~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Viimeksi muistaakseni tyyliin:Ensiviikot vietämme vauvaan omalla perheellä tutustuen,lähinnä välttääksemme isosiskon mustasukkaisuuden.

Oman voinnin puolesta oisin aina voinut ottaa vieraita jo kotiutumispäivänä,mut kyl mä haluan sylitellä ja olla vaan ihan omalla porukalla ensipäivät ja jos joku siitä loukkaantuis,niin sit saa loukkaantua :D
Saako tuota lainata, kunhan sen aika tulee!? :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottavaäippä-84:
Hei kaikille! Täällä ekaa kertaa kirjoittelen... äippäloma alkaa, kiireet alkaa hellittää ja ehtii nyt myös tälläistä harrastaa. Lueskelin tuossa noita kirjoituksia ja kaikkea hyödyllistä sieltä löysin...mitä en ole tullut ajatelleeksikaan, kiitos niistä. Onneksi olkoon tämän sivun ekalle synnyttäjälle Mansikka-Maljalle! Mulla on laskettu aika kesäkuun alussa, mitä mieltä olette vieläkö uskaltaa lähteä 500 km automatkalle, eli noin 5-6 tuntia tiedossa vappuna autossa istumista, mikäli nyt päätetään lähtee...kahdenvaiheilla tässä ollaan. Viikkoja nyt mulla 35, onko kokemuksia pidemmistä automatkoista suunnilleen samoilla viikoilla? Neuvolassa ei oikein selvästi kantaa asiaan tietenkään otettu, ei ilmeisesti mitään suoranaista estettäkään pitäisi olla kun raskaus edennyt normaalisti, kunhan neuvolakortti vain kulkee mukana.
Ei ole kokemusta, mutta en näillä supistuksilla enää lähtis istuu vapaaehtoisesti, mutta jos sun olo on ok, eikä ennen aikasen synnytknsen riskiä ole, ja pystyt(te ) pysähtyy tarpeeksi tiheesti, sun voinnin mukaan, niin mikäs siinä. Se on niin odottajakohtasta, et ei ne hirveesti taida neuvolasta suoria ohjeistuksia näihin antaa. Meillekin vaan ympäripyöreitä vastauksia, et en ehkä lähtis itse jne.

Itse asiassa, Mansikka-Maijan vauva oli kesäkuisten pinon 2. vauva. Tiikeri83 perheineen sai vauvan jo huhtikuun alussa. Mitähän heille muuten kuuluu? :attn:
 
me ollaan myös lähdössä vappuna reissuun ajelemaan. eli täältä turun suunnalta mennään kotkaan, en tiedä tarkkaan paljon siinä kilsoja on, oiskos joku 300km eli ei hirveän paljon. itseä supistaa jonkun verran ajaessa, mutta en ajatellutkaan ajaa tällä matkalla, eli sana rentoutua vieressä ja heittää jalat ylös ihan koska haluan. eli odottava äippä84 ihan oman voinnin ja tuntemusten mukaan rohkaisen miettimään reissua. onko sulla kohdunsuun tilanteesta tietoa, sekin kannattaa varmaan ottaa huomioon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Kauheeta ku voi olla ihminen varovainen :eek:
en oo tehny mitään ollu ja istunu vaan koko päivän kun eilen oli ihan saletisti supistuksia niinku tonne mitäs nyt puolelle kirjotinkin.
Sattu ne niin paljon että meinasin et joko se siihen syntyy ja itku kurkussa käppyrässä makasin lattialla ja sängyllä...
Sitte ne meni ohi nopeemmin ku oli tullu, ne tuli vielä sellasina aaltoina että eka kun loppu, jäin mahaan inha kipu päälle ja sitten hetkenpäästä taas tuli sellanen kova kipu ja tää jatku puolen tunnin ajan.
En sitte menny tarkastuttamaan kun ei kerran mitään tapahtunu enää sen jälkeen. Nyt pelkään että ne alkaa uudestaan. :ashamed:

Vauva kumminkin liikkuu reippaasti ja mölyää :heart:

rv32+5?
Mulla kans iski vastaavanlaiset supparit ihan ruokakaupassa asioidessa, ja säännöllisin väliajoin tulivat.. Kaitpa se kroppa alkaa ilmoitella lähestyvästä synnytyksestä =)

HS Täällä kans on kevennetty ruokavaliota! Aurinko kun alkaa paistaa niin ei ruokakaan maistu enää smalla tavalla! =) Paino on mulla pudonnu 4 kiloa lyhyen ajan sisään.. et nyt näytti 76kg.. Pitää kyllä vähän herkutella et saa kilot takaisin ettei neuvolassa luule mun laihduttaneen.. Vai eikös se paino muutenkii pysähdy/laske loppuvaiheessa?!?!

kleo ja tilläinen 32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Hei, mites muut, joiden vauva kastetaan, niin joko olette kysyny kummeja? :attn: Olllaankohan me oltu hieman hätäsiä, meillä kun on jo kummit pyydetty :whistle: Molemmat läheiset ystäväpariskunnat suostu =)
Joo, mekin on pyydetty. Vaikka meillä kaikilla lapsilla on vaan kaksi kummia, niin kaippa ollaan niin epäsosiaalisia kumminkin, että ihan riittävän haastavaa on jo miettiä tälle neljännelle niitä kahta kummia =) Kysyttiin siksi, että jos vähänkin olisivat epäröineet niin ehdittäis miettiä uusia vaihtoehtoja.¨
Sitä paitsi kannattikin kertoa kun tuleva kummitäti (on käsityöihminen) kuuli meidän odottavan tyttöä niin alkoi heti jotain nuttua kutomaan =)
 
HelloShitty
turhauttavaa...niiiin turhauttavaa....nää viimeiset viikot siis.. |O :headwall: siis ensin olin sitä mieltä että meni nopeesti mutta nyt; ei s**tana... :headwall: :headwall: :headwall:

on vaan ihan sikakypsä olo. täysin evvk.
 
Huomenta taasen kaikille!

Ja onnittelut ensin Mansikka-Maijalle nyytistä! :flower:

Niin se aika vaan meilläki lähenee, vähä jo jännittää. Silleen hyvällä tavalla! Tai odottaa, et tulsi jo.. Vaikka tietää, että oishan se toki parempi siellä suojissa vielä tovi olla..

Täällä särkee päätä, jo 4 päivää. Sellasta outoa särkyä. Oikean silmän takaa.. Tai vois kuvitella et tuon toisen aivopuoliskon etuosaa.. Vaikee sanoa. Ei mitenkään tavallista särkyä.. Ja sit tieten tullu luettua juttuja nuista raskausmyrkytyksistä.. :snotty:
Pitää varmaan aamusella soittaa neuvolaan, et jos ne ottas pikaseen vastaan ja mittaisivat paineet ja tutkis pissan..

Ja tulee sellasta ruskeeta valkovuotoa. Ei verta mukana, eikä varmaan mitään hyytynyttäkään, sellasta kätevää.. :D
Oisko kellään hajua tälläsestä..?

Kummit on kysytty jo aikoja sitte, kaikki lupautuivat innolla.. Eikä muutenkaan oo ristiäisiin sitte paljoa tulossa porukkaa, ku puuttuu tavallaan se toinen puoli kokonaan. Kummeja meillä kaikilla on/ tulee olemaan 4: nais- ja mieskummi ja pariskunta. Näin on vanhimmillaki..

Turo porautuu jo tuonne alas ihan kiitettävästi. Olihan ne mitatki jo laskenu viime käynnillä.. Helpottaa hengittämistä yms mut painaa sit tosiaan kipiää tuonne alakertaan.
Muuten odotusajan nää edelliset 2 kk on menny tosi nopiaan! :D
Sattunu kaikkea mukavaa ja kivaa.. :heart:

Vieläki se lahjakortti käyttämättä sinne BabyStyleen. :snotty: Ku pitää kuiten tarkaan miettiä et mitä sitä vielä tarvii, ettei menis sitte ihan hukkaan koko raha.. Tiedän, et jos sinne "tästä vaan" meen, ni mukaan tulee kaikkea ylimäärästä.. :D

Alkaa tosiaan pitkästyttää jo tää odottaminen.. Ja ku kelit on tollasia, ni ei oo vaatteita! Ois kylmä ni takki mahtus tai ois sit niin lämmintä et ei tarvi mitään. En kyllä ala enää investoimaan mihinkään välikausitakkiin! Kele.. |O

Mitäs Teillä on Vappusuunnitelmia!? Me ollaan isompien kanssa menossa mun äidin luo 100 kilsan päähän. Ja tytöt menee isälle sit perjantaina, ku ois "virallinen" isä-viikonloppu. Halusin kuiten Vapun niiden kanssa viettää..
Suunniteltu vaikka ja mitä.. Ois vaan kelit kohillaa, niin ku on luvattu.. On kuiten niitä viimesiä hetkiä, ku pystyy vielä reissaamaan.

Pitää alkaa kaffen keittoon, mukavia päiviä vaan kaikille! :hug: :hug:

Lisbet ja Turo 34+6 ( vissiin.. :whistle: )
 
HelloShitty
ruskeeta valkovuotoa!!!!! :eek: kuulostaa jonkin sortin limatulpalta mis ois pikkasen kuivunutta verta mukana... :eek: emmä tiiä...en keksi tolle mitään muuta selitystä. millon sulla on neuvola seuraavan kerran? ja tuleeko tota paljon ja koko ajan?

se ois uus viikko sitten..ei uus rv vielä mutta viikko. huhtikuun vika viikko!!! jee!! kesäkuu lähestyy..tänään pitäis tehä autokaupat ja vaihtaakin sitä autoa. :D mä niin toivon että kaikki menee niinkuin pitäis. usein kun toivoo ja oottaa jotain niin joutuu pettymään. :kieh:

(.) tai oikeestaan ( . ) mulla on aina ihan jees olo aamulla mutta miks illalla ahistaa, puristaa, kolottaa ym. nytkin olo on mainio. ei varmaan pitäis syödä enää klo 16 jälkeen ettei oo mitään ylimääräistä taistelemassa tilasta koska tässä mahassa on ahdasta!

eipä muuta tällä kertaa..nyt laittaa muksut tarha/eskarikuntoon! :wave:

HS ja J rv 34+4
 
Nii, luulisin et se on kuiten valkovuotoa mut ei sellasta "normaalia".. :whistle:
Ku mä oon NIIN hyvä tässä!
Ei oo tullu ku nyt pari päivää, eikä silleen lorisemalla.. Mut kuiten et huomaa ja pyyhkiessä AINA jää.. Ku ei siinä oo mitään "veriviiruja" tai hyytymiä tms. Enemmän kuiten tulee ku tavallista valkovuotoa..

Seuraava lääkäri/neuvola/synnytystapa-arvio ois 4.5 eli ens viikon tiistai. En kyllä ainakaan soittamatta sinne asti pärjää.. :whistle:
Ku en mä oikeesti muista, onko nuilta isommilta ollu tällästä. :snotty:
 
Kysäisen vielä uudestaan kun vastauksia ei kuulunut, että sitten kun se lähtö tulee sairaalaan niin pitääkö sinne ilmoittaa/soittaa että ollaan tulossa niin tietävät odottaa tulevaa synnyttäjää...?

Masuha&Piskuinen 32+5 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Kysäisen vielä uudestaan kun vastauksia ei kuulunut, että sitten kun se lähtö tulee sairaalaan niin pitääkö sinne ilmoittaa/soittaa että ollaan tulossa niin tietävät odottaa tulevaa synnyttäjää...?

Masuha&Piskuinen 32+5 :heart:
en oo minä ainakaan soittanu etukäteen mutta meillä onkin pieni synnäri verrattuna esim. naistenkliniikkaan. luulisin että moni soittaa siks että itekin miettii kannattaako mennä vai ei ja siks soittaa ja kysyy. tai jos on muutakin kysyttävää, esim. vedet menny mutta ei supistaa. ja jos kiirettä tulee niin tuskin se soitto siinä vaiheessa on tärkee. :whistle: :D
 
Sisu:Tottakai voi lainata tekstiä...

Mimmin kummit on valittu,mies ei suostunut toisen kummiparin valintaan ja nyt sitä päätettiin sellainen toisex kummiksi,josta molemmat pitävät paljon.

3 kummia on tulossa tälle pikkuiselle :heart:

Taas ois siivousta tiedossa,aion käydä kaikki omat vaatteet läpi ja heitän surutta kaikki vähällä käytöllä olevat vaatteet pois.

A-Mam ja Mimmi rv 35+0 :heart:
 
Täälläkin vauva vissiin raivaa itseään alaspäin,sen verran sattuu ja paikat on ahtaat jo :kieh: :D

Turvotusta taas löytyy vaikka muille jaettavaksi ja se näkyy tietty huomisen neuvolan puntarilla :whistle: :x

Sisu mulla ei ole vielä hajuakaan kummeista,keksitäänköhän edes niitä ollenkaan :/ Saa nähdä..

Mullakin on tullut muutamaan otteeseen limatulppaa,tosin ilman veristä vuotoa.

Kohta pitäisi lähteä lastentarvikkeeseen tuhlaamaan 100? lahjakortti :p
Sitterin meinasin ainakin hankkia,kun muut jo löytyy esikoisen ajoilta ja sitten ehkä jotain muutakin kivaa pientä :heart:



Olotila on tällä hetkellä todella ahdistava,ihan kuin olisi syönyt iiisooon ilmapallon :$

BV ja P 35+1
 
Miks ei mulle kukaan ole ostanut mitään lahjakorttia johonkin lastentarvikeliikkeeseen?!? Se ois kyl ihan kiva lahja!

Joo kummeja mietitty ja jo pyydettykin. Meillä se on vasta mietintäasteella. Mies on joitain ehdottanut ja kyllä mä ajattelinkin niin että yksi hänen kavereistaan ja yksi sitten minun kavereista. Mutta olisi ihanaa valita semmoinen kummi jolla ei ole jo montaa kummitettavaa... omat kaverit taitaa kaikki olla jo useamman kummina, joten pitää tarkkaan miettiä pari vaihtoehtoa valmiiksi ja sitten kysäistä kun vauva on syntynyt.
Mulla ei ole mitään vaatimuksia kummeilta. Olen itsekin aika "huono" kummi, tai aika vähän kummilasteni elämässä muuten kun synttäripäivinä jne... Eipä mua koskaan olla pyydettykään hoitamaan kummilapsiani vaikka olen moneen otteeseen tarjoutunut. Omista kummeistanikaan en ole pahemmin kuullut.... En sitten itsekään osaa vaatia lapseni kummeilta ihmeitä.

Mä odotan palkkaa mun tilille niin pääsis shoppailee. Huomenna olis neuvola ja koiran rokotus sit voiskin jo keskiviikkona tai torstaina käydä shoppailee lisää kankaita. Vois ommella imetystyynyyn päällisen ja mahdollisesti ne pinnasängyn pehmusteet. Sit olis pari lakanaa mitkä pitäis ommella ja äidin ostama fleecehuopaan kanttinauhat. Äiti kyllä lupas että se ne ompelee, mut mä varastin ne siltä kun ei tiedä miten tylsäks käy lomalaisen aika :D

Mun alavatsaa on kans alkanut nyt heti kun pääsin lomalle vihlomaan. Ei pahasti. Varmaan jotain venymiskipuja tms.... must tuntuu et mun maha on kans aika alhaalla. On se nyt semmoinen että sen huomaa, mut kaikki on ihan imeissään kun sanon et joo 5 viikkoo niin sen pitäis syntyä.

L&poju 34+6
 
Huomenta :wave:
Tulipahan eilen illalla kirjoitettua tänne kahteen eri otteeseen piiiitkät sepustukset,mut yllätys yllätys,kaksplus kaatunut...

odottava äippä84 : sain maaliskuussa neuvolasta vinkiksi tuohon matkustamiseen,et pitää yrittää matkustaa aika makuulta,ettei kaikki paino ole tuolla alapäässä.Mut kaikkihan riippuu sun olotilasta ja onko paikat kiinni...ja paljon muuten taukoja!

sisu :ei olla kysytty kummeja vielä.Tai no joo,yks pariskunta tietää ,et tulevat kummeiksi,en muistanutkaan et siitähän oli tosiaan puhetta ystäväni kans...Kuus kummia tulee sepolle,niinkuin ekallekkin.Mitä te ootte mieltä ,jos emme pyydä avioparista kuin toisen kummiksi?emme ole sen miespuolisen kanssa missään tekemisissä,ja nainen taas on parhaita ystäviäni...emme kumpikaan haluaisi sitä miestä kummiksi...

Mulla tuli eilen sellainen olo,et jään kaipaamaan hurjasti tätä mahaa,ja näitä vauvan liikkeitä.niitä on niin mukava iltaisin seurata kun maha on jos milläkin mallilla =) ja kun normaali oloissa olen sellanen mahaläski,niin ihana kun nyt pystyy esitteleen mahaa YLPEÄNÄ ilman peittäytymistä säkkikankaisiin :LOL: ja sit eihän sitä tiedä siunaantuuko meille enempää,kuin nämä kaksi,kun näissäkin on ollut tekemistä.ja mitä lääkärit sanoo...

Mies sai makurirempat valmiiksi.Ihastelin eilen tapetteja urakalla,kyl oli nappi ostos nuo makurin tapetit,paitsi,jee,jee,tänä aamuna klo 05.50 kuului mun vierestä:äiti mulla tulee oksennus ja viuuuuhhh!neiti oksensi suoraan lattialle ja oksennusta roisku niille tapeteille,enkä mä huomannu vasta kun 3h päästä ne läikät...arvatkaa vaan lähtikö enää,vaik on pyyhittävää tapettia...no,ne on muistoja elävästä elämästä :LOL: tytön puolesta harmittaa hirveesti tuo oksennustauti,kun niillä ois alkanu tänään eskarin kans uinti :( sitä on odotettu kuin kuuta nousevaa,ja nyt sit tämä...lupasin viedä sen yhtä monta kertaa ylimääräisesti uimaan,mitä meillä jää väliin eskariuintia...

lopuksi vielä mansikka marjalle onnittelut vauvelin syntymän johdosta!näin meitä kesäkuisia alkaa pikku hiljaa poksumaan,ja kun katsoo monien viikkoja niin eiköhän kohta puoliin saada lisää vauva uutisia...Ajatelkaa,VASTA me oltiin niitä kesäkuisia joilla oli viimeisin kuukausilista täällä,nyt jo tammikuiset on listoilla...hurjaa...

Terkuin: ryhis ja seppo 33+5
 
Onnea Mansikka-maijalle!!

Kummeista..viime viikolla kysyttiin toista kummia ja suostumus saatiin. Toiselta on vielä kysymättä, mutta tiedän sen suostuvan.

Omaa napaa..nukuin taas viime yönä tosi huonosti..ja nyt töissä väsyttää ja ärsyttää ihan kaikki..jopa työkaverin korkkareiden kopina ottaa aivoon! Viikonloppuna tuli vähän siivottua ja tehtyä pihahommia..semmosta poraamisen tunnetta tuolla alakerrassa tuntuu, ois kiva tietää mikä on kohdunsuun tilanne. Huomenna neuvola, mut varmaan vasta 1-2 viikon päästä lääkärineuvola.

Matkustamisesta ja autossa istumisesta..en jaksais enää yli kahden tunnin autossa istumiseen lähteä. Olo kävis tukalaksi, vaikka taukoiliskin useammin.

josema 33 POKS!
 
Nyt on puolen naamaa puuduksissa kun kävin hampulääkärissä... :p Pikkuinen potkiskeli niin pirusti samalla kun lääkäri poraili reikää... :)

Mulle ei ole VIELÄKÄÄN tullut äippäpakkausta vaikka Kelan päätöspaperit tuli kuun alussa,HÖH!!Tahtoisin jo päästä peseen pakkauksen vaatteet ja laittaan sairaalakassit kuntoon!
Meidän pikkuiselle tulee 4 kummia,kaks tietää jo mut toiset kaks ei...Pitäs varmaankin niillekin kertoa/kysyä... :)

Potkiskelu ja pyöriminen vaan masussa jatkuu,innostui varmaan kun äippä vihdoin pääsi kunnostamaan hampaansa... :)

Masuha&Piskuinen 32+5 :heart:
 
HelloShitty
tosi outoo kuinka erilainen se maha on kun vauva nukkuu. äsken meinasin jopa huolestua kun masu tuntui niin oudon "tyhjältä" ja löysältä. mutta sit heti ku vauva heräs (aina kun käyn suihkussa muuten herää ) niin pallo on oma itteensä; kova ja pullee. :D :heart: supervilli typy on ollu koko odotuksen ajan. =)
 
HelloShitty
kummeja...hmm..me ku ei meinataan pitää ristiäisiä niin silti ois kiva ku ois kummeja. ne ois niinku epävirallisia. kandidaatteja on vaan aika vähän. ja innostuuko ne siitä vaikkei oiskaan virallisia vaan luuleeko ne että halutaan vaan lahjoja..? :snotty: ääh...pitää miettiä vielä. mua on kastettu ja oon käyny riparin jne. en vaan kuulu kirkkoon. että kovin vaikeeta ei ois varmaan liittyä uudelleen että saa ristiäiset mutta kun koko sermonia on meille ihan turha. :whistle: muut lapset on kyllä kastettu. :whistle:
 
Moi vaan!

Matkustuksesta oli juttua. Itse en jaksa enää minnekään lähtee, mutta sama kai se olis matkustaa, jos pystyy pitää taukoja tarpeeksi ja jaksaa ja kaikki hyvin, ettei ihan kauhee riski ole heti syntyä. Onhan noita sairaaloita ympäri Suomea. Mä matkustin viimeks joskus pari-kolme viikkoo sitten, mutta meninkin junassa makuuvaunussa, ettei se silleen rasittanut, kun nukuin vaan. :)

Kummeista oon yhtä pyytänyt, mutta toisesta/toisista en vielä tiedä. Kysyin, että jos tää vauva nyt pysyy hengissä niin tuutko kummiksi... (Jospa tää nyt vaan pysyis elossa.) Mä tykkään kyllä pyytää koko paria jos on pariskunta, mutta kukin tavallaan. Pyydetään ehkä jotain miehen kaveria ja en kovin hyvä tuttu oo sen kaverin naisen kanssa, mutta ei se mua haittaa. Tuntuis jotenkin epäkohteliaalta pyytää vaan sitä miestä, ihan ku en tykkäis siitä naisesta tai ihan ku oottasin, että ne eroaa. Vaikka voihan niitä olla muitakin syitä, miks pyytää vaan toista. En muutenkaan ota niitä kummitouhuja niin kamalan vakavasti, siis en loukkaannu, jos ei aina muisteta joka juhlaa yms. Vaikka kortti silloin tällöin riittää, jos sattuu olemaan muuta kiirettä. Onhan noita aikuisia tässä lähellä muitakin. :)

Vähän ollut jo sellaista menkkamaista oloa välillä, mutta ei oo mitään kunnollisia supistuksia tullut. Vielä vähän päälle pari viikkoo kun pysyis sisällä, niin olis luksusta. Ja viikkojahan on tänään 34+4. :heart:
 
HelloShitty
missäs se meiän päivittäjä lymyilee nyt kun ois uus vauvakin lisättävänä? :whistle: :D

caisachu; miten toi synnytys/perhevalmennus sujuu? :attn:
ja muutkin..kui moni käy valmennuksessa?? millaista on?

ite kävin 2002 esikoisen kaa ja ois kivaa tietää onko siihen saatu järkeä. aika moni kunta vissin säästösyystä lopettanu koko touhun. aika turhalta tuntui ainakin sillon 7v sitten. :whistle:
 
Äääääh, viime yö oli helvettiä :x Vatsa ihan sekasin ja viidestä seiskaan valvoin.. Olin mennyt nukkuu kahelta että eipä tullu kauheena nukuttua.. Vessassa piti rampata prkl |O

Nytte pitäis lähtee naapuricityyn kiertelemään kauppoja ja verotoimistoon.. kun tällä kylällä ei tietty oo ees sitä!!!

Vappuna joudun kuskiks naapurikaupunkiin ukolle |O Ihan sama mutta mä istun vaan joku kebap lautanen sylissä ja näytän sialta kun se tapaa kavereitaan! Ei vois vähempää kiinnostaa enää tässä kunnossa liikkua minnekkää mutta tää ois viimeinen kerta ku minnekkää mennään.. :LOL:

Mahtavaa

kleo ja tilliskä 32+4
 

Yhteistyössä