus on hyvä korvike.

BV ja P 34+1

 
BV Me käytiin viime keväällä sirkuksesssa ja kyllä oli arvokkaan hintansa väärti! :D Tuollaista huvia kun ei ihan joka päivä pääse katsomaan (kuten vaikka leffoja) niin oli kyllä lapsille elämys. Sinullahan oli aika samanikäisiä tyttöjä kuin meillä, luulen kyllä että uppoaa hyvin. Kesällä sitten tytöt järjestivät naapurin tytön kanssa oman sirkuksen, johon kutsuttiin kymmenkunta kaveria venhempineen. Tytöt itse koko idean keksivät ja ei voinut muuta kuin antaa mennä... Puolisen tuntia esitykset kestivät juontoineen (nekin suunnittelivat itse ja taiteilijanimet esityksiinsä) ja jälkeenpäin oli mehu- ja keksitarjoilu.. Sirkusta leikkivät muutenkin aika paljon viime kesänä. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
BV Me käytiin viime keväällä sirkuksesssa ja kyllä oli arvokkaan hintansa väärti! :D Tuollaista huvia kun ei ihan joka päivä pääse katsomaan (kuten vaikka leffoja) niin oli kyllä lapsille elämys. Sinullahan oli aika samanikäisiä tyttöjä kuin meillä, luulen kyllä että uppoaa hyvin. Kesällä sitten tytöt järjestivät naapurin tytön kanssa oman sirkuksen, johon kutsuttiin kymmenkunta kaveria venhempineen. Tytöt itse koko idean keksivät ja ei voinut muuta kuin antaa mennä... Puolisen tuntia esitykset kestivät juontoineen (nekin suunnittelivat itse ja taiteilijanimet esityksiinsä) ja jälkeenpäin oli mehu- ja keksitarjoilu.. Sirkusta leikkivät muutenkin aika paljon viime kesänä. :heart:
Pitääpä likalle ostaa vähän sirkustarvikkeita kesäksi :D
 
Tänään ajelenkin kuomuperäkärryn kanssa naapurikaupunkiin, jätän sen pakattavaksi (osittain autan itse) sillä välin pitäis juosta Lindexit, postit ym kaupat lävitse ja raahata se kärry perässä :LOL:

Oon hengenvaarallinen kuski..

Heräsin yöllä kolmeneljä kertaa vessaan 6 tunnin aikana, huhhuh, kympiltä neuvolaan!

kleo ja tilli 31+4
 
VatkuliPalli
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
täällä rinnukset muuten ihan märät. ja mulla on muutenkin muuttuneet kipeiks taas. semmonen samanlainen fiilis ku sillon alussa. |O toivottavasti imetys onnistuis tällä kertaa tosi hyvin. viimeks maito loppui kun kolmonen oli 5kk. :'( kauheesti on kyllä varustus kasvanukkin. :D

Joo mulla täällä semmonen vika että aluslakanat mun molemmilta puolilta maidossa ku ne valuuuu... Mulla oli esikoisesta niin paljon maitoo että olis varmaan riittäny varsinhyvin koko tyksin lastenosaston vauvoille :D eipä mulla kyllä esikosta tullu mitään maitoo ennen ku vasta sairaalassa...

Se olis sitte huomenna uus viikko ja enemmän vaivoja taas :D no toivottavast ei nytsentään mut oottelen jo kesää innolla että sais kääryleen sylkkyyn hemmoteltavaks :D (ja et pääsen uimaan ilman patteria kitoos) :D
 
Mulla on tullu se mahdoton väsymys takasin! :eek: Eilen nukuin 2 päiväunet, ja illalla ei ollu minkäänlaista vaikeutta saada unen päästä kiinni. Nyt istun tässä silmät ristissä... :/ Normaalia?? Tai kohtalotovereita??

Yöt nukun vaihtelevasti hyvin tai huonosti. Levottomat jalat vaivaa, magnesiumia syön niihin, mutta ei se joka ilta auta. Ja voi jessus, miten kovalle se vetää mahan!! Vaikka sen pitäis olla toisinpäin... :xmas: Kyljellään olen nukkunu, ei muuten pysty.

Mä en enää malta odottaa, että saadaan tää vauva syliin! Tuntuu, että viikot vaan menee hitaammin, kun la lähestyy!! Minni on nykyään niin ihanan aktiivinen massussa vastailemaan mulle, mutta jos joku muu erehtyy kokeilee vatsaa, niin heti se lopettaa liikkumsen, ja jää kuulostelemaan, että kuka siellä. Miehen käteen se on alkanu tottua, ja mies onkin tässä muutamat hurjat rallit päässy todistaa... :heart:
Illalla taas supisteli kiitettävästi, 10min välein ihan kunnon suppareita parin tunnin ajan. Pötköttelin ja join paljon vettä, niin rauhottu ne sit lopulta, mut jos ei olis rauhottunu, niin olisin varmaan kohta sit soittanu synnärille asiasta.

Vauvatarvikkeista on kaikki muu valmiina, paitsi oliiviöljy kylpyöljyksi, ja kehdon pinnasuojat. Ne on anoppilassa tulossa tänne, kunhan anoppi ehtii ommella ne kasaan (pienentää ).
Mun on pakko lähtee pötköttää vähäksi aikaa, huono olo alkaa tulla. Taas näitä aamuja... :kieh:
Sisu ja Minni 33+4
 
Talvis & MM83 tosi hyvä jos sen prosentin saa oikeesti alemmas, kai ne yrittää siellä verotoimistossa vaan houkutella että ihmiset tekisin sen muutosverokortin, mutta aika pöllöä että sanotaan että vähintään 20% menee ja sit ei meekkään! Toi 20% on tosi paljon koska opintotuestakin menee vain se 10%. Mutta onneksi saa sitten veronpalautuksena takaisin jos maksaisi liikaa. Mulla menee äippärahasta 24% koska mä ansaitsen vielä tänä vuonna palkkaa elokuulle + bonukset päälle, niin koko vuoden tulot on kuitenkin vielä kohtuulliset kun tipun äippärahalle vasta elokuun puolessavälissä.

Nukkumisesta mulla puutuu molemmat kyljet vuorotellen, sitten kun herään siihen että toinen kylki tai lonkka on ihan tulessa niin kappas pitää lähteä vessaan kun kamala pissahätä. Ja mulla on iltaisin vielä sellaista mukavaa "tippaärsytystä" että jos yksikin tippa jää rakkoon, niin se pitää käydä "päästämässä" koska kutittaa inhottavasti rakossa...joten ravaan ennen nukahtamista parhaimmillaan joku viisi kertaa vessassa.... :LOL:
 
VatkuliPalli
Hemmmmmmetti!!!!

Jos nää supistukset ei lopu sit just nyt ni mä räjähdän ihan totaalisesti!!! :headwall:
Ei mua ne muuten haittaa mut tuntuvat niin inhalta ja pahemmilta ku sillon ku menkat vielä tuli eikö näistä menkkakivuista pääse edes raskaana erooon :kieh:
Onko muilla päivittäin 2-3tunnin välein kipeitä suppareita jotka kestää jumaliuta puol minuuttia ja ei tartte niiden aikana kamalasti liikuskella...

Lähden lenkille josko ne unhottuis...
 
huomenta!
en kerkiä nyt kommentoida yhtään mitään, kohta mäkkärin kautta äitipolille, kontrolliultra pitäs vaan olla mut silti jännittää, huomasin meinaan että mulla on naama ihan turvoksissa, jää kivat kuopat kun painaa sormella, joten toivotaan että kaikki hyvin. viikon verran on päätä särkenyt ja oksennellut oon taas muutaman päivänä :x toivotaan kuitenniin ettei mitään hätää..
tuun sit myöhemmin paremmalla ajalla :wave:

umayya + siiri 32 POKS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Hemmmmmmetti!!!!

Jos nää supistukset ei lopu sit just nyt ni mä räjähdän ihan totaalisesti!!! :headwall:
Ei mua ne muuten haittaa mut tuntuvat niin inhalta ja pahemmilta ku sillon ku menkat vielä tuli eikö näistä menkkakivuista pääse edes raskaana erooon :kieh:
Onko muilla päivittäin 2-3tunnin välein kipeitä suppareita jotka kestää jumaliuta puol minuuttia ja ei tartte niiden aikana kamalasti liikuskella...

Lähden lenkille josko ne unhottuis...

No huh! Älä nyt turhaan itseäsi lenkkeilyllä rasita jos et halua synnärille vielä lähteä... Meinaan, että nuo säännölliset supparithan voivat hyvinkin jo availla paikkoja, varsinkin jos et voi edes liikkua niiden aikana kunnolla. :eek: Minulla ainakin synnytykset ovat sitten käynnistyneet kun olen käynyt kävelyillä suppareista huolimatta, mutta olenkin lenkkeilyä harrastanut vasta loppumetreillä ja synnytys mielessä. ;)
 
Huomenta vaan...

Minä ihan innostuin pesemään ja laittamaan noita baby vaatteita(kun ei muutakaan tekemistä ole täällä kotona)..ja ihan olin unohtanut miten pikkuisia nuo vaatteet ovat ja kuinka hitsin vaikeeta niitä on viikata. Mulla on noita bodeja ainaki sata(no ainaki melkein), yöpukujakin reilusti, housujakin on, puolipotkuja ja tavallisia, mut sukkia ei ookkaan yhtään..mut eihän niil mitkään sukat tahdo ees jaloissa pysyä...no mutta kaipa jokunen pari sukkia pitää käydä ostamassa. Enmä osaa ajatella mitä kesävauva tarvii ku esikoinen synty talvella..ja siitäkin on hei 9vuotta!!

Niih..vaippojakin pitää ostella varmaan jo pikkuhiljaa varastoon..eikä mul ole rasvan rasvaa tai talkkia, muistelen kyl et vimeks (9v. sitten) perunajauhot toimi erinomaisesti...

Autsh, tää mun masuasuki on jotenkin poikittain ja jaloilla työntää tonne kylkeen mukavasti. Tää on sit niin vilkas tapaus tääl mahasa et ihan välillä jopa ottaa päähän kun ei nää liikkeet oo enää sellasii pienii hentosia vaan kunnon potkuja jotka sattuu ja tuntuu ikäviltä.(hyppii varmaan hyppynarua napanuoran kanssa, ja tekee kuperkeikkoja).

Kaipa mää tästä ryhdistäydyn ja meen pukemaan ja lähen körötteleen kauppaan ennenku poika tulee koulusta kotiin. Seuraava neuvola onki vasta perjantaina, samoin sokeriras.koe on silloin...iik.


:wave: mammaM + babyboy 31+4
 
VatkuliPalli
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Hemmmmmmetti!!!!

Jos nää supistukset ei lopu sit just nyt ni mä räjähdän ihan totaalisesti!!! :headwall:
Ei mua ne muuten haittaa mut tuntuvat niin inhalta ja pahemmilta ku sillon ku menkat vielä tuli eikö näistä menkkakivuista pääse edes raskaana erooon :kieh:
Onko muilla päivittäin 2-3tunnin välein kipeitä suppareita jotka kestää jumaliuta puol minuuttia ja ei tartte niiden aikana kamalasti liikuskella...

Lähden lenkille josko ne unhottuis...

No huh! Älä nyt turhaan itseäsi lenkkeilyllä rasita jos et halua synnärille vielä lähteä... Meinaan, että nuo säännölliset supparithan voivat hyvinkin jo availla paikkoja, varsinkin jos et voi edes liikkua niiden aikana kunnolla. :eek: Minulla ainakin synnytykset ovat sitten käynnistyneet kun olen käynyt kävelyillä suppareista huolimatta, mutta olenkin lenkkeilyä harrastanut vasta loppumetreillä ja synnytys mielessä. ;)

Hmmm, no jos mä mietin lenkkiä uusiks. Kävin polilla niiden takia tossa joku aika takaperin ja ne sano ettei mitään huolta paikat alkanu kypsymään jo mutta ei silti täydy ressata itseään rajottamalla päivittäisiä touhujaan. Vaikka en kyllä päivittäin käykkään lenkillä :D
 

Yhteistyössä