Jousimies tutulta kuulostaa tuo teidän vaunulenkki.. ihan kun olis minun kynästä. Muutaman päivän pidinkin kokonaan väliä kun tuntuu että turhaa pynttää toisen vaatteisiin pienen hetken takia. Eilen sitten päätin että kokeillaan ja tasan puoli tuntia meni kun neiti heräs ja alkoi huuto :kieh:
Meilläkään ei viihdy yhtään vaunuissa hereillään ja sitten loppumatkan kiikutan sylissä. Siinä toinen kyllä katselee ihmeissään syksyistä luontoa.Tänään ehkä vähän edistystä.. meni jopa 35min. Ei meillä Aada kyllä muuteskaan pitkiä unia ota ja kotityöt on täälläkin vähän niin ja näin.
Jonnakarkyseli maitoallergiasta, oireet voi ilmetä niin monella tapaa. Meillä vanhimmalla tytöllä huomattiin kun ei kasvanut ja pulauttelut oli kyllä valtavia. Toiseksi nuorimmalle suositeltiin neuvolassa lisämaitoa ja siitä alkoi kitinät ja itkuisuus, hänellä ei muita oireita oikeastaan ollut.
Nyt Aadalla kokeiltiin pikkusen tuttelia parikuisena, jotta voisin joskus illalla lähteä jonnekkin ilman vauvaa ja seuraava päivä oli yhtä itkua ja vatsanvääntöä. Lisäksi kasvoihin tuli pahat ihottumat. Meillä Aada huono imemään alusta saakka ja siksi olen joutunut lypsämään. Minulla sähköpumppu ja sinänsä helppoa mutta just ennen ristiäisiä pumppu hajosi. Haettiin apteekista yksi Almiron pepti ja muutamana päivänä annettiin.. vatsaoireet yhtä pahat kuin tuttelilla.
Nyt on sitten tutkittu,seuraavaksi kokeiltiin Profylac (myös hydrolysoitu valmiste, jossa maitoproteiini pilkottu samoin kun profylacissa ja elimistön ei pitäis sitä tunnistaa) Sitä meni reilun viikon ja näytti hyvältä.. kunnes lapsen vartaloon tuli tosi paha ihottuma päästä varpaisiin. Sitten edessä pric-testit jotka osoitti sen sopimattomuuden ja nyt käytössä Neocate (aminohappovalmiste)
Kelanpäätöstä ollaan kuukausi odoteltu, kun maito on tosi kallista itse ostettuna 57e/2,7l.
Jos oikeasti epäilyttää ja tuntuu että voisi olla allergiaa kannattaa tutkituttaa, meilläkin kahdella kerralla tk lääkärit sitä mieltä että tuskinpa on, mutta nyt ei kyllä edes epäilleet kun valvotun yön jälkeen kiikutin tytön lääkäriin.
Meillä muutes tuota Profylacia neljä täyttä purkkia jos jollain tarvis, ei tarvi apteekista niin kalliilla ostaa.
Nyt neitonen meinaa hermostua.. täytynee pelastaa pinteestä
Vielä se piti sanoa että joka kerran elämä on helpottunut.. sekä äidin etttä vauvan.. kun on saatu selvyys vaivoille.
Aurinkoista päivänjatkoa jokaiselle!