*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

HelloShitty
ei tää hehkunu missään vaiheessa koko tän ajan. :kieh: ois kiva nähä niitä odottajia. :headwall:

BV; selällään ei sais makaa sohvalla. ;) ellei sitten oo moooooonta tyynyä selän takana..että oot puol-istuvassa asennossa. :whistle:

kohta asioille..kauppaan ja silleen. ensin viemään lapsia tarhaan ja eskariin. iltapäivällä on esikoisen joku keskustelujuttu eskarissa. ja huomenna onkin sitten viikonloppu taas. :eek: :D

:wave:
 
Sanos BV muuta tuon matsin suhteen :headwall: :headwall:

Täällä sain muuten nukuttua yön, mitä nyt VAIN kerran nousin vessaan ja sit loppuyöks siirryin sohvalle kun meidän 4v neiti oli kömpiny tonne meidän väliin nukkumaan ja se pyörii & hyörii niin en pystyny nukkumaan tän mahan kanssa enää samassa sängyssä.

Tänään viimeiselle lääkärintarkastukselle, saa taas hiukan osviittaa vauvelin painosta ja mikä tilanne tuolla alhaalla on. Vauva kyllä tuntuu olevan melkosen alhaalla, painon tunne tuolla alakerrassa (häntäluuta myöden) on melkoisen mahtava. Ainoa mikä jo valmiiksi ahdistaa, on se perkuleen puntari. Suurin osa on kyllä turvotusta, jalat on kuin suolapatsaat, siis oikeasti yäk :eek:

Nyt täyttelemään lasten kasvatuksen arvokyselyä päikkäriä varten ja jos sitten kävisi moikkaamassa entisiä työkavereita ennen tuota lääkärin tapaamista. Palailen kertomaan kuulumisia lisää tuon reissun jälkeen.

Vauhtis rv 36+1

P.S. Vielä kun muistan, halit Raffel:lle.. tuo tuollainen kovakourainen kopelointi todellakin tuntuu, edellisellä kerralla neuvolassa terkka kokeili vauvan asentoa ja painoi tuolta alhaalta kun kokeili pään sijaintia ja vedet valui kyllä mun silmistä. Ei kivaa touhua.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! =)

Härkäneidolle onnea vauvasta! :flower:

Me ollaan täällä sairaalassa vielä. Vauva on keskolassa ja minä omalla osastollani. Syöminen tuottaa vähän ongelmia, muuten kaikki kunnossa. :) Kai se pikkuhiljaa onnistuis, kun näyttää paremmalta välillä, jos pääsis sitten samalle osastolle. On ikävä aina lähtee sieltä pois... :( Toivottavasti mua ei nyt vaan laiteta vielä kotiin. Ei olis kiva lähtee ilman vauvaa pois. Mutta sen nyt näkee, miten menee. Hyvä vaan, että vauva on kunnossa! :heart:

Tässä nyt vaan omia kuulumisia. Jaksamista teille kaikille kipujen ja vaivojen kanssa! Ja odottamisen. Kyllä se kesäkuu sieltä tulee. :hug:
 
Tsemppiä s-anttu! voi vaan kuvitella kuinka kamalaa ois olla erossa vauvasta :(

Tulin just synnytystapa-arviosta. Paikat oli vielä kiinni ja kohdunsuu edelleen 3cm. Gyne veikkas syntymäpainoks 3 ja puolta kiloa, jollei mene hirveästi yli lasketun ajan. Saa nähdä miten käy.

Huomasin muuten just kun tota neuvolakorttia kattelin, että sf-mitta oli sama kuin 2 viikkoa sitten (32). Pitäisköhän siitäkin huolestua....

Kuan Yin ja Silmu 37 viikkoa!
 
S-antulle jaksuja sinne sairaalaan, toivotaan, että pikkuinen alkaa syödä... :hug:

Viime yö oli täällä ihan järkky; vessassa piti rampata ihan koko ajan ja lonkkia särki. Ei kiva yhtään! Ja nyt on ihan väsynyt olo varmaan koko päivän. :kieh:

Sykkeistä: Meille tulossa varmuudella poika, ja sykkeet olleet koko ajan 140-160 (yleensä lähempänä 160), joten ei pidä noi tyttö-poikasykkeet meidän kohdalla paikkaansa. :LOL:

MM ja Pepe 36+3 :heart:
 
Aamulla heräsin käsi valkoisena ja kynnet puoliksi sinisenä. Tuntui, että veri ei oikein ollut kiertänyt kädessä.. Puutunuthan se on ollut jo monta päivää, joten sen vuoksi en huomannut yöllä mitään erikoista. Huomasin eilen, että kämmenet ovat enemmän turvoksissa kuin sormet. Varsinkin tuo sormien alla oleva osa on ihan pallukkaisena. Aamulla en tosiaan saanut liikuteltua sormia muutamaan kymmeneen minuuttiin juuri yhtään kun olivat niin jäykät ja kipeät. :/ Ja ei voi tehdä vaivalle mitään! |O En kyllä kasvata tätä vauvaa sisälläni yhtään pidempään kuin on tarvis.

Sokeriarvotkin taas näköjään heittää häränpyllyä. Ongelmana on flunssan jälkeen ollut liian korkeat arvot (yli 8 & 9), mutta juuri mittasin ja yllättäen sokerit olivatkin laskeneet 3,6.. Sainpa hyvän syyn herkutella muutamalla suklaapalalla. ;)

No, muuten on ihan kiva päivä tiedossa. Kaverin tapaamista ja esikoisen synttärilahjan etsimistä. Ilta huipentuu sitten lasten päiväkodin kevätjuhlaan. Näillä on ollut tapana muinakin keväinä järjestää kevätjuhla näin äitienpäivän alla ja lapset ovat sitten esittäneet äideille aina jotakin ja saaneet kaikki itkemään.. Ei ole suloisempaa kuin pienten ryhmäläiset laulamassa äideillensä "sinusta kauheesti tykkään, siksi mä rutistan sua" jne.. Äidit seisovat rivissä ja nyyhkyttävät. Laulun päätteksi pienet tuovat äitienpäiväpakettinsa äideille. Toivottavasti tänään meitä ei itketetä ihan niin paljon ja onhan nuo jo isompiakin.. :)

-maranooka & prinsessa 33+1-
 
Kiva juttu Raffel et vauva on oikeinpäin =) Välillähän se on tosiaan hankala vatsan päältä tietää, että kumpi on pää ja kumpi peppu. Potkutkin voi tulla tosi ylös, vaiks oliskin peppu eellä tulossa. Ei mulla polillakaan osannu lääkäri sanoa viimeks, ennenkun ultras, että kumminpäin tää on.

S-anttu toivotaan, et pikkunen pääsis pian vierihoitoon.

Kuanyin ei tarvi tollasesta huolestua: oisko sulla vauva lasketunu? Sehän muuttaa mahan muotoa ja kokoa usein, tai sekin voi vaikuttaa jos vauva jotenkin eri asennossa.

LS reippaasti vaan otat asian puheeksi! Ymmärrän kyllä sun huolesi siitä, että osuu ymmärtämätön lääkäri :/ Mutta tosiaan: eihän se niin ole, että se kipu olis se ainut mitä "saa" pelätä. Siis mä en henk.koht. oo pelännyt synnytyksiä, mutta siin vaiheessa kun on ollu aika puristaa pää ulos, ni oon aina jänistäny ja joutunu kokoomaan itteni. En pelkää kipua, enkä edes vauvan mahtumista, vaan joku siin viimisessä rutistuksessa vaan pelottaa :| - vaikka koko hommahan on periaatteessa jo melkeen ohi siin vaiheessa.
Ootko miettiny jotain vaihtoehtosta hoitomuotoa tohon käynnistämiseen? Esim. vyöhyketerapiaa? Mulla itellä on siitä tosi hyviä kokemuksia - ei tosin käynnistyksen suhteen, kun sitä en o tarvinnu - joten suosittelen lämpimästi kokeilemaan jos yhtään kiinnostaa :) MUTTA: sit tarttis löytää hyvä terapeutti, eli olis hyvä jos joku vois jotakuta suositella - niitäkin on aika moneen menoon.

maranooka ihanalta kuulostaa tuo päiväkodin juhla! Just tässä muistelin haikeena kun esikoinen toi ensmäisen omatekemän äitienpäiväkortin mulle... :heart:

Mä täällä ihmettelen, et mitähän mahassa tapahtuu :eek: Hirvee mylläys oli eilen ja täl hetkellä en kyllä tiä, kuinpäin tää sankari täällä oikeen on. Ei oo tullu kunnon potkutteluja ni kauheen vaikea arvailla.
 
Huhuh,nyt mäkin sain "nauhalta"katsottua sen eilisen sairaalan...Voi jösses,kun oli hurjan näköstä se imukuppihomma.Lääkäri vaikutti minusta kuitenkin ammattinsaosaavalta,ja mukavalta,varman tuntoinen nainen...Pitihän sitä muutama tippakin tirauttaa,kun näki mikä huoli miehellä oli vaimostaan(?)ja vauvasta...Pääasia et kaikki meni hyvin,lopulta...

MM pidetäänkö yhteistuumin jalat ristissä,eikä synnytetä :LOL: mä kans panikoin täällä,mut ehkä enemmän sitä sairaalaan joutumista...MÄ EN HALUA SAIRAALAAN!!! Tiedän jo valmiiksi mikä märy multa pääsee,kun joudun sinne lähtemään...viimeksikkin kätilö kysyi mieheltä,et mikä mulla on hätänä,kun polilta passittivat yliaikais käynnistykseen,mies vaan tuumi et se jännittää,ei sillä ole mitään hätää :ashamed: Mä itken nimitääin jos mua jännittää...

Niin unohdin eilen kertoa teille,kun haukuin sitä ukkoani urakalla täällä palstalla,niin eilen tulin pizzalta kotiin,niin mies oli kuin olikin löytänyt imurin ja imuroinut KOKO talon!!Nyt piirretään KAIKKI seinään rasti,tää on niiiiiiin historiallista :kieh:

Alanpas hipsiin keittiön suuntaan katseleen,mistä päästä kaappeja alkais siivoileen,niin saa ola illalla taas raatona...

Ryhis ja seppo 35+1
 
Ihanaa tänään tuli täyteen se maaginen 34 viikkoa ja pääsee liikuskelemaan normaalisti. Viisi viikkoahan tuossa tuli makoiltua, siitä viikkoa sairaalassa. On pääsy aika rapakuntoon kylläkin.
S-antulle onnnea pikkuisesta.
Nyt pitäisi varmaan vihdoinkin alkaa laittamaan tavaroita valmiiksi. Näitä keskusteluja lukiessa oon kauhukseni huomannut että aika paljon vielä tuota pikku tavaraa puuttuu. Kiitos hyvistä listoista. Pitää viikonloppuna lähtee niiden kanssa kauppaan. Tämä pikkuinen ku on meidän ensimmäinen niin on hieman uuno olo noiden tarvittavien tavaroiden suhteen.
Täällä on ollut puhetta noista vaivoista, löytyy täältäkin kaikkea kivaa: sormet on ruvennu turpoomaan ihan kiitettävästi milloin mihinkin aikaan vuorokaudesta ei mitään säännöllisyyttä, yöllä saa juosta vessassa parin tunnin välein ja lonkat todella huutaa hoosiannaa kun on tullut tuota makoilua harrastettua vähän pidempään, vasen jalka lähtee joskus alta ja kivoja hermosärkyjä pitkin jalkaa ja närästys vaivaa kokoajan. Mutta kyllä nämä kestää kun on saanut tuon pikkuisen pysymään tuolla yksiössä.
Tiistaina oli neuvola pitkästä aikaa ja kaikki muuten kunnossa mutta pissassa sokerit plussalla. Neuvolan täti olis sitä mieltä että ei hätää mutta hieman jäi mietityttämään. Mites teillä muilla, onko kokemusta asiasta?
Huomenna olis äitipolikäynti, kun löysivät viimeisimmän ultran yhteydessä pikkuisen päästä laajentuneen aivokammion. Läpimitta oli 1,2 cm kun saisi olla vain 1 cm, toinen kammio oli ihan normaali. Ei kuulemma välttämättä oo mitään mutta seuraavat tilannetta.
Mutta nyt tämä lähtee tekemään pitkästä aikaa ruokaa itse, saa nähdä vieläkö osaa :LOL:

Aurinkoista päivää kaikille Topoca + pikkuinen 34+0
 
s-antulle voimia sinne sairaalaan :hug:

Omat lääkärin terkut olla seuraavaa luettavaa

Verenpaineet 120/77, pikkasen nousejohteiset => seuraillaan
mun syke 116
hemppa 119 eli raudan syönti jatkukoon
painoa tullu lisää 500g per viikko
turvotusta on edelleen
sf-mitta vaatimattomat 38cm (maha on siis pelkkää vauvaa)

Huomenna labrakokeisiin (kaamea litania niitä ) josko selviäis mistä kiikastaa mun tajunnan lähtemiset ja heikotukset. Sykekin kun on noin korkea koko ajan niin sydänfilmikin musta otetaan siis huomen aamulla. Jos niissä on jotain niin soittoa tulee kuulemma perään ja sit konsultoidaan äippäpolia jos tarvii jotain tehä nopeasti mun voinnin edistämiseksi ja jos tuloksissa olisi jotain mikä uhkaa vauvan vointia.

Mutta sitten tähän pääaiheeseen eli vauvaan. Ei mikään ihme että paineen tunne tuolla alhaalla on, vauva on niin tuloillaan siellä. Ja tosiaan kun tämä vatsa ei ole muuta kuin vauvaa niin kokoarviokaan ei mua juuri yllättänyt. Kokenut lääkäri sai käsikopelolla ja vielä ultralla mitattuna pojan painoksi tällä hetkellä 3,4kg. Lääkäri sanoi että lähtö voipi tulla minä päivänä tahansa niin valmista pakettia tällä hetkellä.

Toivotaan ettei noissa labroissa nyt selviä mitään kovin ikävää. Ja lääkäri sanoi että lapsen syntymä saattaa parantaa oloani jo huomattavasti kun mistään pienestä kirpusta ei ole kyse joka suoniani tuolla alhaalla painaa ;)

Nyt haukkaamaan jotain sapuskaa :wave: Vauhtis rv 36+1
 
BVlle sympatiat turvotukseen, auts... Auttaisko sulla jos pitäis villasukat paljaaltaan jaloissa ainakin sen ajan kun on nostanut jalat ylös? Mä oon villasukkafani, otan sairaalaan mukaan myös. Villa lievittää särkyä ja parantaa verenkiertoa. Eikä ainakaan purista =) ! Taidan muuten olla just se viimenen poksuja kesäkuisissa jos tämäkin menee yli kuten edeltäjänsä... Ja ehkä ainoa kesäkuinen villasukan käyttäjä kans :LOL: ! Ryhis kysyi sykkeistä... Poika tulossa ja sykkeet on 130-140. Aiemmista en muista sykkeitä... Aurinkoista päivänjatkoa kaikille! Tilsa ja Pätkä 32+6
 
Unohtui kysyä apua nenäverenvuotoon... Kellään mitään konstia kun saattaa yhtäkkiä vuotaa solkenaan verta nenästä? Aikasemmin vuoto oli melko vaatimatonta, nyt siis tosi runsasta. Ei tunnu liittyvän kuin ehkä rasitukseen, jos oon ollu enempi liikkeellä ku tavallisena päivänä... Ja siitä hehkumisesta... Jos se tarkottaakin "hiilenä" hehkumista? Toisinaan kun noi raivarit on aika pinnassa :saint: ... :LOL:
 
Harsoista: Joskus tästä olikin keskustelua, mutta en muista et mitä ja milloin :p Meillä on varmaan kaikki muut tarpeelliset vauvalle, paitsi harsoja... Prismassa oli jotain; 6kpl taisi maksaa 13,90?. Onko joku löytänyt jostain edullisemmin tms? En omista ompelukonetta, joten en viitti alkaa ite väsäilemään. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Mikäs se raja nyt taas olikaan kun synnytystä ei enää aleta estelemään jos alkaa?
Juuri juttelin viimeisillään raskaana olevan kaverini kanssa ja hänelle oli lääkäri sanonut rajaksi 36viikkoa. Äitipolilla lääkäri sanoi, että 37viikolla ei ainakaan enää estellä..

Esikoisen synnytyksen käynnistyttyä 37+2 ne ultrasivat kyllä heti kun menin sairaalaan. Eli varmaan vauvan koon mukaankin vähän katsotaan tilannetta..
 
Lissuli-81 Mulla oli esikoisen aikaan nenäverenvuotoa,muutoin mulla ei ole ikinä vuotanut verta nenästä.Muistelen,et neuvolassa sanoivat et johtuu siitä,kun raskauden aikana ohenee limakalvot.Tässä raskaudessa ei ole ollut tuota riesana...ainakaan vielä :$
 

Yhteistyössä