~KesäMassut 2007~

Tota noini,mä siis kuorin ja paloittelen pieniks ja keitän bataatit.Sitten kaadan ison osan keitinvettä pois,ihan jämät jätän ja annan jäähtyä tovin.
Sitten soseutan ja pakkaan pusseihin.
Vasta kun otan pakkasesta ja oon lämmittänyt sen soseen laitan korviketta joukkoon.Samalla tulee sopivan lämpöseks sillä kuumaks menee aina!!

Ensimmäisenä päivänä taisin antaa 4-5 lusikallista sitten jo reilummin.Sen verran sitten kun menee mutta nyt Miska syö n.puoli desiä kerralla.

Riippuen miltä vaavelin nassu näyttää mutta 2-5 lusikallista vois olla ihan hyvä aloitus!

NOu hätä,täällä saa kysellä ihan mitä haluaa!!

Ja Pepsukka,kiitti vinkistä,kävin vastaamassa.Hyvin on pysyneet nuo värit mukeissa vaikka koneessa on pestykin.Ja jälkikäyttöä on kynille sillä jouluksikin voi kivat mukit askarrella...

Heippa!
 
Heippis!
Palsta tökki eilen, kun kävin kirjoittamassa. Ei näköjään ollut teksti tullut...

Sitä vaan hehkuttelin, että Aleksanteri kääntyi vime sunnutaina ekan kerran niin ettei ollut vahinko! Nyt sitten kääntyilee koko ajan, tosin takaisin selälleen ei pääse vielä. Siinä sitten nököttää niin kauan, että niska väsyy ja joku tulee auttamaan...

Meillä oli lastenpolilla käynti tänään. Saan palauttaa maidon takaisin ruokavalioon ja noin viikon päästä kananmunan, jos siis oireita ei näytä tulevan. Iho nimittäin punoittelee edelleen, vaikka dieetillä olen ollutkin. Vetäsin sitten sen kunniaksi ihan kauhean määrän juustoja... Ja nyt on törkeä jano!

Meidän neuvolassa sitä influenssarokotusta saa kuin ne, jotka osuu juuri siihen ikähaarukkaan. Meinasin kyllä keskimmäiselle rokotuksen ottaa ja ottaisin vauvallekin, jos hänelle se annettaisi.

Kreecher ja Aleksanteri 4kk 1vko
 
Heipsistä kaikille!
Eilen pojalla oli 4kk lääkärineuvola, niin tässäpä kuulumiset siitä:

Paino 6765g
pituus 61,3cm.
Lääkäri kehui pojan kädentaitoja, sanoi, että harvinaisen hyvin käyttää käsiään ton ikäiseksi. Muutenkin sanoi poikaa topakaksi, iloiseksi ja seuralliseksi. Katsekontaktia kehui myös erittäin hyväksi.

Yöt ollu meillä viimeiset 2,5 viikkoa melkoista härdelliä. Poika heräilee ihan jatkuvasti tissille. Niinpä neuvolassa olivat sitä mieltä, että soseisiin voidaan siirtyä meilläkin. Toivottavasti yöt rauhoittuu, meinaa mamma olla jo melko kuitti... :/

Mullakin irtoo ihan kauheesti hiuksia. kohta oon varmaan karvaton nainen! =) Toivottavasti kasvaavat entistä ehompana takaisin...

joo, poikanen kutsuu vaativasti taas äitiään, mentävä siis on!
Kuulumisiin! =)

Tervesin: Kesäheinä-81 ja poika huomenna 4kk :heart:
 
Meillä iskä jää tänään viimeiselle isyyslomaviikolle ja huomenna olisi tarkoitus kääntää auton nokka kohti pohjoista. Pikku neidin ensimmäinen Kuusamon-mummolareissu edessä :hug: Saas nähdä miten noin pitkä matka menee (yli 700km) kun neiti ei ole mikään autossa istuja. Onneksi muuten masuvaivat on ohi ja tyttö itse aurinko. Päivällä unet on kyllä lyhyitä, mutta öisin menee ihan hyvin.
Kiinteitä on pikkasen kokeiltu..mutta ainakaan peruna, bataatti eikä porkkana sovi. Ainoa varma näyttää olevan päärynä, mutta se saa riittää näin aluksi.
Kela jaksoi eilen ilahduttaa tätä äitiä :LOL: Tuli hylkypäätös erikoiskorvauksesta tuohon Neocate maitoon. Kelan mukaan verikoe eikä Pric-testi ole riittävä vaikka ne näytti selvästi allergian noihin halvempiin korvikkeisiin. Erikoislääkäri lastenpolillakin oli siis tietämätön asiasta kun hänen mukaansa se riittäisi, tutteli oli kyllä altisttu ja saatu ensin yksi korvike, mutta tuota apteekin kalleinta ei sillä päätöksellä saa. Nauratti ihan kun sotin kelaan niin ne sanoi että voit ostaa niitä halvimpia..kaikki testattu ja kauheat ihottumat saa aikaan. No nyt on aika sitten lomareissun jälkeen osastolle ja taas joudutaan kiusaamaan tuota neitosta, joka on just saatu kuntoon :( että saadaan Kelaan tarvittavat lappuset. Meinaa välillä huumori äidiltä loppua.
Varoituksena muille , jotka kamppailette allergiaviidakossa niin kannattaa varmistaa mikä kelpaa ja riittää kelaan, meidän tyttö on nyt ihan turhaan pistelty monet kerrat ja saatu turhia B-lausuntoja (maksettu tietenkin kaikista) jotka oikeasti saisi heittää suoraan roskikseen. Eli Kelalle kelpaa vaan altistuksella tulleet tulokset, ja altistus tehtävä sairaala olosuhteissa.
Tulipas sepostus.. mutta oikeasti tyttönen on nykyisin ihanan iloinen ja nauravainen lapsu ja helppokin. Viihtyy itekseen lelujensa kanssa ja ollaan vihdoin päästy kunnolla nauttimaan vauva-ajasta :heart:

Kaikille kesämasuille ja vauveleille ihanaa syyspäivää!

minttunen ja neitokainen (kohta 4kk)
 
Mulla on JÄRKYTTÄVÄN huono omatunto.... :'(

Meillä tuo poika on nukkunut välissä, kun omassa sängyssään ei tahdo aina haluta nukkua. Viime yönäkin laitoin omaan pinnikseensä, mutta aamupuolessa nostin syötön yhteydessä meidän sänkyyn, kun olin niin LAISKA nostamaan takaisin ja väsytti niin vietävästi.. Meillä kun on tuo aamuyöhäslinki alkanut muutamia viikkoja sitten ja olen vähän puhki.. :(

Noh, heräsin puoli kuusi, kun poika tömähti lattiaan ja jumalaton huuto.. :'( :( :'( Onneksi siitä pian rauhoittua ja rupesi naureskelemaan ja oli taas oma itsensä.. Kohta jatkettin maidon jälkeen vielä pari tuntia unia..

Mutta nyt mieltäni kaihertaa, että mitä siitä saattoi aiheutua?? Miten pahasti tässä on voinut käydä? Jos hän oli aamullakin ihan normaali ja jo heti silloin putoamisen jälkeen, niin miten mun pitäisi tilannetta seurailla, jos vaikka tuli aivotärähdys? Eikös siitä tule oksentelua, väsymystä ja ehkä velttoutta tms.? Vauva kyllä pulauttelee hirveästi muutenkin, mutta....

:'(

On niin huono omatunto. :'(
 
Jonnakar, tuleehan tuosta hirveä fiilis, tuntuu tosi pahalle itsestä kun on päästänyt oman lapsensa satuttamaan sillä lailla. Mutta en usko että kävi pahemmin, sänky ei ole kovin korkea pudota. Jos vauva ei ole epätavallisen hiljainen tai veltto tai muuten sinusta erilainen kuin normaalisti (ilmeisesti ei ole) niin varmasti vaan säikähti pahasti. Kyllä useimmat lapset putoilee jostain jossain vaiheessa, vaikka kuinka varoisi, eikä mitään pahempaa käy.

Ei sitä turhaan varoitella, että pitää olla tarkkana vauvojen kanssa putoamisen varalta.

Meidänkin perheen lapsista kaikki on putoilleet eikä jäljiltäkään olla säästytty. Toinen kaksosista putosi vauvana korkealta hoitopöydältä, ja on fiksu, normaali lapsi. Niitä arpia ja jälkiä on sitten jäänyt puista muksahtamisista ja muista putoiluista. Kehtaan senkin tunnustaa, että tämä minunkin pieni poika on kerran pudonnut sohvalta yöllä äidin unenpöpperössä hakiessa syöttöasentoa. Karmea karjuntahan siitä tuli, mutta ei onneksi käynyt mitään, onneksi oli tosi matala sohva. Itsellä oli kyllä kamalan paha mieli pitkään sen jälkeen, ja tarkkailin hädissäni lasta, meinasin herättää yölläkin tarkastaakseni että heräähän se. Mutta ei sekään muuta kuin säikähti kovasti. Pieni raasu... Enpä ole tämän jälkeen enää uskaltanut yöllä syöttää sohvalla, leveään sänkyyn on päästävä.

Naru
 
Peesaan Narua Jonnakar,jos vauva entisenlainen eikä arista käsitellessä mitään paikkoja niin selvisitte säikähdyksellä.
Mä kun Maisaa pidin vieressä niin meillä oli pinnasänky ihan siinä kiinni,oli vähän siinä suojana ettei putoa.

Kannattaa tehä jotain järjestelyjä sillä tosiaan nämä kääntyvät ja vääntyvät jo aikalailla!!

Mies sanoi hänen pojan putoilleen pienenä milloin mistäkin,mä ite oon aika hysteerinen ollut putoilujen kanssa ja koittanut minimoida mahikset.
Ei muistiin tuu isompia putoiluja,tuo Maisan muutaman kuukauden takainen portaista putoominen,siis alimman askelman katto väärin ja jysähti lattiaan,säikäytti toden teolla.Mä simän mustuaisia tsekkailin ja tökin vähän väliä unissaankin!!

Se pirun influenssa rokote nyt mietityttää,sillä Maisa onkananmunalle tosi allerginen,ollaan ens viikolla menossa lastenosastolle pistättämään vasta MPR rokote.
PItää olla osastolla jos tulee rajuja oireita.Mitäs sitten jos Miskakin allerginen ja tuo influessa kasvaa kananmunassa eli siitäkin voi tulla rajut reaktiot?!

TÄytyy kysyä osastolta,en usko että annetaan jos Maisalle tulee vahva reaktio ja tosi hyvä sinänsä että ens viikolla näkee tuon mpr rokotteen reaktiot.Eli sama ois odotettavissa sillä influenssarokotteesta.

Eilen olin Papassa ja saan ilmeisesti sen ilmatteeks!!
Kivut ja vuotopäivät sen ratkaisee kuulemma,ja sanoi terkka että vaikuttais että mun olis tosi aiheellista.
Ihanaa!!
En tiennytkään moisesta,luulin että reseptillä saa alennusta mutta että ilmatteeks!!!

Nyt syömään!

kata ja miska 4,5 kk :heart:
 
Jonnakar kurja juttu, mutta tuskin siinä on pahemmin käynyt, jos vauva tosiaan vaikuttaa olevan ihan ok. Meillä on molemmat isommat pudonneet sängystä ihan samalla lailla. Nyt olen viisastunut sen verran, että sängyn vieressä on öisin pieni patja vaimentamassa tömäystä, jos (ja jossain vaiheessa luultavimmin kun) poika sängystä kierähtää.

Minttunen inhottavaa, että olette joutuneet tappelemaan Kelan kanssa... Hulluta tuntuu se homma. Ei kai kukaan nyt syyttä suotta halua väenvängällä käyttää kalliimpia korvikkeita, jos halvemmatkin sopivat! Eikös niistä kalliimmista jää kuitenkin itsellekin maksettavaksi enemmän? Meille onneksi sopi silloin se peptidi -tutteli, mutta maksoi sekin 22? purkki ja tosiaan ennen altistusta ei Kela korvannut.

Neuvolassa käytiin aamulla
-pituus 64cm
-paino 7080g
ja mitattiin pääkin, mutta en muista sitä enää...

Heijasteet sammumassa, tarttui leluihin ja nauroi terkalle koko ajan. :)

Mä ootan ihan intona sitä lauantain tapaamista! :D

Kreecher ja Aleksanteri 4kk
 
Influenssarokote voi olla kyllä aika hurja aikuisellekin kananmuna-allergikolle. Minäkin miettisin kyllä, voiko sitä antaa jos on allergiamahdollisuus, ihan omasta kokemuksesta. Olen itse ollut lapsena tosi allerginen kananmunalle, mutta nyt aikuisena en enää saa ruuasta oireita. Influenssarokotteesta sain silti tosi pahat oireet, tuli sekä hengitystieoireita (joita ei lapsena ollut) että iho-oireita, ihottumaa ja pistokohtaan valtava kipeä patti. Ja siis tämä siitä huolimatta, että voin hyvin syödä kananmunia sellaisenaan, ilman oireita.

En voi siis ottaa influenssarokotetta, enkä anna lapsellekaan sitä laittaa ennen kuin tiedän, ettei ole kananmunalle allerginen. Voi meinaan hyvin olla allerginen sille. Hän saa jo nyt iho-oireita maidosta, jos minä syön tiettyjä muita ruoka-aineita, joille minäkin olin lapsena allerginen (mm. suklaa ja mansikat).

Naru taas.
P.S. Huomaa, että vauva nukkuu epätavallisen pitkiä päikkyjä - odotan vaan että herää enkä saa mitään aikaiseksi muuta kuin täällä roikun...
 
Meillä käännytään selältä mahalle ja osataan laittaa kädet oikein-et pystyy siis punnertaan -ennen jäi käsi masun alle.Mutta totta on, että perään saa kyllä katsoa,ettei putoon pääse. Jonnakar :hug: ja parempaa mieltä sinne..Itsekin olisin taatusti ihan paniikissa jos nea tipahtas.

Huomenna tämä äiti pääsee ekaa kertaa viihteelle(koputtaa puuta).Nea oppi viime la syömään pullosta,joten uskon et siskojeni kanssa pärjää täällä hyvin,vaikka heillä ei sen enempiä kokemusta vauvoista ole kuin minullakaan ennen Neaa..Mutta tiedän, että Nea on valvovien silmien alla-varmaan tarkemmin kuin minun kanssa :LOL: Ihanaa vielä se,että kun synttäreiltä kotiin tullaan on mussukka kotona-ei siis missään yökylässä.Siihen ei minusta vielä ole
Jännittää eniten,että kuinka tissini kestää jos pari siideriä juon+pari paukkua.Imetyssivuilla kun luki,että joillakin maito nousee välittömästi. Kuinkas teillä käynyt?Tänä yönä taas 10h kesti rinta ennen kuin alkoi tiputtaan..Tässä nyt sit keräilen maitoa huomista varten-eli toista tissiä imetän ja toiseen annan kertyä,jonka sitten pumppaan..

Meillä Nealla on nyt tosi hyvä rytmi.Siis valvoo edelleen keskiyöhön,mutta nukkuu sitten 4-5h pätkiä..eli 1-2 syötöllä mennään.Itsellä vaan alkanut ihme valvominen-voin syötön jälkeen pyöriä 2h..Se kyllä ärsyttää.

Nea sai eilen rotaviruksen toisen kuurin..Pientä väsymystä ja poskien punoitusta oli havaittavissa.Ja kakka luisti normaalia tiheämmin.
 
Maksaa tuo aminohappoinen tosiaan Kela-korvauksen jälkeenkin enemmän, ilman korvausta hinta noin 57 euroa ja korvauksen kanssa reilu 15 euroa purkki, joka riittää vajaaksi komeksi päiväksi, eli kyllä se niin on että eipä sitä huvikseen kukaan halua ostaa, mutta eipä tuossa auta kun altistaa tuo neiti taas kerran heti lomareissun jälkeen. Pelottaa itseä kun ajatteleekin millaiset oireet saa mutta ei auta mikään. Onneksi nyt tuo mummolareissu edessä ja mummu ja ukki saa ainaskin nähdä tytön oireettomana omana itsenään =)
 
Hei pitkästä aikaa =)

meidän 6-henkinen perhe on ollut sairauksien kourissa jo pidemmän aikaa,. Kun yks tervehtyy, niin toinen sairastuu. Aapo-raasu on sairastanut pidemmän kaavan mukaan. Hänellä oli joku ihme bakteeritulehdus, mikä nosti kovan kuumeen. Suonensisäinen antibiootti lopulta taltutti pöpön. kerkesi pikkumies mennä aikas huonoon kuntoon ennen kuin alkoi parantua, painokin laski reilut 600g kun ei ruoka maittanut. Eikä yhtään tiedetä mistä tollanen kurja pöpö oikein meihin iski.

Nyt on sitten liikkeellä mahatautia. Mies alkoi tänä aamuna oksentaa ja nyt 4-vuotias valittaa masuaan. kaiken muun vie kestän mutta toi mahatauti on järkky, jos se vielä itseenkin tarttuu :/

Eli kovasti pahoitellen ja kirouksia manaten joudun sanomaan ettei me Aapon kanssa päästäkään Helsinkiin huomenna. Olin niin odottanut tapaamista ja muutenkin syyslomalle lähtöä, mutta nyt kaikki heittää häränpyllyä. Miks me aina sairastetaan loma-aikana? varmaan joku kirous...

Kaikille oikein aurinkoista lokakuun viikonloppua ja jaksamista! Mää meen kiikuttamaan oksennusvatia 4-vuotiaan sängyn viereen, ihan kaiken varalta :LOL:

paulaliina ja kovia kokenut aapo aurinkoinen
 
heissan.
olipas taas tullut tekstiä.. en oo pitkään aikaan kerennyt koneelle istahtaa ihan kirjoittelemaan, joskus pikasesti koittanut käydä lueskelemassa.

inhottava räkätauti on iskenyt kunnolla meillekkin, onneksi pojat on jo parempana, ja isukillakin alkaa helpottaa, mut nyt se sitten alkaa minulla. kurkku ja korva aivan hirviän kipeänä ja päätäkin särkee. toivottavasti tää nyt vaan menee ohi itekseen ettei tartte lääkäriin lähtä.
melkeen jo alkaa yökkäyttää ku ajattelee sitä nieluviljelyä!! :x

olipas ihana yö, vauva nukkui melkeen 9h putkeen! aika luksusta. ite jo olin pariin otteeseen ihan varma et se on vähintääkin tukehtunut tai muuta vastaavaa, kun heräsin ite yöllä pari kertaa. Voi kun alkaiski nukkua noin hyvin! ei muutenkaan onneksi heräile kuin 1-2 kertaa yössä, paitsi joskus harvoin jonku viisikin kertaa.
ja esikoinen on vihdoin alkanut nukkua yönsä heräämättä! :heart: toivotaan et sama jatkuu pitempäänkin..

soseiden alotuksesta joku kyseli, minä alotin eka parina päiväna ihan muutamalla lusikalla jotain peruna sosetta, ja aika pian nostin annoskokoa aina vaan isommaksi. nyt ollaan noin 1kk syöty soseita, ja annan aamu päivällä eka peruna/kasvis soseen ja sit ilta puolella jotain hedelmää tai marjaa.
hyvin kyllä pää sääntöisesti menee soseet alas, mutta maitoa menee mun mielestä edelleen hirveästi!

minkä verran muiden vauvat juo maitoa jos n. 2krt päivä syö sosetta?
:wave:

viihteellä käymisestä.minä oon muistaakseni 3krt käynyt viihteellä, baarissa tanssimassa, ja kavereita näkemässä. toisaalta ärsyttää, kun baarit on oikeestaan ainut paikka missä näkee kavereita, kun suurimmalla osalla ei ole vielä lapsia, ja niitä nyt ei sitte jostain kumman syystä kiinnosta esim tulla käymään tms. toisaalta ihan ymmärrettävää, mut ärsyttävää... :headwall: ja sit kun vielä työssä käyviä ihmisiä, niin sekin rajottaa tapaamis mahdollisuuksia.

parin viikon päästä ois tarkoitus lähtä synttärin viettoon. jos nyt vaan onnistuu, oon jo alustavasti sopinut hoitopaikasta, mut saa nähdä ilmaantuuko muuta.

mut on se kyllä mukava päästä välissä tuulettumaan, kun minäkin oon oikeestaan vaan päivät pitkät kotona lasten kans, ni joskus sit lähtä vähä aikuisempaa väkeä tapaamaan, se tekee ihmeitä. vaikka tosiaan seuraava päivä voi olla vähän rankka, kun väsyttäis yms, mutta sen kyllä kestää... :)

pompula kyseli tuosta maidon noususta, mulla sillon kun vielä imetin ja join pari kaljaa, ei noussu maito oikeestaa ollenkaa. aamulla sit oli kyllä tissit räjähdys pisteessä, mut ei heti juomisen jälkeen.
yks kaveri taas kerto sit et kun se oli ottanut muutaman ei ollut kauan menny ku oli jo paita ihan märkänä liivin sujista huolimatta. yksilöllistä.

tuostä kääntymisestä piti viel sen verran, et meillä ei poitsu käänny enää mihinkään päin. pari viikkoa sitten alko kääntymään masulta selälleen, eikä pysynyt enää ollenkaan masullaan, mutta nyt ei sitte käänny enää ollenkaan.
jänskättää vähän et mitä neuvolan akka sanoo, kun esikoisen aikaan oli hirveää tappelua tuon kääntymisen kanssa, ja sit myöhemmin konttaamaan lähdön kanssa. olisko se ollu jtn 5-6kk kun lähti pyörimällä liikkumaan, ja n 8-9kk kun lähti vasta ryömimään ja konttaamaan melkeen samaan aikaan.
heti piti käyttää öö.. onko se niinku fysioterapautti? :D no kuitenki ja hänen mielestään ei ollut mitään kiirettä mut tuo vanha räähkänä oli vaan sitä mieltä et ei oo normaalia kun ei liiku!
saa nähdä kuin kauan vielä kestä tuota samaista akkaa, on jo monet kerrat tehny mieli kysyä voisiko mahdollisesti saada vaihettua toiselle tädille, mut vielä oon kestänyt! :kieh:

mut nyt täytyy lähtä ruuan laittoon. palaillaan!

KiKeRo ja poitsu pian 5kk!!
 
Hjälppa mig..

Kirjotit et Nea on oppinut syömään pullosta. Miten? Meillä ei tuo neitokainen anna laittaa suuhunsa mitään. Muuta kuin tissiä?!! Tutistakin nykyään vaan suuttuu. Soseita ei suostu syömään, porkkana oli ainut mitä vähän maiskutteli ja siitäkin tuli ihottumaa.

Lähinnä toi pullosta syöminen olis murheen kryyni kun mun pitäis opiskella se pari iltaa viikossa eikä Henni suostu silloin syömään. Se huuto itseasiassa alkaa samantien kun mä häviän tisseineni näköpiiristä, huutaa kurkku suorana niin kauan kun tuun takas ja kun avaan oven et se näkee mut niin sit ei ookkaan mitään hätää, ihan yhtä aurinoa vaan naama.

Alkaa toi isukki olla aika kettuuntunut kun ei saa rauhotettua Henniä. Mä en välttis haluais vielä lopettaa imetystä mut en sit tiedä onko pakko. Että vinkkejä vastaanotetaan!!! Oon lypsänyt omaa maitoa pulloon, ei se auta, kokeiltu luonnonkumi ja silikonitutit ja aina ennen tissiä koitettu antaa eka pulloa, mutta EI. Ja siis silloin ihan vauvanahan Henni söi kyllä pullosta. Oikeestaan stoppi tuli silloin kun olin verenmyrkytyksestä sairaalassa ja Henni oli mukana siellä. Kun sai mun anibiootista niin kauheet vatsakivut niin roikku tissillä ihan koko ajan, ilmeisesti lohtuna. MInä yritin koko ajan antaa silloin pulloa mut ei suostunut juomaan.

Että mikä avuksi. Mulla olis ollut tässä syksyllä kans kahdet isot kemut, toiset isäni 50-vuotis päivät mut eihän tuota kärsi jättää hoitoon yöksi kun tää on tätä.

Että jos jollain kokemusta niin laittakaa jotain vinkkiä... :heart:
 
Voi Minttusta ja pikku-neitiä, kun joudutte taistelemaan ja ravaamaan altistuksissa. Kurjaa.

Jonnakarillakin kurja kokemus, mutta tosiaan ole kuullut, että jokainen lapsi putoaa kerran jostakin. Eipä sitä silti soisi tapahtuvan.

Ikävää Paulaliina, et teillä sairastetaan etkä pääse Hgin tapaamiseen. Voimia koko poppoolle!

Kiitos Kata ja muut tiedoista kiinteiden aloittamiseen. Mä oon nyt tosin vähän miettiny, et tarviiko niitä sittenkään vielä alottaa?? Annan kerran päivässä korviketta, yleensä 150ml, ja illalla tankataan maissivelliä. Sitä meneekin 300ml!!! :eek: :eek: Muuten mennään rintamaidolla ja syöntiväli on 3-4 tuntia niin yöllä kuin päivälläkin. Joskus harvoin iltatankkauksen jälkeen saattaa väli olla 6h, yleensä 4-5h. Tosin eilen jätkä päätti kieltäytyä rinnalta kaks kertaa! Ei kelvannu millään, ei edes suostunu yrittämään imemistä, alkoi vaan loukkaantunena itkemään kun laitoin rinnan suuhun. Pullolle hiljentyi heti. Aiemmin sama käyny kuukauden sisällä ehkä kolme kertaa. Toivottavasti jää ihan yksittäisiks jutuiks, en haluais vielä imettämistä lopettaa!

Nyt meen Salkkareita kattoon. Nähdään huomenna, ketkä siis tulevat Hesan tapaamiseen, kivaa!


T:Anskuli ja Anton 4kk+2pv
 
Iltaa!

Irmeli mulle tuli mieleen, että oletteko kokeileet nokkamukista tarjota? Mulle just neuvolassa sanoivat, että tämän ikäinen voi jo helpostikkin oppia sellaiseen, jolloin ei sitten myöhemmin tartte vieroitella pullosta. Eikä sitten tule ongelmia siinä, että alkaa pullo maistuu paremmin kuin rinta.

Niitähän on niin montaa mallia, sellaisia mitä pitää imeä ja it sellaisia ihan perus'hörpytys' malleja. Varmaan joku silikoni pää olisi paras, kun o pehmeä.

Toivottavasti joku kikka onnistuu!

Me ei nyt olla sitten aloitettu ainakaan maistelemaan kiinteitä, koska yöt rauhoittui huomattavasti! Viime yön neiti nukkui 20.00-7.30, kaksi kertaa vaan heräsi välissä 00 ja 04! Ai että mä olin onnellinen :D Päivisinkin syöntiväli ollut 2,5-3,5 tuntia, joten kai se sitten oli vain lisämaiton tilausta. Kiva näin :) (veikkaan kyllä, että kun näin hehkutan ensi yönä herätään 2 tunnin välein :whistle: ).

Huomista tapaamista myös kovasti odotan!! :)

-Hiiviö & Julia 4kk-
 
Irmeli: en tiedä onko merkitystä, mutta meillä vauva suostuu juomaan näistä Aventin pulloista, koska niiden tuttiosasta tulee vain "säännöstellen" maitoa. Nämä Ainun peruspullot, joita myydään joka paikassa eivät ole koskaan meillä kelvanneet. Kokeilin velliä yhtenä iltana, muttei sekään Ainun pullosta kelvannut. Vauva osasi jo aika pienenä juoda tuosta tutista.

Me ei olla vielä aloitettu vauvalle kiinteitä sen kummemmin. Maissivelliä olen nyt vajaan viikon antanut kokeeksi, kun yöunet alkoivat olla niin katkonaisia: pahimmillaan heräiltiin parin tunnin välein syömään, joten olin itse aivan poikki aamuisin. Maissivelli pitää nälän kurissa yleensä tuonne puoli kuuteen saakka. Eli jos nytkin malttaisi mennä nukkumaan, saisi ihan hyvän pituiset unet.
 
Tulipas pienoinen tauko, kun on ollut niin hulinaviikko... Nyt onkin taas paljon juttuja ja kommentoitavaa. Kiva, että pino on pysynyt aktiivisena. :)

Auramaria... Tervetuloa takas munkin puolesta! Mä oon kans miettiny mitä sulle kuuluu, eli et o unohtunu. :) Kiva, että palasit. Naimisiin oon tosiaan menossa, mut siihen on vielä piiitkä aika. Kunhan tässä nyt suunnitellaan, ettei jää viimetippaan. :)

Meillä on maisteltu kiinteitä makuannoksina nyt banaania, bataattia ja perunaa. Ekasta tykkää, jälkimmäset aiheuttaa ilmeen "ootko ihan tosissas, että tätä pitäis syödä?". :LOL: No, totutellaan ajan kanssa. Oon kyllä ajatellu nyt ihan vakavissani, että jos alottais antaan yhden kiinteen aterian iltasin ihan oman jaksamisen takia. Iltojen maratonimetykset on tosi uuvuttavia ja poika on viime aikoina herännyt jo kahteen mennessä ekan kerran, parina yönä on ollu pakko nousta syöttämään. Siis kahdella syötöllä menty pari yötä, kahden ja viiden tienoilla. Lääkäri suositteli riisivelliä/-puuroo... Sitä kai pitää keitellä vaihteluks bataatille, jota myös suositteli.

Mulle terkkari sano neuvolassa, että kiinteitten alottaminen saattaa aiheuttaa levottomuutta öihin, vaikka päinvastanen tavotteena. En sitte tiedä kuinka yleistä se on, mut kannattaa varmaan varautua siihenkin.

Oon ihan väsy, kun oon joutunu paljon nousemaan myös tuttia antamaan ja omat unet on sit jääny tosi huonolle. Viime yön unet oli paremmat ja jaksoinki sit onneks siivota.. Mun vanhemmat tuli nimittäin käymään. En tykkää että on sotlusta, mut en yksinkertasesti jaksanu ja pääs tilanne ihan hallinnasta. Sain onneks korjattua tilannetta kiitettävästi. Toivottavasti jatkossa saan nukuttua paremmin.

Käytiin keskiviikkona siellä allergialääkärillä ja nyt on aika varattu altistukseen. Erikoiskorvikkeelle saatiin resepti, mut koitetaan pärjätä omalla maidolla. (Täytyis koittaa pumpata useemmin, kun tarviin niihin soseisiinkin. Kantsis munkin pakastaa, niin ei tartteis aina ola muussaamassa ja heittää sit loppuja menemään.) Selkeesti vaikuttaa lääkärinkin mielestä maitoallergialta, nyt vaan pitää saada Kelalle lausunto.

Pojalla on ollu outoja itkukohtauksia ja oon joutunu neuvottomana supon laittamaan useemman kerran. Alkaa ihan yllättäen, sellasta kovaa suoraa huutoo eikä millään meinaa lopettaa. Ihan surkee olo tulee, kun en osaa auttaa muuta ku pitämällä sylissä ja rauhottelemalla. Tänään nukku iltapäivällä vaan 45min päikyt ja oli sit ihan yli väsy. Porukat oli ihmeissään, kun jätkä itki ihan kauheesti niitten käydessä. Saatiin sit kauppareissulla rauhottuun, ku mies tuli mukaan vaunujen kanssa. Nukku lähemmäs kolme tuntia, vaihdettiin yötamineet ja söi, sit taas nukumaan. Tuolla nyt kylläsenä ja tyytyväisenä tuhisee niin ku mitään itkeskelyä ei olis ollukaan. Toivottavasti heräilee vasta aamun puolella. Unta vastaan poika taistelee varsinki päikyille mennessä, joten tulis nyt unet tosi tarpeeseen.

Influenssarokotteesta ite neuvolassa kysäsin... Ei saada meidän pojalle, kun on hieman alle vaaditun iän sillon, kun pitäis antaa. :(

Anskuli... Mä sain neuvolasta pojan 3kk käynnillä sellaset vihkoset (2kpl), missä oli kiinteitten alotuksesta ja sit ihan ohjeita soseiden ja muiden vauvapöperöiden tekoon.

Hiustenlähtö on alkanu huolestuttamaan... Mulla siis aina syksyisin lähtee paljon, mut tulee kyllä uuttakin. Nyt näyttää toi ponnari kyllä aika aneemiselta, joten pistää jänskättämän onko siitä kohta mitään jäljellä. Mulla on sen verran pitkät hiukset jo, että on pakko pitää öisinkin kiinni... Se tietysti "syö" hiuksia, mut ajattelin sen olevan pieni paha. Täytynee nyt kokeilla jotain muuta tapaa pitää hiukset pois häiritsemästä, jos vaikka en sit ihan kaljuuntus. :/

Jonnakar... Tosi kurja juttu. :( Mut kyllä munkin mielestä "kuulostaa" siltä, että kaikki on ok. Älä suotta soimaa itteäs... :hug: Sattuuhan sitä. Me ollaan vielä tollasilta vältytty, mut muuten on kyllä säikytty puolin ja toisin.

Pompula... En o kuullukaan, että maito voi nousta heti oluen juomisen jälkeen. Ei o tullu mieleenkään, kun mulla nousee sillai hitaanpuoleisesti... Siis jos illalla ysin jälkeen juon niin aamulla kuuden tienoilla on tissit pinkeenä. Vettäkin pitää reilusti juoda... Muuten menee hukkaan maidon nousun osalta. Nostaako myös siideri? Alkottomalla ei ainakaan mulla, mut ei kyllä alkottomalla oluellakaan jostain syystä. Onko se alkoholi se taikasana vai joku muu aine?

Mä en o käyny vielä viihteellä, mut paria - kolmea olutta oon välillä kotosalla maistellu viikonloppuiltana pojan nukahdettua. Baariin en edes varsinaisesti kaipaa... Ehkä jossain pubissa vois käydä istumassa kivassa seurassa varsinkin, jos pääsis samalla pitkästä aikaa pelaamaan bilistä. Vierotusoireita alkaa olla... :D

Irmeli... Ootko kokeillu erilaisia pulloja? Minkä levyinen tuttiosa sulla niissä pulloissa on? Me käytetään enimmäkseen sellasia leveitä, aventia ja sit sellasta mikä muistuttaa rinnanpäätä, oliko joku first choise (vai miten se ny kirjotetaan?) tms. Kapeistakin meidän poika on syöny, mut noilla menee vähemmän ilmaa mukana. Siskon likka muistaakseni suostu syömään vaan tollasesta leveestä. Ootko siis sellasta kokeillu? Niin ja sit tietty nokkamuki?

Romaani tuli taas... Riittänee siis tältä kertaa. :whistle:

PikkuMyy-80 ja poikanen sunnuntaina 4kk
 
Moikka!
Irmeli meillä tuo nyt 2 vee neito oli ihan samanlainen.Olin myös täysin hukassa tuon kanssa meillä ei myöskään kelvannut yhtään mikään muu suuhun,ei tuttia syönyt ollenkaan saati pulloa.Samaten ihan vauvana sai pullosta välillä lisämaitoa mutta kuukaudet 4-6 oli ihan tississä kiinni.

Syöttekö kiinteitä yhtään?Mä yritin bataattia antaa ja se onnistuikin sen verran että esim pari kertaa tyttö oli äidilläni yökylässä niin että ite tissittelin juur kun jätin ja äiti antoi illalla bataattia ja ruiskulla maitoa... :whistle:
Yöt tyttö nukkui hyvin ja aamulla sama peli.
Että jollakin sai masua täyteen.

7 kk iässä tyttö sai rsv:n niin jäi kaikki syömiset ja sen opettelu kestikin 3 kk.

Kiinteistä tuon tissityttelin perusteella kehottaisin antamaan ees pieniä määriä nyt tän ikäisenä sillä siinä voi tulla iso vaikeus kun yrittää antaa 6 kk iässä esim.
Meillä oli ihan kaameeta huutoa kun näkikin lusikan ja tosiaan vasta 10 kk iässä alkoi syömään kiinteitä.

Pulloa alkoi kelpuuttamaan siinä puolenvuoden jälkeen,mutta tosiaan muistan tuskan mitä on kun mikään muu ei kelpaa.Älä vaan lopeta imetystä tuon vuoksi,se saattaa olla ihan ohimenevä kausi.

Ja tosiaan ruiskulla saa annettua vähän väkisinkin jos pakko... :eek:

Kreecherillä oli ihku kuva taas pojusta,on söde poitsu ja taitaa tulla tosi tummatukkainen!! =)

Mitäs vielä piti kommentoida...

jooHIUKSISTA mulle eräs kampaaja sanoi syyksi että 3 kk eteenpäin tuohon 6 kk (siis kun lapsi on sen ikäinen) hiuksia lähtee niin valtavasti on syy se että odotusaikana ei lähde tukkaa samallalailla kun normaalisti vaan ne alkaa tippumaan siinä 3 kk kohdalla.Ja imetys osittain lisää,sen hormonit tuota lähtöä.
Mulla lähtee myös hirmusesti ja kun on tosi tumma tukka,niin lattiat,pesualtaat kaikki on hirveen näköisiä kun tukkaa lojuu jokapuolella.
Mutta nou hätä,ketään ei tuu kaljuks,tässä lähtee nyt vaan urakalla kaikki lähtemättömät hiukset!!
Iso osa odottajista aina puhuukin kuinka tukka on paksu ja hyvä odotusajan..

Meillä heitti öihin nuo kiinteiden aloittamiset myös heräilyjä,mutta se kesti n.3 päivää vain ja taas poju nukkuu 10 h putkeen.
Ihana kujertaja on ja niin utelias.
Mä oon tietteks ruokailujen ajan laittanut sellaseen pöytään kiinnitettävään syöttäriin,tukenut tyynyillä siihen.Musta se asento on kuin sylissä,poika niinkun seisoo siinä tyhjän päällä.Vähän kuin hyppykiikussa.
Siinä on niin tyytyväinen ja kattelee meidän syömistä.
Koko ajan pitäis olla jotain uutta,kuljettaa ja näyttää kaikenlaista.JA pitäis muutakin saada äiteen tehtyä,ees syötyä!!! :kieh:

Missä on MHP Huhuu?
On muitakin, jotka kirjoitteli aktiivisesti ja nyt heittii ei näy ei kuulu?Huhuu?

Mutta nyt alkaa talossa kuulumaan heräämisen ääniä,oon yksin tässä tunnin kekkaloinut.Ihania nä aamuhetket... :heart:

Mukavaa viikonloppua!!

kata ja miska 4,5 kk
 
Olipas niin paljon tekstiä, etten ehdi nyt paneutua lukemaan. Mutta kiittelemään tulin Hesan tapaamisesssa tänään mukana olleita, oli taas oikein mukava päivä =) Harmillista, että Paulaliinan perheessä sairastellaan, toivottavasti pääset sitten seuraavan tapaamiseen. Eiköhän me viimeistään tammikuussa treffata uudestaan ja mahdollisesti jo aiemminkin jos intoa porukalta löytyy!

Teppana & Niilo 4,5kk
 
Jeps, kiva oli nähdä Hesan tapaamiseen päässeet!

Tulin nyt vaan "avautumaan" ikävästä kokemuksesta, joka sattui bussimatkalla Helsingistä kotiin... Leppävaarassa bussiin tuli muslimiäiti kolmen lapsensa kanssa ja mukana oli kolmenistuttavat rattaat, jossa yksi paikka edessä ja kaksi takana. No, eihän sellaiset mahdu bussiin, kun kyydissä oli jo meidän vaunut. Rouva vaan yritti tunkea niitä sisään ja totesinkin jo ettei taida mahtua. Vaihdettiin englantiin ja täti ihmetteli, että "What shall I do?" Teki mieli sanoa, että odottaa seuraavaa bussia, mutta en sanonut mitään. Rouva yritti mulle selittää että voisin siirtää vaununi toiseen reunaan jos hänen rattaansa sitten mahtuisivat. En siirtänyt, koska niin ei tule senttiäkään enempää tilaa. Bussikuski ei sanonut mitään, joten rouva jätti rattaansa keskelle ja häipyi lapsineen takapenkkiin istumaan. Hieman ennen kuin jäin pois, huikkasin takapenkille, että jään seuraavalla pysäkillä, heidän rattaansa pitäisi siirtää. Tämä iki-ihana rouva tokaisi että en minäkään äsken auttanut heitä ja alkoi sättimään mua englanniks. Edelleen jauho sitä samaa, että jos olisin siirtänyt vaununi, niin he olisivat myös mahtuneet. Minä selitin, että vaunun paikka ei tuo millään lisää tilaa bussiin ja tilaa ei vain ollut tarpeeksi. Eipä täti halunnut uskoa, jatkoi vain sättimistään, ihmiset katto... Mä olin ihan hämilläni, kyllä mä jotain vastaankin sanoin, mut lähinnä sitä että etkö näe, tilaa ei ole! Siirsi sentään rattaansa pois tieltä, et päästiin pois. Ai että et olin kiukkunen loppukotimatkan ja vielä kotona paasasin miehelle. Mua ihan itketti, kun tunsin itteni niin väärinkohdelluks. Ettäs kehtaskin! :kieh: :kieh: :kieh:

Semmosta "kivaa" tällä kertaa... Palaillaan


-Anskuli
 
:snotty: Tuntuu, että flunssa tulossa...vitsit..samoin tuntuu, että tytöllä olisi tulossa myös. Nukkuu kauhean levottomasti, tätä jatkunut jo useamman yön. Heräilee itkemään ja haluaa vain tutin ja ehkä varmistuksen, että täällä ollaan...:). Syö huonosti (taas).

Minä valittelin tässä koko päivän, että olen ihan puhki, aivan älyttömän väsynyt. Sanoin myös, että tuntuu, ettei käsissä voimia jne. ja odotin tätä yötä koko viikon kuin kuuta nousevaa (alkuviikko meni nimittäin oksentaessa pääsääntöisesti), että saisin nukkua. Noh, mies taas sai järkättyä asiat niin, että minä nyt valvonkin. Nyt olen jo satavarma, että järkkäsi tämän tahallaan, kaikenlaista selitystä olen kuullut joka viikko, miksei valvonutkaan tytön kanssa. Neiti heräsi ekan kerran kahden aikaan ja huuto melkoinen, kun näköjään mies ei ollut laittanut valmiiksi maitoja pulloon (teen niin joka yö ja siihen ollaan totuttu jo parin kk:den ajan). Sitten taas alkoi minulle ärjyään eli minun vikanihan tämä oli (kun nukahdin sohvalle- liittynee jotenkin taas siihen )...taisi olla suunniteltu juttu. Nähtävästi oma väsymys menee todellakin edelle ja itsekkyydellä ei siinä vaiheessa tunnu olevan rajaa...minäpäs päätin, että tämä oli nyt satavarmasti viimeinen kerta, pakko jo ajatella omaa jaksamista. Kyllä minä nyt jätän tuon miehen elämään sitä omaa elämäänsä, nukkumaan yöt hyvin ja pohtimaan, olisiko kannattanut vähän enemmän yrittää. Tiedän jo nyt, että aamulla selitykset on taas sitä luokkaa, että kun minä tein jotain väärin...jeps...otin tytön miehen sylistä, kun heräsi silloin kahden aikaan, kun ei rauhoittunut- jotenkin vitut..., kun tyrkitään tytölle vain pulloa suuhun ja istutaan paikallaan ja jutellaan (että varmasti virkistyy), kun toinen vain itkee..on kait se liian vaikeaa nostaa se takamus ylös ja heijata toista..

Surullisinta tässä on se, että tänä aamuna sain taas itse herätä aikaisin, tosin en oman lapseni takia, vaan miehen pojan takia. Kyllä sitä taas oltiin terävänä, kun pojan pelejä piti lähteä katsomaan. Oli kiva myös mennä katselemaan miehen ex-vaimoa... :kieh: ..että tässä on sitten kiitos.

Nyt en sitten saa enää nukuttua, olen jo YLIväsynyt, kirjaimellisesti. Tämä on sitä elämää, mitä en todellakaan halua. Enää en usko edes, että mikään muuttuu: kyllä tätä on jatkunut jo niin pitkään. Minusta kysymys ei voi enää olla muusta kuin siitä, että yksinkertaisesti omat tarpeet menee muiden edelle...ja toisesta ei jakseta välittää ! Olen todella idiootti, kun luotin tähän yöhön- ajattelin, ettei enää tekisi tätä. Ja miksi olen niin tyhmä, että tosiaan olen tehnyt elettäkään hänen poikansa suuntaan..

Noh, pienokainen ääntelee TAAS !

Ps.tuttia tosiaan taas kaipasi...mietin muuten, että herätänlös muut, kun tulen tänne näpyttelemään, mutta sitten mietin, että jos ei kerran herätä tytön itkuun, niin miten sitten tähän.. ;)

Jeps, kauniita unia niille, jotka unta saavat.
 
Yritetäänpäs muutama rivi taas näpytellä tekstiä. En ookaan vähään aikaan kommentoinu oikein mihinkään, mistähän sitä alottais...

Soseiden tekemisestä oli joskus aikaa sitten juttua. Tarkoituksena on, että itse teen kasvis ja liha/kala soseet, mutta hedelmäsoseet kyllä kiikutan ihan kaupasta ja en kyllä ota noiden kasvissoseidenkaan teosta mitään paineita, jos ei joskus jaksa tehdä niin ostan sitten valmiina.

Viihteellä en ole käynyt, baareissa käyntiin mulla ei minkäänlaista kiinnostusta edes olekaan. Missään muuallakaan ei ole tullut vielä käytyä. Joulukuun alkupuolella olen sitten kyllä menossa Helsinkiin Act!on one stand up-komiikka showhun. Vähän jännittää jo miten mies täällä pärjäilee syöttöjen ja nukutusten kanssa, kun ei ole koskaan vielä Niiloa sattuneesta syystä syöttänyt eikä edes nukuttanut, meillä kun työnjako menee niin että isäntä laittaa isot pojat maate ja minä Niilon. Täytyy tota nukutusta ainakin treenata ennakkoon. Hiiviö antoikin hyvän vinkin, saa isäntä ruokkia Niilon nokkamukista silloin eikä suotta opetella pullosta syömistä ollenkaan. Isojen poikien ollessa vauvoja osasin paljon rennommin lähteä viihteelle ja silloin tuli käytyäkin paljon useammin ulkona eikä ollut mitään huolta siitä etteikö isi pärjäis, kai musta on tullut vanha kun nyt stressaan niin paljon. Onpa käynyt jopa mielessä perua koko meno ja myydä liput mutta ihan oman itseni vuoksi aion kyllä raahata luuni sinne vaikka väkisin.

Influenssarokotetta ei ilmeisesti meidänkään neuvolasta saa. Lehdessä oli päivät jolloin lapset rokotetaan ja Niilo ei ole puolta vuotta silloin kun eka rokotuspäivä on. Täytyy nyt vielä varmistaa ensi viikolla kun mennään hieman myöhästyneeseen 4kk neuvolaan. Mielelläni rokotteen Niilolle ottaisin, sillä kaveri tuntuu olevan todella herkkä saamaan kaikki pöpöt mitä perheessä vähänkin on. Alkuviikosta oli taas kerran kuumeessa ja flunssassa jonka sai isoveljeltään.

Voi Jonnakar, älä suotta parjaa itseäsi tuosta tipahduksesta, sellasta sattuu lähes jokaiselle jossain vaiheessa! Onneksi vauvat ovat sen verran kestäviä, että useimmiten selviävät pelkällä säikähdyksellä.

Höh, kurja tapaus Anskulilla bussissa :/

Pepsukalle :hug:, ikävä tilanne teillä. Suostuuko miehesi puhumaan asioista? Huomaako hän itse käytöksessään mitään parantamisen varaa? Toivottavasti saisitte asiat kuntoon ja miehesi tajuaisi antaa apua ja tukea sinulle. Saisitko Amaliaa mummoille, kummeille tmv. vaikka ihan yökylään, että saisit nukkua jos miehestä kerran ei ole apua? Tosi paljon voimia ja jaksamista sulle!

Niilon elämään ei kuulu uutta. Kuumeessa tosiaan taas oli, jo kolmannen kerran. On ollut sairaana elo-, syys- ja nyt lokakuussa. Eli kerran kuussa näyttää joku pöpö iskevän :( Miten lie onkin niin herkkä sairastumaan. Yöt on edelleen rikkonaisia, "kiltisti" poika jaksaa muistaa äitiään tasaisin kahden tunnin välein... Nukkumaan käy viimeistään 21.30 ja eka herätys on jo 23.30 ja sitten 1.30 ja 3.30 ja 5.30 jne... Puol ysi viimestään noustaan sitten ylös. Nälkäinen se ei jokakerta ole, mutta tissillä täytyy nukuttaa uudestaan. Saisi kyllä pikkuhiljaa alkaa nukkumaan yönsä!!! Päivärytmi meillä on jo kivasti löytynyt. Niilo nukkuu kahdet pitkät n. kolmen tunnin päikkärit pihalla ja illansuussa vielä yhdet vajaan tunnin tirsat sisällä. Aika hyvin samoihin kellonaikoihin aina menee nukkumaan ja herää. Pitkien päikkäreiden aikana kyllä havahtuu hereille tunnin ja kahden tunnin nukkumisen jälkeen, mutta vaunuja hyssyttelemällä nukahtaa uudestaan. Usein on myös niin, että herää parin tunnin nukkumisen jälkeen eikä enää hyssyttelemällä nukahda, mutta kun otan sisään ja riisun vaunuissa tumput pois niin jätkä nakkaa peukun suuhun ja jatkaa vielä ainakin tunnin nukkumista! Sitä siis ilmeisesti häiritsee, kun ulkona ei saa peukkua suuhun! Tutin kun on hylännyt ihan tyystin eikä suostu sitä syömään, peukku on parasta :D Ihana iloinen pojannassikkahan tuo on, ihanasti on jo samalla aaltopituudella ja nauttii leikittelyistä ja lorutteluista!

No joo, tässäpä nämä "muutama" rivi kirjoitusta... Täytyy alkaa laittaa sapuskaa perheelle. Jaksamisia kaikille!!!

Teppana & Niilo 4,5kk
 

Yhteistyössä