**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

Maiskutin:Meil on päivää ennen sua samassa paikassa 4d,kun teilläkin :)

Meil mies tunnusteli eilen tunnin kädet vatsan päällä Mimmin liikkeitä,hän liikkui ihan kokoajan,mies oli ihan tohkeissaan.Jotenkin liikuttaa,miten se on aina odotuksissa mukana,vaik molemmille tää on "tuttua" hommaa.

a-mam ja mimmi rv 21+2(ei meinaa muistaa oikein rv ja päiviä,kun la muutettiin virallisestikin rakenneultran takia)
 
*huoh*... :(

eilen purin itseäni täällä korkean verenpaineen ja parisuhdeongelmien takia ja tämän päivän ykkösteemana on lapsivesipunktio... täällä Espanjassa veriseula tehdään automaattisesti ja tänään soittivat ja sanoivat että Downin mahdollisuus on 1/120 ja että suosittelevat punktioon menemistä. sen jälkeen en ole töitä juuri saanut tehdyksi, kun kauheella kiireellä vain etsin netistä tietoa riskeistä yms... omasta mielestäni en ole älyttömän valmis äidiksi noin yleensäkin, joten jos teen punktion ja tuloksena on varma Down, poikki tämä raskaus varmaan menee. onneksi mahdollisuus on pieni, mutta olemassa kuitenkin... :| pikkuhiljaa yritän taas nostattaa toivoa ja positiivista asennetta, joten eiköhän tämä tästä.

liikkeistä ei vielä mitään tietoa, en ole tosin ainakaan viikkoon edes tehnyt kunnon yritystä niiden huomaamiseksi, sen verran pyörteistä tämä elämä on nyt ollut. jälkijunassa kun tulen (la 30.6.), niin enpä niitä oikeastaan vielä odotakkaan.

vatsallaan oloa minäkin harrastan. liikun tosi paljon nukkuessa ja nykyisin herään aina vatsallani. se ei tosin tunnu enää mitenkään miellyttävälle, joten varmaan pian keho jättää moisen tavan automaattisesti (toivon).

hemppa on toistaiseksi yli 130 ilman pillereitä, joten se juttu on ainaski toistaseksi ihan jees.

caisachu 17+
 
sankofa, juu neljättä odotan ja ehkä en ekasta mutta muista olen kysynyt sukupuolta ( 3 lapsesta olin kahdessa ultrassa, siis np lisäksi) mutta täällä tosiaan ei sanota, vaikka miten nätisti kysyisi. Eli jos haluaa tietää niin pakko mennä 4d, tosin kai täälläkin joku lääkäri on sanonut mutta kun kohdalla ei. (ei siis edes veikkaa)
cranyo, juu, mäkin oon vattalani, sängyssä (usein jalka koukussa kumminkin etten ihan vattallani pötkötä) ja sohvalla kanss, en usko kyllä että vauvaa haittaa jos itsestä asento on hyvä. Toista lasta odottaessani olin varmaan melkein loppuun asti vatsallani, olin sillon niin hoikka että jotenkin ei tuntunut vauvaa haittaavan. Ja oikein näppärä tyttö siitä tuli, ettei pahasti tuntunut painavan =)
kleopatra, onpas nätti massu, ja tietysti kantajakin =)
caicatsu (öö, tais mennä vähän väärin...), mutta ei toi luku kyllä kovin pahalta vaikuta jos on 1/120, siis jos ihan matemaattisesti ajatellaan. Tsemppiä.

Täällä kaikki hyvin, ihan tavallisesti. Jotenkin alkaa aika ihanaa ollu kun toi massu ei enää näytä vaan siltä että vähän on taas tullut ylimääräistä =) aikakin kuluu aika nopeasti, kohta on jo helmikuu... Ma on neuvola ja ke 4d ultra, niitä odotellessa. Ehkä mäkin alan sitten jo odottaa synnytystä =) no ehkä ensin lääkärin tarkastusta ja sitten äippälomaa jne... Aika seesteinen fiilis, eikö tää toinen kolmannes pitänyt sellaista ollakin...
kekkeri ja varmaan 21 ja jotain


 
Huomenna olis sit ultra..Hieman jänskättää nähä onks pikkusel kaikki hyvin...Aion kyl kysyä sukupuolta..toivottavasti on nii kiva ultraaja et kertoo kumpi se on..Onneks kaveri pääsee sittenki mukaan nii ei tarvii mennä yksin sinne..Vauveli kovasti jo potkiskelee varsinkin iltasin...paino on nyt noussu ehkäpä joku 2 kg..Masu on kyl kasvanu tosi paljon..Ja aika menee niiiin nopeesti..sillon ku odotin esikoista niin tuntu siltä et aika menee tosi hitaasti..

Big mama88 20+6
 
Maiskutin mä käytän itse tota obsidania, se toinen merkki aiheutti mulle ummetusta edellisessä raskaudessa :$ Ja ne maltofer tipat maksaa ihan älyttömästi :eek:
Pääasia on et hemppa ei ole enää laskenut,saa nähdä mitä se on ens viikon keskiviikkona =)

Ilmatar otitteko te sukupuolta selville vai tarkoittaako tuo työnimi poikaa? :whistle:
En mä utelias ole,en :xmas:

Vauhti-ipanoiden äiti Koksissa piti ainaskin olla rakko täynnä,mutta eiköhän nääkin ole paikkakuntakohtaista, tiedä häntä.

Arvatkaa oliko kiva rakko täynnä maata tunti ultrattavana |O :headwall:

caisachu voimia sinne oikein paljon ja toivotaan parasta :hug:

Mä vetäydyn nyt CSI:n pariin,mun lempparisarja :p :wave:

bad virgin ja naapero 21+3
 
Juu joku kyseli liikkeistä ja niiden säännöllisyydestä.. mä oon pistäny merkille et puolen päivän maissa, sitte illlalla ja nukkumaan mennessä.. =) Et liikkeitä noin 4-6 tunnin välein..

Obsidan aiheuttaa mulle ummetusta prkl :x oikein jomotustakin.. mutta hb on toosi alhaalla, nenästä verta vuotaa ja paleltaa, huippaa, päähän koskee.. elikkä ei auta muu ku niitte syöminen.. :|

:D Ostin taas bodyn vauvalle :heart: vaunut tulleet ja koottu makkariin :LOL: työntelen niitä asunnossani ajan kuluksi.. tekis mieli kylillä työnnellä mutta hulluks luulisivat =)

1,5h ja alkais 20. raskausviikko :eek: ihanaa :heart:
 
Pikainen moikkaus! :wave:

Oon nyt taas jaksanu käydä lukeen juttuja, mut keskittyminen kirjottamiseen on aika vaikeeta, tai ei vaan jaksa. Ehkä pientä masennusta pukkaa. On tää tilanne kumminkin niin raskas. Mut yritän vähän petrata. Kerhossakaan en jaksanu käydä vielä ees lukeen mitään, vaikka sinne jo "pääsin".

Huomenna aamulla mullakin on sit oman neuvolan rakenneultra, mut vauvan rakenteita on nyt katottu niin paljon jo ä-polilla, et niissä ei pitäis mitään häikkää olla ja sukupuolikin on tiedossa varmaks sen punktion tuloksista. Mut hyvä, et on ainakin sit tarkasti katottu.
Muuten tän tilanteen puolesta kaikki sit jännittääkin, et jos jotain onkin huonosti. Vauva ainakin tuntuis voivan ihan hyvin, kun niin kovin potkiskelee.
Tuun kertoileen sit kuulumiset.

caisachu vielä :hug: ja tsemppiä.

Nyt suihkuun ja nukkuun.

Omppunen ja Möti 20+0 *poks*
 
Iltaa vaan kaikille.

Hemoglobiinista ja väsymyksestä on paljon keskusteltu ja tuttua juttua on, mun hb on 98 ja väsyttää tosi paljon. Obsidanista meni vatsa ummelle ja supistelut vaivaa.

Pikaisesti kuulumisianne lukemaan piipahtanut

Mantelinkukka ja vekara

 
Hui hitto kun on tämän illan vääntänyt vatsasta ilkeesti :/
Kiitos miehen makkara-peruna-kananmuna annoksen |O :ashamed:
Taisi olla vähän liian heviä mun masulle ja miehen kanssa :whistle: Naaperokin esitti vastalauseensa,että äippä pitää jakossa näpit irti tuollaisesta roskaruoasta :whistle: :D
 
Hyvää yötä kaikille =) Luin koko tammikuun ketjun läpi, ja kolmisen tuntia siinä vierähti muun nettisurffailun lomassa. Aikaisemminkin jo taustailin, mutta nyt jos saisin liittyä joukkoon mukavaan? Olisinkohan sitten nro 103? Ikää on kertynyt 30 v., esikoista odotellaan ja laskettu aika on 19.6. Synnärinä Hyvinkää.

Kiva kun niin monet ovat kirjoittaneet vaunukokemuksistaan, musta se on kyllä kanssa yksi helevetin suo. Ja selittäisittekö mulle tahvolle, että miten matkarattaat pelkästään riittää esim. kauppareissulla? Siis vauva-aikana? Haluaisin kunnolliset tukevat vaunut/rattaat ulkoiluun ja nukkumiseenkin, mutta olen nyt ulalla kannattaako satsata yhdistelmärattaisiin, jotka tulee aina mukaan, vai ostaa myös ne matkarattaat (+ koppa?)? Sisu muistaakseni jossain kehui Jovi Ioja? Voiko niissä vauva oleilla?

Ja joku aika alkukuusta kirjoitti, että ristiäispaikka on jo varattuna. Onko muita, jotka eivät meinaa pitää ristiäisiä kotona/mummolassa tms.?

Muihin tammikuun juttuihin kommentteja: mulla paino noussut 7 kg :ashamed: . Keskiarvo viikolle 500 g, mutta neuvolassa eivät ole nalkuttaneet ollenkaan. Mun terkkari oli niin tyytyväinen, kun lopetin röökinpolton, että on vaan sitä hehkuttanut :saint:

Huolenaiheena on täälläkin liikkeet, mä en ole tuntenut vielä mitään varmaa. Maanantaina neuvolassa lohduttelivat että ei tarvitse huolehtia, mulla kun nt-ultrassa todettiin etinen istukka, joka sitten on toiminut iskarina. Mutta kyllä puolentoista viikon päässä siintävä rakenneultra tuntuu vielä olevan kaukana...

Deanna ja masuasukki 18+4
 
Heippa!

En olekaan pitkään aikaan käynyt täällä. Selasin tossa teidän jutut läpi, mutta en nyt osaa alkaa kommentoida mitenkään. Ilmeisesti osa porukasta on kokonaan kerhon puolella?

Olin neuvolassa eilen ja vauvalla oli kaikki hyvin.Verenpaine oli muistaakseni 109/58, vaikka mulla oli kaksi verenpaineen kohottajaa (3- ja 1,5-vuotiaat) mukana käynnillä. Hb 121. Kävin vielä lääkärin luona lantiokipujeni kanssa, ja hän sanoi, ettei ole lantion löystymistä, mitä itse epäilin. Pahaa lihaskireyttä, ja siitä johtuvaa hermojen painamista epäili lääkäri. Suositteli fysioterapiaa ja sainkin ajan työterveyden kautta jo maanantaille. Saa nähdä onko siitä apua.
Masennusoireiden vuoksi tuli jatkotoimenpidettä... Ja tiivistä seurantaa. Eiköhän tämä tästä.

Rakenneultra on vasta 10.2. Sitä odotan kovasti. Meille kerrotaan sukupuoli, jos se näkyy ja jos ja kun halutaan tietää.

Jaksamisia!
-EttiE rv 18+
 
c81
good morning goog morning :)
'Pirteänä' töissä taas.. ja alan lukemaan kuulumisianne. Yö meni vähän paremmin, mutta silti väsyttä. Onneksi on jo torstai!! Saatiin tyttö yökylään isovanhemmille pe-la. Käyn varmaan nukkumaan ysiltä ja nukun aamuun onnellisena. Toista kertaa vasta yö erillään.. kuoleekohan sitä ikävään? :)
Masukki ei hirveästi liiku. Iltaisin vähän tönii. Mutta kaipa siellä kaikki hyvin on :) On vaan hiljaisempi kaveri kun siskonsa...
 
HYvää huomenta kanssa sisaret

Täällä ollaan jo erikoisesti nyt vapaapäivällä vaikka yleensä vielä torstaisin töissä. Otin vapaan tälle päivälle niin saan rauhassa viedä lapsukaiset päiväkodille ja ite vielä kerkeän kotiin tulla ennen kuin se kello lyö 11.
Joku sanoi että rakko täytenä katotaan tuo 4D ultra niin menen nyt varmuuden vuoksi sitten käymättä veskissä sinne ultraan. Helpompi se on sitten tyhjäksi muuttaa kuin tyhjästä täydeksi.

Ihana äippä laittoi Tallinnasta viestin että laitathan sitten heti kuulumisia kun lääkäristä pääset. Se se jaksaa "höösätä" vielä tästäkin vauvasta ihan täysillä vaikka onkin jo 7. lapsenlapsi. Meitä on siis muitakin sisaruksia, etten ihan itekseni ole vastuussa tuosta luvusta 7 :LOL:

Siihen ne isovanhemmat meidän lapsilla sitten jäävätkin. Oma isäni kuoli syksyllä ja mieheni vanhempia ei ole omat lapset eikä myöskään lapsenlapset koskaan kiinnostaneet. Olisikin nämä JÄÄTÄVÄT välit kiinni siitä että meidän kemiat kohtaa mutta näin nopeasti sanottuna, heidän ei pitäisi olla vanhempia ollenkaan. Mutta onneksi ovat kummiskin jotain hyvää aikaan saaneet vajaa 30v sitten kun mieheni syntyi. Siihen se hyvyys sitten loppuikin. Mutta äitini on kultaakin rakkaampi ollut meidän lapsille mummona, sitä osaa arvostaa ihan toisella lailla.

Jaiksis, se klo 11 lähestyy. Pikkasen jännittää vieläkin. Toivon että pikkuisella on kaikki kunnossa mutta jos ei niin sitten sille ei voi mitään. Rakas mussukka se on silti. Näin unta toissayönä että jossain ultrassa selvisi että odotan tyttöä jolla on down-syndrooma. Kerroin asiasta töissä silmät vetisinä ja kaikki olivat siinä unessa kauhean pahoillaan. Katoin heitä hoomoilasena että miksi, me rakastetaan tätä lasta ihan samanlailla vaikka pienellä kyseinen syndrooma onkin.

Ja niinhän se on, tätä rakkautta ei mikää vie pois :heart:

Ja tän ultran jälkeen alkaa tavaroiden haaliminen, on malttanut tähän asti pitää näppini erossa kaikista tarvikkeista. Vaatteita olen noita pieniä ostanut kirppikseltä jo jonkin kappaleen mutta jos se sukupuoli selviää niin ehkä sitä voisi ostaa jo jonkun tietyn väristä vaatetta.

Nyt vielä pesukone ja kuivausrumpu pyörimään ennen lähtöä. Palailen sitten iltapäivällä kertomaaan kuulumiset :wave:

Onnesta ja jännityksestä soikeena oleva vauhtis rv 21+1
 
Huomenia kaikille mahakkaille! :D

Täällä kans vaihteeksi hyvä fiilis, johtuen ehkä Turosta.. :heart: Mietin tossa, et miten nuin pientä, jota ei oo vielä nähnykään, voi rakastaa jo nyt NIIN paljon!? Miten sitä äitinä riittää kolmelle..? Sitä hellyyttä ja huolenpitoa..? :heart:

Voihan se väsymys johtua siitä hempasta, verenpaineesta, verensokerista, vuodenajasta. Ja raskaudesta! :D Mäki nukun kohtuu hyvin yöt, siis jotain 11 tuntia mut heräilen siinä 2-3 kertaa ja iltapäivästä päikkärit.. Ja hemppahan mulla on tosi matala..

Mä käytän luontaistuotekaupasta saatavaa FERRONOL -litkua, en siis sitä kreuterblutsaftia ( vai mikä se oli.. ). Sitä otetaan joku 15ml päivässä. Ei onneksi tarvi litratolkulla juua.. Ja maistuu kohtuu hyvälle.. Ja nimestähän voi jo päätellä et rauta on pääaine, muiteki toki sisältää. Mulla menee tableteista koko keho ihan sekasi, ei vaan vatsa. On luonnostaan jo matala Hb ja sitä sit ku aletaan korjaileen, ni ei tunnu hyvältä. Pakkohan se tässä tilassa on..

Turo sai ensimmäisen Kärppä -fanitusvaatteen! :D Kummitäti osti sellasen haalarin. Vielä en ite oo uskaltanu ostaa, menee 100? et helähtää niihin! :whistle:
Ihan pakko hommata kaikki tutit ja pullot, pipot ja bodyt.. Ja syksyllä sit mun kans hallissa huutamassa.. :D
Varmaan syntyyki luistimet jalassa, välillä ainaki tuntuu siltä! :p

Nautihan c81 viikonlopusta! Et sä ikävään kuole.. :hug: :D Nukut sitte silleen 15 tuntia..

Joku sisu sai vaunut alas!? Oli niin hyvin kirjotettu, voi kuvitella ilmeetki ku mies ei tajua, et JUST NYT! :D Ja ainaki mulla miehillä "kohta" on ollu 3h-2vrk.. Oota siinä sitte..

Tulkaahan sit kertomaan neuvola- ja ultrakuulumisia tänneki!

Lisbet ja Turo 21+2
 
Kauheesti ootte taas eilen illalla kirjotelleet..en pysy perässä, enkä jaksa kaikkea kommentoida!

Mulla hemppa oli viimeks 112 ja nyt syön Floradixiä (eli sitä nestemäistä) ja yhden tabun Retaferiä. Mulla oli jo viime raskaudes alhaisen hempan kans ongelmia ja katoin vanhasta kortista et samat arvot ollu viimeksi samoihin aikoihin ja olin alkanut syömään ensin yhden tabun päivässä Obsidania ja myöhemmin Retaferiä ja sitten 2 tabua päivässä ja hemppa oli koko ajan vain laskenut tonne rv 34 saakka. Sit vasta nousi ja pysyi 125 tienoilla kun söin Floradixiä ja kaks tabua jotain muuta lisäksi. Nyt sit aloitin heti suuremmalla kuurilla, ettei ainakaan enää laskisi..inhoan vaivoja joita siitä tulee: päänsärky, nenäverenvuoto, hengästys..varsinkin ku päänsärkyyn ei mitkään parasetamolit auta. Toi nestemäinen ainakin sopii mun mahalle paremmin ja imeytyykin paremmin.

Mulla rakenneultra vasta 10.2...jos siel poika köllötteleekin (tosin taas tyttötunne) niin sitten täytyy hankkia jotain poikamaisia vaatteita.

josema 19+3
 
Hei vaan kaikille!
Ollaan taas palattu kartalle...viikon on netti temppuillut ja töissä en ole kerinnyt nettiin...kauhea ruuhka hommia ollut alla...mutta nyt sitten onnisti. Huh miten paljon on tekstiä tullut, meni aikaa kun kaikki selailin läpi. Huomasin etten ole tietojani päivitellyt.. :ashamed: no nyt on vissiin sen aikakin....eli ekaahan odotan ja ikää on nyt 34. synnäriksi voi laittaa khks. Nyt joudun kiirehtimään, sillä tämän vapaapäivän järjestin hammaslääkärin takia...ja neuvolassakin pitäisi pyörähtää....

Pa-mi ja sintti :wave:
 
:wave: Moi. Silmäilin vaan läpi teidän juttuja, eli en tasan varmaan muista kaikkiin kommentoida.
Maiskutin, sehän on tietysti Nelli, se tekonimi, jos nelonen ei sulle itselle ole mieleinen... =)
Lisbet, sain vaunut (molemmat ) alas, mutta tyyliin 2 minuuttia ennen saunaa, eli ehdin vaan kantaa ne 2.keittiöön odottamaan aamua :headwall: Mutta nyt onkin sitten äsken hypistelty tytön kans molempia kärryjä, ja muistuteltu mieleen, et mitenkäs nämä toimikaan.
Deanna :flower: Onnea plussasta, ja tervetuloa joukkoon. Juu, minä niistä Jovi Ioista tuolla aiemmin mainitsin. Meillä on tosiaan yhdistelmät ja matkarattaat molemmat, ja noi jovit on ne matkakärryt. Ne on semmoset, et niissä menee selkänoja ihan vaaka-tasoon, eli ihan pientäkin vauvaa voi niissä kuljettaa. Mut jos sä oot lenkkeilijä-tyyppiä, ja kuljet paljon vauvan kans kävellen, niin suosittelen, et ostat kunnollisdet yhdstelmät. Ne on pidempi käyttöikäiset, kun vaan pelkat matkarattaat, ja kaikki matkikset, mitä mä olen kokeillu, niin ne on semmosia kömpelöitä, ja ei niin mukavia työntää, kun yhdistelmät.

( . ) Joo, voi kettu tätä oloa. Aamulla heräsin, söin 2 pientä ruisleipää, sämpylän, banaanin ja jogurtin. Ja join mehua. ½h aamupalan jälkeen (olin tekemässä marjapiirakkaa ) jouduin pyytää miestä avuksi keittiöön, en kerta kaikkiaan selvinny siivoushommasta, kun tuli niin heikko olo. Tuntu, et taju lähtee, sydän hakkasi hulluna, silmissä sumeni jne. Pötkötin 1.5h (!!! |O ) sohvalla, et sain oloni suunnilleen hyväksi, ja et pystyin nousee ylös ilman kummempia tuntemuksia. Ja tämähän ei siis ollu eka kerta, vaan joka aamuista, toisena aamuna olo on vähän vähemmän huono, toisina enemmän huono. Soitin neuvolaan, ja "pääsen" sokerirasitustestiin 2.2. :/ Sepäs tästä vielä siis puuttuu, et diabeteksen pukkaa. Pitää yrittää maanantaina töitä, mutta jos nää aamut on tämmösiä, niin en kyllä tiedä, et mitenkähän mä lasten kans pärjään... :/ Positiivista tässä on se, että Minni on kyllä liikkunu koko aamun vilkkaasti. Mutta onko vauvalla huono olo, jos mun sokerit heittää?

Sisu ja Minni 21+0 :heart:
 
Siinä vauvelin sivuprofiili kuva, napanuoraa menee tuossa kasvojen edessä

[/img]

Ja seuraavasta kuvasta saa halutessaan veikata sukupuolta :D

[/img]

Pienellä kaikki niin hyvin kuin olla voi, painoa nyt reilu 400g ja taidettii se pituuskin sanoa mutta täytyy kattella se papereista uusiks. Nyt tällä mammalla onnen puuskassa lyö toi ratas hiukkasen tyhjää :LOL:

Vauhtis rv 21+1
 
Plääh.. Viime yö meni kipuillessa alavatsaa ja selkää. Ensin oli "vain todella kipeä" vatsa ja painontunnetta alamahalla. Sitten jotenkin varmaan turruin kipuun ja se muuttui sellaiseksi polttavaksi (niin selkä - kuin mahapuolelta). Otin yöllä tuola-annoksen panadolia ja sain nukuttua hieman ennen töihin lähtöä.. Yöllä sohvalle kömpiessäni mietin, että mihin osoitteeseen oikein uskallan mennä tai ottaa yhteyttä jos kivut jatkuvat vielä. Tk lääkäri kun oli sitä mieltä, että sitten päivystykseen kun tulee vuotoa... Neuvolassakin oli alkuviikosta joku sijainen, joka pitää minua hysteerisenä odottajana (koska halusin mennä sydänäänet tarkistuttamaan kun masussa on ollut niin hiljaista).
Ei kyllä ole kivaa :( tänään olin hieman lyhyemmän päivän töissä ja kipu ei onneksi yltynyt kovin pahaksi. Missähän osoitteessa minut otettaisiin vastaan asiallisesti, eikä vähäteltäisi :| yöllä sattui yhdessä vaiheessa niin kovasti, että kävelykin oli vaikeaa (saati suorassa makaaminen)..

On nuo ultrakuvat muuten ihan hurjan selkeitä! Ja jopa maallikkokin näkee sukupuolen noinkin helposti :D
 
elikkäs nyt on sit ultrassa käyty...kätilö mittaili ja selitti toosi tarkasti et mitäs kaikkee sieltä löytyykään..painoo tais vauvelilla olla 350g..ja kätilö sanoi että tytöltä se näytti mutta ei ollut ihan varma..sain jopa 5 kuvaa..vauveli vastas vk 20+3 ja nyt on vk 21+0...ja istukka on ihan vatsapeitteiden alla et sen takia ei potkut tunnu vielä niin hyvin..mut välil sattuu ku potkasee tohon sivulle..
 

Yhteistyössä