Tulipas pienoinen tauko, kun on ollut niin hulinaviikko... Nyt onkin taas paljon juttuja ja kommentoitavaa. Kiva, että pino on pysynyt aktiivisena.
Auramaria... Tervetuloa takas munkin puolesta! Mä oon kans miettiny mitä sulle kuuluu, eli et o unohtunu.
Kiva, että palasit. Naimisiin oon tosiaan menossa, mut siihen on vielä piiitkä aika. Kunhan tässä nyt suunnitellaan, ettei jää viimetippaan.
Meillä on maisteltu
kiinteitä makuannoksina nyt banaania, bataattia ja perunaa. Ekasta tykkää, jälkimmäset aiheuttaa ilmeen "ootko ihan tosissas, että tätä pitäis syödä?".
No, totutellaan ajan kanssa. Oon kyllä ajatellu nyt ihan vakavissani, että jos alottais antaan yhden kiinteen aterian iltasin ihan oman jaksamisen takia. Iltojen maratonimetykset on tosi uuvuttavia ja poika on viime aikoina herännyt jo kahteen mennessä ekan kerran, parina yönä on ollu pakko nousta syöttämään. Siis kahdella syötöllä menty pari yötä, kahden ja viiden tienoilla. Lääkäri suositteli riisivelliä/-puuroo... Sitä kai pitää keitellä vaihteluks bataatille, jota myös suositteli.
Mulle terkkari sano neuvolassa, että kiinteitten alottaminen saattaa aiheuttaa levottomuutta öihin, vaikka päinvastanen tavotteena. En sitte tiedä kuinka yleistä se on, mut kannattaa varmaan varautua siihenkin.
Oon ihan väsy, kun oon joutunu paljon nousemaan myös tuttia antamaan ja omat unet on sit jääny tosi huonolle. Viime yön unet oli paremmat ja jaksoinki sit onneks siivota.. Mun vanhemmat tuli nimittäin käymään. En tykkää että on sotlusta, mut en yksinkertasesti jaksanu ja pääs tilanne ihan hallinnasta. Sain onneks korjattua tilannetta kiitettävästi. Toivottavasti jatkossa saan nukuttua paremmin.
Käytiin keskiviikkona siellä
allergialääkärillä ja nyt on aika varattu altistukseen. Erikoiskorvikkeelle saatiin resepti, mut koitetaan pärjätä omalla maidolla. (Täytyis koittaa pumpata useemmin, kun tarviin niihin soseisiinkin. Kantsis munkin pakastaa, niin ei tartteis aina ola muussaamassa ja heittää sit loppuja menemään.) Selkeesti vaikuttaa lääkärinkin mielestä maitoallergialta, nyt vaan pitää saada Kelalle lausunto.
Pojalla on ollu outoja itkukohtauksia ja oon joutunu neuvottomana supon laittamaan useemman kerran. Alkaa ihan yllättäen, sellasta kovaa suoraa huutoo eikä millään meinaa lopettaa. Ihan surkee olo tulee, kun en osaa auttaa muuta ku pitämällä sylissä ja rauhottelemalla. Tänään nukku iltapäivällä vaan 45min päikyt ja oli sit ihan yli väsy. Porukat oli ihmeissään, kun jätkä itki ihan kauheesti niitten käydessä. Saatiin sit kauppareissulla rauhottuun, ku mies tuli mukaan vaunujen kanssa. Nukku lähemmäs kolme tuntia, vaihdettiin yötamineet ja söi, sit taas nukumaan. Tuolla nyt kylläsenä ja tyytyväisenä tuhisee niin ku mitään itkeskelyä ei olis ollukaan. Toivottavasti heräilee vasta aamun puolella. Unta vastaan poika taistelee varsinki päikyille mennessä, joten tulis nyt unet tosi tarpeeseen.
Influenssarokotteesta ite neuvolassa kysäsin... Ei saada meidän pojalle, kun on hieman alle vaaditun iän sillon, kun pitäis antaa.
Anskuli... Mä sain neuvolasta pojan 3kk käynnillä sellaset vihkoset (2kpl), missä oli kiinteitten alotuksesta ja sit ihan ohjeita soseiden ja muiden vauvapöperöiden tekoon.
Hiustenlähtö on alkanu huolestuttamaan... Mulla siis aina syksyisin lähtee paljon, mut tulee kyllä uuttakin. Nyt näyttää toi ponnari kyllä aika aneemiselta, joten pistää jänskättämän onko siitä kohta mitään jäljellä. Mulla on sen verran pitkät hiukset jo, että on pakko pitää öisinkin kiinni... Se tietysti "syö" hiuksia, mut ajattelin sen olevan pieni paha. Täytynee nyt kokeilla jotain muuta tapaa pitää hiukset pois häiritsemästä, jos vaikka en sit ihan kaljuuntus. :/
Jonnakar... Tosi kurja juttu.
Mut kyllä munkin mielestä "kuulostaa" siltä, että kaikki on ok. Älä suotta soimaa itteäs... :hug: Sattuuhan sitä. Me ollaan vielä tollasilta vältytty, mut muuten on kyllä säikytty puolin ja toisin.
Pompula... En o kuullukaan, että maito voi nousta heti oluen juomisen jälkeen. Ei o tullu mieleenkään, kun mulla nousee sillai hitaanpuoleisesti... Siis jos illalla ysin jälkeen juon niin aamulla kuuden tienoilla on tissit pinkeenä. Vettäkin pitää reilusti juoda... Muuten menee hukkaan maidon nousun osalta. Nostaako myös siideri? Alkottomalla ei ainakaan mulla, mut ei kyllä alkottomalla oluellakaan jostain syystä. Onko se alkoholi se taikasana vai joku muu aine?
Mä en o käyny vielä
viihteellä, mut paria - kolmea olutta oon välillä kotosalla maistellu viikonloppuiltana pojan nukahdettua. Baariin en edes varsinaisesti kaipaa... Ehkä jossain pubissa vois käydä istumassa kivassa seurassa varsinkin, jos pääsis samalla pitkästä aikaa pelaamaan bilistä. Vierotusoireita alkaa olla...
Irmeli... Ootko kokeillu erilaisia pulloja? Minkä levyinen tuttiosa sulla niissä pulloissa on? Me käytetään enimmäkseen sellasia leveitä, aventia ja sit sellasta mikä muistuttaa rinnanpäätä, oliko joku first choise (vai miten se ny kirjotetaan?) tms. Kapeistakin meidän poika on syöny, mut noilla menee vähemmän ilmaa mukana. Siskon likka muistaakseni suostu syömään vaan tollasesta leveestä. Ootko siis sellasta kokeillu? Niin ja sit tietty nokkamuki?
Romaani tuli taas... Riittänee siis tältä kertaa.
PikkuMyy-80 ja poikanen sunnuntaina 4kk