~KesäMassut 2007~

Hirmusti onnea Katti ja muut vauvautuneet :flower: !!

Pepsukka taisitkin aiemmin puhua tuosta sairaudesta.. Paljon voimia, toivottavasti jakselet kuitenkin nyt paremmin?

Mariaana ja Kreecher taitavat tosiaan olla seuraavia vauvautuvia, mukavaa käydä lueskelemassa täällä kun vauvauutisia alkaa tipahdella :).. Kreecherillä tosiaan aika ihana pallomassu :)!
Hiiviö toivotaan että paineet ja turvotus lähtee laskuun.. kuulostaa aika hurjalta tuo päälle kilo neljässä päivässä!

Hani siellähän oli nätti pikku poikanen ja simmutkin ihan auki :)!

Jipii, nyt se kauan ootettu loma alkoi, vikan lopputentin jälkeen B) . Punnitsin pitkään vielä luentosalin edessäkin menenkö sisälle vai en, koska olin lukenut alueesta vain noin puolet ja senkin ihan miten sattuu :whistle: :ashamed: . No, loppujen lopuksi menin kuitenkin kirjoittelin mitä osasin, mikä ei tainnut siis olla kovin paljon.. No, nyt saa olla heinäkuulle asti ilman kirjoja, tai jos uusimaan menee vasta syksyllä niin vielä pidempään! Parhaassa tapauksessa yli vuoden, jos sattuvat löytämään aivoituksistani sen verran järkeä että pääsen läpi! Ihanaa :). Kyllähän toki tykkään tästä alasta ja haluan valmistua, mutta en edes muista koska mulla on viimeksi ollut ihan vaan lomaa, ehtiihän sitä tässä jonkin aikaa olla ennen kuin vauva syntyy.

Kysyttävääkin olisi taas.. Pestäänkö vauvan (uusi) patja ennen käyttöön ottoa? Entä turvakaukalon pehmusteet? Kaikki, mikä tulee vauvan ihoa vasten pitää vissiin pestä, mutta entäs nuo? Rv38 alkoi just ja öhöm, täällä on vielä vaatteet ja petivaatteet pesemättä.. Sairaalakassista nyt puhumattakaan! Vauvahankinnat on sentään ammetta lukuunottamatta kohtapuoleen kasassa. Synnytys tuntuu vielä jotenkin aika kaukaiselta, ja voihan tässä tosiaan kestää vielä sen kuukauden päivät, mutta toivon kyllä ettei aivan niin pitkään enää sentään!

Niini ja poikanen 37+0, jee :heart:

P.s. bittiavaruus nielaisi tekstin, onneksi tuli kopioitua.. Huomasin vasta noin tunnin jälkeen ku olin jättänyt koneen latailemaan tätä kaikessa rauhassa.. no, onneksi oli tallessa.

Muoksmuoks: vauvaunelmalla on nyt aika jännäriä!! Tsemppiä matkaan ! :) <br><br>
 
Onnea Katti tyttövauvan johdosta!! :heart:

Hanilla suloinen poika =)

Päätin et haluan pirates of the caribian leffan nähdä elokuvissa-vaikka kesto sen 3h...ihmeen hyvin pissaamatta jaksoin katsella.Tyyny onneksi mukana niin sain puolessa välissä korjattua asentoa kun selkää alkoi vihloon..ihan ok leffa!
Toi leffaan meno hieman piristi-kun vkon verran olen kotona ollut melkein puhumatta miehelleni...harmittaa kun mulle ei tuu hormoonimyrskyä ja esineet ja sanat lentele-sais purettua vähän ahdistusta :LOL:

Mistä voi johtua et alkoi tulla alapäässä painaan ikävästi-siis kuin rakko ois koko ajan täys?Maha ei kyllä ole mielestäni laskeutunut yhtään, et siitä johtuis...ja tällä hetkellä ei vauvakaan siellä päätään vääntele.....voisko kiinnittyminen aiheuttaa jotain tunnetta/painoa?

Edelleenkään kipeitä suppareita ei näy-maha vaan päivittäin piukeena/kovettuneena varmaan suurimman osan ajasta..Se ei varmaan tee kohdunsuulla mitään?

Kurjaa ukkosilmaa luvattu koko viikoksi...missä ne aurinko kelit kun vois takapihalla maata itseään ruskettamassa :p

Uskoisin et pikkumyy huomenna kertoilee jo uutisia :) On kyllä aina aamulla jännää tulla lukeen mitä on tapahtunut.

Pärjäilkää!

Pompula81 38+3
 
Niin juu, mun piti vielä tuosta omasta pallomasusta kommentoida, että saa siihen kahvikupin päälle, jos aavistuksen verran nojaa taaksepäin. Ihan pystyssä siis ei saa. ja vauva potkaisee kyllä mokoman "ahdistelijan" välittömästi pois. Tää kaveri ei tykkää yhtään, että mahan päällä on jotain. KTG-piuhankin alta karkaili koko ajan, samoin neuvolassa dopplerin. :D
 
Voi kuinka jännissä tilanteissa täällä elellään!

Onnea Katti ja perhe pienestä neitokaisesta! :flower:

Maariana, PikkuMyy, vauvaunelma ja muut napakasti supistelevat: teiltä voidaan varmaan jo kohta kuulla vauvauutisia =) Ja vaikka teitin vauvat ei ihan vielä syntyisikään niin onpahan ainakin paikat kypsempiä kuin monella supistelemattomalla! Jos saisitte vähän helpommat synnytykset.

Mulla tosin esikoisen raskaus meni ilman, että olisin huomannut yhtään supistusta, mutta silti synnytyksen kesto oli vaan sen neljä tuntia.. Että tiedä sitten voiko ennakoivasta supistelusta tai supistelemattomuudesta päätellä kuinka paljon.. :)

Hanilla onkin aivan ihana pikkumies profiilissa =) Meidän pojan vuorokausirytmi oli päälaellaan noin 6 viikkoa. Päivällä nukkui 4-5 tunnin unia ja söi vaan välillä, yöllä taas nukkui kolmen tunnin pätkissä, eikä millään meinannut käydä takaisin unille. Mies valvoi isyyslomansa ajan pojan kanssa yösyöttöjen välit, kun oli tottunut siihen rytmiin yötyönsä vuoksi.

Muutkin vauvautuneet, käykäähän kertomassa kuulumisia! Saadaan täällä fiilsitellä omia nyyttejä odotellessamme =)

Turvotus on tullut tännekin jäädäkseen. Vielä viikko tai pari sitten kehuskelin täällä kuinka turvotus on pysynyt loitolla runsaan juomisen avulla, mutta nyt vaikka kuinka paljon joisi, on jalkaterät ja nilkat semmoista fanttimallia, ettei siedä itsekään katsella.. Sormetkin muistuttaa kohta enemmän porkkanoita kuin nakkeja. Ilmeisesti tällä viidakkosäällä on oma osuutensa asiaan. Kauhulla odotan milloin turvotus leviää vielä naamaan :eek:

Meillä on vielä aika pitkä lista pieniä vauvahankintoja, joita oli tarkoitus pikkuhiljaa ostaa ennen kesää... Tänään sitten tehtiin kaupat vähän isommasta "vauvahankinnasta" (auto tuplarattaille ja kahdelle istuimelle) ja siinähän sitten meni tilit niin tyhjiin, ettei vauva ilmeisesti tarviikaan ammetta, vaippoja yms. ennen juhannusviikkoa ja miehen palkkapäivää... Tai sitten pihistellään vähän ruoka- ja bensarahoista, että saadaan edes välttämättömimmät vauvahankinnat tehtyä ennen kun pikkuinen tuhisee sylissä.

Nyt oikein hyvät voinnit teille kaikille, arvon naiset! :D Poistun nukkumaan.

-ebbuliini ja neiti rv 35+4- (tasan kuukausi laskettuun aikaan!)

 
Nyt mua jänskättää... Toivottavasti ei sen takia, että olisin pissannut housuun :ashamed:

Istuin nimittäin äsken tietokoneelle ja tein jonkun liikkeen pyllyllä eteenpäin, niin roiskahti sitten melkoisesti jotain... :/ lattialle asti lennähti, onneksi otin juuri pikkusen pyyheliinan takamuksen alle, kun tulin tänne pojan huoneeseen ja poitsun tuoli pistelee muuten ikävästi..

Mutta nyt ei ole ollenkaan kivaa, pissasinkohan alleni....? :ashamed:
Haistelin kyllä tuota pyyheliinaa, muuten erottanut siinä juuri minkäänlaista hajua tai väriä....

Mulla meni kyllä lapsivesi ekasta, mutta meni sillain "nätisti" ja melkein kerralla, nahkatuoliin, joten siinä sitten kerkesin hyvän tovin ihmettelemään kun tuli lisää.. Nyt ei kyllä ole tullut mitään, sulloin kyllä pikkuhousunsuojan pöksyihin, että jos tässä tarvii lähteä vielä tarkistelemaan asiaa.. Ei kyllä huvittaisi turhaan lähteä ajelemaan Poriin, kun olen taas lasten kanssa yksin, isäntä tulee huomenna Porvoosta... (Lähti sinne tänään..)

Voi hitsin hitsi... :snotty:

Jonna ja Pikkuinen 37+3 (kohta 37+4)
 
Jahas... Täällähän tapahtuu. Jonnakar... Taitaa sullakin pian tositoimet alkaa. :) Hankala tilanne tosiaan... Toivottavasti ei o turha reissu.

Hanin kuulumisia oli kiva kuulla... Suloinen poika profiilissa. :) On ne vauvat ihania... Vähintään yhtä ihania kuin vauvamasut.

Kreecher... Ihan sillä kysyin sitä kahvikuppijuttua, kun mun äidillä on jokaisen raskauden lopussa pysynyt. Kolme tyttöä on masusta kuoriutunut. :) Mut en sit tiedä kuinka suorassa on istunu... Sano, että sohvalla niin perällä ku vaan pääsi. Jänskiä nää sukupuoliveikkaukset...

Ebbuliini... Mä pahoin pelkään, että mun jakautumisessa kestää vielä kauan. Tuntuu nää loppumetrit ihan loputtomilta, niin ku synnytys ei lähenis yhtään vaikka laskettu läheneekin. Hassun epätodellinen fiilis. Ja samalla niin malttamaton...

Mut joo... Mä alan valmistautua unille, kun on ollu pitkä ja toimelias päivä. Oon ajatellu poiketa ilmottamaan, kun lähtö vaikuttaa olevan lähellä... Mut jos musta ei kuulu muutamaan päivään, niin jakautumassa varmaan olen. Katsellaan miten tilanne kehittyy... Aamupäivällä on neuvola.

PikkuMyy-80 ja poikanen vielä 38+3
 
Täältäkin päin uutisia...

Tänään alkoi huladella lapsivettä neljän, puoli viiden aikaan. Soitin hetken hämmästeltyäni synnärille, josta kehottivat tulemaan näytille. Pakkailin sairaalakassin mukaan ja lähdin miehen kanssa tuohon parinsadan metrin päähän sairaalaan. Siellä tarkastivat vauvan sydänkäyrän ja ultrasivat napanuoran ja istukan virtaukset selvittääkseen tilanteen. Painoarvionkin teki lääkäri: 2,4 kg oli vauvan paino ultran mukaan. Viikko sitten toinen lääkäri arvioi 2600-2800 g, joten aika iso ero on arvioissa! No, joka tapauksessa kaikki oli ihan ok ja päästiin kahdeksan aikaan kotiin lepäilemään. Huomenna mennään 10:ltä labran kautta synnyttämään! :attn: Synnytys siis käynnistetään, jos se ei itsestään ala yön/aamun aikana. Kohdunsuu oli kyllä lyhentynyt, mutta vaan yhdelle sormelle auki, joten paikat ei vielä kovin kypsät ole... Suppareita en oo tuntenu oikeestaan ollenkaan koko päivänä. Ekat kipeät supistukset tunsin muuten lauantain ja sunnuntain välisenä yönä ja heti tietenkin unohdin hengittää! :D Supparit meni kuitenkin ohi, kun kävelin hetken ja hengittelin rauhassa. Tiedänpä nyt ainakin, että on parasta keskittyä hengittelemään ja rentoutumaan synnytyksen aikana. Otan mukaan rauhallista musiikkia ja suunnitelmissa on liikuskella ja käyttää terapiapalloa ja vettä (suihkua/ammetta) kivunlievitykseen ennen epiduraalia. Vielä ei synnytys mahdottomasti jännitä, huomenna on varmasti kuitenkin ihan erilaiset tunnelmat!

Mutta nyt siis on jo synnytys oikeesti tosi lähellä, vaikka en ois kyllä ikinä uskonut, että näin pian tulee lähtö! Aamulla iloitsin loman alkamisesta miehelle ja kävin koiran kanssa kunnon lenkillä äippäloman alkamisen kunniaksi. Paavo tietenkin sitten ajatteli, että nythän äitillä on aikaa hoitaa häntä ja päätti haluta maailmaan mahdollisimman pian. :D Meinasinkin päivällä vielä ruveta päiväunille ensimmäisten vesilirahdusten jälkeen, kun en vielä ihan tajunnut tilannetta. En ees ollut varma, onko vuoto lapsivettä vai jotain muuta! No, onneks tajusin kuitenkin soittaa synnytyssairaalaan, kun huomasin, että vettä tulee oikeesti ihan kunnolla. Alkujärkytyksen jälkeen ootan nyt kyllä innolla, että nähdään meidän murunen! :)

Sairaalasta tullessa haettiin nyt iltamassa vielä kaupasta mulle imetysliivit sairaalakassiin ja lisäksi juomista ja hedelmiä mulle ja miehelle muutakin evästä synnytykseen. Aika viimetippaan siis sairaalakassin pakkaaminen jäi. En ollut ees alottanut koko touhua ennen tätä päivää. Pinnasänkykin koottiin vasta nyt illalla. Nyt oottaa sänky sitten vaan pientä uinujaa. :heart:

Tuli nyt kyllä ihan vaan omaa napaa, mutta oon nyt niin tohkeissani tästä tilanteesta, että en osaa oikein muuta ajatella. Tsemppiä kuitenkin muillekin synnytykseen lähteville ja halajaville! Ja paljon onnea syntyneistä vauvoista! :flower:

Profiilissa on muuten vihoviimeinen masukuva tässä raskaudessa. ;)

Katziina ja Paavo 37+4 (tai oikeestaan jo 5, kun on näköjään vuorokausikin vaihtunut)

*muoks* tohkeissani olin kirjottanut välillä ihan mitä sattuu. :) <br><br>
 
vauvaunelma harmaana
Voi juku! Tsemppiä ja onnea aivan hirmusen paljon synnytykseen Katziina :hug: Varmaan mahtava ja jännä tunne kun tietää varmaksi, että kohta on pikkuinen maailmassa!

Ja Jonnakar..jos sinullakin lapsivettä tuo ruiskaus oli niin kohta on sinullakin käärö sylissä :)

Täällä on valvottu taas 4 asti..on niin perskatin kipeitä supistuksia. Eivät vaan ole ollenkaan säännöllisiä kuten sillon eilen illalla. Mutta toiveet on korkeella että pääsisi kohta tositoimiin :D

Kurja sää ulkona, todella...yölläkin ukkosti mikä kans valvotti mua, pelkään näet ukkosta ihan tosi paljon :LOL:

Tää istuminen ei tee nyt hyvää..lähden lyllertämään hetkeksi jos helpottais..

:wave: ja tsemppiä kaikille ja jokaiseen tilanteeseen!

-vauvaunelma ja JM 37+2-
 

No niin, lisää vauveleiden saajia kohta tiedossa - mutta en siis minä. Nyt täytyy taas muistuttaa itseään, että olen asennoitunut sinne kesäkuun loppuun...

Kävin eilen tilaamassa uuden kirjahyllyn olohuoneeseen sekä ostamassa maalia pinnasänkyyn ja samalla matkalla vähän raapaisin naapurin autoa parkkipaikalla kääntyillessäni. No, kumpaankaan autoon ei tullut mitään isompia, kun ei onneksi ollut yhtään vauhtia. Oman vien heti tänään korjaukseen ja pitää sitten se naapurinkin auto vielä hoitaa (hän luuli minun huomanneen, että ajoi minun perässä). Kurja juttu, mutta onneksi ei käynyt mitään kenellekään.

Sen jälkeen iski migreeni, ilmeisesti kun jännitys laukesi. Tuli aika kallis päivä eilisestä :ashamed:

Tänään saa sitten korjailla noita eilisen juttuja ja maalata se pinnasänky. Eihän se vauva heti sitä tarvitse, mutta on jotenkin mukavampi olo kun asioita hoidettu vähitellen kuntoon.

Ajattelin myös ryhdistäytyä ja pestä ikkuvat. Minulla on sellanen varrellinen ikkunanpesin, niin ei tarvitse kurkotella millään jakkaralla. Eihän se ikkunan pesu kovin kauan vie, mutta on vaan niin työlästä aloittaa sitä. Ensin pitää tyhjätä kaikki ikkunalaudat ja raivat tavarat niin, että saa ikkunat auki.

Iltapäivällä on neuvola. Tuskin siellä mitään uutta asiaa tulee :)

Mulla on närästys lisääntynyt. Nytkin kun kirjoitan hiukan etukumarassa asennossa niin heti alkaa vaivata, tylsää. Täälläkin on turvotusta jaloissa, eikä se lähde enää öisin pois, vaikka pitäisi vähän jalkoja koholla.

Hanin profiilissa on niin söpö poitsun kuva!


 
Voihan vinde! Kylläpä täällä tosissaan nyt tapahtuu =) Hurjasti tsemppiä ja onnea matkaan Katziinalle ja eiköhän Jonnakarillakin ole synnytys pian edessä, tsemppiä sinnekin :flower:

Aivan ihana poika Hanilla! Voi, kun pian saisi jo omansakin syliin :heart:

Teppana & pikku-ukko 37+1
 
Huiiii, kaikki vauvautuu! Hauskaa! :D

Mulla alkaa olla sellainen olo, että eiköhän tässä sinne lasketun hujakoille mennä. Menköön nyt sitten.

Aivan ihana ilma ulkona, taidetaan siirtyä poikasten kanssa pihahommiin! Talon entiset asukkaat ovat perustaneet ties minkälaista kukkapenkkiä, joita saisi nyt sitten perä pystyssä olla ruotimassa koko ajan. Mä tykkäisin vaan semmosesta pihasta, missä ois nurmikko ja vaikka marjapensaita. Ei siis perennapenkkejä mulle, kiitos!
Osaisiko muuten joku kokeneempi puutarhaihminen kertoa, pääseekö noista kukkapenkeistä millään eroon? Eli jos haluaisi kukkapenkit veks ja nurmikon tilalle, missä vaiheessa vuotta penkit pitäisi hävittää, pukkaako alueelta jokatapauksessa perennaa läp jne...?
Nyt varmaan osa lukee kauhuissaan mun juttuja, mutta sellainen villiintynyt kukkapenkki ei ole kauhean kaunista katseltavaa ja mä en erota rikkaruohoa istutetusta kasvista. :ashamed:

No mutta nyt kesäpäivän viettoon! B)

Kreecher ja Antero (jota muuten ei kutsuta ikinä tuolla nimellä, jäänyt vain tänne elämään) , viikkoja 37+4
 
Heipodei kaikille!

Ekaks vähä neuvolakuulumisia...
RR: 106/76
Sf: 32
Hb: 90
Paino: +140g/vko
Pissa puhdas

Nyt tullu mullekin vähä jalkoihin turvotuksia... :\| Kurjaa...
Vauva hyvin raivotarjonnassa, ja neuvolatäti sano, että on jo varmaan laskeutunu, ku ei päätä saaanu tunnusteltua vatsan päältä. Olo on mulla aika tukala, mutta ei auta ku kärvistellä. Ei ois enää ku kolmisen viikkoa laskettuun aikaan. Supistuksia jonkin verran, alkavat tosi ikävästi selästä...sillleen polttelee ja sit vatsaa kovottelee.

Jännät paikat täällä palstalaisilla monilla. Kukahan on seuraava synnyttäjä, Katziina?

:)

Hanilla sulonen poikavauvan kuva profiilissa, onnea vaan koko perheelle pienokaisesta! :heart: :flower:

Mie sit eilen valmistuin vihdoin ja viimein sairaanhoitajaks. Ei kyl tunnu oikein miltään, johtunee varmaan siitä, etten mene töihin vähään aikaan. mutta eiköhän noita töitä oo kotona ihan varmaan tarpeeks lähiaikoina. Muuttokin ois isompaan omakotitaloon juhannuksen jälkeisellä viikolla... :whistle: Kahdet häätkin pitäs kaluta tässä kesän aikana polttareista puhumattakaan :whistle:

Tämmöistä, miun pitää nyt lähtee jatkamaan hommia! Palaillaan!

Niin ja onnea tosiaan kaikille jo vauvautuneille ja jaksuja muille! :heart:

Kesäheinä-81 37+1 :heart:
 
HEISSAN TAAS KAIKKI! =)

Ihan hurjan paljon onnea kaikille vauvautuneille :flower: :heart: !!!

Oma olo on huomattavasti parantunut, ilmeisesti joku teistä rakkaat kanssasisaret otti vastaan mun supparit! :) Siltä ainakin näyttää, kun lueskelin noita viimeaikasia kirjoituksia! Tsemppiä kaikille koitokseen lähteville! Ainiin aivan ihanan sulonen poika sulla Hani! :heart: Ihan tosi herkku pikkuprinssi!

Joo omat supparit katosivat kuin tuhka tuuleen...Onneksi, oli niin helkatin vaikee olla, kun ei voinut ees istua, seistä, maata....Nyt vaan toivotaan että kestäis tää hyvä olotila ihan tuonne kesäkuun lopuille LA.n saakka....
Niin paljon ois vielä tekemistä. Hormonimyrskyni on aivan kauheeta...Kiukuttelen kuin joku murrosikäinen, mies on jo ihan ihmeissään! Raukka parka...Käyttää pari tuntii alkuyöstä leyhytelläkseen mulle vähän viilennystä! Se kutsuu itseään jo orjaksi...Apuva, näin pahako mä oikeesti oon..? Ihan hävettää kun ajattelee...Se antaa kaikkensa että mulla ois kaikki niin hyvin kuin olla ja voi ja minä vaan kiukkuun...Tänäkin aamuna, kesken aamukahveja purskahdin vaan itkuun...enkä vieläkään tiedä miksi? Yök taas tuli vaan omaa napaa...
Ehkä sen takia kun toi oma napa on jo niin iso?=)

Mut hei nyt ulostaudun noiden kahden veijarin kanssa ulos...myöhemmin tulen taas lueskelemaan uutisia! Jos vaikka osais kommentoidakin jotain...muuten vaan haamuilen ja luen tippa linssissä tein toisten juttuja...et silleen...Hyvää ja kaunista päivän jatkoa kaikille!
Superjaksamisia synnytyksiin ja helpotusta olotiloihin, suppareita yksille ja rentoutusta toisille! :hug:
Onko muuten KATASTA mitään tietoa?

MHP ja masuasukki(viikot kateissa, jälleen....) :wave:
 
Pepsukka81 pikana
Täällä tosiaan monilla jännät paikat ja kesäheinälle onnea valmistumisesta! Itsekin olen nyt valmis sosionomi eikä tosiaan tunnu oikein missään. Johtuneeko juuri siitä, ettei töihin pääse heti...ja kun minulla vielä oli tarkat suunnitelmat ennenkuin tämä neiti ilmoitti tulostaan !

Kata on varmasti kyllä jo vauvaa saamassa tai saanut...

Hanilla ihana poika !

Turvotus: siitä tosiaan näytti moni kirjoittaneen, kun olin kirjannut sen ennakoivan synnytystä. Niin, kun valitin neuvolassa, että näytän kauhealta, kun nilkat turvoksissa ja kasvoissakin turvotusta jonkin verran, niin kysyi, että tiedänkö mitä tarkoittaa. Tarkoittaa kuulemma, että synnytys on lähellä ja että istukka toimii hyvin ja pitäisi olla tyytyväinen, että on turvotusta. Noh, minähän en siihen tietenkään osaa olla tyytyväinen, vaan itken entistäkin kamalampaa ulkokuortani.

RR tosiaan pysynyt suht.hyvänä (alapaine alle sadan) v-loppuna, mutta eilen oli taas 95 alapaine ja tänä aamuna 100. No, kun ei yli sadan, niin en ota yhteyttä mihinkään.

Outoja tuntemuksia massussa, mutten tunnista varsinaisiksi supisteluiksi. Sellaista aaltoilevaa vähän niinkuin kipua tuntuu ja alaselässäkin aaltoilee. Tuntuu, että menkat alkaa ja vatsa on sekaisin. Vatsa ei ole kyllä sekaisin, mutta toimii ihmeen hyvin, eilen alkoi tämä yhtäkkinen toimivuus... :snotty: Joku kirjoitti tykytyksessä peräsuolessa tms., samaa tunnetta minullakin...mistä se johtuu ?

Niini: Sairauden kanssa sitä eletään joka päivä, välillä paremmin, välillä huonommin. Mutta uutta tapaamista pitää kyllä sopia sitten vaikka vauvojen kanssa, josko Kuuttipieni (joka olisi innokas tapaamiseen myös) ja Jensakin pääsisivät mukaan. Niin ja en minäkään ole sairaalakassia pakannut, eiköhän sen ehdi lähtiessä laittaa. Voisi vain listan kirjoittaa, mitä haluaa mukaansa, että toinenkin voi laittaa, jos ei itse pysty.

Paino on tosiaan minullakin nyt noussut turvotuksen myötä. Sitä ei kuitenkaan kuulemma lasketa varsinaiseksi painon nousuksi... :ashamed:

Pääsisi jo massusta ja turvotuksesta eroon...että näyttäisi edes jokseekin ihmiseltä...

Pepsukka ja massuneiti 38+3.
 
swerfiel harmaana
Jonina, asennoidutaan me vaan sinne kesäkuun lopulle odottelemaan, ja ihastellaan muiden masuja. Minulla tosin eilen meni "korkeintaan kuukausi synnytykseen" -raja rikki, eli kuukauden päästä käynnistetään jos ei itsestään tule. :)

Käytiin eilen miehen mummoa katsomassa sairaalassa, ja tänään aamuyöllä heräsin elämäni hirveimpään vatsatautiin, joka saatiin ilmeisesti sieltä sairaalasta. :x Oksensin monta tuntia suunnilleen vartin välein sellaista vihreää nestettä (yök), järjettömän kipeät vatsakrampit saivat kaikki vatsalihakset, kohtu mukaan lukien, ihan helläksi, ja tärisin ja hikoilin ihan voimat pois... jäin sitten jossain vaiheessa suosiolla vessan lattialle makaamaan, kun en enää jaksanut takaisin sänkyyn asti. Oksentelu lakkasi onneksi muutaman tunnin jälkeen, mutta vaihtui ripuliksi... pitää koittaa tankata nestettä. Miehellä on sama, mutta lievempi versio.

Uh. Onneksi enää ei ole maha kipeänä, pelkän ripulin kyllä kestää.

Olipa vastenmielinen kirjoitus, sori. :ashamed:

Jännä kuulla seuraavat vauvauutiset, niitä tulee varmasti pian kun lapsivedet olivat menneet useammaltakin! Tulkaahan kertomaan!
 
Hanilla oli TOSI suloinen pikku nyytti profiilissa!!! Voi kun saisi jo kohta oman pikkuisen syliin :heart:

Omaa napaa...
Täällä ei (tietääkseni) ole EDELLEENKÄÄN ollut yhtään supistusta tms. Ja laskettu aika oli sunnuntaina :/ Eilen illalla tuntui alapäässä "suikkapuikkomaisia" kipeitä vihlaisuja, jonkun about puolen tunnin ajan, mutta sitten ei enää mitään. Olivat vissiin vaan jotain kypsymistä. Eilen kävin neuvolassa ja massu oli tipahtanut oikein kunnolla! Mun sf-mitta on koko ajan mennyt yläkäyrän yläpuolella, mutta nyt oli tipahtanut keskikäyrälle. Mittaa on parhaimmillaan ollut 37cm, mutta nyt oli enää 34cm. Äitipolilla tosin sanoivatkin, että vauvan pää on niin alhaalla kuin mahdollista. Joten syntyis jo \|O \|O Kuinka niin olen hieman malttamaton :ashamed:

Tyhmä kysymys, mutta kysytään nyt kuitenkin.. Aikaisemmin synnyttäneet, oliko teillä mitään tuntemuksia /kipuja tms. ennen kuin synnytys käynnistyi vesien menolla /supistuksilla? Ebbuliinin esikoisen raskaus kuulosti kyllä lohduttavalta, eli ei supistuksia ennen h-hetkeä, mut kuietnkin synnytyksen kesto vain 4h!! Mulle kiitos samanlainen :wave: :whistle:

Hui mitä tilanteita Jonnakarilla, joko tiedät oliko se lapsivettä?

Katziina taitaakin olla jo käynnistyksessä, tsemppiä sinne :hug:

Kesäheinä-81, onnea valmistumisesta :flower:

Swerfiel toivottavasti mahatauti helpottaa pian, teidän yö kuulosti tosi kurjalta :(

Nyt siirryn taustalle, odottelemaan lisää vauvauutisia B)

Tähtitaivas & pikkuinen 40+2
 
Onpa kyllä tosi jännittävää lukea tätä ketjua, kun joka kerta näyttäisi joku olevan lähdössä. Kovasti tsemppiä Katziina, vauvaunelma ja Jonnakar (toivottavasti tuli kaikki ja nikitkin oikein... :ashamed: )

Kukkia kovasti valmistuneille :flower: Kivahan se on pitää vauvalomaa rankan opiskelun jälkeen!

Swerfiel :hug: Kuulostaa todella järkyttävältä...itse olisin varmaan ihan kuollut, kun muutenkin tuntuu olo olevan hutera.

Mitähän muuta piti kommentoida...täällä sama meno ja yritän välttää supistuksia :p Vieläkään ei huvita synnyttää, jos sitten reilun parin viikon päästä.

Ai niin Hanille onnea vielä kerran! Aivan syötävän suloinen poika teillä!

t.auramaria 37+5
 
Onnea kaikille vauvatuneille!!

Meille syntyi myöskin paksu tummatukkainen suloinen poika perjantaina 25.5. ja painoa kaverilla oli 3660 kg ja pituutta 51cm.

Synnytys meni nopeesti ja aika kivasti loppujen lopuksi, mutta sen jälkeen sitten minulle tuli hieman komblikaatioita kun aloin vuotaan kohdunsisälle,mutta... Niistä sitten joskus enemmän.. ettei tule kauhukuvia teille vielä ei synnyttäneille. kirjoitin kyllä tuonne toukomasuihin koko stoorin, jos joku haluaa sitä synnytyskertomusta käydä sieltä lukeen.
Mutta nyt kotona ja toivutaan hiljalleen. Vauva on terve ja aivan ihanan helppo, ei juuri itkeskele. Itsellä kylläkin itku herkässä koko ajan ja hormoonit aivan sekaisin.. no ajallaan parempi..

Nyt lepäileen..

Moonlight ja poika 4pv.
 
Onnittelut täältäkin valmistuneille :flower: !

Pepsukka sovitaan vaan vauvatapaaminen kun herrat ja neidit on pullautettu maailmaan ja jaksavat jo vähän ulkoiluakin :).

Täällä tosiaan tuntuu tapahtuvan ihan joka päivä vaikka mitä, mielenkiinnolla odotellaan vauvauutisia.. Jotenkin tuntuu, että aika menee samalla hirveän hitaasti mutta kuitenkin tosi nopeasti. Olis hurjan ihanaa päästä kolmen viikon päästä jo pitämään omaa nyyttiä sylissä! Apua, onko musta varmasti äidiksi, mihin oikein oon ryhtynyt.. Osaanko hoitaa sitä ja antaa sille kaiken mitä se tarvitsee?? Sarkastisimmat tuumailis tässä kohden että eiköhän nyt oo jo vähän myöhäistä miettiä tuommosia ja se on kyllä ihan totta, mutta lakkaakohan sitä koskaan miettimästä noita asioita..

Kukas se muuten olikaan joka toivoi hormonimyrskyjä, pompula? Luovutan sulle riemumielin omani :) ..

Hitto, ulkona on aivan mahtava sää, mutta mun täytyy odotella remonttimiestä käyväksi.. Reipas remppafirma, teetettiin syksyllä (syys-lokakuussa) kylppäriremontti ja sinne oli laitettu ihan liian pienet listat, väliseinä paistoi vaan laatan ja listan välistä ja lattiassa oli liian vähän saumausainetta jossain kohti.. Ja oikeasti, NYT vasta tulevat korjaamaan vaikka sinne on soiteltu ja on käyty ja vaikka mitä. Mietittiin jo, että mun pitää mennä siellä käymään "huonona päivänä" oikein kunnon hormonihöyryissä.. Saisivat kuulla kunniansa :LOL: ! Aika pieniä vikojahan nuo on, mutta olishan se kiva että nekin joskus hoidettaisiin kun se kerran kuuluu sopimukseen.

Neuvola oli taas tänään, kaikki oli ennallaan. Viikon päästä sitten uudestaan.. Vauva oli laskeutunut entistäkin alemmas, sf-mitta oli pienentynyt usealla sentillä. Neuvolatäti kuitenkin sanoi, ettei ole ihan täysin vielä kiinnittynyt, mutta aika napakasti kuitenkin (mitä se sitten tarkoittaakaan).

Nyt alkoi itkettää kun aattelin että pääsisipä lenkille ja sitten, että kuukauden päästä voisin lykkiä jo poikastakin.. Vaunut odottaa tuolla varastohuoneessa jo niin tärkeän näköisinä, että voi kun pääsis ajelulle jo.

Pitäisiköhän koettaa ottaa päiväunet, se remonttireiska takuulla soittaa ovikelloa heti kun saan silmät kiinni. Sitten pääsisi käymään ulkona kun kylppäri on valmis! (omaa napaa taas paljon... anteeksi taasen)

Niini ja poikanen 37+1
 
kolmas
Moro kaikille! Ja onnittelut kaikille juuri vauvansa synnyttäneille!!!
:flower: :flower: Nyt tosissaan alkaa vauvauutisia olla joka päivä! Ihanat vauvat on Hanilla ja Moonlightilla profiileissa!

Sit muutama kommentti:\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:17 Tähtitaivas kirjoitti:
Tyhmä kysymys, mutta kysytään nyt kuitenkin.. Aikaisemmin synnyttäneet, oliko teillä mitään tuntemuksia /kipuja tms. ennen kuin synnytys käynnistyi vesien menolla /supistuksilla?
olen aikaisemmin jo kertoillutkin omat aikaisemmat synnytystapahtumat, ja minulla ei ole kummankaan kanssa ollut kipeitä supistuksia ennen varsinaisen synnytyksen alkua. Eli se, että on jo kipeitä supisteluja epäsäännollisesti ennen h-hetkeä ei tarkoita sitä, että itse synnytys olisi nopea tai jos supisteluja ei tunne ollenkaan, niin ei tarkoita sitä, että kohdunsuulla ei tapahtuisi mitään. Itselläni on huomenna neuvolalekuri, jännä nähdä mikä on tilanne, tässäkään raskaudessa ei ole ollut ollenkaan kipeitä suppareita.

Patjan pesusta itse en pessyt vauvan sängyn patjaa silloin ekan kanssa. Nyt isäntä aikoo pestä, kun patja on ollut ullakolla neljä vuotta (pussissa tosin) en myöskään pessyt turvakaukalon tekstiilejä. Ensi viikolla aloitan laittamaan vauvan tavaroita paikoilleen. :)

En ole tänään herännyt ollenkaan.. \|O en tiedä johtuuko säästä, on niin synkkää ja sateista.. tosin nukahtaminen on nykyisin levotonta, nuo levottomat jalat vaivaa.. rasittavaa.. mullakin on jonkin verran turvotusta jaloissa, vaikuttaisiko se tuohon levottomuuteen? onko teillä turvotuksesta kärsivillä tätä ongelmaa?

Jep, pitää ruveta siivoamaan ja leipomaan.. esikoisen kouluunsiunaamistilaisuus on tänään, ja sen jälkeen kummit tulee kyläilemään.. ja juuri tällaisena päivänä ei jaksaisi tehdä mitään..

Hyviä vointeja kaikille!!

=) kolmas & beba 36+1
 
Hirmuisen paljon onnea Moonlightille, aivan ihana poika teillä! :flower:
Ja ihan normi kokoisen pyöräytit, ei tullut jättiläisvauvaa vaikka niin taisit pelätä.
*muoks* Kävin lukemassa sun synnytyskertomuksen tuolla toukokuisissa. Ei voi muuta sanoa, kuin että kertakaikkiaan pöyristyttävää toimintaa lääkäriltä. Kyllä olet melkoisen kovia joutunut kokemaan. Tee ihmeessä se valitus!

Onnittelut myös kaikille ammatteihin valmistuneille! :flower:

Teppana & pikku-ukko, vieläkin 37+1<br><br>
 
Harmailen tänään.. mieli ihan yhtä harmaana... itkettää, veetuttaa, kiukuttaa, ärsyttää jne... voisin vedellä ihan huoletta jotakuta turpaan, jos vain saisin luvan siihen...

Neuvolassa täti on ihan varma että ensi viikolla nähdää, en ymmärrä miten sai sf mitankin mitattua... muka 35 senttiä, eli oiskin yhtäkkiä kasvanu sitten... kaikki muut ihan okei.... kyseli valkovuodosta, kun oli jotain lievää plussaa pissassa....

Mulla alkaa olla tuomipäivän meininki tänään.... koko ajan särkee ja kivistää, värkki on ku ois isompaakin hommelia saanu ja tuupittu.... ärsyttää vaan kaikki ja kun vielä tuskanen olo ja kaikki hokee, et kyllä se sieltä ja ihme kun ei ole vielä tullu, kun maha ollu jo pari viikkoa noinkin alhaalla ja sitten neuvolantäti vaan että kyllä sä vielä ens viikolla ainakin tuut.....

mä olen ihan kypsä tappamaan seuraavan, joka ihmettelee tai esittää mielipiteensä, et koska meidän vauva tulee.... nyt menen sänkyyn ja vedän peiton korviin, otan panadoolin särkyyn ja toivon, että huomenna on parempi päivä....

Tuntuu, että on niiiiiin huono ihminen ku on tämmönen olo... mut ei voi mitää... kiitos kun ootte olemassa!!!

Onnea valmistuneille ja vauvautuneille :flower:

Ankea Maariana + Iinuska 39+1
 
Heippatirallaa, Tähtitaivas kyseli synnytys tuntemuksia. Mulla meni esikoinen vkolle 41 ja mitään supistuksia ei ollut ennen kuin kyseisenä päivänä. Sama homma toisesta (40+2). Molemmista irtos limatulppa samana päivänä ja seuraavana yönä alko supparit.

Hensku ja Loinen 36+1
 
Heissan!

Neuvolakuulumisia: Pissa puhdas, rr 115/75, paino pysynyt samassa, sf-mitta 34 (samassa siis pysyny, viimeks mittas 33 ja edellisellä 34), syke 140 ja raivotarjonnassa edelleen. Tosi mukava sijainen oli... Voi kun toi olis mulla ollu vakkarina. Kyselin painoarvioo, kun sitä ei lääkäri tehnyt... Sitä kummasteli ja arvioi tuntuman perusteella poikasen olevan suunnilleen 3 kiloinen. DVD:tä ei meidän neuvolassa ole, mut jospa mun sisko sen sais niin pääsisin kattomaan. Uuden ajan sain keskiviikolle, mut terkkari kyl veikkas mun olevan sillon jo jakautunu.

Mun enneuniin taipuvainen mummo oli nähny unta, että mä olin sanonu poikasen synnytykseen olevan viikko ja 1 päivä... Sen mukaan mun jakautumisen pitäis tapahtua sunnuntaina. Jännityksellä odotan pitääkö uni paikkaansa.

Yö meni taas harakoille, vaikka olisin kaivannu kovasti unta. No, virtaa tuntuu silti löytyvän, mut lepohetki on varmaan silti jossain vaiheessa paikallaan. Puoliltaöin nukkumaan mennessä suppaili aika napakasti muutamia kertoja ja alkujen välit oli jotain 10 min tienoilla. Kestot vaihteli, mut pitkiä ne oli kaikki. Sit ne jatku kolmen tienoilla ja meni taas hetki, ennen ku tajusin mistä on kyse. Aika uninen siis olin, kun en heti tajunnu vaikka oli tosi napakoita. Vessareissu helpotti, joten olisko taas vatsavaivoilla ollu vaikutuksensa polttojen voimakkuuteen. Kellottaa oon yrittäny, mut hankalaa kun kipu ja masun pinkeys ei kohtaa.

Tänään aamun ja päivän aikana onkin sit ollu menkkamaista juilintaa vaan. Vähän rauhallisemman olonen on poikanen ollu, mut en silti oikein usko jakautumisen tapahtuvan vielä muutamaan päivään. Mä oon menettäny vähä toivoo ja oottelen nyt aika rauhassa.

Katziinalle tsemppiä synnytykseen! Joko Jonnakar on jakautumassa? Jos on, niin tsemppiä myös sinne. :)

Onnea Kesäheinälle ja Pepsukalle valmistumisesta sekä Moonlight:lle vauvautumisesta! :flower: Suloinen pienokainen siellä kuvassa! Ihana taas lukea iloisia uutisia! :)

Swerfielille voimia ja pikaista toipumista! :hug:

Niini ja muut "omanapapainotteiset"... Ihan rauhassa vaan sitä omaa napaa, jos siltä tuntuu. Ei aina jaksa, ehdi tai osaa kommentoida muiden juttuja. Pääasia, että jokainen poikkeaa kuulumisiaan ja fiiliksiään kirjottelemassa sen verran ku haluaa. En mä ainakaan määrittele ketään sen perusteella miten muitten juttuja kommentoi. :) Kiva lukea kaikenlaisia... Vaikka murheet yms onkin tietty kurjia.

Maarianalle tsemppiä ja hyviä fiiliksiä. Kyllä se siitä, ihan varmasti. :hug:

Eilen oli melkoinen touhupäivä... Tänään en o saanu juuri mitään aikaan, mut eipä noita hommiakaan ole tossa enemmälti. Taidan käydä vähän pötköttelemässä... \|O Palaillaan... :wave:

PikkuMyy-80 ja poikanen 38+4
 
Onnea Moonlightin perheelle :flower: :flower:

Tää alkaa oikeesti olemaan jänskää avata netti kun vauvauutisia alkaa tulemaan :)

Seuraavana on vuorossa Kata ihan varmasti, olis jo muuten tullut ilmottelemaan kuulumisia. Oliko se Jonnakar kenellä oli eilen tullut lapsivettä ja mies reissussa? Mitäköhän sinne kuuluu...?

Onnea tosiaan myös valmistuneille :flower:

Viime yönä kirjotin romaanin tänne pelkkää valitusta, mutta siitä tuli niin ankeeta että päätin pyyhkiä koko tekstin pois kun oli niiiiiiin kauheeta valitusta :LOL:

Se meni tiivistettynä näin, että olis tosi kiva jos vielä sais nukkua ennen synnytystä. Sitä kun ei enää öisin pysty tekemään... :(

Muakin hymyilytti se Kreecherin raskausarpi :D Mulla noi entiset jousti aika kauan, nyt sitte pari viikkoa sitten alko tulla uusia mitkä nyt joka päivä ovat vaan tummempia ja tummempia, samoin niitä on nyt alkanut kehittyä myös reisiin ja kylkiin. Että tästä kun saa taas joskus kasattua sen tunteen että kroppa on ihan jees, niin hyvä juttu. Mies on onneks tosi kannustava, sen mielestä ne on työnjälkiä ja kuuluu näkyä. Mut sen onkin tosi helppo sanoa kun ne ei oo sen kropassa...

Sais tää Pönä kyllä alkaa itseään jo pönkemään pois täältä mahasta. Kyljestä se kyllä koittaa tulla, taitaa olla yhtä huonot navigointitaidot kun äitillään :LOL:

Neuvolantäti viime viikolla kysy että tuutko ens torstaina vai ootko synnyttäny?? Onneks sanoin että en oo jakautunu ennen juhannusta, varaa vaan niitä aikoja. Fiilikset lähestyvästä synnytyksestä senkun pienentyvät mitä lähemmäksi mennään.

Mutta mutta, nyt söymään että säilyy linjat :D

Irmeli ja Pönä 38 ja 2
 

Yhteistyössä