**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

caisachu Tsemppiä että kaikki ois hyvin! :flower:

Deanna Tervetuloa mukaan :wave:

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista! :flower: =)

Täytyy vissiin jo tähän aikaan odotuksesta rueta hiastaa kävelytahtia, kävelin aamulla reippaan lenkin ja alko kolottaa alamahaa ja nivusia niin prkleesti |O :/ Ei kiva..

Tänne ei mitn uutta, väsymystä vaan..

MiNiMaM ja masuasukki 20+5
 
Ilmis
Sukupuoli Kertoihan se täti sen tottahan toki ja oikeassa tuleva äippä oli :heart: Eipä ollut epäilystäkään... Ainakaan mun mielestä :whistle: Mut voihan se vielä yllättää! Tosin kävin heti prinsessamekon ostamassa =)

Lisäyksenä vielä eiliseen tekstiin ja "hyvään" oloon, että illalla alkoi armoton närästys ja jatkuu vaan... Ihan kauheaa. Maito ainut mikä auttaa ja käveleminen. Siinähän se yö menikin! :kieh: Mut muuten kaikki hienosti!

Taputuksia teitin massuille! :heart:

Ilmatar ja Armasmuruliinimussukka 21+0
 
Täällä oltiin tänään ultrassa.Siellä se pikkunen polskutteli.Istukka oli edessä et varmaan siksi niitä liikkeitä tunnu koko ajan.Meille taitaa tulla neljäs prinsessa :D mut ultraaja ei ollut kummiskaan sata varma kun vauvelin jalat niin tiiviisti yhdessä.Tekis niin mieli mennä siihen 4 d ultraan mut mies vähän sitä mieltä et kannattaako siihen nyt kummiskaan mennä ku aika hinnakas kummiskin on mut tekis niin mieli mennä :D
Voi että sitä ihan liikuttu taas kun näki pikkusen..aaaw :heart: Kaikki oli niinkun pitikin.

Onnellinen sankofa & bongos 19+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Täällä oltiin tänään ultrassa.Siellä se pikkunen polskutteli.Istukka oli edessä et varmaan siksi niitä liikkeitä tunnu koko ajan.Meille taitaa tulla neljäs prinsessa :D mut ultraaja ei ollut kummiskaan sata varma kun vauvelin jalat niin tiiviisti yhdessä.Tekis niin mieli mennä siihen 4 d ultraan mut mies vähän sitä mieltä et kannattaako siihen nyt kummiskaan mennä ku aika hinnakas kummiskin on mut tekis niin mieli mennä :D
Voi että sitä ihan liikuttu taas kun näki pikkusen..aaaw :heart: Kaikki oli niinkun pitikin.

Onnellinen sankofa & bongos 19+2 :heart:
Juu, sais olla niinkun kirjastossa noi ultralaitteet kotiin kannettavia, vois sitä omaansa ihailla aina kun tahtois =) tai ees luulis että neuvoloilla olis varaa ostaa sinne laite ja vois siellä katsella joka kerta, varmaan meidän lapset kun joskus saa lapsia niin sitten tilanne onkin sellainen.

Ristiäisistä, me pidetään ristiäiset ehdottomasti täällä kotona, kun on nyt iso oma talo ja piha, jos vauva syntyy toukokuun lopussa niin esim. heinä tai elokuu on aika hienoa aikaa pitää ristiäiset, vaikka pitäis pihalla. Meillä sen verran pieni suku ettei tarvi niin suureellista tehdä, ja joku auttaa kyllä aina tarvittaessa. No niitä nyt ehtii...

kekkeri 21+4/22+1
 
nonni! nyt on sitten aika lapsivesipunktioon varattuna. kerran se vaan kirpasee ja jos jotain käy niin onhan tässä 29-vuotiaana vielä reilusti aikaa yrittää uudelleen. eipähän tarvitse sitten koko loppuraskautta hermoilla, että onkohan siellä masussa nyt kaikki kromosomit kunnossa vai ei. nyt vain jännittämään ensi tiistaihin asti. :|

olen pikkuhiljaa lueskellut tätä tammikuun ketjua ja ilmottaudunpa kans mukaan kestoiluun. ajattelin ostaa osan ja tehdä itse suurimman osan. kannustusta ei ole vielä tullut miltään suunnalta (äiti, tutut...), mutta olenkin aina ollut todella omapäinen... :p

en tiedä onko teillä jo ollut enemmän puhetta kantoliinasta, mutta jos ei, niin mielelläni kuulisin kokemuksen ääniä tässä asiassa. kuulostaa kivalta, mutta mies on ainakin sitä mieltä etten minä sitä oikeasti tekisi, vaan että jo ensimmäisellä kerralla olisin valittamassa vauvan painosta ja että hänen sitä pitäisi sitten kuitenkin kantaa... noh, ihan oikein se kyllä sille olisi, kun eihän sen ole ennen vauvan syntymistä tarvinnut kärsiä yhtään fyysistä epämukavuutta! :kieh: ajatuksena on ostaa myös vaunut/rattaat, mutta niiden malli voi vaihdella paljonkin riippuen siitä miten paljon ja millaisiin juttuihin sitä kantoliinaa käyttää, eikö?

:attn: ÄITIYSPAKKAUS!!! olen päättänyt yrittää hankkia sen uutena jotain kautta ja nyt kysynkin olisiko täällä ketään vapaaehtoista ottamaan pakkauksen ja lähettämään sen joko minulle tänne Espanjaan tai äidilleni Itäsuomeen?? maksaisin sen minkä Kela antaisi rahana, taisi olla 140e + postikulut + vaivanpalkka. :attn:

on se niin outoa ajatella että te olette melkein kaikki siellä kylmässä, kun on itse jo niin tottunut itse tähän talvettomaan talveen... :xmas:

caisachu 17+ (ääntöohjeet: kaisatsu ;) )
 
Sisu tuttu juttu tuo huimaus. :/ tänään neuvolassa th hiukan väläytteli sokerirasitusta, perusteella että BMI ennen raskautta tasan 25. sanoin ettei mitään väliä oo. muutoin et tarviskaan, ku oon alle 25-v ensisynnyttäjä. mut toi BMI on vähän makukysymys. ajattelin ite seurailla paljon vielä tuota ilmenee, kun asialla ei taida olla vielä kiire?

ristiäiset pidetään miehen vanhempien kotona. meille ei mahdu. :) siellä omakotitalon pihalla plääniä riittää, ja tuleepahan tarjoilukin kätevästi hoidettua siellä :p
 
c81
Onnea ultrassa käyneille hienoista kuulumisista!

(.) Käbvin neuvolassa puolilta päivin, ja oli hb laskenut entisestään. Määräsi saikulle loppuviikoksi kotiin lepäämään ja nestemäistä rautaa tiukalla kuurilla. Sano että kroppa on myös kuiva, siksi paha olo. Outoa, kun olen kuitenkin yrittänyt juoda paljon päivän mittaan. Nyt yritän saada sen 2l menemään nestettä päivässä. JOspa olo helpottuisi. Pakko myöntää että kun tuli kotiin ja pysähtyi hetkeksi, huomasi kuinka lopussa sitä onkaan. Tuli ekat kunnon supparitkin illalla kun tytön kanssa leikin. Jospa se oli merkki maskukilta että äiti voisi hetkeksi hellittää vähän..
 
Ultrassa käyty :) Terve laps siellä liikkui terveine raajoineen jne... mun tytölle on kasvanut jalkojen väliin jokin pötkylä :eek: Miten se nyt sillee?? Eli poika olis meille tulossa :heart:
Vastas viikkoja 20+2 ja paino arvio oli 357g. (vanhoilla viikoilla kuitenkin mennään) Nyt sit vaan odotellaan milloin tuon mönkiäisen saapi syliinsä, ei malta enää millään odottaa kesää!!

L&M 21+2
 
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille :heart:
Päivittelin listankin ohimennen,mainitkaa jos jotain jäi uupumaan :attn:

sankofa laitanko mä listalle tyttölupauksen?

Nyt mä painun maate, jos jaksais innostua jotain turisemaankin yöunien jälkeen :wave:

bad virgin ja naapero 21+5
 
Voi pe**** sanon minä nyt. Aamuyö meni valvoessa ja masun kiristyksiä kuunnellessa ja miettiessä. Töihin ei tullut edes mieleen nyt aamulla lähteä, tulis nyt kello 8 sais soitettua tk:hon. Koitan varmaan saada neuvolatätin ensin kiinnin, katotaan mitä hän sanoo....plaah.
 
Talvis, mullakin ikää 26 (helmikuussa 27 !! |O :headwall: :kieh: ), ja BMI ennen raskautta 25.1, eli ihan jees. Mut terkka oli sitä mieltä, et pitää käydä sokerirasituksessa, kun se huono olo tulee (lähes ) joka aamu, ja on siis (lähes ) päivittäistä. Mut terkkari käski syödä yöllä jotain, keksin, leipäpalan, hedelmän tai muuta pientä, jos herään, ettei sokerit pääse niin alas. Mies sit eilen kävi ostaa gefilusmehua, mikä sisältää kuitua, niin join sit sitä viime yönä pariin otteeseen, niin eipä ollukaan tänä aamuna niin heikko happi, kun muullon on ollu! Mutta saa nyt sitten nähdä, et mitä se rasitustesti sanoo.
Sisu ja Minni 21+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maiskutin:
ihanaa ummetusta. :/ |O nyt alkaa kuuri..kuitupitoista ja runsaan vedenjuonti. luumuja en haluu ostaa enkä mitään tekoaineita. :x pitäis varmaan alkaa kattoa tarkemmin mitä sitä suuhun pistää. :ashamed: toi ukko kun on nyt käyny kaupassa tän viikon niin roudaa kotiin kaikennäköistä turhaa. sillä taitaa olla kaikenlaisia ruokahimoja. :LOL:
Pakko on kommentoida... Meillä kun mies pääsee kauppaan se tuo sieltä ne ihan just perus tarpeet ei mitään ylimääräistä (turhaa). Eli vaik se käy kaupassa niin silti sen jälkeen tuntuu että ei ole mitään syötävää kaapissa ja joudun itse seuraavana päivänä hakemaan lisää. Meidän on ollut tarkoitus ottaa käytäntöön kauppalappu jo kauan, mut miten se onkin niin työlästä kirjoittaa..?

Mä oon vieläkin niin yllättynyt tuosta vauvan sukupuolesta, että ihan ihmetyttää :D Olin kyllä positiivisesti yllättynyt uutisesta, mut olin niin valmistautunut tytön tuloon. Eikä se tieto sit kauaa pysynyt salassa.

Kohta pitäis hakea uroskoira kotiin.. Tyttöllä on juoksut kestänyt jo reilusti kolmatta viikkoa ja pakko ottaa poikakin kotiin välillä. Saas nähdä miten niinden kanssa tulee toimeen. Onneks mulla on vapaata nyt viikon verran niin kerkeän lenkittelemään kumpaakin erikseen.

Meillä työnimi muuttuu nyt kans. Mustikka on kuitenkin jotenkin tyttömäisempi... Saas nähdä millä sitä alkaa nyt kutsumaan.

Mä en nyt tiedä pitäiskö mun kuitenkin alkaa käyttämään tuota eilen mainittua laskettua aikaa, vaikka sitä ei neuvolakorttiin merkattukaan. Eli nyt oltais niinkun viikkoa jäljessä ajatellusta. Pitääpä sitäkin miettiä niin ilmoittelen sitten jos haluan et mut siirretään tuonne 9.6 lasketuihin.

L&M 21+3 (20+3)
 
no mitä mitä, ei ollenkaan perinteistä paria sivua tekstiä kun pääsee töiden jälkeen koneelle, vaan täällä on vaan muutama kirjoitus, no ehkäpä tässä viikonlopun aikana saadaan taas monta sivua hauskoja juttuja.
Täällä kaikki oikein, ei mitään erityistä ollenkaan, vauva potkii ja arki sujuu hyvin. Ens ma neuvolaa ja ke 4d-ultraa odottaessa...Ei tosiaan mitään kerrottavaa...plääh
kekkeri ja 21+5/22+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja caisachu:
nonni! nyt on sitten aika lapsivesipunktioon varattuna. kerran se vaan kirpasee ja jos jotain käy niin onhan tässä 29-vuotiaana vielä reilusti aikaa yrittää uudelleen. eipähän tarvitse sitten koko loppuraskautta hermoilla, että onkohan siellä masussa nyt kaikki kromosomit kunnossa vai ei. nyt vain jännittämään ensi tiistaihin asti. :|

olen pikkuhiljaa lueskellut tätä tammikuun ketjua ja ilmottaudunpa kans mukaan kestoiluun. ajattelin ostaa osan ja tehdä itse suurimman osan. kannustusta ei ole vielä tullut miltään suunnalta (äiti, tutut...), mutta olenkin aina ollut todella omapäinen... :p

en tiedä onko teillä jo ollut enemmän puhetta kantoliinasta, mutta jos ei, niin mielelläni kuulisin kokemuksen ääniä tässä asiassa. kuulostaa kivalta, mutta mies on ainakin sitä mieltä etten minä sitä oikeasti tekisi, vaan että jo ensimmäisellä kerralla olisin valittamassa vauvan painosta ja että hänen sitä pitäisi sitten kuitenkin kantaa... noh, ihan oikein se kyllä sille olisi, kun eihän sen ole ennen vauvan syntymistä tarvinnut kärsiä yhtään fyysistä epämukavuutta! :kieh: ajatuksena on ostaa myös vaunut/rattaat, mutta niiden malli voi vaihdella paljonkin riippuen siitä miten paljon ja millaisiin juttuihin sitä kantoliinaa käyttää, eikö?

:attn: ÄITIYSPAKKAUS!!! olen päättänyt yrittää hankkia sen uutena jotain kautta ja nyt kysynkin olisiko täällä ketään vapaaehtoista ottamaan pakkauksen ja lähettämään sen joko minulle tänne Espanjaan tai äidilleni Itäsuomeen?? maksaisin sen minkä Kela antaisi rahana, taisi olla 140e + postikulut + vaivanpalkka. :attn:

on se niin outoa ajatella että te olette melkein kaikki siellä kylmässä, kun on itse jo niin tottunut itse tähän talvettomaan talveen... :xmas:

caisachu 17+ (ääntöohjeet: kaisatsu ;) )
Juu, tohon voin kommentoida että periaatteessa tuo kyllä kävisi mulle. Täytyy vaan sitten sopia käytönnöstä vaikka sähköpostitse ettei käy niin että mulle jääkin pakkaus eikä ottajaa tai sulta menee rahat muttei tule pakkausta =) siis olla yhteyksiä silleen että "tunnetaan" sen verran että voidaan vaihtarit tehdä.
Lähetettänköhän sellainen millä vempeleelle? siis laiva vai rekka vai lentokone? Mitäköhän postimaksut on? Kun parasta olis lähettää varmaan ihan koko setti, vaikka teitty tilaa vie enemmän kun siinä on laatikko ja kaikki mutta pysyis parhaiten koossa ja olis ihanin avata (ja se laatikko on muutenkin ihan ok boxi) tuskin siellä sisällä on mitään mikä piippais missään tarkastuksissa, eihän niissä mitää nestemäistä ole tai terävää tms. en ainakaan muista.

 
Muutama sivu taas tullut teksitiä edellisestä kerrasta ;) . Onko kellään muulla sama tunne että ympärillä syntyy vauvoja koko ajan ja ihmiset ei muusta juuri puhukkaan? Johtuukohan siitä että just ne asiat bongaa vaan nyt herkemmin. Tosiaan kun meillä töissä siis kolme muuta minun lisäksi raskaana.

Neuvolassa kävin viime viikolla kaikki hyvin RR laskenut aika lailla mikä on kuulemma hyvä juttu, ei tule sitten nousemaan kauheasti koko raskausaikana.

Vaunut tuli eilen jipii, mutta yhä ovat laatikossa aion nyt viikonloppuna ne ympätä kasaan.

Nyt leipomaan suklaaneliöitä kauhee himo :whistle:

maare 21+2 viikot ne senkun poksuu ja paukkuu =) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille :heart:
Päivittelin listankin ohimennen,mainitkaa jos jotain jäi uupumaan :attn:

sankofa laitanko mä listalle tyttölupauksen?

Nyt mä painun maate, jos jaksais innostua jotain turisemaankin yöunien jälkeen :wave:

bad virgin ja naapero 21+5


Pistä vain :)

Siis mikäköhän mulle nyt taas tuli.Rupes yht äkkii oksettaa ja heikottaa.Tuli ihme kipuja tohon kylkiluiden kohdalle ja pahenee jos hengittää.Sydänkin lyö ihan ihmeellisesti.Niinkun muljahtelis välillä :eek:
Vetelee sellasii ylilyöntei vai miks niitä nyt sanotaan.Inhottavaa.Pitäisköhän mun soittaa johonkin?Mieskin lähti töihin et oon ihan yksin lapsen kaa :(
Pelottaa.En ole kyllä nukkunut tällä viikolla kunnolla.Ehkä 4-5h yöunet.Kauhee kiire töissä ja ollu vähän näit huolia ja stressiä.Voisko se ihan noista johtua??on muutenkin väsy olo.Ihme heikotus :'(

Liikkeitä tuntuu tosi kivasti nyt.Eilen illalla vauva potkas niin lujaa et näky ulospäin :heart: Ihana mussukka :D

Mut eipä muuta.Toivon vaan et tää olo kohenis ja toi sydän pamppailis normaalisti :(

sankofa & bongos 19+3 :heart:
 
Kaikki kasailee jo vaunuja ku mä taas irrotin pehmusteet ja pesin ja aion viedä kellariin kuhan vaan saan jonkun kantaa ne portaita alas. :) Ei tänne yksiöön kyl mahu, eteises ne on koko ajan tiellä vaan!

Paljon te ootte ostellu ihan pienii vaatteita? Ku mä oon ostanu kirppikseltä muutamia bodyja ja potkareita ja mutsi sit alotti melkee riidan et nyt ei saa enää ostaa mitään ennen ku ä-pakkaus tulee ku ei tiiä et mitä siel on ja sit ei ehi käyttää..ärsyttää tällainen ku vanhemmat ei osaa päästää irti! Mutsi myös ilmoitti et jos en muuta lähelle sitä niin lasta se ei hoida.. :( Oon kyl päättäny et sit ei hoida, mä muutan ihan sinne mis uskon olevani onnellisin.

Raffel, vuodata vaan kissoista, mä itken jo sun kanssa! Mul on hormonit kai heittäny vähä häränpyllyä ku yks päivä kaveri ei muka puhunu mulle tarpeeks iloisesti ni aloin itkee..sit telkkarist tuli juttuu norsujen salametsästyksestä niiin aloin taas itkee..ja sit viel csi:s oli koirataisteluista ja kaikki alko alusta..ärstyttää kyl tää tällainen!

Muuten kaikki täällä ok, eilen Tuutikki potki paljon, tänään ei viel yhtää..mut en jaksa edes huolestua. :)


muoks.
Cranyo ja Tuutikki 21+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:
Paljon te ootte ostellu ihan pienii vaatteita? Ku mä oon ostanu kirppikseltä muutamia bodyja ja potkareita ja mutsi sit alotti melkee riidan et nyt ei saa enää ostaa mitään ennen ku ä-pakkaus tulee ku ei tiiä et mitä siel on ja sit ei ehi käyttää..ärsyttää tällainen ku vanhemmat ei osaa päästää irti! Mutsi myös ilmoitti et jos en muuta lähelle sitä niin lasta se ei hoida.. :( Oon kyl päättäny et sit ei hoida, mä muutan ihan sinne mis uskon olevani onnellisin.
Cranyo ja Tuutikki 21+1
vOIT SANOA ÄIDILLESI, ET JOS SULLA EI OLE MUITA VAATTEITA ALUKSI VAUVALLE, KUN ÄP:N VAATTEET, NIIN NE ON TUOMMOSELLE N. 3.5KILOISELLE JA 50CM (kapslokki päällä tytön jäljiltä, sori!! :headwall: ) pitkälle ihmisenalulle auttamattomasti liian isoja lähes kaikki järkilaidastaan. Mulla on niin paljon perintövaatteita mitä on saatu tytölle siis vauvana, niin en aio ostaa montakaan uutaa vaatetta, ja pienimmät meillä on 56cm. Mut äp:n vaatteet on muistaakseni (tai oli ainakin v. 2003 ) isokokoisia esim. 68cm oli hurjan iso vastasyntyneelle.

*MUOKS* Tarkistin kelan sivuilta, niin pakkauksessa on VAIN yksi 56cm body, ja sekin se kietasumallinen, mikä jäi meillä edellisen aikaan käyttämättä kokonaan. Ja siis seuraavat kaikki on 60cm, ja jos samanlaista mallia kun v 2003, niin isoja ovat.
 
:wave: Niiin hei, varmaan saa mainita, et kaikki ok, maanantaina yritän jatkaa töitä. Minni pitäny hurjan jumppapäivän tänään, joka välissä kun oon pysähtyny / istahtanu, niin hirveet volttien heittämiset mahassa... Nauroinkin miehelle ruokapöydässä, et kiva syödä, kun mahassa möyrysi niin mahdottomasti samaan aikaan... :heart: Miten sitä voikin olla jo niin kiintyny tähän asukkiin, vaikkei sitä ole edes päässy koskettamaan, eikä näkemään kunnolla, ultrassa vaan... on tämä äitiys maailman ihanin ja ihmeellisin asia... :heart:
Sisu ja Minni 21+1
 

Yhteistyössä