**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

maranooka Ärsyttävää tuollainen neuvolalta, kyllähän se tosi tietyllä tavalla on et jos kesken menee niin se on mennäkseen mut eihän se levähtely ainakaan pahitteena mene. Ei todellakaan. Mä muista esikoisesta silloin kun oli vuotoa 6-9 viikoilla et taisin saada "käskyn" ottaa vähän iisimmin jne. Et levähdä ihmeessä, ei se ainakaan haittaa tee missään nimessä :heart:

Täällä taas oksettaa. :x Eka neuvola olis tasan viikon päästä :D

Minut vois lisäillä kans tuonne listaan eli la näillä näkymin 19.6 ja toista ootellaan. Synnytyssairaala on OYS.

-Mirri ja papu 6+5-
 
Moi!
Eilen illalla nukkumaan mentäessä oli järkky pahoinvointi :x :x :x
Nyt oon tänään vaan huilannut,kun väsyttää ihan mielettömästi.
Mä ostin eilen kaverilta dopplerin ja sain sillä sydänäänet kuuluviin :heart:
Tiedän toki ettei toi ole huipputason laite eikä pidä hermostua jos ne ei aina kuulu,mutta eilen kuului ainakin,ihana :heart:

bad virgin & hippu 9+2 :heart:
 
Phalaenopsis ja Alexandria :hug: ja voimia! Ikävä lukea näistä keskenmenoista, vaikka tottahan se on, että se on tilastollinen todennäköisyys, että niitä tulee tietty määrä. En siis tarkoita, että tämän tiedon pitäisi lohduttaa ketään, tottakai se on rankka asia kun omalle kohdalle osuu!! Kun näitä keskenmenoja on ollut tuttavapiirissäkin niin paljon, sitä huomaa kuinka onnekas itse on ollut. Kummatkin aiemmat raskaudet on päättyneet hyvin, enkä tietääkseni ole koskaa vielä keskenmenoa kokenut (ellei sitten hyvin aikaista, jota ei ole itse edes tiedostanut).

Johanna83 Hormonit nyt aiheuttaa kaikenlaista mielialan vaihtelua, mutta mä olen sitä mieltä, että ahdistus tulevasta jotenkin kuuluu raskaana olevaan. Tarkotan sillä sitä, että se on niiden äitiyteen liittyvien kysymysten miettimistä ja tulevaan valmistautumista ja kun siitä pääsee yli, on paljon levollisempi olo. Näin siis ainakin omalla kohdalla. Itellä on aina iskeny jossain vaiheessa raskautta ihan järjetön synnytyspelko, mutta kun siitä on selvinny niin olo on ollut parempi ja voinut lähteä levollisin mielin synnyttämään.
hyvähän se on, että tuleva mietityttää - ei se ole mikään pikku-juttu kuiteskaan =)

Babsi Minä odotan kolmatta, enkä voi pahoin ollenkaan. En ole aiemmissakaan raskauksissa oksentanut koskaan, pahoinvointi on ollu sellasta pientä etomista vaan. Mä tiedän aiempien perusteella, että luultavasti kohta alkaa ihan järkky närästys ja sitten tulee ne liitoskivut, jotka nekin olleet aika :$ joten ihan onnellinen olen, jos tämä yks vaiva munt edes jättää väliin. Toisaalta täs on se, että kun ei ole oireita niin tää raskaanaolo on ihan epätodellista.... :kieh:

Minmam olipas jänniä ultrauutisia! =) odotan mielenkiinnolla, miten tarina jatkuu...

Uusille tervetuloa joukkoon pyöristyvään :flower: Lisbet toi on NIIN tota mitä sanot isäksi tulemisesta - tosi kurjaa että teillä kävin noin kun on kuitenkin pitkästä suhteesta kyse :| :hug:

marakoona toi on vähän tollasta... riskiraskauksissa tietysti annetaan helpommin sairaslomaa. Itellä on kummassakin edellisessä raskaudessa ollut ennenaikaisen synnytyksen vaara: on supistellut paljon, paikat on auennu turhan aikasin ja vauvat laskeutuneet tosi aikasessa vaiheessa. Viime raskaudessa menin lääkäriin supistusten takia joskus rv20 ja sain lääkityksen, mutta en sairaslomaa, koska "en ollut vielä joutunut kertaakaan lähtemään töistä kesken pois" :headwall: Pari viikkoo olin sitten vielä töissä, mutta kohdunsuu oli alkanu aukeemaan, joten olin sitten loppuajan saikulle...
 
HelloShitty
BV; ihanaa..tahtoo kans tommosen! :D

mulla en s viikolla myös eka neuvola. laskin jsut että sillon on viikkoja tasan 10. voi olla että sydänääniä kuulee. :xmas: ja sen jälkeen pitääkin jo varata ajan nt-ultraan. :eek:

kato nyt BV...meneehän se aika nopeesti! :hug:

HS ja nelonen rv 8+6
 
Heissan :wave:

Mulla on LA 28.6.2009 ja lapsi on meidän perheen kolmas. Sairaala on vielä vähän auki, koska Loimaalla ei enää ensi vuonna synnytetä. Tyksiin ilmeisesti yrittävät mua, mutta ei oikein houkuttele, kun oon lähes varma, että jälleen tulee suunniteltu sektio. Vammalaan yritän päästä...
 
Huomenta taas kaikille ja tervetuloa uusille! :wave: Laitoin sitten madam mammalle postia eilen ja tänään se vastasi, että meille syntyy tyttö 21.5.2009, eikä muita lapsia enää tule. Sen mukaan synnyttäisin jo rv 36+2. Tyttöä se sormuskin mulle veikkasi..joten kai se on sitten alettaa uskomaan! Lapsiluku on myös meidän puolesta sitten täynnä.

josema 7+1
 
tää palsta taas sekoilee.... hmmph!

mutta siis bv:lle onnittelut! hetki on varmasti ollut aika liikuttava :snotty: itsekin vähän haaveilen tuosta laitteesta, mutta on aikas kallis kapistus :/

nyt ei oo enää iltasin niin ahistanu, kun ällötys ei aivan 24/7 ole ilonani. sen sijaan olen kyllä alkanu oksentamaan, mutta helpompaa musta olla suht pirteä ja halailla pönttöä kun vapista ku haavanlehti sitä pahaaoloa.
huomenna pitäs mennä yrittämään taas sitä työntekoa.

Tervetuloa uudet :wave:
 
Noniin nyt mää voin ilmoitautua tänne ihan virallisesti. Uudessa ultrassa käyty. nyt vastaa viikkoja 8+5 tai 8+1 en oikein ota selvää. 8+5 lääkäri kirjoitti neuvolakorttiin mutta myös että vastaa viikkoja 8+1, mutta vissiin ton isomman luvun mukaan mennään. Sain lähetteen myös äitipolille np ultraan, joka on todella kiva sillä täällä siihen pääsee vain jos osallistuu sikiöseulontoihin, tää siis kaupungilla. Töihin ilmoittelin jo että en palaa hoitovapaalta töihin niinkuin tammikuussa oli puhetta, onpahan sekin nyt hoidettu pois alta. Kohta pitäisi kait soitella neuvolaan kun soittoaika alkaa just. Paljon yhdelle päivälle, mutta onpahan sit kaikki hoidettu.

Verisestä vuodosta jota tässä on ilmetynyt lääkäri sanoi, että kohdunkaula/suu on herkkä ja verinen joten vuoto johtuu siitä ja ihan normaalia eikä pidä siitä huolestua. Että tämmöistä tänne. Tää on vielä kyllä ihan hyshys joten jos joku tuttu nyt sattuu tunnistamaan jne niin suut suppuun :D
 
:wave: Moikka! Tervetuloa uusille :flower:
Jolla kulla taisi olla kaksi papusta kyydissä, tarrasukkia sinne tuplaten ja hurjan paljon onnea!! :hug: :D

Raffel, kysyit näin: Millä viikolla yleensä eka ultra on? Ja kuinka sen ns "varhaisultra ajan" saa? Pitääkö jotain olla pielessä vai voiko sinne päästä ihan vaan koska kovasti haluaa?
Suurin osa on tainnu käydä varhaisuä:ssä yksityisellä, toiset saa esim. kovien kipujen takia päivystyksenä jo ekan ultran, itse sain kunnallisena sen, koska mulla on yksi kohdun ulkoinen raskaus takana, ja aikaisella ultralla varmistellaan, et alkio on kohdussa. Yksityiselle pääsee kuka vaan maksava asiakas, eikä siis tarvii olla mitään pielessä, et sinne pääsee. Soitat vaan jonnekin lääkäriasemalle (yksityiselle siis ), missä on gynekologi-palvelut, ja kysyt neuvonnasta aikaa. =)

Lisbet78 :hug: Täältä saa kyllä vertaistukea!! Ja jospa se "isäkin" sieltä vielä ilmestyisi kuvioihin mukaan, kuka nyt pystyy vastustamaan pienen pientä vastasyntynyttä vauvaa? :saint:

BV, paljonko maksoit käytetystä? Mä olen kans miettiny sen hankkimista, mut keskustelen ensin neuvolassa HUOMENNA ( :eek: ) aiheesta. Kun epäilyttää, et tulen hysteeriseksi, jos en jonakin päivänä ehdi kuuntelee jne.... :ashamed: Mut toisaalta, jos käy niin kun keväällä, niin ei ainakaan olis vauva niin kauan kuolleena mahassa, jos pystyis itse välillä kuuntelee sydänäänet.... :/

Ja sitten rouvaset, kysymys! :attn:
Onko KENELLÄKÄÄN tässä / aikaisemmissa raskauksissa JO näillä viikoilla tuntunu, et ihan kun kohtu supistelis?? Mulla on muutamana päivänä tuntununiin kun kohtu menis kovaksi, ja alamaha kans, siis voiko harjoitussupistuksia tulla nyt jo? Ei yksikään ole ollu kipeä noista suppareista. Vai onko se pska, mikä siellä kiertää, ja vääntää? :xmas:
Sisu ja salamatkustaja 8+5
P.S. Huomenna saatte sit neuvolakuulumisia.
 
Hei taas kaikille! Aika harvaseltaan tänne kirjottelen, kun tuo meidän 8kk vauva vie huomioni ja aikani, mutta pyrin silti lukemaan juttuja kovasti. Täällä ollut pahoinvointia vaihtelevasti.. Iltaisin enemmän, mutta tänään aamulla ei ollut oksentaminen kaukana. Hiki valui pahasti olosta, yritin vaan nieleskellä kun laitoin neidille aamupuuroa. Ostin ne pahoinvointirannekkeet, ja minusta kyllä auttaa.. tänään aion laittaa ne illalla ennen kuutta jo valmiiks, kun alkaa se pahin olo sillon. Tosin imettäessä olen huomannut että pahoinvointi iskee aina..

Täälläkin neuvola on huomenna. Eipä tuolla ekassa neuvolassa juuri mitään muuta ole, kun lapppujen tarkistusta, mutta kuitenkin.

Sisu: mä luulen, että se on vaan sitä suolen toimintaa. Ekan raskauden aikana kävin varmaan 5 kertaa polilla kovien alavatsakipujen takia, jotka aina paljastu ummetukseks.. Noloa. Nyt on vielä pahempia kipuja, kun on tuo sektiohaava tuossa, mikä ottaa jotain häikkää.

Uusille tervetuloa!

Lammiska ja ötökkä 7+6
=)
 
Sisu Mulla on rasituksen jälkeen, esim kun siivoan vauhdilla ja siirtelen poikaa pois edestä jne.. sellaista ihmeellistä "puristusta" tuolla häpyluiden/kohdun hujakoilla. Ei siis vedä tai vihlo vielä kunnolla sieltä itsestään, mutta antaa kyllä ymmärtää että ukkokin vois alkaa siivoamaan :D Edellisessä raskaudessa aloitin saikut joskus viikkojen 14 tietämillä ensiksi oksentelujen takia, mutta jatkoin siitä liitoskivuilla. Uskon että samalla kaavalla mennään nytkin, mihinkäs tämä kroppa tästä olis muuttunut. Näiden tuntemuksien on kait vaan tarkoitus antaa merkkejä että rauhoitu kun vielä supistelee hyvällä.. Ihan hyvin selvisin raskauden loppuun asti, köpöttelin hissukseen, kävin jopa Tallinnassa..Tosin istuin varmasti joka penkillä joka vastaan tuli. Ne kunnon kivut onkin sitten sitä luokkaa että on pakko pitää kättä tuolla alaosastossa että pystyy ottamaan edes pieniä ja hiljaisia askelia..
Ensimmäiset liikkeet jotka tunsin muistuttivat kyllä ikävästi myös suolen muljahteluja, mutta niitä ei kyllä vielä näillä viikoilla ollut.

-Anu- 8+5
 
Raffel lisään viel tohon ultrajuttuun, että jossain kunnissa on kaks ilmasta ultraa ja niihin saa sitten neuvolan kautta ajat

bv sun viesti näky, sitten ei ja nyt näkyy taas .... hämmentävää :whistle:

uusille :wave:

Mä voisin veikata poikaa jos jotain tarttis veikata - en oikeen osaa nähdä itseäni tytön äitinä näiden kahden pikku-ukon jälkeen :D
 




Alkuraskauden villit veikkaukset :heart:




Tyttöä veikkaavat:

anuaanua
cranyo
bad virgin
Yeb
HelloShitty
Vauhti-ipanoiden äiti
augustmam
Ilmatar
Lammiska
omppunen
Peppita
josema


Poikaa veikkaavat:

Levoton Strutsi
Talvis
vanttu80
Brianna
awek
Ryhis
pikkuötökkä
Mantelinkukka
lingon1
la bebe
peppi80
jen-mar
Ninniliina
Sisu
big mama88
 

Heippa vaan kaikille!

Meillä on reilun vuoden ikäinen tyttö joka on saanut alkunsa lapsettomuushoidoissa usean vuoden yrittämisen jälkeen. Ja nyt olen yllättäen LUOMUSTI raskaana!!

Lannistava väsymys alkoi huolettamaan pari viikkoa sitten ja teinpä ihan huvikseni raskaustestin joka olikin yllätyksenä positiivinen.
Varasin sitten alkuraskauden ultran jossa selvisi että raskaus oli jo 8.lla viikolla. :eek:

Nyt sitten totutellaan ajatukseen että olemme todellakin raskaana ja vielä luomusti.

Aika kultaa muistot, mutta kyllä tässä alkaa muistumaan mieleen varsin elävästi ekan raskauden pahoinvoinnit jne.

Väsymys on lannistavaa, pahoinvointi ja huimaus kiusaa, hormonimyrskyjäkin riittää...

Pahoinvointia hoidan syömällä kokoajan jotain kylmää. Viinirypäleet, mandariinit ja Gefilus herajuoma tekee tehtävänsä.

Ekassa raskaudessa pahoinvointi jatkui 14.vkolle, toivotaan että nyt ei kestä niin kauaa.


Ultrista:
Meillä ei ole terveyskeskuksessa ultraa joten kävin alkuraskauden ultrassa yksityisesti ja kunta maksaa meille 12.vk (np) ja 20.vk (rakenne) ultrat.


Niin ja ikää mulla on 31v ja viikkoja tänään 8+3.
LA: 6.6.2009


Ihanaa odotusta kaikille
:wave: :wave:


Ansku
 
Minä myös odotan jännityksellä jatkoa :D

Eilen soitin neuvolaan ja täti siellä laitto KYS:lle äitipolille lähetteen nyt, kun täällä saa kaks kertaa käydä siellä ultrassa jos haluaa =)

Että tuota nyt sitten ootellaan 2-4 viikkoa ennen kun saa varmuuden asiaan :kieh:

Etoo ja väsyttää edelleen koko ajan, tuntuu että painookin on tullu jo sata kiloo
lisää :LOL:

MiNiMaM ja masuasukki/masuasukit 8+3
 
Heips kaikille!

En ole kiireiltä ehtinyt kirjoittelemaan taas hetkeen ja tänne tulee niin paljon textiä, etten kaikkea jaksa kerralla lukea :)
Laitoin viestiä madam.mammalle ja nyt odotan innolla vastausta :LOL: Minua kyllä epäilyttää koko touhu, mutta onhan se kivaa ajanvietettä.

Ruoasta kun oli puhetta, niin en ole pystynyt/halunnut syödä muuta kuin spagettia ja mandariineja viimeisen 3päivän ajan. Ja varsinkin lämpimät liharuoat kuvottavat, vaikka lyleensä syön esim. karjalanpaistia suurella himolla :x

Kälyni, jonka LA olisi ollut toukokuussa sai tänään varhaisultrassa huonoja uutisia :'( keskenmeno oli ollut jonkin aikaa sitten, mutta tyhjennys vuotoa ei ole vielä tullut. Lapseni ei saakkaan lähes saman ikäistä sekkua :'( nyyh!

pinkkimieli ja toukka 5+6
 

Yhteistyössä