**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

Jos taas vaihteeks jaksais jotain kirjotella :whistle: Huomenna aamulla olis sit rakenneultra :heart: ja viikotkin 20+0 :heart: Meillä on tuo esikoinen just täyttäny 2v tässä kuussa :) ja kestoilla en oo ajatellu kun oon sen verran laiska kuitenkin :snotty: Eilen tilasin uudet vaunut toivottavasti tulee äkkiä! :)

Viime yönä pikkunen potki klo 5-6 aamulla niin kovaa etten saanu edes nukuttua :eek: kun kyllä mä oon jo jonku aikaa ihan oäivittäin potkuja tuntenu mut en noin kauan putkeen :eek:

No huomenna on sit varmaan lisää kerrottavaa :heart:

noppispoppis & toukkis 19+6 :heart:
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Lammiska:
Jeps1: niitä äitiyspakkauksen makuupusseja saa Finlaysonin liikkeestä 8-10 euroa. Kakkoslaatua tosin, mutta niissä on niin pieniä virheitä, etten olisi tiennyt kakkoslaaduksi ellei myyjä olisi sanonut. Itse kävin kanssa hakemassa jo sellaisen, kun en myöskään äitiyspakkausta ota, kun esikoinen on vasta 11kk, niin tavarat on melkein samat.
Missä on Finnlaysonin tehtaanmyymälä??? Oon etsiny inhimillisen hintaisia lakanoita, kun vauvanlakanat, 1-laatu, maksaa jotain 50? kaupassa... :( Ei oikein raaskisi..

 
c81 pikkuvinkkinä jos vaan passaa niin itse ostin tarjouksesta normikoon lakanoita ja pistin poikki ja ompelin saumat, tulee pinnikseen ihan mainioita lakanoita, eikä maksa paljoa..
http://www.finlayson.fi/.myymalat.0.html
ja löytyiskö tuolta?
 
Moikka. Puolet ekasta työpäivästä takana. Voitteko uskoa, mut motivaatio pyöree 0... Niin kauan ehdin jo olla pois töistä, et ihan mielettömän vaikeelle tuntuu nyt jatkaa.
Mullakaan ei olis kun tää viikko +7 viikkoo töitä, ja saisin jäädä pois. Mulla äippäloma alkais 28.4., mut pidän vuosilomia ensin alta pois, ja niitä kun on kertyny, niin voisin jäädä jo vaikka 23.3. alkaen pois... Jos jään. Pitää katsoa nyt, mutta työnantajalle pitää helmikuun lopussa ilmoittaa äippäloman aloituspäivä.
Tänään huono olo tuli taas jälleen kerran, mut mull aoli vähän omituinen aamupivä, kun vein yhden lapsen kerhoon, ja toiset ei ollu vielä tullukaan, niin sain pötkötellä rauhassa, mut mitenkähän huomenna, kun koko kööri tulee samaan aikaan, ja pitäis siinä sit skarppina olla... Voi voi. Onneksi mies on vielä saikulla tän viikon, niin saa olla kaverina hoitamassa muksut.
Ens ma olis sit se sokerirasitus ja neuvola heti perään. Paino on noussu ihan jumalattomasti. HYI MUA! :ashamed: Mutta kun suklaa maistuu niiiiiiiin hyvälle... :p
No joo, pitää pikaisesti tsekata tuo mitäs nytin puoli, ja sit mennä päiväkahville :wave:
Sisu ja Minni 21+4
 
Heippa taas täältäkin!

Liikkeistä Oon tuntenut joka päivä säännöllisesti liikkeitä ja taitaa tulla melkoinen yövalvoja tästä, koska herää joka yö klo 23-24 mellastamaan. Rytmiä on siis havaittavissa. :eek:

Painosta On tullut myös syötyä suklaata vaikka kuinka yritän pysyä erossa siitä. Eli n.7 kg on paino noussut jo.

Sairaslomalle jouduin näiden suppareiden takia. Kohdunsuu on onneksi kiinni vielä, mutta pehminnyt, vaikka voi se muutenkin uudelleen synnyttäjällä pehmetä ajoissa, mutta sain ohjeet olla levossa mahdollisimman paljon.

Mantelinkukka + vekara
 
rakenneultrasta hyviä kuulumisia, pienen painoarvio oli 383g, ja laskettu aika pysyi samana (mittausten mukaan 20+4, nla 20+1). kaikki oli niin kuin pitääkin, terve ja vilkasliikkeinen lapsi. valitettavasti sukupuolta ei ultraaja nähnyt kun oli reidet niin tiukasti toisissaan kiinni =)

Talvis ja Hikka-Heikki/Hilma rv 20+1 :heart:
 
Rakenneultrasta täälläkin kotiuduttu ja kaikki myöskin hyvin =) Painoarvionkin sanoi mutta jotenkin ei jäänyt päähän :ashamed: 300 jotain, muistaakseni lähellä tuota Talviksen arviota.
Sukupuoltakin utelin ja poika melko varmasti tulossa :heart: Joten ei mennyt tuo tyttöarvaus mulla oikein :D Jännä kun niin erilaiset oireet kuin tuota edellistä poikaa odottaessa.
No, itselle on aivan sama kumpi sieltä tulee kun kumpaakin sukupuolta jo meiltä löytyy :) Ja aivan yhtä rakkaita kaikki olleet.

Peppita+PikkuKutonen 20+1
 
Maiskutin mä luulen et me mennään kans 4d ultraan... =) (ai miten niin oon utelias, heh) ku tänään pääsi vielä semmone ikävä juttu käymään aamulla, et mies oli työkeikalla hiukan kauempana ja eikös sen kuorma-auto menny hajoomaan, ja korjaukses kesti niin kauan ettei ehtiny ultraan.. :/ ja sain jopa 2 kuvaa ultrasta mukaan.
 
c81: Ostin makuupusin Tampereen Finlaysonin liikkeestä, mikä on siinä plevnan leffateatterin vieressä, mutta pari päivää sit kävin ideaparkin Finlaysonin myymälässä, jossa oli kivoja alennuksia =) . Mites muuten, kun sait myös viime helmikuussa vauvan, niin ootko tässä välissä töissä, vai kotosalla? Meen ite reiluks pariks kuukaudeks töihin maaliskuusta lähtien..

Onks muilla jo supistuksia? Täällä supistelee harjotussuppareita aikas tiuhaan.. en vaan osaa olla niistä huolissaan, kun ei ne saanu esikoista odottaessa mitään aikaseks.

Lammiska 19+0 :heart:
 
Onnea mukavista ultrakuulumisista Peppitalle ja Talvikselle :flower:

Mulla kans ukko vähän äkisi rakenneultraan mukaan tulosta, kun luuli että siinä vaan katsotaan sukupuoli, ja hän ei halua sitä tietää. Vähänkö kärisin, että voisi hieman osoittaa kiinnostusta ja selvittää mitä esim. rakenneultrassa tehdään. Valistin sitten, ja osasihan tuo olla vähän pahoillaan ja on nyt ihan kiltisti tulossa mukaan :kieh:

Lammiskalle ja umayyalle kiiitokset makuupussivinkeistä, olenkin Tampreelle menossa lauantaina, niin voisi tuolla tehtaanmyymälässä piipahtaa.

Eilen 19 vkoa *poks*! B) Niin ja ei oo suppareita tuntunut, eikä kyllä liikkeitäkään, ainakaan varmoja :(
 
Mä tässä jo varasin tuon 4D:n mutta nyt oon miettinyt että perun sen ja varaan vaan ajan loppuraskauden ultraan...siellä saa sitten paremman tiedon siitä minkä kokoinen vauva suurinpiirtein on jne.
 
Mulla ois perjantaina rakenneultra...!Miks vaan jotenkin alitajuisesti jännittää, jos siellä kuitenkin on jotain häikkää tai jtn...Miks en voi vaan ottaa rennosti kun ylihuomenna tulee jo 20 viikkoa täyteen..!!Kun tuntuu et mun vatsa ei oo niin iso kun pitäis,vaiks oonki ruumiinrakenteeltani hoikka..Potkuja on tuntunu,siis luulisin et ne on potkuja...ÄÄÄK!!Mietin kaikkee ihan liikaa...!!

Masuha & Piskuinen 19+5
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Lammiska:
c81: Ostin makuupusin Tampereen Finlaysonin liikkeestä, mikä on siinä plevnan leffateatterin vieressä, mutta pari päivää sit kävin ideaparkin Finlaysonin myymälässä, jossa oli kivoja alennuksia =) . Mites muuten, kun sait myös viime helmikuussa vauvan, niin ootko tässä välissä töissä, vai kotosalla? Meen ite reiluks pariks kuukaudeks töihin maaliskuusta lähtien..

Onks muilla jo supistuksia? Täällä supistelee harjotussuppareita aikas tiuhaan.. en vaan osaa olla niistä huolissaan, kun ei ne saanu esikoista odottaessa mitään aikaseks.
Voi niin kaukana :( höh. Pitää kytätä jos joku menee sinne päin että tois. Hmm..
Juu, olen nyt kolmatta viikkoa töissä, mutta luulen ettei täällä voi kauheen kauaa olla. - selkä alkaa jo nyt sanomaan itteään irti :(
Mulla oli suppareita nyt viikonlopusta asti. Kävin saunassa lauantaina, ja sen jälkeen tuli vuorokauden tosi kipeitä harjoitussuppareita. Mietin että kun edellisestä synnytyksestä on niin vähän aikaa, eikä ehkä kroppa oo ihan palautunu, niin saako tuhoa aikaan. Näkeeköhän ne ultrassa huomenna onko kohdunsuu ok? Muistaako kukaan onko saanu mitään kommenttia?

 
huomenta vaan...

eilinen kauan odotettu rakenneultra käynti oli niin turha että ihan pahamieli siitä tuli.. me ei miehen kans nähty oikeesti mitään muuta kun se että sydän löi.. se ultraaja oli tosi tosi huono (harjottelija oli kylläkin) ja joutu sitten lääkärin siihen hakemaan kun ei saanu näkymään jotain (mikä meillekkin jäi epäselväks).. olis ollu niin ihanaa nähdä oma pieni siellä mutta jotenkii se ei vaan saanu sitä näkyviin... ei siis myöskään se lääkäri onnistunut ja totesi vaan että sitten viikolla 36 kun on se synnytystapa arvio ultra niin kattoo siellä sitten sen sydämen jonkun jutun mitä eivät nyt saaneet näkyviin.. en oo koskaan kuullu että kelllään olis ollu näin huono ultra reissu.. sai se sentään mitattua ne tarpeelliset jotta sai sen painoarvion tehtyä ja se oli 374g, hiukan pienempi kun viikkoja vastaava mutta ei niin paljon että ois LA muutettu.. ärsyttää aivan suunnattomasti kun ei nyt sitten tiedä että onko kaikki tosiaan kunnossa vaiko ei... eivät sanoneet että olis mitään poikkeavaa mutta eipä tainnu ne tyypitkään siellä olla ihan tyytyväisiä ultraukseen... onneks ei sentään tarvii maksaa kun poliklinikka maksu...
no, kai se nyt on vaan sitten ajateltava että kaikki on ihan normaalisti ja odotettava sinne viikolle 36....

mitä teillä muilla on siellä ultrassa kerrottu samalla kun kattoovat ja kuinka selvästi olette sen oman pienen vauvelinne nähneet?

m-m 21+2
 
c81, mulla oli rakenneultra äitiyspolilla ja lääkäri mietti, että tarviiko katsoa kohdunsuuta, koska ei ole ollut ongelmia ja vain harjoitussuppareita, mutta katsoi kuitenkin. mulla on siis enkelivauvan syntymästä nyt vain 8 kk. kannattaa varmaan pyytää, että ne katsoo tilanteen!
 
Huomenta!
Lista päivitetty,sanokaa jos jäi jotain uupumaan :wave:

mansikka-maija kyllä kaikki on vauvallasi hyvin,kyllä ne olisi siitä sanoneet =)
Ja se sydänjuttu mitä ne tutkii on joku uusi tutkimus,eli siinäkään ei ole syytä huoleen,ihan rutiini minkä ne tekee kaikille.
Mullakin kätilö sai tutkia sitä pitkän aikaa ennenkuin löysi ne vaaditut kolme pääsuonta sydämmestä,ei meinannut naapero pysyä paikoillaan tutkimuksen ajan :D

c81 mainitse niistä suppareista siellä,jos ne tutkisivat tilanteen.

Tänne ei oikein mitään,huomenna neuvola ja paino senkun nousee :snotty:


bad virgin ja naapero 22+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja Lammiska:
c81: Ostin makuupusin Tampereen Finlaysonin liikkeestä, mikä on siinä plevnan leffateatterin vieressä, mutta pari päivää sit kävin ideaparkin Finlaysonin myymälässä, jossa oli kivoja alennuksia =) . Mites muuten, kun sait myös viime helmikuussa vauvan, niin ootko tässä välissä töissä, vai kotosalla? Meen ite reiluks pariks kuukaudeks töihin maaliskuusta lähtien..

Onks muilla jo supistuksia? Täällä supistelee harjotussuppareita aikas tiuhaan.. en vaan osaa olla niistä huolissaan, kun ei ne saanu esikoista odottaessa mitään aikaseks.
Voi niin kaukana :( höh. Pitää kytätä jos joku menee sinne päin että tois. Hmm..
Juu, olen nyt kolmatta viikkoa töissä, mutta luulen ettei täällä voi kauheen kauaa olla. - selkä alkaa jo nyt sanomaan itteään irti :(
Mulla oli suppareita nyt viikonlopusta asti. Kävin saunassa lauantaina, ja sen jälkeen tuli vuorokauden tosi kipeitä harjoitussuppareita. Mietin että kun edellisestä synnytyksestä on niin vähän aikaa, eikä ehkä kroppa oo ihan palautunu, niin saako tuhoa aikaan. Näkeeköhän ne ultrassa huomenna onko kohdunsuu ok? Muistaako kukaan onko saanu mitään kommenttia?
siinä mun eilisessä linkissä oli niitä liikkeitä ympäri suomea, toimittavat myös kotiin postimaksulla tuotteita, käypä katsomassa :)
 
Terveisiä rakenneultrasta! :D 50% mahdollisuus kuulemma että on poika :D kiveksiltä kuulemma näytti mut kun ei näkyny muuta niin saattaa olla myös turvonneet häpyhuulet :whistle: painoa mulle ei edes kerrottu, mutta eipä sen väliä kaikki oli niinkun pitääkin ja se on pääasia :heart:

noppispoppis & toukkis 20+0 :eek: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Terveisiä rakenneultrasta! :D 50% mahdollisuus kuulemma että on poika :D kiveksiltä kuulemma näytti mut kun ei näkyny muuta niin saattaa olla myös turvonneet häpyhuulet :whistle: painoa mulle ei edes kerrottu, mutta eipä sen väliä kaikki oli niinkun pitääkin ja se on pääasia :heart:

noppispoppis & toukkis 20+0 :eek: :heart:
Eli laitetaanko sulle listaan poikaa vai annetaanko olla,kun ei varmuutta tullut? :heart:
Pääasia tietty että kaikki oli ok :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Terveisiä rakenneultrasta! :D 50% mahdollisuus kuulemma että on poika :D kiveksiltä kuulemma näytti mut kun ei näkyny muuta niin saattaa olla myös turvonneet häpyhuulet :whistle: painoa mulle ei edes kerrottu, mutta eipä sen väliä kaikki oli niinkun pitääkin ja se on pääasia :heart:

noppispoppis & toukkis 20+0 :eek: :heart:
Eli laitetaanko sulle listaan poikaa vai annetaanko olla,kun ei varmuutta tullut? :heart:
Pääasia tietty että kaikki oli ok :D
Anna olla kun on silti edelleen sama 50% mahdollisuus et on tyttö :D
 
Heips! Täällä ihmetellään vatsankasvua :eek: Parissa viikossa vatsan malli on muuttunut pyöreäksi palloksi, on hauskan näköinen! Viime perjantaina oli neuvolakäynti, kaikki ok. Kohtu kasvaa niinkuin pitääkin, sydänäänet oli 141. Kätilö (tällä neuvoloissa kätilöt) meinas että poikaakos sitä ollaan tekemässä - mutta kun se ultraaja meille näkymien perusteella sitä tyttöä... :whistle: Meille aivan sama, kummatkin tervetulleita!

Mulla oli pissassa just raja-arvon verran punasoluja, ja sen vuoksi kävin eilen viemässä uuden näytteen. Katottiin sekin saman tien sticksillä, ja nyt oli täysin puhdas. Kätilö pani sen kuitenkin varmuuden vuoksi viljelyyn, on parmepi tutkia ettei oo mitään piilevää pissatulehdusta, streptokokki katotaan kanssa. Oireita ei kyllä ole, ja enemmän epäili tuon punasolu"tihkumisen" olevan hormonaalista ja peräisin limakalvoilta, jotka nyt on tavanomaista verekkäämmät. Mulla on tullut nyt herkästi verta myös nenästä ja ikenistä...

Rakenneultrista onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! On se niin ihana saada nähdä oma pieni, ja kuulla kaiken olevan hyvin. Mansikkamaijan puolesta harmittaa tuo ultraajan epävarmuus, mutta kaikki on varmasti silti hyvin. Jos ne ois epäilleet jonkin olevan vialla, niin eivät taatusti oisi jättäneet loppuraskauden ultran varaan tarkistusta! Kyse on ihan varmaan vaan sellasesta asiasta jonka voi kattoa myöhemminkin kun pieni on paremmassa asennossa. Meillä muistaakseni ultraaja tutki aivopuoliskot, sydämen sykkeen, -eteiset ja -kammiot, mahalaukun+ sisällön(eli että sisälsi lapsivettä), munuaiset, virtsarakon+sisällön, tietysti raajat ja selkärangan, sormet ja varpaat sekä lapsiveden määrän, istukan ja sen paikan, ja jotain puhui myös kohdun limakalvojen paksuudesta et ois ok. Unohdinkohan jotain... Joka tapauksessa luulen et kaikki tää on myös sun pieneltä katsottu, vaikkei ultraaja sitä teille eritellyt, eli rauhallisin mielin kasvatellaan vatsojamme =) !
Supistuksista Päivittäin tulee mullakin harjoitusupistuksia, kivuttomia kiristyksiä lähinnä ja määrä ja kesto näyttäis riippuvan päivän aktiivisuudesta. Jos on liikkunu ja touhunnu enempi, niin illalla kyllä supistelee. Oon myös huomannut, että jos pieni vääntää itsensä poikittain kohdussa niin supistelee enemmän. tuon muutoksen tunnen niin kohdun muodosta kuin tietysti liikkeistä.
Erikseen vielä noista liikkeistä Joko erotatte jalkojen potkun käsien liikkeistä? Nyt reilun viikon verran olen erottanut liikkeissä sellaista voimakkuuseroa, et sen perusteella pystyy jo jollain lailla päättelemään kumpi pää on jalkopää -siis silloin kun vauveli liikkuu niin kovaa että heiluu sekä kädet että jalat. Käsien liike on usein sellaista rapistelua ja hipistelyä, kun taas jaloista lähtee napakoita yksittäisiä potkuja ja ovat tosiaan paljon voimakkaampia.

Muistinkohan kommentoida nyt kaikkia kysyttyjä asioita.. Noh, myöhemmin sit lisää. Hyviä vointeja mammat!

Kesäihme 20+4
 
Peppita eipä mitään :D tiedän tunteen ;)

mansikka-maija sydämen kohdalla käsitin että pitäis nähdä aika monta asiaa, mulle ainaki lääkäri osoitti että tossa on aortta, jossakin meni jotain valtimoita ja laskimoita, ja sitte pitäis saada molemmat eteiset ja kammiot "nelilokero"kuvaan.. tämän ottaminen oli meilläki hankalaa, sai monta kertaa 3 näkyviin ja sit muksu pyörähti taas. varmasti sieltä löytyi kaikki tarpeelliset, en usko että kukaan lääkäri ottais vastuulleen jättää tällaisten asioiden selvittelyn pitkälle tulevaisuuteen :hug: ikävää tosin, jos ei yhtään sano, mitä näkee ja parhaillaan etsii.

kohdunsuusta mulla se katsoi vaan ultralla, että oli kiinni ja kohdunkaulan pituus oli 3cm eli niinkuin pitääkin.

vauvanlakanoista me ostettiin Sokokselta niitä pinnasänkyyn sopivia lakanoita hintaan 7,90e/kpl... tosin värivalikoimaa ei tainnut olla kuin valkoinen, vaaleanpun. ja vaaleansin. me tyydyttiin valkoisiin =) kodin ykkösestä löysin myös edukkaalla hinnalla vauvanlakanoita. ei kävis mielessäkään maksaa jotai 50e niistä :eek:
 

Yhteistyössä