**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

Mukavaa synttäripäivää Umayyajjalle!!

Multa kyseltiin pienen sukupuolta, ja kuten jo varhaisemmilla viikoilla 4d.ssä 70% varmuudella lupailitiin tyttöä, niin tyttöähän se rakenneultraajakin epäili (hyvin vahvasti). Mun alun poikaolo ei siis pätenyt, mutta samapa tuo kunhan pienellä on ja pysyy kaikki hyvin.

Nyt ahkeroimaan opiskelujen pariin, aargh. Kivaa keskiviikkoa kaikille!

Peppi + pkm (21+0)
 
Onnittelut umayya

Kiva kuulla hyviä uutisia rakenneultrista :heart:

maaliskuu voi :'( :'( Iso hali ja jaksamista. Mietin tässä sellaista että sun kannattaisi tankata vitamiineja monipuolisesti nyt kun tarviit voimia... ja seuraavaa raskautta ajatellen. Suosittelen tota mivitotal flexiä (luontaistuotekaupoista). Olen tosi pahoillani, toivois niin että kaikki jotka muksua haluaa sen saisi ilman vaikeuksia.

Liikunnasta mulla kans on jäänyt liikunta olemattomiin kun kiellettiin tekemästä sellaista joka näitä supistuksia pahentaa ja kaikki liikunta aiheuttaa suppareita. Eilen yritin käydä kaupassa niin oli jo vaikea päästä pois. Tosi kipeitä suppareita jo :|

Kalasta ei puhettakaan että söisin :x Porkkanat on top 1 ja jugurttirusinat! Voisin syödä niitä vaikka kuinka paljon! :p

Mantelinkukka + vekara
 
Enpä oo ehtiny vielä kaikkea lukea mut pakkko alkaa tekee töitä..on muuten tää kevät mun alalla kaikista kiireisimpää aikaa jayrittäjänä ei keuheesti jäädä kotio vaan lepäilee, ainakaan ennen huhtikuun loppua. Ja nyt otin äiteen kanssa viel yhteistyönä pariks viikok yhden kahvion siivoamisen iltaisin niin oli kyllä eilen joka paikka illalla ihan kamalan kipee ja väsyny! Mut taida olla mikään ihmekään ku olin liikentees 9-21 eikä missään päässy hetkeks pitkälleen vaik oisin halunnu.. :(

Neuvola-kuulumisia sen verran että Hb oli vaan 99 ja sain sitte rautaa alkaa popsii. Muuten kaikki oli hyvin. Kerran vauva potkas suoraan doppleriin ja siit tuli inhottava ääni! Muutenkin vauva liikku kuulemma siel koko ajan mut en mä mitää tuntenu.
Mut sit toissailtana sängyssä kun paita oli noussu vähä ja peitto ei ollu kovin korkeella niin satuin huomaamaan et kyl siel joku kovasti heiluu! Ja jopa tunsinkin liikettä ku vaan kunnolla keskityin..mut kokeilemalla ei tuntunu mitään.

Noh, nyt tuli täysin omanapa-viesti mut paremmalla ajalla sit enemmän. :)
 
c81 onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Ei mulla vaan ollut havaintoa 4D:stä :whistle:
Tosin ei sillä oo väliä,voihan se olla et se jotain kattokin 4D.llä ihan sama :D

umayya Hyvää syntymäpäivää :flower:

Peppi80 onnittelut tyttölupauksesta :heart:

Tänne ei oikein muuta kuin et toi likka on kipeenä.
Lämpöä on ollut parina päivänä ja iltaa kohden noussut,muuta oireita ei ole.
Mutta kaikenlaista on liikenteessä :|
Pitää katsella nyt vielä ja jos pitkittyy niin soitella et kannattaako lääkäriin mennä kattoo crp ettei ole mitään sen ihmeempää likkaan tarttunut. =)

Neuvolankin jouduin perumaan,kun mies on töissä ja mun olis pitänyt viedä toi mummolaan hoitoon,en viitsinyt.
Sain ens viikolle itselleni uuden ajan=)

bad virgin ja naapero 22+3
 
Täällä ollaan koko viikko sitten saikulla. Alavatsa on välillä todella kipeä ja selkään sattuu samaan aikaan.. Kun nämä kivut ovat poissa huomaan, että pienikin liikkuminen (muutaman metrin reippaampi kävelyaskel postilaatikolle tms.) saa aikaan supistuksen. Tämän viikon lopussa loppuu työsopparini ja saisin halutessani kyllä jatkaa töitä, mutta voi olla etten uskalla. Tänään lupasin ilmoitella päiväkotiin (eli työpaikkaani) mitä mieltä olen loppukevään töistä/työkyvystäni. Aika kinkkinen päätös siis edessä. :headwall:

Ihana kuulla, että monella on ollut ultrassa paljon näkemistä. Me mennään äitipolille ultraan ensi viikolla. Olen muuten tullut siihen tulokseen, että taitaa olla rauhallinen vauveli kuitenkin tästä tulossa, sillä liikkeitä ei tunnu vieläkään kovin paljon. Pieniä pulputuksia silloin tällöin vaan ;) esikoista odottaessa tässä vaiheessa liikkeet tuntuivat hyvin (jo ulospäin) ja myös tuota kuopusta odottaessa oli tässä vaiheessa liikkeet jo tuntuneet viisi viikkoa... Kaipa siellä masussa kaikki kuitenkin on hyvin. Kävin tosiaan sydänäänet tarkistuttamassa viime torstaina ja kuuluivat ihan hyvin.

Tänään vielä muutaman tunnin ajan vatvon tuota työasiaani ja soittelen sitten pomolle... En kyllä vieläkään ole ihan varma mitä tekisin :|

maranooka + 19rv masu =)
 
Onnea synttäreiden ja ultrien johdosta! :flower:

Täällä kans neuvolassa aamulla käyty. Kaikki ok, jopa painoa tullu 100g! Ei koko ajan miinusmerkkistä.. :D

Oli taas Turo-tunti menossa, ei meinannu saada ääniä kuuluviin ku toinen monotti koko ajan. Sanoin, et tällästä se on sit ku on sillä päällä. Ooteltiin vähä aikaa ni rauhoittui ja äänet kuulu..

Nippu Kelan lappuja ois täyteltävä, mut oon niin hoopo noiden kans! Taidan mennä suoraan toimistolle ja täytellä siellä. Ku samalla lapulla pystyy hakeen kaikki, ni mun tuurilla aina jotain puuttuu tms. Ehkä itsensä tuntien näin on parempi.. Tuntuu vaan aika jännältä, et on jo NIIN pitkällä et voi äitiyspakkausta hakea! :D

Oli kiva ilta eilen, käytiin isompien kans kattoon lätkää. Toinen on niin kiinnostunu kaikesta, kyselee sääntöjä ja miks nuilla on 4 pelaajaa vaan jäällä, ja miks tolla kultanen kypärä. Toinen pyöri ku pössihaukka ja katteli vaan yleisöä. Rumpu oli jännä ja kaikki liput.. Makkara tais olla illan kohokohta..Kovasti ne kannusti mukana! Siitä se kolmannen polven fanitus alkaa.. :D

Perjantaina taas lääkäriin ja sit tod.näk ainaki jolleki polille.. :/
Pystyyköhän sitä vielä hoitajan hommiin, tai ees koskaan käveleen normaalisti!?
:snotty:

Lisbet ja Turo 22+1
 
Lisbet78 etköhän sä vielä hoitsun hommia pääse tekemään ;)
Nyt vain pitää ottaa iisimmin,kun vauvakin tulee,voimia sinne,inhottavaa nuo kivut sun muut :hug:
Mä oikein "odotan" että pääsen täyttelee taas kelan lappuja,mä niin rakastan niitä täytellä :kieh: :headwall:

bad virgin ja naapero 22+3
 
Maaliskuulle iso voima:hug: Elämä on välillä tosi epäreilua... Olen sen todennu itsekin monesti... Voimia jaksaa eteenpäin!

Umayya Mukavaa vanhenemisjuhlaa!! :flower: =)

Ja onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulimisista!! :flower:

Joo-o. Elämä ei ole helppoa. 3. päivä töitä saikun jäljiltä, ja supistelee aikalailla :( Selkä on ihan helvetin kipee |O Ja aamusin heikottaa tosi paljon :headwall: Huomenna on vapaapäivä, ja perjantai töitä. Sit maanantaina on se sokserirasitus, ja neuvola. Saa nähdä, et miten mä pärjään maaliskuun loppuun asti kaikkien vaivijeni kans töissä. Ja sit niin kun ei nää riittäis, niin eilen kesken lakanoiden pöllyttelyn alko aivan raivona vihloo häpyliitökseen... |O Jäi hommat sit siihen :headwall: :ashamed: Vitsi, jos sekin alkaa jo nyt kummittelee, esikoisen aikaan oli tosi kipee kyllä ,mut vasta reilusti tuonnempana, kun oli siis enemmän viikkoja...

Ja nyt kaikki laittaa sit peukut ja varpaat pystyyn, et esikolle selviää tänään, mikä sille aiheuttaa kaikki kamalat ihottumat, ja samalla toivotaan myös, ettei hän olis allerginen koirille (ei muita oireita ) d=)b Ovat isänsä kans prick-testeissa OYS:ssa.
Sisu ja Minni 21+5
 
Sisu muista se että jäät sairaslomalle,kun síltä tuntuu tai noi sun oireet olis jo sitä luokkaa et SAITSUA :attn:
Ja toivotaan ettei esikko ole allerginen koirille :hug:

Maiskutin mäkun täytin noita liiton ansiopäivärahoja liitolle,niin kun lähetin kaikki paperit sinne,niin niitä oli ainakin kilon verran |O :headwall:
Toivotaan,etten ihan minimiäitiysrahaa saa,viime vuonna kuitenkin tein aika paljon töitä.
No saa nähdä,minkä mukaan ne laskee mulle äitiysrahan.
 
Niin ja toiseksi,miksi kela haluaa puhelinnumeron tietää? :whistle:
Aikoinaan kun laitoin sinne työttömyyspäivärahahakemuksen ja ootin 3 viikkoa ennenkuin soitin,miksei rahoja kuulu,niin ne vastasi että sun nimmari puuttuu papereista!!
Voi helvata,miks ne ei soittanut :headwall: :LOL:
 
kiitos kaikille onnittelijoille! ihanasti lämmittää mieltä :)

sisu täällä ainaskin peukut pystyssä ettei allergioita olis!

ja hyvät ihmiset hakekaa saikkua jos tuntuu ettei pysty tai jaksa, älkää rääkätkö itseänne :hug:
 
Tulin pikaseen piipahtamaan kesken työpäivän. Ihania ultrakuulumisia kaikilla..mulla se ultra on vasta parin viikon päästä. Onnea, jollakin oli synttärit! :flower: Maaliskuulle :hug:!

Mun masussa melskataan välillä tosi vilkkaasti! =) Sitä piti sanoman, et maistoin just Exströms Deli Smoothieta (Ananas-päärynä)..oli tosi hyvää ja raikasta, jos joku jotain raikasta mielii. Hinta oli aika kova..mut ei siinä ole lisättyä sokeria eikä lisäaineita olleskaa ja silti oli hyvää, pelkkää hedelmää! Eli huoletta voi juoda. Oon nimittäin täs raskaudes alannut pelkäämään et lapsi kasvaa suureksi, kun syön niin paljon kaikkea makeaa..tosin niin tein viime raskaudessakin ja lapsi oli kuiteski kohtuullinen (49cm ja 3420g). Ku töistä pääsen ja oon istunut koko päivän koneella niin ei tee mieli ees konetta avata, eikä jaksa..et tällä haavaa nää käynnit on tämmösiä piipahtamisia. Nyt täytyy taas mennä!
:wave:

Josema 20+2
 
:flower: Umayyalle onnittelut synttäreiden johdosta :flower:

Omaa napaa: Huomenna olis neuvola ja perjantaina rakenneultra. Toivottavasti nyt kaikki olis hyvin. Pikkuinen ainakin kovasti potkuttelee massussa, yleensä iltaisin on enemmän näitä potkuharjoitteluja :)

 
Täällä pitäs käydä joka päivä, että ei tarviis kymmentä sivua lukee kerralla :D

Onnittelut hyvistä ultrista :flower: Ja mansikka-maija, pahoittelut tumpelosta ultraajasta :/

maaliskuu Jaksuja :'( :hug:

umayya Onnea paljon! =) :flower:

sisu Täällä pietään peukkuja! :)

Kalasta oli puhetta.. Mullakin on kalan himo, paitsi silliä ei pysty syömään.

Liikunnasta oli myös juttua, täällä ei oikein muuta pysty harrastamaan kun rauhallista kävelyä :/

Maanantaina ois neuvola, tuskin on paino paljoo noussu ku ei oikein ruoka maistu :x

MiNiMaM ja tyllerö 21+4
 
heips! halusin vain pikaiseen tulla kertomaan, että lapsivesipunktio meni ihan hyvin ja ilmeisesti tuloksetkin tulevat odotettua nopeammin. olin ihan paniikissa ja punktio sattui, mutta tunnustan olevani yliherkkä ja panikoin neuloja... onneksi henkilökunta oli todella ystävällistä, joten kaiken kaikkiaan jäi hyvä mieli! tänään on vielä pakollinen lepopäivä kotona, mutta toivon että huomisaamun kontrolliultran jälkeen pystyn jo menemään töihin. toinen päivä kotona ja alkaa jo tylsistyttää, kun mitään ei saa tehdä. ohjeet oli sänky, sohva ja tuoli syömisen ajaksi.

ainiin, ja papereiden perusteilla siirsivät lasketun ajan heinäkuun puolelle, mutta odotan mieluummin rakenneultraan ennenkun aletaan sitä täällä vaihtelemaan.

caisachu 18+
 
Kiitti maiskutin, enhän mä pysy viikoissa perässä... :ashamed: Välillä, jos joku yllättäen kysyy, et paljonko sulla on viikkoja, niin hyvä tovi menee, ennen kun osaan mitään vastata...
Ja kiitti peukuttajille, ei ole esikoinen allerginen millekään. Toisaalta, olis ollu hyvä, jos JOKU allergia olis tullu tietoon, mikä aiheuttaa kaikki iho-ongelmat, ja sit sitä välttämällä ne paranis. Mut toisaalta, eipä tarvii karvakuonoille lähtee ettii uutta kotia :heart: Mutta :headwall: v*tun tk ja sen lääkärit... Kiitti kiva, kun meille on annettu aivan ihme ohjeet ihottumien hoitoon sieltä. OYS:n ihotautilääkäri oli kovasti ihmetelly, et miksi esim. kortisonivoiteen käytöstä oli annettu meille aivan päin vasiaiset ohjeet, mitä suositellaan... |O No ei ihme, jos lapsen iho on sit niin kamalassa kunnossa, kun tällä hetkellä on. Pitää varmaan upottaa koko lapsi johonki rasvatynnyriin, kun ei olla saatu antaa antihistamiinia eikä rasvata prick-testien takia, niin kutina ja kirvely on ollu ihan mahdotonta. Mutta että näillä yritetään mennä nyt eteenpäin.
SORI hei, tää nyt purkaa tänne ihan muuta, kun vauva-asiaa :kieh:
Sorry... :ashamed:
Sisu
 
Heipsan

pikainen pyörähdys tännekin puolelle.
Huomasin, että osa meistä alkaa saamaan jo kelan papruja niin tulipa vaan mieleen, että kelan sivuilla sieltä asiointi-palvelun kautta pystyy laitta netin kautta ilmon että ottaako äippäpakkauksen vaiko rahan.

Maiskutin: kela on just niin peffasta kuin voi olla...ei ole kuin kk sitten kun sain kelasta ensin päätöksen että mieheni tulojen takia en ole oikeutettu saamaan hoitolisää ja sitten parin päivän päästä tuli kirje jossa luki, että jos en toimita kelaan vuoden ajalta mun miehen tilinauhoja kuukausittain eriteltyinä niin eivät maksa mulle hoitolisää.
No minkä helkutin takia mä toimittaisin mitään kun ne on jo ilmoittaneet etten saa sitä hoitolisää...ihme pallinaama kuka nekin päätökset ja kirjeet on laittanut tulemaan. Koittais nyt päättää. Tosin eipä se hoitolisä ollut kuin parikymppiä per kk joten pitäkööt.

Umayya: synttärionnittelut

Mutta nyt mä lähden raapii rasvaa hapankorppujen päälle ja alan rouskuttaa joten palataan taas...

Jeps ja pulla 22+2...kait....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lisbet78:
Apropoo, tääläki joutaa sit ne äippäpakkauksen kestot jolleki! :attn:
Jos vaikka postituskulujen hinnalla.. Vaivahan on tosi iso!
:D

Jes, lähen vaappuun kauppaan.

Lisbet
Elä vielä kenellekään anna, mä ilmoitan ihan pian, ostanko sulta ne vai en.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lisbet78:
Apropoo, tääläki joutaa sit ne äippäpakkauksen kestot jolleki! :attn:
Jos vaikka postituskulujen hinnalla.. Vaivahan on tosi iso!
:D

Jes, lähen vaappuun kauppaan.

Lisbet
Elä vielä kenellekään anna, mä ilmoitan ihan pian, ostanko sulta ne vai en.
:attn: LISBET, varaa ne mulle! :wave:
 

Yhteistyössä