Heips! Täällä ihmetellään vatsankasvua
Parissa viikossa vatsan malli on muuttunut pyöreäksi palloksi, on hauskan näköinen! Viime perjantaina oli neuvolakäynti, kaikki ok. Kohtu kasvaa niinkuin pitääkin, sydänäänet oli 141. Kätilö (tällä neuvoloissa kätilöt) meinas että poikaakos sitä ollaan tekemässä - mutta kun se ultraaja meille näkymien perusteella sitä tyttöä...
Meille aivan sama, kummatkin tervetulleita!
Mulla oli pissassa just raja-arvon verran punasoluja, ja sen vuoksi kävin eilen viemässä uuden näytteen. Katottiin sekin saman tien sticksillä, ja nyt oli täysin puhdas. Kätilö pani sen kuitenkin varmuuden vuoksi viljelyyn, on parmepi tutkia ettei oo mitään piilevää pissatulehdusta, streptokokki katotaan kanssa. Oireita ei kyllä ole, ja enemmän epäili tuon punasolu"tihkumisen" olevan hormonaalista ja peräisin limakalvoilta, jotka nyt on tavanomaista verekkäämmät. Mulla on tullut nyt herkästi verta myös nenästä ja ikenistä...
Rakenneultrista onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! On se niin ihana saada nähdä oma pieni, ja kuulla kaiken olevan hyvin. Mansikkamaijan puolesta harmittaa tuo ultraajan epävarmuus, mutta kaikki on varmasti silti hyvin. Jos ne ois epäilleet jonkin olevan vialla, niin eivät taatusti oisi jättäneet loppuraskauden ultran varaan tarkistusta! Kyse on ihan varmaan vaan sellasesta asiasta jonka voi kattoa myöhemminkin kun pieni on paremmassa asennossa. Meillä muistaakseni ultraaja tutki aivopuoliskot, sydämen sykkeen, -eteiset ja -kammiot, mahalaukun+ sisällön(eli että sisälsi lapsivettä), munuaiset, virtsarakon+sisällön, tietysti raajat ja selkärangan, sormet ja varpaat sekä lapsiveden määrän, istukan ja sen paikan, ja jotain puhui myös kohdun limakalvojen paksuudesta et ois ok. Unohdinkohan jotain... Joka tapauksessa luulen et kaikki tää on myös sun pieneltä katsottu, vaikkei ultraaja sitä teille eritellyt, eli rauhallisin mielin kasvatellaan vatsojamme =) !
Supistuksista Päivittäin tulee mullakin harjoitusupistuksia, kivuttomia kiristyksiä lähinnä ja määrä ja kesto näyttäis riippuvan päivän aktiivisuudesta. Jos on liikkunu ja touhunnu enempi, niin illalla kyllä supistelee. Oon myös huomannut, että jos pieni vääntää itsensä poikittain kohdussa niin supistelee enemmän. tuon muutoksen tunnen niin kohdun muodosta kuin tietysti liikkeistä.
Erikseen vielä noista
liikkeistä Joko erotatte jalkojen potkun käsien liikkeistä? Nyt reilun viikon verran olen erottanut liikkeissä sellaista voimakkuuseroa, et sen perusteella pystyy jo jollain lailla päättelemään kumpi pää on jalkopää -siis silloin kun vauveli liikkuu niin kovaa että heiluu sekä kädet että jalat. Käsien liike on usein sellaista rapistelua ja hipistelyä, kun taas jaloista lähtee napakoita yksittäisiä potkuja ja ovat tosiaan paljon voimakkaampia.
Muistinkohan kommentoida nyt kaikkia kysyttyjä asioita.. Noh, myöhemmin sit lisää. Hyviä vointeja mammat!
Kesäihme 20+4