~KesäMassut 2007~

Hellurei!!
Oltiin eilen puuhamaassa isojen kanssa ja aivan ihana päivä!!Makoiltiin ukon kanssa nurmikolla viltin päällä ja kateltiin muksujen temmellystä.Vesipuisto oli ihan ykkönen ja sinne mentiin fiksusti ihan ekana.Ei ollut jonoa minnekään ja sai aurinkotuolin ihan jokainen meistä kuudesta!!
Aurinko paistoi joten rusketuttiin oikein kunnolla.Mä olen sen verran tumma että tosiaan yks päivä riittää,nyt on huikeet rusketusrajat.

Miska oli hoidossa ja jäi yksikin.Oli vetänyt 10 tuntia putkeen!!! :eek:
Vitsit...
ja 3 tuntia päiväunia ja kahet pienemmät.Kiva jos alkais rytmejä löytyy jo pikkuhiljaa.
Jaahas lähen tästä kauppoihin kun sunnuntaina on ristiäset.

kata ja miska 8 viikkoa 4 pvää :heart:
 
Oho...painovirhe paholainen.Siis miska jäi yöksikin eikä yksikin...höh. :snotty:
Me ukkelin kanssa vähän saunottiin ja oli tosi ihana päätös päivälle.Sitä laatuaikaa.2 aikaan mentiin nukkumaan vasta,terassilla kynttilänvalossa istuttiin. :heart:
 
Täällä on aiemminkin käyty asiasta keskustelua, mutta en jaksanut lähteä kaivamaan vanhoja tekstejä läpi.. en uskonut että tarviin mutta kun ei tuo neito nuku päivällä kun kerrallaan max. vartin torkut ja koko ajan saa kantaa sylissä, niin vinkkejä hyvästä ja edullisesta kantoliinasta vastaanotetaan. Vai olisiko rintareppu parempi??

Ei nuku rattaissa eikä nuku autossa. Mulla menee kohta hermo kun mitään ei voi tehdä kotona eikä missään voi lähteä käymään kun neiti vaan parkuu kun haluaa syliin. Ainut pelastus on että ainakin toistaiseksi on nukkunut yöt. *koputtaa puuta*

Irmeli
 
Pitkästä aikaa taas tietokoneen ääressä. Tekstiä on tullut niin paljon, että luen tarkemmin myöhemmin. Nyt vain vähän ajattelin kertoilla kuulumisia, että ollaan vielä mukana mekin palstalla.

Ollaan oltu mökillä ja muuten reissussa kolmisen viikkoa. Mökille jossa ei ole sähköä ja muutenkin aika alkeellista jännitti vähän lähteä, sillä asenteella mentiin että pääseehän sieltä pois jos on vaikeaa. Mutta tosi hyvin meni, ihana loma meillä on siellä meren äärellä ollut. Harmi vaan, että pienelle ei vielä olla hankittu pelastusliivejä, joten veneretket jäuvät tällä kerta väliin.

Eilen tultiin kotiin, hassua että poitsu on viettänyt suuremman osan elämästään muualla mökillä kuin kotona. Tänään vauvala oli lastenklinikan sydänasemalla tarkastus ja kaikki oli edelleen hyvin. Hänellä on ylimääräinen oikorata sydämessä, "sähkövika" joka ei aiheuta tällä hetkellä oireita, toivottavasti ei enää ikinä. Mutta seuranta on tarkkaa. Poika painaa näin vajaa viisiviikkoisena 5175 g ja on 55,2 cm pitkä. Kasvanut on hurjasti. Täysimetyksellä mennään.

Rinnat ovat hurjan arat, olen suojannut niitä fleecestä tehdyllä suojuksella (kiitos Kreecher vinkistä) enkä ole voinut uidakaan kun on tehnyt rinnoille niin kipeää. Rintatulehdusta olen pelännyt ja siltä yrittänyt itseäni varjella, mutta eikös se nyt sitten paukahtanut heti kun päästiin kaupunkiin. Sain antibioottireseptin, mutta en vielä aloita sitä jos nyt tästä selviäisi ilmankin. Aamulla alan kuurin jos ei siihen mennessä helpota. Ai ai ai kun tekee kipeää.

Kiitos vinkeistä pumppauksen suhteen. Eivät tosin ole auttaneet, ei sille pumpulle minulta vaan heru. Nyt rintatulehduksessa olisi kiva, jos voisi sillä tyhjentää... Mutta ei onnistu. Ehkä joudun vielä se avensiksen hankkimaan, nyt on vain tuollainen kahden käden käyttöinen ainu.

Poika nukkuu hyvin. Mekin olemme nukkuneet hyvin, kun siirreettin poika kolmiviikkoisena toiseen huoneeseen yöksi. Hän pitää mieletöntä meteliä nukkuessaan, ähinää ja tuhinaa, kitinää ja röhkinää, juttelua ja vaikka mitä ääniä, niin että vaikka poika nukkui sikeästi, me ei kun hän oli samassa huoneessa. Nyt poika menee nukkumaan yöunille joskus 9-11 aikaan ja herää 5-8 aikaan aamulla. Nukkuu uskomattoman sikeästi, ei herää edes siihen kun syötän hänet yöllä kertaalleen ja saatan vaihtaa vaipankin 3-5 aikaan kun tissit herättävät minut täytyttyään. Voi että jos tällaisena jatkuisi pidempäänkin tämä yöelämä, olisin tosi onnellinen! Poikkeuskiukkuöitä on myös välillä, mutta tosi harvoin. Päivisin poika nukkuu joskus pitempiä pätkiä, mutta aika paljon on virkeänä ja seurustelee minun ja isänsä ja isosisarustensa kanssa kovasti. Kiukkuaa jos joutuu liian kauan olemaan yksin ilman virikkeitä ja seuraa. Myös vatsavaivoja on ollut paljon, ilmaa hurjasti vatsassa ja sitä sitten kitistään kovasti. Alkoivat jo ennen 2 vkon ikää eli ennen d-vitamiineja, enkä ole huomannut että vitamiinit olisivat asiaa muuttaneet. Syötän rela-tippoja illalla ja jekovitia aamulla, mutta kun tuo rela-pullo loppuu aion jättää ne pois ja katsoa, onko niilläkään todellista vaikutusta masun vointiin. Aika pitkälti masuvaivat tuntuvat tulevan imuotteesta, joskus se vain on huono enkä saa sitä korjattua niin, ettei väliin pääsisi ilmaa kun rinnasta suihkuaa maitoa niin kovasti. Lapsi nielee ilmaa ja se sattuu masussa.

Nyt pitää päästää mies koneelle, hänkin on ollut pitkään sähköttä... On muuten isyyslomalla ja käyttää vanhempainvapaasta viimeiset kolme kuukautta ja jää sitten vielä hoitovapaalle kesäksi, joku tätä kyseli ja näin meillä siis.

Naru ja (vieläkin nimetön) poika 4vko 5pv

 
Alkuperäinen kirjoittaja Irmeli:
Täällä on aiemminkin käyty asiasta keskustelua, mutta en jaksanut lähteä kaivamaan vanhoja tekstejä läpi.. en uskonut että tarviin mutta kun ei tuo neito nuku päivällä kun kerrallaan max. vartin torkut ja koko ajan saa kantaa sylissä, niin vinkkejä hyvästä ja edullisesta kantoliinasta vastaanotetaan. Vai olisiko rintareppu parempi??

Ei nuku rattaissa eikä nuku autossa. Mulla menee kohta hermo kun mitään ei voi tehdä kotona eikä missään voi lähteä käymään kun neiti vaan parkuu kun haluaa syliin. Ainut pelastus on että ainakin toistaiseksi on nukkunut yöt. *koputtaa puuta*

Irmeli
Ehdottomasti liina, näistä kuudesta syystä

1: halpa (osta 2,5m intianpuuvillaa tai college-trikoota kangaskaupasta, halkaise pituussuunnassa ja ompele palat päistä yhteen 5m liinaksi. Maksaa noin15-20 e ja värin saa valita itse ;) )
2: pitkä käyttöikä (tukevassa liinassa voi kantaa selässä vaikka kolmevuotiasta)
3: sopiva kaiken kokoisille ilman säätöjä (sinulle, miehellesi...)
4: helppo pestä koneessa, kestää kuumankin pesun ja kuivuu suht nopsaan
5: kantoasentoja on laaja valikoima
6: voi käyttää ulkona/reissussa vauvan makuualustana, aurinkosuojana, itsellä pyllynalusena...

Miinuksina kantoliinassa ovat jossain määrin kipeytyvät hartiat, jos vauvaa kantaa jatkuvasti (tämä tietysti tulee vastaan myös sylissä tai rintarepussa kantaessa). Toinen huono puoli on, että jos vauva on aina liinassa, se vähentää väkisinkin parisuhdeaikaa, kun pieni on koko ajan välissä. Parisuhdeajalla tarkoitan kaikkea halauksista seksiin.

Kokeilin muuten tänään laittaa vauvan hiukan sovellettuun kietaisuristisidontaan "nurin päin", eli kasvot menosuuntaan. Poika viihtyi hereillä ollessa siinä paremmin kuin tavallisessa masut vastakkain -kantoasennossa, kun sai kunnolla katsella ympärilleen. =)
 
Joka päivä olen käynyt lukemassa teidän muiden kuulumisia, mutta ei millään meinaa ehtiä itse kirjoittelemaan mitään, kun poitsun nukkuessa tuntuu aina olevan kotitöitä ym. tehtävänä. :/

Viime sunnuntaina oli aarre-poitsun ristiäiset ja hän sai kolme nimeä, joista nettiin paljastan vain etunimen, joka on Oskari! :heart:

Oli "hauska" ristiäisissä katsoa anopin ilmettä, kun Oskarin nimi sanottiin, nimittäin anoppilan väki on tyrkyttänyt mieheni (viisi vuotta sitten!) ehdottamaa pojan nimeä jokaisen lapsen odotusaikana, koska tuo nimi olisi ollut suvun nimi. :kieh:
Onneksi mies on nykyään samaa mieltä siitä, että lapsen etunimi saa olla ns. oma ja toiset nimet sitten suvusta! =)

Pikku Myy: Voit lisätä kohdalleni 12.6; lapsia kolme ja poitsusta tuli Oskari.

Nyt kutsu käy...

Riina-Niina ja Oskari 6vko4pv :heart:
 
Pikainen tervehdys ristiäisleipomusten keskeltä! Mä en jaaaksaaaa... |O Vielä ois ton gluteenittoman kakun täyttäminen, sitte taitaa VIHDOIN olla kaikki tehtynä. Yleensä en tee kakkuja valmiiksi sakka ennen juhlapäivää, mutta nyt otan riskin ja koristelen myös. Valkkasin vaan kaukaa viisaasti (?) sellaiset koristeet, etteivät kostuta eli leviä, vaikka siinä päällä yhden yön ovatkin.

Ihminenhän ei mitään erityisruokavaliolleen voi, mutta ei voi mitään, että on jo muutaman kerran käynyt mielessä, että olisin jo valmis, ellei yhdellä olisi keliakia ja toisella maitoallergia, jotka pitää huomioida. Joka kerta kun on jotkut juhlat ollut, vannon, että seuraavalla kerralla tilaan osasn leipomosta. Ja aina vaan sitten väännän kuitenkin itse ja kiukuttelen samalla. :LOL:

Isommat pojat ovat onneksi mummolassa tämän päivän ja mies on erittäin kiitettävästi siivonnut koko torpan. Äitini teki täytekakkupohjan, joten siinä kohtaa sentään sain helpotusta hommiin. :)
Niin ja vauvakin on ollut harvinaisen tyytyväinen koko päivän! Nukkunut paljon ja hereillä ollessaan makoillut sitterissä keittiön lattialla ja katsellut äidin touhuja.

Kantoliinan puolesta liputan minäkin samoista syistä kuin swerfiel. Esikoista kannoin repussa, mutta mulla ainakin kipeytyi hartiat 10 minuutissa repun kanssa. Liinassa jaksan helposti kantaa monta tuntia.

Meillä taitaa vihdoin olla ne d-vitamiini masuvaivat ohi. Ei ole pariin päivään kipristellyt mahaansa ollenkaan, vaikka jo kolmessa tipassa mennään.

Nyt poistun tekemään viimeisen kakun, sitten aion rojahtaa sohvalle ja tuijottaa tyhjyyteen...

Kreecher ja vauveli 7vko
 
Meillä kone huollossa joten en ole päässy koneelle, nyt tultiin mun vanhemmille kun mies on kaverin polttareissa nii pääsin vihdoin nettiin. Toisaalta ihan hyvä etten ole päässy koneelle niin olen saanu enempi kotona aikaseksi mut nyt oli heti päästävä kun tultiin tänne.
Minkä kokosia vaippoja vauvanne käyttää? Tytöllä on nyt monta kertaa tullut pissa läpi vaipasta ja selkä ihan märkä,meillä on käytössä Pampersin ja Liberon 2 koko ja molemmat falskaa. Nyt sitte ostin 3 kokoa ja koitan jos pissat pysyis vaipassa. Poika oli isompikokonen vauvana mut kyllä sillä pitempään meni noi pienemmät vaipat.
Miellä syödään ainoastaan luonnonkumista tuttia. Käskin miehen ostaa tutteja kun oli sairaalassa ja neiti oli kokoajan yöllä tissillä ja eipä sitte huolinutkaan tuttia, yökkäs vaan. No sitte ostin luonnonkumitutteja niin niitä oppi syömään. Helpottaa kovasti kun nukahtaa tutti suussa eikä pelkästään tissi suussa. Esikoinen söi silikonitutteja.
Tyttö oli 1kk neuvolassa 4800g ja 55,5cm, pipo 37.
Seksiä kokeiltiin ekan kerran 1kk synnytyksestä ja hyvin sujuu liukuvoiteen kanssa. Jälkitarkastus on 1.8. ja jälkivuoto on loppunut muutama viikko sitten,pikkuhousunsuojia joutuu kyllä käyttämään kun väritöntä/kellertävää vuotoa tulee jonkun verran. Kondomeja jodutaan käyttämään kun minipillerit ei mulle sovi niin ei oikein ole muuta vaihtoehtoa. Sitte joskus kun en enää imetä alan syömään Yasmineja jotka on ollut mulle parhaimmat pillerit.
Nyt neiti taitaa heräillä...

NallePuh
 
...ehdottomasti! On meillä korvaamaton, vaikken jaksanutkaan värkätä 5-metrisen liinan kanssa vaan fuskaan tällä Kanga-repulla, eli eräänlaisella rengasliinalla :) Poika viihtyy tässä (nytkin) sekä hereillä että nukkuessaan - tosin yleensä nukahtaa liinaan parissa minuutissa. Tämänkin pitäisi mennä taaperoikään asti, aika näyttää. Ainoa huono puoli on tuo swerfielin mainitsema kokojuttu, eli mun s-kokoista reppua ei voi mies käyttää.

Sitten toinen asia, eli vatsavaivat - oisko kellään ideoita ilmavaivojen helpottamiseksi? Kaikki "normaalit" relat, röyhtäytykset, disflatylit, ruokavaliot yms. on/on olleet jo käytössä, ja poika känisee silti pierujaan kaikki aamuyöt. Täysimetyksellä mennään, ja poika muuten terve. Sade-74, muistelenko oikein että oot Oulusta? Tuosta mainitsemastasi parantajasta oisin kiinnostunut... alkaa olla ideat yhtä vähissä kuin yöunet.

Jensa & pikku-ukkeli n. 7 vk
 
Helmi käänty tänään mahalta selälleen! :wave: Helmi ei oo kovin usein ollu lattialla huovan päällä, koska tuo koiruus täällä kuitenkin häärii, vois vahingossa vaikka vauvan päälle astua... No, oisko viides kerta ollut tänään, kun Hemmi jumppaili tuossa lattialla ja käänty meidän yllätykseksi ympäri! Huimaa vauhtia nuo pikkuset kyllä kehittyy! On meillä vanhemmilla siinä ihastelemista ja ihmettelemistä! :heart:

Mitäs muuta... Mulla oli torstaina jälkitarkastus, kaikki oli ihan ok. Ehkäisyksi sain minipillerit, toivottavasti ei tuu mitään sivuvaikutuksia. E-pillereistä mulle ei ainakaan tullu mitään, mutta saas nyt nähä... Eilen kävin sitten ekalla reippaalla lenkillä. On kyllä ihanaa päästä liikkumaan! 3,5 kiloa on vielä raskaudesta jäljellä neuvolan vaa´an mukaan. Jospa ne tuosta pikkuhiljaa katoais.

Nalle Puh: Meillä otettiin pari päivää sitten käyttöön liberon midi vaipat, ne on 5-8 kiloselle vauvalle. Viikko sitten vielä falskasivat lahkeesta, mutta nyt vaikuttavat olevan hyvän kokosia jo.

Vatsavaivoja on täälläkin jonkin verran. Helmille auttaa masuvaivoihin erilaiset asennot. Mahallaan on yleensä paras maata tai kyljellään. Jos saa olla sylissä mahallaan tai kyljellään, kun sylittelijä kävelee, niin vaikuttaa tosi tyytyväiseltä ja nukahtaa yleensä melko pian. Suklaata ja kahvia yritän välttää, mutta silti tyttö kätisee jonkin verran masuvaivojaan. Ei kylläkään onneks itke juuri ollenkaan, kätisee ja ähisee vaan, mutta on sekin ihan tarpeeksi raskasta tälle äidille.

Ootteko muuten huomanneet tätä: http://www.seppala.fi/s/eurokuponki/
Huomasin ton eilen "Mitäs nyt?" -palstalta ja kävin tänään ostamassa 30 euron paidan yhdellä eurolla! Mieskin aiko jotain käydä itelleen kattomassa. Eli ei muuta kuin ostoksille, jos on Seppälä lähellä!

Nyt lauantai-illan viettoon.

Katziina ja Helmi 8 vko 3 pv
 
On nuo pojat suloisia... mies nukahti pojan kanssa sylikkäin tuonne sänkyymme, en henno herättää. :heart: nukkukoon siellä ainakin vähän aikaa vielä.

Oletteko saaneet selvää kuvaa vauvanne luonteesta? Minä olin jo luokitellut pojan rauhalliseksi vauvaksi, mutta nyt viimeisen viikon aikana on alkanut tulla sellaisia "no et kyllä tasan pue niitä housuja/laske minua sängylle/tms.!" huutoja, siis selviä kiukutteluja. Ilmeisesti poika onkin tempperamentikkaampi kuin kuvittelin, tullut enenmmän äitiinsä... :whistle: Saa nähdä millainen sota meillä on uhmaiän koittaessa! :eek:
 
Mukavat juhlat oli!
Ulkokasteesta jouduttiin luopumaan sateen vuoksi, mutta sujui tuo sisälläkin. Pappi puhui tosi kauniisti ja otti puheessaan myös isoveljet huomioon! Vauva oli hereillä koko tilaisuuden ajan, köllötteli ihan tyytyväisenä kumminsa sylissä. Oli siinä kummilla pitämistä, poika on jo aika painava...
Nimeksi pikkuherra sai Aleksanteri Nikolas. Profiilissa tuore kuva pojasta kastepuvussaan, joka on ollut myös minun ja sisarusteni sekä meidän poikien päällä. Helmaan on kirjailtu kaikkien nimet: alkaa olla jo ihan liuta! :)

Nyt siirryn raivaamaan tuota keittiötä. Onneksi on tiskikone! Esikoisen aikaan meillä ei sellaista ylellisyyttä ollut, muistan sen epätoivon, kun esikoisen ristiäisten jälkeen vain istui keittiössä sen tiskivuoren keskellä ja ihmetteli, mistä päästä sen purkamisen aloittaisi.

Palailen...

Kreecher ja Aleksanteri 7 vko
 
Ristiäiset on nyt täälläkin juhlittu, poika sai nimeksi Niilo Toivo Olavi. Toiset nimet tulevat mieheni suvusta, miehen pappa oli Toivo Olavi ja miehen isä ja veli on toiselta nimeltään Olavi. Juhlat menivät kivasti ja tunnelma oli lämmin. Pappi oli tosi ihana nuori nainen. Isot pojat osallistuivat ristiäisiin kuivaamalla Niilon pään kasteen jälkeen, lukemalla rukouksen ja esittämällä Jumalan kämmenellä laulun.


Siinä kuva Niilosta kastepuvussaan, (puvusta ei kyllä paljoa näy...) Puku on mummini 50 vuotta sitten ompelema ja nyt jo kolmatta polvea sillä kastetaan.

Nyt alettava iltapuuhiin.

Teppana & Niilo 7vko
 
Hei taas pitkästä aikaa! Sama virsi kuin muillakin eli vauva-arki vie niin hyvin ajan, ettei ehdi juuri kuin käydä lukasemassa juttuja. Aina kun on aikaa, sitä hyökkää heti kotitöiden kimppuun.

Meillä oli viikko sitten ristiäiset. Pidettiin kotona ja kivasti mahduttiin. Meilläkin on sellainen suvussa kiertänyt kastemekko, joka oli tällä miedänkin pojalla. Kiitos Kreecher täytekakku-täyte ja kuorrutus vinkeistä. Tuli tosi maistuva kakku, jopa niin hyvin, että todella iso kakku syötiin kokonaan! SItä kuorrutteen hyydytystä en saanut jostain syystä onnistumaan. Mies ei löytänyt kaupasta liivatelehtiä, joten toi jauhetta. En juurikaan ole sitä käyttänyt, joten siinä kai syy. Kakun päällä oli koristeina pieni poikavauva sekä nimikirjaimet.

No nyt tietysti tuo poika tuolla herää vielä, vaikka luulin jo yöunilla olevan.
Joten toisella kertaa lisää...
 
Täällä mä silloin tällöin ehdin käymään. Nyt ehkä useammin kun saatiin tähän kannettavaan langaton netti, ei tartte kipitellä ullakolle kun haluaa nettiin. Josko saisin aikaiseksi useammin käydä ehkä kirjoittelemassakin.
Meidän herra sai tänään nimekseen Aatu eli ristiäisiä vietettiin. Meinaa vaan tunteet olla pinnassa, hyvä etten alkanut itkemään kasteen aikana. Muutama kyynel tuli väkisin. Onnen tunteet on niin hurjat kun esikoinen oli vieressä isänsä sylissä ja pikkuinen kumminsa sylissä. Meillä on niin ihana pappikin kun otti esikoisen hirmu hyvin huomioon kastepuheessaan...
niin joo Aatu syntyi rv 39+6 ja siis 2.6.07
Nyt täytyy mennä nukkumaan kun päivä on näköjään vaihtunut ja tänään siis olisi Aatun lääkärineuvola.

t. polkkis ja pojat 2,5v ja 2kk
 
Jäi eilen tyystin kommentoimatta juttuja, joten jos nyt yrittäs jotain...

Kantoliinan puolella minäkin vankasti seison. On kyllä vertaansa vailla, vaikka alkuun tietty on vähän opettelemista. Swerfiel perustelikin hyvin, miksi kantoliina on parempi. Lisäksi vauvalla on ergonomisesti paljon paremmat oltavat liinassa. Jos Irmeli pitkän liinan sidontojen opettelu tuntuu hankalalta oiva vaihtoehto on rengasliina tai kantopussi. Itselläni on rengasliina ja sitä on kyllä ihanan nopea käyttää. Aikomuksenani on kyllä nyt opetella pitkänkin liinan käyttöä.

NallePuh kyseli vaippojen koosta. Meillä on Pampersilta käytetty kokoa 2, joka tosin kohta alkaa olla nafti. Liberolta on käytetty midi-kokoa.

Jensa käykääpä kokeilemassa vyöhyketerapiaa masuvaivoihin. Moni vauva on saanut siitä avun. Meilläkin Niilo menee nyt toista kertaa tänään hierottavaksi. Eka kertakin jo hieman helpotti ilmavaivoja.

Niilon mahavaivat taitavat kyllä kuitenkin olla suuremmaksi osaksi refluksi-vaivaa. Jatkuvasti vatsansisältö puskee ylös ja se tuntuu sattuvan kovasti. Huomenna on neuvolalääkäri ja aionkin kysyä olisko tuohon vaivaan jotain lääkettä.

Katziinalle kiitos Seppälä-linkistä, tänään suunnataan ostoksille! Otin isoille pojillekin omat kupongit niin saavat hekin ostaa itselleen jotain. =)

Kivoja nimiä olette vauvoillenne antaneet! Onnea vaan kaikille vauvoille nimistä! :flower: :)

Tuli muuten eilen ritiäisten aikaan täällä niin tolkuttomasti vettä, että se kun oikein peltikattoon rumputti ei meinannut pappi saada ääntään kuuluviin ollenkaan.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Teppana & Niilo 7vkoa 2pvä
 
Onkos muilla tullut/ollut vauvalla tietty unirytmi jo pitkään..meillä tuo neiti laittaa pidemmälle unelle vast 2.30-siis äitinsä kaltainen iltavirkku,kait raskausaikana tuohon oppinut :LOL: pvät sit nukkuu ja on kiltisti..iltaisin sylin kaipuu iskee ainakin hetkeksi..yleensä aamuisin nukun 11-12.30,mutta tänään 8 aikaan neiti ähersi masunsa kans ja kaupan päälle ärsyttävä hikka joten päätin nousta et isi saa toisessa huoneessa nukuttua--mutta nyt alakerrassa neiti nukahti sitteriin ja meikäläistä ei tunnu väsyttävän..mut odotas kun iltayö taas koittaa..

mies palas 5,5viikon jälkeen yötyöhönsä..eli arkeen paluu..toivossa olisi et tän kuun aikana saisi pvä töitä-ainakin aika lupaavalta tuntuu kun oikein siitä paikasta hälle soitettiin-oli keväällä yhdes työhaastattelus siellä mutta silloin ei paikkaa saanu.

Kuinka usein leikkaatte vauvan kynsiä?
kasvavat aika vauhtia ja välilä naarmun saa naamaan vaikka juuri kynnet leikattu..ehkä en tarpeeksi leikkaa tai sit aina johonkin joku kulma jää teräväksi

mitäs kaikkea siinä kastepöydässä on??kerran aikuisiällä ollu ristiäisissä ja en muista yhtään....riittäiskö sellainen parvekepöytä joka on pyöreä ,taitettava..jos maahan asti olevan pöytäliinan laittais,niin ois siistin näköinen..meillä olkkaris niin iso sohva et tila vähis ja 20hlö tulos...kävikö pappi teillä etukäteen keskustelemassa vai soittiko vain??12.8 ristiäiset enkä vielä ole papista kuullu.

onko teillä ,joilla jo jälkitarkastus ollut,siihen tarkastukseen mennessä jälkivuoto loppunut??

ens pe 6vko lääkäritarkastus..saa nähdä minkä verran pituutta tullu ja painoa..uskoisin et mol.ainakin tarpeeksi..iso tyttö jo ;)

Onko teillä muilla toinen rinta reilusti toista isompi??itsellä taatusti yksi kuppikoko eroa..ei ole väliä vaikka olisi juuri juotu isommasta-niin samankokoisia niistä ei tule =) metka näky toppi päällä-ainakin itse sen näkee helposti-normaalisti ei tälläistä eroa ole ollut.

Katziinalle kiitos minultakin seppälä linkistä-huomenna tää äiti pääsee kampaajalle ja samalla hyödyntään kuponkia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pompula81:
Onkos muilla tullut/ollut vauvalla tietty unirytmi jo pitkään..
Juu Niilo on jo pidemmän aikaa käynyt yöunille klo: 22:30 ja herää sitten yhden, puol neljän ja kuuden maissa syömään. Ylös noustaan puol ysin maissa.

Kuinka usein leikkaatte vauvan kynsiä?
Niilolla kasvaa kans kynnet tosi nopeeta. Kerran viikkoon saa leikata.

mitäs kaikkea siinä kastepöydässä on?
Meillä pöydässä oli kukkakimppu, kynttilä, kastemalja ja vihkiraamattu.

riittäiskö sellainen parvekepöytä joka on pyöreä ,taitettava..jos maahan asti olevan pöytäliinan laittais,niin ois siistin näköinen..
Hyvin riittä parvekepöytä!! Meilläkin oli sellanen apupöytä ja siinä valkoinen maahan asti ulottuva liina.

onko teillä ,joilla jo jälkitarkastus ollut,siihen tarkastukseen mennessä jälkivuoto loppunut??
Mulla on jälkitarkastus huomenna ja jälkivuoto on loppunut pari viikkoa sitten.

Onko teillä muilla toinen rinta reilusti toista isompi??
Sama vika mullakin. Vasen rinta on huomattavasti pienempi. Sama juttu ollu joka vauvan kanssa, palautunut kyllä sitten imetyksen loputtua suunnilleen saman kokoisiksi.



 
katziinallesuuri kiitos alekuponki vinkistä :hug:

pompula meijän vaaville on kehittynyt jo aika tasainen rytmi. päivät voi olla erilaisia, mut nukkumaan menee siinä 23 aikaan. eka syöttö voi olla 2,3 tai vasta 4 aikoihin. sit yleensä 6 ja 8 ja 10. et lyhenee toi syöttöväli sen ekan pitkän välin jälkeen.

toinen rintani on ollut aina toista pienempi. onneksi ero on sen verran pieni ettei vieraat ihmiet sitä huomaa. ihan samanlailla niissä on ero nytkin ja varmaan sellaiseksi tulee jäämään.

meijän pojan kynnet kasvaa kanssa aikas kovaa vauhtia ja niitä saisi olla vähän väliä leikkaamassa. onneksi ei enää raavi itseään. minusta niitä kynsiä on tavattoman vaikea leikata ja poika vielä huitoo käsillään koko ajan. ja ne varpaan kynnet |O |O

mulla oli jälkitarkastus noin 7 viikkoa synnytyksen jälkeen. vuotoa kesti 4 viikkoa. sitten sain ne minipilsut ja vuoto alkoi heti uudestaan ja kesti kaks viikkoa. tai menkat ne siis varmaan oli. onneksi tällä hetkellä ei sentään vuoda. odotan vaan tässä et koska taas pamahtaa.

seksiä ei meillä pystytä harrstamaan ja mies jo ihan kuumillla hiilillä. ollaan kyllä kokeiltu, mut ei onnaa millään sattuu vaan ja on inhottavaa. menen ens maanantaina uudestaan lääkärille jos saisin jotain lääkettä limakalvalvoja parantamaan. sain silloin jälk. tark. sellasta voidetta mitä en sitten saanut laitettua. et jos jotain muuta olis tarjolla.

Hani ja Samppa, kohta 3kk
 
Meillä rytmit vielä heittelee jonkun verran, tosin nukkumaanmenoaika tuppaa meilläkin olemaan se klo23 ja ylös on noustava yleensä seiskan aikoihin. :eek: Siinä välillä sitten saattaa tapahtua mitä tahansa.. :LOL: Toisinaan yks herääminen ja toisinaan, kuten viime yönä |O , herätään 4-5 kertaa..

Täälläkin sama homma, eli toinen rinta toista suurempi, mut näin on aina ollut ja tulee varmaan aina olemaankin.

Kynnet kasvaa huimaa tahtia, leikataan yleensä kerran viikossa ruokailun yhteydessä. Sillon pikkumies ei sohi ja leikkaaminen on helppoa, jos on toinen ihminen apuna. =) Tumppujen käyttöä ollaan pyritty jo vähentämään, itseasiassa pari viikkoa on taidettu mennä vallan paljain käpälin.

Mulla jälkitarkastus ylihuomenna ja jälkivuotoa tais kestää vähän alle neljä viikkoa. Sen jälkeen on kyllä vielä tuhrutellu hiljakseen. Tuhruttelut oli melkein ohi jo ennen meiän mökkilomaa, mut otin riskin ja uiskentelin järvessä, ni sen jälkeen tuhrutus lisäänty vähän. :ashamed:
Mitäs teillä on muuten se jälkitarkastus pitäny sisällään?

Meilläkin vielä seksi jäissä, kun alakerta ei oo oikeen vielä kunnossa. Pienistä pintarepeämistä kätilö sillon puhui, mut eipä meinaa millään parantua vieläkään.. :/ Alkais jo pikkuhiljaa itelläänkin tehä mieli aika reilusti, miehestä puhumattakaan. Onneks tua ukkeli on ollu ymmärtäväinen, vaikkei housuissaan malttaiskaan enää pysyä.. ;)

Jaahas, josko sitä jotain kotityötäkin yrittäis tässä ihan näön vuoks väsätä. On ollu kyl hieno kehitysaskel Onnilla, kun viihtyy nykysin ihan kivasti hereillä ollessaan omissa oloissaan. Ympäristö kiinnostaa kovasti ja viettää pitkiä toveja mun puuhia tai ympärillä olevia esineitä katsellen. Tänään oli myös iloinen masulta selälleen-tapahtuma ensi kertaa. =)

Pilkkis ja Onni 6vk ja 2pv
 
Jee, eilen illalla seksi onnistui ekan kerran synnytyksen jälkeen! :D Pari viikkoa sitten kokeiltiin, mutta silloin oli vielä liikaa kiristystä. Nytkin tuntui, mutta ihanaa se silti oli! Sekä miehellä että minulla on ikävä toisen ihoa ja sylikkäin alasti makoilua. Sen verran on tuo nyytti vineyt aikaa ja jaksamista, että ei ole muka ollut aikaa tai tilaa, kun poika on melkein aina sylissä. Ja minä vilä vuodan sen verran maitoa, ettei viitsi nukkua ilman liivejä. Pöh.

Tämmöistä parisuhdepohdiskelua tällä kertaa. :)

-swerfiel ja Joonatan 6 vkoa-
 
Meilläkin on nyt ristiäiset takana ja poika sai virallisesti nimen Konstantin Tsanko. Toi Tsanko on miehen isän nimi ja siis bulgarialainen nimi. Poika nukkui kummitätinsä sylissä koko kasteen ajan ei edes herännyt kun vettä laitettiin päähän.

Meillä vatsavaivat helpottaneet kiitos Disflatylin. En kyllä anna D-vitamiinejakaan kuin joka toinen päivä. Poika nukkuu nyt päivällä pidempiä pätkiä ja yöunille menee noin klo 21 aikaan, sitten ensimmäisen kerran herää syömään noin 1-2 aikaan ja sitten 4-5 aikaan ja taas 6-7 aikaan. Aamulla herätään klo 8-8.30.

Vaippojen koosta ja merkistä oli kyselyä. Meillä käytetään melkein pelkästään Liberoa ja koko on midi.

Rintojen koosta oli myös puhetta. Mulla on vasen rinta jäänyt edellisestä imetyksestä suuremmaksi kuin oikea ja myös nyt koko ero näkyy, ehkä sen tosin huomaa vain itse.

Nyt on mentävä ruoanlaittoon
mama-75+ Konstantin 7 vko
 

Yhteistyössä