*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Taa
Huomenta!

BV:lle tsempit!

Mua alkaa totaalisesti kyllästyttämään tää olotila. Yöllä heräilen sata kertaa vessaan ja unta on vaikee enää saada sen jälkeen, joten päivät kuljenkin sitten silmät ristissä zombiena.

Torstain neuvolakäynnin tulokset: Verenpaine ok, sykkeet 140, sf-mitta 36,5 ( :eek: Mistä näitä senttejä oikein tulee?), turvotus +, pissa ok, hemoglobiini 113 eli rautaa rupesin nyt syömään. Alkuviikosta täytyy vielä muistaa käydä verikokeissa. Ihmettelin tuota hemoglobiiniarvoa, koska mulla on AINA ollu hyvät arvot. Terkkarikin kysyi, että onko rautalääke tuttu. Ei todellakaan ole, kun ei ikinä ole ollut tarvetta moiselle.

Rintapumppu puuttuu vieläkin |O . Taidan iltapäivästä hakea stokkalta sen kalliilla, kun en kerta saa halvalla.
Sairaalakassia aloin pari päivää sitten pakkaamaan. Sain sinne shampoon, hoitoaineen ja suihkusaippuan. Siihen se sitten jäikin. Nyt uutta innostusta odottelen. :D

Taa ja sykerö 36+3
 
Hei muuten, tuosta rintapumpusta. Mita pumppua suosittelette? mulla kun ei ole mitaan hajua noista pumpuista eika mitaan tietoa minkalaisen tarvitsen. Voisiko joku kokemusta omaava antaa neuvoa.... Mita rintapumppua suosittelette?

Traveler ja nyytti 35+jotain
 
Apua,jokos BV:nkin vauva jo näkee päivänvalon!
Täällä ei puhettakaan lähestyvästä synnytyksestä,tosin taidankin olla la.n mukaan viimeisien joukossa.
Traveler,uskallan suositella Avent Isis pumppua,hankin sellaisen taas uuden kun olen aiemmat myynyt pois.Esikoisen kohdalla imetys jäi lyhyeksi maidon vähyyden vuoksi,mutta silti tuosta pumpusta oli jotain hyötyä.Kakkosen kanssa taas neiti ei suostunut juomaan pullosta joten pumppu jäi käyttämättä.Mutta yhdellä kädellä pumppaaminen sujuu ja on oikein näppärä kapine.
Mun pitäis vielä hankkia imetysliivejä,harmi kun ei tavan kaupoista löydy kuin E-kuppiin saakka,mulla on pieni ympärysmitta mutta kupin pitäisi olla E tai jopa F.
Kävin aamulla vaakalla ja mulla on tuo painnonnousu tyssähtänyt,tähän mennessä tullut se 10 kg,saas nähdä meneekö 70kg rikki,taitaapa mennä.
Ihan rauha talossa,lapset ja mies nukkuvat,lähdenkin nyt aamusta kirpparille ja huomenna olis tarkoitus käydä jäähallin kirppiksellä,siellä tekeekin usein tosi hyviä löytöjä.
Mukavaa päivää,leidit!

Mianna ja kolmonen 32+5
 
Taa
Alkuperäinen kirjoittaja Traveler:
Hei muuten, tuosta rintapumpusta. Mita pumppua suosittelette? mulla kun ei ole mitaan hajua noista pumpuista eika mitaan tietoa minkalaisen tarvitsen. Voisiko joku kokemusta omaava antaa neuvoa.... Mita rintapumppua suosittelette?

Traveler ja nyytti 35+jotain
Kyllä se avent isis rintapumppu taitaa olla suosituin ja suositelluin. Sen ainakin minä aion hommata.
 
Taa
Ai niin! Piti mun vielä kysästä äitienpäiväsuunnitelmista. Mikäs kullakin on päivän ohjelma? Ja te esikoista odottavat: Juhlistatteko vielä mitenkään vai odotatteko ensi vuoden äitienpäivää?

Mä mielenkiinnolla odotan, mitä mies kehittää. Kysäsin siltä toissapäivänä kaupassa, että onko mulle tulossa sunnuntaina kakkua vai leivonko ite/ostanko nyt valmiskakun? On kuulemma homma hoidossa, en saa ostaa/ite leipoa. Jännä vaan, että sillä on vasta 15.pvä tilipäivä ja tili nollilla eikä kaapissa ole jauhoja tai munia leipomista ajatellen puhumattakaan siitä, että se kakku pitäis kai jollakin täyttää ja päällystää.

Nooh. Kuten sanoin: mielenkiinnolla odotan.

Ja jottei nyt kukaan pitäis mua pirttihirmuna niin selvennän, että mulle riittäis ihan kortti ja se, että mies nousis aamulla lapsen kanssa antaen mun levätä vielä hetken. Sen kakkukysymyksenkin heitin vähän niinku vitsinä.
 
HelloShitty
BV:n vauva varmaan maailmassa jo! =)
noppispoppis; :hug: ja tsemppiä. oot varmaan kokeillu jo kaikki kikat? tai no..jos on tullakseen niin en usko että voi ite vaikuttaa siihen. hyvät viikot sullahan on jo! mulle sanottiin että jos vauva on hyvin kehittyny ja osaa syödä niin ei tarvii keskolaan välttämättä. eikä tarvii kauan jäädä synnärillekään. =)

juup..ei suppareita täällä eikä mitään muutakaan. mutta ei oo aikasemminkin ollu. sit vasta kun on tosi kyseessä. ja kertauksen vuoksi, mun lapset syntyneet rv 39+4, 38+3 ja 41+0.

HS ja J rv 36+2
 
HelloShitty
joku muu sais varmaan kopsattua tänne BV:n vauvauutiset kun mulla vaan tää läppärin hiiri niin en osaa kopsata. :whistle: mutta onnea BV:lle! :flower: tyttö siis syntyi tänään klo 5:30. :D
 
Joo kaikki konstit on kokeiltu ja eilen synnärillä sano lääkäri et vauva jo niin alhaalla ja hyvin kiinnittyny että ei enää edes pysty esteleen jos tulla haluaa. nyt ei tuntiin oo supistanu joten aion uskaltaa mennä suihkuun :whistle:

Onnea BV:lle tytöstä! :heart: :flower:

noppispoppis & toukkis 34+4 :heart:
 
Onnea BV:lle ja joku toinenkin oli vauvan saanut sitten viime kirjoituksen! :flower: :heart: Kauhea kun on malttamattomia vauveleita meidän pinossa :D
Itse on olen kyllä niin kypsä jo tähän odotteluun että olisin ihan valmis jo synnyttämään :ashamed: Vaikka hyvähän se että vielä pysyy mahassa kasvamassa. Tuntuu että niin hitaasti nämä loppuviikot menee |O Ja kun on kaikenlaisia vaivoja ihan riesaksi asti niin kyllä tämä ihan työstä käy..Supistelut on lisääntynyt melko lailla viime päiviä ja ovat ihan kipeitä jo..
Ensi viikolla on neuvola ja sit seuraavalla viikolla viimeinen lääkärineuvola. Saas nähdä syntyykö samoilla viikoilla kuin sisaruksensa, kaikki syntyneet 37-38 viikolla.Eli eipä monta viikkoa enää olis..

Peppita+PikkuKutonen 34+6
 
Onnea vauvan saaneille!

Täällä ollaan kohta lähdössä viemään esikoista lääkäriin, kun neidillä on ollu 39 asteen kuume tiistaista lähtien. Yöt menee kipuja itkiessä, eli kipulääkkeet ei niin auta. Oltiin huomaavinamme että hammas puhkeemaisillaan, mutta kyllä siellä suussa joku tulehdus on, ku yöllä repii poskia ja itkee :'( . Eilen jätin tyttelin hetkeks leikkiin omaan huoneeseen, ja kävin ihailemassa aurinkoa ja kesästä säätä kodinhoitohuoneen ovelta, ulos kun tosiaan ei olla päästy tiistain jälkeen, ja kohta se vauveli siihen köpötteli hymyilevänä ja haisevana. Nooh, lääkkeet vetäny masun ihan ripulille ja mekko oli ihan kakassa. Kävin sit vilkaseen neitokaisen huoneeseen, ja oli päässy käymään niin, että vaippa kun oli vuotanut sisälmystä ulos, niin meidän neitokainen oli sit leikkinyt omalla kakallansa huoneessansa. Siellä oli yhtä sun toista leikkiastiaa ihan p******a.. Että näin. Kyllä sairaslomalla ainakin aika menee nopskaa tuon 1-vuotiaan kanssa, ja mielenkiinnolla ootan, että kuinka tässä sitten pärjätään kahden pienen kanssa :heart: .

Ihan kypsänä oon jo tätä raskautta.. inhottava sanoa näin, mut ei pysty tekeen mitään, ku olo on ku norsulla. TULIS JO KESÄKUU!! Pitäis pystyä nauttiin viimesistä viikoista, varsinkin jos tämä nyt jää viimeiseksi lapseksi meidän perheessä. Ikää on 28, mut tuntuu vaan jotenkin siltä. Tai ei seuraavaa ainakaan näin putkeen!

Viikonloppuja kaikille!

Lammiska 33+5 =)
 
BV:lle onnittelut pienestä tyttösestä :heart: :flower:

Täällä bongattu tänä aamuna limatulppaa :whistle: Kaipa sitä jotain tuolla tapahtuu, vaikka luulin, että kaikki on lopahtanu :D

MM ja Pepe 36+5 :heart:
 
bv:lle onnea pienestä prinsessasta. ja niin kuin joku tuolla linkki pinossa kirjoitti ni tuli loisto syntymä päivä kun ny tuli eli 090509 :heart:

pikkukakkosen 2v synttärit pidetty ja kyllä taas oli puuhaa. vaikka en ruvennu kakkua vääntää koska olisin sen saanut kokonaan yksin syyä... (siis loput mitä olis jääny) ja noi sokerit ei oikein siitä olisi olleet innoissaan....

lissulille kyllä munkin paino olisi nousu johteinen jos tuo ruokavalio ei pitäisi siitä kiinni. nyt oon jo ihan valmis luopumaan tuosta insu piikistä olen jotenkin niin burn out koko hommaan että.

kovin malttamattomille tuntuu kesä vauveliinit nyt. itellä ei muuta kuin tuo häpy luu on sika kipee muuten olo ihan ok. koko ajan tekisi kyllä mieli syödä jotain eli se luetaan miinukseksi kyllä. mutta kaikesta mitä mieli tekee oon sanonu että syön sitte kesällä ja mies sanoikin että ei uskalla päästää mua kauppaan kun tulee pelkkiä herkkuja matkassa kotiin :D :D :D :D
muistaa vissiin esikon syntymän jälkeisen ajan jolloin mulla oli rutkasti insuliinia ja tiukempi ruokavalio käytössä....

tinni ja ryyni (tuli totaalinen black out) 35+3???
 
kopsaan mun fiilikset tähänkin pinoon..

mulla on alkanu nyt tuntua tässä loppuraskaudessa samoja oireita ku alkuraskaudessa.

eli toi väsymys, mikä kyl aaltoilee onneks. et 2pv voi mennä ihan kohmees ja sit yks päivä menee taas turbovaihteel.

kipu rinnoissa ja nänneissä, auuh!!! |O |O illalla ku ottaa rintaliivit pois ni rinnat on ku sementtiä ja nännit aristaa suihkussa ja yöpaidan raapiessa, ei tiedä kumpi on pahempaa ilman liivejä vai niiden kanssa... ja sit nännit myös kutittaa AARGH :kieh:

mielialan vaihtelut yhtenä päivänä on ihan kypsä Vauvan potkuihin, seuraavana päivänä vauvan uudelleensisustuksia yksiössään tuijottelee hurmiossa. joku päivä kaikki masentaa ja ahdistaa, seuraavana päivänä on taas luottoa tulevaisuuteen. joo, ja eilen illal taisin itkeä sitä et mies oliki treeneis pidempään ku odotin (vaik se sanos et voi loppua liukuvasti) ja mul oli siks tylsää. :D
 
Talvis täältä löytyy kohtalotoveri :hug: Väsyttää ihan koko ajan ja voisinkin nukkua kellonympäri. Muutama viikko sitten nousin aamulla ihan oma-aloitteisesti aikaisin täynnä tarmoa =) Nyt päivät menee tosiaan ihan sumussa ja ei huvita tehdä mitään, tai vaikka huvittaiskin ni ei vaan jaksa. :|

Mieliala vaihtelee myös ku vuoristorata. Koko raskauden ajan olen ollu tosi tasainen, mutta nyt itkettää ja naurattaa välillä sekaisin. Suutun ihan pienistä ja muutenkin pinna kireellä. Välillä ei tosiaan vaan jaksa tätä mahaa ollenkaan ja ärsyttää ku aika matelee. Toisaalta nyt on jo haikee olo ku joutuu tästä mahasta luopumaan =)
 

Yhteistyössä