**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

tosiaan en oo aikoihin kirjotellu enkä oo kerenny olevinaan käydä edes lukemassa mammojen juttuja... ihan pahamieli moisesta!!!

mitäs teille kuuluu?masut vaan kasvaa... ootteko ottanu selvää kumpi tulee?siis jos ootte käyny rak.ultrassa....
itellä olis 3.2 em.ultra ja haluaisin kovasti tietää kumpi siellä köllii :heart: :heart:
mulla tuntunu liikkeitä joka ilta,kauhee myllerrys käy nytkin :)
huomenna olis neuvola,ihanaa,pääsee taas kuuntelemaan sydänääniä!!

jen-mar rv 18+3

Heipsan!

Kiitos Kekkeri ja muut :hug: Tänään taas mietin tuota ultraa ja tulin siihen tulokseen, että suurimmat "viat" olisi kyllä nähty jo esim. siinä lapsivesipunktion yhteydessä kun ultrattiin. Pakko se on vaan uskoa, että kaikki on hyvin. Kyllä se ihmismieli vaan silti on kummallinen kun on koko ajan keksittävä itelleen lisää stressiä :|

Onnittelut taas ihanista ultrakuulumisista :flower: :heart:

Ruokahimot: suolakurkku (meinas tulla oikeen kiukku, kun luulin et ne oli loppu), tomaatti, kalapuikot, hampurilaiset (voisin syödä ihan joka päivä) ja nyt ihan uutena on wingsit (ravintolaversiot) ja etenkin se tulinen kastike. Nam! Noita wingsejä kummastelen, kun en oo niistä oikeen ennen välittänyt ja tulinenkin ruoka on ollut pitkään poissa.

Ällötykset:
Oikeestaan muu ei ällötä, paitsi jauheliha ja varsinkin kastikkeessa. Se on ollut ihan alusta asti ja muita ei oo tullu sille kaveriksi.

Tänään on ollu jotenkin huono päivä fyysisesti. Jo heti aamulla alkoi pahaolo ja huimaus, jonka jälkeen tuli selkäkipu ja sitte vielä supistelut. kotiin ku pääsin töistä, olin ihan valmis sänkyyn, eikä ollu ku kolmen tunnin työpäivä. Ja justiin ku kerkesin kehua, että olo on mitä mainioin :/

MM ja pepe 21+1

Hei taas!

Sankofa: Mulla on joka muksun synnytyksen jälkeen lähtenyt varmaan puolet hiuksista :kieh: Tosi inhottavaa kun muutenkaan mitkään paksut hiukset ole niin melkein kaljuksi menee...
Liikkeitä hyvin jo tuntuu, välillä toki on niin rauhallista että rupeaa aina huolettamaan mutta viimestään illalla kun sänkyyn menen alkaa jumppaaminen :heart:
Minulla on ensi maanantaina rakenneultra, ajattelin kysellä sukupuolta. Täällä yleensä ovat kertoneet. Mulla on ihan kauheasti pojan vaatteita niin haluan tietää onko niille käyttöä vai pääsnkö uusia ostamaan :D
Mulla on tullut oikea riesa tuosta hengenahdituksesta |O Koko ajan tuntuu että ei happi riitä, joulun alla kävin päivystyksessäkin kun oli niin vaikea olla. Lääkäri määräsi astmahoitajalla käymään kun ennen raskauttakin on ollut samanlaista. Tänään siellä kävin ja nyt pitää siihen PEF-laitteeseen puhallella joku viikko. Myöskin kirjoitti Ventoline-reseptin. On kyllä ollut edellisessäkin raskaudessa samanlaista mutta ei näin pahana, ja neuvolassakin sanoivat että tälläistä voi olla mutta on tosi inhottava herätä yöllä kun tuntuu että tukehtuu :x Ajattelin vielä huomenna ahdistella neuvolan tätiä ja kysellä tarkemmin näistä asioista, minkälaistahan se sit kun vielä maha kasvaa jos nyt jo näin ahdistaa!

Nyt pikkuhiljaa sänkyä kohti joten moro!

Peppita+PikkuKutonen 19+2

Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Tänään tuntunut taas vauvan liikkeet paremmin :heart:

Ihanaa kun taas iloisia ultrakuulumisia.Miten helposti ne kertovat sukupuolesta jos kysyy?Kun musta tuntuu et jokaisen mun raskauden kohalla ne on todella nihkeesti sanoneet mitään.Näin siis naistenklinikalla.
sankofa & bongos 19 :heart:
Itse mietin myös ennen ultraa tuota samaa asiaa =) Minäkin siis käyn ja olen kaikkien kanssa käynyt naistenklinikalla.
Mulla oli rakenneultra viime viikon torstaina. Meille sattui tällä kertaa niin ihana kätilö että ymmärsi sukupuolen kuitenkin kiinnostavan. Emme ehtineet edes kysyä kun hän itse tuumasi että katsotaas se tärkein ensin ;) ja etsi vauvan sukupuolen sieltä ensimmäisenä ruutuun :D Olimme miehen kanssa molemmat että :eek: ja sitten :D kun kätilö alkoi panikoimaan että kai me halusimme sukupuolen tietää? =)

Mutta aikaisemmat kokemukset nkl:lta mulla on just tuollaisia että sukupuolikysymyksistä saa vain tuhahteluja jne. eivät ole olleet hirveän halukkaita moiseen touhuun :snotty:
Jos kerran olet menossa nkl:lle ultraan niin toivottavasti sinut ultraa tämä sama nainen joka ultrasi minut ;) Oli nimittäin muutenkin tosi mukava! saimme paljon kuvia mukaan, ja mittausten jälkeen hän vain näytti kuvaa vauvasta joka suunnasta :heart: Oikein mukava kokemus oli!

Ls ja poikanen 20+1

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Tänään tuntunut taas vauvan liikkeet paremmin :heart:

Ihanaa kun taas iloisia ultrakuulumisia.Miten helposti ne kertovat sukupuolesta jos kysyy?Kun musta tuntuu et jokaisen mun raskauden kohalla ne on todella nihkeesti sanoneet mitään.Näin siis naistenklinikalla.
sankofa & bongos 19 :heart:
Itse mietin myös ennen ultraa tuota samaa asiaa =) Minäkin siis käyn ja olen kaikkien kanssa käynyt naistenklinikalla.
Mulla oli rakenneultra viime viikon torstaina. Meille sattui tällä kertaa niin ihana kätilö että ymmärsi sukupuolen kuitenkin kiinnostavan. Emme ehtineet edes kysyä kun hän itse tuumasi että katsotaas se tärkein ensin ;) ja etsi vauvan sukupuolen sieltä ensimmäisenä ruutuun :D Olimme miehen kanssa molemmat että :eek: ja sitten :D kun kätilö alkoi panikoimaan että kai me halusimme sukupuolen tietää? =)

Mutta aikaisemmat kokemukset nkl:lta mulla on just tuollaisia että sukupuolikysymyksistä saa vain tuhahteluja jne. eivät ole olleet hirveän halukkaita moiseen touhuun :snotty:
Jos kerran olet menossa nkl:lle ultraan niin toivottavasti sinut ultraa tämä sama nainen joka ultrasi minut ;) Oli nimittäin muutenkin tosi mukava! saimme paljon kuvia mukaan, ja mittausten jälkeen hän vain näytti kuvaa vauvasta joka suunnasta :heart: Oikein mukava kokemus oli!

Ls ja poikanen 20+1

Ootko menossa nytkin nkl:lle synnyttämään?
Saas nähdä jos törmätään siellä sitten..hih :D

Ohhoh, tota listaa kun kävin kattomassa niin tajusin että mun ikä on nyt väärin ku oli viime viikolla synttärit notta nyt olis siis 24 vuotta. :)

Muuten ei mitään uutta, potkuja ei vieläkään tunnu vaikka välillä tuntuu että jokin siellä kuitenkin liikkuisi.
Tein sitte eile iltapalaks paketin pekonia..takapuoli tykkää kyl tosi hyvää, mut oli se kuitenki jotain niin taivaallista; suolasta ja rasvasta! :heart: Nytki ois itseasias kauhee nälkä..kait sitä joutuu tekee viel lämpöset voileivät ennen ku alkaa nukkuu..

Sellaista oon viimepäivinä miettiny että onko mahallaanmakaaminen ihan ok vielä tässä vaiheessa? kun se nyt sattuu edelleen olemaan lempiasento eikä pahalta tunnu..

Kyseliköhän Maiskutin, et vastasko viikkoja..? Mut tää täti sano tästä Turo koosta, et yli käyrän menee, voi olla että on lähes viikon vanhempi. Mut eihän se alkanu sitä mihinkään korttiin merkkaan.. Ja voihan se olla, et jos pituutta on jotain 54cm, pitäähän sitä painoaki miehellä olla! :D
Rajoiksi hää tais sanoa tälle viikolle ( 21 ) et 350-420g. Eli 7g "ylipainoa" löytyy! ;)

Istukka oli oikeella, ylhäällä ja tuumas et mahtaa liikkeet tuntua hyvin. Sitähän minäki! :LOL:
Oli hyvän näkönen, ku Turo joi kuvissa lapsivettä! Ihan selvästi näky "juominen". Ja sen jälkeen vatsalaukku on musta möllykkä, eli täys. Sit oliki hyvä laittaa nukkuun. :D

On vähä sellanen epätodellisen onnellinen olo. Tai siis ei onnellisuus oo epätodellista, muuten tää fiilis. Siellä kasvaa mun poika! :heart:
Mummo ja siskot oli tohkeissaan, saadaan suvunjatkaja tänneki. Aika epätoivosen olosta ollu aikasemmin.. :wave: Mun äiti laitto viestin ,et nyt on ensimmäinen SININEN vaate ostettu..

Kysyin kummiksi yhtä kaveria, oon tuntenu sen monta vuotta ja just täytti vasta viime vuonna 18. :D
Oli kuulemma tippunu penkiltä.. Aiko lähtä puvun ostoon. Koitin sanoa, et ei tässä mikään kiire oo ja sitä ees tarvi hommata. Mut oli kaikille kavereille ja sukulaisille kertonu. Kiva huomata, et nuin tohkeissaan ottaa. Niin ja tää on poika! :whistle:

No tällä pitäs pärjätä kesäkuulle asti, ja pärjäähän sitä! Nyt tietää, et kaikki on ok! Se on tärkeintä..
Liikkeet tuntuu ni saa isommatki tuntea veljen.
Tuli sellanen olo ultran jälkeen, et mä kyllä selviän! Tai me selvitään.. :heart:

Yritän lukea, mitä ootte kirjotellu, oikeen ajan kans. :hug:

Lisbet ja Turo 21+1

c81
Huomenta!
ja :eek: *haukotus* Tajuton väsymys täällä.. pitää soittaa nauvolaan saako rauta annostusta lisätä/voisko sen hb:n mitat uudestaan, kun ei mikään uni riitä, ja henkeä ahdistaa ja väsyttää ihan tolkuttomasti...

c81 rv19+6 huomenna täälläkin poks sitten :D

maiskutin ja c81: mulla myös hirvee väsymys täällä. toissapäivänä neuvolas hemppa kuitenkin 146 :eek: eli ei raudan puutteesta johtuvaa. koitan syödä monipuolisesti ja ulkoilla mut yleensä viiden aikoihin se varsinainen kooma alkaa :( -ja mä en millään keksi mistä johtuis

Vitsi, oli pakko vaan kommentoida ku lisbet puhui "mun pojasta" niin muhun iski jotenkin et mun mahassahan oikeesti kasvaa MUN tyttö! :) Sellainen jota näen ihan koko ajan ja jonka kehityksestä ei mee mitään ohi..tai ei ainaka pitäis mennä. Ihan ihmeellinen olo! :)

Mul on taas vähä päinvastainen olo etten meinaa nukkua niin millään, eilenki nukahin vast kahen maissa vaik jo kuudelta heränny. Aamupäivän yleensä väsyttää mut iltaa kohden vaan piristyn..tosin oon aina ollu aika huono nukkuu ja sit kiukutellu helposti vähänkä väsyneenä.

Tänään sitten kattoo emmaljungan vaunuja helsingin puolelle, löysin netistä käytetyt lähes uuden veroiset (ainakin kuvassa) ja maksoi vaan 160? (vm.2004). Aloin miettii et ostan mielummin sittenki vähän halvemmat vaunut niin voin panostaa myös turvaistuimeen ja rattaisiin ku luulen et käytän niitä rattaitaki aika paljon sit kuitenki. Ja nyt vois alottaa työnteon että pääsee uimaan puolenpäivän maissa. :)

:headwall: Nonni! Tässä sitä ollaan. |O Sain tänä aamuna päähäni, et haluan NYT JUST ssada tarkistaa yhdistelmien kunnon, ja nyt en osaakaan muuta ajatella, kun et ne vaunut on vintillä, mut en saa yksin niitä alas. Mies lupasi kyllä käydä ne hakee, mutta |O MIKSEI SE VOI NYT MENNÄ NIITÄ HAKEE????? |O |O Siis kun mä haluan ne tällä sekunnilla! Miks miesten pitää välilä vetkutella tämmösten elämää suurempien ja tärkeämpien asioiden kans? :xmas: Ihan niinkun tässä ei olis vielä 19 viikkoa aikaa hakea ne vaunut, mutta kun mä niiiiin jo haluaisin päästä hypistelee niitä, ja kattoo, et mitä kaikkea mä olinkaan pakannu siihen koppaan... :ashamed:
Ja kun mä saisin ne kärryt tähän eteeni, niin voisin mitata, et minkä kokoisen hepe-suojan ostan niihin, ja tilata sen samalla, ja sitterin kans. :headwall: Mä arvasin, et näin tässä käy, kun rakenneultra on takana, niin voisin jo suunnilleen pestä vauvalle vaatteet valmiiksi odottamaan, ja laitella kaikki valmiiksi. Ei malttais odottaa enää..
Väsymyksestä, mä oon kans ihan tosi väsyny, edelleen. Eilen illan suussa ajattelin, et pikkusen lepuutan silmiä sohvalla köllöttäessä, ja heräsin 2h päästä kuola poskella, ihan sikiunesta :xmas: Lähes joka päivä toistuu tämä kuvio. Illalla sit kuitenki nukuttaa ihan hyvin, et ei siitä ole ongelmaa. Mut mitenkähän mä jaksan, kun maanantaina pitäis alkaa työt? :eek: Ku ei saakaan köllöttää sillon kun sille tuntuu...? Mutta, ei olis kun 8 viikkoa töitä, ja tää mamma sanoo heippa työelämälle ainakin vuodeksi! :D :saint:

No joo, olipa omanapaista kirjoitusta.
Sisu ja Minni 20+6 :heart:

c81
Sisu: Miehet on just tollasia kun ne ei ymmärrä mikä on urgentia ;) :LOL:
(.) Soitin neuvolaan, uus hb mittaus huomenna... Enää 3h ja pääsee töistä - mutta illalla vielä pakollisia menoja niin ei toivoakaan levosta.. :(

Väsymys on täälläkin ihan mahoton! Raudanpuutteesta ei voi johtua ku hemppa 169.. En tiiä onko sit näillä viikoilla joku väsymyskausi :D No oli mitä oli, toivottavasti menee pian ohi, myös teiltä muilta :flower:

MiNiMaM ja masuasukki 20+4

c81
Neuvolakin sano että tuu tarkistamaan hb, jos on edelleen alhaalla, mutta sano että voi olla joku viruskin joka näkyy vaan mahdottomana väsynä. :( No, kunhan piristyisi ja jaksaisi.. ois kiireitä tulossa eikä niin aikaa levätä... :headwall:

Heips taas kaikille
Moni onkin käynyt jo rakenneultrassa, itselläni se ois ensi viikolla. Pelkäänpä että meidän pikkuisen sukupuoli jää salaisuudeksi, koska olen kuullut että meidän ultran tekijä ei kerro sukupuolta. Noh pitää yrittää silti jos vaikka suostuis sen selvittämään. Olisi kiva tietää pitääkö tässä alkaa hankkimaan tyttöjen vaatteita vai käykö pikkuiselle esikon vanhat vaatteet.
Ensi viikolla on myös neuvola, pelottaa onko paino noussut liikaa :ashamed: Kotona ei ole vaakaa, joten en yhtään tiedä paljonko paino on noussut, massu on ainakin kasvanut.

Päivittäjälle tiedoksi!!!! Olen vanhetunut vuodella, eli mun iän saa muuttaa tuonne listalle 28v

Halinalle ja pikkukakkonen rv 19+5

Hui,piti ihan ajan kanssa lueskella,mitä ootte kirjoitelleet :D

Raffel voi harmi että sulla osaa olla vattumainen ex-pomo :kieh:
Toivottavasti saat oikeutta asiallesi :hug:

caisachu otahan sinäkin nyt ihan iisisti :hug:

Lisbet78 onnittelut poikalupauksesta :flower:
Varmaan kiva tunne saada 2 tytön jälkeen poika? :heart:

jeps1 nyt sun vaan pitää olla nostelematta mitään raskasta,tämä on käsky :attn:
Toi meitin pallero 15kg likkakin pyytää aina että nostan sen syliin,mutta välillä on pakko sanoa,ettei äiti nyt vaan jaksa =)

kleopatra84 kiva masu :heart:

cranyo ja Halinalle iät muutettu oikeaan suuntaan =)

Tää meidän väsymys saattaa johtua tästä talvesta ja pimeydestä,mutta nythän pikku hiljaa pitäisi alkaa valostumaan :D
Onneksi mulla on nyt helpottanut se pahin väsymys.
Silloin alkuraskaudessa se oli jotain ihan kauheeta,kun ei meinannut pysyä ollenkaan hereillä :|

Mä en itse edes tajunnut kysyä rakenneultrassa,paljonko naapero painaa,mutta ei se haittaa. Pääasia että on terve tyttö :heart:
Kuitenkin la ja ultra vastasivat täsmälleen toisiaan.

Nyt ei muuta,tulen taas illemmalla turisemaan lisää :wave:

bad virgin ja naapero 21+3

Niin ja tosta hempasta,mulla oli ekalla neuvolakäynnillä 130,tokalla 118,että kyllä se voi neljässä viikossa jonkun verran laskea :whistle:
Tokan käynnin jälkeen aloitin rautalisän syönnin ja oli nyt kolmannella kerralla noussut jopa 1 pykälän,eli oli 119 =)

Ilmis
Hei kaikki! :wave:

Kovia olette kyllä kirjoittamaan, mutta hyvä niin, tosi kiva lueskella teitin juttuja. :D

Ruokahimot Mun ruokahalu on ollut hävöksissä jo monta viikkoa ja joudun ihan pakottamaan itseni syömään. Ainoat mitä voisin syödä vaikkei nälkäkään ovat valkosipuli, salmiakkijauho ja hesen ranskikset dipattuina pehmikseen. :p Kyllä, luitte oikein. Oli pakko testata ja nyt en muusta unta näekään! :LOL:

Ruokaällöt Vähän kaikki ja ei mikään, riippuu päivästä, muttei varsinaisesti mikään.

Liikkeet ovat tuntuneet jo pari viikkoa joka päivä ja jonkunlaisen rytminkin olen kaverilla tunnistavani. Onko muilla? Meillä suunnilleen 4-5h nukutaan ja sitten muutama tunti jumpataan oikein olan takaa.

Ultrassa käytiin ja kaikki oli rakkaalla oikein mainiosti. Pituutta 25cm ja painoa 350g. Siellä hän istuskeli (pää navassani ja sivuttain istuu vasemmalle päin) ja peukkua imi ja maiskutteli, tais olla nälkä :heart: Tosiaan nuo liikkeet tuntuvat todella hyvin ja näkyvät nahkan läpi, ompahan mieskin päässyt "enemmän" osalliseksi. Ultraaja sanoi että muru on ihan tuossa vatsanahkassa kiinni ja siitä sekä asennosta johtuen on niin tunnerikasta =) Itse jo silloin tällöin turhautunut, kun ei meinaa välillä unta saada, kun venyttelyt käynnissä |O Mut suurimmaksi osaksi tottakai ihanaa, ei vain ole vielä oikein tottunut :D Kyllä se sitten pelästyttää, jos kauemmin liikkumatta, mutta yllättävän hyvin reagoi kosketukseen.

Nyt kun se ultra sitten takanapäin niin synnytystähän tässä aletaan odottelemaan... Mä en malttais odottaa B) Vaikka mun suvun naisilla ollutkin aika karmaisevia kokemuksia niin odotan ihan innolla! Saa ihanan nöpönenän syliin :heart:

Mä jään nyt sitten töistä pois viikon päästä, enkä ole vapaa-ajalla mikään nettisurffari niin harventuu nämä mun käynnit täällä teitä kyttäämässä :saint: Mutta tottakai tulen kuvaa ja vointia päivittelemään silloin tällöin!

Ihanaa LOPPUodotusta kaikille! (nyt voi jo sanoa, kun kohta kaikki voitonpuolella ;) )

Ilmatar ja Armas 20+6 :heart:

Yhteistyössä