*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Onko muilla hajuaisti (vieläkin) herkempi kuin ennen raskautta? Tuntuu, että tietyt tuoksut/hajut tuntee ihan liian selvästi...

Ihana äitienpäivä eilen vietettiin. :) Tytöt olivat ihania aamusta iltaan ja sain pitkin päivää piirrustuksia neideiltä. Kaiken kruunasi nelivuotiaamme piirros, johon hän oli piirtänyt päivän varalle suunnitelman siitä mitä voitaisiin yhdessä tehdä. Piirrustuksen alareunassa luki "äitillerakastansinua" (neiti oppi muutama päivä sitten kirjoittamaan).

Tänään sama neiti kirjoitti aamulla tuiman näköisenä korttiin, "minäenmenetänäänpäiväkotin". Neiti tuli sitten mykkäkoululaisen elkein näyttämään viestinsä. Vein kirjeen päikkärin tädeille ja varoitin, että neiti on sitten tällaisella asenteella liikkeellä... (Taisi harmitus kyllä heti unohtua kun pääsi aamupalapöytään.) :D

Iltapäivällä neuvolaan. :)
-maranooka & prinsessa 33+5-
 
Jokohan onnistuis päästä läpi.... Menee aina heti hermot kun viestit häviää avaruuteen!! Ninniliina kiitti vinkistä, oon ilmeisesti vaiston varasesti jo osannu himoita karpalo-mustaherukkamehua =) ! Hemppakin oli alimmillaan 102, katotaan pe nlassa onko tilanne parantunu. Alkuraskauden oireista on palannut itkuherkkyys, sekä primitiiviraivarit... Ja se tunne, ettei tee mieli syödä mitään. Liikkuminen alkaa olla aika tuskaista ajoittain. Liitoskivut ja kudosten venymiset hidastuttaa liikkeellelähtöä ja kulkemista. Illalla löydy enää sellasta asentoa, jossa vois kauan olla. Nukkumaan mennessä pitää hengitystä tasata, pulssi menee miljoonaa. Yöllä riittää yleensä vessakäynti kolmen-neljän aikaan ja seuraava aamulla herätessä seiskan aikaan. Eli ilmeisesti heräämme Pätkän kanssa noihin aikoihin syömään =) ... Omanapa terveiset :ashamed: ja mukavaa viikon alkua kaikille!
 
HelloShitty
Tilsa; täälläkin herätään joka aamu samoihin aikoihin. aika jännää. :D

menee se päivä näinkin..kotitöitä ja oleskelua. kohta hakee esikoisen eskarista. eipä muuta ekstraa..tulkaahan ihmiset kertoo neuvola ja lääkärikuulumisia. oma käynti huomenna. jännää! :kieh:
 
Mietin täällä kovin mielessäni tuota Tinnin pyykkisinkoa... :D :D kuulosti aika hauskalta, tosin pyykkien noukkiminen sen jälkeen ei varmaan oo kovin antoisaa...

Sisu toi on se mitä mun PITÄIS tehdä kun ollaan lähdössä johki... Mut aina se jää ja sit joutuu antaa suurpiirteisiä suullisia ohjeistuksia tms. Hyvähän tuo on siis. :)

omppunen onnittelut rouviintumisen johdosta :flower:

Seksistä... joo: kyllä kiitos! |O mut kun ei tuota miestä ole kotona näkyny, tai jos on, niin ihan "väärään" aikaan. Oon mä sen kerran kesken töidenki rontannu läppäriltä mukaani, et tuus ny... :kieh: :ashamed:

Syön pizzaa ja juon limsaa ---> kohta alkaa helvetillinen närästys, mut popsitaan sit rennietä...
Onko joku muuten saanu lääkäriltä reseptilääkitystä närästykseen? Mietin vaan, et mikä on järkevä määrä, mitä noita käsikauppalääkkeitä kannattaa popsia, ennenkun pitää miettiä sitä reseptilääkettä? Ja siis mulla närästää täl hetkellä ihan kaikki - närästys on taattu ilmankin näitä pizza-aterioita :x

Lisbet on multakin tollasessa "paikat auki" tilanteessa kysytty, että haluanko osastolle, vai kotiin. Mutta oon halunnu kotiin kun meilt on sen verran lyhyt matka kuiteskin sairaalaan. Jos mennään vanhan kaavan mukaan ni parin viikon päästä varmaan suht sama tilanne itellä kun sulla.
 
:'( Itku pääsi neuvolassa, ei mahtanu enää mitään. Jumalauta, mä painan NYT yhtä paljon, kun mun mies aikanaan, kun alettiin seurustelee. Viikkopainonnousu 800g :'( Mä en ymmärrä, et mikä vi**u mua oikein lihottaa, kun katon kyllä tosi tarkkaan (vielä entistä tarkemmin viime aikoina ) että mitä sinne suuhun oikein menee, ja käytän jatkuvasti lautasmallia jne. No, on niitä herkuttelupäiviä välissä, kuten eilen, söin palan äitienpäiväkakkua ja ruoaksi oli tortilloja, mut mä ymmärtäisin tuon painonnousun, jos meillä syötäis noita herkkuja JOKA PÄIVÄ! :'( Mutta eipä... Kun sais edes suunnilleen nyt painon pysymään noissa lukemissa loppuun asti, mut sit mun on varmaan oltava syömättä... S**tana, että ottaa päähän!!! |O

Muuten neuvolassa kaikki ok:
RR 122/71
Pissa puhdas
Hemppa 112
SF 34
Tarjonta rt
Vauvan syke + - 150
Liikkeet ++

Anteeksi kielenkäyttö, ja omanapainen purkaus :ashamed:
 
Kleolla näyttäs olevan aivan samat vaivat kun minulla, ei kivaa :hug:

omppuselle onnittelut! :flower:

LS kyseli tuosta sinivalohoidosta.. Esikoinen joutu olemaan 5 päivää siinä kun synty, kun oli sitä keltaisuutta ja ne bilirubiini arvot koholla(?). Ei mua oo kyllä määrätty mihinkään verikokeisiin sen takia :eek:

Sisulle voima :hug:

( . ) Moni kehuu kuinka on saanu nukuttua hyvin, noh, täällä ei kyllä nukuta |O Varmaan kahteen viikkoon ole nukkunut kokonaista yötä :kieh: Onneks pystyy päivisin ottaa unet kun poitsu nukkuu päiväunia.. Ku malttas vaan :snotty:

Täällä on iskeny nyt vasta ihan kunnolla se pesänrakennus vietti, tuntuu että aika loppuu kesken eikä kerkii kaikkee tehä mitä "pitäs".. Vauvalle on onneksi jo kaikki valmiina ja pakkasinpa sairaalakassinkin tuossa yksi ilta valmiiksi kun on alkanut tuntua, että lähtö voi tulla hetkenä minä hyvänsä =)

Laitanpa vielä masukuvan viikoilta 36+0



On vaan kantamista tossa pötsissä :LOL:

Torstaina ois lääkärinneuvola, jänskättää, että onko supparit saanu mitään aikaan.. :snotty:

Mukavaa päivän jatkoa kaikille :wave:

MiNiMaM ja tyllerö 36+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:'( Itku pääsi neuvolassa, ei mahtanu enää mitään. Jumalauta, mä painan NYT yhtä paljon, kun mun mies aikanaan, kun alettiin seurustelee. Viikkopainonnousu 800g :'( Mä en ymmärrä, et mikä vi**u mua oikein lihottaa, kun katon kyllä tosi tarkkaan (vielä entistä tarkemmin viime aikoina ) että mitä sinne suuhun oikein menee, ja käytän jatkuvasti lautasmallia jne. No, on niitä herkuttelupäiviä välissä, kuten eilen, söin palan äitienpäiväkakkua ja ruoaksi oli tortilloja, mut mä ymmärtäisin tuon painonnousun, jos meillä syötäis noita herkkuja JOKA PÄIVÄ! :'( Mutta eipä... Kun sais edes suunnilleen nyt painon pysymään noissa lukemissa loppuun asti, mut sit mun on varmaan oltava syömättä... S**tana, että ottaa päähän!!! |O

Muuten neuvolassa kaikki ok:
RR 122/71
Pissa puhdas
Hemppa 112
SF 34
Tarjonta rt
Vauvan syke + - 150
Liikkeet ++

Anteeksi kielenkäyttö, ja omanapainen purkaus :ashamed:
mullahan on ihan sama vika kun sulla :'(
Justiin eilen puhuttiin yhden kaverin kans joka on terveysalan ammattilainen ja hän sanoi että se vaan on niin että naishormooni joillain sitä painoa kohottaa, aineenvaihdunta hiiiidaaaasssstuuuuuuu, eikä sille vaan mahda mitään. Sitten synnytyksen jälkeen lähtee hiljakseen pois.

Kestämistä meille :hug:



 
APUAAAA!!!

Parin viime vessareissun aikana mulla on pissa ollu punaista :eek: Soitin neuvolaan ja sieltä käskettiin huomenna aamulla labraan viemään näyte, mut nyt ressaa tää kun ei yhtään tiedä mitä tuo on. Tulehdus tms.? Tänään on taas sitä limatulppaa tullu, mutta se on ollu kyllä ihan kirkasta. Onko muilla tämmösestä kokemusta?

*muoks* Lisäyksenä vielä, että en oo syöny mitään punaista tms. Kipuja ei varsinaisesti ole tai supistele, alamahalla vaan se perus paineentunne...
 
Omppuselle onnittelut rouviintumisesta! Se on ihanaa... :heart:

Toivottavasti Levoton Strutsi saat sen käynnistyksen, jottei vauva kasva liika isoksi. :/

Kiitokset kaikille vaippakehuista. Mulla ei tosissaan ole muuta puuhaa näin kotosalla ollessa, et on vaan ihanaa ommella vaippoja. Niitä olen serkun tytöllekkin ommellut kohta kymmenkunta kappaletta.

Sitten vakavempiin asioihin: Onko kellään ollut näköhäiriöitä? Mulla oli eilen illalla monta tuntia toisessa silmässä sellanen vilkkuva sahalaita. Se lisäksi mulla alkoi puutumaan ensin toinen käsi, sitten toinen ja sitten naamasta huulet, kieli. Ja lisäksi kamala päänsärky.

Muut oireet loppuivat yönaikana, mutta pää oli kipeä vielä aamullakin. Pohdin tässä soitaisko neuvolaan vai odottaisko torstaille kun on lääkäriaika.

Seksistä Sisun kanssa samoilla linjoilla. Nyt se on sellaista hissuttelua ja kovasti tahtois jo sitä kunnon seksiä. Mies vaan ei kuulemma uskalla, pelkää että tuuppii vauvaa päähän... Hölmö. :D
Viimeks seksi auheutti kyllä mojovia suppareita, saa nähdä mitä tällä kertaa käy.

Bree 35+1
 
HelloShitty
Brianna; mä soittaisin neuvolaan nyt jo. :hug:

täälläkin paino nousee vaikka ei söis mitään. ärsyttävää..ihan ku hakkais päätä seinään. :headwall: ja kun kiloja oli liikaa jo ennen niin vähemmästäkin masentuu. :( ootan niin että pääsee pötsistä ja turvotuksesta eroon. toivottavasti se imetyskin hoitaa osan näistä kiloista. :whistle: :kieh:

joko se BV on päässy kotiin vauvan kanssa??
uteliaana ootan kuvia ja kuulla sitä nimeä! :attn:
 
Me oltiin aamu mökkiraksalla ja äsken hallitontilla,piti tulla välillä kotiin syömään kaurapuuroa ja kohta jatkamaan taasen.

Sisu: :hug: Kyl se paino tippuu viimeistään synnytyksen jälkeen :hug:

Brianna:Soittaisin kyl sinuna lääkäriin.Nuo kestot oli aivan ihania.Mistä oot tilannut/ostanut tarvikkeet?

Täällä tänään rv 37+0 :heart:

Nyt tuntuu sille,et ois milloin vain valmis vauvan tuloon,vaikka olo onkin kaikinpuolin hyvä,jotenkin polttelee päästä siihen synnytysfiilikseen,ne ensi hetket uusinta tulokasta ihaillessa on jotenkin niin ihania ja liikuttavia.

a-mam ja mimmi

 
omppunen : hih,näillä mun hormooniheitoilla ei kannata mennä naimisiin :LOL: Mä olen niin ihana "päivänsäde",ettei ukko varmaan ees ottas mua akakseen enää :whistle: En ole jutellut koko asiasta sen kans enää,kun mulla menny mielenkiinto koko asiaa kohtaan,tällä erää...Tyttöhän se koetti eilen tajota isälleen mun kalevala sormusta,mut ukko käski viedä sen mulle,niin neiti kerto sit mulle,et hän koetti et isi ois tajunnut tulla sun luo ja polvistua sun eteen ja sanoa :rakastan sinua maailman eniten,suostutko vaimokseni! =) Hih,ihanaa kun ees meidän lapsi on romanttinen...Mä nimittäin lotsisin ohtaan jos ukko erehtys polvistuun mun eteen ja kosis...Olen maailman epäromanttisin ihminen...

Uuh,joku kirjoitti et niillä on työnimenä vauvalla Urpo :) hih,meillä on Seppo ja KAIKKI haluasi et jos me saatas poika,et me laitettas seppo sen nimeksi,juu,ei...kaikki puhuttelee sitä niin luontevasti seppona,eikä kukaan,me vanhemmat mukaan lukien,osata puhua vauvasta.neuvolassakin se on seppo :kieh: Mut voin luvata käsi syrämmellä,ettei siitä seppoa tule... Tyttö ois kuulemma seppoliina...

Keskiviikkona neuvola...neuvolantäti kiittää mua varmasti,kun olen viikon aikana syönyt 2kertaa pizzaa ja kerran käyny kebabilla...mahtava ruokavalio... :headwall: mulla tulee se RV36 täyteen,ja se luokitellaan meidän sairaalassa rajaksi,eli sit saan synnyttää täällä kotikaupungissa...viikko vielä pitäs jännätä menoa synnytystapaUÄ:een...Saapa nähä alkaako ne sit suunnitteleen et millon käynnistys,jollei tule luontajaan lähtöä,yliaikaiseksi ne ei neuvolan mukaan anna mulla nyt tämän mennä...

Kissoista oli kans puhetta...mä eilen kasasin pinnasängyn makuriin,ei menny kauaa ,et meidän kissa oli sänkyä tutkimassa.ajoin sen heti pois,sillä kun on sellainen tapa,et se tykkää nukkua meidän neidin rintalastan päällä yöt,niin en uskalla ottaa riskiä et menee vauvankin päälle...Kissa saakin pysyä pois sit makurista vauvan unien aikaan,just ton takia...kyl mä olen sitä nytkin koettanut pitää öisin pois makurista,mut viime yönäkin se livahti sinne mun wc reissun aikana,ja meni sängyn alle odottaan,et nukahdan ja sit kömpi taas tytön päälle nukkuun...

Pitäsköhän tuota siivoskella vitriinikaappi pölyn alta,eilen klo 22 aikaan puunasin cif ikkunaliinoilla kaikki ovet,ne on ihan uskomattomia sormenjälkien,tarrojen ym.poistossa ja jopa kangas sohvan saa niillä putipuhtaaksi...oli kerranki mukava siivota...mut nyt pölyjen kimppuun...

Aurinkoisin terveisin ryhis ja seppo35+5
 
heippa! tungen taas tänne teitin pinoon, lueskelen vaikka bv jo jakautuki. noista briannan oireista vaan et selkee migreenikohtaus, itellä oli aikanaan mut onneks loppu. jos ei oo aiemmin ollu ni varmaan nytki vaan raskauden aikana, toivottavasti ainaki. jaksamista kaikille loppuodotukseen! =)
 
Ylämassua kutittaa valtavasti. Argh, *raaps raaps* :)

Pari mun kaverin vauvaa on saanut sairaalassa sitä sinivalohoitoa. Omakohtaista kokemusta asiasta ei tietenkään vielä ole kun esikko tulossa... Toivottavasti ei tulekkaan. Toivon että pääsen sairaalasta mahdollisimman nopeasti kotiin vauvan kanssa!

Pitää muistaa neukan tätiä keskiviikkona muistuttaa että ottaa multa sen rh- verikokeen viimeisen laatuaan ennen synnytystä.

Mites kun täällä on ollut siitä kasteesta juttua jo aiemminkin, mutta aiotteko te jotka kastatte, kastaa valkoisessa kastepuvussa? Onko siihen olemassa jotain sääntöä että on kastettava tietynlaisessa puvussa vai voiko kastaa jossain muussakin asussa??

Nenäverenvuoto on onneksi ollut nyt viikon verran pois :)

Liikkeet ovat taas tuntuneet tavalliseen malliin. Kai sillä oli viikko sitten jokin unipäivä. Onhan ne tottakai muuttuneet ajan saatossa erilaisiksi, mutta silti tämä vauva tykkää myllätä masussa aika paljonkin. Näitä liikkeitä tulee varmaan ikävä sitten kun vauvaarki alkaa sujua. Mutta eihän sitä vielä tiedä milloin se toinen sitten tekee tuloaan.

Huh huh, miten lähellä alkaa olemaan synnytys. Meillä on vieläkin kylppäri niin puolitiessään. No siellä pääsee kyllä suihkuun jo, mutta saunan ovi, lauteet, kiuas, listat joka puolelta, ym kalustus puuttuu täysin!!! Sit vielä se auton ostokin on vaiheessaan. Saas nähdä kerkeääkö kaikki valmiiksi ennen vauvan tuloa.

Pinnasänkyyn haluaisin pupujussikoilta pinnasängynreunuspehmusteen ja pinnasängyn verhon. On vaan aika kalliit hankinnat, että pitää tässä katsoa mihin on varaa... jospa mummeli avittais. Sit pitäis miettiä vauvanhuoneen järjestystä paremmaksi ja kaikkee......
Tällä viikolla mun piti käydä katsomassa yksiä rattaitakin, jotka veisin mummolaan kakkosrattaiks, ei sit tarvitse sinne rattaita joka kerta viedä kun käy ja hoitoon vieminenkään ei ole niin työlästä :)

Lissu ja jätkänpätkä 36+5
 
Ryhis: Hauska toi sun "sormusjuttu", olipa kyl sööttiä :)

Sisulle multakin voima :hug:

Tänään oli mulla taas äippäpolireissu. Ensin makoilin n. 15 min käyrillä, jonne sain yhden supparinkin aikaan, jota en tosin itse tuntenu lainkaan.. No, ainakin tietää, et niitä harjoitussuppareita on tainnu ollakin mulla jo jonkin aikaa, en vaan itse tiiä niistä yhtään mitään..

Vauveli oli kasvanu samaa keskikäyrää ku aiemminkin, painoarvio nyt 2600g ja laskettuna aikana siis n. 3500g jos samaa vauhtia jatkaa kasvuaan. Kyselin kuinka pitkälle antavat mennä ku on tää RD, niin sanoi et 41 viikolle annetaan jatkua ja sit käynnistellään jos on tarvetta, kun tämä vauveli ei kerran mikään suurikokoinen ole. Mulle tuo 3500g tuntuu jo tosi isolta, kun itse oon syntyessäni ollu 2700g ja muut sisaruksenikin 2400-3000g.. joten mulle kyl sopis jo tuon koonkin takia et syntyis vähän etuajassa. Seuraava äippäpolireissu on 2 vk päästä ja sit pitää alkaakin 2x/vk käymään polilla makoilemassa käyrillä.

Ja se kurjin juttu reissulla oli, et mullekin on alkanut kertyä turvotusta |O Painomuutos oli jo lähes 1000g/vk et eipä paljoa naurata.. DB-hoitsu tosin lohdutteli et "se on vaan turvotusta", mut näkyy se silti vaa'assa.. onneks äippäpolilla ei sentään valittaneet tuosta, kai ne tajus heti sen olevan turvotusta, kun aiemmin painoa ei ole lisää tullut koko raskausaikana.

Ens viikolla ois sit lääkärineuvola, saa vihdoin tietää onko tuolla alhaalla tapahtunu mitään muutoksia, ihme kyl ois jos jotain muutosta ois tullut!

Pirtsi + Emma 35+2
 
Kiits vastanneille, itelle ei tullut mieleen tuo migreeni. Vaikka siitä normaalisti kärsin menkkojen aikana. Oireet olivat kyllä ihan samat kuin migreenissä, ei vaan tullut mieleen että siitä vaivasta vois kärsiä raskaudenkin aikana...

A-mam vaippakankaita olen ostellut vähän joka paikasta, en tiedä saako täällä mainostaa, mutta kestovaippakauppa ja myllymuksut on olleet hyviä paikkoja. Lisäksi sisävaippoihin olen ostanut eurokankaasta trikoota ja fleeceä. Sisäpintana musta kaikkein ihaninta on puuvillavelouri (niin pehmeetä), mutta monet käyttävät coolmaxia joka kuivuu nopeasti. Mä vaan olen vielä niin pehmoisten ja söpöisten asioiden kannalla.

Osaan vaippoja olen ommellut kiinteitä imuja vanhoista pyyhkeistä ja lisäimuja olen ommellut bambupuuvillafleecestä. Noi kiinteäimuiset varmasti riittävät ihan vastasyntyneelle pelkästään, mutta kaikkiin olen tehnyt taskun, jotta imuja voi sitten lisätä kun pissan määrä kasvaa.
Netistä löytyy kaavoja kestovaippainfon sivuilta ja siellä on myös linkkejä kankaita myyvien sivuille.

Hauskaa musta on se, että mies on noista kestoista myös ihan fiiliksissä, aina hypistelee uudet kappaleet ja pohtii mitä vaippaa asentaisi lapselle ensimmäiseksi. :heart:

 
Olen ollut listan hiljaisin mulla on menossa rv 32+5 (33+3) heittoa on kuukautisteb ja ultran välillä 5vrk. Perjantaina menen ultraan ja päätetään leikauspäivä kun on jo kaksi sektioita takana.
Kunhan ei leikata 5.6 (appiukon syntymäpäivänä) niin kaikki on ok. Jos saisi vaikuttaa niin 9.6 olisi mieluinen se olisi isäni syntymäpäivä jos eläisi vielä. Mutta katsotaan miten käy.
Mulla ei ole muissa raskauksissa ollut tälläsiä liitoskipuja tai muutenkaan. Sattuu niin kun ulkoisesti alapään "lihaksiin" kun liikuttaa jalkoja. Taitaa jäädä kummilapsen synttärit viikonloppuna välistä kun tarttis istuu autossa yhteen suuntaan yli 300km eli yli 600km päivän aikana niin ei kiitos.
Flunssaakun on ollut viikon verran ja nukkuminen on yhtä pyörimästä. Ja närästää niin että renniestä on tullut kiva "kaveri"
Mullakin on rattaat/vaunut hommaamatta. Olen miettiny just niitä carenoja jotta saisin meidän 3v erityislapsen mahtumaan kanssa mukaan kun ei kävelt vielä. Isommat pitäisi siis 3v ja 5v siirtää nukkuu omiin huoneisiin kun makkariin ei muuten mahduja sit pitäisi vielä vauvan vaateille hommata joku lipasto ja laittaa ne sinne. Taitaa jäädä kaikki ihan viime tippaan kun on jotenkin laiska olo =)
Taisi tulla sekavaa tekstiä kun en ole edes ollu aktiivinen kirjoittaja lukia kylläkin =)
Onnea vauvan jo saaneille ja muille onnea ja voimia loppu metreille :hug:
 
Heippa kaikille palloille muotoon ja ruotoon katsomatta :D
Pyykkisinko kuulostaa korvaan niin hauskalta :LOL: Vaikka eipä se käytännös olisi.

Lissuli-81 Aaaargh tämä masun kutina! Eilen äitikin sanoi et "auts" ku näytin mun kirjavaa mahaa, vaikka rasvaa ja koittaa olla raapimatta niin silti se vähintään kuivuu niin et hilse vaan pölisee :(

Enä muista oonko tänne kertonu, oltiin äippäpolilla kattomas vauvan kokoa parisen viikkoa sitten. Sillon oli rv 31 vai 32 (noh, kuitenki) ja painoarvio vain 1490gr +/-280gr :eek:
Meidän pieni ressu, lekuri kyl tutki huolella ja sanoi et napanuora ja istukka toimii hyvin ja vauva on virkeä eli kaikki ok. Mut tottakai tuota täälä itketään vähän väliä. Katsoi se mun sf-mittaakin ja totes et vauvan paino sopii siihen hyvin kun sekin kulkee alakäyrää pitkin.
19.5 on uus ultra, toivottavasti olis kasvanut! Mut jos on pieni äiti ja melko pieni isäkin niin eikai sen vauvan tarvi ollakaan suuri? Jos tolla käyrällä kasvaa niin la:na paino olis 2,9kg ja mä oon ollu sen painoinen ku synnyin ja ihan täysaikainen olin.

Tsemppiä paljon kaikille jotka vaivat kiusaa ja/tai loppuraskaus vaan suorastaan vituttaa (anteeks ruma sana). Sitä liikkeellä tääläkin, tympii ja liikkuminen hankalaa, lenkille haluaisin mut ÄH JA PÖH, pelkään jo et ihan masentaa ku on olo tämmöinen :$

Jennynen ja Pikku-Möhkö 34+2
 
Naistenklinikalla käyty =) ja kävi tuuri!!!!! Lääkäri tosin oli ulkomaalainen, en meinannut saada mitään selvää :ashamed: mutta siis teki ensin sisätutkimuksen. Täysin epäkypsää |O kuten aina mulla ihan loppuun asti. Kohdunkaulaakin jäljellä 2,5 cm :whistle:
Sitten ultrasi vauvan, ihan kunnollisia mittoja ei saanut otettua, vauva oli sellaisessa asennossa ja edessä oleva istukka haittasi myös. Ensimmäinen arvio oli 2880 g, ja lopullinen jonka merkkasi korttiinkin oli 3090g :whistle: mä oikeasti KASVATAN jättivauvoja :ashamed: Helpotusta tosin toi se että vauva on pää alaspäin =)

Ja lääkärin luota menin suoraan kätilölle joka varasi mulle osastolta käynnistysajan :D Eli käynnistykseen mennään 2.6, rv:t on silloin 39+1. Osastolääkäri silloin vielä tutkii, että käynnistetäänkö tableteilla vaiko suoraan saliin. Luulen että tabuilla mennään, saliin pääsen ainoastaan jos kalvot pystytään puhkaisemaan.

Mä olen niin helpottunut ja yhtä hymyä tällä hetkellä :D

Sisu Voisko sullakin nesteet olla se painonnostava juttu? Mä en myöskään syö järin suuresti, viimeisen kuukauden ole tainnut elää jogurtilla ja leivällä. Silloin tällöin lämmintä ruokaa. Mut nestettä on kertynyt ja painokin noussut yleensä tuon 800g/vko :/ Lohduttavaa mun mielestä on se että se neste lähtee synnytyksen jälkeen helpommin kuin syömällä kerätty paino! :hug:

Brianna Minä sain samantapaisen kohtauksen joulukuussa. Toiseen silmään tuli väreilevä kenttä, en nähnyt kunnolla. Säikähdin kylläkin! Lopulta kun väreily loppui tuli otsaan tykyttävä päänsärky :/ Migreenikohtaukseksi lääkärikin sitä epäili, olin silloin nukkunutkin tosi huonosti ja stressaantunut joulusta.

Eli nyt alkoi mulla lähtölaskenta. Vielä 3 viikkoa raskaana. ENÄÄ!!! :eek:

 
viimein "ehdin" tänne kirjoittamaan.. oon ollu vaan NIIIIIN saamaton! :ashamed:

ONNEA kaikille jo vauvautuneille!!

tää loppuodotus on kyllä aika puuduttavaa! närästys vaan pahenee :kieh: öisin heräilen edelleen montamonta kertaa..

oon huomannu myös, että mua ÄRSYTTÄÄ mun äiti!! puhuu vaan vauvasta ja kaikesta mitä on viel hankkimatta ja toistelee samoja asioita joka kerta!!!! etukäteen jo tietää, mitä se seuraavaks sanoo.. en kehtaa sanoa sille siitä mitään, ku on eka lapsenlapsi ja on niin tohkeissaan. :ashamed: ois kiva puhua sille jostain mustakin (mistä tahansa muusta), mut aina kun vaihdan puheenaihetta, ni se jotenkin saa käännettyä jutun taas vauvaan.. onko muilla samanlaista??

tulipa taas aika positiivista asiaa! :ashamed:

mihan & masukas 34+6
 
Kleo Onhan noita vaivoja ollu enempi ja vähempi viimesen kuukauden ainakin ja tuntuu, että pahenee vaan koko ajan |O Alkaa olla aika kypsä olo..

LS Voi, että! Mä en sais varmaan ees nukuttua loppuaikana, jos saisin tietää millon vauva syntyy :D Mutta hieno juttu, että sait käynnistykseen ajan niin ei tarvitse siitä stressata enää :flower: =)
 

Yhteistyössä