~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Heipsan

tänne ei mitään kummallista...tasaista puutumista iltaa kohden B)
Pari yötä mennyt ns paremmilla unilla, mutta nyt ei pidä olla liian tyytyväinen sillä saattaa käydä muutos toiseen suuntaan.

Onko teillä muilla vielä paljon hankintoja tekemättä ? Mä huomasin tänään, että kestoille pitää hankkia ämpäri ja se verkkopussukka. Tosin ton pussukan tarpeellisuudesta en oo vakuuttunut, mutta kattellaan nyt.
Muita tarvikkeita ei oo vielä tullut mieleen, että mitä tulis hankkia...ehkä sitten sinne uuteen asuntoon tarvii ostaa yksi nojatuoli jossa voi tarpeen mukaan yöllä imettää.

Jeps1 + pulla rv33+jotain...
 
Yonido:Samoilla viikoilla melkein mulla alkaa huomenna 31 ja taysiin menossa....

Täällä tää lepo jatkuu,yrittänyt pari kertaa pikku lenkkiä ja Supparit alkaa.Ei saa valittaa onneksi ollaan jo näillä viikoilla :heart:
Ma ois neuvola kertoilen sitten miten jaksetaan ...

Ois mukava nähdä kesämassuja meitä Taysiin menijöitä aikas lailla täällä ,Kiva B)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
Alkuperäinen kirjoittaja MammaM80:
heippa tänne, enpä ole aikasemmin kirjoitellut, lueskelen näitä teidän juttuja kyllä silloin tällöin. Nyt olis sellanen kysymys että onkos teillä jollain käynyt niin että kesken kaiken, ihan yhtäkkiä tullut huono olo, alkanu silmissä sumenemaan ja ollut sellainen olo että kännissä olisitte. Mulla kävi eilen niin, olin kävelemässä autolle kun tui huono olo ja sit meni totaalisesti nökä, huimas ja oli sit kertakaikkiaan pakko istahtaa siihen keskelle tietä alas, soitinki neuvolaan, mut siel oli joku sijainen eikä hänen mukaansa ole huolta jos ei jatku. Onkos jollain käyny näin tai mistäköhän tää johtuu? Viikkoja mulla on nyt 31 tasan.
ite oon tällä viikolla havainnu samaa, nyt viikkoja 31+4. mulla terkka meinas että vois johtua verenpaineen laskusta kun vauva painaa jo isoja laskimoita. mut enpä tiedä, toivottavasti ei jatkuisi, on aika inhottavaa :/ :hug:
juu. tuttua. alkaa silleen et alkaa heikottaa ja oksettaa, sitten puskee kylmää hikee ja sit ei näe mitään. kolmosen kaa tapahtui kerran. ja nyt on muutama kerta. en tiiä mistä johtuu. :eek:
 
HelloShitty
ei tarvii onneks mennä synnytystapa arvioon. kävin esikoisen kaa ja ei ollu mukavaa. joko mulla oli kovakourainen lääkäri tai sit tommosta on aina mutta sattui ihan hirveesti. se ronkki ja painoi ym. kiemurtelin ja huusin. ei kiitos enää. :x

noppispoppis; yleensä se kakkonen kyllä tulee helpommin sieltä kun eka on jo kerran raivannu tietä. ;) kai ne lähettää sut jos kokee tarvetta. voitahan sä aina vihjaista siihen suntaan että miten ois? :saint:
 
Huomenta....
Tänään olisi sitten totuuden hetki. Meinaan kättärin reissu, saadaan selville onko masukki niiiiiiin iiiiso mitä se minun lääkäri sen arveli olevan. Täälä olo on joka hiivatin päivä tosi huono, en oksenna mue ei se kaukana ole. Tytöllä korvatulehdus ja sen kanssa myös tänään lääkäri. Koskahan me päästäis elään ns. normaaalia elämää........

Hömppä ja poju 29+6
 
tinni kiva,että selvensit tota nyrkkitestiä, mä jo ehdin ajatella mitä se sitten voisi tarkoittaakkaan :LOL: :ashamed:

Niin ja tuosta kuivuudesta alakerrassa,siinäkään ei ole mulla ollut ongelmia,niin ainakin mies ja edelliset kumppanit ovat mulle sanoneet :whistle: :ashamed:

sankofa mullakin oli pari viikkoa sitten Paprica rt? ja nyt oli selkeesti kääntynyt raivotarjontaan,että eiköhän se sunkin vaavisi nyt hae siellä jo oikeaa asentoa =)
Vauva varmaankin painaa sisäelimiä,että hengityskin tuntuu työläältä,mulla myös välillä samanlaisia ongelmia.

noppispoppis sun kannattaa jutella tosta asiasta neuvolassa :hug:
Mä olen itse menossa rv36 ultraan tuon raskausdiabeteksen takia, muutenhan mulla ei olisi sinne mitään asiaa.

Ryhis sullahan on ihana tyttö :LOL: :hug:
Mä voisin myös huolia tuollaisen paidan,pitääpä katsoa löytyykö viikonloppuna markkinoilta sellainen =)

Niin ja arvatkaas,kun eilen oltiin tuossa meidän taloyhtiön hiekkalaatikolla ja mies tuli kotiin,niin likka 2,5v säntäsi isäänsä vastaan ja huusi: juoppo :whistle: :ashamed:
Mun suusta se ei ole kyllä sitä kuullut,kun me pidetään riidat likan korvista pois,tai ainakin ollaan yritetty..
Mutta totuushan siinäkin oli,kun mies välillä ottaa liikaa :|

sokeriarvot mulla aamupaaston raja on 5,5 ja tunti ruoan jälkeen 7,8 ja hyvin on pysynyt alle rajojen.
Viikon verran kun jaksan vielä mittailla,niin sitten ei tarvitse enää sitä tehdä joka päivä.


Jokos teille on tulleet vero(kusetus)ehdotukset?
Mä saan 400? mätkyjä,ette arvaa mitä voisin tähän väliin sanoa |O :headwall:
Mutta viisaana vaikenen :saint:


Jaahans,nyt pitäisi käydä suihkussa,maksaa parit laskut ja sitten lähteä kerhoon likan kanssa,joten luulumisiin myöhemmin :wave:

BV ja P 33+5
 
Hyvää huomenta..

Miten helkkarissa niinkin yksinkertainen asia kuin nukkuminen voi mennä suteen ja saveen nykyään :LOL: Vauveli hitsas itseään tonne mun lantion luihin yöllä sen verran voimakkaasti et heräsin siihen monta kertaa.

Nyt on vauvan vaatteet pesty ja viikattu takaisin kaappiin. Jessus mikä homma, onneks on tuo kuivausrumpu helpottamassa elämää. Sanotaan mitä tahansa siitä masiinasta, niin mä en siitä enää luopuisi. Kohta kolme pientä sottapyttyä ja kun ei tuo ukkokaan ole siistissä sisäduunissa niin yhtä lailla pyykkiä tulee siltä ku lapsiltakin. Kummasti rupesin tykkäämään pyykinpesusta enemmän ku vuodenvaihteessa ostettiin tuo rumpu :p

Täällä myös kärsitään tuosta pahoinvoinnista, välillä heikottaa niin että meinaa taju lähteä siltä seisomalta. Ja nyt pariin otteeseen ollut niin hirveä päänsärky et ne on voittanu "nuoruusvuosien" (lue aikaa ennen lapsia) pahimmatkin itseaiheutetut jysärit mennen tullen. Ja näihin levottomiin kinttuihin ei oo auttanu sitten mikään, se on vaan pakko kärsiä. Ei tässä enää kauaa mene kun vauva on sylissä niin sitten on tuokin vaiva ohi.

Ja olenpa sitten saanut tuota turvotusta sen verran itselleni että sormukset oli pakko ottaa pois sormista ja siirtää kaulakoruun roikkumaan. Onpa alaston olo ilman noita, kihla ja vihkisormus olivat ainoita koruja kaulakorun lisäksi mitä pidän niin ihan outoa kun niitä ei ole.

Meillä päin synnytysarvio vuonna 2004 oli viimeisellä lääkärikäynnillä sellainen että neuvolan lääkäri kokeili lantion luita ja muistaakseni myös laittoi nyrkin tuonne alakerran eteen. Lääkärin mukaan vaikka omistan kaposen lantion niin se on tilava ja sieltä vauveli mahtuu ulos tulemaan.

Tein lisähankintoja vauvalle tuossa pari päivää sitten, kirpparilta löysin imetystyynyn ja huutiksesta huusin kapaloliinan tälle vauvalle. Rintapumppua vielä haeskelen josko jostain vastaan tulisi. Melkein ostaisin tällä kertaa sähkökäyttöisen kuin käsikäyttöisen. Viime kerroilla ranteet kipeenä kun itse pumppailin käsikäyttöisellä. Miten ne miehet jaksaa käyttää käsiään :LOL:

Maanantaina olisi aamusta neuvola, nyt niitä on sitten hieman tiheämmässä tahdissa (noin 2-3 viikon välein koko loppuajan).

Jaahas, jätetäänpä tilaa muillekin :)

Vauhtis rv 33+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Jokos teille on tulleet vero(kusetus)ehdotukset?
Mä saan 400? mätkyjä,ette arvaa mitä voisin tähän väliin sanoa |O :headwall:
Mutta viisaana vaikenen :saint:

BV ja P 33+5

Juu, tuli ne. Mä saan 300? takaisin mut mies saikin sitten reilun 2000? mätkyt. Pari ärräpäätä pääs tästä suusta ku kirjeen avasin. Mies laittaa kyllä vielä ne jotku matkakulu korvaus systeemit sinne joten toivotaan että edes osa korvaantuu niillä, ei paljoa naurata muuten.

-Vauhtis-
 
HelloShitty
täällä taas vaikka mieluummin nukkuis.. |O :headwall:
herään suunnilleen samaan aikaan joka helvetin aamu. no..kivaa saada omaa aikaa kun muut nukkuu vielä. :xmas:

tänään pitäis mennä neuvolaan ja sen jälkeen viedä asuntohakemuspaperit. jos sais ittensä ängetty siihen jonoon. saattaa meinaan mennä aika pitkään ennen ku saa. ne jotka muuttaa isoon kämppään jämähtää aika kivasti. :kieh: ja täällä ne 4h+k asunnot on muutenkin vähissä. :snotty:

juup..eipä muuta taas...viikonloppu!!!!!!! mihin nää viikot menee?? :eek:
aika monella alkaa jo se rv 34+ olla nurkan takana. senhän jälkeen ei enää aleta pysäyttää jos beibi päättää tulla. jännää.

just eilen mietin että kakkonen tuli pari viikkoa ennen la...niin siihen ois enää 5 viikkoa!!! :whistle: tää on jotenkin niin jännää kun 1. ja 2. syntyi ennen mutta 3. meni yli. oon silti henkisesti valmistautunu että yli emnnään. järjellä kun ajattelee niin se ois parasta! jää enemmän aikaa hommata kamata ja vaihtaa autoa. ja sit sisko, joka on tulossa mukaan synnytykseen, muuttaa takas etelään vasta touko-kesäkuu vaihteessa kun koulu jää kesälomille. että silleen ei oo kirrettä saada J maailmaan.

no..eipä mulla mitään asiaa edes ollu. kunhan tuli tappaa aikaa taas. niin ja lukemaan ihan vähäsen vaan tota huhtikuun pinoa. :ashamed: :D

HS ja J rv 33+1
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhtis:
Hyvää huomenta..

1. Miten helkkarissa niinkin yksinkertainen asia kuin nukkuminen voi mennä suteen ja saveen nykyään :LOL: Vauveli hitsas itseään tonne mun lantion luihin yöllä sen verran voimakkaasti et heräsin siihen monta kertaa.

2. Nyt on vauvan vaatteet pesty ja viikattu takaisin kaappiin. Jessus mikä homma, onneks on tuo kuivausrumpu helpottamassa elämää. Sanotaan mitä tahansa siitä masiinasta, niin mä en siitä enää luopuisi. Kohta kolme pientä sottapyttyä ja kun ei tuo ukkokaan ole siistissä sisäduunissa niin yhtä lailla pyykkiä tulee siltä ku lapsiltakin. Kummasti rupesin tykkäämään pyykinpesusta enemmän ku vuodenvaihteessa ostettiin tuo rumpu :p

Täällä myös kärsitään tuosta pahoinvoinnista, välillä heikottaa niin että meinaa taju lähteä siltä seisomalta. Ja nyt pariin otteeseen ollut niin hirveä päänsärky et ne on voittanu "nuoruusvuosien" (lue aikaa ennen lapsia) pahimmatkin itseaiheutetut jysärit mennen tullen. 3. Ja näihin levottomiin kinttuihin ei oo auttanu sitten mikään, se on vaan pakko kärsiä. Ei tässä enää kauaa mene kun vauva on sylissä niin sitten on tuokin vaiva ohi.

4. Ja olenpa sitten saanut tuota turvotusta sen verran itselleni että sormukset oli pakko ottaa pois sormista ja siirtää kaulakoruun roikkumaan. Onpa alaston olo ilman noita, kihla ja vihkisormus olivat ainoita koruja kaulakorun lisäksi mitä pidän niin ihan outoa kun niitä ei ole.

Tein lisähankintoja vauvalle tuossa pari päivää sitten, kirpparilta löysin imetystyynyn ja huutiksesta huusin kapaloliinan tälle vauvalle. Rintapumppua vielä haeskelen josko jostain vastaan tulisi. Melkein ostaisin tällä kertaa sähkökäyttöisen kuin käsikäyttöisen. Viime kerroilla ranteet kipeenä kun itse pumppailin käsikäyttöisellä. 5. Miten ne miehet jaksaa käyttää käsiään :LOL:
1. jaa...en osaa sanoa...samat ongelmat täällä! |O
2. en minkään. meillä ollu rumpu käytössä n. vuoden ja huh huh..ei enää sitä pyykkitelinerumbaa ikinä. nyt kun oltiin muutama päivä ilman pesukonetta niin äiti vie muutama säkki pyykkiä kotiin pestäväks ja kun ne tuli kotiin niin ne oli oudon kovia. :/ ei kiitos!
3. mulla on levottomia jalkoja silloinkin kun en oo raskaana että se on ainakin yks vaiva joka ei katoo.
4. jep..tein samaa n. viikko sitten. onneks otin pois koska se turvotus vaan paheni ja nyt ei sais niitä edes pois. :eek:
5. se on pitkän treenin tulos...minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa... :whistle: :D
 
Ihana olla kotona taas! Muuten en osaa kommentoida lukematta teidän uttuja, mutta sen huomasin etusivulta, että eka vauva on jo meidän pinoon syntyny!! LÄMPIMÄT ONNITTELUT TIIKERIN PERHEELLE!! :flower: =) vauva on ihan hyvän kokoinen noille viikoille, ei muuta kun jaksamista vanhemmille sairaalajaksolle, ja tietysti kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että pikkuisella menee kaikki hyvin :hug:

Me kotiuduttiin eilen puoli yhdeksän aikaan illalla, ja kaikki tavarat on purkamatta, kamala kasa pyykkiä odottaa, ja klo 11 pitäis mennä neuvolaan, ja sit iltapäivän puolella on vielä pianotuntejakin... Voi olla, että näissä järjestelyasioissa menee sit viikonloppu.
Vointi (oma & vauvan ) on ollu reissun ajan ihan ok, automatkat vaan ei ole mitään herkkua. Mennessä olin sit illan niin kipee, ett itku pääsi melkein joka askeleella, alaselkä, nivuset ja häpyliitos oli aivan hillittömillä tuskilla. Tulo matka oli vähän helpompi, onneksi. Yksi hiljaisempi päivä Minnillä oli välissä reissun aikana, ja mietinkin jo porukoilla, et pitääkö lähtee johonkin päin sairaalaan kuuntelee / kattoo, et onko vauva edes enää hengissä, mut kyllä se sieltä taas sit virkisty. Supistelee säännöllisesti, jos ei malta pysyä suht paikallaan ja ottaa rauhallisesti.
Ihan kai meillä kaikki on ok. Kirjoittelen myöhemmin neuvolakuulumiset.
Sisu ja Minni 33+1
 
Miten monelle on sukupuoliarvio tehty rakenneultrassa???? noin rv 19 tienoilla? :attn:
ja siis ihan tavallinen ultraus, ei 3d.

niinkuin BV mainitsi mitäs nytissä, niin minäkin olen alkanut panikoimaan et jospa se arvio olikin ihan väärä :ashamed: :ashamed: ja vaikka kuinka yritän jankuttaa itselleni, että pitää pitää vauvan sukupuoli anonyyminä, niin niin kauan kun mekin olemme tyttöä toivoneet. Tuntuu niin väärältä et nyt sellainen on luvattu 90% mahdollisuudella ja sit kuitenkin jos kuulumme näihin joiden tytöt kasvattaa ulokkeet loppumetreillä :ashamed:

Olen kamala, kamala ihminen. Mutta ihan itseäni haluan suojella kun yritän todistella itselleni odottavani viidettä poikaa :ashamed: ja periaatteessa olen ihan sinut sen ajatuksen kanssa, että tämä olisi poika, ei siinä mitään. mut ekaa kertaa meille on tuollainen "arvio" annettu niin se sekoittaa päätä.
Muiden kanssa ei rakenneultrassa edes kerrottu kumpi on, toisesta pojasta sain ihan loppumetreillä tietää kokoarviossa. Mut muuten ovat olleet sukupuolettomia koko odotuksen ja tää on nyt vaikeeta :ashamed:

Lisäyksenä vielä että näimme miehen kanssa molemmat vauvan jalkovälin ja kyllä se vahvasti tytöltä vaikutti. siellä ei näkynyt mitään! poikaan viittaavaa.... joten kun sen on itsekin nähnyt niin.. no.
kai mä pysyn järjissäni loppuun asti?
 
Huomenta! Kattokees nyt mäkin alan aktivoitua pikkuhiljaa, tulin sen verta aikaisin töihin että tässähän on kerennyt kerrankin melkein lukea kaiken ja kirjoittaa itsekin, ja kun sai sen ekan tekstin piiiiitkästä aikaa väsättyä niin tässähän alkaa rohkeus kasvaa liittyä teidän mukavaan pulinaporukkaan tuolta taustailemasta B) umayya mulle saa päivittää ekalle sivulle esikoista odottelen, taisi tämä tieto unohtua kertoa

HS mäkin käyn vakoilemassa huhtikuun pinoa, lähinnä etsin niitä synnytyskertomuksia...nyt on tullut kauhia tarve lukea kaikkien synnytyskertomuksia, on ne niin jänniä!

Mä en tiedä tehdäänkö meilläpäin synnytystapa-arviota, mä luulen että ei mitenkään rutiinisti tehdä. Viimeksi neuvolatäti sanoi että eiköhän sieltä sellainen 3,5 kg tule - normaalikokoinen vauva. Sf-mittä oli 28,5 cm viikolla 31+1. Aluksi meni yläkäyrällä, mutta nyt pudonnut tuohon keskikäyrälle.

Inhaa kun niin monella on levottomat yöt :hug: se on karseeta kun ei saa nukuttua ja univelka vaan kerääntyy. Mulla mennyt viimeaikoina yhdellä tai maks kahdella heräämisellä.

Supistuksia ei ole vielä tullut yhtään...tai ainakaan niin että olisin voinut sanoa että nyt supistaa, pientä painetta aina välillä kyllä tuntuu.

Mitäs meinaatte synnytyksessä, luomusti vai otatteko lääkkeitä avuksenne...? Mä oon nyt lukenut niin monta kertomusta lääkkeettömän luonnonmukaisen synnytyksen eduista että vähän hirvittää josko sitä selviäisi sitten ilman mitään kemikaaleja...en tiedä oikein. Toisaalta ne kaikki artikkelit on tosi puolueellisia, että yllättäen ei ole mitään positiivista kerrottavaa esim. epiduraalista...Avoimin mielin ehkä mennään ja tilanteen mukaan sitten...:whistle:
 
VatkuliPalli
Huomenta.
Ei tuu mittää ei tuu mittää... Väsyttää ihan sikana :eek: Meidän pikku neiti uhma heräs yöllä ennätykselliset 5kertaa eikä meinannu nukahtaa uudestaan ikinä ku menin sen takas sänkyyn viemään.. Ei meinaa osata kirjottaa tännekkää mut josko toi kahvikuppeloinen herättelis mut sitten :D
Puhukaa hei mun mies ympäri et vie mut jonnekki lämpimään ku mua paleltaa koko ajan. Epsanja ois ihan jees :)
Mä päätin eilen etten enää mene kertaakaan sairaalaan tai terkkarille ennen ku sattuu niin paljon ettei voi liikkua ku kerta menen sinne aina turhaan (vainoharhasuutta) Mies suuttu mulle eile ku entiin sinne turkuun turhaan :O en ymmärrä sitäkää aina :D Ja illalla kehtas sanoo vielä et sulla on kolmessa vuodessa säärien koko kaksinkertaistunu |O Ärrrh, mikä mies tarttis huitasta nuppiin :kieh: No, se ei aina ajattele mitä puhuu, sori ku kirjotan tänne kauheen valitus virren :D
Muuten mulla meneeki ihan hyvin ja neuvolaa odottelen :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja la bebe:
Mitäs meinaatte synnytyksessä, luomusti vai otatteko lääkkeitä avuksenne...? Mä oon nyt lukenut niin monta kertomusta lääkkeettömän luonnonmukaisen synnytyksen eduista että vähän hirvittää josko sitä selviäisi sitten ilman mitään kemikaaleja...en tiedä oikein. Toisaalta ne kaikki artikkelit on tosi puolueellisia, että yllättäen ei ole mitään positiivista kerrottavaa esim. epiduraalista...Avoimin mielin ehkä mennään ja tilanteen mukaan sitten...:whistle:
Avoimin mielin täälläkin mennään, lääkettä meinaan ottaa jos kerkeän. Ekassa sain yhden annoksen epiduraalin ja toisessa kerkesin nippa nappa saamaan spinaalin.
Tuon spinaalin kanssa kävi niin että se piikki tais sohasta jonnekin hermoihin ja sain sähköiskun tuntuisen olon mahasta alaspäin :/
Hetken aikaa porukkaa pyöri ympärillä ku teho-osastossa mut tilanne tasaantui ja ei siinä kauaa menny kun sai ponnistaa (ja ei tuntunu muuten missään).


 
VatkuliPalli
Alkuperäinen kirjoittaja la bebe:
Mitäs meinaatte synnytyksessä, luomusti vai otatteko lääkkeitä avuksenne...? Mä oon nyt lukenut niin monta kertomusta lääkkeettömän luonnonmukaisen synnytyksen eduista että vähän hirvittää josko sitä selviäisi sitten ilman mitään kemikaaleja...en tiedä oikein. Toisaalta ne kaikki artikkelit on tosi puolueellisia, että yllättäen ei ole mitään positiivista kerrottavaa esim. epiduraalista...Avoimin mielin ehkä mennään ja tilanteen mukaan sitten...:whistle:
Mä ajattelin koittaa mennä ihan ilokaasulla mut ei viimeksikää auttanu ku alkuun vaan.. Mitä kokemuksia ihmisillä on aquarakkuloista? Mä oon kuullu että kirvelee aluksi ihan kamalasti...
 
Nyt tämä flunssa on ihan kauhea |O Eilen luulin sen jo helpottaneen, aamupäivä meni niin hyvin.. Illalla olinkin sitten ihan poikki ja kuumetta oli yli 38 (ja minulle ei yleensä nouse ollenkaan kuume). Tänään onneksi tytöt ovat hoidossa, mutta melkein pelottaa olla yksin kotona kun pyörryttää ihan kauhean paljon. :( Hengittäminen sattuu ja kurkku on hurjan kipeä. Yskittää heti jos jotakin koitan puhua tai kävelen.. Ihan kamalaa! En muista olleeni näin sairas ikinä. Kävin eilen iltapäivällä lääkärissä, muttei ainakaan vielä silloin ollut merkkejä mistään "lääkittävästä", eli panadolin voimin koetan selvitä..

Synnytyksen kivunlievitykseen en ole mitään aivan selkeitä päätöksiä tehnyt. Esikoisesta otin epiduraalin ja kuopuksen kanssa selvisin ilman mitään. Enkä kyllä voi sanoa, että toinen synnytys olisi ollut millään tavalla kivuliaampi kuin tuo ensimmäinen.. Eli tilanteen mukaan tietenkin mennään, jos kivunlievitystä tarvitsee niin en aio sättiä siitä itseäni. Parasta tuossa luomusynnytyksessä oli se, että tunsin ja tiesin itse koko ajan selvästi missä mennään (ja missä vauva menee) ja sain olla juuri sellaisessa asennossa sekä avautumisvaiheen että ponnistusvaiheen aikaan mikä tuntui parhaalta. Epiduraalisynnytyksessä oli piuhoja kiinni minussa ja vauvassa sen verran, ettei sängystä oikein pois voinut mennä (eikä jalat olisi kantaneetkaan).

Noita aquarakkuloita kyllä voisin kokeilla jos supistukset tuntuvat yhtä selvästi selän puolella mitä viime kerralla..

-maranooka & prinsessa-
 
Joo mä jo kyselin neuvolassa tiistaina tosta mut täti vaan sano heti et ei mitään aihetta mennä :snotty: En sitte tiedä se meidän neuvolan täti on muutenki vähä sellanen et vähättelee kaikkia vaivoja :/ no pitää nyt kattoo jos se sf-mitta ei tosta nouse niin joudun sit varmaan ultraan ainaki :/ ja en tiiä on vauva nyt kääntyny pt vaikka oli jo 3viikkoo rt kun niin kovaa tuntuu potkut(?) tuola alhaalla ja ylhäällä taas tosi hiljaa |O

noppispoppis & toukkis 31+3 :heart:
 
synnytykseen mennään avoimin mielin, aiemmin olen molemmissa saanut epiduraalin, tällä kertaa taas kattellaan miten pitkälle päästään milläkin. ilokaasusta mulla tulee huono olo ja alan oksentaan joten sitä en haluaa käyttää. aquarakkulat sain esikoiselta ja ne oli niin karmeet etten ota niitä enää ikinä :$ eikä ne kyllä mulla tehonnutkaan, kaamee tuska vaan niiden laitosta. aino toive täällä siis edelleen että sais ilman käynnistystä synnyttää.. ja niinkuin HS sanoi niin myös täällä on pikku paniikki kun aiemmat on jouduttu käynnistään viikolla 38 niin siihen on enää aikaa 6 viikkoa :eek:
 
meille tuli myös veroehdotukset, maksettavaa mulle 1000e ja miehelle 3000e.. johtuu noista matkavähenyksistä. Ärsyttää niin mielettömästi!!! ollaan ilmotettu matkakulut ym. mut ne ei sitte ole vaa huomioneet niitä mitenkään!! :kieh: :headwall:

muutenkin on mielialat vähän heitelleet, itkettää ja ärsyttää vuorotellen.. tekemättömät asiat muutenki stressaa.

masukas on ollu vauhdikkaalla päällä, jalat on ihan kylkikaaressa kiinni ja siellä sitten tömistelee. :p odotan NIIIIIN, että saisin jo vauvan syliin!!!! oispa jo kesäkuu!!

oletteko jo muuten olleet synnytysvalmennuksessa? tai jätättekö väliin? ite ajattelin ensin olla menemättä, mut tapaishan siellä muita äitejä. mut sairaalaan haluan kyllä tutustumaan osastoon etukäteen, meillä se on rv 32 jälkeen, kun saa sinne ilmottautua.

mihan & masukas rv 31+3
 

Yhteistyössä