*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

HelloShitty
oi..onnea härkäneito tytöstä!!!! :flower: =) toivottavasti typy kasvaa ja voimistuu nopeesti että saatte hänet kotiin pian.

niin ne vaan tulee ne beibit! :heart: huomenna täällä vaihtuu taas viikot! :p joka päivä ollaan lähempänä la:ta. ihanaa. vaikka tällä hetkellä on kyllä kaikkee muuta ku synnytys mielessä. sen verran on perse kipee. |O :x

ja tietysti ulkona sataa kun mun pitää viedä lapset tarhaan. auto menee pikapika huoltoon. joku pieni remppa piti vielä tehä.

HS ja J rv 35+6
 
HelloShitty
sairaalaan mukaan OMAT SUKAT!!! :attn:
ne sairaalan sukat on niin järkyt ettei niitä pysty käyttää. ja otan kyllä muutenkin mukaan muutamia omia kuteita. jossain vaiheessa mulla menee hermot kun ne hikoiluttaa niin kauheesti. sillon on mukavaa vetästä omat verkkarit jalkaan. :whistle: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
sairaalaan mukaan OMAT SUKAT!!! :attn:
ne sairaalan sukat on niin järkyt ettei niitä pysty käyttää. ja otan kyllä muutenkin mukaan muutamia omia kuteita. jossain vaiheessa mulla menee hermot kun ne hikoiluttaa niin kauheesti. sillon on mukavaa vetästä omat verkkarit jalkaan. :whistle: :D
Niin kauan kuin mulla on tätä turvotusta,niin ne sairaalan sukat on kaikista parhaimmat :D
Omia kun ei voi käyttää,jää heti kauheat rannut nilkkoihin :/
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
sairaalaan mukaan OMAT SUKAT!!! :attn:
ne sairaalan sukat on niin järkyt ettei niitä pysty käyttää. ja otan kyllä muutenkin mukaan muutamia omia kuteita. jossain vaiheessa mulla menee hermot kun ne hikoiluttaa niin kauheesti. sillon on mukavaa vetästä omat verkkarit jalkaan. :whistle: :D
Niin kauan kuin mulla on tätä turvotusta,niin ne sairaalan sukat on kaikista parhaimmat :D
Omia kun ei voi käyttää,jää heti kauheat rannut nilkkoihin :/
no niin on mullakin mutta on mulla semmoset sukatkin mitkä ei kiristä. :D
noi sairaalan sukat on niin kauheen kovat. eikä pysy jaloissa. :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
sairaalaan mukaan OMAT SUKAT!!! :attn:
ne sairaalan sukat on niin järkyt ettei niitä pysty käyttää. ja otan kyllä muutenkin mukaan muutamia omia kuteita. jossain vaiheessa mulla menee hermot kun ne hikoiluttaa niin kauheesti. sillon on mukavaa vetästä omat verkkarit jalkaan. :whistle: :D
Niin kauan kuin mulla on tätä turvotusta,niin ne sairaalan sukat on kaikista parhaimmat :D
Omia kun ei voi käyttää,jää heti kauheat rannut nilkkoihin :/
no niin on mullakin mutta on mulla semmoset sukatkin mitkä ei kiristä. :D
noi sairaalan sukat on niin kauheen kovat. eikä pysy jaloissa. :x
Juu,mutta näkisitpä noi mun jalat,niin voisit sanoa toisin ;)
Otanko kuvan :D :xmas:
 
Onnea härkäneidolle prinsessan syntymä johdosta

Mulla on ollut tehokkaan olonen aamu,nyt täytyy rauhottua hetkeksi ,että neiti sais vielä nukkua...Heräsin jo ennen klo5 ,vein ukon töihin,että saan auton,kun on neuvolareissu eessä...Luin aamun lehdet ja samalla tein makaronilaatikon uuniin.Eipähän tarvi enää iltapäivällä vääntää ruokaa,mä niin INHOAN ruoanlaittoa...Hoksasin vaan,et itse olen menossa pizzalle työporukan kans,joten täytyy säästää mahaan tilaa...

Nostaakohan tuoremehu kuinka paljon sokereita?eilen mittasin koko päivän arvot,niin kaikki muut oli hyvät mut iltapalan jälkeen 1h arvo oli 8.7 !!! olin juonu iltapalalla ison mukin appelsiinituoremehua...saan varmaan satikutia neuvolassa... :snotty:

Täällä alkoi paisteleen aurinko ,vaikka tunti sitten satoi vielä...neiti halus eilen ostaa orvokkeja itselleen,niin täytynee ne istuttaa tänään sitten johonki.Ei meillä ole kyllä kukkaruukkuja eikä multaa(ööh,aika tähellisiä juttuja istutushommissa ;) ),mutta eikähän me jotain keksitä...

Eilen muuten alkoi virallisesti äippäloma...tuli heti niin rentoutunu olo,vaikka tammikuusta asti ollu sairaslomalla :LOL: mutta nyt lukemaan iltapäivälehdet netistä ja sitten vois kyllä alkaa valmistautumaan neuvolaan...

Aamuterkuin :Ryhis ja poksuva Seppo 35+0
 
Appelsiinimehu on juuri yksi "hurjimpia" juomia mikä nostattaa sokereita.
Pitää taas tänään mittailla sokereita,kun ne on menneellä viikolla jääneet kokonaan mittaamatta :whistle:
Toki ei mulla ole ollut kertaakaan niissä mitään häikkää ja ei joka päivä tarvitsekaan mittailla,mutta jos tämän päivän taas mittailisi =)
 
Onnea täältäkin härkäneidolle pikkuprinsessan johdosta! :flower:

Mietin, et taidan ottaa sairaalakassiin omat crocsit.. Jos ei ne sukat oo häävit, ei ne "kengätkään" oo. Ja eihän tuota sairas oo, käyny vaan synnyttämässä! :D
Ja luulen, et tulee melko paljo käveltyä..

Täällä vaihteeks ihan jees yö, supparit loppunu lähes kokonaan. Turo vaan pyörii niin, et tosissaan pelkään niiden vesien menoa.. Veet silmissä olla ku niin kipeetä sen kääntymiset tekee. :ashamed:

Täriseekö Teidän vatsat.. ? :snotty:
Jostain kuullu/lukenu et poikaa odottaessa vatsa "tärisee" ku hää pissaa.. Voisko se pitää paikkansa? Tuntuu siltä, ku sillä raasulla menis kylmät väreet, tai silleen puistattaa.. :whistle:
Outoa.

Tänään tää mun viimesillään oleva sisko tulee tänne shoppaileen, josko jaksain käydä moikkaamassa kaupungilla. Kelit vaan ei täällä ainakaan oo kohillaan, toistaseks..
Ja lapsille pitäs kattoa kevätjuhlavaatteita, kenkiä.. Kaverille synttärilahjaa.. :snotty:
Eikä tosiaan jaksais! Plääh..

 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Lisbet78:
Täriseekö Teidän vatsat.. ? :snotty:
Jostain kuullu/lukenu et poikaa odottaessa vatsa "tärisee" ku hää pissaa.. Voisko se pitää paikkansa? Tuntuu siltä, ku sillä raasulla menis kylmät väreet, tai silleen puistattaa.. :whistle:
Outoa.
toi pissateoria ois kyllä järkevä. ja mulla ei oo kertaakaan ollu semmosta mutta enpä oo kyllä poikaa koskaan odottanutkaan. :D aika jännältä varmaan tuntuu!
 
Onnittelut Härkäneidolle minunkin puolestani :) :flower:

Minä täällä istun unenpöpperössä koneella, vaikka tekis vielä mieli nukkua.. Mies käytti aamulla ennen klo 7 töihin menoaan koiran ulkona ja tuli sit kertoon, et saakelin jänis oli syöny meidän krookukset maasta sipuleineen päivineen (tai no juuri ne jotka komeiten jo kukki).. Siihen katos mun unet |O No, kaipa pitää ottaa jossain välissä päikkärit!

Eilen sain taas alkaa ihmettelemään uusia raskausvaivoja.. Ihan ku ois jollain sukkapuikolla tökitty tuonne sisuksiin alapäästä. Mitähän toiki sit oli, inhottavalta se ainaki tuntui! Näköjään näitä vaivoja alkaa itselleki kertyä koko ajan enemmän, kauhulla odotan pukamien ilmestymistä, turvotusta, pahempaa närästystä jne.. :| Yöt on alkaneen nykyisin jo ihan ärsyttää.. ensin saa keppuroida pitkään et ylipäätään nukahtaa ja sit heräilee 1½-2h välein joko vessaan tai jonkin typerän unen takia.. Oon alkanu viime viikkoina nähdä tosi paljon unia, jotka siis on useinmiten tosi typeriä - tai sit ne liittyy jotenkin vauvaan/synnytykseen/hoitamiseen.. Vissiin jotain ensikertalaisen paniikkia tämäkin :(

Tänään pitäis lähteä valitsemaan uutta maalia olohuoneen seinää varten, olen niin totaalisen kyllästynyt tuohon nykyiseen, vain vuoden verran olleeseen väriin :ashamed: ja jos samalla kävis ostamassa uusia krookuksen sipuleita, kaipa ne vielä ehtii kukkia? Mä en kyl oikeesti oo mikään viherpeukalo, et saa nähdä mitä siitäki tulee!! Eri asia vaan miten jaksaa käydä useammassa liikkeessä samalla reissulla, kun eilinen Rosso+citymarket-reissukin otti jo ihan tarpeeks voimille :(

Tää nyt näköjään oli vähän tällainen omanapainen kirjoitusmaraton taas vaihteeks.. pikkasen vaan tympii tänä aamuna, saamarin jänikset!! |O

Pirtsi 34+4
 
Täriseekö Teidän vatsat.. ? :snotty:
Jostain kuullu/lukenu et poikaa odottaessa vatsa "tärisee" ku hää pissaa.. Voisko se pitää paikkansa? Tuntuu siltä, ku sillä raasulla menis kylmät väreet, tai silleen puistattaa.. :whistle:
Outoa.
Koodi:
Mulla on tuntunut muutamia kertoja tollasta ja sanoin sillon miehellekin, että ihan kun vauveli pissais meikän vatsapeitteisiin kauheella teholla  :laugh:
 
Korvatulpat! Hyvä, kiitos.. :D

Ja varmaan tuo tärinä sit kuuluu jotenki asiaan. Mahtaa nyt olla sen verran isompi, et alkaa tuntua selvemmin. Ja voihan tuota kysästä Tätiltä. Tulee vaan mieleen, ku tytöt joi ensimmäistä kertaa limukkaa, se ilme ja puistatus oli söpöä! :D Ja voi kuvitella, et Turolla on siellä saman tyyliset eleet ja ilmeet..

Pitää lähtä sinne kaupunkiin, sit sitä saaki alkaa jo jännittään illan peliä.. :whistle:
 
Taa
Huomenta!

Ensimmäisenä onnittelut Härkäneidolle!

Tänään poksuu viikot. Tasan 4 viikkoa laskettuun. Oisko tänään hyvä päivä kattoa tuo sairaalakassi ja vauvan kotiintulovaatteet valmiiksi? Siinähän ois sateiselle päivälle jotain puuhaa.

Äitienpäiväkortit vielä tekemättä ja huomenna jo pitäis lähettää, jos meinaa saada ajoissa perille. Mistä sitä löytäis innostusta, jaksamista ja inspiraatiota askarteluun?

Sain parin viikon päähän sen ajan synnytystapa-arvioon. Kylläpä jännittää, kun ei mulle esikoisesta moista tehty.
Huomenna neuvola. Mitähän siitäkin taas tulee, kun täytyy ottaa tuo duracelpupu (eli tyttö) mukaan.

Jaksamista kaikille vaivojen ja supistelujen kanssa. Täällä kärsitään samoista jutuista.

Taa ja sykerö 36 *poks* :heart:
 
Onnittelut härkäneito ja s-anttu :flower: !!! Luin melkein kaiken (n.13 sivua...) mitä oli tapahtunut viime listalla käynnin jälkeen. Tietotekniikka on ollut ankarasti mua vastaan jo ainakin viikon... Tärinästä oli hyvä teoria toi pissiminen. Odotan poikaa ja maha tosiaan tärisee jännästi välillä. Kysyinkin aikasemmin nlassa voiko pätkä aivastella kun kerran hikkailuakin on, se tärinä toi mieleen tosiaan että maha-asukki aivastaa. Vois se olla pissimistäkin!
 
Kyllä mä suosittelen laittamaan kassin ainakin osittain valmiiksi,kun ei ikinä tiedä milloin se lähtö tulee,se voi tulla hyvinkin yllättäen niinkuin mulle kävi.
Eikä mulla ollut edes kassia silloin pakattu,nyt on valmiina kun se lopullinen lähtö tulee =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muumimamma85:
Liityin tännään.... Onnea vain kaikille vauvan saanneille! :flower:
Minä täällä odottelen koska lähtö sairaalaan.... Saisihan tuo syntyä =)
Häntä odotellaan kovasti mailmaan....

Muumi85 ja pikkuinen 38+3 -Lks-
Tulehan tuonne toukokuisten puolelle,missä minäkin olen. :wave:
Tai siis mä seilailen toukokuisten ja tämän pinon väliä :D
 
Huomenta huomenta!
Härkäneidolle onnittelu:hug: !
BV KUVA KUVA!! :xmas: (niistä jaloista! )
Meillä on ihan niitä perus ainu-pulloja, ja taitaa olla yksi tupperin pullokin (jossain ). Ja tosiaan, kun esikko oli pullolapsi, ja jos ei tän kans imetys onnistu, niin samoilla pulloilla ajattelin mennä tänkin kans, ostan vaan uudet tutit niihin, ja keitän pullot huolellisesti ennen käyttöön ottoa.

Nyt vois laulaa, että "Neiti kevät on tullut kaupunkiin" |O :headwall: |O
Taas alkaa sama rumba, mikä on toistunu viimeiset 2 kevättä. Nenäpunkki koirilla. Mä EN ymmärrä, et mistä hiivatista se aina näin keväisin tulee, ja arvatkaa vaan., paljonko köyhdyn tänään, kun haen ne lääkkeet apteekista... 100? ei riitä, ja siihen vielä eläinlääkärin palkkio päälle, kun se soittaa meidän apteekkiin puhelinreseptin :headwall: Viime keväänä syötettiin 3 kuuria isommalle koiralle, ennen kun saatiin se puhtaaksi siitä hommasta... Pikkusen pistää jurppimaan, että TAAS! |O

Tänään oliskin sit menemistä vähän. Pitää käydä kaupassa ja päikällä ennen puolilta päivin alkavaa (tytön ) kerhoa, ja sit heti kerhon jälkeen on hammaslääkäri tytöllä. Ja illalla vielä mennään kaverille meandin esittelyyn.
"Kiva" kuulla ( :xmas: ), että muillakin on välillä tuskainen olo närästyksen kans. Illalla vasta hoksasin, et ei ehkä ollu paras mahdollinen aamupala eilen, kun söin ruisleipää, ja join appelsiini-tuoremehua :ashamed: Mut enhän mä älynny, et se tuommosen poltteen vois alkaa. Nyt pysyttelen siis tuoremehusta visusti erossa, mut ruisleivästä en pysty... Olen riippuvainen siitä... :p
Minni päätti sit oikeasti eilen näyttää iskälle, et kyllä täällä ollaan ja kunnossa, se työnsi molemmat kantapäät tuohon kylkiluiden alle, ihan niin kun mulla olis tuossa kyljessä ollu kaksi pahkuraa. Näky ihan selvästi pahkat siinä, mihin se työnsi. Ja ei tuntunu kovin hauskalle, kun tuntu, et nahka repee kohta...
Sisu ja Minni 35+6 :heart:
 
Martsuli
Päivää vaan tänne.
Tänään olis neuvolassa sf-mittaus että nahdaan oliko viimeviikkonen mitta väärä.
Selkä sattuu niin että tekis mieli repiä koko selkä irti! |O Yhtäkkiä kävellessä voi mennä jalka alta. Ei kiva.
Eipä tänne muuta oikeestaan :D
Vähän merkkaillen tässä samalla niin ei tartte kaukaa alkaa selaamaan läpitte :)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Kännyn ja sairaalakortin otan lähtiessa ja kalenterin. Niin ja meikit ja shampoot. Ajattelin palata samoilla vaatteilla kun menen, eipä tuo kroppa yhtä"äkkiä niin pieneksi mene, että niihin hukkuisin, ja meillä matkaa kotiin on 10 km autolla niin aivan sama =) Turha haaveilla vielä farkkuihin tms. mahtuvansa... ja mielummin jotain pehmeetä alkuun pidänkin.
ei kamala...mä luin nopeesti tamponit kun siinä lukee shampoot... :LOL: ajattelin että hui..kuka sinne uskaltaa työntää mitään sen synnytyksen jälkeen. :eek: :D auts! :|
 
Olen tässä vietellyt kertyneitä kesälomapäiviä ja kohta alkaa perään sitten virallinen äitiysloma. Tänään ois valmennus kivunlievityksestä tuossa neuvolassa. Oletteko te käyneet jo monissa valmennuksissa? Itsellä takana vasta yksi synnytysvalmennus. Mukavaa kun ukkokin tullut aina mielellään mukaan neuvolakäynneille, valmennuksiin ja ultriin. :heart:
Onneksi olkoon kaikille vaavin jo saaneille! Mites Härkäneidon vointi muuten? Miten päästivät jo kotiin? Ois kiva jos ei itsekkään tarvitsisi kovin pitkään sairaalassa maata. Onko se kolme päivää ensisynnyttäjille ihan vakio?
 
osaisko mitään raapustaa, omaa napaa nyt ainakin..
sais tulla rahaa että pääsis levykauppaan, yks levy mitä olen odottanut vaikka jo kuinka tuli tänään ja nyt joudun odottamaan ens viikkoon ennenkuin sen saan :( :( :(
siiri se itsepäisesti istua nkttää masussa, potkut tuntuu rakkoon aika inhoille ja pää se vaan painaa rintaan, no ens viikolla ollaan tietoisempia miten pian pääsee kääntyritykseen..
mä en nyt oikeen keksi mitään muuta joten anteeksi, jaksuja kaikille vaivaisille, täälläkin samat vaivat :hug: onneks kohta helpottaa!

umayya + siiri 34+2
 

Yhteistyössä