*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Liikkeet on rauhottunu täälläkin ja nyt viikon verran tuntunu tosi kovaa tuola alhaalla et toivotaan nyt eittei oo vauva kääntyny väärinpäin |O

Eiliset supistukset sit onneks rauhottui kun huilasin ja otin panadolia, mut eipä ne kyllä ollu yhtään kipeitä säännöllisiä vaan :) ja eikai mitään vakavaa kun ei alkaneet uudestaan vaikka seksiäkin harrastettiin :whistle: paitsi nyt on taas armottomat liitoskivut sen seksin takia en meinannu päästä sängystä ylös |O

noppispoppis & toukkis 34+3 :heart:
 
Minä en kestä enää tätä tunnottomuutta ja jäykkyyttä käsissä! Enää ei ole tuntoa sormissa ja kämmenissä kuin nimeksi. Esim. hiuksia pestessä tietää ja tuntee, että jotakin osuu käsiin, mutta muuten ei osaa sanoa onko kyseessä sileää vai karheaa tai kovaa vai pehmeää.. Ja hiusten harjaus aamulla ei onnistu kun sattuu niiin julmetun paljon pelkkä harjan pitäminen kädessä. |O

Ja toki kipua on välillä koko käsivarressa, mutta sen vielä jotenkin kestää...

-maranooka & prinsessa 33+2-
 
pilttiä4 tyksistäkin sai 2003 mutta 2007 tarjosisvat vain bebanthenia ja siitä ei o mitään hyötyä mulle ollu. ajattelin tänään käyä apteekista tilaamassa sen isomman tuubin. koska tarviin sitä koko imetys ajan . iho niin kuiva ja se pieni tuubi ei riitä. voihan sen sitten käytää punaisen pepun hoitoon loput mitä jää.

eilen innostuin syömään tavis jätskin illalla ja aamulla se kylä näkyi paasto arvossa. yli 6 eli nyt täytyy pitää ittensä ruodussa. illalla pikkukakkosen 2v synttärit ja ihan varmana taas hankala paikka herkkuperseelle.... niin kuin minä.

paino on pudonnut ja nyt tulleita kiloja kotivaaan mukaan on mulla se 2kg... ryyni oli viimeksi arviossa 2700 eli nyt mennään jo ite miinus kiloja... toisaalta ei haittaa kunolen aina ollut lievästi ylipainoinen.... eli käypi mulle ihan hyvin....


bv mulle voipi sinne etusivulle laittaa pojan tulevaksi. mitä sitä nyt enää panttaamaan. oli ne viimeksi niin selkeet kuulat ultrassa kyllä.

tinni ja ryyni 35+2
 
Mitäs mieltä olette, uskallanko vielä lähteä käymään viikonloppureissun yli 300 km päässä vanhempieni luona? Suppareita ei oo mulla ollut minkäänlaisia, joten niiden suhteen ehkä uskaltaakin.. Itseäni lähinnä hirvittää tuo automatka, et kuinka sitä on jumissa ku perille pääsee.. ja toki se jos sattuukin synnytys yht'äkkiä käynnistyyn siellä ollessa, tosin onhan siellä sit OAS ja OYS suht lähellä. Ääh, on tää vaikeeta :)

Pirtsi 34+6 :heart: ja huomenna poksuu taas viikotkin..
 
Jos toiset täällä laihtuu niin minä ainakin lihon!! On niin reippaasti tullu kyllä reisiin ylimääräistä että huh huh. Onneks sentään vielä jotku omatki housut menee jalkaa, mut kyl oon saanu jo ukon kaapilla käydä.
Mulla tosiaan muutenkin on saattanut paino heitellä tätä 10kg normaalistikin vuosien varrella että onneks on ollut varastossa niitä isompia housuja. Mut on tuota kiloa nyt tullut jo varmaan reippaasti yli tuon 10kg. Se vähän huojensi kun näin eilen kaveria jolta oli jäänyt synnytyspöydälle 11kg ja imetyskin on osansa vienyt. Nyt jo silmin nähden omissa mitoissaan :)

Ensi viikolla neuvola ja sitä seuraavalla taas poli käynti, silloin on jo viikkoja 38. Niin ne viikot tässä vierähtää. Mä täällä stressaan sitä kun en ole päässyt lomasta nauttimaan ollenkaan tuon v***n remontin takia. No onneks ensi viikolla jo vähän rauhoittuu ja pääsee siivoomaan alakertaa kunnolla.

Lissu ja alivuokralainen 36+2
 
HelloShitty
alkaa muuten jo pikkuhiljaa stressiä pukkaa...vielä on aika paljon ostamatta ja tekemättä. :whistle: alan jo toivoa että tää menee yli ja reilusti. :D :attn: jos nyt edes yhen viikonlopun yrittäis olla ajattelematta liikaa. :headwall:

että hyvää viikonloppua kaikille ja nauttikaa säästä! eiköhän niitä uusia vauvauutisia alkaa jo viimeistään ens viikolla kuulua enemmän!! :heart:

HS ja J rv 36+1
 
Muistin aikana,mitä pitäs kotiin jemmata:pieniä minigrip pusseja,jos meinaa pakastaa rintamaitoa...mikähän se toinen oli...tossa keittiön kaappeja siivosin,niin tuli mieleen joku toinenkin...kerron ku muistan...Nyt näiden liitoskipujen kans kauppaan...MOIPS!

Ryhis ja seppo 35+2
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Mitä sun HS pitäis vielä tehdä ja ostaa? Olet ihan muiniksina, niin ehkä vauvakin unohtaa että oli jo tulossa ja viihtyy vielä tovin että saat systeemit hoidettua =)

Ootteko muuten huomanneet että kun alkusivun la-aikoja katsoo niin aika paljon saman päivän lapset olis samaa sukupuolta =) siis tietty ne jotka tietää. Mutta useammin oli koko päivän samaa sukupuolta tulossa kun että vaihdellen (juuh, hirveän tärkeä havainto... selvästi yritän viivytellä ikkunoiden kanssa...)
- vauvan vaatteet on vielä laittamatta
-vaunut ei oo tullu (enkä tiiä missä vaiheessa on tulossakaan) ja niihin on ostettava vaunukoppa (tulee myös olemaan vauvan ensisänky)
- vaipat ym. ostamatta
- pinnis pitäis hakee varastosta ja laittaa kasaan...
- siivota ym. tai oikeestaan jo käskin ukkoa siivoo kunnolla sitten kun oon synnärillä. siis se vika imurointi + lattioiden pesu. :whistle: no saa nyt nähä miten käy. veikkaan että soittaa äidilleen että pystytsä millään. :LOL:
- sairaalakassi + kotiintulokamat vielä pakkaamatta
- ja ihan varmasti jotain muutakin tekemättä. :whistle:
 
apua, kun näitä teidän tehtävälistoja lukee niin hiki kohoaa :whistle: ,
mä en ole ikinä oikein muuta tehnyt kun vauvanvaatteet laittanut paikoilleen, ja ehkä jos oon muistanut niin ne vaipat/tutit ostanut,, niitähän saa joku muukin ostettua kun mä... vaikkapa sairaalassaoloaikaan,, mies?
Tietty vaunut ja sängyt on olleet valmiina kans, mutta lähinnä tuota hysteeristä pikkukaman hamstraamista mä en ole ikinä harrastanut.. sitähän kuitenkin aika helposti lähtee erityisesti kesällä, (ja talvellakin oon nopee lähtenyt käymään pikapikaa asioilla), pois neljän seinän sisältä ja saa siinä sivussa hankittua , jos tarpeen, apteekkikamat sunmuut..
mut kukin taaplaa tyylillään ja niinku itselle sopivimmalta tuntuu :whistle:

Piltti + Nestori 34+0
 
HelloShitty
juu en harrasta minäkään hamstraamista. suurin osa lastentarvikkeista (varsinkin vauvoille tarkoitetut) on ihan turhat. :whistle: tutit oon ostanu vaikka ykskään näistä ei oo syöny tuttia. aina voi yrittää.. :D

onko nyt pakko mennä laittaa ne vaatteet kun ois aikaa siihen..onko? |O :xmas:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Mitäs mieltä olette, uskallanko vielä lähteä käymään viikonloppureissun yli 300 km päässä vanhempieni luona? Suppareita ei oo mulla ollut minkäänlaisia, joten niiden suhteen ehkä uskaltaakin.. Itseäni lähinnä hirvittää tuo automatka, et kuinka sitä on jumissa ku perille pääsee.. ja toki se jos sattuukin synnytys yht'äkkiä käynnistyyn siellä ollessa, tosin onhan siellä sit OAS ja OYS suht lähellä. Ääh, on tää vaikeeta :)

Pirtsi 34+6 :heart: ja huomenna poksuu taas viikotkin..
jaaa...mä varmaan lähtisin juu. viikkojakin ihan kivasti jo ja sulla ilmeisesti hyvä vointikin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Mitäs mieltä olette, uskallanko vielä lähteä käymään viikonloppureissun yli 300 km päässä vanhempieni luona? Suppareita ei oo mulla ollut minkäänlaisia, joten niiden suhteen ehkä uskaltaakin.. Itseäni lähinnä hirvittää tuo automatka, et kuinka sitä on jumissa ku perille pääsee.. ja toki se jos sattuukin synnytys yht'äkkiä käynnistyyn siellä ollessa, tosin onhan siellä sit OAS ja OYS suht lähellä. Ääh, on tää vaikeeta :)

Pirtsi 34+6 :heart: ja huomenna poksuu taas viikotkin..
jaaa...mä varmaan lähtisin juu. viikkojakin ihan kivasti jo ja sulla ilmeisesti hyvä vointikin. =)
ja minä menisin kans, jos istuminen autossa kerta sujuu!
ehkä taukoja tilanteen mukaan,ja aikaa..
Nyt kannattaa mennä, voi olla että sitä ei sitten kesällä paljoo tuu reissattua,, riippuen tietty vauvasta!

 
moikka vaan! ei oo tullu kirjoteltuu aikoihin taas.. ette varmaa mua muistakkaan :D mut pakko kommetoida, että mullakin oikeen stressi pukkaa päälle, ku lukee noita listoja, että mitä kaikkee pitä tehä/hankkia ennen vauvaa =) itsellä kyllä vähän samaa vikaa ton hamstraamisen kanssa ollu aiemmin ja sairaala kassinkin oon pakannu aina tyyliin viikolla 35 :ashamed: ja mulla kuiteski menny molemmat aiemmat raskaudet yli aikaseks, ja ikin ei oo kiire ollu sairaalaan. sen kassin olis ehtiny pakata vaikka sairaalaan lähtiessä :LOL:
 
Mä :wave: oon laittanu vauvalle kaiken valmiiks! Hoitopöydän tasoltakin löytyy kaikki tarvittava ekaks viikoks.. Mä oon lihonu tähän mennessä sen vajaat 10 kiloo.. Ei oo menny se 80 rikki vieläkään.. Viimeks neuvolassa 3 viikkoo sitte näytti 78.7kg ja nyt aamulla näytti 78.1kg :D Jeees kirppikseltä löyty muutama hieno mekko M-koko vau mahtuuuuu ja jakkutakki kokoo 38..

Äyh nyt ruuanlaittoon----->

kleo ja rimppakinttu 34+1
 
mäkin oon hamstrannu pikkutavaraa aika kriittisin mielin. joitain asioita oon kyllä hankkinu ihan vain se mielessä, että kun tämmöisessä pikkukylässä asustellaan niin täältä ei kaikkea saa, eikä mua kauheesti houkuta ainakaan heti lähteä pakkaamaan pientä vauvaa ja vaunuja autoon ja posottaa lähimpään kaupunkiin. miehelläkin on niin pitkiä päiviä et ei sit enää kaupoille lähdetä ku se tulee kotiin (pitää tietty isyyslomaa mut seki on vaan 3vko).

hätätapaukses voin turvata miehen vanhempiin, jotka asuvat suht lähellä :)

tänään on taas sellainen päivä et muutamat, puuttuvat tavarat ei hermostuta (ammeen jalat, hoitolaukku, yhdet imetysliivit). kaks päivää sit kiukuttelin miehelle puhelimessa mm. siitä, että se tuijottaa liikaa laskettuun päivään, eikä tajua, että kun la on 14.6. ni vauva voi tulla maailmaan 1.6 tai 28.6 tai jotain siltä väliltä. ja mua ei inspaa enää kesäkuussa juoksennella pitkin toreja vaan haluan olla rauhassa kotona, nauttia auringonvalosta ja pihapatiosta, rentoutuen, tehden viime hetken valmisteluja kotona vauvaa varten, leipoen, lueskellen kirjaa.

34+5
 
Meillä mies sano muutama päivä sitte et hän veikkaa et 14.6 ollaan yöllä menossa synnyttämään.. Mistä lie tuollasen aatteen saanu?!? :eek: :LOL: Se on 4 päivää ennen laskettua siis.. ja mä ite veikkaan sitä 16.6 kun se on kummitellu alusta asti mielessä..

kleo ja rimppis 34+1
 
indiska kiva kuulla sustakin ja muistakin jotka ei joka päivä tänne kirjoittele =)
Niin ja kerran sanon vielä,että kyllä se on viisaampi pakata kassi puolivalmiiksi jo suht ajoissa,kun ei sitä koskaan tiedä milloin se lähtö tulee.
Mulla on tosissaan ollut erilainen loppuraskaus esikon ja tämän kakkosen kohdalla,toki nyt taas näyttää että pitkälle mennään tälläkin kertaa :saint:

noppispoppis sun pitää muistaa ajoissa lähteä synnärille jos supistukset jatkuu,mullekin kätilö räpätti miksen tullut aiemmin :snotty:
 
Jee,tuuletan!!!vihdoinkin löyty sopivat imetysliivit näihin hinkkeihin...Ne oli ne Bravado merkkiset.Ihanan pehmoset ja hyvät päällä,ainakin näin kun testas...Mut nyt yks huoli vähempänä...

Muistin sen toisen asian,et mikä mun piti muistaa minigrip pussejen kans.Se oli harso mukaan sairaalaan,jonka mies tuo sitten elukoille tänne kotia haisteltavaksi...En tiiä miten se tuli mieleen kesken keittiön kaappejen siivouksen...

Onko muilla pulssi korkealle lähes koko ajan?Etenkin jos teet jotain,jossa kädet on korkealla,esim.kun laittaa pyykit narulle...Ja muutenkin sydän hakkaa ja olo TOSI hengästyny,ettei jaksa tehdä mitään...Mulla on koko raskauden ollut pulssi 101-105 lepotilassakin,ja tänään tuli taas tuollainen hengästys"kohtaus",vaikka en ollu mitään tehny niin pulssi oli 134...V*ttumaisen olon tekee...

Jaahas,nyt sitten hautajaiskiveä valitsemaan...

 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Onko muilla pulssi korkealle lähes koko ajan?Etenkin jos teet jotain,jossa kädet on korkealla,esim.kun laittaa pyykit narulle...Ja muutenkin sydän hakkaa ja olo TOSI hengästyny,ettei jaksa tehdä mitään...Mulla on koko raskauden ollut pulssi 101-105 lepotilassakin,ja tänään tuli taas tuollainen hengästys"kohtaus",vaikka en ollu mitään tehny niin pulssi oli 134...V*ttumaisen olon tekee...
:wave:
luulen että johtuu siitä että vauva on niin korkealla että keuhkoilla on vähemmän tilaa. siltä se ainakin tuntuu. iltaisin on pahinta kun mikään asento ei oo hyvä ja ahistaa. sitä odotellessa kun vauva laskeutuu. :heart:
 
HelloShitty
juu..sain vaatteet laitettuu kaappiin. jee! nyt onkin yks asia vähemmän tekemättä. :D niitä pikkupikku vaatteita oli loppujen lopuks aika vähän. oon siis vaan pessy noi 50-62cm vaatteet kun en tienny mahtuuko kaikki. hyvin mahtui. jäi onneks vielä tilaa lipastossa vaipoille ym. eipä niitä sitten tarvii ettiä ympäri kämppää kun on paikkakin valmiina. :saint:
 

Yhteistyössä