*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

BV huh mikä turvotus, onneks ei ollut muuta vaivaa :eek:
tärinästä olette höpisseet, meillä siis kaksi aiempaa poikia ja vatsassa on tärissyt, nyt pitäs olla tyttö tulossa ja siltikin tärisee masussa, mut en mä osaa ajatella että se pelkästä pissaamisesta johtuis, ja sitä paitsi, pissaahan ne tytötkin :whistle:

( . ) mulla päänsärky taas vaan pahenee, ei meinaa taas panadolit enää auttaa, jos ei nyt perjantaihin mennessä helpota niin on varmaan neuvolassa piipahdettava kyselemässä että mitäs sitten.. alkaa taas olla aika kurja olo :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4148041.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4148048.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4148062.jpg


Tässähän näitä kuvia muutama mun jalasta,mä varoitan että tää on aikamoista HARDCOREA eli herkät älkää katsoko,sen takia laitoin pelkät linkit kuviin :xmas:
Jumankauta |O Sä olet käynyt kuvaamassa mun jalkoja :kieh: :kieh:
Siis oikeasti,mulla on kans jalat tossa kunnossa ja iho on niin pinkeä ettei se vaan voi enää venyä milliäkään ilman että repeää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4148041.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4148048.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4148062.jpg


Tässähän näitä kuvia muutama mun jalasta,mä varoitan että tää on aikamoista HARDCOREA eli herkät älkää katsoko,sen takia laitoin pelkät linkit kuviin :xmas:
Jumankauta |O Sä olet käynyt kuvaamassa mun jalkoja :kieh: :kieh:
Siis oikeasti,mulla on kans jalat tossa kunnossa ja iho on niin pinkeä ettei se vaan voi enää venyä milliäkään ilman että repeää.
Nyt toi jalka on vieläkin turvonneempi kuin tossa kuvassa :whistle: :x
Sormella kun tökkäsee,niin kivasti se uppoaa melko syvälle,olokin on melko syvältä näin iltaisin :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4148041.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4148048.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4148062.jpg


Tässähän näitä kuvia muutama mun jalasta,mä varoitan että tää on aikamoista HARDCOREA eli herkät älkää katsoko,sen takia laitoin pelkät linkit kuviin :xmas:
Jumankauta |O Sä olet käynyt kuvaamassa mun jalkoja :kieh: :kieh:
Siis oikeasti,mulla on kans jalat tossa kunnossa ja iho on niin pinkeä ettei se vaan voi enää venyä milliäkään ilman että repeää.
Nyt toi jalka on vieläkin turvonneempi kuin tossa kuvassa :whistle: :x
Sormella kun tökkäsee,niin kivasti se uppoaa melko syvälle,olokin on melko syvältä näin iltaisin :snotty:

Oo onnellinen jos saa sormella tökättyä, mulla on vaan iho niin pinkeänä ettei iho anna periksi enää milliäkään. Ja tää ihana pinkeys alkaa pohkeista :kieh: Ja jotta yöt ois yhtä helvettiä niin jalkoja särkee öisin...
 
Kyllä mä alan olla nyt itse sillä kannalla,että viimeistään sunnuntaina paprica saa alkaa tulla maailmaan,tulkoon sitten rv37 tai 40,mutta ihan normaalisti mä olen tässä koko ajan ollut,jos synnytys lähtee käyntiin,niin sitten lähtee =)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Merkkaus tähän väliin ja huh ei turvotus ollut ainakaan mitään sen vakavampaa,pissa puhdas ja paineet ok =)
no hyvä ettei ollu myrkytyskin vielä! :flower: :hug:
Onneksi ei ollut,tässä just mietin että mitäköhän vaivaa se huomiseksi pukkaa :xmas:
mä voin lähettää sulle nää pukamat. :p :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Merkkaus tähän väliin ja huh ei turvotus ollut ainakaan mitään sen vakavampaa,pissa puhdas ja paineet ok =)
no hyvä ettei ollu myrkytyskin vielä! :flower: :hug:
Onneksi ei ollut,tässä just mietin että mitäköhän vaivaa se huomiseksi pukkaa :xmas:
mä voin lähettää sulle nää pukamat. :p :wave:
ja mä liitoskivut :wave: :ashamed:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
"Erehtyikö" kukaan muu katsoon tän illan Sairaala-jakson? Näin ensikertalaisena toisaalta toivon, että tuo jakso olisi jääny välistä.. :x Ei ainakaan helpottanu synnytysjännitystä!
mulla jäi väliin kun kattelin valko-venäjä-venäjä peliä. onneks! MN:llä ainakin kauhisteltiin tota synnytystä. :| itkisin varmaan hysteerisesti jos olisin nähny sitä. |O
 
HelloShitty
saanhan mä valittaa lisää??? :whistle: :attn:
mulla on ihan sairaan kipeet tissit!!!!!! siis ihan järkkyä. |O :/ mitä siihen auttais? hernepusseja ei oo mitä vois lämmittää ja laittaa rintsikoihin. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
"Erehtyikö" kukaan muu katsoon tän illan Sairaala-jakson? Näin ensikertalaisena toisaalta toivon, että tuo jakso olisi jääny välistä.. :x Ei ainakaan helpottanu synnytysjännitystä!
mulla jäi väliin kun kattelin valko-venäjä-venäjä peliä. onneks! MN:llä ainakin kauhisteltiin tota synnytystä. :| itkisin varmaan hysteerisesti jos olisin nähny sitä. |O

Mä katoin ja tulipas elävästi mieleen esikoisen synnytys tai varsinkin se ponnistusvaihe. Mulla se ei kestäny ku 20minsaa (eikä ollu imukuppia yms.) mut jalat oli yhtä hyytelöä kun tolla äidillä, ei meinannu tärinä loppua millään.
Tokalla kerralla en tuntenu mitää kun puudutus vaikutti vielä, ponnistin kun kätilö käski tehdä niin :D

Ja nyt takaisin jääkiekon pariin *mitä, faniko*

 
Aah,mahtava ähky...just työporukan kans tultiin pizzalta...voihan se hyvin närästää kohta,kun vedin paprikaa ja karmeesti valkosipulia...pääasia,et hyvää oli :p

Neuvolassa oli tänään opisekelija tyttönen.Painoa oli tullu vaatimattomasti 1200gr/vko...SF 34 ja syrän pumppaili 145.Miten teillä on sydänäänet menneet jotka odotatte tyttöä tai poikaa? ihan mielenkiinnosta kyselen,en muista miten meillä neidillä oli...Kaikki oli ok,pissa puhdas,eikä naulinnu mua seinään tuostaeilis illan sokerista...Kävi se mun oma terkkari siinnä ja se sanoi ,et ens viikolla kun tulet niin sitten saatkin ihan luvan kanssa ruveta jakautumaan kahteen...viikot jo täynnä,et saan kotikaupungissa synnyttää sit...Nyt tullu se paniikki,et MÄ EN HALUA SAIRAALAAN...mä alan panikoimaan,kun joudun eroon esikoisesta,enkä halua yöpyä sairaalassa...ihan niinku esikoisestakin,sillon kans alkoi tulla paniikki tässä vaiheessa...Jotenki olen varma,et tämä raskaus menee leikkaukselle...ja sit ollaan taas muutama yö pitempään sairaalassa...Voe pärkele,rupeaa jo ny räävytyttään ,kun joudun sinne sit...Mut vaihtoehtoja ei kamalasti ole :LOL:

Voi tsiisus nuita BV:n jalkoja...on varmasti kipeät...ei taida nilkat oikein taipua...

Iltaähkyissään:ryhis ja seppo35+0
 
Ei juu nilkat taivu tangoon ei :LOL: :snotty:

Tällä tytöllä mikä vielä masussa on,on sykkeet olleet 130-140 luokkaa koko ajan ja esikolla oli 150 tietämissä (tyttö),ettei sykkeisiin ole ainakaan luottamista =)

Ja nyt lätkän pariin :p
 
Oho....sormet vähän liiankin nopeat. :D Näin ekaks onnittelut härkäneidolle vauvasta :flower:

Vähän aikaan ole kirjoitellut kun tuo mies nyt vihdoin ja viimein tuli kotiin.Ihanaa on ollut kun toinen on kotona.Lapsetkin on niin onnellisia.

Mä oon ollut tän viikon töissä ja ensi viikolla alkais sitten äitiysloma.Mut voi piru sentäs kun noita liitoskipuja.Ne on jotain aivan kamalia :'( Mikä niihin vois auttaa??käveleminenkin tekee kipeetä.Vihloo ja sattuu tonne alapäähän.

BV:jessus mikä turvotus sulla..mut niin on kyl mullakin.Kaikki sukat kiristää kauheesti.Työpäivän jälkeen turvotus kahta kauheempi.On jotenkin niin kypsä tähän raskaana olemiseen.Yöllä ei saa kunnolla nukutuks ja kaikki nää kivut mitkä on nyt ilmaantunut..mä en jaksa oikeesti. :kieh:

Sairaalakassia en ole vielä edes ajatellut..ehkä pitäisi pikku hiljaa sitäkin laittaa valmiiks.Mä en ole oikein saanut mitään aikaseks..viel olis jotain mitä pitäis hankkia vauvalle :ashamed:

Kattelin kans ton sairaala jakson tänään niin kyl rupes taas pelottamaan koko synnyttäminen..pitikin katsoa :(
tuntuu että tuo synnytys on ruvennut pyörimään enemmän mielessä.Mä en halua synnyttää...hyrr |O

mut nyt pakko lähtee koisimaan et jaksaa herätä aamulla töihin..plääh..kiinnostus nolla |O

sankofa & bongos 34+1 :heart:
 
Laitan tän tännekin, te ehkä osaatte olla sympaattisempia kuin mitäs nyttin puolella...

Mitenhän mahtavat ottaa minut laitoksella tosissaan jos kerron, että oikeasti pelkään synnytyksen lähtevän käyntiin omia aikojaan? Vaikka nytkin kaipailen supistuksia, lähinnä siksi että ne on aina mahdollisuus siihen ennen la:ta synnyttämiseen. ilman niitä ei tapahdu mitään. Niinkuin mulle nyt 3 kertaa on käynytkin.

Mulla siis esikoinen on syntynyt rv 40+1, ei käynnistetty. Esikoisella murtui solisluu, oli hartioistaan tosi tiukassa... Silloin kätilö sanoi, että en saa synnyttää alakautta isompaa kuin 3700 g.
Tämä merkittiin papereihin ja seuraava käynnistettiin rv 38+4 (? ) ja poika syntyi 39+0, painoi 3670 g.
Kolmannen kanssa lääkäri suostui käynnistykseen vasta rv 40+0, poika oli täten syntyessään 3890 g.
Neljännen kanssa synnytys käynnistettiin rv 39+0, poika painoi syntyessään 3980g. Eli toisen jälkeen on koko ajan menty lähemmäs sitä neljää kiloa.

Nyt lasketun ajan lähestyessä mua on alkanut pelottamaan se, että käynnistystä ei enää myönnettäisi, koska olen melkein 4 kg vauvan alakautta synnyttänyt.
Lisäksi mua mietityttää että mitenköhän nopeasti synnytys mahdollisesti etenee, jos lähteekin itsekseen käyntiin.

Ens viikon maanantaina selviää sairaalan kanta tähän käynnistysasiaan... aiemmin toivoin, että saisin kokea vielä omia aikojaan käyntiin lähtevän synnytyksen mutta jostain syystä se ei tunnu enää mieleiseltä vaihtoehdolta. ja oikeasti pyörittelen tätä asiaa mielessäni ehkä liikaakin, mitä lähemmäs la:ta menemme niin sen enemmän.
Jos joku voisi takaa että synnytys alkaa ennen laskettua aikaa en olisi näin huolissani, viimeiset viikothan se vauva painoa kerää. eikä mulla ole kuitenkaan sokereissa häikkää.

Mutta koska mulla on kaikki käynnistykset aloitettu ns. tyhjästä, en jaksa uskoa että tämäkään vauva yhtäkkiä syntyisi ennen la:ta.
Jopa rv 40+0 käynnistetty synnytys, kohdunkaulassa eikä kohdunsuussa ollut mitään merkkejäkään lähestyvästä synnytyksestä.

tällästä.

Ls nolona
:ashamed:
 
Tänään 34 viikkoa täyteen!! :heart:

Alkaa oleen aika tukalat olot, paikat on aikas puuduksissa/väsyksissä mut vielä ois 6 viikkoo aikaa... :/

Sairaala-jakso oli kyllä aikas rankka,mut kaikkeen pitää valmistautua...No, täytyy pitää peukkuja et oma synnytys ois helppo...!

Masuha&Piskuinen 34+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Ls, mutta mitä pahaa siinä olis jos sairaalaan/lääkäriin olisit tossa asiassa yhteydessä. Eikai tossa nyt ole mitään epäselvää, jos kerta on tietty koko jonka alle ipanan pitäisi olla. Kaippa ultralla saisivat aika tarkan mitankin. Pidä puolesi, äläkä tollaisia murehdi, ainakaan niin että mitä uskallat/kehtaat tehdä. Kyseessä on vauvan hyvinvointi ja sun, ne nyt menee kaiken edelle!!
Aion kyllä asiasta mainitakin kun ens ma menen sinne kokoarvioon. Huolettaa ja ahdistaa vaan jo valmiiksi etteivät ota minua tosissaan :ashamed: ja jos kohdalle sattuu vielä sellainen lääkäri joka ei ota minua tosissaan. Yhdessä odotuksessa kävin sellaisen lääkärin vastaanotolla nkl:lla, joka oli todella sitä mieltä että synnytän kevyesti nelikiloisenkin. Ymmärsi lopulta kun jankkasin että en tahdo kokeilla...
Jotenkin vaan yhdistän että synnytyspelon pitää koskea kipua, ja se on mun murheista pienin :ashamed:
 
HelloShitty
LS; luulis että pääsisit sinne koko-arvioon ainakin ennen la:ta. ja mahdollisesti synnytys-tapa arvioon. rohkeesti vaan pelot esille neuvolassa tai vikassa lääkärikäynnissä. sit jos et muuten pääse niin kokeile yksityisen kautta. :kieh:

täälläkin soi tänään poks! :wave:
HS ja Jools rv 36+0 :heart:
 
Heips!
Suomipojat,minkä ne sitten meni tekemään :eek: :headwall: :headwall: :headwall:

Tää olo näin aamuisinkin on ihan järkky :LOL: Naamaakin turvottaa,ranteita yms muuta kivaa ja jotkut väittää että raskaana ollessaan nainen oikein hehkuu,oletteko tekin sitä mieltä? :whistle:
Liitoskivuistakin kärsitään,jos käyn sohvalle selälleen makaamaan,en enää pääse sieltä ulos omin avuin :whistle: :snotty:

BV ja P 36+4
 

Yhteistyössä