~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Mulla ei kamalaa onkelmaa oo ollu nuitten H&M MAMA malliston housujen kanssa.. mustat ja valkeet on, mustat kokoa 40 ja ne on ihan ok ja valkoiset on joustavammat niin ne on 38.. Mä en tajua miten voin mahtua kokoon 38 kun painan sen 80 kiloo.. En mä kyllä näytä että painaisin niin paljoa.. Mutta kyllä tuntuu :( Ei jaksa kävellä mihkään, nilkoissa kamalat painaumat sukista, sormuksia ei voi nakeissa pitää :/

Hurahtaisi nopeesti nyt tää kuukausi loppuun niin vois sanoo et vauva syntyy ens kuussa :D

En mä muuten niin kamalan väsy enää oo.. Mahakaan ei oo kamalan iso kun ei se kasvanu oo muutamiin viikkoihin niin olo ihan ok.. autolla tosin en uskalla enää ajaa.. näkö on ihan ku katsois huurulasin läpi.. mutta maanantaina ite pitää ajaa neuvolaan ja naapurikaupunkiin, jännittää!!! :eek:

Syömään appivanhemmille tänään =)

kleo ja Sara tilliäinen 31+2
 
Sukupuoli kerrottiin meille rakenneultrassa ja oli sen verran varman olonen täti, että tuskin sille pippeliä on kasvanu enää :D Ultraaja oli sellanen vanhempi täti, jolla varmasti kokemusta ja sano, että: "Kyllä se tyttö on eikä muuks muutu.." =)

Veroehotusta ei oo näkyny.. Viime vuonna tuli n.150 ? mätkyjä :kieh:

Synnytysvalmennusta ei ees tällä kertaa neuvolasta ehotettu.. Esikoisen odotuksen aikaan käytiin muutaman kerran, mutta oli musta aika turhanpäivästä.. :snotty:

Synnytys fiiliksen mukaan... Otan mitä tarttee enkä mieti, että oonpa huono ku en kyenny luomuna synnyttää, siis jos en kykene :D

( . ) Yöheräilyt on alkanu taas prkl.. Monta kertaa yössä herää ja kaameita painajaisia ja synnytysunia alkanu näkee taas :|

Jalkoja on on alkanu kivasti turvottaa jo ja sormetkin turpoo välillä :kieh:

Ei kait tässä tällä kertaa muuta, mukavaa päivänjatkoa kaikille! :flower:

MiNiMaM ja tyllerö 33+0 POKS!
 
Heips!
Yöt täälläkin aina välillä kökköjä. Eilen just jouduin valvoon kahteen kun oli tukala olo, enkä saanut nukuttua. Aamulla piti herätä "jo" ysiltä kun piti yksi lapsi viedä leirille. Yleensähän herään seiskalta kun menen töihin että sikäli toi oli myöhään, mutta olisi vielä uni maistunut.

Oletteko muut käyneet uimassa? Mä en oo kuukausiin voinut enää uida kun supparoi niin paljon, mutta käydään muuten uimassa monta kertaa viikossa, lapset tykkää ja ite nautin kun "kellun" siellä ja voi tehdä kaikkia liikkeitä jne. Jotenkin ihana kun siellä on notkea ja kevyt ja supparit yleensä vähenee siellä lilluessa. Varmaan käyty noin 4 kertaa viikossa. Toivottavasti ei ole paikat auki, ettei mitään bakteereita menis mihinkään...

Seuraava nlo on puolentoista viikon päästä, sitten tuleekin käynnit jo viikon välein, ekana ton neukun jälkeen on lekuri, ihan jännä mennä sitten sinne, kuulee kumminkin enemmän taas vauvasta, asennosta, ehkä koko arviota ja missä kunnossa paikat on synnytyksen kannalta.

Ihan hyvät fiilarit, huomenna maagiset 34 viikkoa, eli vauvan keuhkot pitäis olla jo aika hyvässä kunnossa.

kekkeri 33+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja la bebe:
tinni ja ryhis se Kela juttu menee niin, että Kela ottaa aina vähintään 20% veroa äitiysrahasta vaikka palkkatulon veroprosentti olisi pienempi. Eli aina vähintään 20%. Eli jos sulla olisi palkan veroprosentti vaikka 16% niin Kela ottaa silti tuon 20%. Mutta jos sulla on esimerkiksi palkan veroprosentti 25% ja et siis toimita Kelalle etuutta varten omaa verokorttia, niin Kela käyttää tuota palkan veroprosenttia (jonka se saa suoraan Verohallinnosta) ja lisää siihen vielä kaksi prosenttia eli silloin äitiysrahasta menee veroa 27%. Tässä on se juju, että kannattaa aina melkeinpä tilata se verokortti sitä äitiysrahaa varten, varsinkin jos oma veroprosentti palkasta on tällä hetkellä ENEMMÄN kuin 20 %. Tämä siksikin että veroprosentti äitiysrahaa varten lasketaan koko vuoden tuloista, jolloin veroprosentti saattaa yleensä pudota tuota äitiysrahaa varten, koska palkkaa varten arvioitu veroprosentti on laskettu niin että olisit koko vuoden töissä. Useimmilla kuitenkin vuositulot jää pienemmiksi, koska tuo äitiysrahahan on pienempi kuin normaalit kuukausitulot => vuositulot yhteensä palkkoineen ja äitiysrahoineen jää pienemmiksi kuin nykyinen arvioitu vuositulo johon palkan veroprosentti perustuu.

Kannatta vaan tilata vaikka netissä se verokortti Kelaa varten - ei siitä mitään haittaa ole, menee sitten ainakin oikein =) ja Verohallinto toimittaa sen verokortin suoraan Kelaan eli ei tarvitse itse tilata sitä ensin kotiin ja sitten kiikuttaa Kelalle. Kätevää!

Tämä siis miten minä olen asian ymmärtänyt kun selvittelin tätä taannoin Kelan kanssa :xmas:
no eipä tämä asia nyt ihan näin ole.. en nyt ihan päässyt sisälle tähän selitykseen, mutta koitanpa kertoa asian niin kuin se on minulle selitetty.

kelan papereissa sanotaan, että minimiverotus äippärahasta on aina 20%. oikeasti voi päästä pienemmälläkin prosentilla!!

esim minun tilanne on tämänlainen:
-opiskelen päätoimisesti, palkkatuloja+opintorahatuloja vuodessa ~15000e. en lyhennä minkäänlaisia velkoja.
-tälle vuodelle sain veroprosentiksi ehdotuksen 12%.
-soitin verotoimistoon ja kysyin että mitä teen, kun jään äitiyslomalle, mites veroasiat sitten. verotoimiston täti sanoi, että sitten kun saat äitiysrahapäätöksen, soittele uusiksi, niin saat uuden verokortin joka menee kelalle.
-varmistaakseni pienemmän prosentin äitiyslomalla, voin maksaa jo alkuvuonna suurempaa veroprosenttia palkkatuloistani. työnantajalle annoinkin lapun, johon itse olin laittanut prosenteiksi 16,5%.

enpä ole vielä tilannut sitä kelalle menevää muutosverokorttia, odottelen kesälomarahojani jotta voin arvioida vielä huhtikuusta tulevat palkkatuloni.

esikoista odottelevien palstalla, jossa myös kirjoittelen, muistan yhden odottajan sanoneen, että koska hän oli edellisenä vuotena ainoastaan opiskellut, niin oli saanut äippärahaan veroprosentiksi vain muutamia prosentteja (en nyt heitä mitään lukua koska varma en ole)

niin juu, huomioitavaa tässä oli vissiinkin se, että ei riitä, jos itse toimittaa jonkun verokortin kelaan. se pitää olla nimenomaan tätä varten tehty muutosverokortti.

pienellä varauksella kelaa kohtaan, itse kysyisin tätä asiaa ensin verotoimistosta, en kelasta. :D
 
Heippa vaan kaikille!
Mä oon ihan poikki, kun oon shopannu&sisustanut muutaman päivän... On se niin rankkaa tuo kaupoissa kävely... No, eipähän tarvi erikseen lähtee kävelylle.

Mistäs täällä olikaan juttua... Äitiysvaatteita mulla on eri kokosia, housut on suurentunut sitten alun. H&M:ltä mahtuu kyllä vaan tosi suuret. Niissä on kyllä normaalistikin paljon koko eroja, ainaki mun mielestä... Paidoista osa on jo jäänyt lyhyiksi, mutta pari sopii vielä. En mä meinaa enää äitiysvaatteita ostella, kesäks pitäis jotain väljempää varmaan...

Synnytystä oon miettinyt, että otan lääkkeellistä kivunlievitystä sitte kun siltä tuntuu. Niin pitkään kun pystyn niin ilman. Luomu ois tietty kiva, mutta se nyt riippuu niin monesta asiasta. Oon kuunnellu synnytä rentoutuneena cd:tä, mutta en mä tiiä onko siitä mitään apua. On sen kanssa kyllä ihan kiva rentoututua välillä, että tuskin haittaakaan. :)

Uimassa en oo käyny, kun oon aika hysteerinen koska enkelivauva syntyi tulehduksen takia, niin nyt sitten minimoin kaikki riskit. Eihän se oikeesti mikään riski ole, jos kaikki on kunnossa ja paikat kiinni, mutta mä nyt oon vaan vähän ylihysteerikko tässä raskaudessa. Se lienee ihan normaalia... Välillä on tullut vaan kova himo uimaan tai vesijumppaan tai jonnekin. Jospa sitten vauvan kanssa joskus. Tykkään tosi paljon uimisesta ja kylpylöistä ja semmoisesta. :)

Meidän vauvan huone on vielä kesken. Eilen sain jopa ommeltua verhot. Olipa tylsää puuhaa. Tapetit laitoin joskus pari kuukautta sitten. Se edistyy silleen pikkuhiljaa... Pinnasänkyä ei ole, eikä tietoo minkälaista ees hommais. Vähän se nukkuminen vielä auki... Onko kellään semmosta riippusänkyä? Mä saan kaverilta sellasen, se tulee kattoon kai kiinni, mutta en mä sitten tiedä nukkuisko siinä aina vai vaan joskus... Pitäis tuo nukkumisjärjestely vielä miettiä ihan kokonaan....

Ja viikkoja tänään 33+2. :heart:
 
Äitiysvaatteista voin kommentoida minäkin sen verran, että en ole h&m:n ä-vaatteissa kyllä törmännyt ongelmiin.. Minusta niihin on kyllä lisätty jonkin verran turvotusvaraa, kun alunperinkin sain ostaa numeroa pienemmät kuin tavallisesta farkkumallistosta. Ja samoilla pökillä menen varmaan loppuun saakka. =)

Aika ovelaa, että Talviksella oli erilaista tietoa kuin toisilla. Kuulostaisi kyllä reilummalta, että saisi myös pienentää veroprosenttia siitä 20%.. Muistelen, että minullekin kelalta sanottiin, että tuo 20% ainakin menee äitiyspäivärahasta. Kysyin hakemusta viedessäni, että pitääkö verokortti toimittaa ja täti vastasi, että he saavat tiedon varotoimistolta suoraan, mutta menee vähintään tuo 20%. Eipähän tule sitten mätkyjä... Toki verotoimistosta tiedetään varmasti paremmin ja veroprosentit voivat sitten pienentyä, mutta jännä että kela sitten tiedottaa asiakkaita näin. :snotty:


 
BV : mulla jää verojen (tuon 20%mukaan) käteen äippärahasta RUHTINAALLISET 795e :LOL: ,tietty ne ekat kolme kuukautta on hieman paremmat rahat,et oisko tonnin huiteilla,vähä reilu,en muista tarkalleen(enkä jaksa kävellä keittiöön asti...vaik ei meillä niiiiin iso asunto ole,et keittiö löytyisi itäsiivestä...) =) joten kyllä tässä leveesti elellään sit vauva-ajat...muistaa kun vuokralla asui,ja oli vielä pienempi tuo äitiysraha,niin oli sitä varaa kuitenkin ostella kaikkea,nyt saa persmutkasta asti repiä ,et pärjäilis...

mammanpojat : mä olen ollut nyt kelan sairauspäivärahoilla jo jonkun viikon,kenties jo kuukauden(menee aika hieman nopsaa :) ) Jäin tammikuun puolessa välissä sairaslomalle,työnantaja maksoi ekat 8vko täytenä,sit 2vkoa puolikasta palkkaa ja sit putosin kelan rahoille.Paremmin nyt saanu rahaa,kun on kuitenkin tullut työnantajalta tilipäivänä aina jotain,nyt oli kannustepalkkio maksettu viime vuodelta,ens kuussa tulee kesälomarahat.ja ihan kiva on ollut et kela on maksanut 2vkon välein muutaman satasen tilille,nyt varmaan menee ens kuun viidennen päivän huiteille ,ennen kuin sieltä tulee rahaa,oliko se et ne nyt kerää 5viikkoa siellä sairaslomatietojani...

Uimassa olen käynyt neidin kans,tai voiko sitä uimiseksi sanoa,lillumassa...mukavasti meinaa supistella siellä,mut sit muutaman tunnin päästä huomaa kuinka iskias on helpannu.Tänään taas on sellanen oikeä selkä paskana-päivä.oli yhtä tuskaa painaa autossa kytkin pohjaan aina liikennevaloissa...

Mietiskelin eilen ,et seppo ei ole oikein ollut enää liikekannalla,kun ei potkuja tunnu ylhäällä,ni pirulauta,huomasin yöllä kun nousin wc:aan,et seppo on kääntynyt takamus alaspäin,takapuoli tuntui niin hauskasti kun tunnusteli mahaa ja potkiskeli perssuolta...ihmekkään kun ylhäällä oli niin hiljaista ja mun kylkiluut sai olla rauhassa...

synnytysvalmennusta ei ole meillekkään ehdoteltu,ekasta käytiin ja ei turhanpäiväsempää ollut...Siis todella tylsä istunto,ja puhun siis nyt vaan meidän kaupungin valmennuksesta...tai siis neuvolan...synnärille käytiin tutustumassa silloin ja sanoin ukolle kun lähdettiin ,ettei olisi pitäny mennä,kun rupes jännittään,kun näki mihin joutuu..en kyllä joutunut sit sinne kun meni leikkuulle...oon sellanen joka ei halua etukäteen tietää mitä tuleman pitää.Keisarinleikkausta edeltävänä iltanakin,kun leikkaava lääkäri kävi,et hän kertoo mitä keisarinleikkauksessa tapahtuu,niin käskin olla kertomatta mitään,en halua tietää,oisin jännänny koko yön sit asiaa...

Tein tänään useampaan kertaan proteiinitestit(liuskat) ja sen mukaan proteiiniarvot on laskenu,et tulokseksi tuli hieman+,mullahan oli ti kahdella plussalla...on kannattanut juoda,juoda ja juoda...levon kans niin ja näin :LOL: remonttia en ole tehnyt,kun mies otti tapetoinnin urakakseen...olen ollut sit pois kotoa,kun eihän sitä kiroilua kuuntele kukaan...hyvät hermot,täysin pinnalla...

Lauantai-ilta terkuin:ryhis ja seppo 32+3
PS.osaankohan mä kirjoittaa tänne mitään vaan muutamalla rivillä?!!!
 
perhana!!!!!!!!!!!!!!
nyt mulle kävi niin kuin monelle muullekin on käynyt! Kirjoitin ihan hivittävän pitkän viestin ja sinne meni johonkin, bittiavaruuteen!!!
AAAAAAAAAARGH!
Suutuin sen verran että jaksan kirjoitella viestin uudelleen varmaan vasta huomenna. Mur!
 
Helou!
Viime viikkoisista neuvolan sokerihuomautuksista huolimatta, kyllä on elämä ollu pääsiäisen jälkeen yhtä herkkujen mättöä... Ensi viikolla sitten totuus paljastuu, tikuttaako neukkutäti sokruja edelleen. Mutta kun ne kakut ja keksit vaan huutaa mun nimee! :ashamed:

vauhtis: ootko kokeillu aventi isis rintapumppua? Siis ihan käsikäyttöstä. Hankin itselleni semmosen tokan kohdalla ja en enää muuta käyttäskää. Eikä tuu ranteet kipeiks. :whistle:

äitiysvaatteet meinaa väkisin jäädä pieniksi täällä. :eek: Paidat nousee koko ajan tuohon mahan päälle niin, että puol palloa on paljaana, äitiysfarkkujen se trikoinen mahakaistale valahtaa taas aina mahan alle ja housut roikkuu muutenki puoles peffas kun maha työntää ne tuohon niin alas. Masutuubi mulla on, mutta en tiiä mihin sen oon nyt hävittäny. Siitä saattas ehkä olla apua. Onneks enää kaks viikkoa töitä, joten sitten sitä kai kuljetaan pelkissä verkkareissa.
Ilmat saisi kyllä pian lämmetä. Mulla ainut jotenkuten päälle menevä takki on toppatakki, mut ei sekään kyllä enää ole viikkoihin menny kiinni, joten mielelläni alkaisin kulkemaan ilman takkia, kun vaan tarkenis.

synnytykseen yritän lähteä vieläkin vähemmillä ennakko-odotuksilla varustettuna kuin mitä viimeksi. Ekaan synnytykseen suhtauduin "tulee mitä tulee" ja muutenkin olin "virran vietävänä", kun kyseessä oli ennenaikainen synnytys, niin en senkään puoleen uskaltanut yhtään luottaa itseeni. Tokaan valmistauduinkin henkisesti jo hyvissä ajoin niin, että mahdollisimman pitkään yrittäisin sinnitellä ilman puudutuksia. No, siinä vaiheessa, kun ne todella kipeät supistukset alkoi, niin olin jo salamana soittamassa kätilöä paikalle tilaamaan spinaalia. Sitä en kuitenkaan ehtiny saada, joten lääkkeettömänä meni sitten kuitenki toka synnytys, vaikka hiton kipeää tekiki. Nyt en päätä mitään, toivon että pystyn taas ilman puudutuksia synnyttämään, mutta luulen että se edellyttää vastaavanlaista alle tunnin synnytystä kuin mitä oli tuo tokakin. Pitempää en sitä kipuhelvettiä kestäs, joten ihan olen valmis ottamaa kaiken kivunlievityksenki sitten tarvittaessa.

vauvan asento: mä olen huomannu useampana yönä saman ku ryhis, että muksu istuuki tuolla mahassa. Päivisin onneks tuntuu potkuja ja pepun heiluntaa tuossa ylhäällä, mutta öisin tuntus, että on just toisinpäin ja usein vieläpä ihan poikittain. Missä vaiheessa vauva vielä mahtuu kääntymään pää alaspäin itsekseen? Olen kyllä kuullut toissynnyttäjistä, joilla vauva ollut pt loppuun asti, mutta synnytyksen käynnistyessä sairaalassa todettu, että onkin kääntynyt rt. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia????? Jännittää ajatus, jos tarttis alkaa perätilavauvaa synnyttämään... :eek:

nukkuminen: oon ymmärtäny kanssa, että selällään ei olisi suositeltavaa nukkua enää loppuraskaudesta juurikin sen takia, että vauva ja kohtu voi painaa tuota laskimoa ja heikentää näin ollen verenkiertoa. Mutta olen myös kuullut sellaista, että niin kauan on ok nukkua selällään, kun se tuntuu hyvältä. Itse herään kyllä usein selältäni, tosin nykyään on jo sen verran tukalaa olla ihan vaakatasossa, että oon alkanu ottaa useemman tyynyn selän taakse sekä myös yhden tyynykasan jalkojen alle. Melkein vähän ku puoli-istuvassa asennossa nukkus. Kyljellään nukkuessa vauva antaa monoa aina samantien hirveet sarjat, ei taida tykätä asennosta yhtään.

Ryhis: hyvä, että sulla proteiinit laskussa!

Uusille tervetulotoivotukset mukaan ! :flower:

vanttu rv 32+5
 
Talvis mä soitin verotoimistoon (en Kelaan) tuosta muutosverokortista, ja ne sanoi siellä että 20% Kela ottaa vähintään siitä äitiysrahasta oli tilanne mikä vaan, mutta jottei mene turhaan liian isolla veroprosentilla niin kannattaa tilata se kortti Kelaa varten...tosiaan mielenkiintoista jos on oikeesti saanut äitiysrahat niin että menee pienemmällä veroprosenttilla kuin 20% - sehän tosiaan sitten kertoo että saa pienemmälläkin.

Mulle se täti neuvoi, että kannattaisi aina tilata etuutta varten oma verokortti niin ei tarvitse itse pähkäillä, sen voi tehdä netissä kätevästi ja verotoimisto toimittaa sen suoraan Kelaan. Tosin ensin pitää itse Kelan laskurilla arvioida paljonko äippärahaa tulisi tämän vuoden aikana saamaan että sen voi ilmoitaa sinne kohtaan "etuudet" korttia tilatessa. Mä neuvoisin kaikkia vaan tilaamaan sen verokortin Kelaa varten, niin ei tule epäselvyyksiä =) kun ei meikäkään tässä kuitenkaan mikään veroasiantuntija ole ;)

niin joo tarkoitin alunperinkin sitä, että ei sieltä verotoimistosta voi mitään verokorttia kotiin saada vaan se menee aina suoraan Kelaan kun tilaa Kelan etuutta varten verokortin, mutta lähinnä että on kätevää kun voi netissä vaan naputella tiedot ja bing homma hoidettu...eli kantsii vaan netissä tehdä se niin ei voi kyllä mennä pieleen kun siellä on niin selkeet ohjeet askel askeleelta :)
 
VatkuliPalli
Heissuli!

Kolottaa ihan kamalasti ku nukuin yöllä ihan kummallisesti asento oli jotenki ei ihmiselle sopiva :D heräsin yöllä siihen että toinen jalka aivan pystyssä seinää vasten ja toinen oli lattialla :D
Vauva riehuu ku viimästä päivää masussa ja kyljet kolisee :)

Mites muilla täällä onko nukkuminen vaikeutunu jo täällä rv30++???
Enpä nyt muuta kerkiä kirjottelemaan mutta lueskelen illalla noita sivuja sitten
:whistle:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Heissuli!

Kolottaa ihan kamalasti ku nukuin yöllä ihan kummallisesti asento oli jotenki ei ihmiselle sopiva :D heräsin yöllä siihen että toinen jalka aivan pystyssä seinää vasten ja toinen oli lattialla :D
Vauva riehuu ku viimästä päivää masussa ja kyljet kolisee :)

Mites muilla täällä onko nukkuminen vaikeutunu jo täällä rv30++???
Enpä nyt muuta kerkiä kirjottelemaan mutta lueskelen illalla noita sivuja sitten
:whistle:
täällä ollu univaikeuksia jo kauan. |O illalla ei uskalla juoda juuri mitään kun sit saa juosta koko yön vessassa. lonkat ja lantio kipeet, vasemmalla kyljellä pystyn nukkuu..muut ei oikein sovi. |O :headwall:

onneks viikot vähenee ja energiaakin on enemmän nyt keväällä ku esim. talvella. :D

eipä täältä suunnalta mitään sen kummempaa kuulu. autoa ollaan katottu ahkerasti. ens viikolla menee oman auton uus etupuskuri maalattavaks niin sen jälkeen voikin sitten alkaa hieroo kauppoja. :p

viikonloput menee liian nopeesti.. :/
HS ja J rv 33+3(?)
 
HelloShitty
apua! mun toinen ranne on ihan turvonnu. siihen on tullu semmoset uratkin jo! toisessa ei mitään. :eek: pari litraa vettä ja saunaan..auttaiskohan se? :whistle:

tiesittekö muuten että kohta tulee jo tammikuisia tänne odotus-puolelle. :whistle: :eek: =)

nyt pitää mennä metsästää ruokaa jostain. unohtui eilen käydä kaupassa kun oltiin melkein koko päivän anoppilassa. :D katellaan. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Täällä lähti uusi viikko käyntiin :heart:

BV ja P 34+0
Sama juttu täällä =) eli BD, mehän ollaan jo nyt viikolla 35... Kaikki täällä ihan hyvin, tein mahottoman hyvää kinkkupiirakkaa pellillisen, kun olis kinkut, juustoraaste ja kermaviili menossa vanhaksi =)

Nukkuminen täälläkin ollut jo useamman viikon välillä ok, välillä hankalaa. Yleensä kun nukahdan saa nukuttua aika hyvin, tietty vessaraveja teen välillä. Mutta joku ilta on niin tukala olla ettei pysty nukkuun kun esim. vasta klo 2 tai 3, eihän se muuten mutta kun aamulla pitää vielä mennä töihin tai vähintään herätä 2v kaverina...No kohta helpottaa =)
Mä oon aika karkkihiiri ja just jos illalla olen herkutellut niin on tosi tukala olla, jos syön fiksusti ja illalla vaan ihan tosi vähän, niin nukkuminen on helpopaa. Nytkin koitan jo jättää syömiset tältä päivältä (kun vedin isot satsit piirakkaa) tähän, jotain hedelmää vaan illalla tms.

Mulla muuten muuten todella huono olo selälläni, siis ihan järkky, sellainen oksuhuippausolo, että kyljillä nukun ja tyynyillä tuen sitten hyvään asentoon. Pään alla on jo monta kk ollut ainakin kaksi tyynyä.

Ihanaa kun me saadaan kohta vauvat...ihan älytöntäkin ajatella että muutamia viikkoja ja sitten hyvinkin vauvat alkaa syntyilemään... jos olisin tosi rikas niin ostaisin oman 3d laitteen ja ihailisin taukoamatta vauvaani =)

kekkeri 34+0 poks ja enää ne neljä päivää töitä (mistä vaan yksi on 8 tunnin päivä, muut lyhyempiä, jes jes jes)
 
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Heissuli!

Kolottaa ihan kamalasti ku nukuin yöllä ihan kummallisesti asento oli jotenki ei ihmiselle sopiva :D heräsin yöllä siihen että toinen jalka aivan pystyssä seinää vasten ja toinen oli lattialla :D
Vauva riehuu ku viimästä päivää masussa ja kyljet kolisee :)

Mites muilla täällä onko nukkuminen vaikeutunu jo täällä rv30++???
Enpä nyt muuta kerkiä kirjottelemaan mutta lueskelen illalla noita sivuja sitten
:whistle:
Toi sun niki on muuten ihan järkyttävä :LOL: mistä se on tullut? (tai en tiedä kyllä haluanko tietää, hih)
 
Nyt on vauvan vaatteet kaapissa järjestyksessä..Tuttipulloja ja tutteja en viitsi vielä keittää, jätän ne myöhemmäksi. Keskiviikkona ois neuvola ja sitten varmaan menen hakemaan imetystyynyn ja pinnasängyn reunapehmusteen..

Sairaalakassin katson tänään kuntoon ja laitan sen kaappiin ootteleen lähtöö... :)

Ootteko ostanut vaippoja tai vastikkeita jo etukäteen..?Oon miettinyt että mitä vielä pitäs hankkia kun turvaistuin, vaunut, pinnasänky ja sitteri on hankittu..Ideoita??

Masuha&Piskuinen 31+4 :heart:
 
VatkuliPalli
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Heissuli!

Kolottaa ihan kamalasti ku nukuin yöllä ihan kummallisesti asento oli jotenki ei ihmiselle sopiva :D heräsin yöllä siihen että toinen jalka aivan pystyssä seinää vasten ja toinen oli lattialla :D
Vauva riehuu ku viimästä päivää masussa ja kyljet kolisee :)

Mites muilla täällä onko nukkuminen vaikeutunu jo täällä rv30++???
Enpä nyt muuta kerkiä kirjottelemaan mutta lueskelen illalla noita sivuja sitten
:whistle:
Toi sun niki on muuten ihan järkyttävä :LOL: mistä se on tullut? (tai en tiedä kyllä haluanko tietää, hih)


Täältä täältä :D mä joskus kyselin sitä kun ei enää toi munamankeli kiinnostanu yhtää :D
 
Taa
Moi taas!

Pirullinen ilma ulkona. Mittari kyllä näyttää 8 astetta ja aurinko paistaa, mutta kun ulos erehtyy, meinaa tukka lähteä päästä kun tuulee niin lujaa.

Käytiin vähän kävelemässä tytön kanssa. Se ois taas halunnu keräillä jokaikisen koirankakan ja tupakantumpin maasta matkaan :x Nyt odotellaan miestä kotiin saapuvaksi, että äiti saa hetkeksi suoristaa raatonsa tuohon sohvalle ja keskittyä sitten korttien tekemiseen.

Vauva on potkinu taas kauheasti. Eilen oli vähän hiljasempi päivä. Piti oikein asettua aloilleen kuulostelemaan niitä liikkeitä. Tänään tuntuu, että kohta tullaan kyljestä läpi. Jotenkin vino asento vauvalla mahassa. Potkut tuntuu vasemmalla kylkiluun alla ja pää tuolla oikealla puolella nivusen kohdalla.

Nukkuminen on mulla hetkellisesti helpottunut. Enää en nouse neljän aikaan aamuyöstä ylös vaan ihan sinne aamukahdeksaan asti nukun. Pari kertaa yössä tulee kyllä herättyä pissahätään. Kääntyileminen on vähentynyt eli saatan samassa asennossa nukkua monta tuntia ja sitten havahdun kun toinen käsi on ihan tunnoton |O

Kauhean herkkänä oon taas ollu. Hormonit kyllä heittelee mielialoja suuntaan ja toiseen. Välillä raivostuttaa niin, että savu vaan nousee korvista ja lieskat lentää suusta. Sit seuraavassa hetkessä täytyy vähän vetistellä kun muistaa vanhan, ihanan laulun.

Olikos me jo kerätty sellanen lista missä näkyis noita sairaalakassiin tarpeellisia tavaroita? Vois sit lunttailla kun on aika pakata.

Taa ja sykerö 33+4
 
la bebe no onpas niillä verotoimistonkin tädeillä monenlaisia kantoja asiaan :eek: mut siis oikeestihan jos ei mitään tuloja oo pahemmin ollutkaan, ni oma veroprosentti voi olla aikast matala ja 20% verotus etuudesta ei ois reilua. just vähän aikaa sit yks työkaverikin kysyi että olenhan mä tietoinen näistä verotusasioista (se on siis itse parhaillaan hoitovapaalla) ja juteltiin asiasta. mä olen siis ihan 110% varma, että etuudesta voidaan verottaa vähemmän kuin 20% =)

32+0
 
Verotuksesta: Kyllä se todellakin on niin, että prosentin saa pienemmäksi kuin se 20%. Mun tarttis itekin ottaa uusi, pienempi veroprosentti, kun tuli viimevuosi tehtyä vähemmän töitä ja nostin moneen vuoteen opintotukeakin... en oo vaan saanu aikaseksi ilmoittaa noita mun äitiysrahapäätöksiä jne. Täällä tuli tuota verotusasiaa silloin joskus pohdittua, kun ihmettelin voiko tosiaan mennä se 20%, joten tarkistin silloin asian sekä Kelalta että verotoimistosta. :D

Mulla on paikat ihan kipeenä ja mahassa on ihan sellanen olo ku menkat alkais, kurjaa! :( No jospa se siitä ku menee sohvalle pötköttämään...

Rauhallista sunnuntai-iltaa!

MM ja Pepe 33+6 :heart:
 

Yhteistyössä