*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

HelloShitty
hereillä taas samaan aikaan! :D :wave:
kiitos tsempeistä! :flower: :hug: ei kai siinä muu auta ku heti alkuun lopettaa sen saarnan jos semmonen on tulossa. :whistle: :kieh:

eipä oikeen muuta tällä erää.
Brianna:lla taas ihania vaippoja! :heart:

HS ja J rv 36+4
 
HelloShitty
mä elättelin jo toiveita tos aikasemmin että tää typy ois laskeutunu edes vähäsen mutta kyllä tuntuu vaan siltä että ylhäällä ollaan. mutta miten on mahollista ettei kauheesti närästä ja hengittäminen on suht helppoa. :eek: en kyllä osaa millään sanoa onko pää alhaalla vai ei. potkut (tai lyönnit?) tuntuu enimmäkseen alhaalla vieläkin. :whistle: jos jotain pitäis veikata sanoisin poikittain mutta ei kai se nyt enää mahu sillain olla! :kieh:

tylsää on niin höpisen täällä. nyt mammat aktivoikaa etten oo ainoo palstaterroristi. :snotty:
 
Huomenta kaikille!

Onpas synkän näköistä ulkona, yön taas vettä tullut!!!

Ja mua jännittää..oon menossa TYKS:iin poikkeavan sok.rasituksenvuoksi, mulla oli kaks poikkeavaa arvoa, ja nyt sit pitää mennä sinne käymään ( lapun mukaan siel voi mennä iltapv asti, mitä ihmettä ne mulle siel tekee)

Muuten olo ollut ihan ok, perjantaina supisteli 45minsaa niin et vedet valui silmistä, sit se meni ohi!!! Mut kyl tä masu jo on niin iso ja painaa jokapaikkaan et luopuisin jo jos sais valita!

Meidän kissa on nyt yhtäkkii tajunnu pinnasängyn ja alkanu nukkua siel, höh!
Mitäs sit ku siel nukkuu vaavi, mahtaakos sinne enää mennä, ehkä kyl jalkopäähän.
Kauhia vahtiminen kyl sit on. Ei jotenkaan tahtois sellasta kanaverkoakaan siihen päälle laittaa. Onko kokemusta?? :attn:

Nyh meen syömään kaurapuuroa ja sit lähden körötteleen Turkkusseen!!!!

Ouh jeah!

Mukavaa päivää kaikille!!

m80 + babyboy 34+3 (en jaksa laskea, mut jottain sinnepän)

p.s mies keksi eilen meidän vaaville uuden nimen, yks meillä olikin mutta se alko epäilyttää ja nyt kyllä löytys sitten se oikea. Tarvii alkaa jo kutsumaan koska toi meidän työnimi on niin kaamea ettei vaan jää päälle. Työnimeä en o viitenny tänne ees mainita ku joku viel luulee et raukka saa sellasen nimen! :LOL: Se on meinaa Urpo tällähetkellä, mutta vakuutan että hän saa kauniimman nimen kasteessa!!!! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
tänään 36+0 :heart:

Iltapäivällä olis se äitiyspolilla käynti, jännittää! Olen jo varautunut tuomioon etten saa käynnis-lupausta :ashamed:
peukutukset sinne että saat! b:)d
Kiitos =)
Juttelin eilen tutun kanssa joka sai tytön syyskuussa. Ja jos silloin oli kuulemma nkl:lla käytäntö etteivät mielellään käynnistä :/ Eli sitä se lähetteen kommentti "ei käynnistystä ilman erityislupaa" tarkoittaa :|

Ja tietty nyt just tänään, kun olen sinne menossa, niin vauva on täysin pää alaspäin. Hikasta tunnistan. Eilen illalla hikotteli vasemmassa kyljessä taasen..... eli sekään ei ole syy enää mennä ultraan ( kokoarvioon ) ennen la:ta jos vauva on oikeassa tarjonnassa.
Olisin kyllä enemmän kuin tyytyväinen jos suostuisivat käynnistämään edes rv 40+0 =) ettei annettaisi yliaikaa mennä...
 
levottomalle strutsille tsempit polikäyntiin :) anteeks kun on pakko kysyä kun en millään muista, miks halusit käynnistyksen? toivottavasti lääkäri kuuntelee sinua ja sinun toiveitasi :hug:

HS mä täällä ainakin roukun jatkuvasti mut kirjottelut vähän jäänyt kun ei kukaan ikinä mitään kommentoi takasin..
 
umayya Mulla on 3 edellistä käynnistetty. Vauvan koko on yritetty rajata 3700 g. Neljäs kun käynnistettiin rv 39+0 oli syntyessään silloin jo 3980 g :/ pelkään että vauva kasvaa yli 4 kg, enkä pysty/ jaksa alateitse synnyttämään tai että vauvalle aiheutuu siitä jotain vaaraa.... vauvan koko on siis se suurin syy... vaikka mua kyl pelottaa myös et synnytys käynnistyisi itsekseen. vaikea tätä nyt on selittää :ashamed:

mulla on ihan hirveä määrä perhosia vatsassa, on oikein paha olo siitä ku jännittää :ashamed:
 
levoton strutsi ok, kiitos vastauksesta :) sun pitää todella sitten sanoa että onhan ihan selkeet isot vauvat olleet jotta et halua että pääsee yliaikaiseksi. toivottavasti sun kohdalle osuu sellanen lääkäri joka kuuntelee myös sun ajatuksia ja tuntoja. omasta kokemuksesta tiedän kun kuopusta odotin ja mun päänsärky oli mennyt otsi pahaksi niin muutama lääkäri ei olis edes lääkettä antanut, luulivat varmaan että huvikseen ravaan siellä valittamassa. onneksi sitten osui kohdalle mukava lääkäri joka kirjoitti kunnon särkylääkkeen ja sitten käynnistettiinkin jonkin ajan päästä synnytys. mulla siis taas on tuo päänsärky tullut ja mulla onkin aika mahdolliseen käynnistykseen 1.6. mutta katotaan, toisaalta toivoisin että käynnistyis itekseen, olis kiva päästä kokemaan sellanen normi synnytykseen lähteminen :) tosin tässä on viel tää perätilakin joten saa nyt nähdä.. torstaina ollaan viisaampia..

oho kun tulikin vuodatus :ashamed:
 
HelloShitty
umayya ja LS; ois niin kivaa kun tietäis sen takarajan millon ei tarvii enää oottaa ja kärvistellä. |O no okei..onhan se tiedossa. ennen heinäkuuta se syntyy. :kieh: eipä hirveesti lohduta tällä hetkellä kun on niiiiiin kyllästyny. sit taas..jänskämpää on tietysti oottaa sitä menoa noin vaan. :D

täällä ollaan kotona kakkosen ja kolmosen kaa. ton kakkosen yskä niin raju että sai jäädä kotiin tänään. pitäis soittaa lääkäriin jos sais jossain vaiheessa ajan ja lähete eteenpäin. tällä hetkellä vahvimmat epäilykset astma tai allergia. :|

mitä muitten päiviin kuuluu?
 
umayya sulle on siis jo annettu käynnistysaika jos mitään ei tapahdu ennen sitä?
Eniten mua mietityttää se kätilönkin kommentti rakenneultrassa, oli vakaasti sitä mieltä että vauva ei enää kasva rv 40+0 jälkeen :eek: mitääh? painoahan se varsinaisesti sitten enää kerää :/
Ei mun tosiaan ennen la:ta sitä käynnistystä edes tarvis saada, tai riippuu siitä minkä kokoiseksi vauva tänään arvioidaan. Mutta kolmas on käynnistetty rv 40+0 ja oli kooltaan ihan passeli 3890g :D lähinnä mua tuo neljän kilon ylitys pelottaa, ja jos nelonen oli 4 kg jo ennen laskettua niin ties miten isoksi ois kasvanu jos ei olis käynnistetty :whistle:

En tajua miksi mulla edes on taipumusta tehdä näin isoja vauvoja :/ ihan epäreilua, minä olen tosin ollut tuon 3700g itsekin mutta mies vaan 3300g. Miksei vauvat vois tulla enemmän isäänsä ja olla pieniä? :saint:
En edes syö niin paljoa että vauvan koko voisi siitä olla kiinni. Ilmeisesti mulla vaan on niin vahva ruumiinrakenne ja geeniperimä joka määrää että tämän kokoisia vauvoja teet.piste.
Mutta ei sekään ole sanomatta selvää että pystyn näitä jättivauvoja synnyttämään, esikoisella murtui solisluu :/ pelottaa että jos vauva jääkin kiinni....
niin, ja kaikenlisäksi kärsin vielä keisarinleikkaus pelostakin :ashamed: tosin, yleensä siinä kohtaa ovat ymmärtäneet kun olen sanonut että mieluummin käynnistys kuin pieleen mennyt synnytys ja leikkaus tai suoraan leikkaukseen.

Mullakaan ei ole varmuutta vauvan asennosta, oletettavasti pyörii vielä jonkin verran.

ei meinaa nyt mistään tekemisestä tulla mitään, onneksi voimme lähteä matkaan jo kahentoista aikaan :whistle:

Onko muuten muita joilla on ollut keltainen vauva ja sinivalohoidossa???
Meillä esikoisella ylittyi ne raja-arvot, muiden kanssa ei ole tarvinnut sinivalohoitoa, mutta arvoja seurattu tarkasti.
Nyt joudun käymään ylimääräisessä verikokeessa, siitä kait katsotaan jotain tuohon vauvan keltaisuuteen liittyen?
 
HelloShitty
mä en muuten usko siihen että mässäämällä voi vauvaa lihottaa masussa. esikoisen kaa söin ihan normaalisti, tyttö syntyi rv 39+4 ja painoi 3750g. kakkosen kaa söin tervellisesti ja tyttö syntyi rv 38+3, painoi 3560g. kolmosen kaa söin vaan herkkuja ja suklaata meni min. levyllinen päivässä ja muuta, tyttö syntyi rv 41+0 ja painoi 3600g. eli kakkosen syntyi 3 viikkoa aikasemmin kuin kolmonen ja oli 40g pienempi. :whistle:

mulla tosiaan ollu aika samankokosia koko lauma! :D ja jokainen ollu se 50cm.

monesti kyllä miettii että miten jotkut pystyy synnyttää lähemmäs 5kg kokosia lapsia. :eek: tiukkaa tehny jo se 3.5kg. :whistle:

tsemppiä teille molemmille!!! :hug:
 
Martsuli
Hellurei kaikille! =)
Onnea kaikille vauvan saaneille Saisinpas jo mäkin tuon omani mut pysyköön tuolla nyt vaan vielä tovin :)
Miten mä saisin ton meidän sängyn rikki? Se on niin surkee että koko selkä ihan jumissa seuraavana päivänä kun herää...
Tuplia oon kattonu jo vaikka ja kuin mutta mieleisiä ei vaan löydy... Mistä IHMEESTÄ mä revin sellaset |O

Nii ja myöhäset äitienpäivä onnittelut täältä kaikille äipille :whistle: :flower:
 
LS juu, aika on sillä perusteella että jos särky on taas jatkuvaa ympärivuorokautista niin sitten käynnistetään koska se on mun riesa näemmä aina raskaana ollessa, aiemmat käynnistetty siis 38+0 ja 38+3, ja nyt tuo aika osuu 38+0. mulla ei koon puolesta ole sinällään hätiä kun meiän pojat on olleet vaan vaivaiset 2945g ja 2750g, tuskin tääkään isompi on..

HS kiitosta :)

tulipas hyviä uutisia, saatiin kuopukselle putkitukseen peruutusaika ensi tiistaille, nyt vaan kun pysyy terveenä! flunssaa näyttää olevan nyt, mietinkin tossa että soittaisko lääkäriin jos sais ajan niin kattois onko tarvetta kuurille että olis sitten terveenä. toiveenahan meillä oli sinne että mahd. pian aika koska kesäkuussa tulossa perheenlisäystä, ja onneksi saatiin nopeesti aika, just pe tuskailin kun mitään ei kuulu ja yritin soittaakin ja nyt soitti takas :)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
Hellurei kaikille! =)
Onnea kaikille vauvan saaneille Saisinpas jo mäkin tuon omani mut pysyköön tuolla nyt vaan vielä tovin :)
Miten mä saisin ton meidän sängyn rikki? Se on niin surkee että koko selkä ihan jumissa seuraavana päivänä kun herää...
Tuplia oon kattonu jo vaikka ja kuin mutta mieleisiä ei vaan löydy... Mistä IHMEESTÄ mä revin sellaset |O

Nii ja myöhäset äitienpäivä onnittelut täältä kaikille äipille :whistle: :flower:
noi carena double swingit näkyy kaduilla usein. ihan ok:n näkösiä ja siihen saa pienimmälle sen kovan kopan. mitkä kaikki vaunut oot kattonu/miettiny?
 
Huomenta.
Pääsen mä sittenkin sinne neuvolaan, mies soitti äsken, et ehdinkö jo perua sen, et hän tulee kotiin ruokiksen ajaksi. No, toisaalta hyvä, että pääsen käymään siellä niin onpahan sit alta pois se.
augustmam kyselit sekstailuista näin loppusuoralla. Joo-o, kyllä täällä harrastetaan, harvakseltaan kylläkin, mutta kunhan torstaina tulee 37 viikkoa täyteen, ja vauva on täysiaikanen, niin meillä harrastetaan semmosta seksiä, että heikompia hirvittää, se nysvääminen alkaa ärsyttää, kun tekee mieli miestä ja KUNNOLLA! :p Orgasmi saa suppailuja aikaan jonkun verran, ja siksi se on ollu vähän nysväämistä meillä, ja mies on äärimmäisen varovainen, ÄRSYTTÄVÄN varovainen sänkypuuhissa vielä |O
Omppuselle ONNITTELUT!! :flower: =)
MammaM80, kannattaa jo nyt opettaa se kisu pois sieltä pinniksestä. Mun siskolla on 2 kissaa, ja vauva, ja he ottivat vauvan sängyn kaikkinen tykötarpeineen hyvissä ajoin esile, ja aina kun jompi kumpi kisu meni sänkyyn, niin se sai suihkauksen vettä naamalleen suihkepullosta. Hyvin pian ne oppi, että se sänky ei ole niitä varten, ja jättivät sen rauhaan. Ja vauva saakin nukkua nyt siellä rauhassa, ilman kissoja.
Itse henk. koht. olen niin hysteerinen kissojen kans (pelkään ), et mieluummin ostaisin sen verkon, kun koko ajan pelkäisin kissan tekevän jotain vauvalle.

Olenkohan mä jotenkin hysteerinen?? :xmas: Tuossa äsken nimittäin kirjoitin A4 arkin täyteen, otsikolla OHJEISTUSTA JA PUHELINNUMEROITA. Siis länttään sen jääkaapin oveen, ja jos käy niin, että meille tulee kovinkin nopea lähtö synnyttää, niin hoitajilla on sit mm. tytön päikkään numero, osoite, koirien ruokintaohjeet, jne valmiina ylhäällä, ei tarvii alkaa etsii kissojen ja koirien kans "hätävara-apu-ihmisten" numeroita jne.

Pitää lähtee vaihtaa vaatteita ja tekee jotain näille pään karvoille, että kehtaa ihmisten ilmoilla näyttäytyä.
Sisu ja Minni 36+4 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Olenkohan mä jotenkin hysteerinen?? :xmas: Tuossa äsken nimittäin kirjoitin A4 arkin täyteen, otsikolla OHJEISTUSTA JA PUHELINNUMEROITA. Siis länttään sen jääkaapin oveen, ja jos käy niin, että meille tulee kovinkin nopea lähtö synnyttää, niin hoitajilla on sit mm. tytön päikkään numero, osoite, koirien ruokintaohjeet, jne valmiina ylhäällä, ei tarvii alkaa etsii kissojen ja koirien kans "hätävara-apu-ihmisten" numeroita jne.
parempi antaa kirjallisia ohjeita ettei tarvii sitten sairaalasta alkaa jakaa ihmisille numeroita ym. kun ne alkaa soittaa ja ahistella. :D
 
martsuli meillä on emma jole twin merkkiset. olisin halunnu noi carenat mutta emmat tuli halvemmalla aikaisemmin vastaan.

omppunen onnittelut rouviintumisesta.
hs onko turvotus helpottanut??? meilläkin eka hääpäivä heinäkuussa kun vihdoin saatiin aikaseksi mentyy nnaimisiin ... on vain jotenkin jäänyt. ja siis meillä tuli yhteisiä vuosia maaliskuussa jo 13.... eli sulaa saamattomuutta taisi olle. kavereille yllärinä mentiin että polttareita ei ollu kummallakaan onneksi.

mulla olo ihan suht ok. eilen tuli syötyy ihan kiitettävästi kaikkee ja mittailut hiukan retuperällä ollut nyt. onneksi tässä ei nyt enää kovin kauan tarvii kärvistellä... toivottavasti.
ovat siis luvanneet mulle tyksissä että käynnistetään 38-40 viikon välissä.
mulla geeneissä myös nuo isot ja yliaikaiset vauvat. pikkukakkonen oli 4450g ja 55 cm. mies ollu aikanaan 4600 syntyessään kuin myös hänen pikkusiskonsa. pappa (eli mun isä ollut aikanaan yli 5500g) eli isojen vauvojen kasvatus laitos siis kyseessä kun meikäläisestä puhutaan.

juups. eilen illalla oli pahin turvotus mitä on ollu mutta luulen sen johtuneen saunan jälkeisestä työ rupeamasta. täällä paloi 600 neliöinen nevetta rakennus illalla/yöllä ja pitihän noille ukoille sinne hiukka sämpläriä vääntää/soppaa sulattaa.... eli vapaaehtoistyötäkin tuli harrastuksen parissa jälleen tehtyä.... :LOL: :kieh:

juups. nyt pitäis lähtee ostamaan nurmikon lannoitetta ja kuivatus teline/yhdistelmä teline (matto/pyykinkuivaus) tuolta bauhaussista.... meijän pellolla tuulee aina niin turkasesti että tuollaisesta tavis pyörivästä ei saa kui9n pyykki singon ja tuulikellon kun alkaa pyöriä ja paiskella pyykkejä naapurin uima altaaseen.

tinni ja ryyni 35+5
 
Onnea BV:lle tytöstä
Ihana aurinkoinen päivä tulossa. Nyt on sitten virallisesti täälläkin äitiysloma alkanut, vaikka sairaslomalla olenkin ollut 8 viikkoa, jee.
Noista kotielukoista ja pinnasängystä, ollaan opetettu meidän koirulille että makuuhuone ei ole sen paikka ollenkaan, eli kynnystä pidemmälle ei tulla ilman lupaa. Koiruus on ollut myös mukana kun olen laitellut pikkuisen tavaroita ja samalla opettanut että ei saa koskea. Vähän on aina pää kallelllaan katsonut että mitähän tuokin tuossa höpöttää :LOL: Minä kun olen meidän koiran mielestä muutenkin niin tylsä että nukkuu aina kaiket päivät kun ollaan kahdestaan ja herää vasta sitten kun isäntä tulee kotiin. Siis ei uskois että koira täyttää 6.6. vasta vuoden.
Mitenkähän sse sitten reagoi kun pikkuinen tulee. Onko muilla kokemuksia? Rotu vehnäterrieri joten pitäs kyllä olla lapsiystävällinen, ainakin naapurin lasten kanssa tulee hyvin toimeen.
Tännekin on sitten kotiutunut aivan kauhea peräpukama, tuotos on kuin kiveä vaikka kuinka juo vettä ja kuituja syön tosi paljon. Eilen luulin pötöllä jo että nyt se syntyy kun oli sellaista ähellystä koko homma, hui :snotty: Ei se muu auttanut kuin antaa periksi ja otta Pecoriumit käyttöön. Voikos niitä peräpukamalääkkeitä käyttää näin raskausaikana?
No tulipas juttua, homaa että mökkihöperyys iskee ja kovaa :LOL:
Topoca + pikkuinen 34+4
Ps. Kleo asutko Kuopiossa vai laidemmalla?
 
Huomentapäivää!

LS Toivotaan, että saat ymmärtäväisen lääkärin. Ei ole tosiaankaan hyvä kellekään, jos joutuu tommosia ressaamaan.

Viimeyö oli taas ihan p***a :kieh: Vessassa jouduin ravaamaan taas miljoona kertaa ja liitoskivut oli/on ihan järkyttävät. Kyljen kääntäminen ja sängystä nouseminen jotain ihan tuskaista. Sitte mulla oli koko yön ihan hirvee hiki ja piti käydä juomassakin 2 lasia vettä ja sittenkö vessatti vielä enemmän. Hulluinta tässä mun hikoilussa on vielä se, että mies nukkuu kahden peiton alla ja villasukat jalassa. Mä en voi edes harkita pitäväni peittoa kokonaan päällä. :( Siinä sitte yöllä mietin, et jos esim. nyt ois tullu lähtö synnyttämään, siitä ei olis tullu yhtään mitään ku voimat oli ihan poissa. Aamulla sain sentään muutaman tunnin nukuttua ihan hyvin ja nyt pitäis jaksaa taas yksi päivä. =)

Tänään ajattelin istutella vähän kukkasia ja mietin, et jos sitä vaikka leipois vähän pullia pakkaseen. Tosin, mun tarttis myös kävästä kaupassa ja ei tuo pyörän selkään nousu oikein innosta. Ei tota matkaa oo ku reilu kilometri, vaikka kyllä sekin tässä vaiheessa ihan urheilusuorituksesta käy =)

MM ja Pepe ja NYT TULEE SE KAUAN ODOTETTU ISO POKS 37+0 :heart: B)
 
Omppunen onnea! :) :flower:

Viime yönä nukuin 3,5h mahtavaa |O Tänään eka äitiyslomapäivä jee! :D Vaikka nyt oonkin koko odotusajanki ollu kotona kun olin hoitovapaalla :D 2 viikkoa sais vauva vielä pysyä kyydissä niin sit en kyllä oo enää varovainen alkaa jo niin kypsyttää kun 4 viikkoa maannu vuorotellen sängyn ja sohvan pohjalla eikä seksiäkän uskalla harrastaa kun alkaa supistella :/ mies parka :/

noppispoppis & toukkis 34+6 :heart:
 
HuomentaPäivää täältäki!

Ihan pakko tulla mainitsemaan, et MÄ NUKUIN tosin hyvin! :D
2 kertaa vaan kävin hereillä, muuten 22-7.30. Ja on mulle muuten tosi hyvin.. En kyllä oo sen pirteempi ku muina aamuina, mut any way! :whistle:

Luin tuolta Toukokuisten puolelta, et joku oli otettu osastolle ku oli ollu paikat samassa tilanteessa ku mulla nyt, oli vaan lapsivettä tutkimuksen jälkeen lirahtanu pöydälle.. Et joo, ei tää paniikki oo mihinkään laantunu!
Huomenna ois neuvola ja sais vähä purkaa oloja..

Ja seksistä; haluttas ja koko ajan. Mut voisitteko jeesata, saattaa kuulostaa omituiselta tai "riettaalta" mut yhdessä tietyssä asennossa jotain lirahtaa HETI kohta sänkyyn. Ei virtsaa, ei valkovuotoa.. Olen joskus ejakuloinut mut tälläsellä mittakaavalla!? Missään muussa asennossa tai orgasmin aikaan ei tuu.. Tätäki vissiin pitää Tätiltä huomenna kysyä..

Kyllähän tuollaset ohjeet kannattaa laittaa jo valmiiksi, kuten Sisulla. Varsinki kun nuita eläimiä on.. Mulla niin isot lapset et ei taida ohjeita tarvia! :D
Mut kuulostaa kyllä kaukaa viisaalta, eipä tarvi sit tosiaan puhelimessa selitellä..

Sain sairaalakassin pakattua! Tai siis ei vielä juotavaa/ syötävää/ luettavaa, mut ilman niitäki toki pärjää..
Muuten oonki ollu taas vaihteeksi niin saamaton, et oikeen hävettää. :ashamed: Ihan pakosta täällä yks päivä imuroin ja luutusin, ajatellen samalla et onneks äiti tekee tän seuraavalla kerralla. :D
Ei oikeen kiinnostas mikään.. Kyllästyny tähän mahaan, ja ainaseen ähkimiseen liikkuessa tai ees vaan hengittäessä. Ei ois enää kauaa.. :snotty:

Sain sitte tuhlattua sen lahjakortinki. Kaikkea sai hankittua mitä vielä puuttu, ja "ylimääräsenä" ostin sellasen kylvetystuen. Oon siitä lukenu paljo netistä ja ajattelin et se vois olla hyvä näin meikäläisellä joka yksin pääsääntösesti sen homman hoitaa.. Ja eipä tuo ollu ku 18? et vaikka käyttämättä jäiski. Jotenki se vaan vaikutti kätevältä, varsinki sit jo pikkusen isommalla vauvalla.. Saa nähä.. :D

Joo, pakko se ois kauppaan lähtä lompsimaan, kiinnostaa kiviäki. Koskee, koskee ja koskee.. Tietää jo, kuinka kipiä sitä on sen jälkeen. |O

Lisbet ja Turo 36+6, huomenna POKS
 

Yhteistyössä