~KesäMassut 2007~

Heippa!

Häät meni viikonloppuna oikein hyvin, molemmat lapset oli olleet oikein mummun kultamussukoita, eikä kumpikaan kiukutellut yhtään! :eek: :D
Vaikka tietty toi isompi sitten seuraavana päivänä kiukutteli, kun isänsä ja minäkin oltiin paikalla....

200ml tyttö söi sillä välin kun oltiin poissa eli n.17-00 välillä.

Nyt on yöt ruvennut taas rauhoittumaan, öisin herätään taas pääsääntöisesti 2 kertaa, joskus 1 kerran. Illalla tyttö alkaa yöunille n.20-21 ja noi yöheräämiset riippuu oikeastaan monelta itse menen nukkumaan.

Mulle laitettiin tänään sitten se kuparikierukka ja ilkeästi nyt mahaa vähän jomottelee... Eilen sain soitella aikaa kun synnytyksestä tuli 12 viikkoa täyteen ja nyt heti sitten sai ajan.
Ihan ilmaiseksi tuli kaikki, hormonikierukka olisi ollu 160e. Täytyy nyt vaan toivoa, että tää nyt sopisi, eikä mitään ilmenisi.

Laittaminen oli kyllä ihan helppoa, en tuntenut varsinaista laittoa ollenkaan!

Ensi maanantaina on sitten tytön 3kk neuvola ja sitten tulee se rokote.... Mutta kiva saada neitistä uusia mittoja! Vähän jännittää, että tuleeko siitä rokotteesta jotain oireita, esikoiselle ei tullut ikinä mitään!
Mutta aika vähänhän täälläkin oireilua on ollut.

Oletteko muuten antaneet jotain lääkettä jo valmiiksi ennen rokotusta, vai illalla vasta jos oirehtii? Mitä olette antaneet? Meillä ei taida suppoja edes olla, esikoisella ei niiden käyttö onnistunut, joten käytösä oli nestemäinen panadoli. Sitä vissiin voikin antaa jo 3kk iästä lähtien, niin ei tarvitse Juliallekkaan erikseen suppoja hakea :)

Meinasin neitille tänään maistattaa muutaman teelusikallisen luumusosetta, on tuo maha taas ollut aika kovana, muutaman iltana nyt vähän itkeskellytkin sitä... pieree paljon ja ihan hirveän hajusia, mutta kakkaa ei näy eikä kuulu.... toista viikkoa jo kakkaamatta. Jos se luumusose vähän pehmentäisi.

-Hiiviö & Julia 12vko-
 
Jahas, täällä taas on palsta tökkinyt, kun moneen kertaan on Hiiviön viesti tullut. Ei tainnut uudistus ongelmaa poistaa... Tää kun ei ollu eka kerta.

Onnea Hiiviölle rouviintumisesta! :flower:

Mulla on huonosti nukuttu yö takana... Poika öhkötti ilmaa ja kakkaa tavallista aikasemmin, joten mun eka pätkä jäi lyhyeks. Heräilin sit sen jälkeen ihan vähän väliä ja tuttiakin sai olla useampaan kertaan antamassa. Kuudelta sit noustiin tissittelemään ja poikanen jäikin sit seurustelemaan... Kumma jätkä! |O Äiti olis halunnu nukkua. No, otti sentään melkein puolentoista tunnin tirsat kahdessa pätkässä tossa ennen kymmentä, joten pääsin mä vähän lepäämään. Nyt viuhtoo innoissaan uutta lelua, vaikka äsken kitisi jotain. Päikkäriaika alkais olla, mut ei simahtanutkaan ku pikatorkuille tissillä. Höh... No ehkä sit vähän myöhemmin, kun lähdetään kaupungille.

Jos sitä vaikka pyykkäämään menis... Alkaa taas vuori muodostua, vaikka vasta pesin kaks koneellista.

PikkuMyy-80 ja poikanen, suunnilleen 2 ja puol kk
 
Juu tosiaan, tökki taas, näin, että viesti tuli 3kertaan, mutta sitten en edes päässyt korjaamaan. Mutta nyt sain ylimääräiset poistettua.

Niin ja erehdysten välttämiseksi, olen siis rouviintunut jo 2 vuotta sitten, ystäväni meni naimisiin ja minä siis olin kaaso :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Ääää, miks mulla ei näy noita Teppanan linkittämiä kuvia...? Haluu kans nähdä! Pitäsisikin päivittää omaa profiilikuvaa, Aleksanteri on kasvanut jo tuosta aika paljon.
Höh, mikähän siinä mättää, laitoin noi kuvat vielä näkymään suoraan tossa tekstin seassa. No profiilista voi kurkata tuoretta kuvaa Niilosta, vaihdoin sinne juuri uuden:)
 
Mukavaa porukkaa täällä ja kiva lukea teidän kuulumisia. Päivittäin käyn lukemassa sivuja, mutta harvoin tulee sitten kuitenkin kirjoitettua.

Tietoja meidän poikasesta ekalle sivulle: syntynyt 1.6, 39+4, 2800 g ja 48 cm

Jaahas, kutsuhuuto keskeyttää kirjoittelun.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiiviö:
Niin ja erehdysten välttämiseksi, olen siis rouviintunut jo 2 vuotta sitten, ystäväni meni naimisiin ja minä siis olin kaaso :D
:ashamed: :LOL: Soriiiiii! :D Mä täällä sekoilen väsyneenä. :whistle: Ihmettelinkin vähän, kun jäi sellanen kuva, että muksut ja mummo ei olleet paikalla. :whistle:

Nyt shoppailemaan siskon likalle viemisiä... :D
 
No niin nyt mulla on ongelma. Ensin piti narista, kun mitään ei pysty tekemään kun Niilo kitisi kaiken aikaa hereillä ollessaan, no nyt kun hän pysyy tyytyväisenä pitkiäkin toveja ja pystyy tekemään hommia, niin nyt sitten poden huonoa omaatuntoa siitä etten ole koko aikaa aktiivisesti pojan kanssa. :headwall: Eli koskaan ei ole näemmä hyvä...

Mä kanssa olen miettinyt ergo-repun hankintaa tulevaisuudessa, mutta täytyy tosiaan kyllä tarkkaan punnita onko sille todella käyttöä, sen verran arvokas se kuitenkin on. Vielä Niilo viihtyy kyllä mainiosti liinassa. Ja voishan liinallakin kantaa selässä, kun vaan opettelis sitomaan. Joskus oon laittanut Niilon kietasuX2:seen naama menosuuntaan päin niin näkee paremmin maisemia.

Kata Joo neuvolassakin täti sanoi, että Niilo on ikäistään vanhemman oloinen. Terhakka pötkylä tuo tosiaan on! Ja varmaan toi tukkakin vähän vanhentaa.

Kiitos muillekin Niilon huomioineille! Semmonen söpöläinenhän se on, maailman söpöin ;)

Kreecherin Aleksanterille nimipäivä onnitteluja! :flower: Ihana iloinen vesseli näyttää olevan!

Nöpönäiti tervetuloa joukkoon! =)

Teppana & Niilo
 
Olen seuraillut keskustelujanne tovin ja ketjunne vaikuttaa tosi mukavalta ja nyt kun joku toinenkin uusi äiti liittyi seuraanne niin ajattelin josko itsekkin tohtisin... Olen 23-vuotias äiti Hämeestä ja pieni poikani syntyi 25.6.2007. Strategiset mitat oli 47,3cm ja 3045g, poika syntyi vkolla 35+2 hätäsektiolla lapseveden menon vuoksi. Poika joutui olemaan happikaapissa ensin muutaman päivän ja sai keuhkoja kypsyttävän hoidon ja sen jälkeen hetken "opetteli" syömistä vto:lla ennen kuin pääsi kotiin. Alun rankuuden jälkeen on mennyt hyvin ja vauva arki tuntuu ihanalta! Esikoinen siis kyseessä. Perheeseemme kuuluu lisäksi aviomieheni ja koira, sekarotuinen, hellyydenkipeä 3-vuotias energiapakkaus! Joten jos ette pane pahaksenne uusia jäseniä niin tässä olisi yksi innokas uusi kirjoittelija! :hug:
 
Tervetuloa mukaan Jonskis! :)

Aleksanteri kiittelee nimpparionnitteuista! Leivoin muffineja nimpparien kunniaksi, vaikka päivänsankari ei niistä niin hyödykään. Murskasin muutaman minttudominokeksin taikinan joukkoon, kokeilkaas joskus, tuli tosi hyviä!!! :p

Muistuttelen vielä, JOS joku on missannut, että ensi lauantaina tapaaminen Helsingissä, jotka vaan riittävän lähellä asuvat. Suora linkki tapaamiskeskusteluun http://keskustelu.kaksplus.fi/t819213

Kreecher ja Aleksanteri 3kk
 
Oltiin tänään neuvolassa ja Konstantin sai ensimmäisen rokotuksen. Mitat 7510g ja 61cm. Pituuskäyrällä tuki notkahdus, mut painon ja pituuden suhteellisella käyrällä mennään ylöspäin. Meillä siis tuhti poika :D

Nimipäivää on täälläkin vietetty, mut esikoisen. Mä leivoin myös muffineja mut sieni-tomaatti sellaisia. Onnea Aleksanterille :flower:

Meillä rokotuksesta tuli Konstalle vähän lämpöä :( ja paljon on poika tänään nukkunut. Laitoin nyt supon yötä vasten ja toivotaan et huomenna ei olis enää mitään.

Mukavaa illanjatkoa kaikille! =)
 
Teretulloo Jonskis!!! =) Joukkoon vaan,sekaiseen!!! :D

Mua niin harmittaa!!!
Viikonloppuna juur mietittii josko ois otsonoinu koko huushollin kun tauteja kaameesti liikkeellä ja isot nenää siinä jo tuhisti.
Ois pitänyt,ois pitänyt...TUo otsonointi kun tappaa rhino ja adenovirukset jotka on yleisimpiä nuhakuumetautien levittäjiä.EIkä siivota voi niin tarkasti että kaikki sais pois...

No,nyt eilen tosiaan Maisa 2 vee kaameessa räkätaudissa,viimeyön tyttelin kanssa taistelin kun ihan tukossa Vaporizerstä ja sipulilohkoista huolimatta.Nasolin oli loppu ja sitä haettava tänään.Kuume nousi yöllä oli tosi harhainen...

Alakerrassa oli mies Miskan kanssa taistellut myös.Nenä tukossa ja poju heräili vähän väliä.Nukahti kuulemma heti syliin mutta n.tunnin välein tuhisti ja väänsi,kitisi..
Nukkui syömättä 12 tuntia kyllä!!
Ja aamulla oli nauravainen eikä kyllä ihan paha,mutta tauti tulossa hälle.

Ja meillä kun piti se viikonloppu vapaa olla...saa nähdä.Kipeitä ei voi laittaa hoitoon,ite miettii koko ajan kuinka pärjäävät.Vien perjantaina viimeistään lääkärille molemmat.
Tuntuu kylläe ttä huomenna täytyy tuo likka viedä on tosi pahassa jamassa...

Mama75,on tosi topakka poika!!!Mutta muistetaan että 4-5 kk iässä vauvat on "pyöreimmillään" ja sen jälkeen alkaa hoikistuminen.
Musta tä ikä on tosi mukavaa,puolivuotiaana vauvat on aivan ihania!!!

Jestas kun aika menee nopsaan...Miska täyttää kuun loppupuolella jo 4 kk.Ja juur käynnistettiin 6:detta päivää ja sitten syntyi kauan ootettu poju....

Nyt räkänenua niistämään...Kohta oon minäkin kipee...höh..

kata ja räkätautipesue
 
Meilläkin nyt 3kk neuvola takana.. Pituutta 66cm ja "leveyttä" 7480g. Jotta hyvin kasvetaan, tissillä jatketaan. Vähän jännitin tota kasvua, kun nuo yöunet on viime viikkoina venyneet niin pitkiksi, mutta näköjään ei syytä huoleen. Rokotteetkin saatiin, nyt jännityksellä odotan, tuleeko jälkioireita. Nyt on ainakin vielä oma naureskelevainen itsensä. =)

Kata Pikaista paranemista teiän pesueelle! :hug:

Tervetuloa munki puolesta uusille tulokkaille! :wave: Vaikka olenhan itekin aika tuore tapaus.. =)

Jaahas, keittiö kutsuu. Miehen eväät huomiselle vielä tekemättä.

Pilkkis ja Onni 3kk
 
Moips!

Meillä kans flunssaa, inhottavaa. Miehellä ja pojalla kestänyt nuha ja pienoinen yskä jo yli viikon ja minuun räkis iski maanantai-iltana ja nyt vähän lämpöillään :( Kurjaa. Kamalaa, kun Anton heräilee välillä ihan tukkosena ja tuntuu ettei saa henkeä. Ostin apteekista nenä-Fridan (tai joku senniminen se kai oli?) ja sillä ollaan yritetty välillä imeä enimpiä limoja pois. Toivottavasti pikkuinen säästyy kuumeelta ettei tarvitse lääkäriin lähteä.

Anton Kristian tuli poikamme nimeksi, ristiäiset oli nyt sunnuntaina meillä kotona. Vieraita oli 12kpl, perheet ja isovanhemmat siis. Kaikki meni hyvin. Anton oli pikkuisen kränänen, johtuen luultavasti nuhasta. Pikku-Myy, ethän laita nimeä etusivulle.

Nyrkin syömisestä: Anton myös tunkee nyrkkiään, ja välillä kumpaakin, suuhun. Yritettiin aluksi ottaa aina pois ja tunkea tuttia tilalle, muttei onnistunut. Puhuin tästä siskolleni, joka opiskelee sairaanhoitajaksi (tällä hetkellä muuten juuri vauvoista, ja on innoissaan =) ) ja hän sanoi ettei missään tapauksessa pitäisi estää. Hänen mukaansa kyseessä on tärkeä kehitysvaihe, liittyen siihen että vauva ns. löytää kätensä. Peukun imeminen saattaakin sit olla eri juttu, siitä varmasti joutuu vieroittamaan, niin kuin mekin tutista aikanaan.

Anton kääntyi vatsalta selälleen jo parikuisena. Aluksi luulin vahingoksi, mutta neuvolassa testattiin useamman kerran ja kyllä se tarkoituksellista on. Kehuja sai poika =) . Tosin nyt, noin viikon ajan, ei häntä ole juuri kiinnostanut edes päätään nostaa vatsalla ollessaan. Mikä lie takauma. Tosin veikkaan, että nyt kun on alkanut "juttelemaan" enemmän, on motorinen puoli jäänyt hetkeksi hieman taka-alalle. Myös lelut ja kuvat ovat alkaneet kiinnostaa enemmän ja niille kerrotaan ja hihkutaan parhaimmat jutut. Hih :)

Kehuista: Kyllä sitä aina on kiva kuulla kehuja omasta pikkuisestaan. Itse oli ihana kuulla silloin Jorvissa käydessäni (se hb-juttu), kuinka yksi hoitaja kehui Antonia toiselle hoitajalle tietämättä että minä kuulin kaiken. Kehui, että on "ihana, juuri sen näköinen kun vauvan kuuluu ollakin" ja että hänkin piti sylissään "ja on niiiin jäntevä poika!" Oli kiva kuulla, että joku kehui ns. pyyteettä, vieraalle ihmisille MEIDÄN POIKAA! Kyllä äiti on ylpeä! :wave:

Yösyötöistä ja -heräämisistä: Nyt nuhaisena ollut muutama hieman levottomampi yö, mutta yleisesti meillä näyttää vakiintuneen se, että Anton herää syömään kerran yössä n. klo 4. Sen jälkeen nukkuu vielä kolmisen tuntia ja seuraavan syötön jälkeen noustaan joko ylös tai torkutaan vielä hetki. Meidän poika menee nukkumaan aika myöhään, yleensä vasta 23-24, eilen 22:30. Sitä vielä kun sais aikaistettua muun rytmin häiriintymättä...

Meillä on viikonloppuna 1-vuotishääpäivä! Mies järkkää jotain ja Anton menee ekaa kertaa ns. vieraalle hoitoon... Vähän jänskättää. Menee hoitoon miehen serkulle, joilla on omia lapsia kaksi, joten kokemusta löytyy, mutta ei tietenkään meiän murusta... Äiti huolehtii taas ihan turhaan! En tiedä mitä tehdään, mut sen verran sain tongittua että yöksi tullaan koko perhe kotiin. Mulle riittäis ihan vaikka kotonaolo kultsin kanssa, romanttinen illallinen ihan kaksin, kynttilöitä jne...

Anton on nukkunut ulkona nyt jo 3,5h ja nyt alkaa jo epäilyttämään onko kaikki kunnossa. Yleensä nukkuu 3h päikkärit. Pakko mennä tarkistamaan! Heippa!


T:Anskuli ja Anton, kohta 3kk
 
Tuosta hormonikierukasta.. Sain sen reseptin yksityiseltä lääkäriltä ja maksoi apteekissa n.95e.. Jäin vaan ihmettelemään, miksei kunnallisten lääkäreiden reseptit kelpaa ja ole kelakorvauksen piirissä... Mä siis sain tuon kierukan kivuliaiden kuukautisten hoitoon ->sairauden hoitoon..

Tämä vain tiedoksi sitä harkitseville, että kannattaa hakea resepti yksityiseltä...

:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja anskuli1978:
Pikku-Myy, ethän laita nimeä etusivulle.
Juu, en laita. :) Kivan nimen ootte antaneet... :D (Ei o meidän pojan kaima ihan kuitenkaan.)

Tervetuloa Jonskis! Lisäilin sutkin tonne listalle.

Katalle voimia ja pesueelle pikaista toipumista! :hug: Toivottavasti ite säästyt sairastumiselta.

Mulla on pää ihan sumussa... Jätkä herää siinä kuuden aikaan ja jää kukkumaan hereille syönnin jälkeen jonnekin kasiin asti. Nyt on pätkissä nukkunu ja toivon nukuskelevan vielä tunnin verran. Laitoin pyykit ja tiskit pyörimään, että saisin tämänkin aamupäivän aikana jotain aikaseks, kun iltapäivällä täytyy käydä kaupungilla. Unta tarviisin, mut en saa nukuttua... Jotenki häiritsee ajatus siitä, että kohta kuitenki (ehkä) pitää nousta vähintään tuttia antamaan. Täytyis ottaa tavaks mennä nukkumaan heti kun poika nukahtaa illalla, mut se ei o ollenkaan mun rytmiä. Oon aina ollu illan virkku ja aamut nukuksissa. Päivällä väsyttää kyllä, mut sit kun olis järkevä aika mennä nukkumaan niin ei millään. :headwall: No, ei toi pojan rytmi varmaan aina tuu tollanen olemaan.

Mulla nousee ihan hirveesti maitoo. Viime viikon tiheempi imuttelu on nyt turvottanu mun rinnat seuraavaan kuppikokoon (TAAS! :headwall: ) ja eilen jouduin pumppaamaan osan talteen. No, saanpa nyt omaa maitoo jemmaan niille kerroille, kun en ite o syöttämässä. Toi poven koko vaan on jo niin hervoton, että soisin kasvun loppuvan. Pelottaa sekin millaset läpyskät jää sit kun hoikistun. Koomiselta näyttää nääkin, kun oon niin lyhyt. Hyvä tietty se, että pojalle riittää ruokaa... Kun vaan sais sen ylimääräsen pumppailtua pois, mut kun nyt ei meinaa herua edes pojan syödessä toisella rinnalla. Saa nähdä meneekö käsilypsyks. Kyllähän toi tosta tasottuu vastaamaan tarvetta aika nopeesti, mut olis hyvä hyödyntää tilaisuus... Ei o kiva antaa korviketta mun poissa ollessa, kun omaakin maitoo vois.

Jotain varmaan olis kommentoitavaa, mut musta on kyllä tullu sellanen lahopää, etten millään pysty tällä hetkellä huomioimaan muitten kirjotuksia entiseen tapaan. Toivottavasti kellekään ei tuu sellanen fiilis, että suosin joitakin. Se ei ole tarkotus.

Onko teidän vauvoilla jo oireita hampaista? Meillä jätkä kuolaa aika paljon ja hankaa nyrkeillä ikeniään (välillä ihan lussuttaa tai muuten maistelee). Kitiseekin paljon normaalia herkemmin, on muutenkin aikasempaa paljon vaativampi. Terkkarin mielestä mitään ei näy, mun mielestä alhaalla on vähän vaaleemmat laikut. Mut kestää varmaan kauan vielä ennen ku puhkee. En sitte tiedä johtuuko toi herkkähermoisuus siitä vai mistä on kyse... Muuta selitystä en o keksiny.

Jos vaikka askartelis siskolle vauvakortin... Ehkä lähipäivinä oltais riittävän terveitä visiitille pienokaista kattomaan. Täti oottaa innolla... :D

PikkuMyy-80 ja poikanen 2kk3vk2pv
 
Helou!!
Hampaista...Elävästi muistan kuinka Maisan hampaita ootettiin 3 kk asti..Ne tuli vasta 9 kk ikäisenä!!! :whistle:
Juur tuota nyrkin syömistä ja kuolaamista on meilläkin kaameesti.Mies sanoi että vaaleet laikut näkyy alaleuassa..Njoo.
Ei meillä ainakaan oo hampaita tulossa,ikenien pitäis turvota ja punoittaa vähän siitä kohdin.On siellä joku vaalee kohta alaikenessä mutta ei varmaan tuu aikoihin.

Tietääkseni on tosi harvinaista että hampaita tulis alle 4 kk.Eikös se yleensä siinä 6 kk hujakoilla ala suurimmalle osalle pukata hampua.

Voi olla PIkku Myy että ootte siinä osassa joille tulee aikasin,mutta ei kannata pettyä jos saa oottaa vielä puoli vuotta.
Meille kävi niin.JOka kitinä pistettiin hampaitten piikkiin ja taisin joskus jopa lääkitä kun oli niin kipee kun saa hampaita.Voi jee..

Meillä taitaa mennä pieleen vapaa viikonloppu.
En pysty antaa noin kipeitä muksuja hoitoon ja sitte ite miettis hulluna että kuinka pärjää.Kun sitä miettii terveinäkin.
Jos saadaan siirrettyä viikonloppua vaikka,täytyy koittaa.

JOnnakar,aika jännä tuo resepti,että yksityiseltä saa edullisemman?TOisaalta maksaahan tuo käyntikin joten taitaa samoihin mennä hinnat.

Jaahas,nyt aamupalaa-masu ulvoo jo!!

kata ja miska 3,5 kk
 
Kata... Mä olisin vaan tyytyväinen, jos se hampaitten tulo kestää. Säästyy mun tissit järsimiseltä. :whistle: Ei ne ikenet mun mielestä turvoksissa ole, joten taitaa olla jostain muusta nyt sitte kyse tai on sit ihan alkuvaiheessa se hampaitten nouseminen. Mun toisella siskolla tuli eka hammas alle 4kk, mulla ja toisella siskolla vasta joskus puolen vuoden jälkeen. En nyt tarkemmin muista.
 
Voi Kata, kurjaa että olette kipeänä ja kurjaa myös, että joutuu pitkään sunniteltua ja järkättyä viikonloppua siirtämään. Tiedän tunteen. :headwall:

Meillä joka ikinen kerta, kun on jotain oikein kivaa suunniteltuna joko pojan pumppu alkaa tykyttää ja vietetäänkin yhteinen vapaailta sairaalassa kolmistaan, tai miehen lapsilla on joku ihan pakkorako olla meillä juuri silloin, tai jompikumpi meistä sairastuu. Aina. (No ei oikeesti aina, siltä se vain tuntuu.) Hirmu harvoin onnistuu suunnitelmat, ja se on kurjaa kun kaikki lapsenvahdit ja liput ja muut on jo järkätty. Teillä tuota sumplittavaa on vielä enemmän.

Tällä kertaa puoli vuotta suunniteltu, tosi iso ja odotettu meno uhkaa peruuntua, kun miehen setä meni kuolemaan ja hautajaiset on tietty juuri silloin. Olenpa aika itsekäs, kun minua harmittaa enemmän tuo menon mahd. peruuntuminen kuin sedän kuolema... En tosin yhtään tuntenut häntä, se voidaan ehkä laskea lieventäväksi asianhaaraksi. :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: Hävettää tällaista puhuakaan.

Pikkumyy
, mulla myös tulee taas maitoa kovasti. Vauvan ollessa parikuinen oli useampi viikko, että pelkäsin maidon ihan loppuvan, iltaan mennessä rinnat olivat aivan tyhjät, joka syötöllä syötiin molemmista rinnoista eikä mitään ylimääräistä herunut kerääjään. Vauva oli kuitenkin pitkien syöttösessioiden jälkeen ihan tyytyväinen, joten en antanut korviketta tai pakkasesta lisämaitoa, ajattelin että imeköön nyt niin ehkä se maidontulo vielä lisääntyy.

Niinpä se lisääntyikin, nyt saan aamuyöllä syötön jälkeen pumpata toista rintaa tyhjemmäksi ettei pingottaisi niin kovin ja saisi nukuttua. Onneksi rinnoista on alkanut herua myös pumpulle vähän, aiemmin ei onnistunut millään, ei pisaraakaan. Pakkaseen kertyy maitoa sitä tahtia, että takuulla riittää kun useamman kerran viikossa mies hoitaa syötöt minun ollessa muualla.

Nyt parvekkeelta kuuluu ininää. Pian tavataan Hesassa!

Naru ja poikanen 2,5kk
 
Heippa...pikakirjoitusta harrastan :).

Meillä on Amalia ollut vähän vajaan viikon aivan kamalassa räkätaudissa ! Pikku raukka, kun yskinyt ja ihan limaa täynnä. Keittosuolatippoja olen tiputellut nenään ja ne auttaneet. Kaiken päälle sai vielä jostain (?) silmätulehduksen, siihen saatiin silmätipoille resepti. Nyt näyttää jo vähän paremmalta ja uskaltaudutaan lähteä liikenteeseen. Amalia on ollut TOSI väsynyt, ei ole jaksanut parhaimmillaan olla kuin 20min hereillä. Paitsi eilen en saanut ollenkaan enää klo.14.00 jälk.nukahtamaan ja sen mukainen käytöskin neidillä oli. Tänään on kyllä jo puhua pulputtanut koko ajan...meillä on kyllä kova tyttö puhumaan ja ihan mahdoton menijä muutenkin, ei meinaa pysyä paikallaan sitten millään. Liikenteessä kun ollaan, niin pää pyörii koko ajan: kaikki on nähtävä :).

Amalia on alkanut pöydältä vetämään alas tavaraa, joka sopii käteen. Pöytäliinaa, lehtiä jne. näplää ja ryttäilee. Ei passaa neidille enää istua paikallaan koskematta mihinkään. Amalia meillä kovasti ns.pinsettiotetta harjoittaa ja nyplää kaikkea (ts.nipistelee äitiäkin :) ). Tietokoneella herppaa, kun istuu sylissä, jos en anna näppäimistöä räplätä.

Yhtäkkiä ne vain oppii kaikkea. Yhtenä aamuna saa huomata, että aha, neiti osaakin jo tuollaista :heart: . On se uskomatonta, aivan uskomatonta ! Istumaankin pitäisi jo päästä, siihen ei äiti suostu :).

On teillä isoja vauvoja :eek: , uskomatonta. Tuntuu, että meidän neiti on monen rinnalla ihan kirppu. Mutta jokainen käsittääkseni kasvaa tietysti omaan tahtiin ja vaikka me ollaankin alakäyrillä, niin en aio repiä huolta siitä. Niin kauan kuin se paino nousee, niin hyvä on...Aivan ihania kuviakin teidän vauvoista: teillä näyttää vauvat jotenkin paljon isommilta kuin Amalia...mistähän se johtuu, voiko olla kokokysymys(=kasvoistakin vanhemmilta)...?

Tervetuloa minunkin puolestani uusille joukkoon mukaan !

Harmi Kata, että teillä meni viikonloppusuunnitelmat piloille sairastumisen takia, todella harmi :( !

Niin, nyrkin syömisestä: meillä Amalia on syönyt tuttia ihan syntymästä asti, kun sairaalassa opettivat syömään sinivalohoidon vuoksi (että jaksaisi siellä olla- tutti lohdutti). Syö kyllä nyrkkiäkin, voi mahdoton, kun sitä pitää syödäkin ! Olen arponut, että antaisiko tuttia vai nyrkkiä napostella, on sitten syönyt kumpaakin. Minusta siitä ei ole haittaa, vaikka vähän kättään maistelee, eikös se kuulu asiaan. Lelujakin ruvettu syömään: kaikki pitää nykyään tunkea suuhun. Minä hölmö luulin, että se kaiken suuhun laittaminen tulee vasta myöhemmin, mutta se alkoikin jo nyt... :ashamed: ...

Meillä tuijotellaan aivan innoissaan omia käsiä ja varpaita ! Myös muiden kädet kiinnostaa kovasti. On se hassun näköistä, kun tyttö tuijottelee omia käsiään ihmeissään :). Äiti yrittänyt selittää, että ne on neitokaisen omat kädet ja jalat...

Amaliakin kuolaa hirveästi, aivan uskomattoman paljon. Äitiä jyrsii poskesta ja kiehnää ja kuolaa..varmaan täällä tuoksutaan aina tosi ihanalle (vauvan kuolalle ja puklille )... B) . Minä ajattelin ostaa "purulelun" Amalialle, vaikka onkin suositus 4kk ylöspäin, mutta miksei saisi jo, kun se tuntuu olevan tarpeen?

Neiti syö edelleen aika vähän, ei millään saada sitä 1000-1200ml/vkr (syö n.400-600ml/vrk, harvoin 600ml) täyttymään, se on aivan mahdoton tehtävä. Mutta minkäs tekee, en minä voi pakottaa tyttöä syömään, kun yökkii vain pullolle, jos sitä suuhun sullotaan...

Kukas se olikaan jo ehtinyt värikylpyyn (hitsi, kun dementia pahana). Ihanalta kuulosti :). Minäkin olen miettinyt, että mitäs vaatteita sinne laittaisi? Odotan NIIN innolla sen alkamista, meillä siis alkaa lokakuun alussa...

Toivottavasti Narukin onnistuu saamaan vapaan v-lopun miehensä kanssa joku kerta onnistuneesti ! :hug:

Minä en vielä uskalla Amaliaa yökylään jättää, olen vähän raukka siinä mielessä. Ehkä sitten, kun 4kk...tai jotain...olisihan tuo ihan kiva tietysti yrittää miehenkin kanssa mennä johonkin kahden. Voisi tehdä meillekin hyvää...

Amalia on aivan IHANA, kertakaikkiaan aivan ihana. Kehuista sen verran, että onhan niitä ihan mukava saada, mutta en tykkää, kun kaupassa aina kaikki tytön kimpussa, jos pitää sylissä neitiä kantaa (kun ei malta olla vaunuissa). En halua, että ihmiset tulee liian lähelle, jos ymmärrätte. En anna vieraiden ihmisten tulla naamaan kiinni, eihän kukaan mene aikuisenkaan naamalle...meillä yleensä kehutaan tytön todella tummia ja isoja silmiä...ja posket on pulleat...

Toivottavasti kaikille parannutaan pikaisesti, jotka sairastelevat ! :hug:

Mutta nyt lopetan tämän naputuksen ja yritän saada itseäni jonkinlaiseen kuntoon vielä (miten sitä näyttääkin edelleen NIIN kammottavalta, kai sitä on aina sitten yhtä hirveä :'( ) !

Pepsukka ja Amalia 3kk+ jonkin verran päälle.
 
kuinkas moni aikoo ottaa rokotuksen kyseiseen tautiin??Itse juuri neuvolaan soitin ja terkka lupas lääkäriltä pyytää reseptin..ensi ti muutoinkin rokotuspvä niin samalla se annetaan.Tuleekohan pikkuiseen liikaa aineita yhdellä kertaa :( ?
Onko teillä tietoa et tuleeko maksu laskuna?kahdessa erässä piikki laitetaan ja helistimen palstalta luin et 140e pintaan on.

En tajua miksi Nea heräili 1h välein viime yönä-ihan zombie olo itsellä..Kateellisena muutoinkin olen lukenut,kun monilla riittää 1-2 syöttöä yössä..meillä yleensä näin,että tissille nukahtaa 01..eka syöttö 04..toinen 06-07 ja sitten kolmas 10 maissa...ja kun itse vielä kolmannenkin syötön jälkeen usein jään torkkuun sänkyyn.Nea puolestaan herää 12.30 maissa..eli aikas hajanaista on omien unien ottaminen..

en nyt kommentoi muuta-kaikki kirjoituksenne olen kyllä lukenut eli selvillä olen tapahtumista :) mutta kirjoitella en ole ehtinyt..'

jos jatkais rintapumpun kans-niin kipeäksi taas toinen rinta tuli yöllä :'(

enpäs malttanutkaan vileä lopettaa!
Onko muiden vauvat suostunu syömään maitoa pakastimesta?Meillä ei syönyt,mutta eipä sitten syönyt jääkaapissakaan ollutta..Muuttuuko maidon maku?Mutta pahinta on se ettei Nea osannu syödä pullosta tällä kertaa..Siitä ensi kokeilusta on jo viikkoja ja silloin nea söi todella hyvin pullon tyhjäksi.Osas imuotteen hyvin-nyt vain nuolla lutkuttaa kumia...Piti viikon päästä mun päästä ekaa kertaa viihteelle-isi hoitajaksi- mutta eipä taida onnistua jos ei pullosta suostu enää syömään..Onko kellään niksejä kuinka yrittäis ja missä asennossa?
 
Pepsukka Minä se olin joka sinne värikylpyyn oli jo ehtinyt. Tosiaan suosittelen laittaan jotain ei niin hyviä vaatteita sekä itselle että vauvalle. Mäkin olin sit Aapolle laittanut valkoiset housut. Näytti kivalta ihan mustikassa... onneksi lähti pois ekä mun että Aapon housuista ja paidasta.

Voi Kata-raukkaa. Toivottavasti tein lapset tulee kuntoon että pääsette kahdestaan viikonlopun viettoon. Sama homma se on meillä, lapset on "hajasijoitettava" kummeille ja mummulle ym. meillä vaan kaikki sukulaiset asuu 150km:n päässä, joten homma ei oo ihan yksinkertainen..

Oli juu pyöreä se koristekivi, jonka armas 4-vuotiaamme nielaisi. Sellanen ihan karkin näköinen, sileä, pyöreä ja kauniin vihreä. Aika houkutteleva siis. Ei ole tähän mennessä tullut ulos. Huomenna lääkäri soittaa ja voi olla että joudutaan kuvauksiin ultraan että tiedetään mihin se kivi on jäänyyt jumiin.

Eilen pelästyin tosissaan ku Aapon kummitäti soitti mua kiireesti heille lapsenvahdiksi kun hänet vietiin ambulanssilla sairaalaan. Hänellä oli kammiotakykardia, sydämen lisälyöntejä, pulssi 230. Aika hurja tilanne, mäkin olin aivan paniikissa. Hän pääsi kyllä sitten pois keskiyöllä, kun rytmi oli palautunut normaaliksi. Oli kuulemma aivan vaaraton mut tosi paljon pelästyttiin. ihan terve ihminen, ei tupakoi, normaalipainoinen ja yhtäkkiä tollasta vaan sattuu. Huh, onneksi selvittiin säikähdyksellä.

No, niin kutsu kuuluu. tällä kertaa se on Tuomas, jonka mielestä äiti vois ennemmin leikkiä legoilla kuin istua koneella =)

palaillaan
paulaliina ja aapo aurinkoinen
 
Meille kävi niin, että Toivo osas aluksi hyvin syödä pullosta, sairaalassa sai lisämaitoa ja kotona joskus lypsettyä. No, sitten vierähti hups vaan kokonainen kuukausi, ettei tarjottu pulloa lainkaan ja eipä enää kelvannutkaan. No, saatiin opetettua pullolle uudelleen niin, että annetaan imutella tuttia hetki sylissä ja sitten salamannopeesti vaihdoin tutin pulloon. Ja tätä kärsivällisesti toistin kunnes tajus, että he täältähän tulee tuttua kamaa! Aluks otti vaan äidin sylistä vaikka kuvittelin että ottais miehen sylistä paremmin (= ei rintoja näköpiirissä...) Että sellasta meillä.

Pullottelusta puheenollen, meillä on alettu syömään velliä iltaisin ehjempien yöunien toivossa. Alussa johonkin reilu 2 1/2kk asti heräs vaan kaks kertaa yössä syömään. Nyt heräilee kahden tunnin välein... :| Maissivellistä näyttäis ihan tykkäävän ja ei oo tullut mitään masuvaivojakaan. Vielä en oo tosin pelkkää velliä kerennyt isompia määriä antamaan, tällä viikolla vasta parina iltana äidinmaito-velli-sekoitusta ja aamuisin pari lusikallista samaista maissivelliä sellaisenaan maisteltavaksi. Ei muuten kyllä kauheen vellimäistä toi 'velli' mun mielestä ole, ihan maidolta vaikuttaa ja maistuu.. Kuvittelin sen olevan siis tyyliin löysää puuroa. Mutta joo, kokeillaan nyt sitä.

Täällä muuten odotellaan lauantaita ja uudenmaan tapaamista jo ihan intona kun on vähän jäänyt tää kirjoittelu, kiva nähdä taas!

Sisi ja Toivo Tomera 3kk 1vk
 

Yhteistyössä