*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

hs luulen että kirjoittelet liitoskivuista. mulla toi häpyluu tossa edessä varmaan tärähti sillo maaliskuun kaatumisessa sen verta että kipeyty aikaisemmin kuin edellisistä. ja jos on paljon ollut "touhottamassa" päivällä kaikkee ni illalla ainakin mun häpyluu on kipee. muista tullut vasta rv 35 jälkeen kosketus araksi. eli valmistautuu "venymiseen" eli synnytykseen.

pirtsi80 voi olla ihan huoletta. mullakaan ei ollu esikoista odottaessa ollenkaan noita harkkareita ja kipeitäkin saatiin aikaiseksi vasta sairaalassa lääkkeillä eli huolta kannata kantaa. kakkosesta harkka suppareita oli ehkä viikon 40 jälkeen ja tässä raskaudessa ekat tuli sitten noin viikoll18-20 kun tein aerobicissä vatsalihas liikkeitä turhan tarmokkaasti vissiin....

alapään vihlonta juilinta kipuja on ollut jonkun verran siis siellä sisällä justiinsa. ei mitään pahoja mutta kaiketi liittyvät siihen pehmenemiseen.

sairaalakassia ei o pakattuna ja en ees tiä mitä sinne laittaisin. jollain lailla luotan siihen päivään jolloin lääkäri sanoo että käynnistetään ja silloin pakkaan kapsäkin. en jaksa uskoo siihen että lähtö tulisi kotoa synnyttämään.... eihän niin ole aijemminkaan käynyt. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

kokonas painon nousu on nyt tyssänny kokonaan ja menee alas päin nyt. tänään jälleen insu annosta nostettiin ja painoo neuolakortin mukaan tullu kotivaaean mukaan 2kg

tinni ja ryyni 34+6
 
Neuvolassa käyty tänään. Kaikki muuten ok, vauvan asento jäi hieman epäselväksi :whistle: terveydenhoitaja epäili vauvan olevan viistosti :snotty: ja totesi että erittäin hyvä kun mulla on se aika ens ma naistenklinikalle, saadaan varmuus siihen mitenpäin tuolla vatsassa köllitään :D
sitten se terveydenhoitaja kertoi et naistenklinikka oli kommentoinu sitä kokoarvio-lähetettä jotenki et " käynnistykseen ainoastaan erikoisluvalla!!!!" Whaaat?? :eek: enhän mä sinne ens viikolla ole käynnistykseen menossa? Muutenki tuli tuosta mieleen et oisko nyt sit niin etteivät suostu synnytystä enää käynnistämään :ashamed: jos kerran noin pontevasti oli kirjoitettu... joka tapauksessa kummasteltiin sitä siinä jonkin aikaa että mitä mahtaa tarkoittaa.

Hs Mulla on häpyluu kipuillu jo monta viikkoa vaikka vauva ei ole siellä päinkään :/ liekö sitten johtuu tästä raskauksien lukumäärästä? jos tuo lantion seutu ei enää kestä samalla tavalla rasitusta kuin aiemmissa raskauksissa? =)

Eipä mulla muuta tällä kertaa. jännityksellä odotan ens viikon maanantaita :heart:

Ls ja 35+1
 
Kohdunsuun tilanteen katsomisesta, meillä on siis kätilö terkkarina neuvolassa, ja hän, sekä lääkäri on kokeillu sen kohdunsuun tilanteen mulla, Mut sit kun Kajaanissa asuessa oli terkkarina neuvolassa terveydenhoitaja, niin ei se koskaan kokeillu.

No niin, sit seuraava kysymys teille!! :attn: :attn:
Onko tämmönen enää normaalia edes, mua kun on koko päivän närästäny NIIN paljon, et meinasin oksentaa kaupassa, ja en kyenny hakee tyttöä päikästä, vaan piti soittaa miehelle, et tuo töistä tullessas se. Koko ylämaha on aivan kuin tulessa, ja rintakehää polttelee aivan raivona. Välillä tuntuu myös jossain tuolla tissien uumenissa polttelua?! :x Olen syöny pitkin päivää eri lääkkeitä, eikä mikään auta. Kokeiltu on myös jogurtti, jäätelö, vesi, hapollinen juoma, ja ei kun tuntuu vaan, ettei helpota ei mikään :'( Aivan karmea olo!! Onko koko loppu raskausaika tätä nyt?

*Muoks* Lisättäköön vielä, että en normaalissa olotilassa koskaan kärsi närästyksestä, ja tämä vaiva tulikin tutuksi vasta esikoisen loppuraskaudessa, mutta ei läheskään näin pahana :x
 
NÄRÄSTYS

Mulla tuota vaivaa ei ole ollut ennen raskautta mutta nyt tullut valitettavasti sitäkin tutummaksi. Ihan sama mitä syön tai olen syömättä, rupeaa polttamaan kitusia oikein urakalla. Joten voin Sisu kuvitella hyvin miltä susta on tänään tuntunut. Monesti ollut jo oksennus kurkussa jonka on sitten saanut sylkeä jonnekin nurkan taakse kun yleisillä paikoilla ollu. Lääkkeet ei mulla ole auttanu, ainoa mikä pikkasen tehoo, on piimä. Maidosta tulee vaan kaameampi olo.
 
Tää kävi tänään kaupoilla vähän shoppailee tympeetä mielialaa paremmaks :)

No se alku kaupungille meno alkoi huonosti kun olin taittelemassa meidän autoa parkkihalliin, mut siinä ne jotku kääntökulmat on vähän loivat, joten sillä ei ihan helposti pikkutiloissa käännytä.... No jouduin ottaa vähän taaksepäin että saan keulaa oikeaan suuntaan. Eikö takana oleva mieskuski ollut jotain sorttia vittupää, eikä voinut yhtään antaa tilaa, eli vähän itse peruuttaa myös, kun hänen takanaan oli tilaa.
No sain kuitenkin auton siitä käännettyä. Sit kun siellä pirun matalassa ja ahtaassa parkkihallissa yritin kääntää autoa johonkin niin eikö se sama äijä tullu vastaan sen pikkuautollaan, eikä puhettakaan että voisi yhtään väistää. Tunki vaan pieneen tilaan keulaa ja mun olis pitänyt peruutella ja väistää tätä ukkoa. No enpä väistänyt vaan painoin omaa tahtiani eteenpäin ja sanoin ikkunasta että "vois mies olla kohtelias ja vähän väistää". No sit se tuli vielä jossain vaiheessa vastaan ihan kävellen ja sillon meni niin seiniä pitkin ja minä taas kommentoimaan jotain tyyliin "no meni ainakin pyyntö perille"... :D Mua niin otti päähän!! Semmonen viisissä kymmenissä oleva jöröjukka pikkuautollaan, eikä puhettakaan että olis voinut olla vähän kohteliaampi ja antaa tilaa, kun varmasti tietää että on vaikea semmoisella autolla taitella mihinkään parkkihalliin... Yleensä mua ei tommonen hetkauta, mut näköjään nää hormoonit jyllää....
Sit kotimatkalla avokki kysy että tuleeko mulla ikävä tätä autoa niin mä pillahdin itkuun. Onneks siskon mies osti sen meiltä niin voin sit käydä sitä aina katsomassa kun tulee ikävä :D

No joo. Sain mä ostettua kankaan nyt siihen imetystyynyyn ja sit ostin harsoja Juniorista, semmoisia kuviollisia ja erivärisiä. Aivan ihania :heart: Sit vielä hemmottelin itseäni kolmella uudella paidalla, minne mahtuu masu hyvin. Ostin viel villan pesuainetta ja villan hoitoainetta ja semmoisen tahrasaippuapalan.
Sit tuli postissa kantoliina, jonka sain ku tilasin vauvalehden. IHANAA!!

Ainiin, tänään aamulla koin muutenkin vähän kauhun hetkiä kun vauva ei liikkunut masussa tavalliseen tahtiin. Kävin aamulla vessassa n.6 aikaan ja sit nukuin koiran unta yhdeksään. En tuntenut vauvan liikkuvan koko aikana. Sit mä menin sohvalle makoilee ja join vettä, eikä vieläkään mitään liikettä. Sit alkoi jo vähän pelottaa et pitääkö soittaa neuvolaan tai sairaalaan, ku ei tunnu liikkeitä niin sit semmoinen pieni jalka alkoi takomaan kylkeä. Tais pojuakin vähän väsyttää. Se on ollut harvinaisen hiljainen tänään. Onhan noillakin kai niitä hiljaisempia päiviä...?

Miestä on nyt alkanut jännittää synnytys ja vauvan tulo. Alkaa olemaan h-hetket jo niin lähellä.

Onko teillä kaikilla muilla jo kipeitä suppareita? Mulla ei vielä ole.

Lissu ja massu 36+0
 
HS täällä on ollu tuo häpyluu todella kipeenä jo kaks viikkoa! |O Ihan ku joku ois potkaissut ja nyt ois mustelmilla.. hmm.. ihan ku koko alamahakin yhtä kipeä!! Kätilö sanoi et joka raskaudessa aina tulee pahenemaan nuo liitoskivut eikä sille maha mitään.. Jos menee kokonaan liikuntakyky niin ainoa hoitokeino on käynnistys :eek: Täällä alan olemaan jo niillä rajoilla kun yöllä mies kääntää mut tunnin välein sängyssä ja nostaa et pääsen veskiin, autoon pääsen istumaan mutta en autosta ylös, öisin jalat ei toimi, saatan kaatua ja se ukko laittaa sukat ja kengätkin mulle :ashamed: ja alushousut..

Sisu mulla kans on nuita närästyskohtauksia, saattaa kestää kaks päivää ja sitte helpottaa taas viikoksi.. Oon ottanu niitä kamalia gaviskon purutabuja jotka muuttuu suussa sitkeeksi vaahdoksi, yäääh! :x



Siinä tuoreinta kuvaa eiliseltä! Ei oo laskeutunu! :LOL:

kleo ja Sara-rimppakinttuvauva 33+5
 
moi vaan kaikille :flower: oon taas ollu parin viikon hiljaiselolla enkä ole saanu järkättyä aikaa ees teiän lukemiseen ja nyt ku tulin ni oli järkky huomata et jo kolmas kesäkuun vauva on syntyny!!! onnea!! :hug:

itelle synnytys on vieläki jotain siellä hamassa tulevaisuudessa, et enpä osaa sitä oikeen tosissani miettiä. jos kaikki vaan menee hyvin, työssäoloaki on viel jälellä n. 1kk - 1,5kk... ja just siirsin yhtä tärkeetä koetta (kurssi työpaikan puolesta) reilulla viikolla myöhäsempään, elikkä miul on se koe siis 18.6. nyt vasta tuli mieleen, et näinköhän oli hyvä ratkasu... töissä ollessa kun vaan välillä melkeistä unohtuu koko raskaus... :ashamed:

viime viikonloppuna muutettiin!! nyt en sit löydäkä mitään päällepantavaa enkä mitään muutakaa, ku edelleenki 90% kamoista on pahvilaatikoissa siisteissä pinoissa. kaunista, kerranki on kotona kaikki järjestyksessä... :kieh: ite en pysty tekemää oikeen mitään, ku on toi jättipallero tossa eessä ja koko päivän istumisen jälkeen kipuja vähän siellä sun täällä, mut eiköhän se siitä pikkuhiljaa... eikä ne kivut todellakaan ole mitään sitä luokkaa mistä te kirjottelette, kunhan valitan ku kolottaa ja turvottaa.

kohdunsuuta ei ole täällä katottu viel kertaakaan. mut enpä ole toistaseks tuntenu siihen kyl mitään tarvettakaan. tai siis mieluusti olen ilman alapään sörkkimisiä jos vaan pystyn ne välttämään... :p viime ultrassa oli pari viikkoa sitten oikein päin, joten elän toivossa et eiköhän se niin jatka. täällä kun noita ultria riittää, ni asiaan saan varmuuden taas parin viikon päästä millon miul on viimenen normiultra.

närästys on täälläki kova juttu!! :attn: lauantaiyö oli oikeesti jotain helvettiä. piti keskellä yötä oikeen nousta ja mennä olkkariin istumaan selkä suorana, kun kipu oli jotain niin hirveetä!! ja sit kukn menin takas sänkyyn, piti yrittää nukkuu puoli-istuvassa asennossa, kun ei yhtään kärsiny olla pitkällään. :eek: koko sunnuntain närästys jatku lievempänä ja vast maanantaina helpotti. miun kohalla tosin oli ruoasta kysymys, joten oli aika itse aiheutettua. :ashamed: en tosin ajatellu et kestäis 1,5vrk... mut joo, tosissaan, miun pitää nykysin kattoo todella tarkaan et mitä suuhuni pistän ja mitä teen ruokailun jälkeen. parasta on säännöliset ruoka-ajat, vähän ruokaa kerrallaan, eikä todellakaan mitään paistettua, mausteista, tai muuten vaan rasvaista. kevyesti valmistettua ja jos voi olla keitettyä tai höyrystettyä, ni sitä parempi! ja ruoan jälkeen ei todellakaan mitään löhöilyjä, vaan pakko olla ainaski tunti selkä suorana, et varmasti on röörit kunnolla auki ja toimintakykysinä. nää perustuu siis omakohtasiin kokemuksiin, mut edellisellä synnytysvalmennuksen tunnilla kätilö höpötteli aika samansuuntasia juttuja, joten eiköhän ne aika yleispäteviä ole. niin, ja se sano et kaikki makee pois. ite kun en niin syö makeeta, en osaa sanoo toimiiko neuvo vai ei.

vauvan liikkumisesta vielä sen verran, et itellä välillä tuntuu et on useempia päiviä putkeen jollon hyvä et tuntee liikkeitä ja välillä sit on päiviä jolloin tuntuu et se vaan hyörii ja pyörii. :heart: lääkärin mukaan ihan normaalia toimintaa, niin kauan ku niitä liikkeitä tuntuu vaikka oliski heikkoja.

caisachu 3... olisko 1? 2? onpahan taas vaihteeks laskut sekasi... :xmas:
 


Siinä on teille mun vappupallo :D

Huh huh Kleopatra aikamoiset liitoskivut :/ :x Ei oo omat todellakaan tota luokkaa, mitä nyt laittaa taapertaan etanavauhtia aina sillon tällön ja jalat meinannu lähteä alta - mutta tosiaan: ne on pahentunu raskauksien myötä :|

Lissuli en mä ois huolissani tollasesta liikkumattomuudesta: kyllähän ne vauvat vetelee monen tunnin uniakin siel mahassa. Ja sitä paitsi se tila alkaa käydä vähiin siellä mahassa, mikä vaikuttaa usein siihen liikkumiseen.

närästys on ollut mun iloni tässä n. 3 viikkoa - siitä lähtien kun vauva muutti asentoa. Oon siitä aiemminkin kärsiny, nyt tuli ihme myöhään. Mulla on ihan sama mitä syön tai olen syömättä: närästää. Närästykseenhän voi saada ihan lääkärin määräämää lääkettä, jos noi käsikauppalääkkeet ei toimi. Ja kannattaa vähän vaihdella sitä, että mitä lääkettä syö, munsta ainakin tuntuu, että itellä ne toimii niin paremmin.
 
S-antulle onnittelut pojasta.

Meille syntyi eilen sitten pikku prinsessa. Rv. 32+1 04.05.09 klo.13.05. Painoa 1790g, pituutta 41.5cm:ä ja py 29.5cm. Synnytys alkoi säännöllisillä suppareilla. Synnytys meni hyvin ja vauva voi hyvin, Hengittelee ilman apuvälineitä. Tänään pääsin itse kotiin. Tarinaa myöhemmin. Olen nyt vielä aika pihalla. Pitäkää nyt vauvat siellä masuissa. Paras paikka olla laskettuun asti. =)

T. härkäneito ja pikkuinen prinsessa 1vrk:tta
 
onnea härkäneidolle ja pienelle prinsessalle nyt paljon voimia kasvuun.

kuvittelenko vaan vai onko meitin pinossa nyt jo paljon syntyneitä. toisaalta paljon on odottajiakin pinossa. eli prosenttuaalisesti taitaa mennä ihan ok nää meitin synnytys luvut....

ä-polilta soittelivat tänään ja aamu annostuasta nostettiin nyt 6 yksikköön ja päivällä 3yksikköön. kattellaan nyt minkälainen kromosomi hirviö koollisesti tämä on.
ekaa kertaa elämässä ja näiden 3 raskauden aikana mulla ei o enää NAPAA. tuntuu hassulle.. mulla siis on aijemmissa pysynyt ihan loppuun asti eli ryyni taitaa kasvaa kohisten koska nyt sit "tasottui" koko vatsa vaikka kiloja siis ei järin paljon tullu.

tinni ja ryyni 34+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Apua! Pakkailen täälä sairaalakassia.. Omat tavarat sain suurinpiirtein pakattua, mutta nyt olis edessä vauvan tavaroiden pakkaaminen. Mitä kaikkea sinne synnärille pitää ottaa mukaan? Mitä kaikkea sieltä saa? Vaipat? Äidinmaidonkorviketta varuille? Jotain hoitotuotteita esim puhdistusliinoja? Viittiskö joku tehä mulle mahdollisimman kattavan ja yksityiskohtasen listan mitä kaikkea mä tonne nyt pakkailen, ku mulla ei oo mitään käsitystä? :ashamed:
Oikeasti vauvallehan et tarvitse mukaan yhtään mitään sinne mennessäsi.. Kaukalon ja lähtövaatteet voi tuoda sitten kun olette lähdössä kotiin. KAiken muun saat sairaalasta tuttia/vaippoja myöden!

Mä en koskaan ota itsellenikään siteitä esim mukaan,,, kuten näin jonkun listassa aikaisemmin. Ainoastaan omat hygieniatuotteet ja hiusjutut sun muut kirjat ja KORVATULPAT!! :) Niitä ilman en lähde mihinkään koskaan lomallekaan,, villasukat taidan jättää kotiin B)

Joskus oon ajatellut että oma aamutakki olis kiva erityisesti kun ystävät käy moikkaamassa,mutta enpä ole lopeloppaa jaksanut sitäkään mukana roudata.. samanlaisia harakoita sitä ollaan melkein jokainen siellä vuorotellen,,,
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Apua! Pakkailen täälä sairaalakassia.. Omat tavarat sain suurinpiirtein pakattua, mutta nyt olis edessä vauvan tavaroiden pakkaaminen. Mitä kaikkea sinne synnärille pitää ottaa mukaan? Mitä kaikkea sieltä saa? Vaipat? Äidinmaidonkorviketta varuille? Jotain hoitotuotteita esim puhdistusliinoja? Viittiskö joku tehä mulle mahdollisimman kattavan ja yksityiskohtasen listan mitä kaikkea mä tonne nyt pakkailen, ku mulla ei oo mitään käsitystä? :ashamed:
Oikeasti vauvallehan et tarvitse mukaan yhtään mitään sinne mennessäsi.. Kaukalon ja lähtövaatteet voi tuoda sitten kun olette lähdössä kotiin. KAiken muun saat sairaalasta tuttia/vaippoja myöden!

Mä en koskaan ota itsellenikään siteitä esim mukaan,,, kuten näin jonkun listassa aikaisemmin. Ainoastaan omat hygieniatuotteet ja hiusjutut sun muut kirjat ja KORVATULPAT!! :) Niitä ilman en lähde mihinkään koskaan lomallekaan,, villasukat taidan jättää kotiin B)

Joskus oon ajatellut että oma aamutakki olis kiva erityisesti kun ystävät käy moikkaamassa,mutta enpä ole lopeloppaa jaksanut sitäkään mukana roudata.. samanlaisia harakoita sitä ollaan melkein jokainen siellä vuorotellen,,,
Okra, hyvä juttu, kiitos :) Mahtaako kaikissa synnytyssairaaloissa olla sama käytäntö? Etten sit joudu heti listaamaan tavaroita joita tartten, ku kaikki on kotona :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Apua! Pakkailen täälä sairaalakassia.. Omat tavarat sain suurinpiirtein pakattua, mutta nyt olis edessä vauvan tavaroiden pakkaaminen. Mitä kaikkea sinne synnärille pitää ottaa mukaan? Mitä kaikkea sieltä saa? Vaipat? Äidinmaidonkorviketta varuille? Jotain hoitotuotteita esim puhdistusliinoja? Viittiskö joku tehä mulle mahdollisimman kattavan ja yksityiskohtasen listan mitä kaikkea mä tonne nyt pakkailen, ku mulla ei oo mitään käsitystä? :ashamed:
Oikeasti vauvallehan et tarvitse mukaan yhtään mitään sinne mennessäsi.. Kaukalon ja lähtövaatteet voi tuoda sitten kun olette lähdössä kotiin. KAiken muun saat sairaalasta tuttia/vaippoja myöden!

Mä en koskaan ota itsellenikään siteitä esim mukaan,,, kuten näin jonkun listassa aikaisemmin. Ainoastaan omat hygieniatuotteet ja hiusjutut sun muut kirjat ja KORVATULPAT!! :) Niitä ilman en lähde mihinkään koskaan lomallekaan,, villasukat taidan jättää kotiin B)

Joskus oon ajatellut että oma aamutakki olis kiva erityisesti kun ystävät käy moikkaamassa,mutta enpä ole lopeloppaa jaksanut sitäkään mukana roudata.. samanlaisia harakoita sitä ollaan melkein jokainen siellä vuorotellen,,,
Okra, hyvä juttu, kiitos :) Mahtaako kaikissa synnytyssairaaloissa olla sama käytäntö? Etten sit joudu heti listaamaan tavaroita joita tartten, ku kaikki on kotona :D
Mitä luultavimmin. Ja jos oikeesti olis sellainen systeemi että jtoain erityistä pitäis roudata mukana niin luultavasti olis mainintaa jo neuvolassa. Ainoastaan toi tutti on sellainen että oon kuullut joissain sairaaloissa siirtyneen tutittomaan elämään,, ainakin Jorvissa oon saanut aina vauvoilleni sen, ja odotan saavani nytkin.. Äkkiähän sen saa kyllä hankittua sinne JOS jostain syystä ei saisikaan..

 
härkäneidolle onnittelut ja vauvalle kanssa,onneksi kaikki on hyvin :heart: :hug:

Minkälaisia tuttipulloja te olette vauvalle ostaneet? Meinasin vaan että pitää sellaisiakin pari kappaletta ostaa,jos saisi vaikka mies välillä rintamaitoa juotettua pullosta.
Edellyttäen tietenkin että imetys lähtee hyvin käyntiin,niin eihän noita tuttipulloja montaa kertaa tarvitse käyttää =)

BV ja P 36+3
 

Yhteistyössä