~KesäMassut 2007~

Meillä oli 3kk neuvoa to
Paino 5640g
Pituus 60,7cm
Py 40,7cm

Ja tietenkin rokote saatiin, josta Eerika itkaisi vain tosi vähän. Rokotteesta ei tullut minkäänlaisia oireita.

Eerika sairasti jo ensimmäisen flunssansa, nenä vuoti ja hieman oli myöskin yskää, ei kuitenkaan tullut kuumetta. Neiti kovasti vastusti keittosuolatippojen laittamista nenään ja imemistä. Nyt alkaa tauti jo olemaan ohitse.

En ehtinyt lukemaan nyt muiden kirjoituksia joten en pysty niihin myöskään kommentoimaan eli tämä oli omanapaisuus kirjoitusta tällä kertaa.

äippä-77 ja Eerika 3kk+4pv
 
Kata: ei mulla ole menkat vielä olleet kertakaan.Kun cerazettea aloin syömään tuli muutamia päiviä tuhruvuotoa,mut veristä kyllä.En luokitellut noita menkoiksi.Mut katson nyt mitä teen pillereiden suhteen.

Ebbuliini: aikas hienosti sait Alinan rytmin muuttuun.Me ei olla ollenkaan annettu Nealle tuttia,joten tolla tapaa en pysty testaan..Parina päivänä leikin nean kanssa sen ajan 22-23 välillä kun unta kitisi,joten sain 23.45 nukkuun kun ei niitä torkkuja ottanut.Tosin tais mol.päivinä herätä ½h päästä jatkaan tissittelyä..joten samoihin aikoihin lopulta meni..Mutta kun tollein tankkaa enemmän maitoa niin unet on 4-5h..siis la 5h pätkä- jja itse tietysti kukuin silloin 2.30,joten ei ollut äidillä niin pitkä uni :ashamed:
mutta heti huomaa eron nukunko 2,5-3h pätkiä vai peräti 4h..vaikka silloinkin ihan pökissä kyllä nousen.
Hiustenlähtö täälläkin aikamoista..muutoinkin alkanut rasvoittuun hiukset enemmän-no kun päivittäin pesee niin kai ne lisää rasittuukin :/

Asiasta toiseen;mitäs mieltä olitte kun Martina asteli BB -taloon??
Itse en nähnyt sitä,mutta jotenkin nyt meni idis ohjelmalta...missä naisille silmän iloa :LOL:
 
Ebbuliini kiva, kun oot saanu Alinan rytmiä muutettua, toivottavasti pysyy nyt tuossa rytmissä! Mites muuten liinailut, ootteko kerkiny harjottelemaan?

Hiuksia lähtee mullakin aivan älyttömästi, siitä syystä pätkäsinkin puoliselkään ulottuneet hiukset lyhyiksi, kun alko olla sen verran ohut luirake enää jäljellä ettei ollut todellakaan enää mikään nätti. Muutama päivä meni kyllä totutellessa lyhyisiin hiuksiin, mutta nyt kyllä tykkään jo!

Pompula en tykännyt siitä, että Martina meni taloon. Meni kyllä maku koko ohjelmasta. Musta tuntu, ettei muut asukkaatkaan olleet kovin ilahtuneita siltä ainakin minusta vaikuttivat. Muutenkin sinne on mennyt nyt ihan liikaa uutta sakkia ja nyt sit viel joku tollanen turhajulkkis, ihan tyhmää! Tekis mieli pistää boikottiin koko ohjelma, mutta sen verran koukussa oon, että ei taida onnistua... :whistle:

Tänään on muuten tasan vuosi plussasta! Voi että, ihana muistella niitä fiiliksiä mitkä sillon oli! Täytyykin etsiä odotusajan kesämassu-pino esiin ja käydä fiilistelemässä. Äly nopeesti kyllä tuo vuosi vierähti!

Mäkin kyllä taidan haluta sen ergon, varmaan on kätsempi kuin liina sitten kun Niilo alkaa olla isompi. Täytyy pitää silmät auki jos vaikka huutiksesta sattus löytymään edukkaasti, sen mitä oon niitä siellä katellu on kyllä ollu melko hintavia. Paljonko Kreecher jouduit kirpparilla ergosta pulittamaan?

Hauskaa viikkoa kaikille!

Teppana & Niilo, huomenna 4kk
 
Moiks
Tällä on väsy ja päänsärkyinen päivä ollut, ihan on pöllähtänyt olo vieläkin. Onneks mies on kotona ja uttelee ton pojan hoidossa. Täytyis tänään suihkussakin käyttää.

Meillä oli vähän takkuileva aamu koko perheellä... Ote mun kuvitteellisesta päiväkirjasta: (pitkä versio)
Aamu alkoi klo 7.17, kun heräsin ja tajusin miehen vielä nukkuvan vieressä vaikka vartin päästä pitäis olla jo töissä. Infosin häntä tilanteesta ja könysin syöttämään poikaa miehen valmistautuessa töihin lähtöön. Nuokuin puolinukuksissa sohvalla tissittelemässä vielä vaipanvaihdon jälkeenkin ja siihen poika sitten nukahti. (Minäkö muka nukutan syliin...? :whistle: ) Vein sänkyyn... Jäi sinne viuhtomaan käsillään, kun lähdin aamupalalle, mut ajattelin nukahtavan hetken päästä.

Vesi oli just kiehunut, kun makkarista kuulu ääniä... Naurua ja kiljahduksia. Saatuani puuron lautaselle kuuluimakkarista au-guuuu'a iloisella vauvan äänellä. Jahas... Tänään en siis saa syödä rauhassa aamiaistani. Taitaa päikkäritkin jäädä haaveeksi, ainakin aamun osalta. |O Koska poika kuulosti tyytyväiseltä, söin mä puuroni loppuun. Hihkunta ja kiljahtelu jatkui... On meillä iloinen poika. :D Hain sitten pojan seurakseni voikkareiden ajaksi. Sen jälkeen mentiinkin taas tissittelemään ja seurustelemaan.

Kymmenen tienoilla poika vihdoin simahti ja siirsin sänkyyn... Muutaman tutin annon jälkeen nukahti ja mä kippasin itteni peiton alle. Siinä sit menikin puol kahteen asti 45min välein tuttia antaen ja välit nukkuen. Että tais olla äitikin "aika" väsynyt.


Me kun lauantaina käytiin siellä Mammakeitaalla ja sain liinailuun opastusta, niin oon nyt käyttäny herkemmin. Sitominen käy jo kätevästi ja poika viihtyy. Millaisia kudottuja liinoja suosittelette? Ajattelin sellasta pyytää joululahjaksi, kun tuota trikoista saa olla vähän väliä kiristelemässä.

Me ollaan päätetty hankkia matkarattaat reissuilua varten. Mitä suosittelette? Saako niistä (joistakin) selkänojan alas, siis makuuasentoon? Jos vaikka tota kantokoppaa vois käyttää senkin kanssa ainakin talven ajan, kun olis hyvä voida nukuttaa ulkona. Noita yhdistelmiä me ei enää viititä kuletella mukana, kun tavaraa muutenki tulee paljon.

Mulla tuli plussauksesta vuosi viime keskiviikkona. On taas noussu mieleen, että pitäis viimein saada kopsittua odotuspinosta tekstit talteen... Jotenki on jäänyt. :ashamed: Tosta plussauksesta oli puhetta miehen kanssa, kun meillä tuli 1. päivä täyteen puoltoista vuotta yhdessä oloa... On noita aikoja kiva muistella, vaikka sitä lapsetonta aikaa en kaipaakaan.

Mulla lähtee kans hiuksia, mut niin lähtee joka syksy. Nyt se vaan näyttää taas vähän edellistä vuotta isommalta määrältä, kun on pituutta letissä enempi. Alkaa olla jo mun enkkapituus... Aikasemmin ollu selän puoleen väliin, nyt lähempänä vyötäröä. On vaan hävettävän huonossa kunnossa noi latvat, mut ei tunnu aikaa kampaajalla käyntiin löytyvän. Tai sit on vaan saamattomuutta järjestelyitä ajatellen.

Eiköhän tässä romaania tällä kertaa... :whistle:

PikkuMyy-80 ja poikanen 3kk2vk3pv
 
Moiks!

Teppana: Meilläkin on tasan vuosi plussasta! Ihana on tosiaan muistella sitä päivää. Aamulla jännityksellä ootin tulosta, enkä ollu uskoa silmiäni, kun se vihdoin oli valmis. Voi vitsi, siitä on jo vuosi!

Mullakin on karvanlähtö menossa: hiuksia lähtee tooosi paljon. Oon miehelle naureskellu, että ollaan varmaan kohta koko perhe kaljuja. No, mikäs sen komeampi näky kuin iso, keskikokoinen ja pieni kalju ihminen. :D

Niini: Mekin ollaan menossa vauvauintiin. Nyt lauantaina on aloitusinfo ja varmaankin ens viikolla päästään sitten uimaan. Helmi ainakin tykkää paljon kylvyssä poskutella, ehkäpä tykkää sitten uidakin. Kiva on kyllä mennä kokeilemaan!

Anskuli: Aika ihana herkkispoika teillä! :D

Meillä ollaan muuten päästy eroon rintakumista! :wave: Jeeeee! :D Lauantaina on käytetty viimesen kerran rintakumia, eikä näytä Helmi enää moista kaipaavan. Aina silloin tällöin oon tarjonnu rintaa ilman rintakumia ja nyt tyttö vaan päätti ruveta syömään paljasta tissiä. Mukavaa kyllä!

Katziina ja Helmiina 4kk 1vko 1pvä :)
 
Viime yönä tyttö nukkui sitten pitkästä aikaa kuuden tunnin pätkän, kun vasta eilen valittelin, että heräilee öisin kolmen tunnin välein =)

Teppana oon muutamana päivänä treenaillut tosissaan liinan käyttöä ja Alina tykkää! Kyllä tässä täytyy liinailijaksi ryhtyä. Ainoo haittapuoli on tuo tytön puklailu, kun se on ihan sääntö, että liinassa ollessa tulee kunnolla ulos vaikka ei oltaisi juuri syötykään.. :/ Joo kaikenmaailman rättiviritelmiä oon kehitellyt mut vahingoilta ei olla vältytty :ashamed:

Tosi nopeasti on vuosi mennyt! Meillä taitaa olla pari päivää päälle vuosi hedelmöityksestä :whistle: Plussaa näytti 20.10. =) Mistä tulikin mieleeni, että näillä näkymin olisin pääsemässä Hesan tapaamiseen!

-ebbuliini ja Alina 3kk + vko-
 
Moonlight

En saanut luettua tota sun edellistä viestiä, jossa oli mullekin jotain, mutta olisin tiedustellut joko teillä menee soseiden kanssa paremmin? Onko löytynyt mitään sopivaa ja mitä olet kokeillut? Meillä kun tuntuu menevän niin samalla lailla nämä aloittelut... Meilläkin kävi nyt ilmeisesti tuo persikka. Mutta kun meillä tehdään ilmeisesti hampaitakin samalla, kun yöt ollaan kukuttu ja huudettu ja maitokaan ei oikein kelpaa, vatsavaivoja löytyy, kuola valuu jne. niin mene ja tiedä nyt taas mitä teen väärin vai teenkö mitään... :ashamed: Onko pulauttelut teillä yhtään rauhoittunut? Mä huomasin, ettei meillä olla moneen päivään pulauteltu juurikaan, mutta osasyy tietenkin, ettei poika juo maitoakaan juuri mitään, entisen 200ml:n sijasta menee noin sata ja sekin tyrkyttämällä...

Ja Pikkumyy:lläkö oli sitä maitoallergiaepäilystä? (Hui, mikä sanahirviö!) Miten se on teillä oireillut ja miksi sitä rupesit epäilemään? Oletteko nyt apteekin maidolla? Epäilin meilläkin alussa pojan pulauttelun takia maitoallergiaa (Olen itse myös allergikko), mutta yksityisellä käytyäni tulin siihen tulokseen, ettei se voi sitä sitten olla, testejä ei kuitenkaan lähdetty edes tekemään... Mutta nyt tämä tahiminen on saanut mut miettimään sitä uudestaan.. Poika on kyllä hieman ärtsympi kuin ennen, kun normisti on sellainen naantalin aurinko, mutta voipi olla myös noista hampaista...

Mene ja tiedä.. :eek: Ennustaja-eukko tahtoisin olla ma.. :LOL:

Jahas ja käsky kävi!

Jonna ja Jere 4kk
 
Hellou!!
Täällä poju myös kaks yötä heräillyt ihme vääntämiseen ja potkimiseen,infoaa mies.
Viime yönä oli herännyt 3,5,6 ja 7..Silloin ite heräsin ja annoin maitoa,ei syönyt kuitenkaan kuin desin.
Alaleuassa nököttää vaaleen näköiset terät,ei ihan läpi asti ole,mutta musta tuntuukin jo sormeen sieltä.Eli voipi olla hampuista johtuvaakin..

Mutta sais palata rytmeihin,päivisinkin on ruvennut heräilemään eikä osaa nukahtaa enää.Eikös se tänä ikäisillä saata tuo uni muuttua herkemmäksi juur?
Ehkei osaa ite nukahtaa,mies oli tassutellut viime yönä ja sanoi että auttoi kyllä.
Mut ei kivaa sekään,kun on niin kivasti nukkunut.

Meillä pulautellaan myös vieläkin aika lailla ja milloin vain.
Tänään on soseidenteko päivä,ollaan bataattia syöty 4 tai 5 päivää jo ja se kait sopii ihan hyvin.
En usko että voisi siitä johtua,mutta muistan kyllä että kiinteitä aloitettaessa,meillä tuo tyttö alkoi nukkumaan huonommin ja sanoinkin että päinvastainen vaikutus,perhana...
Mutta ne kiinteet oli niin ja näin tytön kanssa kun ei oikein syönyt niitä.

Ehkä tuo syöminen tulee sitten uniin jotenkin,en tiiä mutta kun tyttö on vasta 2 vee niin on tuoreessa muistissa tuo ja muistan tän varsin hyvin kun 6 kk ikäisenä niitä aloitettiin...
JA yöt meni repaleisiks.

Toivotaan että ohimenevä juttu,taitaa olla iaka monella samaa.
Mies on kursseilla ja Maisa jäi mun äidille yöksi,aattelin että annan ukkelin nukkua ens yön ja jään pojun kanssa alakertaan nukkumaan....tai kukkumaan!!

Jaksamisia meille kaikille!!! :heart:

kata ja miska 4 kk+
 
Täytyykin heti kommentoida tuosta syömisestä. Meillä tyttö syönyt nyt parin viikon ajan kiinteitä, aloitettiin perunalla, nyt on jo kukkakaali mukana sekä luumu ja päärynä.Kiinteät aloitin sen vuoksi, että paino ei noussut kuin sen puoli kiloa/kk ja yöllä tyttö heräili viisikin kertaa syömään.

Yöt ovat rauhoittuneet nyt selvästi, ensimmäinen syöttö saattaa olla vasta klo 4-5 aamulla, nukkumaan tyttö menee n. 22 aikaan. Päivän imetyskerrat eivät ole yhtään vähentyneet, vaikka kiinteitä saakin, suurinpiirtein 6-7 kertaa tyttö on rinnalla päiväsaikaan.

Vatsan tuo peruna kylläkin kovetti, eilen tuli kakka ison huudon kera, sitä ennen kakkasi 8 päivää aikaisemmin! Sen vuoksi tuota luumuakin jo annoin, että pehmittäisi edes hiukan vatsaa. Tyttö syö kyllä hyvin soseita, ei työnnä ulos kielellä ollenkaan, pyörittelee ja maiskuttelee suussaan ja sitten nielaisee...muistelisin isommilla olleen paljon vaikeampaa tämän syömään opettelun.

Sellaista täällä, nyt taitaa pappa tuoda 4v:n kerhosta...koittakaapa jaksella!

Katti ja vauva 4kk+
(profiilissa asiaan liityvä kuva =) )
 
elikkä tänään oli samuelilla 5kk neuvola ja rokote taas saatiin. toivottavasti sietää sen nyt toisellakertaa paremmin.

mitat: pituus 65
paino 6540
päänymp. 39,6

kyllä viivasuoraan tahtiin menee pojan käyrät. olisin halunnu et painoa olis tullu enemmän ku se puolikiloa taas, kun ollaan maisteltu kaikenlaista ruokaa mut ei sitte varmaan määrät oo ollu tarpeeks suuria. mut siis hyvin on käyrillä kasvanu eikä tarvii pakosta syöttääkkään.

laitettiin tossa pari päivää sitten iso peite lattialle missä poika saa jumpata ja kylläpä onkin paljon siinä ähelletty. poika ei viihdy hetkeäkään enää selällään vaan kääntyy ihan koko ajan ja möngertää menemään. nyt ei enää se iso peitekkään riitä kun täytyy päästä lattiaa ja mattoja nuoleskelemaan :LOL: :LOL:

mut nyt on ilmenny sellainen ongelma, et kun syödään jo kiinteitä ruokia ja juuan äidinmaitoa ni sit ku lattialla äheltää ni puklailee paljon kun masullaan kerran on. ollaan yritetty ruuan jälkeen pitää vaikka sitterissä, mut ei se auta vaikka olis kulunu yli tunti syömisestä ni silti tavaraa tulee ulos. TIETÄÄKÖ JOKU MISTÄ JOHTUU TAI MIKÄ VOIS AUTTAA?

sitten kyselin neuvolatädiltä yöunille menosta mut osas vaan sanoa et onpa ihmeellistä. kun meillä on se nukkumaan meno aina aikas vaikeeta, ja sit jää päivärytmi päälle. eli kun menee yhdeksän aikoihin unille ni sit herää puolen tunnin päästä ja täytyy mennä nopeasti paikalle ettei vaan poika virkoa liikaa ku sitten ollaan ylhäällä taas pari tuntia. se auttaa jos meen pojan kanssa itse samaan aikaan nukkumaan mut ei aina jaksais mennä ysiltä ku olis kiva saada sitä oaa aikaa joskus.
ONKO MUILLA TÄLLAISTA ET JÄÄ NIINKU PÄIVÄRYTMI PÄÄLLE JA OTTAA ILLALLAKI VAAN PIKKU TORKUT? MITÄ OOTTE SIT TEHNY? JOS VAIN JOLLAIN OLIS JOTAIN NIKSEJÄ TÄHÄN.

Hani ja Samuel huomenna tasan 5kk jo!! :eek: :eek: :eek:
 
Jo,meillä Miska teki tuota samaa,eli puolentunnin päästä meinas herätä.Mä en osaa muuta kuin se mitä me tehtiin eli syliin ja kävelyä ympäriinsä...
Jos muilla jotain parempia vinkkejä niin vastaanotetaan.Miska nukkunut päivän mammalla kans aika huonosti puoltatuntia.Nyt mentävä taas..

Ja täällä pulitaan kans mahallaan..en tiiä siihenkäänapua..Musta ei n yt ollut yhtään mitään apuu...

heip
 
Ostin jo kesällä kirppikseltä vitosella sen vanhanmallisen ergon. Sitä olen jo käyttänyt parisen viikkoa (on pienempi kuin se uusi). Suosittelen lämpimästi on aivan loistava kapistus varsinkin jos liinailun ohelle haluaa tuollaisen toisen vaihtiksen (nopea ja kätsä esim. kauppareissuilla).

Meillä oli tänään kaamea päivä :( poitsu tekee vissiin hampiata, pelkkää itkua koko valveillaolo, olen aivan naatti...
 
Eli 4 kk neuvolassa oltiin tänään.
Pituus 63cm
Paino 8265g
py 42,6cm
Kaikki ok.

Meillä on kanssa nukkumaan meno ollut sitä, et puolen tunnin välein itketään, eikä poika rauhoitu nukkumaan ilman tissiä. Tänä iltana laitoin pojan siihen äp:n makuupussiin ja nyt nukahti omaan sänkyyn heti klo 19.45 eikä ole sen jälkeen kuulunut mitään makkarista :) Voi tietysti olla vain sattumaa, et nyt nukahti helposti, kun päivällä on nukkunut aika vähän.

Mulla alkoi sit menkatkin, vaikka täysimetyksellä mennäänkin :/ Ja täälläkin on hiusten lähtöä havaittavissa normaalia enemmän.

Autoista oli puhetta. Me ostettiin viime tammikuussa toinen auto, joka on Opel Zafira. Zafira on tila-auto ja välillä tarvitaan kaikkia 7 paikkaa, kun kuskailen myös ystävien lapsukaisia ;)

Jaaha, taidanpa lähteä nukkumaan, jospa Konstakin nukkuisi nyt tänä yönä paremmin, kun viimeaikoina yöt on olleet aikamoista hulinaa.
mama-75 ja Konstantin melkein 4kk
 
Moi!

Hiustenlähtöä täälläkin!
Esikoisen aikaan lähti ihan kauheasti hiuksia, kakkoselta ei niinkään. Tämä tuntuu olevan jossain välimaastossa... Mutta aika vähiin tuntuu tosiaan karvat hupenevan. Myönnän turhamaisuuteni ja olen jo törkkinyt rahaa hiljalleen sivuun, että saan laitatettua imetyksen (ja siitä johtuvan hiustenlähdön) jälkeen paksunnuksen. Eli lisäkkeet päähän. Maksaa noin 250? mutta pysyy puolisen vuotta. Turhaa hömppää, tiedetään... :D

Minä pulitin ergosta 70?, mutta reppu oli käytännössä käyttämätön. Kuulemma lahjaksi saatu ja pari kertaa kokeiltu, mutta jäänyt siten käyttämättä. Reppu tosiaan oli ihan uudenveroinen, tuoksuikin uudelta! Tykkään kyllä kovasti, kyydissä tosiaan kulkee helposti isompikin lapsi. Ja on esim kauppareissuilla liinaa helpompi, kun ei tartte sitoa pitkiä kangasmetrejä.

Meilläkin on Aleksanterin iltauni aika herkkää, heräilee muutman tunnin ajan vartinkin välein ja aika nopea pitää olla, että ehtii "tassuttamaan" tai laittamaan tuttia, ettei sälli herää kunnolla. Sitten nukkuu kyllä useamman tunnin pätkän. En ole vieläkään saanut katsottua kellosta, millaisia pätkiä poika nukkuu. Syö luultavasti 2-3 kertaa yössä, en ole ihan varma. Ekalta syötöltä kun jää viereen, niin en oikein herää kunnolla syötön ajaksi.

Oi, mun plussauksen vuosipäivä oli perjantaina! Olipa unohtunut. Jos joku käy etsimässä sen odotusketjun, niin nostaisiko sen...

Mie oon alottanu jo joulupajan! Kortteja ja joitain lahjoja tekeillä jo... Kohta sekin koittaa... Mä odotan joululta ehkä eniten sitä, että Aleksanteri alkaa olla istumaikäinen! Isommat ovat ainakin viihtyneet syöttötuolissa ja hyppykiikussa tosi hyvin, kun olen tehnyt jotain hommia.

Nyt nukkumaan.

Hesan tapaamista odottelen innolla! :D

Kreecher ja Aleksanteri 4kk (tänään!)
 
Pikatekstiä kirjoitan.

Olen saanut aloittaa kuntoilun eli kuntonyrkkeily+ kuntosali 2x viikko. Ajattelin, että jos saisin vielä iltaisin käydä vähän juoksemassa (mitä sitä nyt alkuun edes jaksaa... :ashamed: ). Mies siis sillä aikaa tytön kanssa. Eilen kävin ekan kerran eka kuntosalilla ja sitten vähän juoksin + kuntonyrkkeily- huh, tuntuipas rankalta se nyrkkeily: alkuverryttelyyn olin jo kuolla ja sittenhän se onkin tekniikkapainotteista 2x aluksi.

Tekstiä tullut paljon ja en edes yritä nyt ehtiä kommentoimaan. Kiitos vain Jousimiehelle, että jaksoit nostella kesämassujen odotuspuolta: minäkin nimittäin haluan käydä kopsaamassa oman odotukseni sieltä, kunhan vain ehtii.

Meillä oli viime viikolla 4kk lääkärineuvola:

Paino 6520g
Pituus 62.6cm
Py en muista nyt, mutta ihan normaali.

Lääkäri kuunteli sisäelimet ja tutki muutenkin: tytöllä kaikki oikein hyvin.

Neiti on vilkas: erittäin. Nauraa ja juttelee kovasti. Osaa myös hyvin jo hallita äänensävyjään ja ilmaisee kyllä, jos jokin ei miellytä. :)

Mutta nyt mentävä.

Pepsukka ja Amalia 4kk+ 1vko
 
Tänään käytiin 4kk Lääkäri-neuvolassa.
Painoa 7870g
Pituutta 67cm
Pipo 42cm
Eli aikasta iso poika meillä jo.
Ja muutenkin kaikki tosi hyvin.. tomera miehen alku sanoi lääkäri. En nyt muista pitikö jotain kommentoida.
Katalta piti kysymäni että joko syötät miskalle puuroa.. ihan kuin muistaisin jostain lukeneeni että syötät.. ?
Jos syötät niin mitä puuroa ja mistä saa? Kiitos! =)
 
Heippa kaikille!
Pikaisesti kuulumisia tulin laittamaan... meillä on nuo yöunet pysyneet ihan normaaleina eli nukutaan suht hyvin, mutta päivällä neiti ottaa nykyään vaan sellaisia pieniä unia.. juuri lähdin vaunuilla sen kanssa ulos ja onneksi en kovin kauas lähtenyt, kun se oli sen puoli tuntia ja sitten silmät auki ja huuto pystyyn... neiti kun ei yhtään viihdy makuullaan missään, kun pystyssä pitäisi vaan olla, että varmasti kaiken näkee...
raivostuttavaa... kun ei välillä mitään kotihommia ehdi tehdä, kun neidin unet on ihan yhtä tyhjän kanssa... :headwall:
meillä juhlitaan tänään herran 2v. synttäreitä.. eilen sitten vihdoin ja viimein raaskin viedä hänet parturiin.. nyt sitten on niin ison pojan näköinen, kun tähän asti hänellä on ollut vaaleat kiharat pitkät hiukset... hieman riipaisi ne leikata, mutta on ne nyt sitten helppohoitoisemmat...
joku jossain vaiheessa kyseli, että viedäänkö vanhempia hoitoon vaikka vauvan kanssa ollaan kotona, niin minä ainakin vien aina silloin tällöin... välillä kerran viikossa ja välillä enemmän, mutta meillä on niin hyvä hoitopaikka, että jos luopuisin paikasta niin tilalle en kyllä yhtä hyvää löytäisi... ja nyt neidillekin on sitten paikka sinne varattu... ja sitä paitsi joskus on ihan kiva vaan keskittyä tuohon neitiin...
jotain muutakin piti kommentoida, mutta en nyt muista....
jaahas jos lähtis synttärikakun tekoon, kun sankari vetelee päiväunia...
mukavaa loppuviikkoa kaikille ja tosiaan kiva nähdä turun seudun mammoja sitten lauantaina...

jousimies-70 + neiti 3kk ja jotain
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonnakar:
Pikkumyy:lläkö oli sitä maitoallergiaepäilystä? (Hui, mikä sanahirviö!) Miten se on teillä oireillut ja miksi sitä rupesit epäilemään? Oletteko nyt apteekin maidolla? Epäilin meilläkin alussa pojan pulauttelun takia maitoallergiaa (Olen itse myös allergikko), mutta yksityisellä käytyäni tulin siihen tulokseen, ettei se voi sitä sitten olla, testejä ei kuitenkaan lähdetty edes tekemään... Mutta nyt tämä tahiminen on saanut mut miettimään sitä uudestaan.. Poika on kyllä hieman ärtsympi kuin ennen, kun normisti on sellainen naantalin aurinko, mutta voipi olla myös noista hampaista...
Mene ja tiedä.. :eek: Ennustaja-eukko tahtoisin olla ma.. :LOL:
Joo, meillä on epäilys ja ihan varma oon jo asiasta, vaikka testeihin ollaan vasta menossa. Aloin epäillä, kun kakka oli pojalla sellasta limasta ja vaikeesti pois pestävää. Jatkuvasti kitisi ja oli sellanen epätyypillisen tyytymätön enimmäkseen. Korvikkeen jälkeen pukli reilusti ja yleensä oli sellasia ihan kaaressa lentäviä ja hais tosi pahalle, ihan oksulle. (Meidän jätkä sai korviketta vaan, jos mä en päässy syöttämäään = olin asioilla tms eli n. kerran viikossa. En silti ajatellu, että on vaan epäsopiva merkki.) Sit tuli ihoreaktio kasvoille aina imettäessä (mun syömästä maidosta siis, laikut poskille, ohimoille, silmien ympärille ja korvan alueelle) ja lopulta ihottumaa jalkoihin. Noi kaikki oireet poistu muutamassa päivässä, kun mä lopetin maitoproteiinia sisältävien syömisen. On sitten papukaija saanu harvinaisen paljon juustoo, kun olin just ostanu kilon köntsän... :kieh:

Mä epäilin myös hampaita osittain kitinän aiheuttajaks, mut ei ne kaikkee muuta selittäny. Jos teillä oireet jatkuu, niin kannattaa selvittää onko sittenki kyse maitoallergiasta... Voihan se olla lievempänäkin.

Mä oon kans ite moniallergikko, joten jotain tällasta oli odotettavissa. Dietin alottaminenkin oli sen takia aika iisi juttu, kun oon niin monta kertaa ruokavaliota joutunu muokkaamaan allergioitten takia.

Apteekin maitoja ei olla vielä kokeiltu vaan oon koittanu aina välillä saada pumpattua vähän jemmaan. Nyt on parilta pumppaukselta jo yli 2 desiä, joten ihan kivasti oon saanu herumaan, onneks. Pitää näköjään vaan olla tosi täynnä ennen ku saan pumpattua.

Vastailen myöhemmin muihin juttuihin ja lisään päivityksiä. Nyt täytyy valmistautua unille.

Ai niin... Onko teistä joku ottanu lapselleen rota-rokotetta sen jälkeen ku vauva on täyttäny 14 viikkoa? Sain viimein ylipuhuttua miehen, mut neuvola sano että ei voi antaa enää... Ketuttaa ihan hulluna ja ihmetyttää, kun mulla oli sellanen käsitys että onnistuu vielä.

Nyt :wave:

PikkuMyy-80 ja poikanen 3kk2vk5pv
 
Heippa!

Meillä vieläkin mun mielestä vieläkin syöminen tiheämpää kuin pari viikkoa sitten, vaikka hieman rauhoittunut... Öisin herätään 2-3 kertaa, kai tuo tyttö sitten alkaa vaatimaan jo kiinteitä? No ensi viikkoon asti odottelen, meillä on tiistaina neuvola.

Toisaalta tuntuu haikealta, kun olin ajatellut imettää sinne puolivuotiaaksi ihan täysin, kun se kerran nyt lähti käyntiin, mutta eipä tuo, jos ei tahdo enää jaksaa pelkällä maidolla. Voisihan se kivasti kyllä vähän rytmittää päivää ja parantaa yöunia! :)

Hiustenlähdöstä... Eli mä olen myös huomannut että hiuksia lähtee aika paljon, mutta musta tuntuu että niitä kyllä tuleekin ihan älyttömästi, vasta olin hiusmallina siskolle viime maanantaina, värjäsi hiukset ja nyt jo näkyy juurikasvua!!

Ja toinen mikä ongelma alkaa olee, niin tukka on niin paksu, että en voi pitää hiuksia auki, kun menee heti takkuun....

Varasinpa siis ajan parturiin, joka olisi tuossa neljän jälkeen... Meinasin kerrostaa reilusti, pituudesta en haluaisi luopua juuri ollenkaan kun olen yrittänyt kasvattaa... Eikä nämä ole kun vähän alle olkapäiden.. Ehkä pientä otsatukkaa tms.

Jännittää hirmuisesti kaduttaako leikkaus jälkeenpäin... Olisi kuitenkin hirveän tärkeää että välillä saisi tukan sitaistua ihan vaan ponnarille.

Mutta tyttö taitaa heräillä, pitää mennä :wave:

-Hiiviö & Julia vajaa 4kk-
 
Jousimies tutulta kuulostaa tuo teidän vaunulenkki.. ihan kun olis minun kynästä. Muutaman päivän pidinkin kokonaan väliä kun tuntuu että turhaa pynttää toisen vaatteisiin pienen hetken takia. Eilen sitten päätin että kokeillaan ja tasan puoli tuntia meni kun neiti heräs ja alkoi huuto :kieh:
Meilläkään ei viihdy yhtään vaunuissa hereillään ja sitten loppumatkan kiikutan sylissä. Siinä toinen kyllä katselee ihmeissään syksyistä luontoa.Tänään ehkä vähän edistystä.. meni jopa 35min. Ei meillä Aada kyllä muuteskaan pitkiä unia ota ja kotityöt on täälläkin vähän niin ja näin.
Jonnakarkyseli maitoallergiasta, oireet voi ilmetä niin monella tapaa. Meillä vanhimmalla tytöllä huomattiin kun ei kasvanut ja pulauttelut oli kyllä valtavia. Toiseksi nuorimmalle suositeltiin neuvolassa lisämaitoa ja siitä alkoi kitinät ja itkuisuus, hänellä ei muita oireita oikeastaan ollut.
Nyt Aadalla kokeiltiin pikkusen tuttelia parikuisena, jotta voisin joskus illalla lähteä jonnekkin ilman vauvaa ja seuraava päivä oli yhtä itkua ja vatsanvääntöä. Lisäksi kasvoihin tuli pahat ihottumat. Meillä Aada huono imemään alusta saakka ja siksi olen joutunut lypsämään. Minulla sähköpumppu ja sinänsä helppoa mutta just ennen ristiäisiä pumppu hajosi. Haettiin apteekista yksi Almiron pepti ja muutamana päivänä annettiin.. vatsaoireet yhtä pahat kuin tuttelilla.
Nyt on sitten tutkittu,seuraavaksi kokeiltiin Profylac (myös hydrolysoitu valmiste, jossa maitoproteiini pilkottu samoin kun profylacissa ja elimistön ei pitäis sitä tunnistaa) Sitä meni reilun viikon ja näytti hyvältä.. kunnes lapsen vartaloon tuli tosi paha ihottuma päästä varpaisiin. Sitten edessä pric-testit jotka osoitti sen sopimattomuuden ja nyt käytössä Neocate (aminohappovalmiste) Kelanpäätöstä ollaan kuukausi odoteltu, kun maito on tosi kallista itse ostettuna 57e/2,7l.
Jos oikeasti epäilyttää ja tuntuu että voisi olla allergiaa kannattaa tutkituttaa, meilläkin kahdella kerralla tk lääkärit sitä mieltä että tuskinpa on, mutta nyt ei kyllä edes epäilleet kun valvotun yön jälkeen kiikutin tytön lääkäriin.
Meillä muutes tuota Profylacia neljä täyttä purkkia jos jollain tarvis, ei tarvi apteekista niin kalliilla ostaa.
Nyt neitonen meinaa hermostua.. täytynee pelastaa pinteestä :)
Vielä se piti sanoa että joka kerran elämä on helpottunut.. sekä äidin etttä vauvan.. kun on saatu selvyys vaivoille.

Aurinkoista päivänjatkoa jokaiselle!
 
Pikaisesti vain, että eilen tehtiin ylimääräinen neuvolareissu, poika 4kk ja 8,9kg ja 67cm..

Lähete saatiin pissakokeisiin ja myös tuo verinäyte otettiin aamulla. Nyt sitten odotellaan pari viikkoa, että saadaan nähdä tulokset.. :eek: Vain herra tietää, mitä pitäisi pojan vatsakipujen kanssa sillä aikaa tehdä... :(

Pitäisi vielä ottaa yhteys yksityiseen lääkäriin, joka ultraisi pojan massun ja tsekkaisi tämän takaisinvirtauspuolen, jotta voitaisiin sulkea pois liian löysä läppä... Ahtaumaa kuulemma tuskin on, koska paino nousee noinkin kiitettävästi kaiken aikaa. Hämmästyttää kummastuttaa kuitenkin tuo kiinteiden ylösnousu myös.. Joko poika on sitten moniallerginen, tai pulauttaa ruokaa vähäsen maidon mukana tai sitten on tuota takaisinvirtausonegelmaa..

En jaksa odottaa sitä päivää, että kaikki selviää ja pojalla on hyvä olla ja meidän perhe saa taas nukkua!! Olen niin poikki, vaikka vasta ollaan viikko valvottu tuon vatsan kanssa... :headwall: Ostin apteekista tuota maitohappobakteeriakin, Gefilus plussaa, joka käy myös maitoallergikolle, jos se sattuu löytymään.. Toivottavasti siitä nyt olisi edes hiukkasen jotain apua.

Nytpä osaan sitten arvostaa jo sitä, että poika nukkui alkuunsa tosi hyvin yönsä, vaikka päivällä vähän tahittiinkin. Nyt kun ei nukuta kumpanakaan..

Väsyneet terveiset meiltä! :wave: Jonna ja Jere
 
Näin lukee rota-rokotteen ohjelapussa:
Ensimmäinen annos annetaan 6viikon iässä tai sitä vanhemmille.On suositeltavaa että annokset annetaan ennen 16 viikon ikää-Molemmat annokset tulee kuitenkin antaa ennen kuin lapsi täyttää 24 viikkoa.Annokset annetaan eri ajankohtiana vähintään 4 viikon välein.

Eli ihan hyvin vielä ehtisit sen antaa! Me mennään ottaan Nealle toinen annos ensi to kun on neljä viikkoa ensimmäisestä aikaa .
Eli jos soitat terkalle niin pyytää lääkäriltä reseptin,haet sen sieltä matkalla apteekkiin, josta aineen haet-sehän säilytetään jääkaapissa ja mieluiten suoraan sieltä antavat,jotta lämpötila on oikea,.Ja takaisin tulo matkalla terkka vois jo sen antaa..eli ei kuluisi turhia päiviä enään miettiessä asiaa...meillekin tuon toisen annoksen anto laitettiin johonkin väliin-siinä kun ei mene 5min enempää.

Täällä kanssa hajanainen yö- 2h välein tissillä..taidan testata makuupussia kanssa,kun muutoin nea aina potkii peiton pois.
 
kääk
Täällä ihme kitinää ja univaikeuksia taitaa vähintään jokatoisella olla liikkeellä, meillä myös :wave: . Nyt taitaa vaikuttaa meillä siltä että hampaita ollaan tekemässä; ruoka ei maistu, itkettää, kuolataan ja nyrkkejä jyystetään ANTAUMUKSELLA, posket punoittaa. Yöt menny suht ok, mutta päivällä kun ollaan hereillä niin hetki nauretaan ja sitten alkaa mahoton huuto. Esikolla muistan juuri ekojen hempaiden tekemisen olleen vaikeaa (siis oireiltiin) ja sitten ei oikeastaan ollut enää hammasvaivoja. Miten muilla?
Nyt on rauhallinen hetki, taidan tekasta ruuan nopsaa...
Ai juu, terveyskeskuksessa kävin papassa. Tulosta saa oottaa KUUKAUDEN :eek: . No onpahan sekin nyt alta pois niin pääsee kierukan metsästys eteenpäin (minäkö saamaton...)
Nyt tosiaan sen evään kimppuun ja voimia kaikille väsyneille!
 

Yhteistyössä