**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

c81
Alkuperäinen kirjoittaja johanna83:
Huomenna kauan odotettu rakenneultra :heart:
hienot ultrauutiset oli c81 ja ihan innostuin tuosta sun 4-d kasvokuva paljastuksesta!
Onnea ultraan! Se 4d on yhdessä huoneessa, ja ne näyttää sen ihan 'yhtäkkiä' enempiä mainostamatta :) Mutta otti monta kuvaa sitten :). Toivottvasti teidänkin pieni pitää kätöset pois nassun edestä niin saatte kuvia!
 
huomenta!

vielä kiittelen kaikkia onnittelijoita :)

ja rakenneultraanmenijöille tsempitykset, tulkaahan kertoon kuulumiset :)

sisu hyvä että ei ollut allergioita, nyt vaan toivottavasti selviää ihottuman syy ja saatte oikeat hoidot siihen.

meillä alkoi sitten mies tänään oksentaa kuudelta, mä kävin äsken laatottamassa, en viel tiedä onko mahatautia vai vaan pahoinvointia.. meillä kuopus siis alkoi ti-ke välisenä yönä oksentamisen, vielkin on ripulilla pikkasen, esikoinen on viel selvinnyt.. tää on ihan p:stä tää tauti :kieh:
 
Omaa napaa:
Tänään käyty neuvolassa, kaikki oli hyvin :)
Paino on noussut nyt koko raskauden aikana tasan 3kg, ei onneksi vielä tuon enempää, vaikka tuntuu että masu on jo aikamoinen. Verenpaineet oli 129/70, hempparia ei otettu kun oli viimeksi niin hyvä. Sydämen sykkeet kuunneltiin, syke oli 145.
Huomenna sitten rakenneultraan, iiiks!

Halinalle ja pikkukakkonen rv 20+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja johanna83:
Huomenna kauan odotettu rakenneultra :heart:
hienot ultrauutiset oli c81 ja ihan innostuin tuosta sun 4-d kasvokuva paljastuksesta!
Onnea ultraan! Se 4d on yhdessä huoneessa, ja ne näyttää sen ihan 'yhtäkkiä' enempiä mainostamatta :) Mutta otti monta kuvaa sitten :). Toivottvasti teidänkin pieni pitää kätöset pois nassun edestä niin saatte kuvia!
Missä se yksi huone siellä on,kiinnostaa tietää :whistle: B)

 
Ultrassa siis käyty ja kaikki on hyvin :heart:
istukan paikkakin löytyi takaseinämästä ja kaukana kohdunsuusta. terkka hehkutti viimeksi niin tota ultraa, et kuin siitä pystyy kasvonpiirteitä näkemään..
no, mulle se oli kyl siinä mielessä pettymys kun ei oikein selvää meinannu saada kun tietenkään vauva ei enää kokonaan ruutuun mahdu. kuvatkin mitä saatiin niin on vähän niin ja näin, mutta pääasia että kaikki on hienosti ja vauvan rakenteitahan siinä tarkasteltiin eikä mitään potrettia haettu äitiä varten ;)
Kysyttiin ilman muuta sitä 4d-mahdollisuutta, mutta meille sanottiin, että sitä ei saa ilman lääketieteellistä perustetta. Höh.
Ja pienokainen olisi mahdollisesti :heart: prinssi :heart: ( tai sitten äärettömän ovela tyttö )

Miehen kans käytiin sit jo niitä vaatteita ostelemassa...

Jossu & Prinssi 20+6
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja johanna83:
Huomenna kauan odotettu rakenneultra :heart:
hienot ultrauutiset oli c81 ja ihan innostuin tuosta sun 4-d kasvokuva paljastuksesta!
Onnea ultraan! Se 4d on yhdessä huoneessa, ja ne näyttää sen ihan 'yhtäkkiä' enempiä mainostamatta :) Mutta otti monta kuvaa sitten :). Toivottvasti teidänkin pieni pitää kätöset pois nassun edestä niin saatte kuvia!
Missä se yksi huone siellä on,kiinnostaa tietää :whistle: B)
Jos istut odotushuoneessa nassu telkkaria kohti, niin oikealla puolella:)

 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja johanna83:
Huomenna kauan odotettu rakenneultra :heart:
hienot ultrauutiset oli c81 ja ihan innostuin tuosta sun 4-d kasvokuva paljastuksesta!
Onnea ultraan! Se 4d on yhdessä huoneessa, ja ne näyttää sen ihan 'yhtäkkiä' enempiä mainostamatta :) Mutta otti monta kuvaa sitten :). Toivottvasti teidänkin pieni pitää kätöset pois nassun edestä niin saatte kuvia!
Missä se yksi huone siellä on,kiinnostaa tietää :whistle: B)
Jos istut odotushuoneessa nassu telkkaria kohti, niin oikealla puolella:)
Mä olin siinä huoneessa :eek: :(
 
tämä nolompaakin nolompi vaiva... eli alapään turvotus :ashamed:
Turvottaa niin että kipeää tekee eikä todella tee mieli mitään hempeilyjä harrastaakaan :ashamed: istuminenkin alkaa iltapäivästä sattumaan mikäli on koko päivän ollut pystyssä tai menossa :/
en usko, että kellään teistä on moista vaivaa omalla kohdallaan mutta pitipä sitä tänne nyt itkeä kun ei ääneen kehtaa kelleen valittaa :ashamed: oma mies tietää että mulla tekee kipeetä sinne, mut kohta oikeesti itkua väännän jos tää tästä vielä pahenee....

Ls ja poikanen 21+4 :heart: vielä on matkaakin niin pirusti jäljellä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja johanna83:
Huomenna kauan odotettu rakenneultra :heart:
hienot ultrauutiset oli c81 ja ihan innostuin tuosta sun 4-d kasvokuva paljastuksesta!
Onnea ultraan! Se 4d on yhdessä huoneessa, ja ne näyttää sen ihan 'yhtäkkiä' enempiä mainostamatta :) Mutta otti monta kuvaa sitten :). Toivottvasti teidänkin pieni pitää kätöset pois nassun edestä niin saatte kuvia!
Missä se yksi huone siellä on,kiinnostaa tietää :whistle: B)
Jos istut odotushuoneessa nassu telkkaria kohti, niin oikealla puolella:)
Mä olin siinä huoneessa :eek: :(
No niin mäkin ja erikseen asiasta kysyin :eek:
 
Nyt sitten lääkäri päätti ikäänkuin puolestani jatkanko ensi viikolla töitä vai en.. Sairaslomaa kirjoitti näin aluksi kolme viikkoa, eli töihin on nyt helpompi soitella ja kehoittaa etsimään sijaista. Helposti kyllä supistelee, eilen kävin kaupassa ja tunnin jälkeen tuntui jo ihan kipeitä supistuksia :/ Kotona on onneksi helppo ottaa iisimmin kuin töissä ja supistukset ovat toistaiseksi levolla menneet ohi.

-m & 19+jotain-
 
Jahas, ja näin se on taas uusi viikko alkuillaan *POKS*
Kaikki ok. Minni on villinny KOKO PÄIVÄN, ihan mieletön meno mahassa. Eli huomiselle voi sit varautua, et liikkuu vähemmän... Ihana, huominen töitä, ja viikonloppu edessä :saint: Sitä odotellessa.
Eipä mulla muuta, kunhan kävin lukemassa kuulumisia, kun ei jaksa mitään järkevää nyt tehdä, vapaa päivänä saa joskus ottaa rennosti :saint:
Sisu ja Minni :heart: 22+0
 
Lähin sitte viemään tänään niitä Kelan lappuja.. Ystävällinen täti jeesas ja autto. Kerto, et mähän oisin näillä tuloilla oikeutettu myös asumislisään, eli lappuja sain sitte lisää! :snotty: :D

Jospa sieltä joskus jotain sitte saaki.. Noh, pääsin ulos talosta, puhelin soi ja tää täti soittamaan, et tilinumero puuttuu! :eek: Et onkohan mahdolisesti sama, mihin lapsilisät maksetaan.. :whistle:
Tää on NIIN meikäläistä! Joku mainitsi, et mitä järkeä sitä numeroa antaa, ku ei ne osaa puhelinta käyttää.. Noh, mun tapauksessa ei sit tarvinnu enää mennä sinne lyllertäin takasi. Et sellanen reissu.. Onneks menin sinne, enkä pistäny postiin.

Sai työnantajaki täytettäväksi jokusen lapun, täällä kun kaupunki kuulemma maksaa sen ensimmäiset 3 kuukautta ja Kelan tuki menee siis kaupungille. Tjsp..

Nyt sitte illan ja huomisen kerään niitä lippulappuja siihen a-tukeen, josko tää tästä.. :D

Tsempit ultriin ja oli taas kiva lukea kuulumisia, lisää vaan!
Itsellä huomenna taas sinne lääkäriin meno..

Lisbet ja Turo 22+2
 
Moi!
Juu, paljon samantapaisia 4d kokemuksia muillakin ollut =) eli vauva peittää kasvojaan (täytyy tietysti jättää salaisuuksia) ja kasvokuvat ei meilläkään kovin selkeitä ollut. No reilusti enemmän näki kun tavis ultrassa muttei mikään ihan mieletön kokemus noin muuten, PAITSI TÄRKEIMMÄT, eli vauva tämänkin mukaan kaikinpuolin priimaa (oli tosi kokenut lääkäri joka ei juuri kai muuta tee kun näitä) mitään vähänkään poikkeavaa ei löytynyt, ja mikä MIELETTÖMINTÄ JA IHANINTA, me saamme ihanan ihanan pienen :heart: :heart: TYTÖN :heart: :heart: voi vitsit, meinas tippa tulla linssiin, olin niin onnellinen. Siis meillä ennestään: poika 97, tyttö 99, poika 06 ja nyt tämä tyttö 09. Eli tietysti olisin todella onnellinen pienestä pojastakin, mutta kovasti silti salaa haaveilin tytöstä. Meidän 99tyttö oli tietysty haljeta myös ylpeydestä, hän saa "oman" siskon kun veljellkäin on pikkuveli.
Hih, anteeksi vuodatus ja hehkutus, mutta olen vaan niin tosi onnellinen. Nyt ei tarvi sitten pähkäillä nimeäkään kun muutama todella hyvä tytön nimi on valittuna.

Jotenkin muutenkin heti vauvasta tuli enemmän tuttu, tiedän hänestä paljon enemmän kun ennen, vois jo ajatella aikaa kesällä kun olen tytön kanssa, enää ei ole vain vauva, vaan on oma persoona, sukupuoli jne, ja sai niistä kasvoistakin nyt vähän selvää, ihan näyttää meidän vauvalta =)

Juu, en pysty nyt muuta ajattelemaan...no täytyy sentäs siivoilla ja tämän nykyisen kuopuksen kanssa mennä leikkimään autoilla =)

mukavaa loppuviikkoa kaikille ja onnea ultriin ja neuvoloihin ja kaikkiin (juu, huomaa että aika lailla sekaisin on tämä kekkeri...)

kekkeri ja 23+4 (en jaksa tuota ulta-aikaa enää päivittää, muutama päivä enemmän sen mukaan, mutta eihän muutamilla päivillä muutenkaan ole väliä)
 
BV meidän lasketun ajan voisi siirtää sinne 9.6.

Tänne ei ihmeitä. Lihon ja mahakin jo vähän pömpöttää. Suklaan himo on ihan valtava!! Närästääkin nyt varsinkin aika paljon... Seuraava neuvola 11.2 missä ne sit antaa mulle sen jonkun lapun että voin hakea niitä kelan juttuja.

Onnea kaikille kivoista ultrakuulumisista, kyllä se on ihanaa nähdä mitä siellä masussa on :) En malta yhtään enää odottaa kesää. Joskus on niin söpöä kun toinen potkii ihan kunnolla ja välillä tuntuu sen kantapää tossa masun reunalla niin tekis vaan mieli tarttua siitä kiinni ja kutitella, voi tätä tunnetta :heart:

L&jätkä 21+2
 
kiva lukea teidän hyvistä ultra kuulumisista!! :)
mulla tänään taas kerran käynti sairaalassa...ensin aamulla töissä alkoi tulla vähän sellasta "vanhaa verta" ja ajattelin että se johtuu siitä hyytymästä mikä siellä kohdussa on ja en sen kummemmin reagoinut ja se loppuikin sitten.. illalal joskus 5 maissa alkoi sitten kamala "nipistys" alavatsassa ja muutaman kerran vihlaskin aika kovaa, ja kun sitten pienien unien jälkeen 8 maissa nousin sängystä ja menin vessaan niin ihan tiputtamalla tuli ihan kirkasta verta.. sitten eikun soittamaan päivystykseen että mitä teen, ottivat sitten samantien äippäpolille ja sielä pääsin lääkärille tosi nopeesti... ultrattiin sekä vatsan päältä että alakautta ja vauvalla kaikki hyvin, hyytymästä ei näkynyt jälkeäkään eli varmaankin nyt sitten vuotanut pois (toivottavasti) kokonaan. vuoto olikin sitten jo sairaalaan päästyä loppunut ja enää oli jäljellä ruskeaa tuhrua, eli sen kummempaa selitystä en vatsakivulle saanut mutta muuten kaikki oli mainiosti ja paikat kiinni ja kiinteät tai jotain sellasta... sain sitten ajan kontrolliin ja viikon verran saikkua.. (johan tässä kerkesin yhden päivän töissä taas ollakkii) lääkäri myös ehdotti että jos yöllä kotona yksin (mies yövuorossa) on turvatonta niin voisin jäädä osastole, mutta sanoin että meen kotiin ja käskivät tulla heti takas jos vielä vuotaa mutta ei nyt ole sitten vuotanu, eikä kyllä mahaankaan koskenu.. eli turvallisin mielein nukkumaan...
millonkohan tästä raskaudesta pääsis ihan kunnolla nauttimaan ilman ainaista pientä pelkoa... :attn:

m-m 21+4
 
KYSYMYS SUPISTELUISTA Heips. Kyselisin niistä harjoitussuppareista.. eilen illalla maha muuttui kovaksi ja tunsin epämiellyttävää painetta noin kymmenen minuutin välein!!! :eek: Koko illan siis ja nukkumisestakaan ei tahtonut mitään tulla.. :| Kuuluuko niiden olla tuollaisia ja noin usein?!?!? Hätäilen jo et soitanko neuvolaan tai jonnekkin!!

kleo ja töppönen 20+1
 
Juu, kiitti =) Mä varmaan soitan sinne neuvolaan puhelintunnilla ja kysyn.. Kun kyllä nuo ainakin epämiellyttävän tuntuisia ovat ja outoa kun säännöllisesti tulivat että jos sais lääkärille ajan että katsois tuon kohdunsuun tilanteen :|
 
:attn: Joko joku on saanu sen todistuksen neuvolasta äitiysavustusta varten?? :attn: Paljonko viikkoja, kun sai?

Mulla ma neuvola, viikkoja sillon 22+ 4, mitä luulette, saanko jo sen, vai meneekö helmikuun lopulle avustuksen hakeminen?
 
Sisu Mä sain laput viimeks ja viikkoja oli 22+1, nyt ne on jo viety Kelalleki.. :D Saanu jotain aikaseks...

Saikku täällä jatkuu 2 viikkoa, olis jatkanu äippälomaan asti, mut tuntu itestä ajatus kauheelta! Et ei enää töihin.. sovittiin, sit tää 2 viikkoa.

Eipä muuta, lueskelen taas ajan kans! :hug:

Lisbet ja Turo 22+3
 
moiks!
pahin terä vatsataudista nujerrettu, olihan tauti |O :x en suosittele kellekään.. supistelikin ihan kivasti kun kramppas mahaa ja oksensin taas niin ettei tosikaan.. jokohan nyt olis taudit tässä perheessä sairastettu, ollaan oltu kipeinä ihan jatkuvasti..

BV saanko jo illalla väsätä uuden pinon kun huomenna en kerkiä kun olen töissä..

mut nyt vähän siivoomaan ja sit hakeen pojat hoidosta..
 
Rakenneultra onnellisesti takana ja kaikki oli hyvin, saamme toisen pikku prinssin :heart:
Olipa taas mukava kokemus tuo ultra, saimme 8 kuvaa pikkuisesta ja ultraaja selitti koko ajan tosi tarkkaan mitä missäkin oli jne. Pikkuinen vastasi täysin laskettua aikaa. Painoa oli tasan 400g, päänympärys oli 47mm, vartalon ympärys 164mm ja reisiluun pituus oli 34 mm.

Sisu taisi kysellä kelan papereista, mulla oli eilen neuvola (rv 20+6) ja sain mukaan ne kelan paprut, tosin saan lähettää ne vasta muistaakseni 6.2. eteenpäin.

Halinalle ja pikkukakkonen tasan 21+0
 
maranooka nyt vain lepoa :hug:

Lisbet78 joskus se Kelakin osaa yllättää :D

LS varmasti ikävä vaiva sulla,jos se helpottaisi jossain vaiheessa :hug:

kekkeri onnittelut tyttölupauksesta :heart:

mansikka-maija hyvä että kaikki oli hyvin :hug: Päivä päivältä mennään jokainen kohti päämäärää :heart:

Sisu mullahan olis ollut nyt keskivikkona neuvola 22+3 ja olisin saanut ne paprut silloin,jouduin sen peruuttamaan,joten saan nyt ne paperit ens viikon torstaina,jee :D

umayya senkun teet,eihän sillä niin väliä ole vaikka helmikuu alkaa vasta sunnuntaina =)


On toi doppleri aika kiva vekotin,eilen illalla ja tänään naapero on ollut hiljaisempi, mutta kun tossa äsken levitin kylmää rasvaa masulle ja aloin kuunnella sydänääniä,nii naapero aloitti sellaisen rummutuksen,ei tainnut oikein tykätä kun herättelin hänet :D :heart:

bad virgin ja naapero 22+5
 

Yhteistyössä