~KesäMassut 2007~

taas tulee purnausta, mut pakko vaan päästää höyryjä. pahoittelen valitusta.
tilanne mistä aion kertoa on kyllä vaikea pukea sanoiksi niin että se oikea tilanne välittyis mut yritetään.
eli meillä oli tänään pojalla 4kk neuvola. odotettiin innolla et päästään tätille näyttämään mitä juttuja ollaan opittu.
no paikan päällä oli neuvolatäti, lääkäri ja kaksi opiskeliaa. sitten vaan poika alasti poydälle ja ne tätit ryntäs kaikki( paitsi oma neuvolatäti) sörkkimään ja tutkimaan toista. poika suuttui ihan hirveästi ja sai kauhean paniikki kohtauksen. ämmät vaan väkisin tutki ja kattoi et mitä se nyt osaa ja mitä ei. no eihän poika tehnyt mitään kun vaan kirkui TODELLA kovaa ja yritti hätistää niitä pois.
äitillä ei sydän kestänyt ja kahteen kertaan menin väliin ja otin alastoman pojan syliin ja vein pois.
kaikki meni ihan penkin alle enkä pystynyt edes esittämään mielessäni olleita kysymyksiä neuvolatädille.
siinä oli sitten kiva lopuksi pukea vaippaa ja vaatteita pojalle siinä pöydällä kun ajatteli et tässä tehdään vielä jotain hänelle ja huusi niin kauan et päästiin pois :'( :'( :'(

sit vielä pisteenä iin päälle, se lääkäri joka oli poikaa kanssa tutkinut, kirjoitti neuvola korttiin punaisella tussilla et TERHAKKA TYTTÖ.

koko päivä kyllä meni aamuisen neuvola käynnin jälkeen pilalle.
et näin taas meilläpäin

paino oli 6050g
pituus 63cm
päänymp. 39

Hani j Samuel
 
Äippä-77, minakin pääsen lokakuun alussa katsomaan riverdancea. Jyväskylässä, lord of dance... ihanaa, en ole ennen käynyt, vaikka mieli on tehnyt. Mies hankki joskus keväällä minulle lahjaksi lipun, ja lähtee itse pojan kanssa larppaamaan...

Pari päivää oli meillä tosi käninää, ja muutama yö on nyt mennyt 2 tunnin syöttövälillä. Toivottavasti tokenee, kun mieskin on kipeä.

Ai juu, ja Joonu on oppinut nostamaan itsensä selältään istumaan, kun antaa sormet tueksi, ja nauroi eilen ekan kerran ääneen! :heart:

.swerfiel ja vauva aika tasan 3kk-
 
Voi äly, painoin jotain kahta nappia ja tää heitti edellissivulle, ja kaikki tekstit katosi |O .. Nooh pikapikaa jotain uudestaan..

Hani-, aika kurja neuvolakäynti :(. Kaikki ei näköjään ymmärrä ettei vauvan kimppuun kannata käydä ku yleinen syyttäjä. Toivottavasti ens kerralla menee paremmin, eihän tommoset neuvolakäynnit palvele KETÄÄN.

No niin, tulihan blackout. En yhtään muista mitä piti kirjoittaa.. Flunssaa on täälläkin, tästä yskästä ei tunnu pääsevän mitenkään eroon. Onneksi mies ja poika on vielä säästyneet tältä *kopkop*.

Tuntuu että tuo mukelo kasvaa ihan silmissä. Lähes joka viikko lähtee joku kampe varastoon kaapista.. Maanantaina olis neuvola, mutta ollaan itse mittailtu että noin 65senttiä ja 8kiloo "pikku"mies olis jo :). Kääntyminen sujuu jo paremmin, vaikka tuntuu että ihan joka kerta poika ei muista että mitäs tässä nyt piti tehdäkään/jaksa kääntyä. Kädet alkaa olla jo aika hyvin hallussa ja lelut saa kyytiä :). Hassua aatella että toinen osaa nyt jo vaikka mitä vaikka vasta ihan äsken se syntyi, tai ainakin tuntuu siltä :heart:.

Velliä ruvettiin antamaan n. puoltoista viikkoa sitten, kun maidonkulutus alkoi mennä ihan mahdottomiin, maito ei siis pitänyt kertakaikkiaan nälkää. Eikä ollut kyse tiheän imun kaudestakaan, jatkui sen verran pitkään aina vaan suurenevin annoksin.. Kysyttiin vielä neuvolastakin.. Maissivelliä menee nyt semmoinen pikkupurkki päivässä jo, eikä oo tullut mitään massuvaivoja. Myös iltakitinät on vähentyneet ja maitoakaan ei enää tarvitse lipittää niin paljon kerralla :). Ihan rauhassa mennään, ei oo vielä mitään kiirettä alkaa tarjota kiinteitä, josko parin viikon sisään kokeilisi sitä perunavelliäkin ja soseet vasta 4kk iässä maistatukseen. Tissille poika ei vaan enää suostu, loppui yöimetyksetkin kun en sairaana millään jaksanut herätä imettämään (olisi saanut valvoa puoli yötä yskien keuhkot pihalle) . Harmi, mutta minkäs teet kun toinen vaan karjuu naama punaisena ja vääntäytyy poispäin kun koittaa tarjota.

Ohoh, kello onkin jo noin paljon, pitää mennä hommiin... Maanantaina sitten neuvolakuulumisia ja muuta :) hyvät yöt kaikille!

Niini ja poikanen kohta 3kk
 
Ihme touhua, Hani, teillä siellä neuvolassa ollut... :/ Luulisi nyt edes lääkärin tajunneen pienten vauvojen käsittelystä jotain.... Mun mielestä voisit melkein neuvolantädille soittaa ja kysyä mitä jäi kysymättä ja samalla antaa palautetta...

Kiinteistä ruuista kysyisin, että milloin ne pitää 'viimeistään' aloittaa? Meillä mennään edelleen rintamaidolla ja tyttö on pysynyt tyytyväisenä ja kasvaa hyvin, joten ei ihan hetkeen tarvitse aloittaa.

Esikoisella aloitettiin jo n.2,5kk iässä velli ja vajaa 3kk soseet. Imetin varmaan 2kk ja sekin vain osittain.... Mutta silti tuo on perusterve poika, 1 korvatulehdus oli 10kk iässä ja muutoin vain nuhaa joskus. Ja ikäsiään hieman isompi, 2 vuotiaana oli 90cm ja 12,5kg.

Olen kyllä tyytyväinen, että imetys tytön kanssa sujuu näin hyvin, mutta jos ei olisi sujunut, niin en siitä olisi stressannut, koska vaikka uskon, että muutamina ensimmäisinä viikkoina vauvan olisi hyvä saada äidinmaitoa (vastustuskykyä yms.) niin ei se korvike mitenkään huonompaa ole, eikä ne lapset jotka pelkkää rintamaitoa saa ole mitenkään terveempiä kuin muutkaan.

Meillä myös tyttö kasvaa ihan silmissä, just katselin bodyja ja otin jo 68cm joitain käyttöön, kun 62cm kaikista tuntuu melkein hihat jäävän pieniksi... mutta sit on jotain 62cm housuja jotka ylettää kainaloihin!! :eek:
Hassua miten se voi vaihdella noin paljon...

Huomenna olisi se kauan odotettu hesan tapaaminen, mua vähän jännittää, että päästäänkö tulemaan, kun Julialla pientä nuhaa päällä.... En tod. tule muiden vauveleita tartuttamaan, jos tämä tästä vielä pahenee... harmittaa vaan kun niin kovasti odottanut, vaikka tuleehan niitä tapaamisia....

Miten muutenkun maanantaina on se neuvola, että jos vielä nuhaa, niin voi kai sen rokotteen silti laittaa??

-Hiiviö & Julia vajaa 3kk-

JEE!!! Oli pakko vielä tulla kertomaan, että nyt onnistuin laittamaan kuvan profiiliin tytöstä, mumminsa sylissä :) Ihan tuore kuvakin vielä.
 
Moi vielä!

Tuosta rotavirusrokotteesta... Poika sai ekan satsin 3 viikkoa sitten, en muista onko olemassa pistettäviä versioita mutta tämä oli ainakin suun kautta otettava. En ainakaan huomannut mitään sivuvaikutuksia tuosta rokotteesta, ja hyvin poika sen suostui ottamaan. Toisen annoksen saa antaa viikon päästä.. Ja sanottiin, että voi antaa vaikka pistettäisiin muitakin rokotuksia! En nyt muista kuka tästä puhui, mutta ei siis tule ylimääräisiä pistämisiä :). Ja rotavirusrokotteen pitäisi ehkäistä 3/4 muistakin mahataudeista, sekin on mun mielestä aika suuri helpotus :).

Pieni suuri mies heräsikin jo.. -->
 
Moikat jälleen!

Mitähän toi pojan kitinä ja heikkohermosuus oikein on, kun nukkuu ja syö kuitenkin ihan hyvin, välillä viihtyy yksinkin leikkimässä ja on ajoittain ihan tyytyväisen oloinen? Eilen annoin kaksi purulelua käyttöön ja tykkäs niistä kovasti. Alkoi jutella ja hymyillä niitä maistellessa, kun oli niin innoissaan.

Hani-... Tosi kurjasti neuvolan porukalta hoidettu se teidän käynti. :hug: Oon samaa mieltä Hiiviön kanssa, eli sinuna soittaisin sinne ja esittäisin ne kysymättä jääneet kysymykset. Myös palautetta antaisin ihan ehdottomasti... Epäammattimaisesti toimittu mun mielestä.

Meillä ei tuo lapsonen edelleenkään hoksaa miten masultaan pääsee selälleen, mut yritystä on kyllä. Harmistus tulee aika pian, kun ei homma onnistu. Pitäis varmaan enemmän pitää masullaan harjottelemassa, mut muistan yleensä vasta syötön jälkeen. Oon nyt pyrkiny laittamaan hetkeks heti heräämisen jälkeen ennen syöntiä, mut yleensä muistan vaan kerran päivässä tai sit pojalla on heti nälkä. Kuinka paljon teillä, joilla vauva kääntyy jo, on lasta pidetty masullaan?

Paulaliina... No kylläpä oli tosiaan säikyttävä tilanne. Onneks kaikki kuitenkin nyt hyvin.

Pompula... En o pakastemaitoa kokeillu vielä jätkälle, kun aikasemmat mun pakastamat suli tossa jokin aika sitten yhden pakastinhäslingin aikana (Oli siis ovi jääny raolleen, ku jotain oli välissä jne.) ja aika herkästi oon antanu korviketta oman jemmatun sijaan :ashamed: (Mitähän varten mä sitä säästän, kun en jemmaan asti mitenkään runsaasti saa? :whistle: ). Jääkaapissa ollut kuitenkin kelpaa siinä missä suoraan rinnasta tai juuri avatusta purkista annettu. Myös viileä maito kelpaa, jos on kova nälkä eikä ehdi lämmittää lämpimäksi asti. Voi se maku hyvinkin muuttua, eikä se sit kaikille välttämättä enää maistu. Harmillinen juttu kyllä.

Siihen pullon kelpaamattomuuteen... Ootko kokeillu juottaa nokkamukista tms? Jos siitä onnistuis. :) Toivottavasti ei tarvi vapaailtaa tuon takia perua eli jospa siihen joku ratkaisu löytyis ja pääsisit viihteilemään.

Yökylästä... Mulla tulee poikaa ikävä jo lähtiessä vähäks aikaa johonkin, mut sit siellä muualla on ihan kiva olla. Ja hirvee halitus sit ku tuun takas. :D Yökylään voisin ehkä antaa, jos olis tosi hyvä syy, mut en kelle tahansa. Siskolle varmaan voisin, mut niillä on nyt se oma nyytti... Ei siis pitkiin aikoihin varmaan onnistuis. Sitte joudutaan jättämään pariks kolmeks yöks, ku naimisiin mennään, mut siihen on onneks sen verran aikaa, että poika kerkee kasvaa ihan kivasti. Sillon on jo ihan eri asia ku tollasen muutaman kuukauden ikäsen kanssa. Mut noin yleensä ottaen, kyllä mun mielestä voi viedä, jos lapsi sopeutuu tilanteeseen. Onhan se paljon vauvan luonteesta kiinni miten tilanteen kokee. Enemmän taitaa äitillä tulla ikävä... :)

Jahas... Jokohan tuo poika kohta heräilis päikkäreiltä, kun ei tälleen päivällä yleensä paria tuntia kauempaa nuku? Iltapäivällä sit vasta ne pitemmät, mut hyvähän tuo tietysti, jos uni maistuu. Maistuis mullekin... Täytynee ostaa sittenki ne itkuhälyt.

PikkuMyy-80 ja poikanen, viikkoa vajaa 3kk
 
swerfiel täällä Lahdessa myöskin tuo riverdance kulkee nimellä Lord Of The Dance, sori laitoin siis väärin. On tosiaan mukava päästä sitä esitystä katsomaan.

[/b]Vauvan kuolaamisesta meidän tyttö on myöskin kuolannut aivan hirmuisesti jo joitakin viikkoja. Minäkin jo mietin että joko hampaita tekee, mutta tuskinpa tai toivottavasti ei, että äidin tisut säästyisi.

Rotavirus rokotteesta Me päätimme ettemme ota tuota rokotusta, on melkoisen kallis ja meillä ei ole muita lapsia kantamassa pöpöjä kotiin tarhasta tms. Saa nähdä kuinka käy, että säästytäänkö tuolta taudilta vai ei.

Meillä mies lähti työmatkalle tänään viikonlopuksi, joten jäämme Eerikan kanssa ensimmäistä kertaa kaksin useammaksi päiväksi. Tosin huomenna menemme viettämään päivää mummolaan (minun vanhemmilleni).

äippä-77 ja Eerika ~2,5kk
 
Joo kannattaa ehdottomasti hani antaa palautetta tuosta neuvolakäynnistä! Tosi kurjaa tollanen :hug:

Hiiviö kiinteät ruuat tulisi aloittaa viimeistään 6kk:n iässsä, joten sen puoleen ei ole vielä kiirettä. Meillä noi isot pojat alko saamaan maissivelliä ja perunaa jo himppua vaille kolmikuisina, mutta Niilo tuntuu edelleen pärjäävän pelkällä maidolla mainiosti. Tonne 6kk:n ikään tähdätään, mutta jos aiemmin tuntuu olevan tarvetta tukevammalle eväälle niin toki aloitetaan aiemmin. Toivottavasti Julia ei tulis pahemmin kipeeksi, että pääsisitte tapaamiseen, olis niin kiva nähdä teitäkin huomenna!! Onpas muuten Julia ihan sun näköinen! Niin ja pelkkä nuha ei ole este rokotukselle (juuri keskiviikkona th:n kanssa oli tästä puhetta), mutta jos on lämpöä tai paha infektio niin sitten ei rokoteta.

Keskiviikkona oltiin siis Niilon kanssa neuvolassa ja sai sen rokotteen. Ei onneksi tullut yhtään mitään oireita! Mitat olivat 6790g ja 60,5cm, py 40,5cm. Käyrällä pituuskäyrä on notkahtanut hieman, mutta paino nousee tasaisesti. Seuraava neuvola onkin sitten taas jo lääkärineuvola.

Meilläkin on käytössä jo joitain 70 senttisiäkin bodeja eivätkä oo yhtään liian isoja. Pääsääntöisesti kuitenkin käytetään 60-62/68 senttisiä vaatteita. Ison kasan pieniä vaatteita on jo saanut laittaa syrjään. Minä hölmö kun haalin odotus aikana niitä söpösiä 50-56 senttisiä vaatteita ihan hulluna vaikka varsin hyvin tiesin, ettei niille kauaa käyttöä ole. Tässä se nyt sitten taas nähtiin, puolet on jäänyt käyttämättä...

Jes, mutta huomenna sitten Helsinkiin, toivottavasti kaikki aikoneet nyt pääsis tulemaan!

Teppana & Niilo 3kk
 
Esikoinen ekaksi sit pikkuinen ja nyt minä vielä itekkin.... Neiti on 2kk 2vkoa ei saanut apteekista mitään "oikeeta lääkettä"...vain keittosuolatippoja ja niistämiseen avuksi jotkut letkut millä imeä...en vaan oikeen pysty imemään kun omakin olo huono...tuntuu että pyörryn kun imen noilla letkuilla...:( mutta yritän toki jos se vaan pikkuisen oloa helpottaas...Neuvolaan kun soitin niin sanoi että jos tulee kuume tai niin tukkoinen olo että hengitys vaikeuttuu pikkuisella niin pitää lähtee sairaalaa kohti...kumpa tuolta säästyis!! Heti murehtii minne mä esikoisen laitan jos joutuu pikkuisen kanssa sairaalaan... :ashamed:

Oisko mitään kotikonsteja pienen tukkoista oloa helpottamaan????

TV: Mantsu ja Aurinkoinen 2kk 2 vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pompula81:
kuinkas moni aikoo ottaa rokotuksen kyseiseen tautiin??Itse juuri neuvolaan soitin ja terkka lupas lääkäriltä pyytää reseptin..ensi ti muutoinkin rokotuspvä niin samalla se annetaan.Tuleekohan pikkuiseen liikaa aineita yhdellä kertaa :( ?
Onko teillä tietoa et tuleeko maksu laskuna?kahdessa erässä piikki laitetaan ja helistimen palstalta luin et 140e pintaan on.

Mie otin pojalle tuon rokotteen. Nimeltään oli
Rotarix. Lääkäri kirjoitti reseptin ja kävin ite sit sen ostamassa. Kaksi annosta antavat, maksaa n. 76 euroo/rokote. Suun kautta annetaan. MEillä siis yksi jo annettu, toinen tulee ens viikolla. Sivuvaikutuksena tuli vähän ylimääräistä kitinaa, mutta ei muuta. =)
 
Meiltä jää väliin...
Olen itse niin kauhean flunssainen, että on veto ihan pois plus etten halua tartuttaa toisten vauvoja. Tosi tylsää... Mutta nyt kun ollaan saatu tapaamisia aikaan, niin kai niiitä tulee jatkossakin...? Porukka ainakin oli niin kauhian mukavaa, että olisi tosi kiva treffailla jatkossakin, varsinkin, kun kaikilla on samanikäiset mukelot!
 
Pikkuisen oloa voi helpottaa mm. nostamalla sängyn päätyä ylemmäs ja laittamalla vaunuihin tyynyn. Itse hieroin vanutuppoon sitä vicksiä ja pidin sitä vauvan sängyssä pääpuolella, kuitenkin niin ettei saa sitä käsiinsä.. Tuo keittosuolaliuos on siitä hyvä, että saa laittaa niin usein kun on tarvis. Niin ja sitten yksi hyvä konsti on laittaa suihku juoksemaan kuumaa ja menette molemmat vaikka alastomina sinne istumaan ja hengittelemään, Rupeaa lima irtoomaan.

Jaksamista sulle sinne!! :hug: Meidän viiden hengen sakki kävi sen myös läpi juuri, ei ollut kivaa..
:(
 
No joo...

Julia nyt oli aamulla tukossa (se on hassua miten se aamu on kaikki pahin), mutta nyt tuo ei edes vaikuta nuhaiselta.... Itselläkin on ääni vähän mennyt, mutta sehän nyt ei ole tarttuvaa...

Mutta, että enköhän mä nyt sitten voisi tulla, jos ketään muuta ei haittaa? :wave:

Ja Kreecher Tosi harmi, ettet pääse tulee mukaan, mutta ensi kerralla sitten! Ja pikaisia paranemisia!!

-Hiiviö & Julia ~3kk-
 
Mantsu meillä on aivan sama tilanne, poitsu aivan kamalassa flunssassa. En ole käynyt vielä lääkärissä enkä apteekissa, mutta kai se on tänään lähettävä. Hurjan kuuloinen rohisija täällä :( Tapaaminen jää väliin myös, kurja homma.
 
Mä olen niin pahalla päällä..... olin jo pukenut Julian ja kaikki oli valmiina, mutta esikoiselle varattu lapsenvahti ei saapunut paikalle... eikä vastaa puhelimeen, ei ilmoittanut mitään....

Kyllä meinaan harmittaa ihan pirusti!!!

Voidaanko järjestää uusi tapaaminen vaikka parin kuukauden sisään??

Odotin tätä niin kovasti... :(
 
Voi kurja, kun monilla on nyt sairastelua... Voimia ja pikaista paranemista! :hug:

Hiiviö... Tosi harmillinen juttu, että lapsenvahti teki noin. Toivottavasti on edes hyvä selitys, vaikka eipä se välttämättä paljoa lohduta. Kyllä teidän porukalla varmaan uusia tapaamisia tulee... Toivottavasti sitten on parempi tuuri. :hug:

Meillä oli eilen melkoinen ilta... Mä käväsin kaupungilla asioilla ja sit vielä kaupassa viikonlopun ruokaostoksilla sen jälkeen, ku mies tuli töistä. Pojalle tuli nälkä sillä aikaa (vaikka imetin lähtiessä) ja tietysti antoi maitoa. Vähän myöhemmin oltiin sitten ihmeissämme, kun korvike ei ennen ole aiheuttanut mitään ja tuli toinenkin iso raju puklu... Pian se muuttui ihan selkeäksi oksenteluksi mikä jatkui vielä senkin jälkeen, kun mitään oksennettavaa ei enää ollut. Raskasta ja sydäntä särkevää katsoa, kun noin pienellä on niin paha olla. :'( Poika oli ihan veltto ja yökkäili tyhjää vielä tunninkin päästä, joten käytiin varmuuden vuoksi lääkärissä. Ilmeisesti ihan virus kyseessä, kun rauhoittui sitten ja rintaakin huoli ennen nukkumaan menoa. (Ei siis mitään tekemistä sen korvikkeen kanssa, ihan kuten arveltiinkin.) Tänään on ollut välillä jopa pirteä ja on syönyt hyvällä ruokahalulla, mut väsähtää herkästi. Taitaa vielä ottaa voimille se eilinen ilta.

Pisti muuten miettimään uudestaan sitä rotavirusrokotetta. Ei olla päätetty vielä, mut viikon päästä maanantaina on neuvola ja siihen mennessä vissiin kannattais päättää. Kallishan se on, mut suojaahan se sit tosiaan muutamalta muultakin ja säästää pienokaisen kärsimykseltä.

Tein vähän kokeiluja keittiössä... Pistin peruna-sipulia, possun suikaletta ja pekonipaloja (lihat tietty paistettuina) vuokaan ja ruokakermaa perään. Kohta päästään maistamaan tuliko hyvää. Mä oon kova soveltamaan, mut jämähdän helposti niihin tuttuihin ja turvallisiin pöperöihin... Seurauksena totaalinen kyllästyminen. Mun varmaan pitäis ottaa sellanen periaate, etten laita mitään ruokaa kahta kertaa... :LOL:

PikkuMyy-80 ja poikanen 2kk3vk4pv
 
No voihan itku, Hiiviö minkä tempun lastenvahti teki. Ja kurja kun niin paljon porukkaa oli sairaana eikä päässyt mukaan. Tosi harmi, olis ollu kiva nähdä teitä kaikkia! Me vähän puhuttiin, että jos tammikuulla vaikka järkkäis uutta tapaamista, mutta jos saadaan porukka kasaan aiemminkin niin mä olen kyllä mukana! Sikäli tietty vois yrittää aiemminkin tavata, kun nyt niin moni ei päässyt. Toi sanomatalon kahvio oli oikein hyvä paikka kärrykansalle ja niin lähellä asemaa, että junamatkalaistenkin helppo tulla, että kannattaa varmaan jatkossakin tapailla siellä.

Mutta kiitokset ebbuliinille, Narulle ja Sisille! Oli tosi mukava nähdä teitä ja vauvojanne!!
 
Aika ovela juttu. mulla oli tänään toisessa rinnassa maitotiehyetukos. aamulla sen huomasin ja rinta oli tosi kipeä. yritin pumpata, mut mitään ei tullu vaikka pumpatessa mulla yleensä tulee paljon. sitten annoin pojan siitä paljon imeä, mut huuto siitä tuli kun ei saanut mitään irti. nännikin meni melkein vereslihalle kun joutui poika tyhjää imemään.
nyt illalla yritettiin taas siitä syödä ja samalla kun poika imi hieroin rystysillä kovaa tissiä kovasti ja sit yhtäkkiä tunsin kun tukos vapautui ja rinta tyhjeni ja pehmeni. kipu lähti myös saman tien.
onneksi, olin ehtinyt jo lääkäriinkin soittamaan :)

aion kyllä ottaa neuvolatädin kanssa puheeksi sen viime käynnin ja katson ettei tulevaisuudessa enää ikinä käy noin. aion pyytää ylimääräiset poistumaan. minulla on pakko olla siihen oikeus.
toivon ettei pojalle jäänyt traumoja siitä. sen näkee kuukauden päästä ja silloin toista taas pistetään :/
äidille kyllä jai trauma siitä kokemuksesta. harmi vaan kun ennen niin kiva asia, muuttui tuskaiseksi pakotteeksi :( :(

yritin pojalle antaa tänään vähän maissi velliä. mutta yökki ja kakoi jo pientäkin määrä mikä suuhun meni. ei onnistunut homma yhtään. olisi kiva saada poikaa totutettua pikkuhiljaa johonkin muuhunkin kuin äidin tissiin.
mites muilla? miten olette saaneet vauvan syömään esim. velliä??

Hani & Samuel
 
elikkäs meillä siis mä oon antanut tällä viikolla iltaisin äidinmaito-velli-sekoitusta (puolet-puolet) tuttipullosta ja aamuisin pari lusikallista samaista maissivelliä sellaisenaan maisteltavaksi. Hyvin on uponnut meidän pikku-ukkoon. Suunnittelin ens viikolla antavani pelkkää velliä pullosta iltaisin.
Hiiviö: Törkeetä! |O Ja niin harmi ettet päässyt! Munkin puolesta kyllä voidaan tavata aikaisemminkin kuin tammikuussa, niinkun siis tänään suunniteltiin. Juu ja kiitos vaan taas seurasta Teppana, Naru ja Ebbuliini!

Profiilissa on muuten tuore otos Toivosta...
 
Kiitos Sisi, Teppana ja Naru tämänpäiväisestä! =) Tosi mukava tapaaminen oli taasen, vaikkakin pienellä porukalla. Aivan ihania oli teitin pojat! :D
Tosi kurja, että Hiiviön lapsenvahti teki oharit ja Kreecherin ja Rouvaiin porukkaan pääsi pöpö iskemään :( Anskulilla olikin ilmeisesti aika paljon mukavampi este ;) Mutta mitä kuuluu Joninalle?

Uutta tapaamista vaan alulle! Kyllä meillekin sopii paremmin kuin hyvin, vaikka nähtäisiin jo ennen jouluhässäköitä. Mutta tammikuussa kuitenkin viimeistään!

Neiti "nukahti" jo klo 22.15, mitä nyt pari kertaa on täytynyt käydä tuttia asentamassa suuhun. Ehkä tästä aletaan pikkuhiljaa päästä ennen pikkutunteja unille! Pompulan unirytmi vaikutti ihan samalta kuin meillä viime aikoina. Yöllä valvotaan myöhään itkien, seurustellen ja syöpötellen, nukutaan neljän tunnin pätkä ja sen jälkeen parin tunnin pätkiä suunnilleen klo 10-11 asti. Paitsi että poika herää 8 aikoihin ja se tietää mullekin ylösnousua.

Siis nukkumaan. Öitä!

-ebbuliini ja Alina 2,5 kk-
 
Heippa kaikille

Oli kyllä tarkoitus tulla siihen Hesan tapaamiseen, mutta olin jotenkin ajatellut sen olevan sunnuntaina. Olen ehtinyt niin vähän käy konella, ettei ole pysynyt mielessä.

Illalla yhtäkkiä tajusin, että vitsit se tapaaminen oli jo lauantaina. Suoraan sanottuna harmitti tosi paljon. Kun en muuten ole ehtinyt palstailemaan niin olis ollut tosi kiva nähdä ja jutella. Tuli vaan nyt aamulla tarkistamaan, että kuinka se olikaan ja näemmä juuri niin se oli.

Meille kuuluu ihan hyvää, poika kasvaa ja oppii uusia juttuja. On nyt siis iältään noin viikon yli 3kk. Ihana hymyilijä, varsinkin aamusta. Tosi hyvin viihtyy lattialla leikkimatolla lelukaaren alla kun siihen ripustaa joitain värikkäitä juttuja. Pituutta oli 3kk neuvolassa 62cm ja painoa 6315g. Jokeltelee omia juttujaan.

Miellä ollaan siirrytty jo osittain pulloon ja korvikkeisiin. Silloin kun oli kuumempi loppukesä, jotenkin minulta alkoi maidon tuotanto hiipua, ei ehkä tullut juotua tarpeeksi. Iltaisin piti antaa lisämaitoa pullosta. Päätin, että pumppaan kuitenkin aina samaan aikaa, vaikkei mitää tulisikaan niin pysyisi maidon tuotanto vireillä. No, se vaan sitten alkoi jäämään. Nykyään mennään niin, että imetän monesti illan viimeisen syönnin sekä yöllä jos heräillee ja aamulla. Päivällä tissillä olosta tulee vaan huutoa, on ilmeisesti niin tottunut tuttipulloon, joten vaikka maitoa nousisikin, pumppaan se pulloon. Käytän vain Aventin pulloja edelleen sillä tuttiosalla, jossa on pienin reikä. Tavallisista Ainun pulloista tulee liikaa, eikä suostu niistä juomaan.

Luin äsken tämän viimeisen sivun, muita tekstejä en vielä ehtinyt selailla. Kurja tuo Hanin neuvolakäynti! Alan nyt vähän tutkailla, mitä on tapahtunut.

Mulle kyllä sopis tapaaminen jo aiemminkin (eli ennen tammikuuta), jos joku muukin olis innostunut.
 
Moni tuntuis olevan innokas tapaamaan uudestaan jo aiemminkin kuin tammikuussa. Avasin tonne tapaamispuolelle uuden pinon, että voidaan alkaa taas sumplia uutta tapaamista, tässä suora linkki: http://keskustelu.kaksplus.fi/t860928 Käykeepä ilmoittelemassa itsestänne ketkä olette mukana ja laittakaa ehdotuksia ajankohdasta!

Teppana & Niilo 3kk
 

Yhteistyössä