**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

Sisu, kiitos nopeasta vastauksesta, soitinki jo heti emännälle ja kerroin vähän faktaa..sehän muistelee vaan asioita mitä oli 20 vuotta sitten ku minä ja veli synnyttiin..Ja monesti on valitellu kuinka mun syntymän aikoihin ei meinannu löytyä vaatetta 47 senttiselle vauvalle et mummo joutu tekemään..

Vähä muuten pelästyin ku istuin sohvalla tyyny selän takana ja maha pullotti niin näin vilauksen navassa jotain ja melkein hyppäsin kattoon et mikä siin on vialla! :D Äkkiä paita eteen ja koht taas varovasti kurkkaa vaan tajutakseni et taitaa olla ihan normaalia navan kääntymistä vaan..kun olin jo tuudittautunu uskoon et sellaista ei tuu ees tapahtumaan. :D
 
Moikka kaikille. En jostain syystä ole aiemmin saanut aikaiseksi kirjoitella tänne. Olen vaan lueskellut muiden juttuja ja pysynyt itse hiljaa.

Olen nainen 28, naimisissa. Mieheni on 21. Odotetaan esikoistamme ja tähän mennessä kaikki on mennyt hyvin, jollei lasketa hirveitä ajoittaisia hormoniraivareita ja henkistä hämmennystä varsinkin alkuraskaudessa.

Laskettu aika on 22.6.2009. Maanantaina 26.1 on rakenneultra ja jännittää tosi paljon.
 
Eilisestä vielä...ilta menikin tutustuessa äippäpoliin. Kaikki tarkastettiin tarkasti ja kaikki ok, JES! Siellä Kyytiläinen mennä möyrysi, lääkärikin totesi, et on vilkas kaveri. Ei meinannut mittoja saada millään :D Viikonlopun käski huilia ja ens viikolla uudestaan, jos kipu ja supistukset jatkuu.

Oli aika karua kuunnella aulassa valmisteluhuoneen ääniä...APUA! Onneksi meillä ei menny siellä kovin kauaa...

Himpsu ja Kyytiläinen 19+3
 
Moikka!

Ja tervetuloa imara, meillä onkin esikoistemme LA:t peräkkäisinä päivinä.

Mulla oli eilen sokerirasituskokeet. Sehän on nykyään pakollinen kaikille 25 vuotta täyttäneille. Tympeä oli yli kaks tuntia hiimailla tk:ssa:p Piikiteltiinkin niin, että meinas taju sumentua ja oksennus lentää. Helpotti kuitenkin kun kävin vähän pötköttelemässä ensiapuhuoneen sängyllä. Maanantaina sitten tuloksia...
 
heippa heI!
ultrassa käyty ja pitkää vauvaa luvassa jälleen. sääriluu oli pitkä mutta vastasi viikkoja . ultratessa eilen oli 20+2 ja luu vastasi 20+4 eli aika lähelle.

muuten kaikki oli ok mutta isoo vauva tulossa edelleen. eli pitänee neuvolassa tivata synnytystapa arvioon aikaa. eipä sitten muuta

tinni ja ryyni 20+3
 
Moi!

Pikasesti taas yritän jotain.

Torstainen ultra meni ihan hyvin, eikä sieltä mitään uutta tietoa tullu. Tai sitä lapsivettä on nyt ihan normaali määrä (mikä oli jo viikko sitten ä-polillakin), eikä lääkäri olis osannu aatella, et mulla oli vähän aika sit menny jo melkein kaikki vedet, ellei olis papereista lukenu.
Ihan lupaapavalta nyt kuullostaa, mut ei tässä vieläkään uskalla tai voi huokasta. 2vko päästä on sit viä ä-polilla tarkastus.
Vauva oli hyvin virkeä, kuten siskonsakin mahassa ja pyöri koko ultran ajan käyden kaikki tarjonnat läpi =) Painoarvio oli n.340g (esikolla 2pv aikasemmin 320g). Ja hikkakin toisella oli yhessä vaiheessa.
Uskalsin myös tilata muutamat vaatteetkin nyt, kun teki niin mieli, vaikka ei ehkä ihan viä olis kannattanu, en vaan voinu vastustaa.
Ja kai mä sen sukupuolenkin voisin paljastaa nyt. Poika olis tulossa, niin kun arvelinkin ja siitä jo alkuraskauden jälkeen mainitsinkin, mut toi etusivun tyttöveikkaus tuli aluks siitä, kun oli semmonen pieni tyttötoive ja vähän samantyylisesti, kun "Maiskuttimella" (vai mikskä sua saa/pitää kutsua uuden nikin myötä ), et kun ei osaa tavallaan kuvitella olevansa pojan äiti ja tyttö olis tuntunu "turvallisemmalta" yhden tytön ja kolmen pikkusiskon jälkeen, kun ei pojista oo yhtään kokemusta. Mut ihana asiahan toi on, on sit molempia (jos nyt kaikki vaan menee hyvin). Tulikohan tosi sekava sepustus.

Mä vielä oon levossa kotona ja rupee oleen tosi hajottavaa, kun ei voi tehä mitään, mut tänään esikon päikkyjen jälkeen aattelin uskaltautua pariin vaatekauppaan pikasesti käymään. Nyt oon siis vähän reilu 3vko maannu, huh.

Mut mies tuolla huutelee syömään, niin pitää mennä.

Sori kauheesti tää omanapanen viesti :ashamed: Yritän välillä jotain vähän kommentoidakin, jos vaan millään jaksan. Tää sisällä oleminen saa pään niin pirun kipeeks välillä, et ei pysty oikeen koneella kauheesti oleen, kun se sattuu vielä enemmän.

:attn: Huomasin muuten semmosen, et meijän pinossa ei oo muitten perheen lasten syntymävuosia esillä ja joskus niitä miettii, niin olisko ne kiva lisätä vielä meijän tietojen perään? Mitä mieltä? :attn:

Nyt siis sinne syömään.

Omppunen ja Väinö 20+3
 
Olo on jo parempi..onneks.
Meillä tänään vapaailta miehen kaa.Mennään elokuviin ja syömään.Kiva kun saa vähän laittautua ja musta mukavaa päästä ulos ihmisten ilmoille.Varmaan piristää mua ja miestä kun ollut nuita ongelmia.Hyvä antaa välillä aikaa sille parisuhteellekin.Jospa tää tästä pikku hiljaa paremmaks muuttuu.

Nyt vaihtamaan vaatteet :D Palaillaan :wave:

sankofa & bongos 19+4 :heart:
 
Omppunen se kyseli minkä ikäisiä lapsia täältä ennestää löytyy ja oman vastaukseni voinen antaa. Meillä tuo tyttö on syntynyt tammikuussa 2005 ja poika sitten heinäkuun alussa 2006. Nyt tulee sitten pikkasen isompi ikäero kuin noilla kahdella vauhti-ipanalla (onneksi :whistle: ).

Tänään tuli käytyä ikeassa ostamassa Aksun vaatteille lipasto kun noita vapaita kaappeja ei tässä huushollissa enää ole ja mukulat on koko ajan levittämässä noita kasoja. Oon siis kirppareilta ja alennusmyynneistä ostanut vinon pinon vaatteita ja rahaa on niihin mennyt ehkä korkeintaan 30?. Joku siellä kertoili että äiti oli kommentoinut pienten vaatteiten ostoa, omasta kokemuksesta voin sanoa että meille on aina ostettu noita 50cm vaatteita ja niin ostin/ostan nytkin. Tuo meidän juniori painoi syntyessään 3,8kg/51cm ja nuo 56cm oli isoja. Saatikka sitten tuota kokoa isommat.

Mutta nyt lepuuttamaan selkää sohvalle kun saamme nuo 2 vauhti maakaria nukkumaan =)

Vauhtis ja Aksu 21+3
 
Kiitokset Sisulle ja Maiskuttimelle ja muille vaunuvinkeistä & tervetulotoivotuksista! Ja onnea ultrassa käyneille mukavista kuulumisista! Omppunen: hienoa että lapsivettä taas normaali määrä, toivottavasti kaikki muutenkin hyvin!

Mä olen jo ostanut trikoisen kantoliinan Ruohonjuuresta Helsingistä. Lueskelin aiheesta, niin kehuivat että trikoinen on ihan pienelle parempi, kudottu on sitten isommalle tukevampi. Saapi sitten nähdä, miten homma onnistuu.

Raffelille voima-aaltoja, varmasti rankkaa! Meillä on kaksi koiraa, ja sydänhän siinä särkyisi, jos ne jouduttaisiin pois antamaan :'(

Mä olen kans ostellut vaatteita kirppiksiltä, mä kun en varmaan ota äitiyspakkausta lainkaan, eli multakin sen kyllä saa "ostettua". Mutta muutenkin pienet koot kyllä tulee alussa varmasti tarpeeseen.

Ja ilmottaudun minäkin kestoiluun! Olen menossa kestovaippakurssillekin maaliskuun lopussa... Ihan alussa ostan kyllä varuilta myös kertiksiä, mutta pääasiallisesti meinasin kestoilla mennä. Hirveästi en ole vielä aiheeseen ehtinyt paneutua, siellä Ruohonjuuressa juuri hypistelin niitä ja aika monimutkaiselta tuo äkkisilmäykseltä vaikuttaa, mutta eiköhän siellä kurssilla opi B)

(.) Ensi perjantain ultra huolettaa kyllä hirviästi. Jotenkin tulee sellainen vainoharhainen olo, että kun kaikilla kaveripiirissä on ollut kaikki kunnossa, niin sitten itselle sattuu se huonompi tuuri. Tyhmää, tiedän kyllä, mutta ahistaa silti. Massussa ei ole vielä tuntunut mitään erikoisempaa, sellaisia "ehkä tuo nyt oli potku tai ehkä sitten ilmakupla"-tuntemuksia vaan. Kotidopplerilla sydänäänet kuuluu kyllä, ja jotain liikettäkin...

Deanna ja papunen 18+6
 
Pikaisesti tulin käymään koneella, ennen kun nukkumatti tulee vierailulle... Tuonne etusivulle jos joku päivittää muiden perheen lasten tietoja, niin mulle saa laittaa, et esikoistyttö 11/03, enkelityttö 04/08.

:attn: Kysymys!Oletteko muut huomannu (jotka siis tuntee liikkeet päivittäin jo ), et alkaa selkeesti olla valveilla olo ajat vauvalla? Mulla on monena iltana tuossa 8 aikaan ollu ihan kummallinen olo, kun olen hoksannu, et Minni on ollu hiljainen jonkun aikaa, ja herättely-yrityksistä huolimatta en saa kunnollista "vastausta" mahasta, mut antakaas, kun kello kiertää tänne liki 10, niin johan alkaa mahdoton meno ja meininki... Ja siis joka ilta tuntuu olevan sama homma. Aikasemmin se iltariekkuminen alko jo tuossa 8 aikaan, mut nyt on siis pari tuntia myöhästyny...
Öitä kaikille! :wave:
Sisu ja Minni :heart: 21+2
 
heippa

mä kävin raapustelemassa tuonne kerhon puolelle...jotenkin koen sen nyt helpommaksi.
Mutta käyn täällä silti lueskelemassa ja jos vaan ehdin ja jaksan niin kommentoinkin.

Nyt on ollut ihana huomata, että enää ei niitä suru-uutisia ole tähän pinoon tullut. Jotenkin on itsekin rennompi eikä enää stressaa.

Liikkeistä: meillä pieni pulla aloittaa veuhtaamisen aina näihin aikoihin...sitä ennen on monta tuntia sillain horroksessa :LOL:

Vaunut: siis mä oon niin tuuliviiri...ensin mietin ihan tohkeissani niitä emmaljungan tuplia ja kävin jo rahat kourassa katsomassa. No ei ostettu ei. Sitten oon miettinyt josko ostettais sit vauvalle omat vaunut ja niihin seisomalauta kiinni...mutta mitäs jos kakkonen ei halua seistä laudalla vaan istua vaunuissa. No sitten oon miettinyt et jos ostaisin autoon gracot jotta voin vaan siirtää muksun istuimessa kyytiin...tai jos vaan ottaisin tuon kantoliinan käyttöön ja antaisin tän 2v:n sitten istua rattaissa ja pikkuinen tulis kantoliinassa.
Että mä osaan tehdä asioita vaikeita :kieh:

Äitiyspakkaus: mä otan rahana, mutta sitten mä haluaisin kyllä kuitenkin hommata sen makuupussin. Joten jos joku nyt tietää ettei tarvitse sitä makuupussia niin laittakaa mulle yv;tä millä summalla oisit valmis myymään ko tuotteen.

Meillä on huomenna tai siis tänään kakkosen syndet ja huomasin ettei mun tee mieli leipoa oikein mitään suolaista sinne :/ Eipä sen puoleen ei mun tee mieli syödä noita makeitakaan leipomuksia joita on tarjolla...oon varmaan sairas, kun aiemmissa odotuksissa oisin voinut lyödä muita kakkulapiolla sormille herkkujen himoissani.

ai joo, varasin tänään jo tulokkaalle ristiäisajan...kesälle tulee niin paljon kaikkia ripari, hää ja kaste-juhlia joten päätin olla ennakoiva ja siskon muksun ristiäisissä sovin papin kanssa jo päivän ja tilavaraukset :whistle:
Ja siellä ristiäiskahveja ryystäessä päätin painaa parin viikon sisällä noi servetitkin valmiiksi...samoin hankkia ristiäiskutsuihin materiaalit valmiiksi.
Muistan viime kerralla, että meinas hermo mennä kun painoin niitä servettejä ja väsäsin kutsuja....nyt aion olla ajoissa. :whistle: :whistle: :whistle:
 
Huomenta!

Tinni puheli tuosta synnytystapa-arviosta ja mietin itse tässä, että tehdäänkö tuo synnytystapa-arvio kaikille esikoistaan odottaville?

Sisu kyseli noista vauvan valveilla olo ajoista. Musta tuntuu, että tuossa joskus yhden maissa aamupäivällä myllertää ja illalla nukkumaan mennessä.

Huomenna pitää muistaa soitella sokerirasituskokeen arvot. Onko teillä muuten otettu suoninäytteenä nuo kokeet vai sormenpäästä? Mulla suoninäytteenä ja kaverit ihmetelleet, ku heillä riittänyt sormenpäänäyte.
 
mapitus esikoista odottaville tietääkseni tehdään kaikille automaattisesti ainakin täällä toi neuvolalääkäri kirjoittelee lähetteitä silloin noin rv 26 neuvolassa. mutta sitte kakkosen ja kolosen kohalla pääsee vain jos ilmenee tarvetta ja meille vissiin tulossa taas pitkää vauvaa.... joten mielelläni menen sinne vaikka lastenhoito ongelmia tietääkin.

tuosta rasituksesta mulle on tehty kaikki rasitukset suoninäytteistä. siis toi terkkarissa tehty ja sitten se kun ollaan vrk sairalassa (silloin oli suonet rullalla kun tuntia ennen ja tunnin jälkeen ruokailun otettiin.... tietääkseni tuo suoni verinäyte on varmempi tapa. tai siis täällä ei o kellään riittänyt pelkkä sormenpää näyte.

tinni ja ryyni 20+4
 
Tuosta synnytystapa arvioinnista. Lahdessa se ei ainakaan kuulu jokaisen esikoisen odottajan oikeuksiin, ei ainakaan kuulunut vuonna 2004. Korjatkaa joku jos asia on tuon jälkeen muuttunut.

Muistan että viimeisellä neuvolan lääkärikäynnillä lääkäri noin summamutikassa arvioi vauvan koon ja sanoi että kyllä täältä sellainen 4 kiloinen mahtu hyvin tulemaan. Ja kyllähän nuo kaks on sieltä ulos tulleet ilman lihanleikkauksia yms. Joten tuskin tuo meidän Aksukaan tulee masuun jäämään :D

Ja vaunuista. Juu, ensin olin kovasti hommaamassa Brion Singit, sitten kallistuin jo kaksostenrattaisiin tuon meidän vikkelä jalkaisen pojankoltiaisen vuoksi mutta nyt sitten taas mieli muuttui kun kävin vaunulan sivuilla katsomassa noita Firkon-merkkisiä vaunuja. En taida kyllä ihan paikanpäälle ajella (täältä 4,5t matka sinne) joten tilaukseen menee kevään aikana. Jos ei nyt taas mieli muutu :LOL: Olen koittanut käytettyjä katella mutta kyllä niistä melkoista hintaa pyydetään joten pari kymppiä lisää niin saat täysin uudet.

Jepsis, näillä taas mennään :)

Vauhtis rv 21+4
 
Huomasitteko että lokakuulle on jo oma pinonsa tullut =) eipä mee kauan niin aletaan kärkkyjä jo ihan kärkisijoja meidän pinossa.
Sokerirasitus, niin onko jo niin että kaikille yli 25 vuotiaille tehdään testi? Jostain niin luin mutta googlella löytyi kylllä monenlaista mielipidettä ja tietoa, jossain tehtiin yli 40v. Noi muut rajat (paino, edellinen lapsi iso tai ollut itselle raskausdiab.) tiedän kyllä mutta toi oli ihan uutta.
Nyt on koti taas suurinpiirtein siisti, oman kotikomppanja ruokittu ja pitäisi mennä pihalle metsätöihin, ihan kivaa hommaa (tähän asti yöpaidalla täällä kökkinytkin)
Niin nyt vaihtui sitten todella taas viikko, eli 22 paukahti myös toisella lasketatavalla. Jes, jokainen viikko tuo lähemmäs pientä kirppua =)

kekkeri 22 tasan/22+4 eli viikoilla 23 jo mennään (hassua kun ne ilmoitetaan tolleen)
 
irmara Tervetuloa! :wave:

omppunen Onnea hyvistä ultra kuulumisista! :flower: Mua taas hirvittää kun on tyttö tulossa, että miten sitä osaa hoitaa kun esikoinen on poika :D

sisu Meillä on unirytmit masuasukilla suunnilleen niin, että kun minä koetan nukkua niin vaavi riehuu :D

Vaatteita en ole vielä kauheesti ostellut, muutamat bodyt sun muut, sukulaiset ostaa kuitenkin kasapäin vaatteita taas :whistle:

Vaunuja en oo vielä edes katellu :ashamed:

Mukavaa sunnuntai päivää kaikille! =)

MiNiMaM ja tyllerö 21+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maiskutin:
en oo kyllä kiinnittäny huomiota siihen millon beibi on aktiivinen. tuntuu että vähän välillä tuntee liikkeitä. ehkä kuitenkin illalla. johtuu luonnollisesti että päivällä on enemmän liikkeellä. =) pitääpä alkaa huvin vuoks seurata. :xmas:

kohta tulee tytöt kotiin. jee! :heart: tää kolmonen onkin seuran tarpeessa ja minä tai ukko ei riitä. |O


Oliko sullakin niin et kaks ekaa lasta oli sun entisen kaa?Mulla sama juttu.Mun tytöt oli kans isän luona viikonloppuna ja tulivat tänään takaisin.Tää kolmonen oli kans iha tylsistynyt kun siskot ei ollut kotona :D Tiedäks jo et kumpi ois tulossa nyt?Eikö se ollut niin et sullakin 3 tyttöä?Meille taitaa tulla neljäs prinsessa :D

Masussa ollut taas kovin rauhallista.Potkasis nyt yhen kerran et tää mamma sais taas rauhan :)
Eipä tänne sen kummosenpaa.Oli eilen mukava ilta miehen kanssa :heart:

sankofa & bongos 19+5 :heart: (kohta poksuu viikot..jee)
 
Moikka vaan täältäkin! Kamala että on ruoka maistunut viime aikoina, varmaan paino noussut monta kiloa viikossa :ashamed: Mahakin tuntuu kasvaneen melko lailla ihan yhtäkkiä.
Huomenna olisi sitten rakenneultra, jännittää kauheasti ;)
Jos tämä tuleva pieni on poika niin vaatteista ei tule pulaa, on meinaan niin hirveästi pojan vaatteita kun hurahdin huutonetistä huutamaan edellisille kaikenlaista kivaa :whistle: Sit jos onkin tyttö niin pääsee taas urakalla shoppailemaan :D Hurahdan ihan täysin aina niihin ihaniin pikkuvaatteisiin :heart:

Peppita+PikkuKutonen 20+0 POKS!
 
Musta tuntuu että mun mahassa on kans tyttö.. on tuntunu jo viikolta 12 alkaen tai aiemminkin.. mutmut tiistaina selviää eli YLIHUOMENNA, iiiikkk.. siis jos selviää :D Jos onkin poikalupausta niin pitää myydä huutonetissä nuo tyttövauvan vaatteet :LOL: noh ei niitä onneksi oo ku muutama et suurin osa valkoisia =)
 
c81
Hei taas - voi kun hurjasti tulluit tekstiä viime kerran jälkeen! PItää yrittää kohta lukea..
(.) to kun neuvoalsta käskivät saikulle, toivon että olo nestemäisellä raudalla ja levolal helpottais, mutta kun tässä töissä taas istuu niin olo on ainakin yhtä huono. Hip hei.. mitäköhän tästä tulee..
Selkäkin alkaa vihotteleman. Noloa jos joutuu heti jäämään juudestaan pois..
 
Hello mammat!

Tuli sitte vietettyä netitön viikonloppu äitin luona. Eikä ollu ees vierotusoireita! :LOL:
Paitsi, etheti ku pääsi kotiin, piti kone aukasta... :whistle:

Joku kyseli isompien lasten ikiä, meillä vanhempi täytti just loppuvuonna 11 ja toinen täyttää maaliskuussa 9. Kovasti ne puhuu, et jeesaa ja on kaverina kotihommissa, vielä aika hiljasta.. Tahti muuttuu varmaan ku vauva syntyy! Toivottavasti.. :D

En ajatellu kestoilla.. Olen laiska ja liian mukavuudenhaluinen.. :ashamed:

Äitiltä sain jo ne vaunut, mitkä se oli ostanu. Siinä lukee jossain lapussa, et Emma... Vissiin Emma Bestar combi tai jotaki.. :snotty:
Tosi kivan näköset, pehmeellä kopalla, sellaset tumman beiget, isot pyörät, heittoaisalla. Ei ainakaan vielä oo netistä löytyny, ts. en osaa ettiä.. :D

Ikeassa tuli lauantaina käytyä, ja mukaan tarttu Turolle vaikka ja mitä.. Kuinka tuota ostamista osais hillitä!? Ja tajusin senki, et pitää mun varmaan ostaa se turvakaukalo vaikkei omaa autoa ookaan, eihän se muuten mihinkään päästä.. Tai siis ystävillä on autoja, ei me jaksa joka paikkaa kävelläkään! :D

Saikku jatku viikon, eli yhteensä 4 viikkoa.. Ei oo helppoo, mut onpä tässä kipeäki. Vähä tuntuu toisaalta helpottavan, ainaki satunnaisesti. Perjantaina vielä lääkäri, ja jos on vielä tämmönen sit laittaa kirran polille lähetteen et ilmeisesti kuvataan, ku tää kestää näin kauan.. Ei kiva, koitan kyllä selvittää kaikki mahdollisuudet ennen kuvausta! Et, onko pakko..

Mulla ois KE neuvola, sais kans ne Kelan laput. Ja ajattelinhan hakea sitä varhennettua äitiysrahaa ja pitää lomatki samaan syssyyn. Eli käytännössä töissä pitäs sinnitellä ens kuukausi..
Omakohtaisesti ajattelin, et ois se kuiten mukavampi olla lomalla, virallisesti ku sairaslomalla.. Suotta mä niitä säästän ja jemmaan, tarpeeseen ne nytki tulee.. :D

Turolla on ihan selvä rytmi, ollu jo pitemmän aikaa. Ei saa hereille sit ku nukkuu, mut Turotunnilla jytä on ihan mahoton! Kiva sitä on seurata, ja onhan se helpompi näin äiteen kannaltaki..

Mut unohdin jo, mistä täällä on puhuttu.. :snotty:
Palailen taas uudestaan asiaan!

Lisbet ja Turo 21+6 ( huomenna taas yks iso poks! ) :whistle:
 
huomentapäivää!

täällä myös tehty päätös että haen aikaistettuna sen äippäloman tilanne töissä ja kotona sellanen että viisain ratkaisu tällä hetkellä. ja olen tyytyväinen nyt päätökseeni, ei ole montaa viikkoa töitä, 15.4. se sitten alkaa :)

ruokahimoista olitte turisseet, mulla ei oikeestaan mitään tiettyä himoa, niitä tulee ja menee, kaikki mahottoman raikas, kylmä ja makea menee ja saa veden kielelle, suolanen meinaa välillä tökkiä.. mulla vaan tulee kauapssa sellasia fiiliksiä että tota on pakko saada, ja ne kyllä saattaa vaihtua 5min. välein :D

siirillä ei vielä selkeetä rytmiä ole, tosin istukka on edessä joten liikkeet on todella hentosia vielä muutenkin, illalla on aktiivisimmillaan, mut eiköhän se tuosta ajan kanssa, ei kiirettä, ihan kiva kun saa vielä myllerryksiltä nukuttua.. :whistle:

ristiäiset meillä menee saman kaavan mukaan kuin ennenkin, kaste kirkossa ja juhlat tässä meillä kotona, kirkosta kun meille on matkaa 100m niin ei mene turhan hankalaksi, ja nimi meillä pysyy salassa papin kertomaan asti, niinkuin ennenkin. kiva kiusat sukulaisia :whistle:

sankofalle vastaan vähän myöhässä mutta sulla varmaan oli rytmihäiriöitä, ne on ihan tavallisia raskauden aikana, mulla ainakin joka raskaudessa niitä ollut, pukkaa tuskan hikeä ja sydän alkaa tykyttää, kannattaa niistä kuitenkin neuvolassa mainita niin osaavat seurata..

kelan paprut saan minäkin parin viikon päästä ja heti laitan vetämään niin saa varmistuksen, ja pakkauksella ei nin väliä onko uusi vai vanha malli, kunhan tulee tälle kolmannellekin oma :D

edelliset lapset on meillä syntyneet 04/05 ja 09/07 jos niitä tuonne lisäilette.

sokerirasitus ei täällä ainakaan kuulu automaattisesti kellekään.

eipä muuta juuri nyt..

umayya + siiri 20 POKS!
 
...täällä taas. En ole päässyt lukemaan teidän kuulumisia ja kirjoittelemaan omia, kun ollaan oltu ilman nettiä, kun muutettiin tänne Akaalle uuteen omaan kotiin. Mutta nyt nettikin pelaa =) .

Jeps1: niitä äitiyspakkauksen makuupusseja saa Finlaysonin liikkeestä 8-10 euroa. Kakkoslaatua tosin, mutta niissä on niin pieniä virheitä, etten olisi tiennyt kakkoslaaduksi ellei myyjä olisi sanonut. Itse kävin kanssa hakemassa jo sellaisen, kun en myöskään äitiyspakkausta ota, kun esikoinen on vasta 11kk, niin tavarat on melkein samat.

Täällä on sitten laskettu aika muuttunut 10:llä päivällä, eli sen voisi tuonne alkuun merkata. Eli nyt se on 22.6. Kovasti rakenneultraa odotan, mikä on ensi viikolla..

Liikkeistä sen verran, että potkii ajoittain kovasti, tuntuu oikein kunnolla jos käsi lepää vatsan päällä. Viime yönä oli kovia kipuja alavatsalla :| , tiedä sitten mitä..

Täällä ollaan harkittu tuplarattaiksi Herqulesin vaunuja.. värit ei niin miellytä, mutta muuten kovasti.

Toivottavasti kaikille kuuluu hyvää, en nyt jaksa alkaa lukemaan tätä tän kuun pinoa alusta, menettäisin paljon leikkiaikaa esikoisen kanssa.

Lammiska 19+0 :heart:
 

Yhteistyössä