~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Perhevalmennuksessa kävin esikoisen aikaan pari kertaa ja nyt en oo menossa, sinne sairaala vierailulle voisin ehkä mennäkin kun sielä on remppa valmistunu sen jälkeen kun esikoinen synty :whistle:

Esikoisen synnytyksessä sain ensi sen jonku piikin persuksiin mut se vaan pahensi kipuja |O sit sain onneks epiduraalin ja nukuin niin kauan et sai alkaa ponnistaa :D eli epiduraalin aion ottaa jos vaan saa/kerkiää :)

noppispoppis & toukkis 31+3 :heart:
 
Joo,en tiiä mikä tässä iskee,v:tuttaa nuo arvot ihan sikana :headwall: Tuntuu vaan niin tyhmältä rojottaa tuolla sohvan nurkassa ja lipittää vettä...mullahan oli se neidin huoneen tapetointi urakkakin kesken...saa mies luvan alkaa sitä tekeen...oli pakko lopettaa mykkäkoulukin tänään,et saan vähä sympatiaa osakseni :LOL: Oon varmasti lipittäny kaks litraa vettä,ja kyl sen huomaa,et munuaisissa häikkää kun kusta ei kuitenkaan tule paljoakaan...mä sain kotiin silloin jokunen vko sitten niitä liuskoja millä mitataan proteiinit,ni äsken sain tulokseksi "hieman"+ .täytyy tovoa et tämä veden lipittäminen auttais..Hih,arvatkaa vaan et onko sitten yöllä taatusti juostavat kusella... :whistle:

la bebe mut onko se sit niin,et jos annan mennä sillä 20% :lla niin olisi odotettavissa palautuksia ens vuonna?mä oon ihan ummikko näissä veroasioissa,katon aina kun tulee uudet verokortit,et paljonko siihen laskettu vero% ja sit lisään siihen aina hyvän miehen lisää,et varmasti saan takasin... :kieh: mut tuo oma verokortti äitiysrahoille on kyl aika näppärä...täytynee laittaa korvan taa...

pitäskö mun tämän lepäilyn jälkeen alkaa laittamaan vihdoin nuita vauvanvaatteita lipastoon...tiiä vaikka tässä tulee lähtö sairaalaan ja kaikki laittamatta...ja makurikin pitäs vielä rempata....pessy olen kaikki,mut ne on laitettu takas laatikoihin,kun tytön lelut on vauvalipastossa....

Hih,kävin äsken meidän 6v neidin kampaamossa,jonka nimi oli "kampaamo limanuljaska" (juu,tuon nimisessä liikkeessähän käy ilomielin :$ ). istuin ja pidin silmiä kiinni ja heittäydyin hemmoteltavaksi,niin yks kaks kuului,raks!!!ja tyttö oli leikannut oikeilla saksilla mun takahiuksista aimo palasen...eilen just kävin kampaajalla ni tytön mielestä mun takahiukset oli jätetty liian pitkiksi...en oo uskaltanu vielä katsoa peilistä :/ toivottavasti toispuoleiset leikkaukset on muodissa :LOL:

Mut nyt lipittään vettä,meneehän sekin perjantaipullosta :snotty:
 
Eip oo tännekkään vielä veroehdotuksia sadellut..

Mies on ollut aivan ihana nyt kun tuossa otettiin yhteen vähän aikaa sitten. Se tilas mulle netistä korvikset ja kaulakorun samaa sarjaa ja eilen osti mulle kameran! Mun vanha kamera on vissiin mennyt rikki kun sillä ei saa kuvaakan otettua vaikka on ladatut patterit. Mutta nyt kelpaa ottaa kuvia :)

Meillä alkoi tänään kylppäriremppa. Nyt olis jo yksi seinä laatoista pois ja saunastakin yksin seinä revitty irti. Mulla ollut pari päivää vapaata töistä ja ihan hyvä niin. Oon ollut aika väsynyt vaikka kuitenkin aina aamusta höyrypäällä teen kaikkee :) Selkä ollut vähän kipeä... Mahakin on alkanut kasvamaan ja nykyään jo vähän kenkien laittokin on vaikeampaa ainakin vasempaan jalkaan :D Mut onneks enää viisi päivää töitä ensi viikolla ja sitten ei tarvi mennä enää!!!

Mua ärsyttää että ei ole mitään perhevalmennuksia täälläpäin... vois tehdä ihan hyvää semmoinen. Väärissä paikoissa ne säästää.

MM83: Meillä on kans muurahaisia...

L&jäbä 32(33)+3
 
vitsi et te kirjotatte paljon!!! ei ehdi kunnolla lukee, saati sitten ite kirjottaa mitään!! :)

tääl on alotettu kans valmennus. vaikutti ihan asialliselta tätiltä, joten innolla odottelen jatkoa. tai siis muutenhan en nyt niin kaipaa tietoa, mut pitäis saada selville sairaalan normitoimenpiteet ynnä muut synnytykseen liittyvät jutut, et tietäis jo valmiiks miten asennoitua. tai et pitääkö viel lähtee tässä vaiheessa ettimään uutta synnäriä... :| mies ei ollu mukana, mut ajattelin sen kyl raahata sinne useemman kerran. sittenpähän kuule jutut ammattilaisen suusta, ku minuu se ei aina tunnu uskovan... ja sit jumppa mitä tehdään on kans ihan jees ja niitä harjotuksia pitäs sit tehä läksyinä kotonaki.

:attn: selällään nukkumisesta sen verran, et täällä etelän lääkärit miulle sano et raskaana ollessa, kun massu alkaa jo painaa, voi selkärangalle ja häntäluulle olla todella haitallista nukkua selällään. eli siis raskaana ollessa selkää kaartuu luonnollisesti vähän enemmän mutkalle ja on haitallista jos sitä sit öisin "suoristaa" selällään nukkuen. voi kuulemma aiheuttaa todella pitkäaikasia selkäongelmia. toi selvis kun valitin et jalat puutuu ja turpoilee ja tohtori totes ihan suoraan et lopeta selällään nukkuminen. ja ite ainaski pystyin sen suurimmaks osaks lopettamaan eli siis jotenkin selällään nukkuessa havahdun just sen verran enemmän, et tajuun kääntyy kylelleen. ja jalat ei muuten enää puudu eikä turpoo! :) joo, ja vaikka en heräiskään siihen selällään oloon, herään kyl sit vessahätään. mie oon niitä jotka juo yli 3l vettä päivässä ja vessassa käyntien määrä on sit tietty yötä myöten sen mukanen... :D

ite haluaisin luomusynnytyksen. en yleensä käytä mitään lääkkeitä, en edes vitamiineja, joten vieraalta tuntuu koko ajatuski lääkkeellistää synnytys. tottahan miun pitää tietenki valmistautua siihen, et jostain syystä kaikki ei mee normaalikaavan mukaan ja et pitää tehä sellasia toimenpiteitä mitä en alunperin halunnu, kuten epiduraali + eppari. ottaa vaan aika koville yrittää miettii noin, mut pikkuhiljaa tässä muokkailen mieltäni...

äiti muuten kovasti suositteli aquarakkuloita, mut kun en toistaseks edes tiedä mitä kaikkee sairaala tarjoaa. :/ oon kyl melko valmistautunu siihen, et mitään apuja ei ole tarjolla, joten kaikki ekstra tulee sit olemaan plussaa. synnärin uus synnytysosasto avataan joskus tän vuoden puolella, mut tuskin ennenkun mie synnytän. siellä uudella puolella onki jo varmaan pelit ja vehkeet luomusynnytykseen ammeita myöten, mut synnytysvalmennuksen kätilö ainaki valittelee kovasti resurssien puutetta nykyisellä osastolla. voin vaan kuvitella pahinta... :/ noh, itseasiassa miun suurin toive on et sais synnyttää rauhassa, joten todellakin, kaikki muu onki sit vaan jo plussaa.

nyt takas töihin! onneks asennoiduin jo heti aamusella, et tänään menee pitkään. sain hyvällä omalla tunnolla lueskella päällisin puolin teiän juttuja ja kirjottaa jotain itekki. :whistle:

caisachu, jolla viikot hukassa. peräpäätä pitelen, joten vähemmän kun muut. :p
 
Heippa!
Oliko se niin että meidän jengi saa marttojen villasukat meidän kirpuille? Musta koko Suomen vauvat jotka syntyy tänä vuonna niin saa sellaiset =)
SUKUPUOLI, älkää nyt hyvät ihmiset alkako tota ettei vauva oliskaan se mitä on "luvattu"... meillä on KAIKKI IHAN TYTTÖJEN JUTTUJA. Jos vauva oliskin sitten poika niin kaippa pitäis vaan yrittää laitoksella vaihtaa jonkun kanssa =)
Toi sukupuoli näkyi kyllä 3d/4d ssä, viikkoja oli varmaan jotain 22, ja erittäin kokenyt yksityislääkäri, joten kyllä sen nyt pitäis olla se mitän luvattu...näin itekin kaikki vermeet, mutta...onhan hällä tässä ollut aikaa kasvattaa ulokkeita, hih.

VEROEHDOTUS, ei ole tännepäin vielä tullut, multakin puuttuu siitä osan vuoden matkakulut, että ne nyt vähän auttaa jos tulis mätkyjä.
MUSTA VEROJUTTUJA EI VOI VERTAILLA keskenään suoraan, kun toisella saattaa olla esim. isot lainat, ja osan koroitahan saa vähentää tms, että vaikka toiselle riittäis joku prossa niin automaattisesti ei toiselle, riippuen just kaikista vähennyksistä jne.

SYNNYTYSVALMENNUKSEEN, en ole menossa, ekan kanssa olin ja kaippa se sillon 12v sitten oli ihan ok, tosin tärkein anti oli mustakin se laitoksella käyminen.

SYNNYTYS, luonnollisesti mennään täälläkin, ekasta sain jonkun puudutuksen josta ei ollut mitään vaikutusta joten sisullakin päästin että ollaan sitten muutoinkin kokonaan ilman =) ja pelkkä suihku ja liikkuminen on mua auttanut. Mitenkään ehdoton en nyt kumminkaan ole, että jos en millään kestä niin sitten otan mitä tarjotaan. Koska nää kolmekin mennyt sentäs aika jees, niin kaippa tääkin sitten. Mulle isoimman lapsen synnytys oli helpoin =) tosin sillon edellisestä olikin aikaa vaan kaksi vuotta joten kaippa senkin takia helpompaa (ja olin ite sillon tosi timmissä kunnossa...)

Kuka just kirjoitti että kaksi ekaa lasta syntyi ennen la ja kolmas meni yli =) niin mulla sama, vaikka tosiaan niitä suppareita on ihan tajuttomasti niin silti ihmeesti ipanat pysyy tuolla masussa, vika meni tosiaan viikon ylikin. Saa nähdä miten tää sitten.

HOROSKOOPEISTA, en siis mitenkään niihin usko, mutta kaippa nää vauvat pääosin on kaksosia, millaisias ne kaksoset siis ovat? Nimen perusteella niillä on kaksi "luontoa". Meidän perheesssä on hauskaa kun kaikki muut on aika "villejä" horoskooppeja (leijonia 2, härkä, skorppioni) ja mies on vaan rauhallinen kalat =) en tunne yhtään kaksosta, joten niistä ei kokemusta =)

Ihmeen halpoja poistoja kaupossa tällä hetkellä, henkka ja maukka myy vaikka mitä parilla eurolla, kappahll myi puoleen hintaan kaikki alennetut jne... löytyi ihania vaatteita halvemmalla jopa kun kirppikseltä, eikä mitään turhaa tarttunut mukaan vaan ihan tarpeeseen.

Meinaatteko pärjätä näillä äippävaatteilla loppuun asti? Itse vähän niin suunnittelen kun ei enää montaa viikkoa ole jäljellä ja kesään päin mennään. Uskon että nää housut mitkä on niin mahtuu loppuun asti ja paidat nyt riittää aina. Bikinit piti ostaa kirppikseltä yksi päivä kun en viittiny ostaa äippäuimapukua (no jos olis ollut kirpulla niin olisin voinut ostaakin) kun piksut sai parilla eurolla ja ne käy hyvin, hauskan näköinen kun valtava masu siellä kankaiden välissä pullottaa =)

nyt pitää lopettaa puheripuli, anteeksi kirjoitusvirheet....

kekkeri 33+5 ja enää 4 työpäivää jäljellä...
 
Piti vielä lisätä, että tänään kuulin juuri yhdestä tutun tutusta jonka vauva oli näihin aikoihin kuollut kohtuun kun istukka oli revennyt...järkyttävän pelottavaa kun ihan aikuisten oikeesti raskaudessa voi aina sattua jotain. Sitten kun se vauva on siinä kainalossa niin sitä on jotenkin helpompi suojella.
Kysyin neuvolatädiltä myös siitä että jos vaikka napanuori olis vauvan kaulan ympäri tai muuten jotenkin piukalla... niin hän lohdutti että sitten noi sydänäänet olis todennäköisesti heitteleviä eikä tasaisia jne...

Mutta silti, vaikka olo on luottavainen niin välillä kyllä hirvittää

(eikä noi kaikki synnytysohjelmat kauheasti auta kun monesti niissä vauvoilla on vaikka mitä, just jollainen oli suolet kropan ulkopuolella jne jne)

kekkeri
 
tinni ja ryhis se Kela juttu menee niin, että Kela ottaa aina vähintään 20% veroa äitiysrahasta vaikka palkkatulon veroprosentti olisi pienempi. Eli aina vähintään 20%. Eli jos sulla olisi palkan veroprosentti vaikka 16% niin Kela ottaa silti tuon 20%. Mutta jos sulla on esimerkiksi palkan veroprosentti 25% ja et siis toimita Kelalle etuutta varten omaa verokorttia, niin Kela käyttää tuota palkan veroprosenttia (jonka se saa suoraan Verohallinnosta) ja lisää siihen vielä kaksi prosenttia eli silloin äitiysrahasta menee veroa 27%. Tässä on se juju, että kannattaa aina melkeinpä tilata se verokortti sitä äitiysrahaa varten, varsinkin jos oma veroprosentti palkasta on tällä hetkellä ENEMMÄN kuin 20 %. Tämä siksikin että veroprosentti äitiysrahaa varten lasketaan koko vuoden tuloista, jolloin veroprosentti saattaa yleensä pudota tuota äitiysrahaa varten, koska palkkaa varten arvioitu veroprosentti on laskettu niin että olisit koko vuoden töissä. Useimmilla kuitenkin vuositulot jää pienemmiksi, koska tuo äitiysrahahan on pienempi kuin normaalit kuukausitulot => vuositulot yhteensä palkkoineen ja äitiysrahoineen jää pienemmiksi kuin nykyinen arvioitu vuositulo johon palkan veroprosentti perustuu.

Kannatta vaan tilata vaikka netissä se verokortti Kelaa varten - ei siitä mitään haittaa ole, menee sitten ainakin oikein =) ja Verohallinto toimittaa sen verokortin suoraan Kelaan eli ei tarvitse itse tilata sitä ensin kotiin ja sitten kiikuttaa Kelalle. Kätevää!

Tämä siis miten minä olen asian ymmärtänyt kun selvittelin tätä taannoin Kelan kanssa :xmas:
 
kekkeri mulla on ollut jo pitkään vaikeuksia housujen kanssa, en ole normisti mikään kovin iso n. 53 kg oli lähtöpaino ja nyt tullut yhteensä 9,6 kg painoa lisää ja mulle menee nippa nappa henkkamaukan äitiysfakut kokoa 42 - lahkeet on ihan ok, mutta tuo vyötärö!!! Ja ostin ne joskus viikolla 23 ja kun kokeilin sillon saman mallin kokoa 36 niin jumittu reisiin :eek: Mun normaali vaatekoko on 34 tai 36 enkä koe että olisin kovin paljoa lihonut muualta kuin mahasta ja mitä nyt ehkä takabaksi ja reidet toki vähän levinnyt..eniten kiristää se vyötärösauma missä farkkun nappi kun mun maha on tosi tosi alhaalla ollut koko ajan ja kasvanut vaan suoraan eteen...sellaset vanhat äitiysfarkut jotka sain lainaksi joissa ei ole sitä kangasresoria mahan päälle vaan farkkukangasta koko matka kainaloihin :LOL: , niin on kokoa 36 ja hyvin menee päälle. En tajua vaan tota henkkamaukkaa, että miksei ne voi tehdä äitiysvaatteita tai niitä housuja silleen että joku koko 36 olisi mammamalliston housuissa nyt kuitenkin vähän fiksattu väljemmäksi :p

Tai sitten mä oon oikeesti tankkeri ja sokaistunut omalle ruumiilleni :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja la bebe:
kekkeri mulla on ollut jo pitkään vaikeuksia housujen kanssa, en ole normisti mikään kovin iso n. 53 kg oli lähtöpaino ja nyt tullut yhteensä 9,6 kg painoa lisää ja mulle menee nippa nappa henkkamaukan äitiysfakut kokoa 42 - lahkeet on ihan ok, mutta tuo vyötärö!!! Ja ostin ne joskus viikolla 23 ja kun kokeilin sillon saman mallin kokoa 36 niin jumittu reisiin :eek: Mun normaali vaatekoko on 34 tai 36 enkä koe että olisin kovin paljoa lihonut muualta kuin mahasta ja mitä nyt ehkä takabaksi ja reidet toki vähän levinnyt..eniten kiristää se vyötärösauma missä farkkun nappi kun mun maha on tosi tosi alhaalla ollut koko ajan ja kasvanut vaan suoraan eteen...sellaset vanhat äitiysfarkut jotka sain lainaksi joissa ei ole sitä kangasresoria mahan päälle vaan farkkukangasta koko matka kainaloihin :LOL: , niin on kokoa 36 ja hyvin menee päälle. En tajua vaan tota henkkamaukkaa, että miksei ne voi tehdä äitiysvaatteita tai niitä housuja silleen että joku koko 36 olisi mammamalliston housuissa nyt kuitenkin vähän fiksattu väljemmäksi :p

Tai sitten mä oon oikeesti tankkeri ja sokaistunut omalle ruumiilleni :LOL:

Kerrankin kuulen että jollain muullakin on sama ongelma noiden vaatteiden kanssa. Mun maha myös kokonaan tuossa edessä tiiviinä pallona, selän puolelta kun katsoo niin ei edes tajua että odotan. Ihmiset ihmettelee et missä ne mun 20kiloa (lähtöpaino 55kg/166cm) on vaikka kyllä itse näen jaloista että niissä on ainakin sitä ylimääräistä massaa. H&M:n äippähousut on mitoitukseltaan jostain ihan hanurista tai ei oo tälle kropalle tehty.

Jos nyt yliajalle mennään niin mä kuljen varmaa alasti sit kesäkuun :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Piti vielä lisätä, että tänään kuulin juuri yhdestä tutun tutusta jonka vauva oli näihin aikoihin kuollut kohtuun kun istukka oli revennyt...järkyttävän pelottavaa kun ihan aikuisten oikeesti raskaudessa voi aina sattua jotain. Sitten kun se vauva on siinä kainalossa niin sitä on jotenkin helpompi suojella.
Kysyin neuvolatädiltä myös siitä että jos vaikka napanuori olis vauvan kaulan ympäri tai muuten jotenkin piukalla... niin hän lohdutti että sitten noi sydänäänet olis todennäköisesti heitteleviä eikä tasaisia jne...

Mutta silti, vaikka olo on luottavainen niin välillä kyllä hirvittää

(eikä noi kaikki synnytysohjelmat kauheasti auta kun monesti niissä vauvoilla on vaikka mitä, just jollainen oli suolet kropan ulkopuolella jne jne)

kekkeri
Mulla on kaksi tuttua, vanhaa työkaveria samasta työpaikasta, joilta on vauvat kuollet. Toisella synnytyksessä johonkin kromosomijuttuun ja toisella on kuollut kohtuun tavallaan kätkytkuolemana johon syytä ei selvinnyt. Ne on vaan niitä hirvittäviä tapauksia joita ei todellakaan kenellekkään toivoisi saatika itselleen tapahtuvan, joskus niitä vaan käy. Ja välillä tuntuu että ne sattuu juuri niille ihmisille, jotka eivät sitä todellakaan olisi ansainneet....



 
joo mullakaan ei takaa huomaa mahaa olleskaan, mä oon kans alasti sitten äitiyslomalla B) ..vielä vähän töitä et pitää jotain ryysyä olla päällä. henkkamaukka tekee näköjään silleen että ne otta normifarkut hyllystä ja joku ompelee siihen mahan kohdalle sen kangasresorin (joka muuten kristää ja on tosi tiukka) ja sitten ne on silleen että cool mammafarkut voila! Et ei saa masentua jos oikeesti siellä ei mene kuin suurin koko päälle :D

no nyt mä tuhlaan tätä palstaa ja kirjoitan liikaa...tähänhän jää ihan koukkuun hei, miksette aikaisemmin kertoneet :xmas:
 
la bebe Tai sit sen ihmeen resoori ei edes pysy tän mun kummun päällä vaan valahtaa koko ajan alas :D Täällä ollaan jo äitiyslomalla mut en silti haluais koko aikaa kulkea verkkareissa niin ottaa päähän noi vaateongelmat :whistle:

Mä kans ihastelen Lissulin aikaansaannoksia, upeat =)
 
HelloShitty
vau caisachu!!!!!!! tuollla kelpaa kyllä synnyttää! :eek: =)
Lissuli; ihana hoitonurkka!!!! voi kun vois itekin alkaa laittaa noi mestat kuntoon. täällä on niin ahdasta ettei ihan vielä viittii. ja mistäs sen tietää jos kävis tsägä ja sais sen isomman kämpän...yeah right! :kieh:

oli tosi omituista herätä aamulla kun aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta mutta sitten kun näkee maa ja katot niin ihan kuin joku ois levittäny puuterisokeria joka paikkaan. toivottavasti tää on se pelätty takatalvi. :LOL: tulis jo ihana lämmin sää ja kesä. :heart:

HS ja Jools rv 33+2
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhtis:
Kerrankin kuulen että jollain muullakin on sama ongelma noiden vaatteiden kanssa. Mun maha myös kokonaan tuossa edessä tiiviinä pallona, selän puolelta kun katsoo niin ei edes tajua että odotan. Ihmiset ihmettelee et missä ne mun 20kiloa (lähtöpaino 55kg/166cm) on vaikka kyllä itse näen jaloista että niissä on ainakin sitä ylimääräistä massaa. H&M:n äippähousut on mitoitukseltaan jostain ihan hanurista tai ei oo tälle kropalle tehty.

Jos nyt yliajalle mennään niin mä kuljen varmaa alasti sit kesäkuun :LOL:
no hei..kesällä ei tarvii bökät vaan riittää et joku iso tunika tai hellemekko mahtuu. ei me kuitenkaan paljoo juhannuksen yli voida olla kasassa. ;)
 
Levoton strutsi sanos muuta,mulle olisi melkoinen shokki,jos nyt paljastuisi että masuvauva oliskin poika :eek:

la bebe kiva kuulla sustakin =)
Synnytyksessä luultavasti otan sen epiduraalin,muista piikeistä sun muista ei ole ollut mulle mitään hyötyä.

HS no hyvä ettei ole kiloa enempää painoa tullut =)
Mullahan on rv 35 seuraava neuvola,alankohan mä sitten siitä lähtien käymään viikon välein neuvolassa,nastaa :D
Ja mua niin ärsyttää vieläkin noi mätkyt,nyt sain selville miksi ylipäätänsä niitä mätkyjä sain :headwall:


Niin tuli mieleen,että paljonko te maksatte äippärahasta veroa?
Mulla menee 26%,pitäisköhän sitä mennä sittenkin laskettaa,ettei tuu taas mätkyjä :kieh:

Ryhis paljonko sä tuut saamaan äippärahaa kuukaudessa?
Kivan kuuloinen kampaamo teillä :D


Mullakaan ei ole todellakaan paljon noita mammavaatteita,uskoisin että en ole enää montaa viikkoa kasassa B)
L-koon kesävaatteita pitää muutamat ostaa,millois nettiputiikkeihin tulee alennukset?
Toki kun vauva syntyy,niin maltillisesti alan tiputtaa painoa pois :p

BV ja P 33+6
 
Kiitos vaan :) Laittakaahan muutkin kuvia vauvahuoneista! huone tuntuu vielä jotenkin niin tyhjältä kun pinnasänky puuttuu, vaikka ehkä aluksi sen sängyn pistän meidän makkariin.

Siis, meneekö äippärahasta veroa automaattisesti yli 20% vai meneekö se siis sen työprosentin mukaan jos ei ota sille omaa verokorttia?? Pitäis varmaan selvittää asiaa jostain.

Nyt tuli porukat kyläilee = remontoimaan, joten hei ja hyvät viikonloput!!!

L&jäbä
 
Vielä piti tulla kertomaan,et eilen ostettiin ainut puuttuva tarvike, cragon autobay jalustalla.

Tänään oon silittänyt kaikki loput vauvan vaatteet hoitokaappiin ja silitin äidin tekemät röyhelöt äitiyspakkauslaatikkoon.

Vauvaa nukuttelen siinä sit päikyille,yöt tulee nukkumaan vieressä.

Mä en oo ostanut kuin 2 äitiyspaitaa ja masutuubin,mul menee yhä yhtiä farkkuja lukuunottamatta kaikki omat housut.

Noihin äitiyspaitoihin olin loppujen lopuksi muuten tosi pettynyt,vaik materiaali onkin kiva päällä,niin teksti kului molemmista pois liki kokonaan ja 2. pesun jälkeen :/

Nyt ois siliteltävä vielä mummun hautajaisvaatteet valmiiksi hengareihin.

Ainiin ja nyt lopuksi kysymys mikä mun piti kysyä jo eilen...

Onko kellään kokemusta parvorokolle altistumisesta raskaana?

Meillä nimittäin 8v tytöllä oli se ja jouduin itse verikokeeseen,jos tutkitaan onko mulla ollut joskus se...Vastausten saaminen kestää 16 päivää :eek:

Täytyy muistaa kysyä tarkemmin äippäpolilta asiasta tiistaina.
Kätilön kans soiteltuani hän sanoi,et yleensä ei ole mitään haittaa vauvalle,kun raskaus on mennyt yli 24 raskausviikon,mut kyl hiukan jäi mietityttämään kuitenkin.

nyt on pakko jatkaa siivouksia ja silitystä,mies on esikoisen ja pikkutyttöjen kans vauvauinnissa ja tän parempaa aikaa touhuta rauhassa ei tule.

A-Mam ja Mimmi rv 33+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Onks kukaan joutunu hakemaan sairauspäivärahaa??

Mammanpojat ja pikku kolmonen 29+4 :heart:
Minä :wave: Helmikuun alusta äitiysloman alkuun saan kelalta sairaspäivärahaa. Tosin olen hakenut ne pätkissä, kuten saikkua on jatkettu..

Mulla flunssa vain jatkuu :kieh: Eilen illalla sitten menin käymään sairaalassa päivystyksessä kun en enää uskaltanut olla kotona. Mikä olisikaan mukavampi tapa viettää perjantai-iltaa sairaana kuin sairaalan käytävällä istuminen.. Flunssani on ilmeisesti virusperäinen, joten lääkkeet eivät oikein tepsi. Pääsin onneksi yöksi kotiin, mutta sitä ennen sain hengitellä ventolinea (avaa keuhkoja). Nyt mies lähti ostamaan sitä reseptillä lisää.. Vaikka tärisinkin ventolinen (sivu-)vaikutuksesta, oli hetken ihana tunne saada hengitettyä. Hengittäminen ja nieleminen tosin tekee tuskaisen kipeää, mutta pitää vielä jonkin aikaa kestää...

Vauveli on potkiskellut varsinkin eilen ihanan kovasti ja ilmoitellut itsestään, eli en vielä turhan paljon joutunut pienen voinnista huolimaan. :heart: Neuvolan täti tosin neuvoi hakeutumaan herkästi lääkäriin, että pieni saa riittävästi happea, kun en oikein kykene täysillä hengittämään.. Jospa tuo lääke auttaa siihen. =)

Taas alkaa uuvuttaa sen verran, että pitää mennä pötköttelemään..
Aurinkoista viikonloppua :wave:
 

Yhteistyössä