~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

huomenta!

BV onneeeeee! :flower: (mulla on äippäloman kolmas päivä menossa :) )

tänne ei muuta uutta ja ihmeellistä, te kirjotatte niin hirmusti ettei pysy perässä kubn joutuu hetken oleen koneelta poies :eek: eilennä tuli katottuu poikien vanhant vaatteet kirppikselle vietäväksi, ja eihän mulle jäänyt tälle tulokkaalle mitään joten kaupoille täytyy varmaan mennä kohta kunhan jaksaa..

umayya + siiri 32+4
 
Huomenta!

Me haettiin eilen uusi sanky, edellinen kun on jo hippasen pieneks kayny. Ei olla kumpikaan saatu nukuttua kun ma pyorin kaiken yota. Ja joku mainitsi painajaiset, ihan kauheita taallakin. Aina liittyy perheenjaseniin ja kunnon murha unia. Vauva ei kylla ole unissa ollut, mutta ehka ihan hyva vaan. On muutenkin niin paha mieli joka kerta kun heraa.

Ja liitoskivuista.... PRKL taalla selvitty tahan asti ilman ja nyt ne sit alko, eika mitenkaan lievana. Tippaa saa taallaki tihrustaa kun yrittaa liikkua ja kauheesti olis viela rempattavaa.

Kohdunsuusta ei oo mitaan tietoa, kaippa siella paikat viela on tiiviit. Supistelluhan mulla on todella herkasti jo pidempaan, mutta ei oo mitaan porautumisen tunnetta tuolla alhaalla tai muutakaan. Pitanee varmaan neuvolan tatilta tatakin asiaa tiedustella.

Tanaan ukolle tokasin etta sais jo tulla tuo vauva jos tallasta on naa liitoskivut. Ukko ihan kauhistu et ei kai se viela tuu, on kuulemma hankin peloissaan tasta esikoisesta
:heart: Mutta eikohan me parjata. Huomenna selviaa saako mies toisen tyopaikan ja sita taalla tosissaan toivotaan.

Hyvaa viikonloppua kaikille!

Traveler ja giant 33+jotain tai 35....
 
Huomenta!
Olipas ihanaa kun tänään ei tarvinnut herätä seiskalta töihin vaan sai jäädä viettämään ekaa äippälomapäivää. Pää ei silti oikein vielä tajua, että nyt sitä saa olla kotona... Ihanaa oli herätä 2,5 v kainalossa tuhisemassa =)
Ehdittiin jo tänään rakennella aika monta vessapaperirulla tornia... (ostin eilen jättisäkit ja niillä nyt on leikitty, hih) Upea ilma ulkona, eilen laitettiin myös lähes 20 orvokkia tohon pihalaatikoihin ja amppeleihin, ainakin vielä näyttää olevan elossa, eiköhän se orvokki sitä pakkasta jonkun verran kestäkin.

Mitäs sitä sitten tekis?... Harmi vaan että loman kunniaksi toi hiukan pinnan alla ollut nuhis tuli päälle, vähän höntti olo (pää hippasen kipeä, nenä vuotaa ja kurkku kipeä) mutta eiköhän se tässä ohi mene.

Tyttövauvanen mekastaa mahassa entiseen tahtiin. Eilen illalla tuli sellainen ihme olo, että aloin oikeesti miettiä SYNNYTYSTÄ. Että mitä käytännön järjestelyjä pitää tehdä jos mies on töissä (esim. yövuorossa eikä pääse sieltä lähtemään) kun koululaiset pärjäis keskenään muttei toi kuopus ja kenet hätyytän (no äiti on lähellä) jne. Mutta kaippa se sitten järjestyy kun sen aika tulee...

kekkeri 34+5
 
Sisu..mun eka äippälomapäivä on 9.5. eli kaks viikkoa vielä töitä, eikä mun työnantaja oo vielkää päättäny miltä ajalta maksaa mulle palkkaa. Eli tuskin päätöstäkään tulee hetkeen, hyvä jos saa sen palkkaliitteen sinne siihen mennes ku jään lomalle. RAIVOSTUTTAVAA päättämättömyyttä!!

Maranooka..jos normaalisti jää äippälomalle niin ainaskin sillon eka ä-raha maksetaan 1 arkipäivä ennen laskettua-aikaa..en sit tiedä miten menee jos aloittaa varhennettuna.

Nukuin viime yönä tosi surkeesti..vaihdoin kyljeltä kyljelle ku lonkkia jomotti ja selällään koitin hetken ku joskus se ei tee pahaa, mut nyt tuli huono olo ja oksetti. Pissalla kävin kaks kertaa..väsyttää!

Josema 32+4
 
josema meillä alkaa samana päivänä äloma! Jee! Tosiaan kaksi viikkoa enää, eli yhdeksän työpäivää ensi viikosta kun on vappukin. Mä tosin sammutan vapun jälkeen lampun päästäni että olen sitten vikalla viikolla jo henkisesti pois täältä :LOL: Mun nykyinen työpaikka on vielä aika pettymys ollut, joten toivon mukaan ei tarvis ikinä palata vaan löytäisi uuden paikan sitten joskus...

Onpas kitkerää kahvia kupissa :$


 
:attn:
Illan ja yöllä vähän supisteli, ei kovasti, eikä hälyyttävän kipeesti, mutta suht tiheesti. Mut sit yks kaks yllättäen supistukset alko tuntua kohdunsuulla, tai jossain siellä sisällä, uumenissa... (hankala selittää ). Viiltävä, ja vihlova kipu, lähinnä ikävän tuntunen, osa kävi ihan kipeetä, mutta osa ei. Ikinä aikasemmin ei ole ollu tämmöstä tuntemusta :eek: Mikähän se oli? Osaako kukaan sanoa juuta tai jaata asiaan?
Nyt rv 34+1
:attn:
 
Sisu: Mulle kätilö sanoi että niitä kipeitä supistuksia voi jo tulla sanotaanko vaikka että 20 minuutin välien jo näillä viikoilla sarjoissa. Sit se vaan sano et ei sitä koskaan voi tietää mitkä supparit johtaa synnytykseen, mut kai se pää sääntö on se että jos niitä alkaa tulee sen 10 minuutin väliein ja ne on kipeitä kaikki. Et sitten vois soitella sairaalaan.

Täällä podetaan selkäkipua. Alaselkä rasittui eilen siivoillessa ja koirien kanssa touhutessa ja koko yö oli aika hankala. Yritin pelleillä niitten tyynyjen kans, mut tuntuipa hankalalta :) Sitten supistelikin aika paljon ja sen takia jouduin ramppaamaan vessasakin normaalin yhden sijaan kolmesti. Onneks VIIMEINEN TYÖPÄIVÄ!! ja huomenna saa nukkua aamulla pitkään.

Lissu ja pikkumies 34+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Sisu: Mulle kätilö sanoi että niitä kipeitä supistuksia voi jo tulla sanotaanko vaikka että 20 minuutin välien jo näillä viikoilla sarjoissa. Sit se vaan sano et ei sitä koskaan voi tietää mitkä supparit johtaa synnytykseen, mut kai se pää sääntö on se että jos niitä alkaa tulee sen 10 minuutin väliein ja ne on kipeitä kaikki. Et sitten vois soitella sairaalaan.
Lissu ja pikkumies 34+3
Mut se lähinnä, et nää ei tuntunu ollenkaan siellä, missä aikasemmat supparit on tuntunu, vaan ihan toisessa paikassa! Kaikki, ihan kaikki, aikasemmat supparit on tuntunu joko tuolla selän puolella, etureisissä (sit kun supistelee tarpeeksi kovasti ), ja menkkakipu-alueella, eli tuolta vauvamahan sivuilta lähtien napaa kohti. Ja nää ei ollu siellä päinkään, vaan suoraan kohdunsuulla, ja emättimessä :eek:
 
Sisu: Juu ei omakohtaista käsistystä :) Kaveri sanoi että sillä tuntui supparit vihlovana ihan tuolla alhaalla. Itsellä ei vielä mitään tietoa normaaleista kipeistä supistuksista. Mulla ne on kaikki ollut vielä ihan kivuttomia.
 
Sisu: mulle lääkäri sano ny viimeks polilla, kun kerroin samanlaisista tuntemuksista, et ne ei liity supistuksiin ja vihlonta/viiltävät kipukohtaukset ei avaa kohdunsuuta. Mietin vaan ittekkin, et oisko kuiteski toisin, koska mulle tulee myös näitä tuntemuksia tonne sisälle supistusten yhteydessä, tai ehkä pikkasen jälkeen. Voihan olla et ne supistukset saa aikaan pikkasen jotain, joka löysyttää lantion sisällä jotain paikkoja ja valmistaa kroppa synnytykseen. En tiä siis, mut en mä sit o osannu olla huolissani, kun se noin sano.

Sit äklöjuttu.. tuleeko kellään muulla pissalla käydessä siinä loppuvaiheessa supistus? Täällä tulee melko joka kerta, ja just pissalla käydessä. Melkeen itkua väännän ja huudan pöntöllä, ku vatta kovettuu ja tulee kipu leviää. Ja ei siis oo oikeesti mikään pissatulehdus, kun noita tulehdusjuttuja tutkitaan melkeen viikotain noiden supareiden takia, vaan ihan todella kipee supistus.. :(

Asumisesta: meillä on ny jouluna valmistunu omakotitalo, alakerralla pärjätään. 2 makkaria, et uus vauveli saa nukkua meidän kans samassa huoneessa, ku esikoisella on oma huone. Ihanaa ku tulee kesä, mut kattelen ihan kateellisena naapureiden nurmikoita yms. ku ittellä koko piha on täynnä savee ja kuraa.. Noh, kaikki aikanaan. Nytki tuo pihalla häärää kaivuri ja muita koneita hommissa, et meteliä ja liikennettä riittää. Toivottavasti ehtivät kuitenkin ennen uuden vauvan syntymää saada tota pihaa ja autokatosta valmiiks, et pystyis ulkona toista nukuttaan..

Joo, mut tää lähteen työnteleen esikoista ulos..

Lammiska 31+4
 
Osaiskohan kukaan sanoa et onkohan nyt seksikin kielletty kun on toi 2viikon lepokäsky? :whistle: kun ei siitä mitään sanoneet ja unohdin kysyä :snotty: ja neuvolakin on vasta ens viikolla enkä viittis pelkästään ton takia soitella :ashamed:

noppispoppis & toukkis 32+3 :heart:
 
Tervehdys...
Tulin äskön sok.rasitustestistä, hitto et meinas aika käydä pitkäks siel soffal istuskellessa..En oo aikasemminollu tos testis ja kuvittelin et eteen laitetaan kannullinen jotain valkoista juomaa, mutta sehän olikin vaan pullollinen "laimeaa" kokista.
Nojuu, 25 minsan päästä olis neuvola, jännitän kovasti et kuinka paljon painoa on tullut, jotenkin elän siinä maailmassa että tää baby on joku ylisuuri..ja esikoinen ku syntys 9v sitten oli vain pari pv yliaikainen ja 55cm 4280g...ja silloin epäiltiin jo että mahtuuko se syntymään mutta päädyttiin koittamaan. En ainakaan halua että leikattas, joten ehkäpä ne käynnistäis jo vähän aikaisemmin tän *toivo elää*...lähinnä koska en jaksais enää yhtään kantaa tätä mahaa. Painaa,kolottaa, potkut tuntuu ikäviltä saatikka ku tää kääntyilee ja vääntyilee kokoaika. Nojuuh..katsotaan nyt mitä neuv.täti sanoo!!! :p

mammaM + baby 32+1
 
Onnittelut äippälomalaisille :flower: Alkuun oli hassua olla vaan kotona, mut nyt tähän on jo tottunut kivasti. Kunhan sais jotain aikaseksikin... :LOL:

Mun kunnianhimoinen tavoite ois imurointi ja lattioiden pesu :eek: Saas kattoa kuinka kauan pystyn tekemään noita ed. mainituja. Liitoskivut on ihan hitonmoiset, varsinkin oikea puoli on tosi kipeä ja tuntuu ettei oikea jalka kestä painoa kun niin sattuu tuolta alhaalta.

Oikein aurinkoista päivää kaikille! B)

MM ja Pepe 34+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Osaiskohan kukaan sanoa et onkohan nyt seksikin kielletty kun on toi 2viikon lepokäsky? :whistle: kun ei siitä mitään sanoneet ja unohdin kysyä :snotty: ja neuvolakin on vasta ens viikolla enkä viittis pelkästään ton takia soitella :ashamed:

noppispoppis & toukkis 32+3 :heart:
Mullahan tuli silloin kans tuo lepokäsky ja lääkäri ei sanonut mitään seksistä...Enkä ite muistanut kysyä.
Neuvolassa sitten sanoi että ei seksiä ennen kuin rv 34 täynnä että sitten ei haittaa. Spermassa kun kuulemma samanlaista "ainetta" kuin mitä käytetään synnytyksen käynnistämiseen.

Peppita+PikkuKutonen 32+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppita:
Spermassa kun kuulemma samanlaista "ainetta" kuin mitä käytetään synnytyksen käynnistämiseen.

Peppita+PikkuKutonen 32+5
Niin eikös sitä sanota että on ne kolme S:ää mitkä on valtteja kun halutaan et synnytys lähtis käyntiin: Siivous, Seksi ja Sauna. :D

Mikähän tunteiden megapurkauspäivä tänään on.... Ukko soitti ja sanoi että TAAS olis huonoja uutisia kylppärin suhteen, vaikkei mikään maata mullistava juttu nyt ollutkaan kun että taas venyy remontti, niin meikä pillittää eikä loppua meinannu näkyä. Vieläkin jos ajattelen koko asiaa niin tippa tulee linssiin. Sit oon jotenkin niin väsynyt siitä viime öisestä selkäkivusta ja tietysti kun vielä pitäis yrittää skarpata tää viimeinen työpäivä loppuun niin onhan sitä siinäkin.
 
HelloShitty
mä päätin jäädä kotiin lepämään vapaa-päivänä. tai päivä ja päivä. eihän tää ollu ku 4h. kohta hakee lapset ja sit kaupunkiin. otan ne mukaan shoppailee. pitäis olla aika kivaa kun ei oo toi kolmonen mukana riehumassa. :heart:
 
Hiphei... en ois tajunnut ilman et täältä luen: mullahan on tänään eka äippälomapäivä. Eli en ole enää virallisesti kotihoidontuella oleva.

Mutta nyt tarvii ruveta valmistautumaan neuvolakäyntiin.

Jeps1 + pulla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppita:
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Osaiskohan kukaan sanoa et onkohan nyt seksikin kielletty kun on toi 2viikon lepokäsky? :whistle: kun ei siitä mitään sanoneet ja unohdin kysyä :snotty: ja neuvolakin on vasta ens viikolla enkä viittis pelkästään ton takia soitella :ashamed:

noppispoppis & toukkis 32+3 :heart:
Mullahan tuli silloin kans tuo lepokäsky ja lääkäri ei sanonut mitään seksistä...Enkä ite muistanut kysyä.
Neuvolassa sitten sanoi että ei seksiä ennen kuin rv 34 täynnä että sitten ei haittaa. Spermassa kun kuulemma samanlaista "ainetta" kuin mitä käytetään synnytyksen käynnistämiseen.

Peppita+PikkuKutonen 32+5
Okei hyvä tietää :) kiitti :flower:
 
Pakko tulla vielä avautumaan...
Oon mittaillu sokereita tässä omaksi huvikseni, kun TAYSistä tuli jo toistamiseen mulle lappu kotiin, jonka mukaan kotimittauksen arvot varsin hyvät. Päivittäin on joitain heittoja kuitenkin ollut. Nyt oon mittaillu melkein joka aamu paastoarvon ja ne on ollut 5,1-6,0 välillä. Neljänä aamuna kuudesta arvot on ollut raja-arvoja 5,5 tai yli. Nyt tänään söin aamulla 2kpl ruisleipää, lasin vettä ja lasin maitoa, ja tunnin arvo 8,2 eli taas meni yli sallitun 7,5! :kieh: Mä en ymmärrä mitä mun pitäisi oikein syödä ja neuvolasta ei osata neuvoa yhtään mitään. Arvelluttaa myös, että eikö näin pienillä heitoilla ole tosiaankaan mitään vaikutusta esim. vauvan kokoon. Mua ahdistaa kaikki nyt ihan hitosti ja pelottaa, että jos näitä ei huomioida mitenkään ja päästetään yliaikaseksi tms. ja huolettaa tuo pojan hyvinvointi muutenkin, että onko hänelläkin syntymän jälkeen sokerit pielessä. ÄÄH, hiton rd! :/ :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Osaiskohan kukaan sanoa et onkohan nyt seksikin kielletty kun on toi 2viikon lepokäsky? :whistle: kun ei siitä mitään sanoneet ja unohdin kysyä :snotty: ja neuvolakin on vasta ens viikolla enkä viittis pelkästään ton takia soitella :ashamed:

noppispoppis & toukkis 32+3 :heart:
No musta ehdottomasti seksi kuuluu sillon kiellettyihin, sehän on jumppaa parhaimmillaan/pahimmillaan ja tosiaan sitähän käytetään keinoja synnytyksen käynnistymiseen. Eli kyllä pitäisin kintut ristissä noissa viikoilla vielä ainakin kuukauden =) miehes voi sitten olla eri mieltä.

Asumisesta, meillä on kaksi vuotta vanha ok-talo, neliöitä varmaan jotain 170, tilaa ruhtinaallisesti, varsinkin kun on tuollainen "ullakko" mihin saa kaikki aarteet (lue romut) varastoida. Kaikille neljälle lapselle on siis oma huone, toistaikseksi kyllä äijällä ollut oma huone, ja saakin kaksi pienintä olla yhdessä huoneessa useamman vuoden.

Mitä muuta piti vielä kirjoittaa... ei muista. Pikkuhiljaa kodin raivaus sujuu. Ai niin mn jo kyselin, mutta täältäkin olis kiva saada kommentteja,
VIELÄKÖ USKALTAISITTE RISTEILYLLE?

Siis koululaiset haluis, että mentäis (ja ellei ny mennä niin menee useamman kk eteenpäin) viikkoja siis se 34+5, varmaan pitäis ny suurinpiirtein viikon sisään mennä, kovin myöhään mäkään en enää uskalla...
 
Pidelkäähän nyt kaikki vauvat masuissa vielä muutaman viikon,ennenkuin aletaan posahdella :xmas: :hug:

kekkeri mä itse kyllä uskaltasin tehdä tässä vaiheessa vielä melkein mitä vaan :whistle:
Esikoista odottaessani laskettuna päivänä muutettiin miehen kanssa yhteen ( 6v oltiin asuttu sitä ennen erikseen :saint: )
Ja siitä sitten muutaman päivän jälkeen lähdettiin vielä vkl reissulle mökille puumalaan :D
No,jos jostain syystä olis synnytys siellä lähtenyt käyntiin,niin olisinhan mä sieltä sitten päässyt... Mikkeliin synnyttämään vai mikä se sen alueen lähin sairaala sitten onkaan?

BV ja P 34+5
 
Kekkeri..mä olin 2 viikkoa sitten risteilyllä. Tosin viikkoja oli sillon jotain 29. Vieläkin uskaltaisin mennä, mut rv 37--> en enää menis. Oltiin vain 23 tunnin risteilyllä, Turku-Tukholma-Turku..huonoa säkää jos siinä ajassa ois synnytys juuri alkanut! Onhan laivalla sairaanhoitaja ja aika helposti joku lääkäri matkustamassa, jos jotain vaivaa tulee...ja kylläpä se helikopteri ainakin noutaa, jos tosipaikka sattuisi! Jos on jotain vaivoja, paikat jo vähän auki, pehmenny tai supistelee, niin sit en lähtis enää.

josema 32+4
 
Jee, ei olut tullut painoa kun 100g/viikko- ja mä kun luulin että on tullut jotain 2kg!! hehee, kävinkin sitten ostamassa ainekset että leivon illalla banaanitoffee muffinseja :p
Nyt kun kerran on noi upia ilma niin taidan vetästä verskat jalkaan ja mennä takapihalle öljyämään terassia. (vaikka sain mieheltäni kiellon tehdä sen loppuun sinäaikana kun hän on reissussa)..mutta enmä malta=)..sit tekis miäli käydä ostamassa kukkeja ja istuttaa niitäkin..Nyt on kyllä luvattu niin upiaa ilmaa että oksat pois..Maanantaiksi tänne Turun seudulle on povattu 21 astetta...Hih!!

Mä muuten olin viikko sit piknik risteilyllä..ja hitto otti se iltapuolisko koville, olinki sit aivan loppu illasta=)

Oonpas mä hyvällä tulella=)

MammaM +babyboy... Niin ja viikkoja tosiaan 32+1

 

Yhteistyössä