*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Ryhis:
Minä se niistä kissoista höpöttelin. meillä kun pinnasänky ollu jo kauan esillä (tosin ilman patjaa mutta vaatteitahan sinne on tullu laskettua), niin ei se katti sinne oo hypänny ku eilen vasta ekaa kertaa. Ja meillä on avoin makuutila yläkerrassa joten ei sitä kissaa saa pois sieltä pidettyä millään. Yritettiin kans nostaa pois se sieltä ku nähtiin se siel mut ethän sä pysty millään kokoaika vahtimaan etteise sinne hyppäis. Voi ei, pitääk meidän siihen hankkia se kanaverkko päälle silti. Kissasuojan vaunuihin hommattu kyllä, meidän kisu kun on paljon ulkonakin!!

Juuh Urpo olis kyllä aika hurja nimi. Jos on hauskapappi vois vitsillä heittää kastetilaisuudeston nimen, varmaan aika monen leuka loksahtais=) :LOL: :LOL: :LOL:
Mistälie aikoinaan tuo urpo edes tuli, en ees muista!!!

Olin muuten tänään TYKS:issä eikä se kätilö saanu sitä ihme anturisysteemiä toimimaan, olin siel 3 tuntia "turhaan", ja sitten sainkin sormimittarin jolla nyt 3 pv mittaan 5krt/pv arvoja. Jännää!!

Siel oli muuten yks äiti jolla lapsivedet menny jo torstaina eikä vielkää synnytys alkanu, kaikesta yrityksestä huolimatta ei supistele. En ees tieny et vauvaa voi pitää niin kauan masus ilman vesiä :x
 
9.5 meille syntyi tyttö klo 5.30,synnytyksen kesto 3h ja ponnistus 1-2min,en tiedä kumman merkkasi papruihin..
Mitat olivat 2635g ja 48cm,tulen myöhemmin päivittelemään listaa ja kertomaan synnytystarinaa tarkemmin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
9.5 meille syntyi tyttö klo 5.30,synnytyksen kesto 3h ja ponnistus 1-2min,en tiedä kumman merkkasi papruihin..
Mitat olivat 2635g ja 48cm,tulen myöhemmin päivittelemään listaa ja kertomaan synnytystarinaa tarkemmin :heart:
Ja tuolla Mitänytin puolella oli ihan liikkis kuva!
onneaonnea!
Aivan sulonen typsy, ei mitään syntymäturvotuksia tai mitään, niin kaunis kasvoinen =) :flower:

Haluu kans!!!

P 34+3

 
Heippa kaikille !!

tänään oli neuvolalekuri ja nyt sitten odotellaan synnytyssairaalasta kutsua. Eli verenpaineet on normipaineisiin nähden aika rankasti koholla..yläpaine +34 ja alapaine +23 ja sitten on vielä tää hiton turvotus. Mutta sitten pissa on puhdas eikä mulla ole mitään päänsärkyä tms raskausmyrkytykseen liittyviä juttuja. Neuvolalekuri epäili että saattavat tarkkailun jälkeen jopa lähteä käynnistämään :/ No toivon mukaan kaikki ois kuitenkin ihan hyvin eikä tarvis nyt vielä pienokaisen syntyä vaan sais olla vielä sen lopun kolmisen viikkoa masussa. Tosin sitten mä saisin ehkä nukkua enemmän kuin 30min kerralla...nyt ei anna rakko unirauhaa pidempiä jaksoja kerralla :LOL: vaan yöt kuluu vessassa laukkaamiseen.
Ja sitten tässä pitäis vielä muuttoakin tehdä :LOL: :LOL:

Noista lapsivesien menemisestä...niin sitä lapsivettä kehittyy lisää sinne kohtuun joten ei ne vauvat siellä joudu ihan kuiviltaan olemaan vaikka vedet menisivätkin. Tosin se riippuu kans et kuin paljon sieltä sitten sitä vettä ns vuotaa ulos kokoajan ja kehittyykö uutta tarpeeksi tilalle.

Mutta jees...mä lähden nyt lepäilee kun tuo kuopuskin on vielä päikkäreillä.

Jeps1 + pulla rv 37+0
 
Taa
Moi!

Pikasesti tulin lukasemaan. Te ehditte parissa päivässä aina kirjottaa suunnilleen sata sivua. Kohta en pysy enää jutuissa mukana.

Mä tunnen äärimmäistä sympatiaa niille, joita painonnousu ärsyttää/pelottaa/v*tuttaa/kammottaa. Mulla lähtöpainoa enemmän kuin tarpeeksi ja raskaus on myöskin tuonut painoa enemmän kuin tarpeeksi. Eli mussa todellakin on tavaraa enemmän kuin tarpeeksi |O . Kiva urakka sitten synnytyksen jälkeen :snotty:

Kiva huomata, että jotku on saanut nukuttua. Mullakin on ollut parin viikon sisään muutama tosi hyvin nukuttu yö. Oon heränny vasta siinä kaheksan aikoihin ja se on mulle nykyään myöhään B) Kummasti antaa jaksamista, kun edes kerran viikkoon saa hyvät unet.

Onko kellään tullut iho- ja/tai hiusongelmia raskausaikana? Mä huomasin tossa, että mun rintakehä on ihan täynnä mustapäitä ja pieniä näppyjä. Esikoista odottaessa samaa huomasin olkapäissä ja olkavarsissa. Myöskin hilsettä on ihan tajuttomasti vaikka normaalisti mun pää hilseilee ehkä kerran vuodessa hirveestä stressistä.

Kohta alkaa olemaan kaikki tarvittava kasassa. Tänään ostin pikkupaketin vaippoja ja rintapumpun. Myöskin sairaalakassiin pakkasin muutaman pillimehun varuiksi. Muutenhan mun sairaalakassi on lähes tyhjä...

Taa ja sykerö 36+5
 
Sisu mä vähän jännitän huomisen neuvolareissua just ton puntarille nousun takia. :/ viime neuvolas 2vko sitten paino oli 82,5kg. tänään kävin iltapvällä syönnin jälkeen puntarilla, eli tilanne on verrattavissa huomiseen aika hyvin, ku menen puoliltapäivin ja olen todellakin syönyt sitä ennen. noh puntari näytti 86,6kg :| :ashamed: vielä perjantaiaamuna vaaka näytti 82,9..

viimeks neuvolakäynnillä painoa oli tullut +15,5kg..

35+1
 
Neuvolassa käyty. Pikaiset kuulumiset ehdin vain kirjoitella kun pitää lähteä pian esikoisen viimeiseen kevätjuhlaan, eli pianokonserttiin.. :wave:

Painoa on nyt tullut yhteensä kai suunnilleen seitsemän kiloa. Turvotus laitettiin suosiolla korttiin kahdelle plussalle ja neuvolantäti kehoitti ottamaan omaan lääkäriin yhteyttä jos yhtään kipu pahenee..

Sf mittaa en nyt muista, mutta käyrä on laskusuuntainen. Aluksi oltiin yläkäyrällä ja viimeksi jo keskiviivan alla.. Nyt käyräni hipoo jo alarajaa. :) Vauva tuntuu neuvolatädinkin mukaan olevan jo kovin alhaalla, eli varmaan johtuu osittain siitä. Vauva kuulemma tuntui sirolta pakkaukselta. :heart: En siis vieläkään usko synnyttäväni koon puolesta sokerivauvaa.

Kaikki siis (turvotusta ja kipuilevaa olotilaa lukuunottamatta) ok. Seuraava aika varattiinkin vasta kesäkuulle ja juuri sille viikolle kun ajattelin vauvan synnyttää. ;)

Nyt pitää varmaankin jo mennä, että ei kovin myöhästy neidin juhlista... :wave:
 
mua muuten sit ärsyttää toi meiän neuvolatäti, kun se jaksaa tosta painoasiast määkiä. mulla on kans sf-mitta menny koko aika yläkäyrän yläpuolella. mut sit ku oon kysyny kahdelt neuvolalääkäriltä että mitä arviois vauvan kooksi, ni äkkiä sanovat ettei osaa yhtään sanoa, ihan ku ne pelkäis sanoa jotain about-arviota. :kieh:

saanks mä avautua lisää ärsyttäviä asioita. mun täti, joka jaksaa JOKA VÄLISSÄ udella vauvan sukupuolta. siis jo raskausviikosta 23 asti ollaan saatu kuunnella semmoses pienes vitsin muodossa heitettuja uteluja. :kieh: ei se voi yhtään lausetta vauvaan liittyen sanoa ettei koittais saada selville kumpi se on.. tulee semmone olo et onpa surullista ku kiinnostaa ainoastaan kumpaa sukupuolta se on.. sykkeetkään ei hänelle kertonu mitään, ku ovat olleet 125-160 (nauraa salassa räkäistä naurua).

mut kun mä pelkään et mä joku kerta viel räjähdän et lopeta nyt jo, anna olla. käytiin ennen puoltaväliä paljon heiän luona kahvilla ja he meillä, nyt tiedostan itessäni jonkinlaista välttelynhalua ku en jaksa sitä uteluu... :ashamed:
 
Mulla se painonnousu on pysähtynyt kokonaan, -200g tippunut 4 viikon takaisesta :eek: Eikö se vauva kasvakaan 200g viikossa tai sitten imee multa sitä painoa, en tiiä mutta torstaina sen näkee neuvolassa..

Te joilla ollu synnytystapa-arvio niin millä viikoilla ollut tai tulee olemaan? Mulle tehään lähete vasta ens neuvolassa eli rv 35+0 et kauankohan siinä menee et se aika tulee???

Kivut on olleet tänään lievempiä :| En kuitenkaan poistunu kotoa minnekkää ku ois 3 kerrosta kivuttavana ja siitä ei tuu mitään ku tulee liian kova paine alapäähän :ashamed: On hankalaa nousta rappuja kestosuppareissa :/

Tuo maha on viime yönä laskeutunu alemmas tosiaan :eek: Mikä lie ja vauva riekkuu ku viimestä päivää nii kohta ratkeaa nahka! :LOL:

kleo ja rimppakinttu 34+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
Sisu mä vähän jännitän huomisen neuvolareissua just ton puntarille nousun takia. :/ viime neuvolas 2vko sitten paino oli 82,5kg. tänään kävin iltapvällä syönnin jälkeen puntarilla, eli tilanne on verrattavissa huomiseen aika hyvin, ku menen puoliltapäivin ja olen todellakin syönyt sitä ennen. noh puntari näytti 86,6kg :| :ashamed: vielä perjantaiaamuna vaaka näytti 82,9..

viimeks neuvolakäynnillä painoa oli tullut +15,5kg..

35+1
Mun taktiikka on se että käyn aina kotona, samalla vaa´alla, samassa paikassa ,samaan aikaan eli aamulla neuvolapäivinä. Näin säilyy oikeesti se todenmukaisuus noissa mittauksissa ja papereissa. On läskillä tarkkaa :LOL:

Mua on aina ihmetyttänyt se kun neuvolassa käydään milloin mihinkin aikaan,ja pahimmillaan on just syönyt kuvun pullolleen niin johan sekin tuo pari kiloa lennosta lisää,,, ja vaatteet painaa erilailla. Meilläkin on kokemusta sekä talvi- että kevyemmistä kesävaatteista tän raskauden aikana,,,

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
Sisu mä vähän jännitän huomisen neuvolareissua just ton puntarille nousun takia. :/ viime neuvolas 2vko sitten paino oli 82,5kg. tänään kävin iltapvällä syönnin jälkeen puntarilla, eli tilanne on verrattavissa huomiseen aika hyvin, ku menen puoliltapäivin ja olen todellakin syönyt sitä ennen. noh puntari näytti 86,6kg :| :ashamed: vielä perjantaiaamuna vaaka näytti 82,9..

viimeks neuvolakäynnillä painoa oli tullut +15,5kg..

35+1
Mun taktiikka on se että käyn aina kotona, samalla vaa´alla, samassa paikassa ,samaan aikaan eli aamulla neuvolapäivinä. Näin säilyy oikeesti se todenmukaisuus noissa mittauksissa ja papereissa. On läskillä tarkkaa :LOL:

Mua on aina ihmetyttänyt se kun neuvolassa käydään milloin mihinkin aikaan,ja pahimmillaan on just syönyt kuvun pullolleen niin johan sekin tuo pari kiloa lennosta lisää,,, ja vaatteet painaa erilailla. Meilläkin on kokemusta sekä talvi- että kevyemmistä kesävaatteista tän raskauden aikana,,,
juu, mä oon miettiny ihan samaa, mut terkka sano et se otetaan kyl huomioon, että on voinu just syödä. juupa juu, ei hän ainakaan...

siks kävin tänään syönnin jälkeen puntaril et tiedän mitä odottaa huomenna..
 
HelloShitty
LS; hyvä että saat käynnistyksen!! :heart: :flower:
kaikilla tuntuu olevan jostain syystä käynnistystä edessä. olenkohan ainoo joka joutuu vaan kiltisti oottaa omaa vuoroaan? :eek: :D onkohan täällä enää porukkaa loppukuussa?

täällä vesitankkausta taas. olen kyllä jo luopunu toivosta että huomenna vaaka ois kiva mulle mutta voihan sitä aina yrittää. :D |O

HS ja J rv 36+4..menis viikot jo..
 
Mihan toi sun juttu sun äidistäs ja vauvajutuista kuulosti niin tutulta! Meillä on sinänsä ihan sama tilanne eli eka lapsenlapsi tulossa mun äidille, joten toisaaltahan sen ymmärtääkin. Vähän aikaa se ehkä osaa puhua jostain muusta mut sit juttu palaa takaisin vauvaan - ja tämä tuntuu vaan pahenevan nyt loppuraskaudessa.. ihan hirvittää mitä se on tässä parin viikon-kuukauden päästä, kun vauva voi syntyä päivänä minä tahansa: "joko, joko, eikö vieläkään?" |O

Tuohon puntariasiaan voisin itsekin todeta, ettei munkaan terkka ota kyl mitenkään huomioon sitä, mitkä vaatteet on päällä. Toisaalta hyvä, et siellä on perinteinen viisarivaaka, niin ei niin herkästi muutokset tosin näykään.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
9.5 meille syntyi tyttö klo 5.30,synnytyksen kesto 3h ja ponnistus 1-2min,en tiedä kumman merkkasi papruihin..
Mitat olivat 2635g ja 48cm,tulen myöhemmin päivittelemään listaa ja kertomaan synnytystarinaa tarkemmin :heart:
mistä muuten toi kesto on laskettu kun vedethän meni jo sillon illalla?
 
c81
Onnea vauvaantuneille.. täällä toivotaan jakautumista edelleen ;) Palaan sitten kertomaan kun vauva syntyy. Tänne kirjoittelu on jäänyt, ja olen siirtynyt suljettuun ketjuun, kun taustailijat ahdistaa.

Iloista loppuodotusta kaikille!!!! :heart:
 
HS eikö se synnytys katota alkaneeks säännöllisistä suppailuista? ku eehän kaikilla ala supistelut vaikka vedet menis? tai mistäpä minä tiiän :D

Käynnistääköhän ne mullakii nuitte kipujen vuoksi etten ihan pyörätuoliin joudu ennen synnytystä? Noooh kahtoo nyt ku tännää ollu vähä parempi päivä..

kleo ja Saravauva 34+4
 
umayya No niinpäs onkin :D Miten sulla on edelliset käynnistykset edenneet?
Mulla on ainoastaan toisen pojan käynnistys kestänyt 2 päivää, lopulta toisen päivän iltana alkoi supistukset.
Kolmannessa ja neljännessä raskaudessa riitti päivän käynnistely, neljännen kanssa en itse asiassa tainnut saada kuin kerran vaiko kaks sitä cytotekcia :whistle:
Nyt kerran pääsen osastolle heti aamusta toivon, että jotain alkaisi tapahtumaankin saman päivän aikana. rankkaa kun synnytys aina ajoittuu yöhön :whistle:

Mut en kyl usko, että mulle koittaa laitokselle lähtö ennen tuota käynnistysaikaa :D
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
HS eikö se synnytys katota alkaneeks säännöllisistä suppailuista? ku eehän kaikilla ala supistelut vaikka vedet menis? tai mistäpä minä tiiän :D
niin mä vähän ajattelinkin. mutta kun ei oo oikein kokemusta tosta vesien menosta niin piti kysyä. :D

mulla muutenkin ollu tosi vaikeeta laskea millon se synnytys ois lähteny käyntiin. ite oon vissin laskenu siitä kun on kunnolla kipeet supistukset ja alkanu tulla sitä limaa. mulla kun ei irtoo limatulppa silleen etukäteen. :kieh:
 
HelloShitty
hitsi tää beibi on niiiin hiljainen nykyään. liikkuuhan se jonkun verran mutta ei potki juuri koskaan. onneks on huomenna se neuvolakäynti. just ku ehti kehuu miten villi taoaus on ettei oo tarvinu laskea liikkeitä. :snotty: vähän se kääntyilee ja venyttelee mutta ei muuta. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
hitsi tää beibi on niiiin hiljainen nykyään. liikkuuhan se jonkun verran mutta ei potki juuri koskaan. onneks on huomenna se neuvolakäynti. just ku ehti kehuu miten villi taoaus on ettei oo tarvinu laskea liikkeitä. :snotty: vähän se kääntyilee ja venyttelee mutta ei muuta. |O
Täällä taas riehuu ja potkii niin, että on maha ihan hellänä, koskee kunnolla nuo potkut ja möyrimiset |O
 
Raffel: Älä suotta hirveesti käynnistämistä pelkää, jos sellaiseen tilanteeseenjoudut. Minulla käynnistettiin esikoisen synnytys ja siitä jäi ainakin hyvä mieli. Olin odottanut jotain kamalaa, mutta synnytys meni sata kertaa helpommin mitä olin kuvitellut. Eikä ne supparitkaan tuntunut miltään ylitsepääsemättömiltä, oikeestaan ne tuntui minulla vain alaselässä. Otin kuitenkin epiduraalin ja sen jälkeen en tuntenut lainkaan kipuja. Saas nähdä miten käy tämän toisen lapsen kanssa, käynnistetäänkö vai ei...

Huomenna olisi mentävä synnytysvalmennukseen, haluan mennä sinne, koska esikoisen synnytin toisessa kaupungissa ja tahdon päästä tutustumaan tänne sairaalaan, että tietää sitten tosipaikan tullessa minne pitää mennä.

Meidän herra ainakin jyllää masussa niin että välillä oikein sattuu. Hikkaa myös päivittäin. En usko että olis vielä laskeutunut, mutta onhan tässä aikaa.

Tänään kävin taas verikokeissa, keskiviikkona saa tulokset, saas nähdä onko maksa/sappiarvot nousseet viime kerrasta. Kutina ainakin jatkuu ja jatkuu :headwall:

Halinalle ja pikkukakkonen, oiskohan rv 35+3
 
noppispoppis mä oon saanu ristiriitasia ohjeita ton seksin suhteen. Ekassa raskaudessa kiellettiin siihen asti, et oli viikkoja yli 34 ja sanottiin, et tulehdusvaaran takia kondomin kanssa. Tokassa raskaudessa kukaan ei sanonu siitä mitään - et ota tostakin sitten selvä...

LS mukava kuulla et meni hyvin

Kleo mulla on seuraava neuvola 34+5 ja sillon laitetaan lähete äitiyspolille. Luultavasti siin seuraavalla viikolla on se arvio.

Raffel onks sulla niskat/hartiat jumissa? Jos siel on joku jumi niin voi helposti painaa verisuonia niin, ettei veri kierrä käsissä kunnolla. Ja päänsärky kuuluu kyllä kanssa pakettiin.
Ei ne kaikki käynnistykset nyt mitään kivuliaita ole: luultavasti ne tarinat, joita äänekkäimmin kerrotaan, on niitä kauhukertomuksia. :hug:

Jennynen mulla oli kyllä kans rv31 vauvan painoarvio ultrassa 1500g eikä lääkäri sanonu siit mitään :eek: Sf-mitta on menny keskikäyrää koko ajan.

Ja voihan nenä: MIKS meidän poikien pph:n pitää asua kolmannessa kerroksessa hissittömässä talossa ja MIKS myöskään mun vanhempien talossa ei ole hissiä ja nekin asuu kolmannessa kerroksessa :kieh: Huh huh! Tooosi kiva oli tänäänkin kiivetä portaita :x
 

Yhteistyössä