*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

googletin tuota teetä myös, ni oli aika monta kantaa kuinka paljon sitä kannattaa juoda...

mä oon pantannu tänne "viimeisil" viikoil ton aloittamista, ku alkuraskaudessa sitä ei suositella en nyt enää muista minkä takia.. nytkin ajattelin aloitella rauhallisesti, kuppi päivässä jos sitäkään (mul on iso muki, tommonen kokon jättimuki). sitten ku mennään yli rv 38 ni lisään määrää, jos siltä tuntuu.. ku voi vissiin vieläki saada aikaan synnytyksen ennenaik. alkamisen, ni en viitti litrakaupal hörppii :/
 
HelloShitty
niin siinä alkuodotuksessa siinä on varmaan keskenmenoriski tai jotain.

huomasin muuten tossa etusivulla että tyttöjä ja poikia tullu nyt vuorotellen..että seuraava joka synnyttää saa pojan. ;) :D
 


Täs on viimeisin masukuva maanantailta eli tuolloin rv 36+0 :heart: Kuvassa myös 3v9kk ikäinen tuleva isosisko,joka odottaa innoissaan pääsevänsä vaihtamaan Mimmille kestovaippoja.

Mummolleen tyttö sanoi,että meille tulee tyttö vauva mummun udellessa sukupuolta ja jatkoi minä en halua poikavauvaa.

Täälläkin "Mimmi" hiljentynyt selvästi etenkin päiväsaikaan,illalla on edelleen hyvin vilkas.

Tääl oottelen miestä kotiin,piti leipoa esikoisen synttäreille,mut unohdin ostaa sokeria ja ilman sitä on turha haaveillakaan leipomisesta ja mies ehtii tuomaan ne vasta kotiin tullessaan noin tunnin kuluttua.

A-Mam ja Mimmi rv 36+4 :heart: täällä enää 3 päivää "täysiaikaisuuteen" :wave:
 
Äitipolilla käyty ja kontrolli ultrat tehty. Aivokammiolla edelleen mittaa 12mm joten muutosta ei ole tapahtunut. Lääkäri sanoi että normaali variaatiota ei aihetta huoleen. Nyt vaan normaalit neuvolakäynnit, polilla ei enää tarvii käydä. Vielä pitäisi par iviikko ottaa iisisti niin olis se 36 viikkoa täynnä, vaikka eivät kuulemma enää estele jos syntyy. Painoarvio oli 2290g, keskikäyrillä kasvaa.

Noista pikkutavaroista oon minäkin huolissani ja siitä että onko tarpeeksi vaatetta kun en oo päässy kaupoille ollenkaan viiteen viikkoon mutta mies on sitä mieltä että kyllä ei kaupasta tavara lopu ehditään hankkia vielä ja loput sitten kun on pikkuinen syntynyt.

Sukupuolesta; meillä poikaa täällä odotetaan. Ultrassa aina niin paikkoja esitellyt että ei ole epäselvää. Ovat aina lääkäritkin naureskelleet että jopas auliisti esittelee :LOL:

Terkuin Topoca + pikkuinen 34+1
 
HelloShitty
kauhee turvotus täälläkin nyt! sekä sormet että jalat on ihan jäykkiä. |O ja närästys on kova kans. gavisconia löytyis kaapista mutta kun en saa sitä menee alas. :headwall:

ja mulla ei taida olla elämää ollenkaan kun joka päivä kirjoitan tänne jotain 10-15 viestiä! :LOL: :'( :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ja mulla ei taida olla elämää ollenkaan kun joka päivä kirjoitan tänne jotain 10-15 viestiä! :LOL: :'( :ashamed:
Ja mä räpytän tota f5ta noin kolkyt kertaa tunnissa...että kirjoittele vaan, mä ainakin oon aina lukemassa
:D

Hiivatti tulee muuten pitkät viikot, tää lomaviikko on ollut jo aika tuskainen ja tylsä, syö ja nukkuu ja käy koiran kanssa lenkillä. Huomenna saa onneksi taas mennä kuunteleen isännän sukulaisten ihmettelyjä siitä, kuinka mulle edelleen mahtuu vaatteet päälle :kieh: kiinnostaa muuten ihan hirveesti. Menisin sinne paljon mieluummin vaikka ens viikolla kahville, anoppi ja appi on ihania, mut ne muut :headwall:
 
Voi hurjaa..BV paljon voimia tulevaan koitokseen :hug: :heart: Kohta sullakin nyytti sylissä..ihanaa :)

Täällä oli tänään viimeinen päivä töitä ja nyt alkaa siis virallisesti äitiysloma..ihanaa :D
Ens viikolla ois neuvola eli sitä odotellessa.Samat vaivat jatkuu kuin ennenkin eli ei ihmeempiä täällä.Supistellut entistä enemmän kylläkin.

mut ei muuta tällä kertaa...

sankofa & bongos 34+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
huomasin muuten tossa etusivulla että tyttöjä ja poikia tullu nyt vuorotellen..että seuraava joka synnyttää saa pojan. ;) :D
No sit se varmaan oon minäMINÄminä kun poika kerta tulollaan :LOL: :LOL:

nimim. 4xERITTÄIN YLIAIKAISENA SYNNYTYSPÖYDÄLLÄ VÄÄNTÄNYT (rv41+-42)

Piltti 34+0 tänään

 
Tänään oli neuvola, kohdunpohjankorkeus oli 34cm, yläkäyrällä siis mennään..Kaks kiloo tullu painoo lisää kahdessa viikossa!

Ootteko muuten saanut jotain lisärautaa neuvolatätiltä jos hemoglobiini on ollut alhainen?Syön vaan Multi-Tabs Raskaus monivitamiineja, mutta pitäis varmaan syödä lisäks jotain rautatabletteja..Mitkä mahtais olla sopivia ja voiks tulla yliannostus vitamiineja jos alan sellasia syömään lisäks?

Masuha&Piskuinen 34+2 :heart:
 
BV TSEMPPIA!!!!!!!! :hug: Akkia tanne sit antamaan valiaika tietoja :D Me odotellaan innolla.

Me kaytiin synnarilla tutustumiskierroksella. Oli aika lyhyt ja pikanen kierros, vahan olin pettynyt. Taalla on sellanen tapa etta kun menen synnyttamaan saamme heti privaattihuoneen missa ollaan siihen asti etta vauva on syntyny. Heti kun kaikki on kunnossa niin mina ja vauva siirrymme 2h huoneeseen, joka pidetaan mahdollisuuksien mukaan vain meilla eli silloin mieheni saa nukkua minun kanssani sairaalassa. Vauva pysyy perheen luona koko ajan ellei aiti toivo vauvalaan vientia. huoneet oli tosi kodin omaisia siis jopa synnytyshuone. Ja mulla on siella langaton yhteys, etta voin sitten teille antaa valiaikatietoja :LOL: Ma jotenkin olen alkanut valmistautumaan et taa synnytys tulee kestaa ainaki kaks vuorokautta ja kaikki menee jotenkin pieleen... paniikki alkaa iskee :ashamed:

Mun tilaama rattaat ja turvakaukalo tulee tanaan postin mukana kotiinkuljetettuna. JEE! Tilattiin Chiccon rattaat, siis ihan sellaset kokoontaitettavat matkarattaat, mutta niista saa selustan laskettua kokonaan ja jalkatuki nousee ylos (siis osottaa kohti taivasta, ettei vauva paase luiskahtamaan ulos) niin etta alustasta tulee peti, etta sopii vastasyntyneelle. Ja koko paketti turvakaukalon kanssa tuli maksamaan 280$ mika on meidan budjetissa iso lohko (mutta sain uutena . :hug: ). Tossa linkki mista nakee minkalaiset ostettiin. Ja taalla on niin lammin ympari vuoden, ettei edes tarvi ns. kunnon rattaita. Eika taalta oikein loydykkaan sellasia kunnon rattaita mita te olette ostelleet.

http://www.albeebaby.com/chicco-keyfit-30-cortina-travel-system-race.html

Joku kyseli rauta tabuista. Ma syon kaks tabua paivassa (mulla Hb koko ajan 100-116). Plus raskausvitamiinitabun. Olen miettinyt etta kun mun verenpaineet on koko ajan aika alhaset 96/70 etta josko siita johtus mulla turvotelu jaloissa. Siis eiko kroppa tarvi sita painetta pumppaamaan ne nesteet tuolta jaloista ylos? Liitoskivut taallaki kiusana, hapyluu tuntuu silta ku olis murtunu... yhella jalalla seisominen ei kivun takia onnistu ollenkaan. Siis pukemiset ja kaikki tehtava istualtaan.

Mut nyt pitaa menna maalaamaan keittion kaappien ovia, tuntuu etta tamakin on loputon projekti...

Traveler ja nyytti 35+jotain... :ashamed:
 
Tsemppiä BV:lle tulevaan synnytykseen!
Niin sitä vaan kesäkuisetkin alkavat pikku hiljaa poksahdella.
Tän järkyttävän kutinan vuoksi olisin myös valmis synnyttämään, koska tiedän että kutina loppuu siihen paikkaan, mutta taitaa olla vielä parempi kärsiä ja kasvatella vauvaa masussa.

Halinalle ja pikkukakkonen, tänään poksahti 35+0
 
Bv:n uutisia odotellen =) eiköhän siellä kaikki ihan hyvin mene!

Mulle varmistui eilen vauvan asennoksi viisto, siis ihan oman kokemukseni perusteella. Pää tuntui niin selvästi vasemman nivusen yläpuolella, ja peppu oikean rinnan alapuolella. Lisäksi tunsin vauvan hengitysliikkeet :eek: kun laitoin käden tuohon alas vasemmalle vatsan päälle. Hui, kauhea tunne! Äkkiä otin käden pois, eka reaktio oli että tukehdutan toisen :whistle:

Mut mua ihmetyttää edelleen miten mun häpyluu voi kipuilla näin tuskaisen paljon, kun ei edes vauvan pää ole sitä ärsyttämässä???? Viime yö meni taas nyyhkiessä kun asentoa joutui vaihtamaan :ashamed: :ashamed:

Täälläkin närästää, polttaa kurkkuun asti. Ja sormet on aamuisin varsinkin niin turpeessa, et taivuttaminen tekee tosi kipeää. samoin jalkoihin sattuu kun sängystä ylös nousee...

Huomenna olis talkoot täällä meidän taloyhtiössä, jos sinne koittais ees pikkasen mennä jotain tekemään? jos vaikka vauvakin vahingossa muljahtais täysin pää alaspäin :whistle:

Maanantaina vihdoin sinne naistenklinikalle kokoarvioon! ja samalla saavat luvan tehdä synnytystapa-arvion, niin että minäkin olen siihen tyytyväinen.

Mut nyt iso lasillinen vettä, taas ja sänkyyn metsästämään unta!

Ls ja 35+4 :heart:
 
Vauva hikottelee masussa ja laitoin juuri käsiini rullaluisteluun tarkoitetut rannesuojukset.. Kokeilen epätoivoissani, olisiko niistä edes hiukan helpotusta puutumiseen ja kipuun.

Kirjoittelin äsken synnytystoiveita neuvolasta saamalleni lappuselle ja himpun verran jo alkoi vatsassa lennellä perhosia. Synnytystä en niinkään jännitä kuin sitä, että kohdalle sattuisi jälleen ihana kätilö. =) Miehelle olenkin jo etukäteen sanonut, että neuvoo sitten tarvittaessa kätilöä olemaan hiljaa supistuksen aikana.. Viimeksi meinasi mennä hermot ennen kätilöiden työvuoron vaihtumista kun jokaikisen supistuksen aikana vastaanottanut kätilö höpötteli ja yritti sitä kautta tsempata. Mnun teki vain mieli heittää sitä juomapullolla. :ashamed: Työvuoro onneksi vaihtui ennen h-hetkeä ja sain ihanan kätilön joka osasi olla hiljaa ja pysytellä taustalla...

Ehkäpä täällä pian kuullaan taas uusia vauvauutisia BV:n toimesta.. :wave:
 
BV:lle tsemppiä synnytykseen! :flower:

Saa nähä tuleeko meillekin äitienpäivä lahja kun 3 asti päivällä supistellu ja koko ajan voimistunu ja välit tihenee :/ illalla 8 mais käytiin jo näytillä ja oli kaulaa jäljellä vielä 1,5cm ja ulkosuu sormelle auki :/ enää ei tuola VKS:ssä estellä että odotellaan nyt vaan et koska tulee lähtö :/

noppispoppis & hätäinen toukkis 34+4 :heart:
 

Yhteistyössä