~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

No nyt on sitte neuvolan kautta soitettu äitipolille.. Ei kuulemma tarvi olla vuodosta toistaiseksi huolissaan.. Jotain vanhaa vertahan siinä on mukana, joka voi johtua limakalvoista. Ois helppo selittää jos ois mies ja suhde.. :D

Mut jos muuttuu mitenkään, ni olla tieten herkästi yhteydessä tai käydä paikan päällä. Neuvolaan pitäs mennä kuiten tutkituttaan pissa ja paineet..

Mut jos ei tässä nyt niin paniikissa olis enää.. :snotty:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Lisbet78:
No nyt on sitte neuvolan kautta soitettu äitipolille.. Ei kuulemma tarvi olla vuodosta toistaiseksi huolissaan.. Jotain vanhaa vertahan siinä on mukana, joka voi johtua limakalvoista. Ois helppo selittää jos ois mies ja suhde.. :D

Mut jos muuttuu mitenkään, ni olla tieten herkästi yhteydessä tai käydä paikan päällä. Neuvolaan pitäs mennä kuiten tutkituttaan pissa ja paineet..

Mut jos ei tässä nyt niin paniikissa olis enää.. :snotty:
hyvähyvä! ja onhan sulla se raja jo ylitetty että jos tulee niin sitä ei aleta estää..että hyvillä viikoilla alkaa porukka olla! :heart:

-HS-
 
Mansikka-Maijalle isot onittelut tytöstä! :heart:

Mites ne joiden lasta ei kasteta, oletteko miettineet "kummeja"? Ja muutenkin kiinnostaa millaisia nimiäisiä teillä on ollut. Itseäni kun tuo kristinusko ei oikein kosketa...

Ihan pakko teillekin laittaa kuvia, kun olen innostunut noista kestovaipoista ja etenkin niiden ompelusta, ne on niin söpöjä ja lutusia!!





Bree ja Kerttu 33+1
 
kummiasiaa me ollaan pyydetty yhtä miehen kaveria ja mun siskoa. vähän tässä kahden vaiheilla vielä, kukas ois se kolmas/neljäs kummi, haluaisin yhden minun hyvän kaverin. mut en oo vielä kysyny, pitäis varmaan saada aikaseks sekin pian =) pariskunta kummeina, ei kiitos meiän lapsille. mua itteeni harmittaa ihan hurjasti, ku mun sylikummit aikanaan eros eikä tää naikkonen oo pitäny muhun minkäänlaista yhteyttä. voi sitä pienen lapsen surua :(

tänään neuvolalääkärille kontrolliin kohdunsuun tilanteesta. saapi nähdä onko 1,5vko tehnyt mitään muutoksia, supistuksia on joinain päivinä kyllä ihan riittänyt. tänä aamuna on alavatsa+nivuset ollu ihan törkeen kipeät, vaikken eilen tehny mitää erityissiivouksia tms. lantio paukkunu oikee tunteella ku noussu sängystä :eek: ja havaitsen kans sitä "venymisen tunnetta" alavatsalla.

33+1
 
Onpas ihanan näkösiä kestoja Bree tehnyt :D

Vappuna meijän ois tarkotus lähteä kotipaikkakunnalle, jonne matkaa n. 150km. Matkustan pelkääjän paikalla penkki lähes makuuasennossa ja selän takana vielä tyyny, ni matkanteko ei tunnu pahalta. Ajamaan musta ei oo enää ku ihan lyhyitä matkoja tässä kodin lähellä, ku selkää sattuu todella kipeesti, jos joutuu normaalissa ajoasennossa olemaan.

Huomenna ois taas neuvola, aika tuntuu toisaalta menevän ihan siivillä, mutta toisaalta tuntuu, ettei mitään tapahdu. :D Tänään tarttis vähän imuroida ja pestä lattioita. Meillä oli viikonloppuna yksi ylimääräinen koira kylässä ja paikat on kyllä sen näköset. :D

MM ja Pepe 35+0 B) :heart: POOOKS!
 
Brianna: TOSI HIENOJA! Mä kans tänään viikkailin vaippoja kaappiin. En ole tehnyt itse mutta ehkä jos vaan aika tässä riittää niin teen. Mulla vaippakaappi on tylsän vaalea. Enimmäkseen imsevimsen flanelli vaippoja, sit on pari puuvillaa, bambua ja mikrokuituisia. Nyt olis jo 16 pikkuvaippaa, luulis niiden riittävän nyt siihen 6kiloon ja sitten on vielä isompiakin kaapissa 10kpl. Niitä pitää sitten myöhemmin hommata lisää. Kuoriakin on riittävästi ja kun se työkaveri neuloo viel niitä villahousuja, ai ai :D
 
:/ Oi voi, eka kerta, kun ei jaksais lähtee neuvolaan!! :eek: Ja on vielä siis lääkärineuvola. Mä en halua nousta sille puntarille, kun oikeesti, vaikka miten söisin (tai en söis ), niin paino vaan nousee, eikä mulle kohta mahdu yhdetkään äitiyshousut enää jalkaan :'( Hohhoijaa :/ Ja saan huutia lääkäriltä, vähän asiasta kun asiasta.

Meillä on tytöllä kummeina mies, nainen ja pariskunta. Tälle uudelle tulee kaksi pariskuntaa, kun kaikki meidän yksinäiset ystävät on tässä vuosien varrella löytäny itselleen sen puoliskon, ja minä en halua / osaa pyytää vaan pariskunnasta toista osapuolta kummiksi, vaan joko molemmat tai ei kumpaakaan. Ja siis 4 kummia on esikolla, ja niin tulee olemaan tälläkin.
Mutta se nimi on edelleen siis hukassa meiltä! :/ Ei millään tahdo löytyä hyvää. Ärsyttää!!

Vappusuunnitelmia on sen verran, et mun vanhemmat tulee meille torstaina aamusta, ja aiotaan leipoa porukalla munkkeja ja illalla varmaan sit saunotaan ja vietetään rauhallinen vappuaatto. Vappupäivänä sit mennään käymään porukalla lasten vapputapahtumassa, siellä on sirkuskoululaisia esiintymässä, poniratsastusta, ongintaa jne. Laitetaan vähän parempi ruoka sille päivää, ja mies aloittaa perjantaina sit klo 16 päivystyksen. Porukat ajelee kotiin sit lauantai-iltana. Siis hyvin rauhallinen ja yllätyksetön vappu edessä!
Pitää nyt nousta tästä, ja koittaa motivoitus sinne neuvolaan... :/
Sisu ja Minni 34+4
 
Hei, sehän mun piti kysyä, et MISSÄ te vietätte ristiäiset? (jptka siis kastaa lapsen!! )

Olisko ihan hullu ajatus, jos meidän baby kastettais tuossa meidän ei katetulla terassilla, jos on hyvä ilma?? :xmas: Kotona siis kyllä kastetaan, mutta olohuoneessa, vai pihalla?
 
täällä mä lymyilen :ashamed:

onnittelut mansikka-maijalle tytöstä! :flower:

meillä on täällä remppa hieman kesken ja sitten oon alaknut nuita vauvan tavaroita laitella valmiiksi, tässä on enää 5 viikkoa mahdolliseen käynnistykseen :eek:
ja aamulla piti tulla kyllä heti päivitään ja kommentoimaan mut sit käväsin mitäs nytillä ja alko niin ottaa pannuun että aloin touhuta kaikkea muuta :whistle:

kummeista ainakin olitte puhelleet, meillä on pyydettynä jo 2 kummia, yksi vielä pyytämättä, kaikilla on 3 kummia. mun mielestä ei tartte pariskuntaa pyytää, mekin pyydettiin esikoiselle vain miehen veli, ei hänen tyttöystäväänsä/avovaimoaan, nyt myöhemmin hän on nimellisesti lisänä kummiksi, ei virallisesti kuitenkaan :)

matkustaminen on mun mielestä sellanen mikä jokasen pitää miettiä itse pystyykö ja haluuko, ihan oman voinnin mukaan kannattaa mennä, ja tosiaan paljon taukoja että saa jalotella jos matka kovinkin pitkä.

synnärille soittamiseen etukäteen en osaa sanoa yhtään mitään kun oon jäänyt molemmilla kerroilla polikäynniltä käynnistykseen..

hmm, olikohan muuta... *raapii päätään*
no jos ei muuta niin ainakin:

umayya + siiri 33 POKSPOKS
 
ristiäiset menee meillä näin: kaste kirkossa (asumme n. 200m kirkosta) kahvit sen jälkeen meillä, ilmasta riippuen sisällä tai ulkona, tehty joka kerta näin joten samalla kaavalla jatketaan, eipä tartte kenenkään hikoilla kasteen ajan täällä meidän saunassa kun kirkossa on ihanan viileetä ja tilaa :)
(ja juu, uskonto on mulle tärkeä vaikken kirkossa käykään :saint: )
 
Täällä edelleen yhdessä läjässä perjantaisen äksidentin jälkeen.

Lauantai aamupäivän vietin äippäpolilla tutkimuksissa jossa onneksi todettiin että vauvalla ei ole mitään hätää ja istukka toimii kunnolla.

Diagnoosi on siis se että alavatsan lihakset on revähtäny ja voitte arvata kuinka kaikki mun ja vauvan liikkeet SATTUU. Mitään en saa nostaa taikka kantaa jos meinaan että lihakset kerkee edes pikkasen paranemaan ennen synnytystä. Äippä auttaa lasten hoitoon viemisessä mua, nyt kiitän että en antanu niiden hoitopaikkoja pois vielä vaan saavat olla siellä touhuamassa kesäkuuhun asti. Mies hoitelee kotona arkiset arkareet töidensä jälkeen mitkä vaatii ponnisteluja/fyysistä voimaa.

Tällä hetkellä helpoin asento on vaakatasossa, hiemankin pidempi aikanen istuskelu aiheuttaa sellasen tuskan kävellessä että se ei onnistu ilman kyyneleitä. Nyt vaan toivon niitä viikkoja lisää ennen synnytystä että kerkeää paikat paranemaan. Aiemmat lihasrevähdykset saattaneet vaatia 3 viikonkin ajan.

Nyt takaisin tuonne sänkyyn kirjan pariin, hiljaiseloa siis täällä seuraavat viikot. Onneksi kummatkin pojat kummiskin kunnossa, sekä vauva masussa että tämä juniori kuka liikenteen sekaan juoksemalla tämän tilanteen "aiheutti" tai laittoi alulle :heart:

Vauhtis rv 34+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Hei, sehän mun piti kysyä, et MISSÄ te vietätte ristiäiset? (jptka siis kastaa lapsen!! )

Olisko ihan hullu ajatus, jos meidän baby kastettais tuossa meidän ei katetulla terassilla, jos on hyvä ilma?? :xmas: Kotona siis kyllä kastetaan, mutta olohuoneessa, vai pihalla?
Mäkin meinasin, että jos sattuis olemaan satamatta niin kastaiskin pihalla. Kai se niinkin kävis..? Oon kyllä ite aina ollu vaan sisätiloissa kastetilaisuudessa.
 
Kummeja en ole vielä kysynyt/miettinyt edes.. :whistle: Esikolla kaksi kummitätiä, mun sisko ja lapsen isän sisko. Minäkään en halua pariskuntia kun kaikki tuntuu eroavan nykysin :D

Vappuna minulle tulee kylään hyvä ystäväni ja grillataan sun muuta =)

Ristiäisiä en ole vielä suunnitellut edes :whistle: Esikon ristiäiset oli vanhempieni luona, koska oli enemmän tilaa, mutta nyt minullakin on isompi asunto niin mahtuisi täälläkin pitämään..

( . ) V*tuttaa kaikki nää vaivat ja ahistaa kun ei oo mitenkään päin hyvä olla.. |O
Huomenna neuvola..

MiNiMaM ja tyllerö 34+2
 
Oikein paljon onnea mansikka-maija tytöstä. :flower: :flower:

Omaan vointiin ei mitään ihmeellistä. Suonenvedot on ollu kovia aamulla oikeasta pohkeesta. Nyt on sit vaan jalka kipeä. :headwall:

Muuta ei oikein jaksa kirjoittaa. Väsyttää.

härkäneito ja vaavi rv 31+1
 
Nyt on sitten vaihteeksi ollut pari päivää niin ärsyttävä olo tämän jättimahan kanssa... En enää yhtään jaksaisi tätä jos ei olisi pakko. |O Kipeitä supistuksia ei onneksi juurikaan ole, mutta kivuttomia siitäkin edestä. Varsinkin illalla vatsa on kivikova pallo ja hengittäminen saati liikkuminen on hankalaakin hankalampaa. Eilen olisi niin tehnyt mieli mennä lenkille, mutta minkäs teet kun et voi liikkua. :headwall: Onneksi kesäkuu lähenee lupaavasti (ainakin kelien puolesta).

Sokeriarvotkin heittelevät vielä ihan älyttömästi flunssan jäljiltä. Ruuan jälkeen arvot ovat insuliiniannoksen nostamisesta huolimatta liian korkeat ja romahtavat sitten turhan matalalle ennen seuraavaa ruokaa. Tänäänkin oli päässyt laskemaan 3,8 ja alkoi tuntua olokin jo pikkuisen oudolta. Viime viikolla tosin oli 3,2 päiväunien jälkeen ja vähän silloin säikähdinkin. Arvohan ei kaiketi saisi alle neljän laskea. Minkäs teet?

Me ollaan pidetty nimiäiset lapsille. Ei olla pyydetty edes "leikkikummeja" kenellekään lapsista. Ei olla vielä päätetty miten tätä tulokasta juhlitaan..

Nyt hetkeksi nauttimaan omasta ajasta, ennen kuin haen lapset hoidosta.

-maranooka & prinsessa 31+5-
 
Kummeista: Meidän esikoisella on 5 kummia ja haluaisin toisellekkin saman verran kummeja, tosin ei olla vielä ketään pyydetty, eli kummit on vielä harkinnassa.

Ristiäiset: Meillä esikon kastejuhla oli seurakunnan tiloissa, koska vieraita oli niin paljon, eikä olisi mahduttu meidän asuntoon. Ja oli se niin helppoa kun sai sieltä kaikki astiat sun mutt tykötarpeet. Nyt asutaan kaukana kaikista sukulaisista ja halutaan sama pappi kastamaan tämä kakkonenkin joka kastoi esikoisen ja vihki meidät, joten me pidetään ristiäiset entisessä kotikaupungissa, noin 200km päässä. Paikkaa olen miettinyt, vieraita pyydetään varmaan saman verran kuin esikon ristiäisissä, joten ei mahduta ainakaan minun vanhempien luon. Itse mietin myös ulkojuhlia, mutta minun tuurilla sataa kuitenkin. Joten päädytään varmaan taas vuokraamaan joku tila tms.

Vapun vietto: Me lähdetään torstaina mun vanhempien luo, reilun 200 km päähän vapun viettoon tai itse asiassa tullaan vasta sunnuntaina kotiin. Käydään myös muualla sukuloimassa ja kummitytön synttäreillä. Tähän mennessä pitkät automatkat ei ole tuottanut ongelmia, istun takapenkillä esikoisen vieressä tai sitten etupenkillä jos esikko nukkuu.

Ainiin....PALJON ONNEA mansikka maijalle pikkuisesta tytöstä :flower:

Halinalle ja pikkukakkonen oiskohan rv 33+3
 
heipatihei vaan kaikille! tehän ootte olleet ahkerina...en päässyt/kyennyt koko vkolopun aikana koneelle...ja olen nyt yrittänyt lueskella kaiken mutta en meinaa muistaa nyt enää taas kaikkea...

Mansikka-Maijalle onnittelut tytöstä :flower:

kummit meillä on jo toiset valmiina (pariskunta) mutta toinen puoli ei...tosi ongelmaista koska meillä on niin paljon ystäviä jotka ei kuulu kirkkoon. Tai sitten molemmat osapuolet tästä pariskunnasta merkitään virallisiksi niin sitten saadaan siitä se "kaksi henkilöä", toisen nimi toiseen pahviin ja toisen nimi toiseen. Mun mielestä on tyhmää kun pitää olla kaksi virallista kummia. Lehdessäkin oli juttu, että mietitään kuulemma jos jatkossa riittäisi yksi kun nyt kirkonkin työntekijät joutuu kummeiksi kun ei ole ihmisillä ketään ketä pyytää.

ristiäiset tosi pienet - pelkät perheet kutsutaan (ja kummit) ja kirkossa toimitus ja ehkä seurakuntasalissa pullakahvit sitten toimituksen jälkeen.

Turvotus sormukset tekee kivaa jälkeä mun nakkisormiin...

Ja just kun olen hehkuttanut kuinka vaivatonta olo on ollut...niin nyt on kyllä käänne tulossa. Toinen lonkka ihan tulessa, hirvee kuuma hiki pukkaa, mahaa kiristää, pää kipeä, niskat jumissa...yöllä kävin pissalla kymmenen kertaa koska aina kun vaihto asentoa tuntui että pissat puristuu housuun... :LOL:

labebetso 33+0 tasan
 
HelloShitty
hui..siellä se ukko on tällä hetkellä..hieromassa autokauppoja. peukut ja varpaat pystyssä nyt että menee hyvin. b:)d aina kun haluu jotain niiiiiin paljon niin jokin menee pieleen. mun odotukset on niin korkeet. ois yks asia vähemmän stressattavana. :snotty:
 
HelloShitty
turvotusta täälläkin ollu jo jonkun aikaa. otin jo viikkoja sitten sormukset pois. no..onneks on ohimenevää. ja mieluiten otan turvotusta ku esim. kiinteitä kiloja. :whistle:

HS-palstaterroristi ja J rv 34+4
 
neuvolalääkärikäynnillä ei havaittu muutosta edelliseen käyntiin, eli kohdunsuu edelleen kiinni, kiinteä ja kaulaa 3cm. terkka otti ennen lääkärille menoa pikaisesti verenpaineen ja painon, pissan ois kans kattonu mut en mä taas tajunnu että se ottaa mut ensin vastaan :ashamed: RR siis 130/69 ja painonmuutos pienin kertaakaan, +200g/vko.

lueskelen tässä samalla huomiseen ea2-tenttiin =) terrorisoin välissä jos tulee mielenkiintoista keskusteltavaa :wave:
 

Yhteistyössä