~KesäMassut 2007~

Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Täällä pinossa on ollut viime aikoina aika hiljaista, mistä lie johtuu...
Pepsukka81: kuulostaa jotenkin tutulta tuo sinun tilanteesi... itsellä oli aikalailla samanlaista silloin, kun olin noiden vanhempien lasten isän kanssa... tuntui usein, että minulla oli kahden lapsen sijaan kolme lasta huollettavana.. vastuu tuntui olevan vain ja ainoastaan minulla ja jos joskus pääsin hetkeksi yksin jonnekin, niin eikös hetken päästä puhelin soinut ja kyseltiin koska tulen kotiin... no aikani jaksoin tuota elämää ja sitten päätin, että koska kuitenkin yksin lapsia hoidan niin parempi sitten jäädä heidän kanssaan tosissaan yksin, joten yksi kaunis päivä tein sen ratkaisun, että lähdin ja päivääkään en ole sitä katunut...
täytyy vain miettiä aina omalta kohdaltaan, että mikä on paras ratkaisu... kaikkea ei tarvitse kestää, ja vaikka joskus ratkaisujen tekeminen ja toteuttaminen on vaikeaa niin lopussa se kiitos seisoo... toivon sinulle jaksamista ja usko pois kaikki järjestyy jotenkin aina :hug:
täällä ollaan oltu kipeinä.. eli kolme neljästä lapsesta oli tuossa viime viikon kipeinä eli siinä sujuvasti meni syysloma neljän seinän sisällä kököttäessä... vielä on tuo 2v oikein rohiseva ja kerran jo lääkärissä käytiin, mutta täytyy varmaan lähteä uudestaan, jos ei tuo nyt paremmaksi muutu...
neiti on ruvennut kiljumaan ääneen, nytkin tuolla lattialla kiljuu niin kovin, että välillä itsekin pelästyy :LOL: ja naurunräkätystä tulee nyt melkein päivittäin ja siihen riittää se, että jompi kumpi veljistä menee vaan eteen seisomaan ja se on sitten siinä...
Jonnakar onneksi ei pahempaa sattunut.. mutta älä ota itseesi tuosta, kun kyllä niitä kaikenlaisia muksahduksia ja putoamisia sattuu, vaikka istuisi vieressä niin jotain voi sattua...
jaahas täytyy lähteä jotain järkevääkin tekemään nyt kun isommat ovat kouluun jo lähteneet ja nuo nuoremmat ovat vielä sellaisella tuulella, että jotain voisi saada aikaan...
mukavaa viikonalkua kaikille ja pysykää terveinä

Jousimies-70 + neiti 4kk eilen
 
..ai niin meinasi unohtua..kiitos kaikille Turun tapaamisessa olleille oli kiva nähdä teitä ja vauvoja ja otetaan uusiksi, kunhan saadan joku sopiva aika taas keksittyä.... (tämä tuli vähän myöhässä, mutta kun en ole jaksanut aikasemmin kirjottaa vaikka päivittäin olen lukemassa käynyt)
 
heippa ja multakin tosiaan myöhäiset kiitokset myllyssä olleille!

Meille tuli eka hammas ja toinen tulee ihan kohta viereen.. Pientä lämpöilyä oli sen johdosta pari iltaa, mutta pahasti ei kyllä kitissyt. Ja supolla öitä sitten hieman rauhoiteltiin. Mutta nyt on sitten kivasti tukkaa ja hampaita..eli alkaa poika kasvaan.

Jousimies harmi kun olette olleet kipeenä, se on aina kun on paljon lapsia tuo rumba, että yks sairastuu niin kohta on kaikki. Toivottavasti nyt on teiltä sitten tälle alkutalvelle flunssat sairasteltu!
Meillä kans poika aloitti tuon kiljunnan eilen, aika hauskaa toisaalta. Mutta tosiaan välillä kiljuu niin korkeelle että itekki hämmästyy.. ja kyllä on korvissa välillä pitäminen kun innostuu.
koskas me jousimies otettais se shoppailureissu? Sinä varmaan paremmin tiedät kauppoja ja kohta alkaa tarviin pojalle lämpimää vaatetta, ja tilikin tulee pian ;)

Ostettiin muuten lauantaina Stokken syöttötuoli, aivan huippuhankinta kyllä! helpottu ruokahetket heti ja tukevasti istuu jo siinä. vauvatukien ansiosta. Eikös Katakin ollut jo siirtynyt syöttötuoliin, tosi helpottavaa kun saa itse rauhassa syödä.

Pikkumyy älä yhtään ole huolissas siitä sun tukasta, sulla kyllä sitä riittää!! Ihanan paksu ponnari sulla.. toisin ku mulla on oikeesti varmaan puolella vähentyny tukka.. siis todella ärsyttävää tämä hiustenlähtö, lapsiraukallaki on niitä joka paikassa. yks päivä tuli pyllystäki, kakan mukana..raukka! joka päivä saa imuroida ja petivaatteet on joka päivä tuuletettava ku tukkaa on lakana täys.

Tänne ei sen kummempaa, poika on alkanu nukkuun tuossa kahdeksan ja puol yhdeksän pintaan ja se on rauhoittanu paljon yöunia. Mulla on kesken se Elisabeth Pantleyn kirja, mutta tosi hyviä neuvoja siellä on saada lapsi nukkumaan läpi yön.
Meillä nukkuu nyt tuonne kahteen asti ensin ja sitten lyhyemmällä välillä herää noin. viiden aikaan ja sen jälkeen kahdeksan puol.yhdeksän kokonaan ylös. Ihan kivasti. Ja omassa sängyssä nukkuu. Unelma olis tietty jos jättäis toisen noista heräämisistä pois, mutta syö niin vähän aina, että nälkä herättää.olkaa onnellisia jotka imetätte, kyllä on rankkaa yöllä nousta pulloa lämmittään kun poika ei huoli huoneenlämpöistä Nan:nia.

No mutta kai mä poistun restauroimaan noita kahta hyllykköä erin väriseksi.. ja sisustaan vierashuonetta ku se on kesken vielä jostain kumman syystä :whistle:

aika hiljaista on muuten ollu tässä pinossa...kirjoitelkaahan ;)

Moonlight, Linus kohta 5kk ja eka hammas
 
Moikatus! :D

Mä oon ihmeen energinen, vaikka yö meni levottomasti ja viimonen viikko on ollu melkosta säntäilyä ja tohinaa. Porukat kävi ja juhlistettiin siskon likan ristiäisiä... Nätin nimen sai. :) Siivousurakkaa sain tehtyä kiitettävästi ja nyt onkin helpompi jatkaa noihin näkymättömiin osiin... Vaatehuoneessa on kuin pommituksen jäljiltä. :ashamed: Myyntiin taitaa mennä ihan kivasti vaatetta ja tavaraa, kun oon ollu niin kova hamstraamaan... Mistäänhän ei toki voi luopua (vaikka ei tartteis / mahtuis päälle). :whistle:

Hiljasta on tosiaan ollu. Mä oon myös käyny tunnollisesti lukemassa, mut kirjotteluun ei o riittäny kauheesti virtaa. Onneks tohinat on nyt ohi. Parin viikon päästä tosin tulee miehen porukat, joten eikähän tässä ajan saa kulumaan.

Nyt lyö ihan tyhjää mistä piti kirjottaa. Jätkä heräs, joten taidan katella kommentoitavat toisella kertaa.

Pepsukalle paljon voimahaleja ja tsempityksiä! :hug:

Turun alueen porukka... Ideoita yms tapaamispinoon. :)

PikkuMyy-80 ja poikanen 4kk1pv
 
Heipsan!

Kiva kuulla Naru, että teillä pyyhkii hyvin. Olette olleetkin mielessä, sillä oman kokemuksen vuoksi mua koskettaa tällaiset asiat aivan erityisesti.

Meillä vietetään syyslomaa ja voi tietystikin arvata, että ollaan kipeitä! Jotenkin ottaa kyllä aivoon ja tosi paljon. Ipanat on olleet puolikuntoisia pari edellistä viikkoa, mutta kuitenkin ovat voineet mennä kouluun/eskariin ja nyt kun loma alkoi, niin kaikilla on tosi huono olo...näköjään liian tunnollista porukkaa.

Minäkin kävin viikonloppuna tuulettumassa ja oli kyllä hauskaa. Tietysti seurauksena happi on hiukan heikoilla, mutta oli se sen arvoista...nyt jaksaakin taas jonkin aikaa eteenpäin.

Mä en jotenkin osaa kirjoittaa meidän vauvasta mitään erityistä, kun se on ihan tavallinen vauva ;) Ihana kyllä lukea teidän muiden tarinoita ja arkea. Meillä varmaan menee niin tavallisesti kuin vauvaperheessä yleensä meneekin, välillä rankempaa ja toisinaan taas on helppoa. Kääntymään täällä opittiin 3,5kk iässä ja nyt harjoitellaan painonsiirtoja sivusuunnassa ja 180 astetta mahallaan pystyy liikkumaan. Luonteeltaan meidän ukko on aika aurinkoinen kiljukaula :D Mitähän muuta...yöllä herätään vaihtelevasti, yleensä vähintään kaksi kertaa. Joo, eli ihan normaalia meillä.

Pepsukalle nyt kovasti voimia jaksaa. Se on kyllä jännä juttu, että noita miehiä täytyy joskus kasvattaa jopa kovemmin kuin omia lapsia eikä ne siltikään ymmärrä...oon joskus tullut siihen tulokseen, että niiltä (ainakin joiltakin) puuttuu aivoista joku merkittävä palanen, joka säätelee kykyä asettua toisen asemaan! Meidänkin ukolle pitäisi tehdä välillä lobotomia...

Nyt en kyllä muista, mitä kaikkea pitikään kommentoida. Raivostuttavalta kuulosti ainakin (sori, en nyt muista kenen) linja-auto kokemus...Itse olen samanlainen, että loukkaannun todella jos kohdellaan väärin ja varsinkin yleisellä paikalla.

Nyt taas hommiin, kahinaa kuuluu vaunuista :heart:

Niin, ja laitanpa kohta profiiliin kuvan meidän miehestä. Ikää taitaa siinä olla vähän vajaa 4kk.

t.auramaria
 
Tervehdys!

Juuri tultiin vauvan kanssa lääkäristä, ensimmäinen korvatulehdus nyt todettu :( Jo viikon verran tyttö on ollut tosi räkäinen, mutta yöt nukkunut verraten hyvin ja päivälläkin pitkiä unia...tänään sitten itkeskeli koko aamupäivän, niin päätin viedä näytille; toinen korva punoitti vahvasti. Viiden päivän Amoxin-kuuri, toivottavasti ei tule nyt mitään tulehduskierrettä.

Vauva on aloitellut jo myös lihaa ja viljoja maistelemaan, eilen sitten tuli oikein ärhäkkä ihottuma koko selkään, kaulaan ja rintaan... Olen vähän turhan paljon erilaisia makuja jo antanut myös sekaisin, eli nyt täytyy sitten vaan alkaa yksitellen seuraamaan, mikä ruoka ärsyttää. Epäilen eilistä ruusunmarja-vadelmaa. Vähän uutta tämä ruoalle herkistyminen, sillä neljällä vanhemmalla ei tosiaan ole mitään allergioita, eikä minulla tai miehelläkään. Lääkäriltäkin kyselin asiasta äsken ja näytin ihottumaa, mutta eipä tuo pahemmin kommentoinut, kehotti vain seuraamaan reaktioita vastaisuudessa.

On kyllä nyt niin väsynyt olo, ettei muistu oikein mitään kommentoitavaa mieleen...nyt pikkuhiljaa tämä 5 kuukauden yövalvominen alkaa tosissaan tuntua ja ajatus kulkee erittäin tahmeasti :/ Jospa suuntaan kahvinkeittoon, kun tuo pikkupotilas nyt tuntuu tuolla vaunuissaan hiukan pidempään viihtyvän.

Jaksamista äideille ja vauvoille!

Katti ja vauva tasan 5kk :heart:
 
heipsan.

meillä oli 5kk neuvola ja rokotus.
mitat:
6845g ja
67,7 cm
py 41,9

paino ei edelleenkään nouse toivotulla tavalla, vaikka olin jo aivan varma et tuo soseiden syönti olisi saanut jotain aikaan.. mut ei.
nyt sit alotellaan lihat ja 3 ateriaa per päivä. sit kuukauden päästä otetaan viljat mukaan.

ei ole meilläkään enää paljosta kiinni tuo masulleen kääntyminen. ja pitäs kuulemma paljon pitää juuri mahallaan et oppis ryömimään! :eek: ite olin vähä monttu auki et eikö nyt kuitenki eka kuitenki riittäis et oppii kääntymään. |O hohhoi..

pepsukalle :hug: tuo kuullostaa niin tutulle.
meillä on ukko pariviikkoa ollu niin ihmeellinen et ei pysty ymmärtää. kotona ei pistä tikkua ristiin minkään asian suhteen, lapsia saattaa ehkä vähä sillon tällön syöttää tms. mut kotona sitä ei nää oikeestaan ollenkaan enää. se vaan on kavereiden kans.. tai mistäpä mä sen tiiän vaikka ois uus akka.. ei olla moneen päivään puhuttu muuta kun pakolliset, eli aika vähä.
ja niiden pillereiden hommaamisella oli hirvee kiire, mut eipä tuo oo pahemmin antanu sen jälkeen ku sain ne!! :headwall:

alkaa itellääki olla aikalailla mitta täynnä.
mut saan mä onneksi vähän tyydytystä sillä et aattelin mennä pyykin pesu lakkoon.... :D kyllä siis omat ja poikien vaatteet pesen, mutta saa ukko opetella ite pyykkäämään ku hoksaa et ei enää ookkaan puhtaita sukkia ja poksereita!! :kieh: :whistle: ku ei kerta voi kotitöitä tehdä, ni en minäkään ylimäärästä pyykkiä pese! prkl :headwall:

kämppää oo koittanut katella, johon mahuttas kolmistaan poikien kans, ukolle en oo vielä mitään puhunu.. saa ny nähä mihin suuntaan tää kehittyy... mut ei oo ku yksiötä ja kaksiota tarjolla, ja melkeen pitäs ainaki kolmio saada..

no joo.. hirveetä valitusta... mut pitää mennä kun kutsu huuto käy. :wave:
 
Ai niin apua tuo 5kk rokotus kohta ees..edellisen kerran onneksi vain örähti ja katteli siskonsa touhuja...
meil oli 4kk neuvolas poika 8600g ja vaivaset 63cm pitkä..
Marppattivat taasen tuosta painosta tietenkin.
saas nähä sit viikon pääst..
Me löydettiin uus asunto vähän tilavampi ja 100e halvempi! (76neliöö ja 550e/kk)
päästään muuttaa pois täältä korvesta mis ei oo kun yrityksiä! eipä pahemmin vaunuilla päivällä/aamulla kun pelkää jäävänsä rekan alle.
Kerrostaloon toisinaan mutta sentään alin kerros.
No juup mie katoan nukkuu kun tuo poika herää kuitenkin kohta.
moikka
 
Tänään oltiin 4kk lääkärineuvolassa, joka tosin oli hiukan myöhästyneenä koska pojallahan on ikää jo 4,5kk.

-paino 7520g
-pituus 64cm
-py 41cm

Lääkäri kirjotti korttiin: "Iloinen ja rauhallinen poika. Normaalisti kasvanut ja kehittynyt." Tosi esimerkillisesti Niilo käyttäytyikin neuvolareissulla vaikka aika oli juuri aamupäiväunien aikaan ja ne jäi lähes tyystin nukkumatta. Kyselin nyt vielä sitä influenssarokotteen mahdollisuutta, mutta siinä ei kuulema jousteta yhtään, eli ei voi saada myöhemmin kun silloin kun rokotuspäivä marraskuussa on ja silloinhan ei Niilo vielä puolta vuotta ole. Vähän harmittaa, koska olen melkein satavarma, että Niilo sen taudin kuitenkin saa. No ei siinä sitten muu auta kuin sairastaa sitten.

Jes eipä sitten muuta tälläkertaa, ei taas tahdo juttu luistaa..

Teppana & Niilo 4,5kk

Ps. Tulostin nyt kaikki mitä odotusaikana tänne kirjottelin, tuli kiva 52 sivuinen teos =) Mahtaiskohan joku kustantaja olla kiinnostunut ;) :LOL:
 
Tervehdys!
Käytiin viikkositten 4kk lääkärineuvolassa, joka oli sekin myöhässä, ikää poitsulla oli4,5kk, kuten näköjään muillakin on myöhästynyt käynti.
- pituus 66cm
-paino 6445g
pään ympärystä en nytten muista. eipä ollut vakituinen terkkari vaan sijainen, jonka mielestä pojan pää on kasvanut tasaisesti ja normaalisti. olen vähäisen ymmälläni kun vaki terkkari just 3kk tarkastuksessa pään kasvusta valitteli, mutta kaipa niitäkin mielipiteitä on yhtäpaljon kuin niiden antajiakin. :/ . Lääkäri totesi:" ei ole mitään puhuttavaa, kun kaikki on hyvin"
mitähän täällä on kirjoiteltu niin ehkäsystä itse meinaan taas aloittaa evra-laastarien käytön. onko jollain muulla kokemuksia?
Mikähän noilla miehillä on aina välillä, kun tuntuu että ne ei oikein ymmärrä kuinka rankkaa tuo jatkuva yö herääminen on? kun asiasta mainitsee "olis kiva nukkua yksi yö kunnolla!" saa kommetiksi nukkuisit päivällä kun poikakin nukkuu.
tässä mietiskelin, kuinka paljon teillä muilla on omaa aikaa?kaipaatteko sitä? itse en sitä ole juurikaan pitänyt, ja se mitä on tullu pidettyä on kulunut kun on käynnyt kaupassa rauhassa ruoka ostoksilla.
- siispä seuraavaan kertaan.....moikka- :p
 
Marge-81 pikaisesti tulin vaan kommentoimaan, että älä välitä.. niin varmaan monella muullakin tuo sama ongelma, että miehet ei ymmärrä kuinka rankkaa on yö toisensa jälkeen valvoa.. vaikkakin nuo heräämiset ei kestäisi kauan, niin ei se ole sama asia, kun nukkuisi putkeen yöunet..
meillä on vaihtelevasti tuota ongelmaa.. mies ei aina ymmärrä, että minä en todellakaan päivisin täällä vaan ole, kun noita lapsia on neljä niin aina joku vaatii jotain ja silloin kun isommat on koulussa niin silloin yritän saada jotain kotitöitä tehtyä ja sitten pienemmät ei oikeastaan koskaan nuku samaan aikaan, että haaveilen vaan noista päiväunista... mutta onneksi viikonloppuisin yleensä mies nukkuu pienempien kanssa ja minä nukun toisessa huoneessa, mutta jos herään kun neiti huutaa pulloa niin en tosiaankaan heti unta saa...
mutta aikansa kutakin.. jonakin päivänä vielä kaipuulla muistelen näitä vauva-aikoja... ja toisaalta odotan sitä päivää, että ei yöllä tarttisi herätä... eli jaksamista kaikille yövalvojille tasapuolisesti...

jousimies-70 + neiti 4kk ja jotain
 
kääk
Meillä tietokone sanoi sopparin irti ja täällä nyt kirjastossa istuskelen. Pakko oli tulla sähköpostista tarkastamaan työvuorot, ensi viikolla tää mamma meinaan alottaa työt. No joo, jouluun asti teen joka toisen viikonlopun mutta ihan innolla odotan. Kiva päästä aikuiseen seuraan eikä se ylimääräinen rahakaan nyt haittaa.
Meillä voidaan hyvin; yöt nukutaan parilla herätyksellä, lattialla kieritään jo ympäri ja soseet maistuu. Perjantaina olis neuvola, vähän jänskättää tuon ukkelin paino. Ite veikkailen n.10kg:tä :whistle: . Pieni mies meillä... Poika ruvennu hassusti juttelemaan sillai "suu kiinni", pörähtelee suu supussa ja varsinki syödessä tulee kivat sotkut kun toinen puhaltelee asiota :heart: .
Jaahas, meikäläisen vuoro koneella on loppumassa joten tulen jatkamaan toisella kertaa.
 
Mäkin tähän väliin vähäsen tätä omaa vauvaa.. :p

Eli eilen käytiin pojan kanssa yksityisellä, kun tuo tahtoo puklata kaikki pihalle, varsinkin jos yritän tarjota perunaa tai porkkanaa.. Tuo puklaaminen on ollut siis alusta asti ongelmana ja olen ollut siitä kovin huolissani, vaikka se saattaapi normaalia joillakuilla ollakkin. Noh, nyttemmin sitten pojalla on ääni käheytynyt ja toinen on aivan surkean kuuloinen kun yrittää jotain kähistä tai itkeä.. :(

Lastenpolille saatiin sitten lähete ja siellä kuulemma sitten tutkitaan, mikä pikkumiestä vaivaa ja toivottavasti saataisiin tähän jotain selvyyttä ja olot paranisivat. Maitoallergiaa olen epäillyt kaiken aikaa, kun itse sellainen myös olen, mutta nyttemmin rupesin mietiimään tuota refluksia.. Onnellinenhan tuo poika tuntuu muutoin olevan, mutta käy silti reppanaa sääliksi. :(

Minttunen piti sulle sanoa, että loppui sitten Profylacin testaukset ennen kuin alkoikaan, oli sitten maailman järkyintä tavaraa!!!!! :x Maistoin ensin itse ja irvistelin kyllä vähintään yhtä pahasti kuin poikakin, toivottavasti meillä ei siis ilmene maitoallergiaa, kun ovaat niin pahoja nuo maidottomat, etten varmaan keksisi poppakonstia, että poika suostuisi juomaan..

Noh, tämä tästä omanapaisuudesta.. :snotty:
 
Ai niin, tuosta omasta ajasta ja yönukkumisesta..

Meillä mies on niiiin harvoin kotona, etten viitsi häntä edes oikeastaan pyytää heräämään vauvan kanssa öisin, kyllä kai tässä itse sitten on vaan jaksettava.. Mies tekee reissutöitä ja toosi pitkää päivää ja olen kyllä alusta asti hoitanut kaikki kolem lasta suht "omin päin", tottahan nuo vanhemmat jo menee paljonkin isukin mukana, kun vain kotona on, mutta meitin vastuulle jää pää-asiassa tämä pienin. Ja tosiaan, meilläkin mun vapaa-aikaa on kaupassa käyminen yksin, tosin ehkä vain noin krt/kk sekin onni potkaisee. Kaupassa käyn yleensä, kuten joka paikassa muutenkin koko lauman kanssa... :D (Ja olokin on usein sen mukainen :headwall: )
 
Pitkästä aikaa taidan minäkin raapustella jotain. Ahkerasti olen kyllä juttujanne edelleen lueskellut, mutta siinä vaiheessa kun jotain kirjoittaisin, alkaa yleensä komentelua kuulua tuolta juniorin suunnalta :)

Poika (nyt 4 kk 2 vk) kasvaa kohisten, ja kaikilta vaivoiltakin ollaan säästytty - mitä nyt äitee on aika väsy, kun ukkeli on 3kk:sta eteenpäin alkanut taas syödä öisinkin muutaman tunnin välein. Pienet on murheet kun näihin allergia- yms. pulautteluongelmiin vertaa, mutta sen verran kovaäänisesti alkaa kuitenkin kroppa unta vaatia, että ollaan aloiteltu soseiden maistelu. Pulloahan poika ei ole missään vaiheessa huolinut, joten yösyöttöjä ei oikein voi hoitaa kukaan muu kuin minä. Toistaiseksi kiinteistä ei ole ollut minkään sortin apua uniin, mutta toivossa elellään...

Omaa aikaa
mulla on ihan kohtuullisesti, kun 2 mummoa asustelee ihan täällä lähistöllä. Mies toki hoitelee poikaa myös, vaikka vähän samoja ongelmia on ollut kuin joillain muillakin täällä, että pientä patistelua tuo on vaatinut.

Päikkäreiden aikaan ei juuri ehdi oma-aikailla, kun poika nukkuu maksimissaan sen 45 min. kerralla. Edelleen elellään toiveissa, että tuokin joskus tuosta muuttuu... Yöt onneksi nukutaan, siis ne välit kun ei syödä ;)

Tässäpä omanapailua taas hetkeksi, seuraavalla kerralla (varmaan vuoden sisällä ;) ) yritän ihan kommentoidakin jotain.

Pepsukka! Piipahda tuolla Tapaamiset-osiossa!
 
Nyt näyttää siltä että saisi kirjoiteltua. Välillä on tökkinyt nämä sivut ja välillä en ole päässyt ollenkaan nettiin :headwall: Oon niin osaamaton tietotekniikan kanssa etten pysty syitä selvittelemään... Sekös ärsyttää.

Myöhästyneesti kiittelen minäkin Hesan tapaamiseen osallistuneita! Uutta tapaamista odottelen jo.

Neiti on heittäytynyt parina iltana niin hankalaksi nukutettavaksi, että olen joutunut antamaan pakkasesta lisämaitoa. Lisämaidon jälkeen on pistänyt tyytyväisenä silmät kiinni ja nukkunut 5 h putkeen, kun normaalisti heräilee 3-4 h välein. Joka ilta en ole pullosta antanut ettei nyt sen takia enää maidontulo hidastu.

Paino se vaan laskee. Siis oma, ei vauvan. Onhan se kiva katsella puntarista pienempää kymmenlukua kun ennen raskautta, mutta jos äidin nälkiintyminen vaikuttaa tolla tapaa maidon määrään niin kurja juttu. Tuntuu vaan etten yksinkertasesti ehdi syödä enempää! Luulisi että reilu aamupala, lämmin ruoka tai kaksi ja pari leipävälipalaa lisäksi (sekä suklaavuoret :whistle: ) riittäisi mutta nälkä kurnii koko ajan ja paino laskee...

Kiinteitä ei olla vielä aloiteltu ja toiveena olisi että mahdollisimman pitkään pärjättäisiin tissillä. Tai meinasin kyllä maistatuttaa jotain 4-5 kk iässä, mutta että se jäisi siihen lusikalliseen ja maito olisi edelleen se joka täyttää pikkumasun.

Nyt täytyy lopetella.. Lelut odottaa kerääjäänsä ja jotain pitäisi laittaa suuhunkin ennen kun tyttö herää. Illat menee yleensä niin että tyttö nukahtaa klo 22 jälkeen omaan sänkyynsä, herää puolen tunnin päästä ja sitten pitää tutitella (joskus imettääkin) puolesta tunnista ylöspäin, että nukahtaa kunnolla yöunille.

-ebbuliini ja Alina kohta 4 kk-
 
Eilen kuului suustani p****n marjat,kun pitkä romaanini katosi kuin tuhka tuuleen..eikö näille sivuille voi tehdä jotain!!!

IRMELI
Pullosta juonnista: Siis 1,5kk iässä Nea joi kerran(en useammin koittanutkaan) pullon tyhjäksi-ihan ainun pullo oli päineen.
Nyt sitten ostin silikonipäät,jos oisivat pehmeämmät.Nea pyöritteli kielellään vain päätä eikä osannut imuotetta ottaa. 20ml kerralla lämmitin maitoa krt/pvä..Kuluhan siinä 1½vkoa ennen kuin oppi juomaan taas/suostu.Ennen tissiä tuota pulloa tarjosin.Yksi ilta sitten Nea alkoi mussuttaan huuliaan supussa ja seuraavana pvänä onnistui juominen..En tiedä liittykö toisiinsa mutta luulen.
Tällöin tutin päinä oli taas ne kirkasta muovia olevat "peruspäät"..
Tossa vaan vaaditaan kärsivällisyyttä ja jaksamista,mutta meillä se ainakin palkittiin..Ja nea tykkäs kun ei ollu pakko syödä vaan saattoi tutustua siihen mitä suussa oli.

Sitten oma kokemukseni viihteellä olosta ja tisseistäni..eli ekaa siideri juodessa tuli eka paise tissiin klo oli 18( 17.00 tyhjensin tissit)..koko ajan mol.kovettu,mutta klo 01 aikaan tuli aaltomainen kipu-kaveri sanoi ekaa kertaa kokeilleensa silikonitissiä,kun tökkäs rinnan yläosaa joka ei antanu yhtään periksi..Suojaan ei maitoa vuotanu..Kotona sitten 01.30 pumppasin pullollisen,mutta ei kipu hellittänyt..sEuraava pumppaus 4.30,mutta edelleen olivat muka täys.No kyljellään en nukkua voinut ja muutoinkin 4h unta sinä yönä,että su olinkin ihan poikki..Mutta näin siis minun rintani toimi (1½siiderin ja 2 ville vallattoman ansiosta)


EBBULIINI
itsekin "pelästyin tossa 2,5vko sitten painoni putoamista..Mutta nyt taas tuntuu olevan toiseen suuntaan-ainakin siinä mielessä,että on koko ajan nälkä.Syön kyllä osittain terveellisesti,mutta kyllä vkon-loppu herkkuja jatketaan välillä viikollakin :LOL:
Meillä nealla voisi olla enemmänkin painoa..nyt kanssa mietin että tuleekohan tarpeeksi maitoa?Ihan näinä parina pvänä tuntunu vähentyneen.Mutta olen kyllä huomannut etten kylmemmällä ilmalla juo niin paljoa kuin ennen.Nyt yön keräsin toiseen tissiin maitoa,jotta illalla voisin antaa 100ml extra maitoa..Nea meinaan taas parina yönä heräilly 3-4h välein..kun tässä mentiin jo 1½vko 4-5h välein.
Eilen terkan kans puhuin että joko tarvitaan lisäruokaa niin hänen mukaansa ei..eli kk ainakin vielä tissillä mennään.Itsellä kanssa toiveena ois mahdollisimman pitkään täysimettää.
Käytkö Ebbuliini pitkillä lenkeillä? Itse kävelen 50min lenkin pväs..oisko 5km?ja yleensä vain aamukahvin jälkeen,sillä en syö aamupalaa-vai päiväpalako se meillä olisi tällä rytmillä :D eli tietty toikin tapa kuluttaa kaloreita enemmän..Mutta olen varma että ½vuoden päästä on toinen äänikellossa ja painoa tullu rutkasti..Joulukonvehteja odotellessa :ashamed:

Nean 4kk neuvola
6805g (6275g)
64,5cm (62,2cm)
42cm päänympärys
 
Sitten oma kokemukseni viihteellä olosta ja tisseistäni..eli ekaa siideri juodessa tuli eka paise tissiin klo oli 18( 17.00 tyhjensin tissit)..koko ajan mol.kovettu,mutta klo 01 aikaan tuli aaltomainen kipu-kaveri sanoi ekaa kertaa kokeilleensa silikonitissiä,kun tökkäs rinnan yläosaa joka ei antanu yhtään periksi..Suojaan ei maitoa vuotanu..Kotona sitten 01.30 pumppasin pullollisen,mutta ei kipu hellittänyt..sEuraava pumppaus 4.30,mutta edelleen olivat muka täys.No kyljellään en nukkua voinut ja muutoinkin 4h unta sinä yönä,että su olinkin ihan poikki..Mutta näin siis minun rintani toimi (1½siiderin ja 2 ville vallattoman ansiosta)
 
Jessus,mä lähetin aamulla kaameen romaanin tänne ja missä se on???? :wave:
Nä sivut taas takkuaa ja kohta menee hermot!!


Mulla tänään vp eli Omaa aikaa on kaks päivää viikosta kun pienet on mammoilla päivän.Mies vie mennessä töihin ne ja hakee kotiin...Ihanaa on.

Ja huono omatunto tuli teidän kirjoituksista sillä mä oon varmaan ollut se ukko tässä suhteessa ja kiukutellut ja naputtanut vaikka mies on edelleen kaikki yöt Miskan kanssa....
:ashamed: Kyllä nyt nolottaa.
voisin koittaa olla fiksumpi sillä mies tekee kyllä niin paljon kun vaan voi vaatia.

Koitanpa tuleeko tää tänään..Pepsukallekin oon kirjoittanut kolmasti ja muillekin,nyt en enää muista mitään mitä piti laittaa...
:hug:
 
Tällähän hiljeni... Säikähtikö kaikki palstan temppuilua, vai kiireitäkö niin kaikilla? Jännästi tulee sillai sykleinä tänne tekstejä.

Raskas aamu mulla vaihteeks... Yö meni taas pätkissä alusta loppuun ja neljältä piti nousta syöttämään. Seiskalta sitte aamutissittelyt, mut jätkäpä ei mennykään sit aamu-unille. Kauheet kitinät sängyssä niin kauan, että otin takas. Poitsu sitte leikki sen aikaa, että mä sain syötyä ja sit tissiteltiin ties kuinka monennen kerran. Viimein sit 9.20 sain nukkumaan, kun annoin nukahtaa rinnalle. Huoh! |O Kauankohan tuota levotonta nukkumista ja unta vastaan taistelua vielä kestää? Alkaa nimittäin turhan paljon käydä parisuhteenkin päälle... Heikkohermoinen yliväsynyt vaimoke, jolla päätäkin särkee, ei ole kovin kivaa seuraa. :(

Tänään olis sitte tarkotus suunnata kaupungille iltapäivällä muita mammoja tapaamaan. Saa nähdä ketä tulee paikalle. Vinkkinä siis turkulaisille... Tuolla on Äidit 20-30 -osiossa pino, jos jotakuta kiinnostaa.

Jahas... Jos sitä vilkasis mistä täällä tänään puhutaan ja hipsis sitten suihkuun, nyt kun poika tuntuu viimein nukkuvan.

PikkuMyy-80 ja poikanen 3kk ja rapiat

PS. Eilisiä neuvolakuulumisia myöhemmin.
 
Kylläpä tosiaan sivut tökkii. Johan tämmöinen hiljentaa pinon kuin pinon.

4kk neuvolakuulumisia:
paino 7545g
pituus 65,5cm
py 42cm

Tosi hyvin on jätkä kasvanut pelkällä rintamaidolla, vaikka joskus iltaisin kyllä tuntuu, ettei millään riitä. Meilläkin on silloin annettu pakkasesta omaa maitoa lisäksi niinkuin Ebbuliinikin on tehnyt.

Neuvolantäti kannusti ystävällisesti jatkamaan täysimetystä jouluun, mutta antoi varuilta ohjeita soseiden aloittamisesta jos tuntuisikin, että tarvitsee lisäruokaa. En kyllä aio aloittaa vielä, jos ei illat ihan hulinaksi mene.

Influenssarokotus oltaisiin saatu, tai siis puhuttiin että annetaanko se pojalle joulun alla. Jäin vielä vähän epävarmalle kannalle, en taida antaa sen mahdollisen kananmuna-allergian takia.

Poitsu ei vielä käänny kuin kyljelleen, mutta on kova viuhtomaan ja jumppaamaan. Neuvolantäti oli sitä mieltä, ettei kauaa mene kun kääntyy jo vatsalleen, mutta eipä tuolla ole minusta kiirettä, kääntyy sitten kun sen hoksaa eikä yhtään aiemmin.

Omasta ajasta oli puhetta - sitä on silloin kun pyydän. Säännöllisesti omaa aikaa on muutaman kerran viikossa pari-kolme tuntia kerrallaan liikuntaharrastuksiin ja kerran parissa viikossa 4 tuntia jengitreeneihin. Muuhun en sitten oikeastaan kaipaakaan aikaa ilman vauvaa, hän kulkee mukana aika helposti kaikessa. Jotain ostoksia olen käynyt tekemässä itsekseni. Muuten ollaan porukalla kyllä lähes aina, kaksistaan vauvan kanssa tai kolmistaan isinkin kanssa tai koko perheellä - noilla isommilla on kylläkin aika paljon jo omia juttuja.

Liikuntajuttuja ja treenejä ei kyllä voisi hoitaa vauva kainalossa :LOL:. Ihanaa, että ukkokin ymmärtää niiden tärkeyden mun mielenterveydelle, ja terveydelle.

Yöt on edelleen meillä usein aika repaleiset. Tähän mennessä enkka on 8 herätystä klo 20 ja 06 välillä. Toisilla on tällaista ollut koko ajan, :hug: sympatiat heille, mutta kyllä tämä tuntuu nytkin kurjalta kun oli niin hyvään tottunut. Pojalla ei ole varsinaisesti yöllä nälkä sen enempää kuin ennenkään, heräilee muuten vaan. Usein meillä menee niin, että mies hoitaa alkuyön heräämiset, minä sitten aamuyöstä, ja mies nousee pojan kanssa aamulla ja minä nukun vielä vähän ennen aamutissittelyjä. On niitä parempia parin heräämisen öitäkin taas välillä ollut, ja toivo elä koko yön unista edelleen.

Päivään on tullut hämmästyttävästi rytmiä, jätkä nukkuu parit pidemmät päikyt (välihyssyttelyin kun havahtuu joskus joka 45 min välein, mutta kuitenkin). Tuntuu, että nyt voi jo vähän ennakoidakin pojan väsähtämisiä ja yrittää ajoittaa unia niin, että jaksaisi illalla yöuniaikaan eli kasiin asti hyvillä mielin eikä toisaalta nukkuisi liian myöhään päikkäreitä, ettei yöuni venähdä myöhäiseksi. Tämä tuntuu voitolta tässä uniasiassa.

Naru ja poika 4kk 2pv
 

Yhteistyössä