~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
no niin...ei tullu auto mukaan tänään. varattu on meille mutta kaupat tehään vasta maanantaina. oli viety katsastukseen ja renkaidenvaihtoon. =) no..hyvä ettei tarvii ite katsastaa mutta oishan se kiva jos olisi ollu uus auto tänään. :snotty:

Minkä auton aiotte ostaa ? Joka tapauksessa onnittelut uudesta menopelistä.
chrysler voyager.
 
tervehdys!!!
MANSIKKA-MARJALLE ONNEA PIKKUISESTA.

nyt on uusi skanssikin katsastettu ja kaiketi sekin selkiytyy kun muutamaan otteeseen käypi.

ä-polilla koko arvio tehty ja oli muuten sika hitaita lääkärit perjantaina. aika oli 9.20 ja sisälle pääsin 10.40... joo eli edelleen kasvaa nyt painoarvio viikoilla 33+2 oli 2,6kg. eli mielestäni suht ok opainoissa mennä'än tuon tekayn sivujen mukaan. nyt lupasivat jo että ei anneta mennä yli ja perutin pelkppoli ajan. eli käynnistys tapahtuu jossain 27.5-10.6 välisenä aikana.

hello shitty onnea uudesta kulkupelistä. se on ihana tunne kun ostaa jotain mistä tykkää... nyt on ainakin teille perheenä tilaa.

juu ja kaiketi sen voin nyt paljastaa... toivottavasti ei kukaan minua etukäteen tunnista täältä eli meille on tulossa pussillinen kaveri eli en koskaan saa ostaa niitä ihania tyttöjen vaatteita. kaverin sanoja lainaten. "minulla oli sellainen olo että olisin loistava tyttövauvan äiti, mutta luoja päätti toisin." meille tämä pikkukolonen jää ehdottomasti viimeiseksi.
lääkärin sanoja siis lainaten: täältä löytyy tällaiset pallukat jotka eivät jätä mitään arvailujen varaan.

tinni ja ryyni 33+3
 
HelloShitty
tinni; kiitos juu. on tilaa. ihanaa kun voi mennä autoilee ilman et joku koko ajan potkii selkään. ja voi aina laittaa sen pahimman kiukuttelijan yksin takapenkille. :kieh: :D

onnea myös pojasta!!! :flower: ei tuu musta taas ikinä pojan äitiä. on se pikkasen haikeeta vaikka oon aina kuvitellu itteeni tyttöjen äitinä. vähän ku jäis jotain kokematta. :|
 
MANSIKKA-MAIJA lampimat onnittelut tyttovauvan johdosta! :flower: Ja voimia uuden tulokkaan kanssa. Tule meille valilla kertomaan miten siella jaksellaan.

HelloShitty Onnittelut autosta, mullekkin kelpais :)

Taalla ei oo vauva laskeutunu kylla ollenkaan. Kauhee ahistus ylavatsalla ja narastaa. Mun ukko kiltisti asensi kasisuihkut molempiin vessoihin (siis et saa alapaata pestya vessassa), taalla kun sellaisia ei kayteta ja anoppi oli kauhusta kankeena ja suorastaan voi pahoin kun kuuli asiasta. Hanen mielestaan erittain oksettava kapistus :LOL:

Ollaan muutenkin nahty iso vaiva keittion kaappien kanssa, hiottu ja maalattu uusiks ja anoppi siihen tokas etta miksi me ostettiin uudet kahvat oviin... Rahan tuhlausta kuulemma (uudet saranat ja kahvat n.100$). Vanhat siis oli vuodelta yks ja kaks. Ma en just nyt yhtaan jaksais tota arvostelua. Naulaan viela sen eukon seinalle jos ei osaa pitaa mielipiteitaan omana, varsinkin sitten ku vauva syntyy :headwall:

Joo vahan on tuo pinna alkanu kiristymaan. Ukollekkin kiukuttelen koo ajan ihan turhista asioista (ei siis oo ollenkaan mun tyylista olla pinna tiukalla).

Mut joo ei kai muuta taas talla eraa.
 
HelloShitty
Traveler: meiän kämpästä puuttuu kans toi käsisuihku ja oon hyivnhyvin pettyny!!! se on ollu taivaanlahja synnytyksen jälkeen kun pitäis huuhdella usein noita tikkejä. :whistle:

oikee unelma anoppi sulla kans. mulla onneks ihana mutta esim. tolla Sisu:lla vähemmän mukava. :kieh: ja hei..eiköhän se kiree pinna ja ärsytys on ihan normaalia tässä vaiheessa kun yöllä ei oikein pysty nukkuu kunnolla, kolottaa ja ahistaa ja on muutenkin kyllästyny olo. tsemppiä sinne! :hug:

täällä taas hereillä vaikka sais nukkua kuten muutkin tekee. |O tulis se maanantai ja auto nyt kohta!! :p on kyllä luksusta kun on tottunu suht pieneen mondeoon. :LOL: enää puuttuu vaan vaunut + se koppa ja hoitotuotteita niin ollaan valmiita vauvantuloon. no..vaatteet kaipaa vielä pesua ja viikkausta kaappiin mutta ei siihen kauan mee. :whistle:

viikonloppu meni taas juu. kohta onkin jo toukokuu!!! :eek:
HS ja Jools rv 34+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-maija:
tuhannet kiitokset onnitteluista kaikille!!

tyttö siis syntyi viikolla 33+4..

pitääpä käydä kurkkaamassa sinne 0-12kk puolelle kunhan tässä kerkeää :)

m-m
Onnea kovasti! Hyvän kokoinen tyttö oli kuitenkin, vaikka vähän varaslähdön ottikin. :flower:

ai niin, POKS, nyt meni viikkoja 35 rikki. Vitsi miten pitkällä sitä jo on...tosiaan ihan vikat viikot käsillä ja viimeinen kuukausi alkaa. Voihan vauva mennä ylikin, mutta kaiken kaikkiaan loppusuoralla ollaan.
Rakastan jo tätä syntymätöntä niin tosi paljon, hassua =)

Ihanaa olla kotona, tuota kuopusta on ehtinyt niin rauhassa pussailla ja leikittää ja olla ulkona ja lukea kirjoja jne. Myös koululaisten kanssa on ollut ihan eritavalla aikaa.

Eilen laitoin koko perheen talvikamat (kengät, takit, asusteet) vintille/pesuun ja otin (mitä löytyi) kesän/kevään vastaavista tamineista alas. Muutamat ohuet pipot ja käsineet jätin kun lapset kulkee pyörillä kouluun ja kun menee klo 8 niin aamulla voi vielä olla kylmä.

Nytkin on jo 7 astetta lämmintä, varmaan hieno päivä tulee tästäkin...

kekkeri onnenhuumissa... 35+0
 
Mansikka-maija onnea pienestä tytöstä! :heart: :flower: Toivotaan että tyttö kasvaa nopeesti ja pääsee pian kotiin! :heart:

Että tää vuodelepo on syvältä kun ulkona on ihan täys kesä! |O no kestettävä on että pysyy pikkunen vielä kyydissä :heart:

noppispoppis & toukkis 32+5 :heart:
 
Ensiksi mansikka-maijalle onnea tytön syntymästä! :flower:

Me oltiin ukon kanssa kahdestaan reissussa Oulussa, viimeset mahdollisuudet kun lähteä oli ennen vauvan syntymää. Hotellissa pe-la välinen yö oltiin. Muuten kiva reissu mutta kostautu minun kirppareilla juoksentelu kun rupes tulemaan 5min. välein kipeitä supistuksia :eek: Itellekki rupes ihan hätä tulemaan ja meinasiin sairaalaan jo pyrkiä. Mentiin sit vielä kumminkin yhteen kahvilaan istumaan että jos tilanne rauhottus ja onneksi rauhottui =) Uskallettiin sit lähteä kotia kohti ajelemaan.
Supistuksia tulee kumminkin paljon päivittäin ja kipeitä joten saa nähdä mitä neuvolassa tiistaina tuumaavat kun kumminkin jo useampi viikko takaperin tilanne oli se että meinasi pikkunen ottaa varaslähdön..
Viikkoja alkaa olla onneksi niin kivasti etä ei hirveesti pelota jos tässä parin lähiviikon aikana päättää tulla. Alkaa olla väsynyt noihin jatkuviin kipuihin.........

Peppita+PikkuKutonen 33+0 :heart:
 
Mansikka-Maijalle ja perheelle lämpimät onnittelut pienestä prinsessasta!! :flower: :hug:

Mä en oikein nyt ehdi kommentoida mitään, oli tullu tekstiä niin paljon ja meni kirjoitusaika lukemisessa. Pian tulee esittelijä jo laittelemaan vaatteet esille, ja mä istun täällä vielä yöpaidassa.
Vointi ihan jees, Minni ei vaan tykänny eilis-iltaisesta rakastelusta... :ashamed: Vähän lipsahti miehen kans (selibaatissa kun pitäis vielä olla ), mutta minkäs teet, kun himot ne on hiirelläkin, ja pitkään aikaan ei olla saatu harrastaa... :ashamed: Niin on sit enemmän ja vähemmän supistellu illasta asti, ei säännöllisesti, ei sinne päinkään, mutta osa suppareista on ihan kipeitä. Yöllä varsinkin. Mahtaa lääkäri antaa pitkin korvia huomenna, jos uskallan asiasta edes sanoan ääneen...
No, nyt on pakko lähtee meikkaa, ja tekee jotain näille karvoille, mitkä hapsottaa taas kun petolinnun pe*se :headwall:
Palaillaan!
Sisu ja Minni 34+3 :heart:
 
Onnittelut Mansikka-maijalle :flower: :heart: :flower:

Perintöpinniksen uusi pohja on valmis. Tein sen tuossa aamutuimaan. Nyt voikin sitten alkaa sisustamaan uudella innolla sänkyä vauvalle valmiiksi!!
Tuossa vielä kuva pohjasta:

Ihan itse pyöristin pohjan kulmat, porasin ilmareijät, hioin ja naulasin vanhasta pohjasta kiinnikerimat paikoilleen. Vähän oon ylpeä!!

Lissu ja jäbä 34+5
 
Onnittelut täältäkin Mansikka-Maijalle tytöstä :heart:

Oon ollu oikeestaan koko raskauden ajan tosi pitkäpinnainen jne. mitä en todellakaan ole ollut ennen raskautta (tästä oonkin saanu kiitosta mieheltä) :whistle: mutta nyt menee kyllä kuppi meikäläiseltäkin nurin toooosi helposti. Ihan tyhmät asiat suorastaan kiukuttaa tai itkettää. Ehkä tosiaan tuo kun yöt menee kipuillessa, ni vaikuttaa tuohon hermojen kiristymiseen.

Tänään on taas tuntunu tosi ikävältä tuolla kohdunsuulla kun pikkusen pää porailee paikkoja :| Muuten kyllä ihan hyvä olla...

Mies haki eilen moottoripyöränsä talvihoidosta kotiin, ja vähän on kyllä sellanen olo itellä et tahtois mopon kyytiin. :D No, se ei tällä mahalla onnistu ja muutenkin...ehkä sitte kesällä pääsen taas kyytiin asti.

MM ja Pepe 34+6 :heart:

 
VatkuliPalli
Kauheeta ku voi olla ihminen varovainen :eek:
en oo tehny mitään ollu ja istunu vaan koko päivän kun eilen oli ihan saletisti supistuksia niinku tonne mitäs nyt puolelle kirjotinkin.
Sattu ne niin paljon että meinasin et joko se siihen syntyy ja itku kurkussa käppyrässä makasin lattialla ja sängyllä...
Sitte ne meni ohi nopeemmin ku oli tullu, ne tuli vielä sellasina aaltoina että eka kun loppu, jäin mahaan inha kipu päälle ja sitten hetkenpäästä taas tuli sellanen kova kipu ja tää jatku puolen tunnin ajan.
En sitte menny tarkastuttamaan kun ei kerran mitään tapahtunu enää sen jälkeen. Nyt pelkään että ne alkaa uudestaan. :ashamed:

Vauva kumminkin liikkuu reippaasti ja mölyää :heart:

rv32+5?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Onnittelut Mansikka-maijalle :flower: :heart: :flower:

Perintöpinniksen uusi pohja on valmis. Tein sen tuossa aamutuimaan. Nyt voikin sitten alkaa sisustamaan uudella innolla sänkyä vauvalle valmiiksi!!
Tuossa vielä kuva pohjasta:

Ihan itse pyöristin pohjan kulmat, porasin ilmareijät, hioin ja naulasin vanhasta pohjasta kiinnikerimat paikoilleen. Vähän oon ylpeä!!

Lissu ja jäbä 34+5
Oletpas ollut näppärä!! Hyvältä näyttää!!

Itse otin ullakolta eilen vauvan vaatteita alas, ja jätin ihan luukun viereen esim. auton istuimen, kun se nyt tarvitaan että saadaan vauva edes sairaalasta kotio, eli aika pian. Ihanaa kun löytyi nippu pieniä vaippojakin mitä oli jäänyt =) aika söpöltä näytti muutenkin nuo sitterit jne...

Vauvan sänkyä ei ole, eikä tule, kun kuitenkin täysimetän, niin pidän kainalossa, saa kaikki paremmin nukuttua.
 
HelloShitty
nyt on pakko hehkuttaa tätä syömistä....sitä vaan että jonkun aikaa jo menny syömiset paremmin kuin hyvin. äskenkin kävin kaupasta hakee salaattiaineksia ja söin salaattia, riisiä ja kanaa. ihan normiannos. mies tilas pizzaa. ei tehny edes tiukkaa katella vierestä. toivottavasti se salaattilinja säilyy kun beibi on tullu ulos. mua ei edes tee mieli rasvaista. herkkupäiväkin oli se että söin pari karkkia..ei vaan uponnu. :p :saint: iltapalaks ja aamupalaks syön joka päivä weetabixejä maidon kera. leipää pyrin olee syömättä. maha ainakin toimii eikä pukamia ainakaan vielä näy. *kopkop*

ei mulla muuta ollu. :D
tehtiin ukon ja kolmosen kaa kävelylenkin tos ennen ruokaa...alkaa kyllä täälläkin J olla aika matalalla. ilkeesti painaa...ei haittais yhtään vaikka oiskin jo lähtökuopissa. en haluu juhannuksena olla kasassa. |O

HS ja Jools rv 34+3
 
Täälläkin masu laskeutunut selvästi,napaa ei näy enää vaan se osoittaa alaviistoon :whistle:

Mies lähti anoppilaan koko lapsilauman kanssa,a mä jäin tekemään viimeistä yritysnäyttöä rauhassa.

Aamulla pesin ja rumpukuivatin kaikki talvivaatteet ja otin jo osan kesävaatteista pestäväksi.

Täällä on ihan mielettömän kaunis ilma ja tekis mieli olla vaan ulkona.
Nyt kun saan tuon viimeisen näytön alta pois voin tehdä ihan mitä mielin.Vielä parix päiväx keksin kotona jotain hommia,sit lähden mökille päiviksi touhuamaan.

A-Mam ja Mimmi rv 34+6 :heart:
 
Mansikka-Maija:paljon onnea tyttövauvasta :heart:

Niin ja unohdin mainita,et me ollaan ilmoitettu tekstarilla syntymäuutisen yhteydessä,jonka oon keksinyt aina ite jotenkin et vieraat ei oo tervetulleita heti.

Viimeksi muistaakseni tyyliin:Ensiviikot vietämme vauvaan omalla perheellä tutustuen,lähinnä välttääksemme isosiskon mustasukkaisuuden.

Oman voinnin puolesta oisin aina voinut ottaa vieraita jo kotiutumispäivänä,mut kyl mä haluan sylitellä ja olla vaan ihan omalla porukalla ensipäivät ja jos joku siitä loukkaantuis,niin sit saa loukkaantua :D
 
Hei kaikille! Täällä ekaa kertaa kirjoittelen... äippäloma alkaa, kiireet alkaa hellittää ja ehtii nyt myös tälläistä harrastaa. Lueskelin tuossa noita kirjoituksia ja kaikkea hyödyllistä sieltä löysin...mitä en ole tullut ajatelleeksikaan, kiitos niistä. Onneksi olkoon tämän sivun ekalle synnyttäjälle Mansikka-Maljalle! Mulla on laskettu aika kesäkuun alussa, mitä mieltä olette vieläkö uskaltaa lähteä 500 km automatkalle, eli noin 5-6 tuntia tiedossa vappuna autossa istumista, mikäli nyt päätetään lähtee...kahdenvaiheilla tässä ollaan. Viikkoja nyt mulla 35, onko kokemuksia pidemmistä automatkoista suunnilleen samoilla viikoilla? Neuvolassa ei oikein selvästi kantaa asiaan tietenkään otettu, ei ilmeisesti mitään suoranaista estettäkään pitäisi olla kun raskaus edennyt normaalisti, kunhan neuvolakortti vain kulkee mukana.
 

Yhteistyössä