*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

härkäneito onnea pikku prinsessasta :flower:

ite ajattelin ruveta seminaarityötä väsää näin heti aamusta, vaikka kestovaippojen ompelu tulevalle kummilapselle houkuttais kyllä enemmän.. mut jos kahta edellistä päivää seuraa tämä päivä, niin nukun yhdet tai kahdet päikkärit tänäänki.

inhottaa ku ei yhtää jaksais olla väsyny :( olis niin sata hommaa ku haluaisin saada tehdyks... on kyllä jännä, et kroppa rupee tosiaan kertomaan koska ottaa rauhallisemmin ja kerätä voimia tulevaan synnytykseen ja vauvanhoitoon öisin.. koska tää alko ihan yhtäkkiä, ja nukun yöt edelleen aika hyvin (herään kerran pissalle/syömään)

34+3
 
Härkäneito:lämpimät onnittelut pikkutytöstä :heart:

Me käytiin viime yönä vähän jo käyrillä makoilemassa :D "Mimmi" oli niin vilkkaalla tuulel et oltiin tunnin verran ennenkuin saatiin yhtenäisempi syke,kun pikkuinen karkasi kokoajan anturin alta :whistle:

Kaikki oli kuitenkin hyvin niin pienellä kuin isollakin,painoarvio oli 2440g ja saa syntyä milloin vain....nyt sit vaan ootellaan :heart:

unohtui,et olin aamulla neuvolassakin ja paino oli laskenut hiukan,nyt kokonaispainonnousu 2,6kg ja hb oli 119,ei kehoitettu rautaa aloittamaan,mut aion ottaa joka toinen päivä. Sf-mitta oli 34cm,mut silti masu on selkeästi jo laskeutunut. syke 120-130

A-Mam ja Mimmi rv 36+2
 
bv voi että tuota sun turvotusta. toivottavasti sitte helpottaa kun vauveli luovuttaa yksiönsä...

mulla hiukka erilaista ongelmaa... sormuksia en o pystynyt vähään aikaan puitämään kun tippuu sormista :kieh: :eek: mun äitikin sanoi että voisitko lopettaa tuon laihtumisen.... siis muista kohtii kapenee paitsi tuosta vatsan kohalta.....

virallisesti alkoi ä-loma eilen ja nyt on iohan hassu olo kun perjantaina tulee toukokuun palkka. en ookkaan vähään aikaan saanu noin paljon rahaa kerralla :eek:

tuttipulloista meillä on ollu noi edelliset enempi ja vähempi pullo lapsia ja esikolla oli ihan ainun pulloja. ne sijoitin hyvin kiertoon ja kun kakkonen oli tulossa ni ainun ja mam ultivent pulloja oli. nekin tehokkaasti kierrätin ja nyt sitte on noita eventin pulloja. katotaan onko niistä imetyksen tueksi. esikkoa osittais imetin 1kk kakkosta osittais imetin 3kk eli kolmas kerta toden sanoo...

appelsiinimehu /tuore/täysmehut nostaa sokerit nopeesti ja korkeelle ne on ensimmäisiä asioita joista diabeetikko joutuu luopumaan. sitten tulee banaani,vesimeloni ja viinirypäleet. anoppi pisti juomaan flunssan taivutukseen gefiluksen porkkana-ananas mehua ja arvot pomppas oitis.... eli mehut pannaan...

juu ja POKS!

ajattelin alussa että en ainakaan viimeiseksi tässä pinossa jää... mutta en ihan alkupäähänkään taida ehtiä sijoittua.... nimittäin kakkosen odotuskun venyi niin meitin huhtimassu 2007 täyttää perjantaina 2v :LOL: eli tuli toukomassu. ja olemme sen pinon "perässä tallaajat"

tinni ja ryyni 35+0
 
HelloShitty
tää meiän toukokuisesta tuli kesäkuinen 2006. eli oon erittäin tyytyväinen ettei oo tällä kertaa loppukuusta la. :whistle: oli muuten harvinaisen tylsää palstailla kun muut oli jo vauva-pinossa. eli sit kun alkaa tulla enemmän vauvoja tännekin niin ei sit hylätä odotuspinoa kokonaan, jookosta??? :heart: pidetään hyvä tsemppi yllä siihen asti että saadaan kaikki vauvat ulos masuista.:attn:
 
a-mam suppailiko sua sitten kun käyrillä kävit makaamassa?
Ei tykännyt papricakaan antureista,ei kauan sen alla makoillut :whistle: :D

Harmi ettei mulla ole verenpainemittaria,saisi mittailtua paineita,ettei olis mitään alkavaa myrkytystä,kun toi turvotus on niin massiivista muuallakin kropassa :/

Joo ja mä toivon ja "rukoilen" että tää baby syntyy tämän kuun puolella,mutta tottakai tsemppailen jokaista täälläkin loppuun asti :hug: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Lisbet78:
Täriseekö Teidän vatsat.. ? :snotty:
Jostain kuullu/lukenu et poikaa odottaessa vatsa "tärisee" ku hää pissaa.. Voisko se pitää paikkansa? Tuntuu siltä, ku sillä raasulla menis kylmät väreet, tai silleen puistattaa.. :whistle:
Outoa.
toi pissateoria ois kyllä järkevä. ja mulla ei oo kertaakaan ollu semmosta mutta enpä oo kyllä poikaa koskaan odottanutkaan. :D aika jännältä varmaan tuntuu!
En moista kuullu koskaan, mutta tosiaan: edellisissä raskauksissa tärisi kyllä ja sillon mahassa on ollu poika. Nyt pitäs olla tyttö, eikä oo tärissy. Jännää...

 
Päivää =)
Lakkasin varpaankynnet, riittääkö tän päivän urheilusuoritukseksi? B)

Härkäneidolle onnittelut pienestä, mutta ilmeisen pontevasta ihmisen alusta :flower:

Mulla on suoraan sanottuna hirmu hyvä olo :D Ei yhtään mitää sellasta (vielä) että haluaisin tästä mahasta eroon. Siis joo: onhan noi supistukset ja liitoskivut sun muut, mutta jotenkin ne vaan "kuuluu asiaan" ni en jaks välittää vaan otan rennosti. Mulla ei ole tippaakaan turvotusta ja lisäks saan nukkua yöni hyvin: ei tarvi ees vessassa juosta, ihme kyllä :eek:

Ninniliina + Nunnu rv 32+5 (tai jotain sinnepäin...)
 
Voi BV noita sun jalkojas, on varmasti tuskasta :hug:

Eilen olin tosiaan neuvolassa ja eipä siellä mitään kummallista ollu. Painoa tosiaan oli tullu se 1,5kg viikossa, mutta se menee kyllä osittain vappulomailun piikkiin. Sokerit heittää edelleen, mutta Taysin mukaan edelleen tarpeeksi vähän. Neuvolantäti kyllä vähän tätä ihmetteli, ettei Taysista haluta ottaa sinne "tutkimuksiin" kun kumminkin heittoja noissa sokereissa on säännöllisesti. No, seuraillaan edelleen tilannetta ja yritän pitää ruokapäiväkirjaa.

Taysista on tullu ohje, että sairaalaan mukaan sekä äidille että isälle omat sisätossut. Täytyy siis muistaa ottaa myös miehelle crocsit mukaan. =) Kävin eilen ostamassa itelle sairaalaan mukaan mehuja jne. pientä evästä. Tänään vois yrittää pakata omaakin sairaalakassia sen verran mitä pystyy, vaatteita en meinaa vielä sinne laittaa.

Mä oon täällä ihan kummissani, kun ne supparit on tosiaan ihan kokonaan hävinny. Ensin on ihan ihmeissään kun niitä tuli "koko ajan" ja nyt siitä kun niitä ei ole. On tämä hassua. :whistle: Nyt on olo sellanen, että voisin tehdä vaikka mitä, lähteä vaikka kunnon lenkille tms. Toivottavasti tämä olisi joku tyyntä ennen myrskyä vaihe, ja päästäis vaikka parin viikon päästä tositoimiin. :whistle: :D Niin varmaan :LOL:

MM ja Pepe 36+2
 
Härkäneito Onnittelut pienestä perheenlisästä! :flower: =)

Ninniliina, miä ihmettelen kanssa, kuinka onnistut varpaan kynsiä vielä lakkaamaan?!?!? Mä saan just ja just enää sukat vedettyä ite jalkoihin..

Tärinää vatsassa on ollut täälläkin, mutten yhtään muista oliko viime raskaudessa. Mulla eka siis oli poika, viimeks tuli tyttö ja nyt odotellaan poikaa ja muistan ainoastaan tosta poikaraskaudesta sen tärinän, ja nyt oli yhtenä iltana kanssa.

Tänään oli neuvola ja kysyin th:lta niistä sukkapuikkotuntemuksista, joita joku toinenkin mietiskeli. Th oli sitä mieltä, että se liittyy lantion luuston venymiseen ja avautumiseen, että toi lantion leviäminen aiheuttaa sitten lihaksistossa semmosen nopean kiputilan, kun ne lihakset pistää vastaan/venyy nivelten ja luuston mukana.

Neuvolassa oli kaikki ok. Vauvan sykkeitä ei tälläkään kertaa saatu kunnolla kuuumaan. Mutta th sano, että kuuli kuitenkin riittävän hyvin, että tasainen syke oli 120-130, mutta vauvan asento vaan semmonen, ettei saanu ihan puhtaasti kuunneltua. Tää oli jo toinen kerta putkeen, kieltämättä itteä kyllä kuitenki vähän huolestuttaa.
Sf-mitta oli 31 cm, viikkoja nyt siis 35+2
Painoa oli tullu kerrankin suht normien mukaan 500g/vk, mut mun mielestä ei tarttis enää tulla yhtää. Verenpaine tais olla noin 120/70.

Mulla on alkanu nyt se "univaihe". Oon jo kahtena yönä nukkunu täysin samassa asennossa koko yön, eilen heräsin vasta kellon soittoon ja tänään heräsin varhain aamusta siihen, kun oli aivan törkeä vessahätä. Vedin turvotusta ehkäistäkseni iltapalaksi 300g mansikoita sekä vettäkin tuli juotua kiitettävä määrä, mutta ihme kyllä heräsin vasta sitten, kun oli aivan pakko.
Vähän kyllä toivon, että tämä unisuus enteilis piakkoin lähestyvää synnytystä. Viimeks meni viikko "nukkuessa" ja sit tuli lähtö. :whistle:

Meillä muuten muksut on syntyny niin, että toukokuisesta tuli huhtikuinen -05 ja lokakuisesta tuli syyskuinen -07, tilastollisesti siis tästäkin pitäs nyt sitten tulla toukokuinen, mutta tykkäisin silti kyllä jatkaa mieluusti saman porukan kanssa keskusteluja..

Ainii, BV, ihan hyvin oot kyllä turvotusta saanu. Mulla nilkat samaa luokkaa, mutta jalkaterät vielä jää vähän sulle. Mulle pahin turvotus tuleekin yleensä vasta synnytyksen jälkeen.. Kun toiset jättää laitokselle kiloja, niin mä yleensä oon keränny niitä vielä pari lisää kotiutuessani. :eek:

vanttu rv 35+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lisbet78:
Onnea täältäkin härkäneidolle pikkuprinsessan johdosta! :flower:

Mietin, et taidan ottaa sairaalakassiin omat crocsit.. Jos ei ne sukat oo häävit, ei ne "kengätkään" oo. Ja eihän tuota sairas oo, käyny vaan synnyttämässä! :D
Ja luulen, et tulee melko paljo käveltyä..

Täällä vaihteeks ihan jees yö, supparit loppunu lähes kokonaan. Turo vaan pyörii niin, et tosissaan pelkään niiden vesien menoa.. Veet silmissä olla ku niin kipeetä sen kääntymiset tekee. :ashamed:

Täriseekö Teidän vatsat.. ? :snotty:
Jostain kuullu/lukenu et poikaa odottaessa vatsa "tärisee" ku hää pissaa.. Voisko se pitää paikkansa? Tuntuu siltä, ku sillä raasulla menis kylmät väreet, tai silleen puistattaa.. :whistle:
Outoa.

Tänään tää mun viimesillään oleva sisko tulee tänne shoppaileen, josko jaksain käydä moikkaamassa kaupungilla. Kelit vaan ei täällä ainakaan oo kohillaan, toistaseks..
Ja lapsille pitäs kattoa kevätjuhlavaatteita, kenkiä.. Kaverille synttärilahjaa.. :snotty:
Eikä tosiaan jaksais! Plääh..
no voihan sanonko mikä...!!! |O mulle on sitä tyttöö lupailtu ja mulla kyllä tuntuu se vauvan pissaaminen :|

kleo ja sara 33+6
 
Neuvolassa käyty aamulla.
Painoa oli tullut +327g/vko, painoa tullut nyt yhteensä noin 8kg.
Hemppari ja verenpaineet ok, pissassa hieman proteiinia.
Sf mitta 33cm.
Sanoin th:lle että poika on edelleen väärinpäin masussa, tai ainakin niin minusta tuntuu, mutta th kokeili vauvan asentoa ja sanoi että pää olisi alhaalla. Vauvan sydän äänet kuuluivat kuitenkin suht ylhäältä, joten hoitaja halusi varmistaa vauvan asennon ultralla. Ja alhaallahan se pää oli, JES!!! Toivotaan että pysyis nyt oikeinpäin synnytykseen asti. Ihon kutina jatkuu edelleen, maanantaina sitten uusiin verikokeisiin.

Eilen sain otettua pienet vauvan vaatteet esille, niitä on muuten niin paljon ettei enää tarvii ostella mitään. Kaappeja vähän siivoilin johon vaatteet pitäisi saada mahtumaan. Tutit, vaipat sun muut pikku tavarat on vielä hankkimatta ja sairaalakassi pakkaamatta vauvalle ja minulle.

Halinalle ja pikkukakkonen rv 34+5
 
kävin neuvolassa eikä kyllä kivoja juttuja ollut..
PAino oli ainoa iloinen asia tässä, noussut vain 100g/vko.
MUTTA
hg 96 :eek: :eek: :eek: :eek: !!!! Käsittämätöntä, kamalaa.. Obsidanin lopetin muutama viikko sitten kun ei mitään vaikuttanut, ja siirryin luontaistuotteeseen Kräuterblutsaftiin,,joka nostikin 118 hgn,, nyt oli sit yhtäkkiä laskenut noihin lukemiin!! ohjeeksi sain aloittaa uudelleen Obsit, 2x 1 tabl/pv eli eriaikaan pitää ottaa, ja luontaistuotetta rinnalle,, Ei ikinä ole tällaista ollut......
JA TOINEN PAINAJAINEN
sf mitta 35!!!! kun kaksi viikkoa sitten se oli 28!!!! Meni kuulkaa yläkäyrän yläpuolella tämä! Mulla on maanantaina sokerirasitus, ja samana pvnä seuraava sf mittaus..
Siis MITEN voi kasvaa noin sikana parissa viikossa??? Yks selitys voi olla että vauva on ollut vinossa tähän asti ja nyt tökötti aika suorana, LUULTAVASTI pää alaspäin,, eikä todellakaan ollut vielä kiinnittynyt ja kuulemma aika korkeella oli..
Terkkari oli kovin ihmeissään näistä mitoista,, saa nähdä ..
Mulla itsellä on ihan hysteerinen olo nyt, ja maanantaihin pitäis jaksaa odottaa että pääsee uuteen mittaukseen ja on kai toi sokerirasituskin aika merkittävä mittaus :|
Pissa kuitenkin on ollut aina puhdas..

sanokaa nyt mulle jotain tähän liittyvää, lohduttavaa tai sit tosiasioita :/


Piltsu kauhistuneena, ja Nestori 33+5
 
Bv Tekeekö sulla kipeää talsia noin turvonneilla jaloilla? Kun mua sattuu käveleminen jo tälläkin turvotuksella, ja tää on vaan ihan jotain pientä verrattuna tuohon sinun :/

Härkäneidolle Onnittelut :flower: Hirmu aikaisin teidän tyttö päätti syntyä :whistle:

Vatsan tärinästä Nyt kuulkaa lopetatte niiden pissateorioiden tyrkyttämisen :D Meillekin on sitä tyttöä enempi lupailtu, ja silti välillä maha ihan oikeasti täriseen. Lisäksi multa on kuulunut sellaista ihmeellistä napsumista :snotty: Ehkä tuo tärinä oli jotenkin vauvan hermoston kasvuun liittyvää?

Ls ja 35+2

Jee, ensimmäiset vauvakamat laitettu valmiiks :D Olenpa ollut reipas!
 
Kyllästyttää tämä raskaus! |O Tuntuu, että kaikki vaivat vain pahenevat pahenemistaan.. Varsinkin tämä turvotus-tunnottomuus-käsisärky. Pikkurillit ovat tänään ainoat sormet, joissa on tuntoaisti tallella. Yöllä otin kipuun panadolin, mutta ei se auttanut yhtään. :/ Aamulla sitten levittelin kylmägeeliä (saakohan sitä edes käyttää raskaana ollessa?) kyynärpäästä alaspäin koko käteen, jotta hetken olisin saanut helpotusta... Ainakin hetkeksi kylmensi ihoa siten, että muutamaan minuuttiin en tuntenut käsivarsissa kipua.

Olen varmaan aika itsekäs äiti monen mielestä, jos toivon vauvan syntyvän mahdollisimman pian. Toki niin, että pienellä ei ole vaaraa tai ennenaikaisuudesta johtuvia vaivoja.. Supistelut ovat taas alkaneet tulla niin vähäisestä liikkumisesta, että saisin varmaankin vauvan syntymään muutamassa päivässä jos tahtoisin. ;) Pitää odotella vielä jokunen viikko..

Neljä viikkoa vielä noiden kahden aikaisemman muksun syntymään. Siihen tähtään tämänkin vauvan kanssa.. Esikoisella on muutaman viikon päästä synttäritkin, niin olisi kyllä kiva järjestää kunnon lastenjuhlat eikä maata synnärillä.

Vielä vauvatarvikkeista sen verran, että hankin (huutiksesta) vielä rintapumpun.. Esikoiselle ostin aikanaan kirppikseltä kahdella eurolla vanhan ainun, jota käytin lähinnä vain itseni takia (eli tyhjensin ylimääräiset maidot sen avulla). Nyt ajattelin käyttää pumppua varmaankin myös maidon talteen keräämiseen.. Saavat isi ja isosiskotkin joskus syöttää vauvaa.

Loppukevennykseksi vielä mieheni kommentti facebookista eilen, äitiyslomani alkamisen kunniaksi:
Rakkaudella valmistetuille eväille, silitetyille paidoille, pestyille pyykeille, pullantuoksulle, pedatulle sängylle, siistitylle ja niitynraikkaalle kodille, huolletulle autolle, maksetuille laskuille, noudetuille vinyylipaketeille, kolmen ruokalajin päivällisille, hyvinkasvatetuille ja tottelevaisille lapsille ja superäidille :jättipeukku:

Kyllä kelpaa tulla kotiin, joka päivä.
(Ja tuo oli siis vitsi mieheltäni. Ainut mikä listassa pitää vielä vauva-aikanakin paikkansa on hyvinkasvatetut lapset.. ;) )
 
Heipparallaa!

Esikoista synnyttämään mennessäni olin pakannut sairaalaan mukaan vaikka mitä.
Ajattelin etten ainakaan sairaalan verkkohousuja ja patjavaippoja suostu käyttämään. Niin vaan jäi omat pikkupöksyt ja Allwayssit käyttämättä... Olishan niitä siteitä kulunutkin pari ekaa päivää ja pikkupyykkiä tullut ihan kiitettävästi. Kuvittelin myös meikkaavani kevyesti omaksi ilokseni mutta jäi meikkaamatta.

Tällä kertaa riittää hygieniavälineet, huulirasva, känny ja villasukat. :D

Hei te joilla vauva on laskeutunut ja rt, missä liikkeet tuntuu?
Maanantaihin kärvistellään kun pääsen TYKS;n arvioon perätilan vuoksi.

Anni ja vauva 35+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
kävin neuvolassa eikä kyllä kivoja juttuja ollut..
PAino oli ainoa iloinen asia tässä, noussut vain 100g/vko.
MUTTA
hg 96 :eek: :eek: :eek: :eek: !!!! Käsittämätöntä, kamalaa.. Obsidanin lopetin muutama viikko sitten kun ei mitään vaikuttanut, ja siirryin luontaistuotteeseen Kräuterblutsaftiin,,joka nostikin 118 hgn,, nyt oli sit yhtäkkiä laskenut noihin lukemiin!! ohjeeksi sain aloittaa uudelleen Obsit, 2x 1 tabl/pv eli eriaikaan pitää ottaa, ja luontaistuotetta rinnalle,, Ei ikinä ole tällaista ollut......
JA TOINEN PAINAJAINEN
sf mitta 35!!!! kun kaksi viikkoa sitten se oli 28!!!! Meni kuulkaa yläkäyrän yläpuolella tämä! Mulla on maanantaina sokerirasitus, ja samana pvnä seuraava sf mittaus..
Siis MITEN voi kasvaa noin sikana parissa viikossa??? Yks selitys voi olla että vauva on ollut vinossa tähän asti ja nyt tökötti aika suorana, LUULTAVASTI pää alaspäin,, eikä todellakaan ollut vielä kiinnittynyt ja kuulemma aika korkeella oli..
Terkkari oli kovin ihmeissään näistä mitoista,, saa nähdä ..
Mulla itsellä on ihan hysteerinen olo nyt, ja maanantaihin pitäis jaksaa odottaa että pääsee uuteen mittaukseen ja on kai toi sokerirasituskin aika merkittävä mittaus :|
Pissa kuitenkin on ollut aina puhdas..

sanokaa nyt mulle jotain tähän liittyvää, lohduttavaa tai sit tosiasioita :/


Piltsu kauhistuneena, ja Nestori 33+5
Mulla sf oli kans kasvanu rv24 tietämiltä rv27 7cm silloin.. kätilö sano et voip johtua kasvupyrähdyksestä tai et vauva muuttanu asentoa!

Anni täällä oltu rt varmaan kolme kuukautta :LOL: liikkeitä tuntuu alhaalla kyljessä, oisko jalat kun vauvallahan alkaa olla ahasta niin on melkeen jalat niskan takana.. ja peppu tuntuu ylhäällä toisessa kyljessä

kleo ja sara 33+6
 

Yhteistyössä