~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

HelloShitty
nyt se ukko sit meni vaihtaa sitä autoa...tai vaihtaa jos on hyvä se toinne. ois nyt niin ei tarvis meittiä ja stressata sitä enää. ei oo ukko nukkunu pitkään aikaan kunnolla kun vaan stressaa sitä. :| :D että pitäkää peukkuja!! :attn: b=)d

muuten olo ihan ok....yöllä nukuin taas sikahuonosti mutta siihen on jo niin tottunu että menee samaan konkurssiin. nukutaan sitten joskus kun J menee kouluun. heh. :LOL:

voikaa hyvin. vauhtikselle :hug: !

HS ja Jools rv 34+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
pilttiä4 saitko viime vai tämän vuoden pakkauksen,kun näin myöhään sen sait? =)
Tässä on se dieetti
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10187

Pitäisi ittensäkin nyt ryhdistäytyä,kun on tullut taas syötyä mitä sattuu,painoa ei tosin kauheasti ole tullut.
Mähän en joudu nyt mittailemaankaan sokereita kuin silloin tällöin,kun munsokruarvot on olleet hyvät syömisistä huolimatta.

Onnittelut myös muille äippäloman aloittajille :flower:

A-mam näkisitpä tuon meidän 2,5v,hän on melko pitkä ja painavahko ikäisiinsä verrattuna,mun mielestä ne muut näyttää ihan rääpäleiltä kun toi joskus samanikäisten kanssa leikkii :snotty:
Niin ja vieraita kutsun voimien mukaan,sitten kun kotiudutaan sairaalasta.

Te supistelijat voisitte alkaa lähettää mulle niitä suppareita,kun mä haluaisin että mun paikat alkaisi "kypsentymään" synnytystä varten ja alkaisi sitten itsekseen käyntiin.
2 viikkoahan vielä ja Paprica on täysikäinen syntymään :heart:

Tänään lähdetään hesaan käymään mummolassa ja setäni luona,joten palaillaan astialle viimeistään huomenna :wave:

BV ja P 34+6

Sain sen vuoden 2008 pakkauksen, vaikka ehkä vähän passailinkin niiden papereiden kans näin pitkään :)
Olisin ehkä toivonut saavani sen uuden, vaikkakin täytyy myöntää että tää vanha sopii pojalle ehkä paremmin..
Jos en saa myytyä niin ompelen siihen makuupussin kuviopuoleen jonkun kivan kankaan, toppapuvun myyn joka tapauksessa ja -hatun..

Kiitos tuhannesti tuosta linkistä dieettiin,, täytynee ryhtyä tutkailemaan,, :eek:

Piltsu ja nestori 32+1
 
VatkuliPalli
Jaiks!!
Mun maha on tullu oikeen tunteella alaspäin ja kamala paineen tunne tuolla alhaalla koko ajan |O Mitä tää on!? ei kai se nyt vielä oikeestikkaan tee tuloaan sieltä kun ei sen vielä täydy.

äitiyspakkaus ei edelleenkään oo tulllu vaikka sen olis pitäny viime viikolla tulla jos olisi kela pitäny sen kaks viikkoa mut eei ku martoilla on ollu kiire juoda sumppia ja syödä pullaa |O

Sairaalakassin meinasin pakata nyt sit jo kumminkin vaikka ei eka pitäny....

Eeipä tänne muuta kuulukkaan kummempaa, mies tossa jotain kiukkuaa ja herra ties mistä :eek:
 
HelloShitty
no niin...ei tullu auto mukaan tänään. varattu on meille mutta kaupat tehään vasta maanantaina. oli viety katsastukseen ja renkaidenvaihtoon. =) no..hyvä ettei tarvii ite katsastaa mutta oishan se kiva jos olisi ollu uus auto tänään. :snotty:
 
Heipsan!

Valtavan upea keli ulkona, pakko lähteä sinne jotain kopsottamaan. Masussa kaikki oikein jees, huomenna paukahtaa täyteen 35 viikkoa ja se on jo paljon se. Ensi viikolla alkaakin jo toukokuu...

Vauvavieraista, no tosiaan kun tämä lapsi on jo neljäs niin tuskin tänne meillä mitään ryntäystä enää tulee, tietysti isovanhemmat ja mun sisko käy, mutta eipä niillä ole niin väliä millon tulee. Noin muuten tykkään kanssa siitä että oma perhe saa rauhassa ensin tutustua vauvaan ja erityisesti myös sisarukset saa olla rauhassa "ekoja tutustujia" ennenkun muut tulee. Ja toivon myös että kaikki räkänokat ymmärtää olla tulematta =) Siis kurjinta on jos/kun ihmiset tulee katsomaan kipeinä tyyliin: "pysyn vähän kauempana" (mutta kumminkin ottaa syliin ja pussailee...)

Ai niin, siitä tulikin mieleen että ehdottoman tärkeä hankittava juttu on KÄSIDESIPULLO!!! Meillä oli paljon käytössä nyt kuopuksen aikaan, siis tossa pöydällä että vieraatkin otti sitä ennen kun otti lapsen ja monesti itsekin siitä napsasin, kun ei ehtinyt pestä käsiä tai vaikka pesikin, niin silti varmuudeksi. (joskus kun vauva kainalossa esim. vessassa niin ihana kun saa sillä käsidesillä vielä tapettua loput mahdolliset bakteerit) Pientä pulloa pidin (ja pidän kyllä vieläkin) aina kauppalaukussa, eli jos olin vaikka kaupungilla niin sai sillä desifioitua kädet (joskus lapsen, joskus omat) kun aina jotain epämääräistä käsitteli.


äippälomasta nautiskellen kekkeri
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
no niin...ei tullu auto mukaan tänään. varattu on meille mutta kaupat tehään vasta maanantaina. oli viety katsastukseen ja renkaidenvaihtoon. =) no..hyvä ettei tarvii ite katsastaa mutta oishan se kiva jos olisi ollu uus auto tänään. :snotty:

Minkä auton aiotte ostaa ? Joka tapauksessa onnittelut uudesta menopelistä.
 
Tuli vaan mieleen yhtäkkiä että missäs on MÖHÖELÄIN?? Mä oon hänen kanssaan sopint alustavasti äitiyspakkauksen kestojen myynnistä ja nyt tajusin ettei häntä ole missään pitkään aikaan näkynyt?!?!
Onko mulla mennyt jotian ohi?

JA JOS JOKU HALUAA LUNASTAA NE KESTOT ITSELLEEN MINULTA NIIN LAITTAKOON YVtä =)
 
:$ HUHHUIJAA!!!
Nyt on huomista varten leivottu omenapiirakkaa pellillinen, juustokakku on jääkaapissa hyytymässä, astiat laitettu valmiiksi, ja koti siivottu. Kaveri tulee pitämään meille
Me & I-esittelyn huomenna, ja koko päivä on tässä touhuttu. ONNEKSI tuo mies oli kotona, ja tarttu imurin varteen, varmaan olis Minni muuten syntyny, niin kovasti alko supistelemaan imurointi. Mies vielä luutusi pölyt, ja käytti petivaatteet ja osan matoistakin PYYTÄMÄTTÄ pihalla :heart: On se hyvin koulutettu yksilö!! :heart: Sain sit itse keskittyä yleiseen järjestelyyn ja keittiöpuolen hommiin. Nyt kyllä jalat huutaa hallelujaa, kiitos kaiken seisoskelun :|
Muuten meillä kaikki ok, tuli jopa äippärahapäätös eilen kelalta!! *tuulettaa* Ja saan ihan mukavasti per päivä, mutta onhan se tulo aina pienempi kun palkkatulo, eli pitää kyllä kiristää vyötä omista menoista (en kehtaa miehelläkään maksattaa kaikkea ).

Niistä vauvavieraista... :ashamed: Mä en kylläkään tiedä, että miten sen sanois nätisti ihmisille, että ensimmäinen viikko laitokselta tulon jälkeen, niin vastaanotto on ainaoastaan isovanhemmille, ei kenellekään muulle. Esikoisen aikaan meillä kävi NIIIIIN paljon vieraita heti jo kotiutumispäivänä, että olin ihan uuvuksissa jo niiden kans. Ja vierasvirta oli katkeamaton, ja sit kun ihmiset kuuli, että me muutetaan pois Kajaanista samana päivänä, kun vauva "täyttää" 2 viikkoa, niin niitä vieraita vaan tuli ja tuli, kun kaikki halusi keretä näkee vauvan, ennen muutoa... :/ Nyt ei kyllä olla muuttamassa minnekään, mutta silti mietityttää, et kui sitä oikein jaksaa, jos kaikki haluaa tulla käymään... No, se on (kai ) sit sen ajan murhe.
HS, onnittelut uudelle autolle!! :D

Täällä on aivan ihana ilma!! Tyttö lähti 10.30 hakee naapurin tyttöä ulos leikkii, ja se on käyny vaan välillä syömässä sisällä 10 min... KOKO AJAN ne on vaan leikkiny ja leikkiny :heart: Ne on suloinen pariskunta, kun tuo meidän neiti on vähän villi ja välillä vallaton, niin tää toinen on sit oikein rauhallinen ja hidas, niin se kummasti rauhottaa tuota villikkoakin! Ja vaikka heillä on ikäeroa kuitenkin, niin se ei ole hidastanu yhdessä oloa.

Minni on ollu taas tän päivän sit poikittain!! :/ Kamalasti se venyttää mahaa molempiin suuntiin tuosta kylkiluiden alta... Jospa se pian taas pyörähtäis oikein päin!
Sisu ja Minni 34+2 :heart:
 
vauvavieraista hmm.. enpä oo asiaa noin pitkälle ajatellukkaa... ois helppo jos tulisivat sairaalaan kattomaan ni ei tarttis kellekkää olla kahvia keittämässä =) en kyllä ajatellu kutsua ketään erityisesti, saavat ite kutsua itsensä. kun mies varmaan lähettää sitte viestit munki kavereille mun puolesta jos en ite pysty, et mimmone mötikkä tuli yms.. :)

huomenna taas hurjasti poksuttaen :eek: tänään 32+6 :heart:
 
...aloittaa äitiysloma tänään :D

Käytiin koeajaa paria vanhempaa volvoa ukkelin kans tänään, kun pitää vaihtaa auto halvempaan. Sit se alkoi vaihtamaan renkaita autoihin. Minä sit lähdin koirien kans lenkille ja käytiin semmoinen reilun tunnin lenkki heittämässä tuossa ihanassa auringonpaisteessa B) Täällä on semmoinen 20 astetta lämmintä varjossa, että ihan grillausilmat! wutsi wau, kyllä ainakin ilmat suosii jos ei muu :p
Näin tänään ensimmäiset perhosetkin!

Lissu ja minimies 34+4
 
Sisu kaipa sun pitää vaan ilmoittaa tylysti, että vieraita ei oteta vastaan kuin vasta ekan viikon jälkeen. Kyllä ihmiset sen tajuaa ja jos ei tajua ni ei voi mitään.
Ota reippaasti itelles ja vaavalle omaa aikaa. :)

Bree ja Kerttu 32+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Jaiks!!
Mun maha on tullu oikeen tunteella alaspäin ja kamala paineen tunne tuolla alhaalla koko ajan |O Mitä tää on!? ei kai se nyt vielä oikeestikkaan tee tuloaan sieltä kun ei sen vielä täydy.
Onneksi en ole ainoa.. :wave: Sinullakin on jo masu laskeutunut sitten? Kaiketi vauva voi pysyä vielä loppuunkin saakka matkassa, vaikka onkin jo alhaalla.. On se jännä juttu, että vatsan laskeutumisen pitäisi kai helpottaa oloa (ylävatsalla lähinnä), mutta ainakin minusta tuntuu paljon tukalammalta se, että vauvan jokainen liike tuntuu tosi selvästi kohdunsuulla ja alaosastolla on koko ajan aikamoinen paine. :/

Ihanista ilmoista ollaan nautittu! :) Tai, minä lähinnä olen ommellut tytöille kesähameita (yhteensä kuusi kpl:tta) ja tytöt ovat painaneet pihalla auringonpaisteessa.. Tänään tuli pitkästä aikaa luottavainen tunne, että kyllä se kesä sieltä tulee jo aika pian! Kesä taas tarkoittaa samaa kuin vauva. :heart: Vielä kuutisen viikkoa ja luulen silloin saavani nyytin kotiin.. Ihanaa!

Viikon päästä maanantaina on ultra, jota jo alan pikkuhiljaa odotella. Kiva nähdä miten pikkuinen on kasvanut.. Nyt viimeisen viikon sisällä potkut ja liikkeet ovat selvästi vahvistuneet ja tulleet jäntevämmiksi kaikki liikkeet. Siellä se pikkuinen kulta vain kasvaa ja odottaa milloin pääsee tapaamaan rakkaat siskot ja isin (äitinhän pieni jo tunteekin). :D
 
helou kaikille piiitkästä aikaa!!

mä olen ollu täydellisessä tietokoneettomuudessa huhtikuun alusta asti ja en siis täällä ole edes käynyt lukemassa mitään, ja nytkään en oikein malta lukea mitään, tulin vaan kertomaan kuulumisia.. elikkä 23.4 klo 9.05 meille syntyi pieni tyttö, painoa 1920g. pituutta ei vielä ole mitattu mutta lupasivat huomenna aamulla senkin mitata... ja tosiaan synnytys sairaalaksi vaihtui sitte KYS, muutaman päivän ehdin täällä olla kun sitten raskausmyrkystys meni niin pahaksi että oli pakko leikata kiireellisesti, ja myös lapsivedetkin meni.. ja vuotavan etisen istukan takia sairaalaan alunperin jouduin silloin 1.4...

käyn kuitenkin täällä vielä kurkkimassa juttuja ja olen hengessä mukana sen minkä kerkeän ja maltan kun tuo neiti on kyllä niin vienyt sydämen että ei sieltä viereltä malttaisi lähteä pois ollenkaan :D

m-m ja neitokainen
 
HelloShitty
no niin..vihdoinkin pääsee kirjautuu!!
mansikka-maijalle ja typylle onnittelut!!!!!!!!!!!! :flower: :heart: paljon voimia että typy kasvaa kovasti ja pääsee pian kotiin. millä viikolla hän syntyi?

HS ja J rv 34+2
 
Onnittelut mansikka-maijalle myös täältä! :flower:

Meinasin kommentoida alunperin vain näihin vauva-ajan vierailuihin, kun tänne oli jo pärähtänyt noin hienoja uutisia! :) Mutta siis niihin vauvavieraisiin vielä.. Esikoisen synnyttyä oltiin etukäteen toivottu, ettei kotiin tulisi ensi viikkoina ketään. Sairaalassa kävivät katsomassa lähimmät sukulaiset vauvaa. Kakkosen kohdalla en muista miten oli. :ashamed: Sen muistan, että olin alle viikon ikäisen vauvan kanssa yliopistolla lukupiirissä, eli paluu arkeen tapahtui hyvin äkkiä. :D

Nyt mennään myös vauvan ja minun voinnin mukaan. Jos kaikki sujuu hyvin ja en ole kovin väsynyt saa meille tulla vauva katsomaan.. Minun puoli suvusta asuu samassa kaupungissa, joten varmasti kaikki tulevat katsomaan vauvaa jo sairaalaan (vanhempani ja sisarukset perheineen). Miehen vanhemmat asuvat sen verran kaukana, että eivät ihan pienellä varoitusajalla välttämättä tulekaan. =)

Meillä kun sattuu tuon esikoisen synttärit olemaan kuukauden päästä, eli pari viikkoa ennen vauvan syntymistä ja he kuitenkin tulevat synttäreille.. Saisivat puolestani kyllä tulla kyläilemään myös vaikka heti vauvan synnyttyä. He majoittuvat kuitenkin minun vanhempieni luokse, joten ei tarvitse vierailusta ja tarjottavista sen kummemmin huolehtia. ;)


 
mansikka-maija Paljon, paljon onnea pienestä neidistä!! :flower: =)

Tääkään ei nyt oikein malta keskittyä tohon lukemiseen, mutta täällä on myös maha laskeutunut ja on kyllä ahistavaa |O
Nyt on jalka ollu pari päivää ihan pirun kipee, hyvä ku pystyy kävelee, varmaan lekuriin mentävä ens viikolla jos ei ala helpottaa.. Supistelee välillä ja nivuset on kipeet, nam :snotty:

Vois jo tulla se kesäkuu!! :LOL: Vaikka kyllä hiukka alkaa tuntua, ettei tääkaveri mahassa sinne asti viihy.... Mutta saas nähdä! :D

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! :flower: B)

MiNiMaM ja tyllerö 34+0 POKS!
 

Yhteistyössä