*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Hyvää äitienpäivää kaikille :flower:

Täällä saatu kortit ja pieni saunapussukka 8v tytöltä sekä kalataulu,jonka 11v poika oli tehnyt huovuttamalla :heart:

Ihanimpia lahjoja on just nuo itsetehdyt kortit ja lasten itsetekemät lahjat :heart:

11 v poika oli taasen tapansa mukaan kirjoittanut jotain oikein imelää,kuten aina.

Nyt oli keksinyt tälläisen:

Olet ihanin äiti koko maailmassa, etkä tule yhtään rumemmaksi :LOL: mutta aina vaan kauniimmaksi :heart:

8v tyttö oli taasen kirjoittanut
Voi äiti jos suukon annat,niin kukkaisen varmaan poimia saan.

1v9kk ikäinen ei olisi halunnut luopua kortistaan ollenkaan jonka hoidossa oli askarrellut,vaan tirautti pikku itkun kun yritin laittaa kortin talteen,jotta säilyisi muistona ja

3v9kk ikäinen tyttö oli kirjoittanut itse oman nimensä korttiin.

Esikoinen taasen toivotteli ihan suullisesti hyvät äitienpäivät.

A-mam ja Mimmi rv 36+6

 
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE! :flower:

Ihania kortteja A-mam saanu :heart: :D

Sitä "limatulppaa" tulee edelleen...aika ällöä kyllä :whistle: |O Ja huomenna tänne tuleekin sitte iso POKS! Jee, jo etukäteen. =)

MM ja Pepe 36+6
 
BV:lle suuret onnittelut pienestä tytöstä! :flower:

ja kaikille oikein ihanaa äitienpäivää!! :flower: :flower:

kamala päänsärky |O voipi olla että mahdollisesta käynnistysajasta 1.6. tulee sitten tän synttäripäivä, tai ainakin se ihaka oikee käynnistyspäivä jos tää päänsärky ei lopu siihen mennessä. mitään muuta taas tee kun popsii särkylääkettä ja lepää.. onpa kivaa lapsillakin |O nyt sohvalle.

umayya + siiri 34+6 (huomenna poksuu)
 
AURINKOISTA ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE ÄIDEILE, NIIN TULEVILLE KUIN JO OLEVILLEKIN!! :flower:

BV:LLE ONNITTELUT VAUVASTA! :flower: :hug:

Meillä sit netti sano yhteistyö-, ja avunantosopimuksen yks kaks yllättäen irti, ja olen taas vaihteeksi ihan pimennossa, mitä täällä tapahtuu. Mutta siis että täällä ollaan vielä yhdessä paketissa, ja hengissä.
Tytöllä loppu ab-kuuri torstaina, ja eilen illalla sit mittari kipusi liki 40 asteeseen |O Ja taas siis Sisu istuu kuumeisen ja kiukkusen lapsen kans sisällä... Voihan v*ttu. Huomenna olis neuvolaan menokin aamulla, ja en tiedä, kenet saan sairasta lasta katsomaan siksi aikaa, tasan 2 viikkoa käyny viimeksi, niin ei hirveesti enää tekis mieli alkaa sitä siirtää eteenpäin.

( . ) Supistelee päivittäin, mutta ei säännöllisesti, jalkoja pakottaa iltasin ja turvottaa vähän sieltä ja täältä. Minni rauhottunu ihan huimasti, liikuskelee kyllä, mutta ne mojovat potkut ja jatkuva aktiivinen hengailu on loppunu. Näin toki kävi esikoisellakin, kun synnytys alko lähenee, eli en ole huolissani, kun vauva liikkuu kuitenkin. Just laitoin sängyn valmiiksi odottamaan :heart: Pitäis vaan nyt mennä etsii jostain joku muovisuoja siihen päälle, ettei pölyty.
Pitänee lähtee lukemaan tytölle jotain, että pääsen itsekin pötkölleen sängylle. Meinaa vähän heikottaa... :(
Sisu ja Minni 36+3 :heart:
 
Oi, BV:ki saanu vauvan, OIKEEN PALJON ONNEA! :heart: :flower:

Ja hyvää äitienpäivää meille kaikille! Mulla siskokin odotti kovasti tätä päivää, sen esikoisen LA kun on 21.5. Mietti et mitä kivaa saa jo äitienpäiväksi.. :D
Olivat juhlineet isänpäivää kovasti..

Täällä kakku tehty, tosi hyvää! Aamupala ja kahvit valmiina.. Isommat itsekseen touhunnu, tein vaan pohjan eilen ja aamulla autoin kakun kostutuksessa. Ja ihania lahjoja! Kortit oli hienot ja vaivalla tehdyt. Tuli leppismagneettia ja seinäryijyä! :D :heart:

Turo ei sit oo mitenkään kommentoinu koko päivää.. Pitäny tökkiä, et onko siellä kaikki kotona. :whistle:
Tiistaina ois neuvola, tämä mun Täti on kuulemaa kätilö-th et pitää kysyä josko vois tsiikata ton "alakerran". Näkis vähän et mihin suuntaan on menosssa, helpottaa nimittäin kovasti nuiden isompien tyttöjen kanssa se niiden hoitojärjestely.. Eli jos tilanne on edenny, ni osaapa ilmotella kouluun ja mummolle jne. Ja tietäs iteki.. :snotty:

Nyt vois lähtä jo ensimmäisille päikkäreille! Tää on niin tätä.. :whistle:

Lisbet ja Turo 36+5
 
Heippa vaan pitkästä aikaa!!

En oo pahemmin ehtin kirjottelemaa, ku tuntuu aina olevan jotenki nii kiirus vaikka äitislomalla on :ashamed: Jospa sitä ehtis tässä loppuraskaudesta vähän enempi täällä käyä.. lukemassa oon kyl aina silloin tällöin käyny teijän juttuja :)

Täällä on jo näköjää muutamat saaneet jo vauvan sylii :heart: Onnea Heille :heart: :heart: Itellä tuntuu, ettei lähtö tuu viel ainakaa muutamaa viikkoo ja vielä saa mun puolesta kyl pysyäkki masussa nii ehtii täs eka vähä lomailla ja kerätä voimia tulevaan :) Mieski lähtee maanataina kertaamaa ja 29.5. olis valmistujaiset nii ei tarttis kyl ennen kesäkuuta syntyä.. kesäkuussa miul on sitte hyvää aikaa synnyttämää :D Mut eipä se vauva tietysti paljo kysele, tulee ku tulee :D Välillä tietisty olo tuntuu jo aika tukalalta masun kanssa, mut täytyy yrittää nauttia tästä loppuraskaudesta, ku voip olla et jää vikaks kerraks :/

Oikein mukavaa ja aurinkoista äitienpäivää kaikille!!!

Minttu ja "pikkusin" 36+3
 
HelloShitty
naureskelen täällä a-mamin lasten korteista. ihana se pieni joka ei ymmrtäny yhtään antamisen idea. :heart: :D

me käytiin tuollla anoppilassa ja äsken mies lähti kakkosen kaa käymään päivystyksessä kun yskii niin pahasti. laattasi kerran jo. flunssaa ei muuten oo että kai sitä pitää kohta viedä sinne astmakokeisiin. :| allergiaa ois kans mahollinen. kurjaa... |O

eipä muuta...jääkiekon vikoja otteluita odotellessa..kai niitä on pakko kattoo vaikkei me ollakaan mukana. :snotty: :ashamed:

vauvauutisia nyt tulemaan! :D

-HS ja J-
 
ONNEA S-ANTTU, HÄRKÄNEITO JA BV VAUVOISTA!!! :)

me tosiaan päästiin jo omalle kotipaikkakunnalle tossa viime viikon maanantaina, tyttö vielä sairaalassa kuitenkin.. siinä mielessä hieman kurja äitienpäivä mutta kerkeehän noita vielä juhlimaan niin että on koko perhe kotosalla :)

meidän neiti on nyt ollu 3 päivää ilma nenä-mahaletkua!!! ja ihan hyvin alkaa jaksaa syödä itse.. ja lämpö patjaakaan ei enää tarvii kun pystyy jo niin hienosti pitämään ittensä lämpimänä, tosin hänelle on aina pari paitaa päällekkäin..tänään oli painoa 2120g ja pituutta 46 cm, eli aika pitkä tyttö on painoonsa nähden :)

selasin tässä teidän keskusteluja ja osui sieltä silmiin se juttu missä jollain oli ollu rinkka yms mukana sairaalassa.. tuli siitä vaan oma tavara paljous mieleen.. tosin sairaalaan mennessä mulla ei ollut kun käsilaukku, mutta kun tuli sitten siirto toiseen sairaalaan niin johan oli pussia ja nyssäkkää meikäläisellä.. mies sitten sai niitä roudailla kotiin.. ja kuopiosta kun kotiuduin niin mulla oli vain 1 muovikassi...tosin siellä vietin sitten vain viikon, kun yhteensä olin sairaalassa pari päivää vaille kuukauden... ja tosiaan sairaalasta kun kotiuduin niin mulla oli aivan saman vaatteet kun sinne mennessä.. siinä siirto hässäkässä en ees kerenny ajattelemaan mitään vaatteita yms..

että tällästä tänään...

ja kovin omanapaista...suokaa anteeksi..
 
HelloShitty
mä en oikeesti haluu mennä neuvolaan tiistaina. |O turvotus vaan pahenee ja olo on valtava. oon ihan varmasti lihonnu monta kiloo vaikka syön salaatteja ym. terveellistä enkä paljon mitään suolaa. :headwall: ei oo silti ihan samaa luokkaa ku BV:n jalat. mulla tuntuu olevan nestettä ihan joka paikka täynnä. koko kroppa ihan turvonnu! :x haemmetti ku on se lääkärikäynti siinä samalla. jos ne alkaa valittaa painonnoususta niin alan itkee. en nyt tarvii mitään ylimääräistä vittuillua. on ihan tarpeeks paha olla ilmankin semmosta. :( mahunkohan mä ikinä omiin vaatteisiini enää???? :'(
 
Kleo :ashamed: ihan ylhäällä toi sun massu on mun mahaan verrattuna, joudun nostaa sitä alhaalta istuessani, ja se oikeesti roikkuu polvissa suunnilleen... :ashamed:
HS sama täällä :'( Ja joudun sit huomisen neuvolan siirtää tiistaille tai keskiviikolle. Kaverin kans sovittiin, et se tulee meille tytön luo siksi aikaa, kun pikapikaa käväsen neuvolassa, niin se soitti äsken, et heillä on sit silmätulehdus 2 muksulla, et halutaanko se... No ei kiitos, tällä kertaa, eikä mies pääse ruokiksella edes kotiin, niiin ei ole hirveesti vaihtoehtoja...

Mä alan olla oikeesti aika kypsä tähän odotukseen. Mitään ei saa tehtyä, ei yksinkertaisesti jaksa, kaikki vituttaa, ja itkettää... :(

Mansikka-Maija :heart: Ihana, että vauva voi noinkin hyvin!! Sairaala-aika on raskasta, mutta kaikki kyllä kääntyy parhain päin, viimeistään sitten, kun vauva pääsee kotiin! Voimia ja enkeleitä pienelle!! :heart:
 
HelloShitty
Sisu:lle :hug: kans. mulla alkaa kans olla mitta niin täys. ei jaksa enää..mikään ei nappaa...voisinpa mennä nukkumaan ja herätä 3-4 viikon päästä. tai siihen että synnytys on käynnissä. :kieh:
 
Sisulle tsemppiä ja jaksuja!

HS ootko koklannu mansikkaa ja ananasta nesteenpoistoon? Sanot suoraan neuvolassa et turvottaa et siitä painonnousu, jos se on noussu =)

Mä meinasin neuvolassa to sanoa et tartten vahvoja kipulääkkeitä että pystyn liikkumaan!!! 3.kerros ja ei hissiä!! |O Tai laittakoot mut osastolle makaamaan


kleo ja Sara 34+3
 
Arghhhhh!

Mä oon kirjoittanut 2krt pitkän viestin ja kun painan lähetä,tulee et sivu ei ole käytettävissä.

Uusi yritys jälleen:

HelloShitty:Juu,kuopus rassukka ihastui niin omaan korttiinsa,ettei ois siitä hennonut luopua :D Toivottavasti löydät jonkun keinon turvotuksen laskemiseen.

Kleo:Voimia kipujen kanssa,kuullostaa kyl tosi inhottaville oireille.

Mansikka-Maija:hienosti on pikkuinen kasvanut ja voimistunut.Varmasti ihanaa,kun saatte sitten viimein pikkuisen kotiin.Erossa olo on varmasti kurjaa.

Mä sain vain ruusuja mieheltä äitienpäivälahjax,mut ei mua harmita.Mä järjestin viime pe seurustelupäivän kunniax meidän 5:lle lapselle ihanan lastenhoitajan 3-4 päiväksi ja me (minä,mies ja "Mimmi" ) lähdetään Ranskaan kesällä.

Pakko kysyä:Mitenkäs sekstailut näin loppumetreillä?

Tääl tekis mieli missä vain,milloin vain,mut pakko sekstailla hiukan parin ystävän ja mummon työvuoroja sekä pikkuisten päivähoito aikaa silmällä pitäen :LOL: Ankeeta,mut totta.Mies haluaa ehdottomasti synnytykseen mukaan,niin näin on mentävä nyt muutama viikko...

Tänään oltiin mökkiraksalla 4 tuntia touhuamassa,huomenna mennään sinne parin työmiehen ja esikoispojan kans,kun hän on isällään tetissä koko viiikon.

Kirjoitin jonkinmoisen version vauvan syntymästä jo valmiiksi laitokselle,mitä muokkailen sit tarvittaessa,yleensä oon ilmoittanut textarina aina vain lähimmille syntymästä, osa saa tiedon tätäkin kautta.

A-Mam ja Mimmi rv 36+6,jippii huomenna ollaankin jo "täysiaikaisia"



 
Heippa taas piitkästä aikaa!

Ja oikein hyvää äitienpäivää kaikille! :flower:

Suuret onnittelut myös vauvautuneille Mansikka-Maijalle :heart: , S-antulle :heart: , Härkäneidolle :heart: ja BV:lle :heart:

Täällä ollaan sit rouviinnuttu :D Entäpä Ryhiksen suunnitelmat, kun siitä kans puhelit?

Täällä siis edelleen yhtenä ja tilanne on rauhottunu aika hyvin. Luottavaisin mielin oon menossa kohti täysiaikaisuutta ja siihenhän ei enää kovin kauaa ookaan :) Alapään tilanteesta en kyllä tiedä, ennen viimestä neuvolalääkäriä, joka on vasta viikon päästä 36+5, mut eipä sillä niin merkitystäkään. Paine tuntuu kyllä alapäässä, vähän suppailee ja vauva pitäis olla tosi alhaalla lantiossa, mut jotenkin on luottavainen mieli, et tässä vielä vauva saa kasvaa ja kehittyä hetken masussa.
Viime pe neuvolassa (35+1) kaikki hyvin, pissa puhdas, paineet 111/70, hemppa 137, sf 29, vauvan syke 145. Että tämmöstä..

Briannan tekemät vaipat kyllä söpöjä =) Mä kävin lauantaina hulinoilla ostamassa muutaman vaipan ja muutama pieni tilaus vielä tekemättä, mut sit olis tulokkaan vaippavarasto riittävä :D Apteekki ja kauppareissu vieä ens viikolla edessä, mut sit on kaikki vauvaa varten valmiina.

Nyt mäkin pystyn oikeesti aktivoituun täällä palstalla.

Pitää lopetella..

Omppunen ja Ruttu 35+4 (tai 3 nykyisen paikkakunnan mukaan)
 
[/b] HelloShitty turvotus on kyl hirmu ikävä vaiva.. mulla alko pikkuhiljaa tulla, ja viimisellä viikolla tuli pelkkää turvotusta se 10 kg.. että olin aikalailla kamalan näkönen, ja nyt vasta alkaa olla myös nilkat ihan normaalit... mulla sillon sairaalan säännöllisella ja terveellisellä ruualla painonnousu pysähty kokonaan muuten mutta sitten rysähti kunnolla...

toivottavasti täällä ei kukaan muu joudu samaan tilanteeseen kun minä ton turvotuksen kanssa :) !!!!
 
huomenta!
mansikka-maija kiva kuulla teistä! toivottavasti saatte pian vaavin kotio :heart:

täällä ei oo nukuttu sitten kahden jälkeen, yskittää supistaa, sattuu muuten vaan, jotenkin mulla on ihan outo olo, en osaa oikein selittää.. flunssa taas ollut riesana viikon verran ja jo alkais riittää..
harmi kun neuvolakin on vasta torstaina, ei oo oikein mitään ohjelmaa tälle viikolle, lapsetkin kohta tuolta heräilee varmaan niin on piiiiiitkä päivä edessä..

HS:lle tsemppiä sinne neuvolaan, kylhän ne sen huomaa että jos paino on noussut niin turvotuksesta se johtuu, luulis ainakin.

briannalle pitänyt jo aiemminkin sanoa että ihania vaippoja, musta ei olis käsitöitä tekemään, eikä myöskään kestoilemaan :ashamed:

umayya + siiri 35 POKS!

*muoks* omppuselle onnittelut! :flower: (meillä heinäkuun lopussa 6-vuotis hääpäivä )
 

Yhteistyössä